Putin kerrankin oikealla asialla

Jönsi

Putin sen sanoi. Kun muut hymistevät pikku lämpenemisellä, totesi Putin Arktiksen lämpenevän neljä kertaa nopeammin kuin muu maapallo.

Repikää siittä huumoria helvetin lässyttäjät!

36

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torakanpieru

      Odotinkin jo jönseliselin avautumista.
      Tyhmää viedään taas.

      Kumpaa ilmastoideologia haluas poltaa kattiloissa? Maakaadua vai ruskohiiltä.
      Kumpaa Putin myy kohta kahta putkea pitkin.

      Ethän sinä jönseliseli tätäkään ymmärtänyt.
      Ja myös nyt kelpaa venäläinen tutkimus. Eipä kelvannut aurinkotutkimus, jossa todettiin auringon aktiivisuuden romahtamisesta.

    • Putten

      pusinekset ei kulje, joten kumma ettei arktinen alue venkuloiden mukaan lämpene kahdeksan kertaa nopeammin kuin muut. Sen paaden suusta ei totuuden sanaa ole ennenkään löytynyt.

    • LoTemp

      Hellurei. Kohta on palmut Jenisein rannoilla ja ikirouta arabeilla.
      Sulavat jäätikötkin varmaan matkustavat etelään jäätyäkseen.
      ... ja suomalainen kuluttaja maksaa utopiasta.

    • Eeelis_Permanen__

      Tuntuu faktat olevan liian kovia ottaa vastaan. Onhan tuo tiedetty. Esim. Huippuvuorilla lämpenemisvauhti on hurja, samoin siis muualla arktiksella ja pohjoisella Venäjällä. Ei oo Vladimir-setä kuunnellut Happipulloa, ei ole!

      • jäätävääkeliä

        Sitten vaan sitä faktaa kehiin Eelis.


      • Eeelis_Permanen__
        jäätävääkeliä kirjoitti:

        Sitten vaan sitä faktaa kehiin Eelis.

        Tuossahan tuota:
        https://yle.fi/uutiset/3-9714979
        Katso siitä mikä se tutkijoita erityisesti Huippuvuorilla hämmästyttää.


      • jäätävääkeliä
        Eeelis_Permanen__ kirjoitti:

        Tuossahan tuota:
        https://yle.fi/uutiset/3-9714979
        Katso siitä mikä se tutkijoita erityisesti Huippuvuorilla hämmästyttää.

        Eihän tuossa ollut mitään faktaa. Vain arvailuja tulevaisuudesta
        Jos on ollut yksi lämmin talvi huippuvuorilla niin mitä sitten. Vaihteleehan ne lämpötilat sielläkin. Aika ratkaisevassa asemassa on siellä golf virta johon hiilidioksidi ei pysty mitenkään vaikuttamaan.


      • Eeelis_Permanen__

        Faktaahan siinä oli nimenomaan. Sitä mitä haikailit. Ja mikä yksi talvi? Siinä puhuttiin myös Huippuvuoria 30 vuotta tutkineesta tutkijasta ja hänen havainnoistaan. Katsopas vielä ne. Ennusteiden mukaan mennään, lämpeneminen voimakkainta pohjoisessa....


      • sääeelis.sössöttää
        Eeelis_Permanen__ kirjoitti:

        Faktaahan siinä oli nimenomaan. Sitä mitä haikailit. Ja mikä yksi talvi? Siinä puhuttiin myös Huippuvuoria 30 vuotta tutkineesta tutkijasta ja hänen havainnoistaan. Katsopas vielä ne. Ennusteiden mukaan mennään, lämpeneminen voimakkainta pohjoisessa....

        Moisen tutkijan jutut on vain mielipiteitä, joilla ei ole merkitystä.


      • Eeelis_Permanen___
        sääeelis.sössöttää kirjoitti:

        Moisen tutkijan jutut on vain mielipiteitä, joilla ei ole merkitystä.

        Kerrataan vielä tuon tutkijan havaintoja. Meriveden keskilämpötila noussut jopa käsittämättömät 10 astetta, lumi sulaa aiemmin, vuonot eivät enää jäädy, tulee lumivyöryjä joita ei aiemmin ollut. Jos nämä faktat on "vain mielipiteitä" niin ei voi muuta kuin todeta palstahörhölle, että tietoa voi jakaa mutta ymmärrystä ei. Joillakin kuten nimimerkillä sääeelis.sössöttää sitä ei vain ole.


      • sääeelis.sössöttää
        Eeelis_Permanen___ kirjoitti:

        Kerrataan vielä tuon tutkijan havaintoja. Meriveden keskilämpötila noussut jopa käsittämättömät 10 astetta, lumi sulaa aiemmin, vuonot eivät enää jäädy, tulee lumivyöryjä joita ei aiemmin ollut. Jos nämä faktat on "vain mielipiteitä" niin ei voi muuta kuin todeta palstahörhölle, että tietoa voi jakaa mutta ymmärrystä ei. Joillakin kuten nimimerkillä sääeelis.sössöttää sitä ei vain ole.

        Jos ei ole osoittaa doi-numeroa, on kyse mielipiteestä.
        Aivan kuten sinunkin outojen väiteittesi kohdalla. Ne ovat vain mielipiteitä.


      • Eikö kukaan itke Suomen päältä sulanutta n.3 km:n vahvuista jäätikköä?

        Jäätkkökausi sentään kesti 110 000 vuotta ja on normaalitilanne


      • Anonyymi
        Eeelis_Permanen__ kirjoitti:

        Faktaahan siinä oli nimenomaan. Sitä mitä haikailit. Ja mikä yksi talvi? Siinä puhuttiin myös Huippuvuoria 30 vuotta tutkineesta tutkijasta ja hänen havainnoistaan. Katsopas vielä ne. Ennusteiden mukaan mennään, lämpeneminen voimakkainta pohjoisessa....

        Hah hah...."Sademäärän vähenemisen arvellaan olleen tärkeä taustatekijä Syyrian sisällissodan syttymiselle." Joopa joo, uskokoon ken tahtoo, Hyökkäsikö USA ja liittouma kuivuuden takia Irakiin ja Libyaan? Voi Jessus mitä sontaa Yle suoltaa.

        Yle on (valhe) media-talo, ei mikään tutkimuslaitos


    • Ilmastopakolaisuus

      Koillis-Venäjällä on todiste kelien kehityksestä.
      Mursujen käytös ja elintila on muuttunut.
      Koittakaa keksiä uutisesta miten, ja miksi.

      https://yle.fi/uutiset/3-10731721

      • jäässä

        Ikirouta sulaa talot vajoaa kuraan Siperiassa.


    • Jos Venäjän Putin ei suoraan valehtele, niin ainakin liioittelee.

      Sauli Niinistö esitti oikean luvun Arktisen alueen lämpenemisestä, Putin talviset paikalliset huiput.

      Ehkä Venäjä suunnittelee kerjäävänsä ja saavansa ilmastonmuutosrahoja Euroopalta ja etenkin Suomelta, en tuollaista puhetta muutoin ymmärrä. Venäjähän ei ole tekemässä omin voimin ilmaston lämpenemistä vastaan juuri mitään.

      • PierreReview_

        Ilmakehän CO2-pitoisuus 0,03% > 0,04%.
        Sauli Niinistö: "Ahdasta on ja se tuntuu".

        Miten?
        Kenties tuntuu kuin vanne kiristäisi päätä?


      • miksi.ei.meillä

        Järkevää toimintaa.
        Kannattaakin varautua tulevaan viilenemiseen.


      • ilmastostasäähän.jne
        miksi.ei.meillä kirjoitti:

        Järkevää toimintaa.
        Kannattaakin varautua tulevaan viilenemiseen.

        Mihin viilenemiseen? Laitapa tuohon keskusteluun "Tiede ja väitteet ilmaston viilenemisestä" näkyviin linkki artikkeliin jossa kerrotaan ilmaston lähtulevaisuudessa viilenevän tai viitetiedot artikkelista.


      • Eeelis_Permanen___
        ilmastostasäähän.jne kirjoitti:

        Mihin viilenemiseen? Laitapa tuohon keskusteluun "Tiede ja väitteet ilmaston viilenemisestä" näkyviin linkki artikkeliin jossa kerrotaan ilmaston lähtulevaisuudessa viilenevän tai viitetiedot artikkelista.

        Ei taida löytyä....mitä mitä?


      • mustuttamisestailoa
        Eeelis_Permanen___ kirjoitti:

        Ei taida löytyä....mitä mitä?

        Juu ei taaskaan löytynyt perusteluita väitteelleen. Kun viilenemisväitteiden esittäjä pienen tauon jälkeen taas yrittää uudelleen kuten on ennenkin tehnyt niin tuosta viilenemisväitteiden käsittelyä varten luodusta keskustelusta voisi häntä muistuttaa...

        Keskustelun löytää googlettamalla näillä hakusanoilla:
        suomi24 tiede ja väitteet ilmaston viilenemisestä


      • mussutuksesi.jatkuu
        ilmastostasäähän.jne kirjoitti:

        Mihin viilenemiseen? Laitapa tuohon keskusteluun "Tiede ja väitteet ilmaston viilenemisestä" näkyviin linkki artikkeliin jossa kerrotaan ilmaston lähtulevaisuudessa viilenevän tai viitetiedot artikkelista.

        Etkö tosiaan osaa lukea?
        Tulevaan viilenemiseen.


      • perustelut.keskusteluun
        mussutuksesi.jatkuu kirjoitti:

        Etkö tosiaan osaa lukea?
        Tulevaan viilenemiseen.

        "Tulevaan viilenemiseen."

        Millä perusteella tulevaan viilenemiseen? Niitä perusteluita nyt haetaan, ei enonyymin mielipidettä. Laita perusteet näkyviin tuohon aiemmin mainittuun keskusteluun sen aloitusviestissä kerrotulla tavalla.


      • jatka.mussuttamistasi
        perustelut.keskusteluun kirjoitti:

        "Tulevaan viilenemiseen."

        Millä perusteella tulevaan viilenemiseen? Niitä perusteluita nyt haetaan, ei enonyymin mielipidettä. Laita perusteet näkyviin tuohon aiemmin mainittuun keskusteluun sen aloitusviestissä kerrotulla tavalla.

        Ihan samalla perusteella, kuin alarmistien päättömät väitteet kahden asteen kaiken polttavasta kuumuudesta vuoteen 2100 mennessä.


      • ehdottomasti.näin

        Ilmastotiedemiesten ennusteet ovat osuneet aivan tarkalleen kohdalleen vaikka denialistit yrittävät hädissään pyristellä. Intian valtameri on hukuttanut Malediivit jo kauan sitten ja Pohjoisnavalta jäät sulivat viime talvena ja New Yorkin rantakaduilla haikalat kutevat juuri niinkuin Hansen ja muut tiedemiehet ennustivat 30 vuotta sitten.


      • höpötihöpötaas
        ehdottomasti.näin kirjoitti:

        Ilmastotiedemiesten ennusteet ovat osuneet aivan tarkalleen kohdalleen vaikka denialistit yrittävät hädissään pyristellä. Intian valtameri on hukuttanut Malediivit jo kauan sitten ja Pohjoisnavalta jäät sulivat viime talvena ja New Yorkin rantakaduilla haikalat kutevat juuri niinkuin Hansen ja muut tiedemiehet ennustivat 30 vuotta sitten.

        Kaikki alarmistiennusteet on menneet perseelleen.
        Ja nyt yritetään jo vallankumouksen avulla päästä valtaan Extinction Rebellion -liikkeen avulla.


      • tuhlaajapojan-paluu
        jatka.mussuttamistasi kirjoitti:

        Ihan samalla perusteella, kuin alarmistien päättömät väitteet kahden asteen kaiken polttavasta kuumuudesta vuoteen 2100 mennessä.

        Sinulla ei siis ollut perusteluja eli olit tuhlaamassa sinulle vastailevien aikaa. Minua ei kiinnosta keskustelu lämpenemisestä vaan nimenomaan keskustelu viilenemisestä.


      • mussutus.vaan.jatkuu
        tuhlaajapojan-paluu kirjoitti:

        Sinulla ei siis ollut perusteluja eli olit tuhlaamassa sinulle vastailevien aikaa. Minua ei kiinnosta keskustelu lämpenemisestä vaan nimenomaan keskustelu viilenemisestä.

        Minua ei kiinnosta mussutuksesi, joten voit lopettaa sen turhana.
        Perustelut ovat aivan yhtähyviä, kuin kuin alarmistien päättömät väitteet kahden asteen kaiken polttavasta kuumuudesta vuoteen 2100 mennessä.


      • heittele-palloa-koiralle
        mussutus.vaan.jatkuu kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta mussutuksesi, joten voit lopettaa sen turhana.
        Perustelut ovat aivan yhtähyviä, kuin kuin alarmistien päättömät väitteet kahden asteen kaiken polttavasta kuumuudesta vuoteen 2100 mennessä.

        ;=) Heittele vaan sitä palloa, ehkäpä joku koira lähtee sitä sinulle noutamaan ja juoksee itsensä läkähdyksiin.


      • musstus.vaan.jatkuu
        heittele-palloa-koiralle kirjoitti:

        ;=) Heittele vaan sitä palloa, ehkäpä joku koira lähtee sitä sinulle noutamaan ja juoksee itsensä läkähdyksiin.

        Kukahan sitä palloa koittaa heitellä?

        Mussuttaja polkee jalkaa ja koittaa määräillä muita:

        "Minulla ei valitettavasti ole aikaa katsoa noita lävitse. Ole hyvä ja näe se vaiva että toimit kuten tässä keskustelussa kaikki muutkin asialliset vastaajat ovat toimineet. Tarkoituksena on vähentää tarpeetonta ajantuhlaustani tilanteissa, joissa tiedonlähdettä ei olekaan olemassa. Sinua koskee siis aivan sama pyyntö kuin kaikkia muitakin osallistujia.

        Jos et kerro täsmällistä tiedonlähdettä aloituksessa kuvatun ohjeen mukaisesti niin silloin oletan että tiedonlähdettä ei ole olemassa. Jos joku muu haluaa sinua auttaa kaivamalla tuon tiedonlähteen esille niin sekin on OK, kunhan tieto saadaan esille. "


    • jäässä

      MTV Uutiset kertoi ikiroudan sulamisen ja talojen painumisnen.

      • Tammikuussa julkaistu tutkimus ikiroudan lämpenemisestä löytyy hakusanoilla
        Biskaborn Matthes Boike 2019
        tai suoraan artikkelin doi koodilla 10.1038/s41467-018-08240-4

        Suomeksi artikkelin nimi olisi "Ikirouta lämpenee maailmanlaajuisesti"

        Lämpenemisellä on tietenkin eniten merkitystä ikirouta - alueiden reunoilla, jossa muutenkin ollaan lähellä sulamispistettä.


    • Anonyymi

      Onko sinulla linkkiä tai doidodidodidi kkoodia tutkimukseen tai tiedelehteen?
      Jos ei niin LOPETA LÄSSYTTÄMINEN TOOPE.

    • Anonyymi

      1. Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus nousee voimakkaasti.
      2. Maasta lähtevässä lämpösäteilyssä on havaittu muutos.
      3. Ilmakehän lämpötila on noussut.
      4. Samoin merien lämpösisältö.
      5. Jäätiköt ovat huvenneet.
      6. Merenpinta on lähtenyt nousuun.
      7. Maapallo on litteä.
      8. Kuu on juustoa.
      9. Marssilaiset valtaa maan kun merenpaisumus tulee.
      0. Graalin malja on AGW-punarusehtava.

    • Anonyymi

      Putin on kerrankin oikeassa, mutta ei silti tee asialle mitään, ei edes rajoita soihduttamista.

    • Anonyymi

      Putin on aivan ilmiselvästi käynyt tekemässä havaintoja Päijänteenrannan obsrvatorion ovenraosta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe