Onko muilla kokemuksia, millaista on olla työtön työnhakija vrt. vakituisessa työssä "vasta vähän aikaa" ollut työnhakija?
Kun olin työtön, sain kohtalaisen paljon huomiota etenkin sellaisilta firmoilta, jotka tarvitsivat työntekijän heti eikä 15. päivä. Mutta olin kuitenkin siinä uskossa, että vielä lujempaa menee niillä, joilla on jo työpaikka. Ja että työnantajat kilvan pyrkivät varastamaan toistensa työntekijät.
Nyt olen vakituisessa työssä. Olen kuitenkin jo useamman kuukauden ajan seurannut tarjontaa ja laittanut hakemuksia mielenkiintoisiin paikkoihin. Vastaanotto on toistaiseksi ollut yllättävän vaisua. Toki olen myös pitänyt rimaa korkeammalla kuin ennen. Mutta ei näy kiinnostuneita nappaajia.
Olenko jotenkin väärä tyyppi ollakseni kaappauksen arvoinen, vai tekeekö nykyisen työsuhteeni pituus (lyhyys) sen, että härskeinkään osaajasieppari ei tahdo olla tekemisissä tällaisen "tuuliviirin" ja työpaikkashoppailijan kanssa?
Ai että, pitääkin olla tarkkana, mihin paikkaan kohtalo osoittaa, jos siellä täytyy sitten muodon vuoksi kituuttaa 5 vuotta, että voi taas tunnollisin mielin palata markkinoille.
Vajaa vuosi vakituisena, alimman kastin työnhakija?
1
118
Vastaukset
- piilotyöpaikastasaa
Ei ne hakemukset kiinnosta yleensä työnantajia, jos ei ole huutava pula tekijästä.
Tarvitset suosittelijan eli paras olisi ,jos joku kaverisi olisi sopivassa firmassa johon haluat, voisi seurata milloin olisi sopiva paikka auki.
Ei niitä nykyään haeta avoimilta markkinoilta tekijöitä, mennyt siihen että firman sisällä kysellään tietääkö kukaan sopivaa työntekijää ja sen sopivan ei todellakaan tarvitse kovin pätevä olla, kunhan joku tuntee. Johdon Sukulaiset ja johdon tuttavat/lapset tsekataan tietenkin ensin, työntekijän lapsi on myös kova sana, ainakin kesätöihin ja siitä vakituiseksi, jos vähänkään täysjärkiseltä vaikuttaa.
Vuosi on jo riittävän hyvä pätkä, ei vaikeuta työn hakemista. Sulla on paljon paremmat mahdollisuudet hakea, sillä tuleva työnantaja tietää, ettet ole rapajuoppo ja ilmestyt paikalle.
Älä ota lopputiliä, vaan jatka seurantaa ja yritä kysyä suoraan alan firmojen työnjohtajilta työpaikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863979
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.523295Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1603012Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,622951SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.772464Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52296Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a251984Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s621961Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1651931- 931338