Persuilla varapuheenjohtaja on kristitty, mutta puheenjohtaja Halla-aho ei usko Jeesukseen. Ketä kannattaisi äänestää luterilaisen, jotta seurattaisiin Suomessa Jeesusta ja Raamattua?
Halla-aho: "Asia ei sinänsä minua liikuta, koska en usko Jeesukseen enkä muihinkaan menninkäisiin, mutta sisäisiin epäjohdonmukaisuuksiin on pakko puuttua."
http://www.halla-aho.com/scripta/homot_ja_kirkko.html
Ketä luterilainen kirkon jäsen äänestää? KD:ssa puolueenjohto on kristillinen, mutta onko muissa?
61
91
Vastaukset
Halla-aho siis sanoo, että ei usko Jeesukseen - onko muissa puolueissa samanlaisia johtajia?
Jos olisi puoluejohtajia, jotka sanoisivat uskovansa Jeesukseen, niin kysyisitkö seuraavaksi, millaista kristologiaa he kannattavat, siis millaiseen Jeesukseen he uskovat?
Eiköhän siis kannata keskittyä puoluejohtajien maalliseen pätevyyteen.jjeeves kirjoitti:
Jos olisi puoluejohtajia, jotka sanoisivat uskovansa Jeesukseen, niin kysyisitkö seuraavaksi, millaista kristologiaa he kannattavat, siis millaiseen Jeesukseen he uskovat?
Eiköhän siis kannata keskittyä puoluejohtajien maalliseen pätevyyteen."Eiköhän siis kannata keskittyä puoluejohtajien maalliseen pätevyyteen. "
Koska tämä oli luterilainen palsta niin nostin esiin sen, että vuonna 2003 jo Persujen nykyinen johtaja on ilmoittanut, että ei usko Jeesukseen. Itse en ainakaan Persuja kannattaisi vaaleissa, jos olisin kristitty ja ääneni antamatta.
Itse tunnustan, että annoin ääneni jo ja KD:lle, jonka tunsin ajavan kristittyjä asioita, vaikka puheenjohtaja ei kuuluu luterilaiseen seurakuntaan. Maallisella pätevyydellä on merkitystä, mutta myös sillä uskooko johto Jeesuksen vai kieltääkö he/hän Jeesuksen niin kuin Halla-aho?Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Eiköhän siis kannata keskittyä puoluejohtajien maalliseen pätevyyteen. "
Koska tämä oli luterilainen palsta niin nostin esiin sen, että vuonna 2003 jo Persujen nykyinen johtaja on ilmoittanut, että ei usko Jeesukseen. Itse en ainakaan Persuja kannattaisi vaaleissa, jos olisin kristitty ja ääneni antamatta.
Itse tunnustan, että annoin ääneni jo ja KD:lle, jonka tunsin ajavan kristittyjä asioita, vaikka puheenjohtaja ei kuuluu luterilaiseen seurakuntaan. Maallisella pätevyydellä on merkitystä, mutta myös sillä uskooko johto Jeesuksen vai kieltääkö he/hän Jeesuksen niin kuin Halla-aho?Etkö pidä mahdollisena, että Halla-Aho kokee kääntymyksen? Niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Eikö kristityn pidä aina jaksaa toivoa?
jjeeves kirjoitti:
Etkö pidä mahdollisena, että Halla-Aho kokee kääntymyksen? Niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Eikö kristityn pidä aina jaksaa toivoa?
En usko, että Halla-aho löytää Jeesuksen. Minusta hän on täynnä maahanmuuttokriittisyyttä ja siinä asiassa asiantuntija. Hänen puolueensa on liiaksi keskittynyt maahanmuuttokysymyksiin. Hyvä jos hän olisi luterilaisen kirkon jäsen, mutta ei taida olla ja arvomaailmaltaa on minusta kaukana kirkosta?
- ghnfjhdf
Hakkaraisen Teuvohan on uskova. Oikein malliesimerkki.
Ei minusta mikään malliesimerkki ja sitäpaitsi hän ei ole enää varapuheenjohtaja sekä puolueenjohtaja. Hänet valittiin kesällä 2017 puolueenjohtoon, mutta vapautettiin tehtävistä. En muista tarkalleen syitä, mutta ei hän ole enää Persujen johtoa.
- Näinseasiaon
Minusta ketään ei pitäisi äänestään ainoastaan siksi että hän on uskova sillä ei uskovaisuus, niinkuin ei ateismikaan, takaa sitä että olisi kykyjä toimia politiikassa hyödyllisesti.
Kuitenkin useimmiten juuri uskovaisten joukosta löytyy sellainen ehdokas joka ajaa kristillis-isänmaallisia arvoja ja lainsäädäntöä. Itse voisin aivan hyvin äänestää sellaistakin ehdokasta joka ei olisi uskovainen mutta joka toimisi johdonmukaisesti ja pelkäämättä näiden arvojen hyväksi. Politiikan tehtävänä ei ole käännyttää ihmisistä kristittyjä vaan toimia yhteiskunnassa kristillis-isänmaallisten arvojen hyväksi.
Olen kuitenkin löytänyt näissä vaaleissa hyvän ja pystyvän ehdokkaan kristillisdemokraateista joka on jo näyttänyt kyntensä ja politiikan tajunsa.
Äänestettäköön mitä tahansa, pääasia kuitenkin on on ettei äänestetä epäisänmaallisuutta, laiskuutta ja rappiota ajavia vihervasemmistolaisia!"Minusta ketään ei pitäisi äänestään ainoastaan siksi että hän on uskova sillä ei uskovaisuus, niinkuin ei ateismikaan, takaa sitä että olisi kykyjä toimia politiikassa hyödyllisesti."
Minulla ainakin tämän erään puheenjohtajan näkemys "ettei usko Jeesukseen ja menninkäisiin" saa toivomaan, että hän ei koskaan pääsisi päättävään asemaan esimerkiksi ministerinä. Toivoisin kristillisiä vaikuttajia ja uskovaisia ministereitä, jos vain mahdollista. Esimerkiksi Päivi Räsänen sisäministeriänä ja Timo Soini ulkoministerinä ovat olleet minusta hyviä sekä minun arvojeni mukaisia.- Näinseasiaon
Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Minusta ketään ei pitäisi äänestään ainoastaan siksi että hän on uskova sillä ei uskovaisuus, niinkuin ei ateismikaan, takaa sitä että olisi kykyjä toimia politiikassa hyödyllisesti."
Minulla ainakin tämän erään puheenjohtajan näkemys "ettei usko Jeesukseen ja menninkäisiin" saa toivomaan, että hän ei koskaan pääsisi päättävään asemaan esimerkiksi ministerinä. Toivoisin kristillisiä vaikuttajia ja uskovaisia ministereitä, jos vain mahdollista. Esimerkiksi Päivi Räsänen sisäministeriänä ja Timo Soini ulkoministerinä ovat olleet minusta hyviä sekä minun arvojeni mukaisia.Niin minäkin toivoisin! Eikä se miksikään kunniaksi ihmiselle ole että hän on epäuskoinen. Tarkoitin vain sitä ettei uskomisen lahja välttämättä tarkoita sitä että ihminen olisi kykenevä toimimaan poliitikkona. Hänen kutsumuksensa ja lahjansa voi olla aivan toisaalla. Päivillä se on selkeää: hänen lahjansa on yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa ja kyvykkyydessä. Kunpa hänen kaltaisiaan olisi vielä enemmän! Kyllähän Sarikin hienosti pärjää!
Meidän kristittyjen fokuksemme ei kuitenkaan ole ajallisessa elämässä vaan iankaikkisessa. Me toimimme Jumalan valtakunnan riveissä saarnaamme autuuden ja armon sanaa. Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Minusta ketään ei pitäisi äänestään ainoastaan siksi että hän on uskova sillä ei uskovaisuus, niinkuin ei ateismikaan, takaa sitä että olisi kykyjä toimia politiikassa hyödyllisesti."
Minulla ainakin tämän erään puheenjohtajan näkemys "ettei usko Jeesukseen ja menninkäisiin" saa toivomaan, että hän ei koskaan pääsisi päättävään asemaan esimerkiksi ministerinä. Toivoisin kristillisiä vaikuttajia ja uskovaisia ministereitä, jos vain mahdollista. Esimerkiksi Päivi Räsänen sisäministeriänä ja Timo Soini ulkoministerinä ovat olleet minusta hyviä sekä minun arvojeni mukaisia.Minusta ennenkaikkea pitää äänestää puoluetta koska yksittäinen edustaja joutuu kuitenkin taipumaan monessa asiassa puolueen enemmistön tahtoon. Lisäksi jos ehdokas ei pääse ollenkaan läpi ääni saattaa mennä puolueessa täysin erilaiset arvot omaavalle ehdokaalle 🤓
Vaikka ehdokas olisi kuinka krsititty en koskaan voisi äänestää häntä jos kuuluu vihervasemmistoon.
Siksi minun puolueeni on KD.Näinseasiaon kirjoitti:
Niin minäkin toivoisin! Eikä se miksikään kunniaksi ihmiselle ole että hän on epäuskoinen. Tarkoitin vain sitä ettei uskomisen lahja välttämättä tarkoita sitä että ihminen olisi kykenevä toimimaan poliitikkona. Hänen kutsumuksensa ja lahjansa voi olla aivan toisaalla. Päivillä se on selkeää: hänen lahjansa on yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa ja kyvykkyydessä. Kunpa hänen kaltaisiaan olisi vielä enemmän! Kyllähän Sarikin hienosti pärjää!
Meidän kristittyjen fokuksemme ei kuitenkaan ole ajallisessa elämässä vaan iankaikkisessa. Me toimimme Jumalan valtakunnan riveissä saarnaamme autuuden ja armon sanaa.Jumalan valtakunta ei taida tulla pitkään aikaan ja sitä Jeesuksen toista tulemista ei kukaan paitsi Jumala tiedä. Sitä ennen maailmassa pitäisi toteuttaa mahdollisimman kristittyä politiikkaa! Puolueenjohtajien pitäisi kunnioittaa kristillistä näkemystä, vaikka he eivät olisikaan uskovaisia.
usko.vainen kirjoitti:
Minusta ennenkaikkea pitää äänestää puoluetta koska yksittäinen edustaja joutuu kuitenkin taipumaan monessa asiassa puolueen enemmistön tahtoon. Lisäksi jos ehdokas ei pääse ollenkaan läpi ääni saattaa mennä puolueessa täysin erilaiset arvot omaavalle ehdokaalle 🤓
Vaikka ehdokas olisi kuinka krsititty en koskaan voisi äänestää häntä jos kuuluu vihervasemmistoon.
Siksi minun puolueeni on KD.Minunkin puolueeni on KD. Ääneni meni puolueenpuheenjohtajalle, jonka vaalipiirissä asun. Hän ei ole luterilainen ja kaikessa en ole samaa mieltä, mutta häntä äänestin.
Minunkin puolueeni on KD. Ääneni meni puolueenpuheenjohtajalle, jonka vaalipiirissä asun. Hän ei ole luterilainen ja kaikessa en ole samaa mieltä, mutta häntä äänestin.
Minä äänestin Mika Ebelingiä 🤓
- Näinseasiaon
usko.vainen kirjoitti:
Minusta ennenkaikkea pitää äänestää puoluetta koska yksittäinen edustaja joutuu kuitenkin taipumaan monessa asiassa puolueen enemmistön tahtoon. Lisäksi jos ehdokas ei pääse ollenkaan läpi ääni saattaa mennä puolueessa täysin erilaiset arvot omaavalle ehdokaalle 🤓
Siksi minun puolueeni on KD.Samaa mieltä! Esim. sosialistien joukossa on joitakin tosin harvoja uskovaisia. En koskaan voisi ääånestä sosialistia! MInun on vaikea edes ymmärtää miten joku voi olla sosialisti ja muka uskovainen samaan aikaan? Vähän sama kuin olisi satanisti ja kristitty yhtäaikaisesti.
- Näinseasiaon
Jumalan valtakunta ei taida tulla pitkään aikaan ja sitä Jeesuksen toista tulemista ei kukaan paitsi Jumala tiedä. Sitä ennen maailmassa pitäisi toteuttaa mahdollisimman kristittyä politiikkaa! Puolueenjohtajien pitäisi kunnioittaa kristillistä näkemystä, vaikka he eivät olisikaan uskovaisia.
Jumalan valtakunta on jo meidän keskellämme.
Näinseasiaon kirjoitti:
Samaa mieltä! Esim. sosialistien joukossa on joitakin tosin harvoja uskovaisia. En koskaan voisi ääånestä sosialistia! MInun on vaikea edes ymmärtää miten joku voi olla sosialisti ja muka uskovainen samaan aikaan? Vähän sama kuin olisi satanisti ja kristitty yhtäaikaisesti.
Juuri näin 🤓
Näinseasiaon kirjoitti:
Jumalan valtakunta on jo meidän keskellämme.
Tuo pitää paikkansa, mutta tarkoitan valtakunnalla Jeesuksen toista tulemista. Sitä ei ole tapahtunut ja mitä ilmeisemmin ei tapahdu tuhansiin vuosiin.
Jumalan valtakunta ei taida tulla pitkään aikaan ja sitä Jeesuksen toista tulemista ei kukaan paitsi Jumala tiedä. Sitä ennen maailmassa pitäisi toteuttaa mahdollisimman kristittyä politiikkaa! Puolueenjohtajien pitäisi kunnioittaa kristillistä näkemystä, vaikka he eivät olisikaan uskovaisia.
>> Puolueenjohtajien pitäisi kunnioittaa kristillistä näkemystä, vaikka he eivät olisikaan uskovaisia. <<
Tarkoitatko, että kristillistä näkemystä pitäisi kunnioittaa enemmän kuin muita näkemyksiä?
Vai riittäisikö, että puolueen pj kunnioittaa kaikkia näkemyksiä yhtä paljon?qwertyilija kirjoitti:
>> Puolueenjohtajien pitäisi kunnioittaa kristillistä näkemystä, vaikka he eivät olisikaan uskovaisia. <<
Tarkoitatko, että kristillistä näkemystä pitäisi kunnioittaa enemmän kuin muita näkemyksiä?
Vai riittäisikö, että puolueen pj kunnioittaa kaikkia näkemyksiä yhtä paljon?No sanotaan, että katson Jeesuksen olevan Jumalan poika ja kuollut ristillä muitten syntien edestä. Jos sitten eräs puoluejohtajamme pitää Jeesusta menninkäisiin verrattavaksi satuolennoksi. Jos ei myöskään kunnioita pitkäaikaista kristittyä perinnettä Suomessa. Kyseessä on halu pitää Suomi kristittynä maana ja Suomen lippu siniristinä. Samoin kristilliset arvot pitäisivät maassa olla kunniassa, kun noita luterilaisia on vielä väestöstä lähes 70 prosenttia jäsenmäärältään.
Et yhtään vanhempaa linkkiä sitten löytänyt 🤔
Se on vuodelta 2003 ja osoittaa tämän nykyisen puheenjohtajan olleen jo tuolloin väärillä teillä. Minua loukkaa se, että Jeesus yhdistetään menninkäisiin. Hän ilmoittaa, että ei usko Jeesukseen ja menninkäisiin. Mielestäni avoimesti ei-kristityn ei soisi menestyvän seuraavissa vaaleissa. Valitettavasti niin käy? Luterilaisen kirkon arvoilla ja Halla-aholla taitaa olla reilusti eroavaisuutta?
Se on vuodelta 2003 ja osoittaa tämän nykyisen puheenjohtajan olleen jo tuolloin väärillä teillä. Minua loukkaa se, että Jeesus yhdistetään menninkäisiin. Hän ilmoittaa, että ei usko Jeesukseen ja menninkäisiin. Mielestäni avoimesti ei-kristityn ei soisi menestyvän seuraavissa vaaleissa. Valitettavasti niin käy? Luterilaisen kirkon arvoilla ja Halla-aholla taitaa olla reilusti eroavaisuutta?
Myös eikrostityillä voi olla konservatiiviset arvot jotka tukevat kristilkisiä arvoja. Siinä ei tarvita henkilökohtaista uskoa 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Myös eikrostityillä voi olla konservatiiviset arvot jotka tukevat kristilkisiä arvoja. Siinä ei tarvita henkilökohtaista uskoa 🤓
Minä en koe Halla-ahon omaavan konservatiivisia arvoja, jotka tukisivat kristittyjä. Olin vähän maahanmuuttokriittinen, mutta kristillisistä näkemyksistä varsinkin kristittyjä hädänalaisia pakolaisia tulisi vastaanottaa esimerkiksi Syyriasta. Ehkä lähimmäisen rakkaus ja Jeesuksen opetus sotiva Halla-ahon sydän ajatuksia vastaan?
Minä en koe Halla-ahon omaavan konservatiivisia arvoja, jotka tukisivat kristittyjä. Olin vähän maahanmuuttokriittinen, mutta kristillisistä näkemyksistä varsinkin kristittyjä hädänalaisia pakolaisia tulisi vastaanottaa esimerkiksi Syyriasta. Ehkä lähimmäisen rakkaus ja Jeesuksen opetus sotiva Halla-ahon sydän ajatuksia vastaan?
Vaalikoineenkin mukaan Persut on Suomen konservatiivisin ja oikeistolaisin puolue 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Vaalikoineenkin mukaan Persut on Suomen konservatiivisin ja oikeistolaisin puolue 🤓
Mutta en katso, että juuri puolueenjohtajan arvot tervehtisivät suuressa määrin kristillisiä arvoja. Hänelle Jeesus kuuluu menninkäisten yhteyteen? Tai ainakin niin hän on kirjoittanut puhuessaan uskonnosta jo vuonna 2003.
Mutta en katso, että juuri puolueenjohtajan arvot tervehtisivät suuressa määrin kristillisiä arvoja. Hänelle Jeesus kuuluu menninkäisten yhteyteen? Tai ainakin niin hän on kirjoittanut puhuessaan uskonnosta jo vuonna 2003.
Mikä niissä ei tue kristillisiä ja konservatiivisia arvoja🤔❓
- Näinseasiaon
usko.vainen kirjoitti:
Perussuomalaiset on ihan varteenotettava kristitylle äänestäjällekin. Laurakin on ihan megamainio tyyppi vaikkei olekaan luterilainen. Äänestäisin Lauraa ihan kybällä presidentiksi vaikka se on vähän periaatteitani (ei siis uskoani vaan periaatteitani) vastaan. Minusta miehen tulee olla presidenttinä!
Mutta Laura lyö laudalta heti 10 vihervasemmisto-inisijää ja muka-oikeistolaista kepu-kokkaria. Noita neitimäisiä "miehiä" jotka eivät tiedä ovatko tyttöjä vai poikia... usko.vainen kirjoitti:
Mikä niissä ei tue kristillisiä ja konservatiivisia arvoja🤔❓
Sen takia onkin puole KD, joka tukee kristillisiä arvoja. Saksassa on vastaava keskusta-oikeistolainen puolue, jolla vielä suurempi kannatus CDU. Kristilliset voivat saada siis ulkomailla runsaasti kannatusta! :) Itse en niihin konservatiivisiin arvoihin perusta, kunhan arvot ovat kristillisiä. Itse olin 20-vuotiaana radikaali ja vihreitten äänestäjä. Ehkä siksi en niin niiden konservatiivisten arvojen perään ole haikailemassa. Sitten aloin olemaan eri mieltä Vihreitten kanssa ja lopulta kristittynä päädyin KD:n äänestäjäksi.
Näinseasiaon kirjoitti:
Perussuomalaiset on ihan varteenotettava kristitylle äänestäjällekin. Laurakin on ihan megamainio tyyppi vaikkei olekaan luterilainen. Äänestäisin Lauraa ihan kybällä presidentiksi vaikka se on vähän periaatteitani (ei siis uskoani vaan periaatteitani) vastaan. Minusta miehen tulee olla presidenttinä!
Mutta Laura lyö laudalta heti 10 vihervasemmisto-inisijää ja muka-oikeistolaista kepu-kokkaria. Noita neitimäisiä "miehiä" jotka eivät tiedä ovatko tyttöjä vai poikia...Taas samaa mieltä 😃
Sen takia onkin puole KD, joka tukee kristillisiä arvoja. Saksassa on vastaava keskusta-oikeistolainen puolue, jolla vielä suurempi kannatus CDU. Kristilliset voivat saada siis ulkomailla runsaasti kannatusta! :) Itse en niihin konservatiivisiin arvoihin perusta, kunhan arvot ovat kristillisiä. Itse olin 20-vuotiaana radikaali ja vihreitten äänestäjä. Ehkä siksi en niin niiden konservatiivisten arvojen perään ole haikailemassa. Sitten aloin olemaan eri mieltä Vihreitten kanssa ja lopulta kristittynä päädyin KD:n äänestäjäksi.
Jos KD:tä ei olisi äänetäisin Persuja. Ennen olin Kokoomuksen äänestäjä mutta en enää koska kokoomus on liukunut vasemmalla ja on liian liberaali🤔
usko.vainen kirjoitti:
Jos KD:tä ei olisi äänetäisin Persuja. Ennen olin Kokoomuksen äänestäjä mutta en enää koska kokoomus on liukunut vasemmalla ja on liian liberaali🤔
Siitä liberaalisuudesta olen samaa mieltä. Takana Kari Suomalaisen piirtämän lihavan sotilaspapin ura. Koti, uskonto ja isänmaa ei ole enää samalla tavalla keskiössä kuin joskus kauan sitten.
Teuvo Hakkarainen tekee linnunpöntön omasta päästä. Respect!
usko.vainen kirjoitti:
Teovilla on sahurina lautaa siihen homaan ihan riittävästi 😃
Teuvo Hakkarainen pääsee jälleen Eduskuntaan mitä ilmeisemmin. Ainut krisitinuskon kannalta ongelmallinen on se, että hänen puolueettaan ei johda enää kristitty Timo Soini vaan Jumalan kieltävä Halla-aho?
Teuvo Hakkarainen pääsee jälleen Eduskuntaan mitä ilmeisemmin. Ainut krisitinuskon kannalta ongelmallinen on se, että hänen puolueettaan ei johda enää kristitty Timo Soini vaan Jumalan kieltävä Halla-aho?
Ihan varmasti pääsee 🙂
ps. mutta pääseekö Veera Ruoho ❓
usko.vainen kirjoitti:
ps. mutta pääseekö Veera Ruoho ❓
Kuka on Veera Ruoho? Itselläni on lähinnä huoli se, että KD säilyttäisi 6 paikkaa Eduskunnassa tai saisivat jostain vielä 7:nnen paikan?
Kuka on Veera Ruoho? Itselläni on lähinnä huoli se, että KD säilyttäisi 6 paikkaa Eduskunnassa tai saisivat jostain vielä 7:nnen paikan?
Persuista Kokoomukseen loitannut kookas poliisinainen jota Hakkarainen yritti pussata pikkujouluissa ja sai tuokion seksuaalisesta ahdistelusta 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Persuista Kokoomukseen loitannut kookas poliisinainen jota Hakkarainen yritti pussata pikkujouluissa ja sai tuokion seksuaalisesta ahdistelusta 🤓
Hakkaraiset muistaa, mutta ei kaikkia hänen pussausyrityksiään tai niihin liittyvien naisten nimi. Harmi se, että Halla-aho ei usko, sillä persuissa olisi tulevaisuutta ja moni luterilainen voisi äänestää heitä, vaikka itse pidän KD:tä parempana vaihtoehtona uskovaiselle.
Hakkaraiset muistaa, mutta ei kaikkia hänen pussausyrityksiään tai niihin liittyvien naisten nimi. Harmi se, että Halla-aho ei usko, sillä persuissa olisi tulevaisuutta ja moni luterilainen voisi äänestää heitä, vaikka itse pidän KD:tä parempana vaihtoehtona uskovaiselle.
Valtaosa luterilaisista on ateisteja mutta Halla-aho agnostikko 🤔
usko.vainen kirjoitti:
Valtaosa luterilaisista on ateisteja mutta Halla-aho agnostikko 🤔
Ei seuraava teksti minusta kuullosta oikein agnostikon tekstiltä vai voitko pitää vuoden 2003 seuraavaa tekstiä suoltaneen nuoremman Halla-ahon agnostikkona?
"Islamin ja homojen pää-äänenkannattaja Kirkko ja kaupunki taivastelee sitä, että papit vetoavat raamattuun ja vastustavat homoliittojen siunaamista sekä julkihomojen toimimista kirkon viroissa. Asia ei sinänsä minua liikuta, koska en usko Jeesukseen enkä muihinkaan menninkäisiin, mutta sisäisiin epäjohdonmukaisuuksiin on pakko puuttua.
Kristinusko, kuten tiettävästi kaikki uskonnot, on homovastainen. Tämä johtuu siitä, että se on syntynyt punaniskaisten kamelikuskien leirinuotioilla muinaisina, homovastaisina aikoina. Suomessa on uskonnon vapaus. Miksi homojen pitää väenväkisin tunkea instituutioon, joka on homovastainen? Kirkon ja kristinuskon ohjenuorana joko on raamattu tai ei ole."
http://www.halla-aho.com/scripta/homot_ja_kirkko.htmlFaith.Hope.Love kirjoitti:
Ei seuraava teksti minusta kuullosta oikein agnostikon tekstiltä vai voitko pitää vuoden 2003 seuraavaa tekstiä suoltaneen nuoremman Halla-ahon agnostikkona?
"Islamin ja homojen pää-äänenkannattaja Kirkko ja kaupunki taivastelee sitä, että papit vetoavat raamattuun ja vastustavat homoliittojen siunaamista sekä julkihomojen toimimista kirkon viroissa. Asia ei sinänsä minua liikuta, koska en usko Jeesukseen enkä muihinkaan menninkäisiin, mutta sisäisiin epäjohdonmukaisuuksiin on pakko puuttua.
Kristinusko, kuten tiettävästi kaikki uskonnot, on homovastainen. Tämä johtuu siitä, että se on syntynyt punaniskaisten kamelikuskien leirinuotioilla muinaisina, homovastaisina aikoina. Suomessa on uskonnon vapaus. Miksi homojen pitää väenväkisin tunkea instituutioon, joka on homovastainen? Kirkon ja kristinuskon ohjenuorana joko on raamattu tai ei ole."
http://www.halla-aho.com/scripta/homot_ja_kirkko.htmlAjattelitko sinä vuonna 2003 kaiksesta samalla tavalla kuin nyt ❓
Etsi nyt hyvä mies sieltä wikistäsi tuoreempaa materiaalia.usko.vainen kirjoitti:
Ajattelitko sinä vuonna 2003 kaiksesta samalla tavalla kuin nyt ❓
Etsi nyt hyvä mies sieltä wikistäsi tuoreempaa materiaalia.Lue seuraava vuodelta 2017 niin voit päätellä hänen olevan jonkinasteinen ateisti, joka mieluummin haluaa sana huono kaiun takia käytettävän itsestään agnostiikko nimeä.
"Puolueenne pitkäaikainen puheenjohtaja Timo Soini on tunnettu kristillisestä vakaumuksestaan. Minkälainen rooli uskonnolla mielestänne on perussuomalaisten kannattajakunnassa ja kuinka tämä näkyy puolueen politiikassa?
– Perussuomalaiset määrittelevät itsensä kristillis-sosiaaliseksi liikkeeksi. Uskonto ei mielestäni ole kovin paljon esillä puolueessa, mutta luterilaista tapakulttuuria ja moraalia arvostetaan, ja ne nähdään kiinteänä osana suomalaisuutta ja suomalaista kulttuuria.
Vuoden 2014 vaalikonetietojen mukaan ette ole Suomen ev.lut. kirkon jäsen ettekä kuulu uskonnolliseen yhdyskuntaan. Joidenkin julkisuuden tietojen mukaan olette ateisti. Pitääkö tämä paikkansa?
– Olen eronnut kirkosta vuonna 1989. En ole uskonnollinen ihminen. En kuitenkaan mielelläni määrittele itseäni ”ateistiksi”, koska sana mielestäni viittaa uskonnonvastaiseen vakaumukseen, eikä minulla ole sellaista. Jos jotain sanaa on pakko käyttää, olen sitten agnostikko."
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/perussuomalaisten-uusi-puheenjohtaja-kristillisia-arvoja-puolustava-agnostikko/Faith.Hope.Love kirjoitti:
Lue seuraava vuodelta 2017 niin voit päätellä hänen olevan jonkinasteinen ateisti, joka mieluummin haluaa sana huono kaiun takia käytettävän itsestään agnostiikko nimeä.
"Puolueenne pitkäaikainen puheenjohtaja Timo Soini on tunnettu kristillisestä vakaumuksestaan. Minkälainen rooli uskonnolla mielestänne on perussuomalaisten kannattajakunnassa ja kuinka tämä näkyy puolueen politiikassa?
– Perussuomalaiset määrittelevät itsensä kristillis-sosiaaliseksi liikkeeksi. Uskonto ei mielestäni ole kovin paljon esillä puolueessa, mutta luterilaista tapakulttuuria ja moraalia arvostetaan, ja ne nähdään kiinteänä osana suomalaisuutta ja suomalaista kulttuuria.
Vuoden 2014 vaalikonetietojen mukaan ette ole Suomen ev.lut. kirkon jäsen ettekä kuulu uskonnolliseen yhdyskuntaan. Joidenkin julkisuuden tietojen mukaan olette ateisti. Pitääkö tämä paikkansa?
– Olen eronnut kirkosta vuonna 1989. En ole uskonnollinen ihminen. En kuitenkaan mielelläni määrittele itseäni ”ateistiksi”, koska sana mielestäni viittaa uskonnonvastaiseen vakaumukseen, eikä minulla ole sellaista. Jos jotain sanaa on pakko käyttää, olen sitten agnostikko."
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/perussuomalaisten-uusi-puheenjohtaja-kristillisia-arvoja-puolustava-agnostikko/Niin ❓
usko.vainen kirjoitti:
Niin ❓
Minä määrittelisin Halla-ahon ateistiksi, joka ei halua itseään sellaiseksi nimetä, sillä suhtautuu myönteisesti luterilaiseen suomalaiseen kulttuuriin.
Minä määrittelisin Halla-ahon ateistiksi, joka ei halua itseään sellaiseksi nimetä, sillä suhtautuu myönteisesti luterilaiseen suomalaiseen kulttuuriin.
Anna hänen itse määritellä itsensä 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Anna hänen itse määritellä itsensä 🤓
Olkoon niin. Olkoot jonkinlainen agnostikko, joka ei uhkaa puolueena suomalaisia luterilaisia arvoja?
Olkoon niin. Olkoot jonkinlainen agnostikko, joka ei uhkaa puolueena suomalaisia luterilaisia arvoja?
Miten uhkaisi 🤔❓
usko.vainen kirjoitti:
Miten uhkaisi 🤔❓
Kyllä voi vaikuttaa puolueeseen, jos puolueen johtaja ei usko Jeesukseen. Tekee oman maailmankuvansa mukaan päätöksiä. Olen muuten onnellinen siitä, että Suomi voitti Kanadan 4-2 ja pääsi loppuotteluun ensimmäisen kerran naisjääkiekossa. :)
Kyllä voi vaikuttaa puolueeseen, jos puolueen johtaja ei usko Jeesukseen. Tekee oman maailmankuvansa mukaan päätöksiä. Olen muuten onnellinen siitä, että Suomi voitti Kanadan 4-2 ja pääsi loppuotteluun ensimmäisen kerran naisjääkiekossa. :)
Kerro joku esimerkki miten Jussi voisi vaikuttaa luterilaisiin arvoihin puolueessaan🤔 Mutta jos kerran luterilaiset arvot käyvät ateisteillekin niin miksei sitten agnostikolle.
usko.vainen kirjoitti:
Kerro joku esimerkki miten Jussi voisi vaikuttaa luterilaisiin arvoihin puolueessaan🤔 Mutta jos kerran luterilaiset arvot käyvät ateisteillekin niin miksei sitten agnostikolle.
No sanotaan, että Islam-kritiikki voisi johtaa niuvaan suhtautumiseen myös suomalaista uskonnollisuutta kohtaan. Toiseen uskontoon suhtautuminen voi olla kriitistä maahanmuuttoon liittyen, mutta sitä samaa uskonnollista kritiikkiä voi kohdistua myös suomalaisten uskonnollisuuteen ja valtavirran luterilaisuutta kohtaan. Kovin kritiittinen suomalaista uskonnollista elämää kohtaan Halla-ahon ei kannata olla, mutta jos kritisoi muitakin niin se sama kritiikki uskonnollisesti voi kohdistuu joskus vallassa ollessa myös luterilaiseen ja perinteiseen suomalaiseen ajatteluun??
No sanotaan, että Islam-kritiikki voisi johtaa niuvaan suhtautumiseen myös suomalaista uskonnollisuutta kohtaan. Toiseen uskontoon suhtautuminen voi olla kriitistä maahanmuuttoon liittyen, mutta sitä samaa uskonnollista kritiikkiä voi kohdistua myös suomalaisten uskonnollisuuteen ja valtavirran luterilaisuutta kohtaan. Kovin kritiittinen suomalaista uskonnollista elämää kohtaan Halla-ahon ei kannata olla, mutta jos kritisoi muitakin niin se sama kritiikki uskonnollisesti voi kohdistuu joskus vallassa ollessa myös luterilaiseen ja perinteiseen suomalaiseen ajatteluun??
Ei todellakaan. Lue mitä edellä itse postasit 🤓
- valelaura
"uskova" varapuheenjohtaja Huhtasaari kannataa aborttia kunnon uskovan tavoin.
Ai niin, palstan uskovat haluavat kieltää abortin.
Huhtasaari ei taidakaa olla kunnon uskova vaan valeuskova. Valemaisterin lisäksi siisi valeuskova.Minä en ole lukenut Lauran kannattavan muuta kuin nykyistä aborttilakia. Mutta ongelmahan on se, että sitä ei noudateta vaan abortin tekemiseen riittää se, etä nainen ilmoittaa haluavansa sen 🤔
valelaura: "Ai niin, palstan uskovat haluavat kieltää abortin."
Minä en ainakaan ole mitään aborttia kieltämässä. Ehkäisykeinona en sitä pidä hyvänä ja monessa tapauksessa minusta lapsi pitäisi synnyttää ja antaa pois, jos ei kykene huolehtimaan.
- Sarcisson
Mestarihan on ilmoittanut ettei hän irtisanoudu vanhoista kirjoituksistaan, joten oletamme että tämäkin pitää edelleen kutinsa:
"Islam ja juutalaisuus ovat opillisesti väkivaltaisia, despoottisia ja patriarkaalisia uskontoja. Myös kristinuskon oppi on konservatiivinen, mutta Jeesus ja Uusi Testamentti toivat siihen armon ja suvaitsevaisuuden elementtejä, jotka ovat juutalaisuudelle ja islamille tyystin vieraita.
Ainoa tapa sovittaa islam tai juutalaisuus liberaalin, individualistisen yhteiskunnan vaatimuksiin on tyhjentää ne opillisesta sisällöstä, ts. jättää jäljelle pelkkä ritualistinen kuori, tai vaihtoehtoisesti eristää ne ihmisen pään sisällä omaan lokeroonsa, joka avataan vain sunnuntaisin tai rukoushetken yhteydessä, ts. katkaista uskonnollisen opin yhteys arkipäivän elämään. Juutalaiset, samoin kuin vaikkapa tataarit ja suuri osa turkkilaisista, ovat onnistuneet lokeroinnissa erittäin hyvin. Sekulaaria kristinuskoa kuvaa kenties parhaiten kuohinta." -Mestarin sanoja 2.2.2006Ehkä meillä on eri mestarit. Minulle mestari on Jeesus ja Sinulle joku poliitikko, joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi?
"Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen,
et vaatimuksiin vie.
Tulet vastaan seuraasi pyytäen
ja itse olet tie.
Enkä leipää, laukkua, sauvaakaan
saa turvaksi matkalle.
Otan yhden askelen kerrallaan
ja pääsen perille."
http://notes.evl.fi/Virsikirja.nsf//1daa04ebef55216dc2256de40033cc24/c8ddb6434dfedc2bc2256daf0058d6fa?OpenDocument- Sarcisson
Ehkä meillä on eri mestarit. Minulle mestari on Jeesus ja Sinulle joku poliitikko, joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi?
"Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen,
et vaatimuksiin vie.
Tulet vastaan seuraasi pyytäen
ja itse olet tie.
Enkä leipää, laukkua, sauvaakaan
saa turvaksi matkalle.
Otan yhden askelen kerrallaan
ja pääsen perille."
http://notes.evl.fi/Virsikirja.nsf//1daa04ebef55216dc2256de40033cc24/c8ddb6434dfedc2bc2256daf0058d6fa?OpenDocumentMinulle on vain yksi Mestari ja hän on sydänten prinsessa Diana. Kun kaunis D, ihmisten prinsessa, kulki joukossamme, me jokainen koimme omalla tavallamme hänen valonsa. Prinsessa otettiin meiltä pois liian aikaisin, mutta kaikki tiedämme sydämissämme, että hän ei koskaan ole todella poissa.
Kristilllinen profeetta Matthew Robert Payne on jo muuten vuosia vastaanottanut näkyjä ja ollut yhteydessä sydänten prinsessaan. Hänen kirjansa on vahva todiste siitä, että Diana elää edelleen toisessa ulottuvuudessa ja on pian reinkarnoitumassa tähän maailmaan takaisin. Sarcisson kirjoitti:
Minulle on vain yksi Mestari ja hän on sydänten prinsessa Diana. Kun kaunis D, ihmisten prinsessa, kulki joukossamme, me jokainen koimme omalla tavallamme hänen valonsa. Prinsessa otettiin meiltä pois liian aikaisin, mutta kaikki tiedämme sydämissämme, että hän ei koskaan ole todella poissa.
Kristilllinen profeetta Matthew Robert Payne on jo muuten vuosia vastaanottanut näkyjä ja ollut yhteydessä sydänten prinsessaan. Hänen kirjansa on vahva todiste siitä, että Diana elää edelleen toisessa ulottuvuudessa ja on pian reinkarnoitumassa tähän maailmaan takaisin.Jopas vanhoja muistelet. Itsekin olin tosi nuori, kun DI kuoli. Hän oli vain yksi kuninkaallinen ja kruunun perillisen entinen puoliso sekä mahdollisen tulevan kuninkaan Williamin äiti. Englannissa ei ole pitkään aikaan ollut muuta hallitsijaa kuin Elisabeth 2.
- Sarcisson
Jopas vanhoja muistelet. Itsekin olin tosi nuori, kun DI kuoli. Hän oli vain yksi kuninkaallinen ja kruunun perillisen entinen puoliso sekä mahdollisen tulevan kuninkaan Williamin äiti. Englannissa ei ole pitkään aikaan ollut muuta hallitsijaa kuin Elisabeth 2.
Kuten sydänten prinsessa sanoi: "Emme tarvitse sääntökirjoja, meidän tulee elää sydämemme kautta, ei ajatustemme". Tämän vuoksi kirjauskovat eivät koskaan voi ymmärtää sydäntensä valoa ja kulkevat aina pimeydessä yksin hapuillen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561338
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601270Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu581222Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601135Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56883KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81832- 51817
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795