Bikester, varoitus

Hei, haluan varoittaa oman kokemukseni kautta, että älkää tilatko bikester nettikaupasta pyörää. Olin itse talvella siinä rajalla, että viitsiikö tilata, mutta nettisivuilla luvattiin että säädöt ja kaikki katsottu ammattilaisen toimesta ja takuut ym kunnossa. Pyörä tuli suht nopealla toimituksella ja siitä ei valitettavaa ole, mutta muuten onkin aivan kuraa kokemus.

Pyörän kasaus piti olla helppoa, nojoo helppo oli kun renkaan kiinnitti ja tangon oikaisi. Mutta siihen se jäi, vaihteiden säädöt ihan päin hittoja ja ajaminen vaikeaa kun hyppivät koko ajan paikaltaan. Lisäksi rohisi varmaan jokainen liikkuva osa pyörässä. Oikea ongelma kuitenkin muodostui jarruista:

Etujarru (levyjarru) lakkasi toimimasta ensimmäisen käytön jälkeen, vinkui ja jarrutustehoa ei ollut. Perus putsaukset ja jopa palojen vaihto/jarrujen säätö huoltoliikkeessä omakustanteisesti ei korjannut asiaa. Liikkeen kaveri suositteli ottamaan yhteyttä myyjään takuu-mielessä.

Selitin tilanteen asiakaspalveluun ja vastaus oli että voi kulua ja vaatia huoltoa, kommentoidessani että 20km ajon jälkeen ei kuuluisi 1000e pyörän levitä käsiin sain vastaukseksi että vie uudestaan omakustanteiseen huoltoon. Tämä maksoi aika reilusti ja jouduin vaihdattamaan koko jarrusysteemin yli 150e hintaan.

Bikesterin kommentti oli että voivat reklamoida valmistajalle mutta ei ole takuuasia. Kyseessä siis harvinaisen epärehellistä liiketoimintaa (ainakin tässä tapauksessa) tekevä maahantuontifirma, eikä mikään pyöräliike.

Jos joku tämän lukee, niin osta pyöräsi ihan fyysisestä liikkeestä, jossa on jonkinasteista palvelua. Bikester takuu ihan täysi vitsi.
Ilmoita

14 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Taitaa olla sama asia vaikka mistä tilaa. Itse pitää osata kasata ja säätää kaikki kohdalleen. Kolme pyörää olen ulkomailta tilannut ja jokaisen kohdalla on ollut ihan sama asia. Itse pitää käydä jokainen ruuvi ja mutteri läpi ja säätää jarrut ja vaihteet. Kaikki kolme pyörää olen tilannut eri paikasta ja jokaisessa sama homma.
1 VASTAUS:
Minusta olisi suorastaan outoa, jos netistä tilatussa fillarissa olisivat kaikki säädöt kohdallaan paketista otettaessa. Kyllä jokaisen pyörän omistajan pitää sen verran ajokkiaan ymmärtää, että osaa laittaa perussäädöt kohdalleen.

Toinen juttu sitten on, kuinka keskeneräisen tuotteen ostaja joutuu hyväksymään. Valitettavasti tässä ostaja on nyt mennyt tekemään nettikaupan perusvirheen. Jos tuote ei vastaa tilausta, palauta se. ÄLÄ ala itse korjaamaan, ei edes pikkuvikoja. Ymmärrän kyllä, että halu saada uusi tuote käyttöön on kova, mutta silti. Palautus on nettikaupan takuu.

Bikesterin sivuilta: "Bikester on osa laajaa eurooppalaista verkkokauppaketjua, joka on palkittu useissa maissa hyvästä palvelustaan. Tämä tarkoittaa luotettavuutta, laatua ja hyvää asiakaspalvelua. Tilauksesi käsitellään 24 tunnin sisällä. Tavallisesti tilauksesi lähetetään seuraavana arkipäivänä. Mikäli et jostakin syystä ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa sen kuluitta 100 päivän ajan."

Siellä on myös paljon kaunista tekstiä siitä, kuinka esim. pyörät kasataan ja säädetään ennen lähettämistä. Toisaalta, siellä on myös Bikesterin yleiset sopimusehdot, joista voi lukea heidän sitoutuvan vain tuotevastuulain noudattamiseen.
+Lisää kommentti
Näinkö huonosti suomalaisilla pyöräliikeillä menee että pitää ottaa peloittelutaktiikka avuksi?
1 VASTAUS:
Mitä pelottelua tuo muka on? Pitää tietää vähän pyöristä ja niiden kasaamisesta/huollosta jos aikoo tilaamalla hommata fillari. Ei tuo ole mitään pelottelua, vaan hyvä tieto kaikille jotka harkitsevat hankintaa tilaamalla.

Ei se pyörä täysin ajokelpoisena sieltä toimiteta. Polkimien kiinnitystä, vaihteiden säätämistä, ohjainlaakerin kiristämistä yms. pikku hommaa on, ennen kuin pääsee ajamaan. Lisäksi kenties vielä seisontatuen ja lokasuojien kiinnittämistä jne.
+Lisää kommentti
Mä kans ostin sieltä pyörän. Kaikki sujui hienosti. Pyörä toimii mainiosti.
2 VASTAUSTA:
Eikö tarvinnut muka mitään tehdä? Polkimien kiinnitystä, vaihteiden säätämistä tms?
Piti varmaan polkimet ja etukiekko kiinnittää ja kääntää ohjaustanko suoraan. Ei muistaakseni muuta.
+Lisää kommentti
Olen ostanutpyörät evanscyclestä ja bikersteritstä nopeasti tulivat ja toimivat sekä hydraulisenjarrujen ilmaus sarja ja muuta sälää
Ilmoita
Eiköhän se ole aika normaalia, että tilattua pyörää joutuu vähän kasaamaan. Jos se on ongelma, kannattaa varmaan ostaa pyöränsä liikkeestä. Olen tilannut bikesteristä yhden pyörän ja tarvikkeita kymmenkunta kertaa. Aina on kaikki hoitunut hyvin. Kerran tilasin liian pienet kengät. Palautus sujui näppärästi ja tilasin numeroa isommat.
Ilmoita
Alkuperäiseen lisättynä, jarrut olivat siis jo valmiiksi rikki. Ei kai ketään haittaa pieni vaihteiden säätö ja polkimien kiinnitys, ne kuuluu asiaan. Mutta että merkkihuollossa joutuu käyttämään ja osat täytyy vaihtaa kokonaan, ei kuulu asiaan. Lisäksi maanantaikappaleita on varmasti olemassa merkillä kuin merkillä, mutta myyjän tulisi kantaa asiasta vastuu.
Ilmoita
Jos jarrut rikki uudessa pyörässä, miksi helkkarissa menet omaan piikkiin korjauttamaan ne? Ne kuuluvat takuuseen ja jos myyjä ei tätä hyväksy, ajat asiaa kuluttajaviraston kautta. Silloin alkaa tapahtumaan.
1 VASTAUS:
Eipä taida kuluttajavirasto pystyä ulkomailta ostavaa auttamaan.
+Lisää kommentti
Tilasin Bikesterista sähköpyörän (Ortler/Bosch power) suoraan huoltoliikkeeseen, josta ostin "viimeistelyn". (100 eur).
Ajoin tyytyväisenä kotiin, laskin vielä vähän satulaa ja nyt olen vuoden tyytyväisena ajellut ;-)
Osaan kyllä itsekin, mutta olipas mukavaa.
Ilmoita
Taisivat pyöräkorjaamossa vähäsen liioitella aloittajan jarruvikaa... Jos vaikka nesteet tulleet pihalle kuljetuksen aikana? 150 eurolla saa jo kunnon levyjarrun, eikä levyjarrun vaihtaminen ole lainkaan vaikeaa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Bikester, varoitus

Hei, haluan varoittaa oman kokemukseni kautta, että älkää tilatko bikester nettikaupasta pyörää. Olin itse talvella siinä rajalla, että viitsiikö tilata, mutta nettisivuilla luvattiin että säädöt ja kaikki katsottu ammattilaisen toimesta ja takuut ym kunnossa. Pyörä tuli suht nopealla toimituksella ja siitä ei valitettavaa ole, mutta muuten onkin aivan kuraa kokemus.

Pyörän kasaus piti olla helppoa, nojoo helppo oli kun renkaan kiinnitti ja tangon oikaisi. Mutta siihen se jäi, vaihteiden säädöt ihan päin hittoja ja ajaminen vaikeaa kun hyppivät koko ajan paikaltaan. Lisäksi rohisi varmaan jokainen liikkuva osa pyörässä. Oikea ongelma kuitenkin muodostui jarruista:

Etujarru (levyjarru) lakkasi toimimasta ensimmäisen käytön jälkeen, vinkui ja jarrutustehoa ei ollut. Perus putsaukset ja jopa palojen vaihto/jarrujen säätö huoltoliikkeessä omakustanteisesti ei korjannut asiaa. Liikkeen kaveri suositteli ottamaan yhteyttä myyjään takuu-mielessä.

Selitin tilanteen asiakaspalveluun ja vastaus oli että voi kulua ja vaatia huoltoa, kommentoidessani että 20km ajon jälkeen ei kuuluisi 1000e pyörän levitä käsiin sain vastaukseksi että vie uudestaan omakustanteiseen huoltoon. Tämä maksoi aika reilusti ja jouduin vaihdattamaan koko jarrusysteemin yli 150e hintaan.

Bikesterin kommentti oli että voivat reklamoida valmistajalle mutta ei ole takuuasia. Kyseessä siis harvinaisen epärehellistä liiketoimintaa (ainakin tässä tapauksessa) tekevä maahantuontifirma, eikä mikään pyöräliike.

Jos joku tämän lukee, niin osta pyöräsi ihan fyysisestä liikkeestä, jossa on jonkinasteista palvelua. Bikester takuu ihan täysi vitsi.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta