Onko sähköpyörä

Kuntoeikehity

Vaan itsensä huijaamista?

33

209

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivaikukalatautuu

      Ei kai, jos tykkää söhkön siirrosta. Muuten joutuu polkemaan kaiken aikaa lataantuakseen. Ainakn omalla polkupyörällä.

    • Ei sellaisella saa muuta kuin raitista ilmaa.
      Helkama oivalla kunto kohenee!

    • ElleiAinoilla

      Tai Reinoilla.

    • Vaihtoehtoja_

      Ei ole ja kunto kehittyy silläkin.
      Sähköavusteisella sähköpyörääkin enemmän ja normaali pyörää huomattavasti enemmän johtuen pidemmistä matkoista esimerkiksi tai halutessaan voi avustuksen tai sähköt ottaa poiskin.

      Onko autoilu itsensä huojaamista?
      Onko kengät itsensä huijaamista kun avojaloinkin voisi liikkua?

    • Anonyymi

      Viime keväänä ostin sähköavusteisen pyörän. Nyt mittarissa n. 4500 kilsaa. Ennen sähköpyörää pyöräilin hyvä jos 400 kilsaa vuodessa. Nyt kulkemiset siirtyneet autoilusta sähköpyöräilyyn eli rahaa säästynyt ja kunto noussut. Suosittelen ehdottomasti. Minulle polkupyörä on ajoneuvo millä siirryn paikasta a paikkaan b. Siinä samalla kunto nousee. Jos ajan saman matkan autolla, siinä ei kunto taatusti nouse yhtään!

    • Anonyymi

      On se on ihan silkkaa itsensä huijaamista. Minä sähköistin pyörani ja niinpä vain kävi, että innostuin sen jälkeen pyöräilemään to-del-la paljon.
      Ilmiselvää huijaamista siis., koska huijasin itseni pyöräilemään.
      Välillä ajelen pienemmällä avustuksella ja välillä taas sillä suurimmalla. Suurimmalla avustustasolla nopeus nousee kevyesti sinne 25 km:iin/h. Siitä ylikin menee, mutta eihän sitä sähköavusteisella saa ajaa niin kovaa. Joskus innostun ja härnään kaupungin kovimpia sotkijoita hurauttamalla sähköistetyllä fillarillani ohi - ylämäessä.
      Sekös tuntuu ratkiriemukkaalta ja potenssikin melkein nousee, vaikka olen jo seitenkymppinen.
      Minua kiinnostaisi tietää minkälaisella aivorakenteella nämä sähköfillaroinnin morkkaajat on varustettu. Vai onko kyseessä mielenterveysongelma?
      No toisaalta mitäpä se minulla kuuluu, pääasia on, että niitä v....taa.
      Jahas eiköhän lähdetä taas polkemaan...

    • Anonyymi

      Sähköpyörä on ikävä vehje koska sillä on aika vaikea päteä pyöräilyfriikkien seurassa.

      • Anonyymi

        Erittäin mukava mennä sukkiksissa polkevien kilpapyöräilijöiden ohi sähköavusteisella maastopyörällä.


      • Anonyymi

        25kmh???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25kmh???

        Kyllä, sillä moni sukkis tuntuu hyytyvän vähänkin jyrkemmässä mäessä n. 13,2km/h nopeuteen tai alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sillä moni sukkis tuntuu hyytyvän vähänkin jyrkemmässä mäessä n. 13,2km/h nopeuteen tai alle.

        Monen sähköpyörän akku näkyy hyytyvän jo alle 100km:n matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monen sähköpyörän akku näkyy hyytyvän jo alle 100km:n matkalla.

        Aika monen, eli yli 90% sukkiksien päivälenkki jää tonne 30-50km huitteille, eli akku kyllä kestää helposti tuon rupeaman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monen, eli yli 90% sukkiksien päivälenkki jää tonne 30-50km huitteille, eli akku kyllä kestää helposti tuon rupeaman.

        Aika monen, eli yli 100% laillisten sähköavusteisten vauhti yltää tuonne 25km/h huitteille, eli sukkis kyllä helposti ajelee tuota kovempaa.
        Huonompikuntoinenkin pystyy maantiepyörällä tasaisella, kokeile joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monen, eli yli 100% laillisten sähköavusteisten vauhti yltää tuonne 25km/h huitteille, eli sukkis kyllä helposti ajelee tuota kovempaa.
        Huonompikuntoinenkin pystyy maantiepyörällä tasaisella, kokeile joskus.

        Taisi unohtua, että kulkee se sähköpyöräkin kovempaa kuin ainoastaan 25km/h. Tuossa nopeudessa avustus vain poistuu pelistä, mutta natuna voi mennä niin lujaa kuin koivissa ruutia riittää. Suorilla sähköpyörän suurempi massa ei niin paljon vaikuta vaan ilmanvastus meinaa huomattavasti enemmän jossa sukkiksien aero asento ja vermeet pääsevät paremmin oikeuksiinsa. Meilläpäin ehkä normaalia huonokuntoisimpia sukkiksia näin ajokauden alussa liikenteessä sillä tasaisella nopeudet luokkaa 25-35km/h ja mäkiharjoitukset lyöty kokonaan laimin. Mäkinen maasto helpottaa sähköavusteisella kisaamista ja sukkikselta muutaman mäen jälkeen katkeaa ns. henkinen selkäranka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monen, eli yli 100% laillisten sähköavusteisten vauhti yltää tuonne 25km/h huitteille, eli sukkis kyllä helposti ajelee tuota kovempaa.
        Huonompikuntoinenkin pystyy maantiepyörällä tasaisella, kokeile joskus.

        Mikä se estää ajamasta myös sähköavusteisella kovempaa ilman sähköapua?
        Kyllä minulla menee 32km/h alamäkeen ihan reippaasti, ehkä kovempaakin ilman avustusta, tasaisella kiihdytän 25km/h ja polkien ilman apua kovempaa, kuitenkaan koskaan ei nopeus laske alle 25km/h


      • Anonyymi

        No minulla 32km/h tasisella on aika leppoisa matkavauhti ja alamäkeen ajoin tänään 63km/h.

        "Mikä se estää ajamasta myös sähköavusteisella kovempaa ilman sähköapua?"

        Ilmeisesti moottorikin taitaa laittaa yli 25km/h vauhdista hanttiin jos ei alamäkeen enempää kulje? Sähköpyörä myös painaa 3x enemmän kuin laadukas maantieajokki.

        Suosittelen kokeilemaan tosiaankin maantiepyörää jos herkkä ja vauhdikas ajo kiinnostaa.
        Helposti tulee 4-5km lisää vauhtia mitä tavallisella pyörällä ja huom. keskinopeuteen.
        Itsellä oli hybridillä keskinopeudet 21km/h. Ensimmäisellä maantipyörälenkillä heti 25 km/h.
        Nykyään tuollaiset 30-50km lenkit kulkee 27-30km/h keskarilla ja 100km 25km/h. Ikää on 46.

        Maantiepyörällä ei tarvi ajaa verenmaku suussa. Hitaastikin voi ajaa ja moni ajaakin ja se meno onkin silloin vaivatonta. Ehkä vähän sähköpyörän tapaan.
        Maantiepyöriä on leppoisallekin asennolle missä ohjaamo on penkin tasolla jos epäilyttää joidenkin pyörien kovin matala ohjaamo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulla 32km/h tasisella on aika leppoisa matkavauhti ja alamäkeen ajoin tänään 63km/h.

        "Mikä se estää ajamasta myös sähköavusteisella kovempaa ilman sähköapua?"

        Ilmeisesti moottorikin taitaa laittaa yli 25km/h vauhdista hanttiin jos ei alamäkeen enempää kulje? Sähköpyörä myös painaa 3x enemmän kuin laadukas maantieajokki.

        Suosittelen kokeilemaan tosiaankin maantiepyörää jos herkkä ja vauhdikas ajo kiinnostaa.
        Helposti tulee 4-5km lisää vauhtia mitä tavallisella pyörällä ja huom. keskinopeuteen.
        Itsellä oli hybridillä keskinopeudet 21km/h. Ensimmäisellä maantipyörälenkillä heti 25 km/h.
        Nykyään tuollaiset 30-50km lenkit kulkee 27-30km/h keskarilla ja 100km 25km/h. Ikää on 46.

        Maantiepyörällä ei tarvi ajaa verenmaku suussa. Hitaastikin voi ajaa ja moni ajaakin ja se meno onkin silloin vaivatonta. Ehkä vähän sähköpyörän tapaan.
        Maantiepyöriä on leppoisallekin asennolle missä ohjaamo on penkin tasolla jos epäilyttää joidenkin pyörien kovin matala ohjaamo.

        Ei laita hanttiin yhtään moottori.
        Eipä tuo alumiinirunkoinen Giant paljoa paina, toetenkin moottori ja akku hieman painoa nostaa.
        Rullaahan se kovempaakin kuin mitä mainitsin, se on kiinni katsos mäestä.
        Kyllä siinä sukkahousumiehet todistettavasti jää kuin nalli kalliolle kun sähkiksellä suhauttaa ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulla 32km/h tasisella on aika leppoisa matkavauhti ja alamäkeen ajoin tänään 63km/h.

        "Mikä se estää ajamasta myös sähköavusteisella kovempaa ilman sähköapua?"

        Ilmeisesti moottorikin taitaa laittaa yli 25km/h vauhdista hanttiin jos ei alamäkeen enempää kulje? Sähköpyörä myös painaa 3x enemmän kuin laadukas maantieajokki.

        Suosittelen kokeilemaan tosiaankin maantiepyörää jos herkkä ja vauhdikas ajo kiinnostaa.
        Helposti tulee 4-5km lisää vauhtia mitä tavallisella pyörällä ja huom. keskinopeuteen.
        Itsellä oli hybridillä keskinopeudet 21km/h. Ensimmäisellä maantipyörälenkillä heti 25 km/h.
        Nykyään tuollaiset 30-50km lenkit kulkee 27-30km/h keskarilla ja 100km 25km/h. Ikää on 46.

        Maantiepyörällä ei tarvi ajaa verenmaku suussa. Hitaastikin voi ajaa ja moni ajaakin ja se meno onkin silloin vaivatonta. Ehkä vähän sähköpyörän tapaan.
        Maantiepyöriä on leppoisallekin asennolle missä ohjaamo on penkin tasolla jos epäilyttää joidenkin pyörien kovin matala ohjaamo.

        Maantiepyörää ei tarvitse enää kokeilla sillä ko. pyörätyypillä olen varmaan elläissäni ajanut suurimman osan matkasta. Mukavuus ja herkkyys ei mitenkään kuvaa ko. pyörätyypin ajotuntumaa etenkin, kun on päässyt kokeilemaan hyvää sähköpyörää. Aivan uskomattomasti sähkö antaa uusia ulottuvuuksia pyöräilyyn. Ei tarvitse enään miettiä tuulen suuntia ja mäkien profiileja. Myöskään tien pinnan laadulla ei ole niin väliä ja pyöräilyä voi jatkaa samalla pyörällä läpi vuoden.

        Mikähän oli suosituin pyörätyyppi viimeeksi polkupyörämessuilla ja mikä on nyt nosteessa. Varmaan se mukava maantiepyörä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulla 32km/h tasisella on aika leppoisa matkavauhti ja alamäkeen ajoin tänään 63km/h.

        "Mikä se estää ajamasta myös sähköavusteisella kovempaa ilman sähköapua?"

        Ilmeisesti moottorikin taitaa laittaa yli 25km/h vauhdista hanttiin jos ei alamäkeen enempää kulje? Sähköpyörä myös painaa 3x enemmän kuin laadukas maantieajokki.

        Suosittelen kokeilemaan tosiaankin maantiepyörää jos herkkä ja vauhdikas ajo kiinnostaa.
        Helposti tulee 4-5km lisää vauhtia mitä tavallisella pyörällä ja huom. keskinopeuteen.
        Itsellä oli hybridillä keskinopeudet 21km/h. Ensimmäisellä maantipyörälenkillä heti 25 km/h.
        Nykyään tuollaiset 30-50km lenkit kulkee 27-30km/h keskarilla ja 100km 25km/h. Ikää on 46.

        Maantiepyörällä ei tarvi ajaa verenmaku suussa. Hitaastikin voi ajaa ja moni ajaakin ja se meno onkin silloin vaivatonta. Ehkä vähän sähköpyörän tapaan.
        Maantiepyöriä on leppoisallekin asennolle missä ohjaamo on penkin tasolla jos epäilyttää joidenkin pyörien kovin matala ohjaamo.

        Hieman viime lenkiltä dataa joka ajettu sähköavusteisella hybridillä käyttäen pienintä avustustehoa n.98% matkasta. Ajomatka 92,5km ja keskinopeus 28,3km/h ja huippunopeus 62,5km/h. Menomatkalla vastatuuli jolloin keskinopeus vain 27,5km/h ja paluu osittaiseen myötätuuleen jolloin keskinopeus 29,3km/h. Ajettu reitti erittäin mäkistä ja huonossa kunnossa oleva asfalttipintaa. Epäilijöille tiedoksi jotta yhdellä akullisella lenkki heitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi unohtua, että kulkee se sähköpyöräkin kovempaa kuin ainoastaan 25km/h. Tuossa nopeudessa avustus vain poistuu pelistä, mutta natuna voi mennä niin lujaa kuin koivissa ruutia riittää. Suorilla sähköpyörän suurempi massa ei niin paljon vaikuta vaan ilmanvastus meinaa huomattavasti enemmän jossa sukkiksien aero asento ja vermeet pääsevät paremmin oikeuksiinsa. Meilläpäin ehkä normaalia huonokuntoisimpia sukkiksia näin ajokauden alussa liikenteessä sillä tasaisella nopeudet luokkaa 25-35km/h ja mäkiharjoitukset lyöty kokonaan laimin. Mäkinen maasto helpottaa sähköavusteisella kisaamista ja sukkikselta muutaman mäen jälkeen katkeaa ns. henkinen selkäranka.

        Joo, avustus kun loppuu niin noilta työsuhdepyörällä brassailevilta pelleiltä loppuu meno siinä kun omalla rahalla peruspyörän ostava ajelee ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman viime lenkiltä dataa joka ajettu sähköavusteisella hybridillä käyttäen pienintä avustustehoa n.98% matkasta. Ajomatka 92,5km ja keskinopeus 28,3km/h ja huippunopeus 62,5km/h. Menomatkalla vastatuuli jolloin keskinopeus vain 27,5km/h ja paluu osittaiseen myötätuuleen jolloin keskinopeus 29,3km/h. Ajettu reitti erittäin mäkistä ja huonossa kunnossa oleva asfalttipintaa. Epäilijöille tiedoksi jotta yhdellä akullisella lenkki heitetty.

        Tuo kertoo hyvin siitä, kuinka vähän lihasvoimaa tuollaisella ajamiseen tarvitaan pienimmälläkään teholla.
        Onko äijä olo?


    • Anonyymi

      "Mä jaksan ajaa sähköllä pidemmästi ja kovempaa kuin sinä puurolla, eli olen kovempi jätkä"

    • Anonyymi

      Niin sehän on kuin taksin kyydissä istuisi jos sähköpyörällä ajelee, ei siitä kunto paljon kohene :)

      Tuli mieleen kun Power-kauppa mainostaa että kun ostat uuden tv:n, niin pyörä kaupan päälle, aivan huviksi pitäisi käydä katsomassa minkälaisia pyöriä ovat kun on niistä kokemusta kuin on myös näytöistä/tv;stäkin paljon, voisin ostaa tietysti uuden telkkarin vaikka en tarvitsekaan lainkaan, heräteostoksena :)

      • Anonyymi

        Siitä juurikin kohenee kunto, myös sellaisilla jotka ei käytä sukkahousuja ja himokuntoile


    • Anonyymi

      Sähköpyörä on painava rohjake. Maantiepyörä on paljon nopeampi huonollakin kunnolla. Minulla on hybridipyörä, johon on asennettu maantiepyörän renkaat. Painoa pyörällä 11kg ja vaikka olen läski rekkakuski, niin sähköpyörät liikkuu kuin täi tervassa omaan ajamiseen verrattuna. Eläkeläisille tietysti hyvä ulkoilulaite sähköavusteinen pyörä on.

    • Anonyymi

      Minulle sähköavusteinen pyörä on väline jolla minä pääsen paikasta A, paikkaan B ja takaisin.
      Joskus ajelen ihan huvikseni.
      Sähköavusteisellakin saa nostettua kuntoa jos siihen on tarvetta. Minulla sitää tarvetta ei ole, enkä usko sitä tarvetta olevan monellakaan sähköisen hankkineella.
      Se on mukavuusväline ja sen hankkii sellainen joka ymmärtää mukavuuden päälle ja jolla siihen on vara.
      Avustustasoja on viis ja se korkein avustaa niin, ettei vastusta ole juuri lainkaan.
      Avustus loppuu tuossa 25-30 km/h välillä, mutta olen minä sillä ajanut n. 45 vauhtiakin. Sitten piti hellittää kun se on tuo tavallinen fillari aika hatara ja hutera vehje siinä vauhdissa.
      Minä pidän sillä yllä sekä fyysistä, että henkistä kuntoa. Ajan veneelle ja käyn uistelemassa tai loppukesästä menen marjametsään. En siis edes pyri nostamaan kuntoani, koska se on aika hyvälä tasolla normaaliin elämään.
      Parhaimmillaan yksi lataus riittää reilusti ylli 100 kilometrin ajoon. Kun lataan akun tänään niin seuraava lataus on sitten joskus. Sen näkee siitä näytöltä sitten kun sen aika on, ei sitä tarvitse miettiä.
      Narsistiset pullistelijat saavat vääntää niillä ohjuksillaan minkä sielu sietää. Fyssinen kunto heillä voi olla kovakin, mutat henkisestä puolesta voisin esittää muutaman kysymyksen.

      On täälläkin muuan reppana joka osti parikin maantiepyörää. Ajeli kesän ja toisenkin, mutta siihen se jäi. Jostakin syystä ne ovat olleet tuolla taloyhtiön kellarissa jo ainakin kaksi vuotta käyttämättöminä. Minusta on aika tyhmää laittaa rahaa välineisiin joita ei käytä.
      Olen ehdotellut, että tämä maantiekiitäjä voisi viedä ne jonnekin uualle näytteille, koska pyörävarasto ei ole romuvarasto.

      • Anonyymi

        Siellä varastossa saa olla yhtälailla hänen pyöriä niinkuin sinunkin, yhtälailla hän voi ehdottaa että sinä veisit romusi muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä varastossa saa olla yhtälailla hänen pyöriä niinkuin sinunkin, yhtälailla hän voi ehdottaa että sinä veisit romusi muualle.

        Valtaosa tavanomaisten, isojen asuintalojen pyöräsuojista löytyvistä pyöristä ei ole nähnyt päivänvaloa vuosikausiin. Vilkaiskaapa tällaisten pyöräsuojien kätköistä löytyvien nis- hikien yms. aarteiden renkaita!


    • Anonyymi
      UUSI

      Sähköpyörä on sähköpyörä, ei siitä mihinkään pääse. Se on samaa kuin puntin nostelu muiden avustukselta, kerrotaanko että nostin just 180kg ja pari kaveria auttoi mutta nostin keskellä

    • Anonyymi
      UUSI

      Joo mutta se mies tai nainen tai mummo ei olis ikinä alkanut siihen180kg punttiin koskemaan jos ei olis saanut siihen apuvoimia,katsoppas ja mietippäs sitä tämän illan.Kivoja ulkoilu hetkiä kaikille,kun ulkofilee niin pää pysyy kunnossa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kuntoa saa kun nostaa 40kg itse eikä 180kg avustettuna


      • Anonyymi
        UUSI

        Whaat??? Repesin tälle logiikalle🤣


    • Anonyymi
      UUSI

      Toi on vajakki😂

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe