Miksi suomalaiset vastustavat sähköautoja niin kovasti?

ryöstetty_olo

KIKY vei yleiskorotukset ja leikkasi lomarahat. Samalla kuitenkin inflaatio on lalaukannut. Monet verot mm. Arvonlisävero ovat nousseet, samalla tukia on leikattu ja monet maksut nousseet. Asuminen on kallistunut.

Karu fakta on, että euroajan suomalaisten ostovoima EI ENÄÄ RIITÄ uusien autojen ostamiseen. Esim. Ulkomaisilla kollegoillani on parempi palkka ja paljon kevyempi verotus ja elämisen kustannukset. Ei ihme, että he vaihtavat autoa vuoden parin välein tuliterään.

Suomessa ostetaan pääasiassa käytettyjä muutaman tonnin autoja. Siitäkin huolimatta ihmisillä on nykyään talous tiukassa. Täällä ei hirveästi syödä arkisin oikeissa ravintoloissa ja vaatteitakin ostetaan marketeista.

Mistäs helvetistä tähän taiotaan 40 000 € uuteen sähköllä toimivaan pikkuautoon isosta nyt puhumattakaan?

KIKY ja euro tuhosivat suomalaisten mahdollisuudet sähköautoiluun. Se on fakta ja sen tajusi Sipiläkin.

Suomalaisten kosto Keskustalle olikin suloinen: Keskusta koki hirvittävän kohtalon eduskuntavaaleissa.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajele vaan jatkossakin niillä muutaman tonnin romuillasi, kukaan ei vie niitä sulta pois - saati pakota ostamaan uutta. Suomalaiset on niin kateellisia (ja tyhmiä), että eivät tajua lainkaaan mistä ne muutaman tonnin koslat tulee...

    • Anonyymi

      Nyt tuleva demarihallinto rapauttaa maantiet lopulliseti sillä se on viisasta ilmastopolitiikkaa . Autoille ei ole käyttöä tuon jälkeen .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eduskunta ei kuitenkaan noudattanut Kikyä itse ja nosti omia palkkojaan juuri reilusti.
      Sähköautoissa on hinnan lisäksi suurimmat ongelmat; arvonlasku, liian lyhyt range ja riittävän nopean latauspaikan puute suurimmalle osalle käyttäjistä.

    • Anonyymi

      Sähköautot ovat nykyisellään liian kalliita ja latauspaikkoja ihan liian vähän. Maassamme autoilu on niin verotettu ettei useimmilla ole varaa pitää kahta autoa joka on usein välttämätöntä jos toinen auto on järkevän hintainen sähkis jolla ei pääse riittävää matkaa lataamatta pitkään ja hartaasti.

      • Anonyymi

        Todellisuudessa latauspisteitä on aika paljonkin ja lisää tulee sitten kun sähköautojen tai lataushybridien määrä kasvaa suomen autokannassa.
        Tuolta näkyy jonkin verran sähköautojen latauspaikkoja.
        https://latauskartta.fi/

        Kokonaisuudessahan latauspaikkoja tarjoaa esim. K-ryhmä, ABC, Helen, Finavia.
        Myös kodin 230v 8A sulakkeeseen liitettyä pistorasiaa voidaan käyttää sähköauton lataamiseen, mutta tällöin lataaminen on melkoisen hidasta.
        https://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/sahkoauton-latausaika-latausaikaan-vaikuttavat-tekijat/240/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa latauspisteitä on aika paljonkin ja lisää tulee sitten kun sähköautojen tai lataushybridien määrä kasvaa suomen autokannassa.
        Tuolta näkyy jonkin verran sähköautojen latauspaikkoja.
        https://latauskartta.fi/

        Kokonaisuudessahan latauspaikkoja tarjoaa esim. K-ryhmä, ABC, Helen, Finavia.
        Myös kodin 230v 8A sulakkeeseen liitettyä pistorasiaa voidaan käyttää sähköauton lataamiseen, mutta tällöin lataaminen on melkoisen hidasta.
        https://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/sahkoauton-latausaika-latausaikaan-vaikuttavat-tekijat/240/

        hiilisähköllä puhtaasti.


    • Anonyymi

      Sähklöautot järjettömiä. Kolmessa vuodessa arvo tippuu 80000 ja sen jälkeen tulee akkujen vaihto. Itsekin olin sähköautojen puolella, mutta tuon jutun jälkeen totesin järjettömyyden. Säästät bensakuluissa, mutta se säästö häviää akkujen vaihdon yhteydessä.

      • Anonyymi

        Jos lukee juttua kuin piru raamattua, voi ilman omaa ymmärrystä tuollaisen kuvan jopa saada.
        Mikään sähköauto ei ole pudottanut hintaansa noin paljon eikä akkuja ola vaihdettu mihinkään sähköautoon suomessa, korjattu olemassa olevaa akkua kyllä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukee juttua kuin piru raamattua, voi ilman omaa ymmärrystä tuollaisen kuvan jopa saada.
        Mikään sähköauto ei ole pudottanut hintaansa noin paljon eikä akkuja ola vaihdettu mihinkään sähköautoon suomessa, korjattu olemassa olevaa akkua kyllä on.

        Kannattaisi lukea enempi ja uskovuus-luulla vähempi.

        "KL: Pirkanmaalaisen miehen Teslasta suli kolmessa vuodessa 80 000 euroa – ”en saanut minkäänlaista järkevää perustelua” "

        - https://www.is.fi/autot/art-2000006066635.html

        S-auto on edelleen varsinainen raakile ja nykyformaatissaan elinkaarensa
        ympäristöjalanjäljeltään mega-luokan saastepommi.

        Sitten pelkän käytettävyyden suhteen infran puute on todellinen ongelma sekin. Mikäli jonkin haaveissa s-autojen myynti räjähtäisi hyvin nopeasti tähtiin, niin missäs ne kaikki autot ladataan, lataus joka sekin vie pienen ikuisuuden vs. polttomoottoriauto. Pojoismaiden kaltaisissa oloissa akkujen varausongelmat ovat sittten edelleen aito ongelma ja rajoite sekin.

        Entäs kun tulee pitkäkestoinen valtakunnallinen tai jopa suurempi black-out, siinä s-autot pysyvät paikallaan.

        Edelleen paloturvallisuus on yksi lisärasite ja latauspisteet tulee olla x-m etäisyydellä rakennuksista, olikos se suositus nyt 30m (?) jossakin.

        Myös ne usein julkisuudessa poliitikkojenkin taholta jaellut valheet nollapäästöisyydestä ovat nekin 100%:n fulaa, joka ei toteudu edes paikallisesti, sillä jarruista ja renkaista tulee saasteita suunnilleen samassa mittakaavassa kuin polttomoottoriautoissakin, joissa ne edustavat noin 70% ja pakoputekesta tulee noin 30%.

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi lukea enempi ja uskovuus-luulla vähempi.

        "KL: Pirkanmaalaisen miehen Teslasta suli kolmessa vuodessa 80 000 euroa – ”en saanut minkäänlaista järkevää perustelua” "

        - https://www.is.fi/autot/art-2000006066635.html

        S-auto on edelleen varsinainen raakile ja nykyformaatissaan elinkaarensa
        ympäristöjalanjäljeltään mega-luokan saastepommi.

        Sitten pelkän käytettävyyden suhteen infran puute on todellinen ongelma sekin. Mikäli jonkin haaveissa s-autojen myynti räjähtäisi hyvin nopeasti tähtiin, niin missäs ne kaikki autot ladataan, lataus joka sekin vie pienen ikuisuuden vs. polttomoottoriauto. Pojoismaiden kaltaisissa oloissa akkujen varausongelmat ovat sittten edelleen aito ongelma ja rajoite sekin.

        Entäs kun tulee pitkäkestoinen valtakunnallinen tai jopa suurempi black-out, siinä s-autot pysyvät paikallaan.

        Edelleen paloturvallisuus on yksi lisärasite ja latauspisteet tulee olla x-m etäisyydellä rakennuksista, olikos se suositus nyt 30m (?) jossakin.

        Myös ne usein julkisuudessa poliitikkojenkin taholta jaellut valheet nollapäästöisyydestä ovat nekin 100%:n fulaa, joka ei toteudu edes paikallisesti, sillä jarruista ja renkaista tulee saasteita suunnilleen samassa mittakaavassa kuin polttomoottoriautoissakin, joissa ne edustavat noin 70% ja pakoputekesta tulee noin 30%.

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan.

        Uuden Model 3:n saa 49 000 eurolla. Tesla ei myöskään ole maailman ainoa sähköauto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi lukea enempi ja uskovuus-luulla vähempi.

        "KL: Pirkanmaalaisen miehen Teslasta suli kolmessa vuodessa 80 000 euroa – ”en saanut minkäänlaista järkevää perustelua” "

        - https://www.is.fi/autot/art-2000006066635.html

        S-auto on edelleen varsinainen raakile ja nykyformaatissaan elinkaarensa
        ympäristöjalanjäljeltään mega-luokan saastepommi.

        Sitten pelkän käytettävyyden suhteen infran puute on todellinen ongelma sekin. Mikäli jonkin haaveissa s-autojen myynti räjähtäisi hyvin nopeasti tähtiin, niin missäs ne kaikki autot ladataan, lataus joka sekin vie pienen ikuisuuden vs. polttomoottoriauto. Pojoismaiden kaltaisissa oloissa akkujen varausongelmat ovat sittten edelleen aito ongelma ja rajoite sekin.

        Entäs kun tulee pitkäkestoinen valtakunnallinen tai jopa suurempi black-out, siinä s-autot pysyvät paikallaan.

        Edelleen paloturvallisuus on yksi lisärasite ja latauspisteet tulee olla x-m etäisyydellä rakennuksista, olikos se suositus nyt 30m (?) jossakin.

        Myös ne usein julkisuudessa poliitikkojenkin taholta jaellut valheet nollapäästöisyydestä ovat nekin 100%:n fulaa, joka ei toteudu edes paikallisesti, sillä jarruista ja renkaista tulee saasteita suunnilleen samassa mittakaavassa kuin polttomoottoriautoissakin, joissa ne edustavat noin 70% ja pakoputekesta tulee noin 30%.

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan.

        Jos tulee pitkäkestoinen valtakunnallinen blackout sähkönjakeluun, niin se autoilu on ehkä pienin harmi ja onhan aggret olemassa.
        Rengassaasteet sähköautossa isommat kuin polttiksessa, koska painoa on muutama sata kiloa enemmän.
        Sähköpalot tulee lisääntymään, koska ihmisillä ei ole tietoa tehoista, millä autoa ladataan. Muutenkin tietämys sähköturvallisuussäännöistä on aika huono, jos lukee vaikka Sähköautot-nyt -fc-ryhmää. Ryhmässähän ehdotellaan ulkokäyttöön kytkimiä ja laitteita, joiden suojausluokka on IP20 jne...
        Sähköauton lataaminen on hankalaa, täytyy olla kymmenkunta lätkää ja useampia appseja, jotta saat ladattua edes Suomessa ja sitten jos menet ulkomaille, niin aina vain vaikeutuu.

        Julkista latauspistettä on vaikea saada taloudellisesti kannattavaksi, koska suureksi osaksi sähköautot ladataan kotona. Pelkkä polttoaineen myyntikään ei kannata, vaikka kukaan ei tankkaa kotona.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Jos tulee pitkäkestoinen valtakunnallinen blackout sähkönjakeluun, niin se autoilu on ehkä pienin harmi ja onhan aggret olemassa.
        Rengassaasteet sähköautossa isommat kuin polttiksessa, koska painoa on muutama sata kiloa enemmän.
        Sähköpalot tulee lisääntymään, koska ihmisillä ei ole tietoa tehoista, millä autoa ladataan. Muutenkin tietämys sähköturvallisuussäännöistä on aika huono, jos lukee vaikka Sähköautot-nyt -fc-ryhmää. Ryhmässähän ehdotellaan ulkokäyttöön kytkimiä ja laitteita, joiden suojausluokka on IP20 jne...
        Sähköauton lataaminen on hankalaa, täytyy olla kymmenkunta lätkää ja useampia appseja, jotta saat ladattua edes Suomessa ja sitten jos menet ulkomaille, niin aina vain vaikeutuu.

        Julkista latauspistettä on vaikea saada taloudellisesti kannattavaksi, koska suureksi osaksi sähköautot ladataan kotona. Pelkkä polttoaineen myyntikään ei kannata, vaikka kukaan ei tankkaa kotona.

        "Jos tulee pitkäkestoinen valtakunnallinen blackout sähkönjakeluun, niin se autoilu on ehkä pienin harmi ja onhan aggret olemassa."

        Toki näinkin, mutta kun liikkuminenkin jämähtää, niin yhteiskunta halvaantuu entistäkin totaalisemmin. Paljon saa olla agregaatteja jo pelkästääna jotta ne tulevaisuudessa sähköllä liikkuvat ambulanssitkin voisivat auttaa ihmisiä.

        Niin, ja milläs ne "triljoonat" agrekaatit pyörivät ja mistä nille kaikille polttoaine jos niiden nykyformaatin infrakin on ajettu alas?

        Pointtina oli se, että kaikki digiksi ja kaikki sähköön tekee yhteiskunnista huomattavasti haavoittuvampia mm. erilaisten ja eri laajuuksisten katastrofien ja terroritekojen kohdatessa.

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi lukea enempi ja uskovuus-luulla vähempi.

        "KL: Pirkanmaalaisen miehen Teslasta suli kolmessa vuodessa 80 000 euroa – ”en saanut minkäänlaista järkevää perustelua” "

        - https://www.is.fi/autot/art-2000006066635.html

        S-auto on edelleen varsinainen raakile ja nykyformaatissaan elinkaarensa
        ympäristöjalanjäljeltään mega-luokan saastepommi.

        Sitten pelkän käytettävyyden suhteen infran puute on todellinen ongelma sekin. Mikäli jonkin haaveissa s-autojen myynti räjähtäisi hyvin nopeasti tähtiin, niin missäs ne kaikki autot ladataan, lataus joka sekin vie pienen ikuisuuden vs. polttomoottoriauto. Pojoismaiden kaltaisissa oloissa akkujen varausongelmat ovat sittten edelleen aito ongelma ja rajoite sekin.

        Entäs kun tulee pitkäkestoinen valtakunnallinen tai jopa suurempi black-out, siinä s-autot pysyvät paikallaan.

        Edelleen paloturvallisuus on yksi lisärasite ja latauspisteet tulee olla x-m etäisyydellä rakennuksista, olikos se suositus nyt 30m (?) jossakin.

        Myös ne usein julkisuudessa poliitikkojenkin taholta jaellut valheet nollapäästöisyydestä ovat nekin 100%:n fulaa, joka ei toteudu edes paikallisesti, sillä jarruista ja renkaista tulee saasteita suunnilleen samassa mittakaavassa kuin polttomoottoriautoissakin, joissa ne edustavat noin 70% ja pakoputekesta tulee noin 30%.

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan.

        Tuon Teslan arvo ei ole pudonnut noin paljon. Jos haluat väkisin antaa sen auton teslalle niin sitten on. Tesla kun hinnoittelee vaihtoautot hollannista hollannin veroalennettuihin hintoihin nojaten, niin hyvitykset ovat tuollaisia. Suomen teslan konttorilla ei ole mitään sanomista tai vaikutusmahdollisuutta hyvityshintoihin. Itse annoin Teslani myyntiin myyntisopimuksella muuhun liikkeeseen ja sain paremman hinnan kuin odotin.

        "S-auto on edelleen varsinainen raakile ja nykyformaatissaan elinkaarensa
        ympäristöjalanjäljeltään mega-luokan saastepommi."

        Tuota mantraa jotkut viitsii jatkuvasti toistaa faktoista huolimatta
        http://carboncounter.com/

        S-autot ladataan 95% kotona. S-autoa ei toistaiseksi ole järkevää ostaa jos ajaa paljon ja ei ole latausmahdollisuutta kotona. Tuo 30m rakennuksista on täyttä tuubaa! Missä pikalaturit ym. on? Juurikin talojen seinustoilla jopa parkkihalleissa.


    • Anonyymi

      Hybrideissä Toyotalla/Lekalla ainoana 10v akkutakuu. Kun 2021 tulee Toyotan sähköautot myyntiin, niissä mitä ilmeisemmin myös 10v akkutakuu.

      Eihän näitä 2V akkutakuulla (VW, Audi) kukaan hullukaan sähköautoa osta. No ehkä liisariksi.

    • Anonyymi

      Ootteko sattunu koskaan miettimään sitä että kun kaikki toimii sähköllä, taloakaan ei saa enää lämmittää puilla ja verorahoja tarvitaan niin minkä hintaa nostetaan? Sähköstä tehdään kaikkeen asiaan pakollinen tuote jota ihmisen on ostettava ja kappas sen hintaa voidaankin sitten nostaa just sen verran kun halutaan, luultavasti tähän nykypoliitikalla pyritään sillä esim. biodiesel on jo todella vähäpäästöistä mutta siitä ei haluta puhua vaan ainoa ratkaisu on sähkö. Lisäksi laskelmissa ei oteta huomioon sitä minkälaisia päästöjä uuden auton valmistaminen aiheuttaa, ihan turhaa vouhotusta. Niin pitkään kun tankkerit saa ajella merillä ja päästellä kaiken paskan taivaan tuuliin ja kiina, intia ja muut maat ampuu kymmenien tuhansien tehtaiden piipuista kaiken ilmaan on turha vinkua siitä kun suomalainen ajaa diiselillä töihin.

    • Anonyymi

      Suomalaiset haluavat maksaa kiskurihintaista bensaa ja kaikenlaisia kalliita jakopää- ym remontteja. Tukholma-syndrooma ilmeisesti.

      • Bensa ei ole kiskurihintaista, mutta siinä on veroa 70% ja kyllä ne verot tulee maksuun sähköautoillekin sitten kun sähköautoja on tarpeeksi paljon.

        Jakopääremontti on huomattavasti halvempi kuin akun vaihto


      • Anonyymi

        Onneksi akkua ei tarvitse vaihtaa.


    • Anonyymi

      Normikuluttaja paskat nakkaa mistään päästöistä. Se siirtyy sähköautoon koska sillä sata kilsaa alle kahdella eurolla. Bensakuskit maksavat jostain kahdeksasta eurosta ylöspäin.
      Ja ero kasvaa nopeasti kun vihervasurit alkavat maksattamaan sähköautojen hankintatukia polttiskuskeilla.

      • Anonyymi

        Pitää olla poikkeusellisen ignorantti ja naivi kuvitellessaan sähköautoilun km-hintojen pysyvän nykyisellään tai puhumattakaan tilanteessa jossa haaveilijoiden toive s-auton yleistymisestä toteutuisi.

        Myöskään infransa onnettomuuden ja pitkien latausaikojen vuoksi s-auto soveltuu vain pienelle jokolle tiettyyn rajallisempaan käyttöympäristöön.

        Mistä rahat s-autoon?

        Toinen realiteetti on myös se, että suomalaisilla on loppupelissä huomatavan pieni / mitätön budjetti autoa varten ja usein silloinkin mukana on velkarahaa, eli millä resusrsseilla niitä s-autoja (-kaan) ostellaan, jotka ovat lisäksi totaalisesti pihalle hinnoiteltuja ja joiden jälleenmyyntiarvo on erityisen riskialtis vs. polttomoottorilliset.

        "Yli puolet suomalaista sanoo, ettei uuteen autoon ole yksinkertaisesti varaa – ”Eniten haetaan alle 5000 euron autolainoja” "

        - https://www.is.fi/autot/art-2000005998534.html

        "Teslasta suli kolmessa vuodessa 80 000 euroa – ”en saanut minkäänlaista järkevää perustelua”

        - https://www.is.fi/autot/art-2000006066635.html

        Tuosta voi sitten repiä "logiikkaa" mediassa ja poliitikkojen taholta tapahtuvana aktiiviseen s-auton lobbaamiseen.

        Unohtamatta sitä oleellisinta elementtiä, että s-auto on todellisuudessa todellinen mega-saastepommin elinkaarensä ekologiselta jalanjäljeltään, eikä ole todellisuudessa valheellisesti väitetyn mukaisesti nollapääsoinen edes paikallisesti.

        Kommentoija myös sivuutta sen relaiteetin, että suurin osa s-autouskovaisista saarnaa sen valheellisen ekologista autuutta syynä sellaisen valintaen tai kansalle tyrkyttämiseen.

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan


      • Anonyymi

        Kolme 3 uutta ydinvoimarakennuspäätöstä tarvitaan välittömästi, kun ne valmistuvat vasta 30 vuoden päästä.
        Nykyiset vanhenevat 20 vuoden päästä.
        Sähköautot ovat muuten humpuukia tai CannedHeat buukia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla poikkeusellisen ignorantti ja naivi kuvitellessaan sähköautoilun km-hintojen pysyvän nykyisellään tai puhumattakaan tilanteessa jossa haaveilijoiden toive s-auton yleistymisestä toteutuisi.

        Myöskään infransa onnettomuuden ja pitkien latausaikojen vuoksi s-auto soveltuu vain pienelle jokolle tiettyyn rajallisempaan käyttöympäristöön.

        Mistä rahat s-autoon?

        Toinen realiteetti on myös se, että suomalaisilla on loppupelissä huomatavan pieni / mitätön budjetti autoa varten ja usein silloinkin mukana on velkarahaa, eli millä resusrsseilla niitä s-autoja (-kaan) ostellaan, jotka ovat lisäksi totaalisesti pihalle hinnoiteltuja ja joiden jälleenmyyntiarvo on erityisen riskialtis vs. polttomoottorilliset.

        "Yli puolet suomalaista sanoo, ettei uuteen autoon ole yksinkertaisesti varaa – ”Eniten haetaan alle 5000 euron autolainoja” "

        - https://www.is.fi/autot/art-2000005998534.html

        "Teslasta suli kolmessa vuodessa 80 000 euroa – ”en saanut minkäänlaista järkevää perustelua”

        - https://www.is.fi/autot/art-2000006066635.html

        Tuosta voi sitten repiä "logiikkaa" mediassa ja poliitikkojen taholta tapahtuvana aktiiviseen s-auton lobbaamiseen.

        Unohtamatta sitä oleellisinta elementtiä, että s-auto on todellisuudessa todellinen mega-saastepommin elinkaarensä ekologiselta jalanjäljeltään, eikä ole todellisuudessa valheellisesti väitetyn mukaisesti nollapääsoinen edes paikallisesti.

        Kommentoija myös sivuutta sen relaiteetin, että suurin osa s-autouskovaisista saarnaa sen valheellisen ekologista autuutta syynä sellaisen valintaen tai kansalle tyrkyttämiseen.

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan

        Pitää olla aika sekaisin, jos pitää jotain itse keksimiään maksuja mahdollisesti joskus tulevaisuudessa esteenä ostaa sähköauto NYT. Voi se bensan hintakin olla 10 vuoden päästä vaikka 5 euroa / litra!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla aika sekaisin, jos pitää jotain itse keksimiään maksuja mahdollisesti joskus tulevaisuudessa esteenä ostaa sähköauto NYT. Voi se bensan hintakin olla 10 vuoden päästä vaikka 5 euroa / litra!

        Tuollaisia ignorantteja ja naiveja massoja s-autoilu tarvitsee tuekseen.

        Tuosta on sitten tulevausuudessa helppo toteuttaa Carunat siinä vaiheessa kun massat alkavat olla riippuvaisia s-autoistaaan ainoina kulkineinaan:

        - https://www.jokamies.fi/k-lataus-verkoston-sahkoautojen-pikalatauspisteet-muuttuvat-maksullisiksi-sovellus-helpottaa-asiointia/

        Ps. Juuri Saksassa tutkijat laskivat s-auton kokonaispäästöt ja tulivat lopputulemaan, jonka mukaan Saksassa s-auto tuottaa selkeästi enempi CO2 kuin diesel.

        - https://www.infowars.com/study-electric-cars-emit-more-co2-than-diesel-vehicles/

        EIi ei jatkoon s-auto nkymuodossaan


    • Anonyymi

      "Kommentoija myös sivuutta sen relaiteetin, että suurin osa s-autouskovaisista saarnaa sen valheellisen ekologista autuutta syynä sellaisen valintaen tai kansalle tyrkyttämiseen."

      Voivat saarnata vaikka maailman tappiin, saarnaaminen ei tehoa kuin hihhuleihin. 95% kansasta valitsee pelkästään kokonaiskustannusten perusteella. Tosin moni ei osaa laskea niitä oikein, mutta silti se virheellinenkin laskelma ajaa ympäristö-saarnauksen yli.

    • Anonyymi

      "Tuollaisia ignorantteja ja naiveja massoja s-autoilu tarvitsee tuekseen."

      Pitää olla aika tietämätön ja lapsenmielinen jos ei ymmärrä että seuraava hallitus tulee olemaan vihervasuri-vetoinen ja sen hallitusohjelmassa tulee olemaan toimenpiteitä liikenteen päästöjen vähentämiseksi. Politiikassa ei ole tärkeintä se miten asiat ovat vaan se miten ne näyttävät olevan. Käytännössä se tarkoittaa lisämaksuja polttiksille ja tukea vaihtoehtoisille käyttövoimille. Sähköautoille kaikkein eniten. Ja kun tuo maksumalli ja lisätulot on valtion budjettiin leivottu niitä ei koskaan sieltä voi pois ottaa. Valtiolla ei ole varaa siihen.

      Ja mitä tulee sähkön hinnan nousuun niin se ei tule tapahtumaan sähköautoilun vuoksi. Sähköautot ovat tulevaisuudessakin niin pieni sähkönkuluttaja teollisuuteen, palveluntuottajiin, kuntiin ja valtioon nähden että autoilun sähkönkulutus ei ohjaa sähkönhintaa. Perehtykääs vaikka huviksenne siihen kuinka paljon datakeskukset hörppäävät jo nyt sähköä.

      Sähkön hinta ei tule nousemaan. Sähköautoilua tullaan kyllä verottamaan jossain vaiheessa. Se on pakko. Joka tapauksessa siinä vaiheessa polttikset on jo verotettu kuoliaaksi joten esähköauto on turvallinen valinta jälleenmyntiä ajatellen. Kuka ostaa tonnin polttiksen jonka käyttäminen maksaa tonnin vuodessa?
      Ja lopuksi: Muistakaa polttiskuskit. Jatkossa kun käytte tankkaamassa niin joka tankkauksesta menee siivu sähköautoilijan taskuun.

    • Anonyymi

      Suomen sähkön tuotannon päästöt on 164 kg CO2/MWh => 164g/kWh. (lähde : Tilastokeskus 2018 / Motiva)
      Joa sähköautolle pistetään 30kWh/100km kulutus mitä se voisi keskimäärin olla kun talven pakkasten aikainen kabiinin lämmitys huoioidaan niin kilometriä päälle päästöt on 49.2 g/km. Tämä on alle puole siitä mitä pienimmät ei ladattavat hybridit oikeasti päästää ja kolmannes mitä keskiluokan peruperheauto oikeasti päästää.

      Että tältä pohjalta jos argumentoidaan sähkö autojen käytön päästöjä eikä esitellä niin paljon mutuilua.

    • Anonyymi

      Kun seuraa mitä autotekniikassa kehitetään tällä hetkellä niin yksi mahdollisuus on että bensa-autoilijoille jää se pahin mustapekka käteen. Dieselin pelastukseksi voi tulla uusi teknologia jolla päästöt painetaan hyvin mataliksi pienillä kustannuksilla. Näistä uusista puhdistusmenetelmistä on jo lupaavia koetuloksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe