Onko muilla kokemuksia, millaista on olla työtön työnhakija vrt. vakituisessa työssä "vasta vähän aikaa" ollut työnhakija?
Kun olin työtön, sain kohtalaisen paljon huomiota etenkin sellaisilta firmoilta, jotka tarvitsivat työntekijän heti eikä 15. päivä. Mutta olin kuitenkin siinä uskossa, että vielä lujempaa menee niillä, joilla on jo työpaikka. Ja että työnantajat kilvan pyrkivät varastamaan toistensa työntekijät.
Nyt olen vakituisessa työssä. Olen kuitenkin jo useamman kuukauden ajan seurannut tarjontaa ja laittanut hakemuksia mielenkiintoisiin paikkoihin. Vastaanotto on toistaiseksi ollut yllättävän vaisua. Toki olen myös pitänyt rimaa korkeammalla kuin ennen. Mutta ei näy kiinnostuneita nappaajia.
Olenko jotenkin väärä tyyppi ollakseni kaappauksen arvoinen, vai tekeekö nykyisen työsuhteeni pituus (lyhyys) sen, että härskeinkään osaajasieppari ei tahdo olla tekemisissä tällaisen "tuuliviirin" ja työpaikkashoppailijan kanssa?
Ai että, pitääkin olla tarkkana, mihin paikkaan kohtalo osoittaa, jos siellä täytyy sitten muodon vuoksi kituuttaa 5 vuotta, että voi taas tunnollisin mielin palata markkinoille.
Vajaa vuosi vakituisena, alimman kastin työnhakija?
1
121
Vastaukset
- piilotyöpaikastasaa
Ei ne hakemukset kiinnosta yleensä työnantajia, jos ei ole huutava pula tekijästä.
Tarvitset suosittelijan eli paras olisi ,jos joku kaverisi olisi sopivassa firmassa johon haluat, voisi seurata milloin olisi sopiva paikka auki.
Ei niitä nykyään haeta avoimilta markkinoilta tekijöitä, mennyt siihen että firman sisällä kysellään tietääkö kukaan sopivaa työntekijää ja sen sopivan ei todellakaan tarvitse kovin pätevä olla, kunhan joku tuntee. Johdon Sukulaiset ja johdon tuttavat/lapset tsekataan tietenkin ensin, työntekijän lapsi on myös kova sana, ainakin kesätöihin ja siitä vakituiseksi, jos vähänkään täysjärkiseltä vaikuttaa.
Vuosi on jo riittävän hyvä pätkä, ei vaikeuta työn hakemista. Sulla on paljon paremmat mahdollisuudet hakea, sillä tuleva työnantaja tietää, ettet ole rapajuoppo ja ilmestyt paikalle.
Älä ota lopputiliä, vaan jatka seurantaa ja yritä kysyä suoraan alan firmojen työnjohtajilta työpaikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2463342Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3642992Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,202008Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.821861Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e651788Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?591662MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131553- 1251512
Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4851429Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11414