Paljonko saan palkkaa

14vuotiastyttö

Hei olen olen tässä nyt paripäivää yrittäny löytää netistä aljonko kesätöistä saa palkkaa
kun sopimuksessa luki että se on tes:in mukainen palkka en vaa ole onnitunut niin että voisiko joku autta minua tässä ongelmassa.

Ps. Olen 14.v tyttö ja kesätyö kestää 2 viikkoa

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisätietoa_kaipaava

      Lukeeko siinä sopimuksessa myös mitä työehtosopimusta noudatetaan. Jos ei lue, kerro edes, minkä alan töitä menet tekemään ja onko työnantajana kunta vai yksityinen.

      • 14vuotiastyttö

        yksityinen ja ohjelmointia


    • tutustujatienaa

      Ikäsi ja työsuhteen pituuden perusteella voisi olla kyse "tutustu työelämään ja tienaa" -sopimuksesta (ICT-alan työehtosopimus sivu 14). Silloin kahden viikon palkka on yhteensä 350 euroa.

      • 14vuotiastyttö

        Tiedän ettei tämä ole sellainen koska siis olen ollut jo tutustu ja tienaa töissä viimevuonna.

        kiitos kuitenkin!


      • tutustujatienaa
        14vuotiastyttö kirjoitti:

        Tiedän ettei tämä ole sellainen koska siis olen ollut jo tutustu ja tienaa töissä viimevuonna.

        kiitos kuitenkin!

        No sitten voit haaveilla isommasta palkasta, joka löytynee edellä mainitusta työehtosopimuksesta ja varmaan sieltä sivun 14 tuntumasta tai muusta vastaavasta tessistä. Käytä Googlea tai siirrä kysymys IT-alan työ -sivuilla kirjoitteleville
        https://keskustelu.suomi24.fi/tyo-ja-opiskelu/toimialat/it-alan-tyo


      • 14vuotiastyttö

        kiitoa!


    • Anonyymi

      Hei. En osaa aloittaa uutta keskustelua joten laitan kysymyksen tänne: kuinka paljon on minulle sopiva tuntipalkka kesätyöstä maatilalla, jolla olen asunut koko elämäni? Osaan kaikki työt, joita täällä on tarjolla. Työ on kesällä mm kivien keruuta pelloilta käsin ja koneella, rehuntekoa (niittämistä, noukintavaunulla-ajoa) sekä navetassa lehmienruokintaa ja lypsämistä. Olen 15 vuotias miehenmittoihin kasvanut poika. Kiitokset vastauksista.

    • Anonyymi

      Maaseutuelinkeinojen työehtosopimuksen mukaan peruskoulussa, lukiossa tai muussa oppilaitoksessa opiskelevalle sekä kyseisenä vuonna peruskoulun tai lukion päättäneelle nuorelle, joka on työssä oppilaitosten loma- tai muina vapaa-aikoina, maksetaan vähintään 70 % vaativuusryhmä yhden palkasta. Se on ilman ko. alennusta 8,57 €/h. Sitten vain vähän peruskoulussa opittua prosenttilaskua, jotta saat tuntipalkkasi selville.

      Muita työehtoja voit tutkailla ko. työehtosopimuksen tiivistelmästä (vaikka se on tehty marjanpoimjoita varten)
      https://www.tyosuojelu.fi/documents/14660/126479/Marjanpoiminnan_tyoehdot_2019.pdf/d9e9de1e-2049-7c62-2951-13e347bc3beb

      • Anonyymi

        Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe