Vajaa vuosi vakituisena, alimman kastin työnhakija?

SiihenOnSyynsä

Onko muilla kokemuksia, millaista on olla työtön työnhakija vrt. vakituisessa työssä "vasta vähän aikaa" ollut työnhakija?

Kun olin työtön, sain kohtalaisen paljon huomiota etenkin sellaisilta firmoilta, jotka tarvitsivat työntekijän heti eikä 15. päivä. Mutta olin kuitenkin siinä uskossa, että vielä lujempaa menee niillä, joilla on jo työpaikka. Ja että työnantajat kilvan pyrkivät varastamaan toistensa työntekijät.

Nyt olen vakituisessa työssä. Olen kuitenkin jo useamman kuukauden ajan seurannut tarjontaa ja laittanut hakemuksia mielenkiintoisiin paikkoihin. Vastaanotto on toistaiseksi ollut yllättävän vaisua. Toki olen myös pitänyt rimaa korkeammalla kuin ennen. Mutta ei näy kiinnostuneita nappaajia.

Olenko jotenkin väärä tyyppi ollakseni kaappauksen arvoinen, vai tekeekö nykyisen työsuhteeni pituus (lyhyys) sen, että härskeinkään osaajasieppari ei tahdo olla tekemisissä tällaisen "tuuliviirin" ja työpaikkashoppailijan kanssa?

Ai että, pitääkin olla tarkkana, mihin paikkaan kohtalo osoittaa, jos siellä täytyy sitten muodon vuoksi kituuttaa 5 vuotta, että voi taas tunnollisin mielin palata markkinoille.

1

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piilotyöpaikastasaa

Ei ne hakemukset kiinnosta yleensä työnantajia, jos ei ole huutava pula tekijästä.

Tarvitset suosittelijan eli paras olisi ,jos joku kaverisi olisi sopivassa firmassa johon haluat, voisi seurata milloin olisi sopiva paikka auki.
      Ei niitä nykyään haeta avoimilta markkinoilta tekijöitä, mennyt siihen että firman sisällä kysellään tietääkö kukaan sopivaa työntekijää ja sen sopivan ei todellakaan tarvitse kovin pätevä olla, kunhan joku tuntee. Johdon Sukulaiset ja johdon tuttavat/lapset tsekataan tietenkin ensin, työntekijän lapsi on myös kova sana, ainakin kesätöihin ja siitä vakituiseksi, jos vähänkään täysjärkiseltä vaikuttaa.
      Vuosi on jo riittävän hyvä pätkä, ei vaikeuta työn hakemista. Sulla on paljon paremmat mahdollisuudet hakea, sillä tuleva työnantaja tietää, ettet ole rapajuoppo ja ilmestyt paikalle.
      Älä ota lopputiliä, vaan jatka seurantaa ja yritä kysyä suoraan alan firmojen työnjohtajilta työpaikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      67
      5540
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      134
      4234
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      87
      1818
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1415
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1117
    6. 47
      1112
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      126
      959
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      45
      792
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      733
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      38
      682
    Aihe