Mene eteenpäin. Älä haudo kostoa, vaan mene eteenpäin. Sinulla on paljon rakkautta annettavana.
Sinulle ystävä
45
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedän.En ole kostonhaluinen ihminen.
- Anonyymi
ja on parempi antaa anteeksi jo ihan itsensä vuoksi.
- Anonyymi
Kaikkea ei pysty anteeksi antamaan varsinkaan kun asiat toistuu.
- Anonyymi
En mäkään pysty. Mutta rikos -> rangaistus olisi paras kuviteltavissa oleva kosto.
- Anonyymi
Kostoa?
- Anonyymi
En haudo mitään kostoja.
en oo koskaan kostanut kenellekään mitään, ei ole ollut tarvetta.
hymy pyllyyn ja uusia suuntia kohden, aina!- Anonyymi
Kosto on suloista, ja se jatkuu ja jatkuu.
- Anonyymi
Menet kauniiden Enkelien luo joku päivä ja mitä sanot heille tehneesi maan päällä?
Kostanut?
- Anonyymi
LOLÖLOLÖ.
Mun viesti ole joka poistettiin:
En anna anteeksi.
Ei olla sujut.
Rikoshyöty pois.
En ole teidän äiti teresa koska on uskontoja, ismejä ja uskonnottomia mitkä EI anna anteeksi.
EN ANNA ANTEEKSI. Elinikäni on lyhentynyt. Vankeutta vuosikymmeniä.
Miksi piti poistaa? Ei linkkejä ei mitään. Vain mielipiteeni.
Pois pakkousko.
T.HRJ - Anonyymi
Kyllä minäkin kostaisin, jos mua kohdeltaisiin huonosti. Reilu peli: sitä saa mitä tilaa. Käännä vain kaikki kivet!!
- Anonyymi
Ai niinkö?
Tolla mentaliteetilla munkin pitäis olla koko ajan kostamassa. Joillakin on sentään oikeita aiheita siihen. Sitten on lapsia, jotka haluavat "kostaa" kun eivät saa aina sitä tai ketä itse tahtovat.
- Anonyymi
Ystäville ei kosteta ja viholliset tuhotaan. Tämän muistaminen helpottaa elämää.
- Anonyymi
Jos ystävistäkin on tullut vihollisia, nekin joutaa silppuriin.
- Anonyymi
Mulla ei ole tarvetta kostaa. Ei sillä mitään saa. Mutta harmittaa, kun koen että rakkauttani ei ole arvostettu ja toinen on leikkinyt tunteillani ja kustannuksellani. Elämäni rakkaus. Onko se OK? Ei. Aivan.
Mutta tämä menee ohi. Anteeksi. Olisin voinut mennä hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä kuudeksi tunniksi. Olisi ollut parempi. Vihaan itseäni.- Anonyymi
Onko nyt AIVAN varma ETTÄ VAIN toinen on leikkinyt?
- Anonyymi
EI OLLA SUJUT!!
VANKILAAN NÄMÄ!
T.HRJ - Anonyymi
Ei kostolla pitkälle mennä. Anteeksi on annettu. Unohda koko juttu. Hyviä pyhiä.
- Anonyymi
No ei todellakaan ole annettu anteeksi, odottakaa vaan, täältä pesee. Hyvä hrj, noin sitä pitää.
- Anonyymi
Ap on varmaan "ystävä" joka pelkää jonkun kostoa. Toivottavasti saat turpiisi tekojesi mukaan.
- Anonyymi
Ihan varmasti onkin. Siinä saattaisi kaatua hänen kulissit ja mennä elämä uusiksi.
- Anonyymi
Ihan samaa ajattelin noista kulisseista.
- Anonyymi
Sehän olisi sitten hyvä vaan😂
- Anonyymi
Kulissitarinat ovat viihdyttäviä. 🤣
- Anonyymi
Jotenkin alkaa tuntumaan, että en anna itseni enää rakastua keneenkään. Se olisi ihan turhaa, kun yksin jään kuitenkin. En ole, kuin joku pelinappula ihmisille.
Ystäville puhutaan muuten ihan jossain muualla, kuin palstalla.- Anonyymi
Oletko miettinyt... teetkö itsestäsi pelinappulan? Tai onko asia niin että itse pelaat jolloin toisellekin iskee pelihalu?
- Anonyymi
Jos olisit hän (nainen) niin mietippä kahdesti kun puhut pelaamisesta...
- Anonyymi
Ei ole kyllä ollut kostot mielessä. En ole sellainen ihminen..
En edes vastaa jos täällä on jatkossa jotain tällaista negatiivista shaissea..
Vastasin tähän vain tuon ystävä sanan perusteella. - Anonyymi
Tuskin olet ystävä, jos kostoa pelkäät. Olet tehnyt jotain pahaa? Jonka näköjään tiedostat itsekin. Olisiko anteeksi pyyntö mitään?
- Anonyymi
Anteeksipyyntö on jotain. Mutta tapahtunutta haittaa ei saa koskaan peruttua.
- Anonyymi
Pitäisikö jonkun hyväksyä loanheitto ihan vaan kuittaamalla, että anteeksi on annettu, jatkakaa vielä vähän. Anna nainen vain takaisin, niin muistavat vähän aikaa mitä ovat tehneet.
- Anonyymi
Juuri noin.
- Anonyymi
Tämä nainen ei ainakaan kosta. Ei ole kaunaa KENELLEKKÄÄN. Vaikka kärsimystä ollutkin monistakin syistä.
- Anonyymi
Kiitän kaikkien lokaa niskaansa saaneiden naisten puolesta. Mitä tulee aloittajan patologiseen sanavalintaan, eli kosto niin sehän viittaa siihen, että jossain on tapahtunut vääryys. Minä kutsuisin sitä prosessia mieluummin paskan takaisin nakkaamiseksi eikä minua kiinnosta yhdenkään instituution koskemattomuus ja kulissit siinä vaiheessa, aina voi vaatia parempaa
- Anonyymi
Enää ei kiinnosta kosto. Elämällä on tarkoitus. Tuo tarkoitus on laadullinen. Alkuperäinen idea ei ole muuttunut aikojen saatossa.
Uskoisin että monien teidän ongelma on ollut kykyjeni aliarvioiminen. Olenhan perimmiltäni hyvin mukava ihminen.
Elämä heitä opettaa.......- Anonyymi
Kertooko mies tää viesti itseasiassa sun omista ajatuksista? Tähän aloitukseen vielä, mua ei kiinnosta kosto, olen tähänkin asti katsonut rauhassa virnuilua, kyttäämistä ja muuta toimintaa. Koska tiedän itse asioiden laidan, voitte arvata arvostuksen tason jolla ajattelen näin käyttäytyviä ihmisiä.
- Anonyymi
Ajattelen itse niin, että kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta kostaa. Usein kostaja kokee, että hänellä on oikeus kostaa syystä tai toisesta, myös vääristä syistä. Kostoon ei ole koskaan oikeutta. Syvästi luonnehäiriöiset ihmiset myös saattavat lähteä kostamaan asioita, joihin he itse asiassa itse ovat syyllisiä. Kosto käsitteenä ja tekona on lähtökohtaisesti negatiivinen ja väärin. Kosto sairasta ja sairaan ihmisen ajattelumalliin kuuluva asia.
Ei ole väärin kaivata ja pyytää oikeutta, jota usein haetaan oikeusteitse viranomaisilta ja/tai Jumalalta, etenkin jos omia oikeuksia on rikottu. Aina sitä oikeutta ei saa tämän elämän aikana mutta tulee se päivä, jolloin totuus ja oikeus voittaa. Ei ole mitään, mikä jäisi Jumalalta näkemättä. Hänellä on tiedossa kaikki. Ei ole väärin puolustaa omaa ihmisarvoaan ja omia oikeuksia ja rajoja. Minä väsyin siihenkin. Ajattelin, että annan asiani kokonaan Jumalan käsiin.
Voin omalta kohdalta sanoa, että olen joutunut antamaan paljon anteeksi viimeisen puolentoista vuoden aikana, vaikka se vaikeaa onkin, vaikka se tuntuukin täysin epäreilulta, vaikka minun elämääni ja oikeuksiani ei kunnioitettu, vaikka minut häväistiin. Toisaalta muuta vaihtoehtoa ei ole, koska Jumala ei anna muuta vaihtoehtoa ja Häntä minun tulee ensisijaisesti kuunnella ja kunnioittaa ja Hänen esimerkkiään seurata. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että unohtaisin - koskaan. - Anonyymi
ON USKONTOJA. -ISMEJÄ JA USKONNOTTOMIA JOTKA KOSTAA.
EI OLLA SUJUT.
T.HRJ.
USKOKAA VAIKKA UFOIHIN MUTTA NIIN MAKAA KUIN PETAA. RIKOSHYÖTY POIS. - Anonyymi
Tämä ei ole minulle, mutta mielenkiinnosta kysyn: Minkälaisia ovat nämä tässäkin ketjussa joidenkin uhoamat kostot? Menettekö pudottamaan jäätynyeitä kusilevyjä kostonne kohteen postilaatikosta? Soittelette työpaikalle ja kerrotte hänestä yksityisasioita? Käräytätte jostain laittomasta viranomaisille? Yritätte tuhota hänen ihmissuhteitaan, ehkä jopa kaikkia? Palkkaatte jonkun hakkaamaan hänet tai käytte itse väkivaltaisiksi kohdatessa?
Kaikki tuollainen kuulostaa sairaalta. En ymmärrä, miten tuollainen nostaisi sen kostajankaan mielialaa. Kyllä täytyy olla sadistista vivahdetta aika paljon luonteessa, jos tuollaiseen ryhtyy.- Anonyymi
Tällä palstalla pyörii myös sairaita ihmisiä, ikävä kyllä. Ei sekään, ettei ihminen ole töissä tai koulussa tai omaa mitään rakentavaa sisältöä elämässään, ole pääsyy vaan juuri se vinoon kasvanut persoona. Niitä on aikuisiällä aika vaikea lähteä suoristamaan. Usein johtuu rajattomuudesta lapsuudessa ja nuoruudessa. Ihminen, jolla on ollut rajaton lapsuus ja nuoruus, jolle kukaan ole joko kyennyt tai osannut laittaa rajoja, ei myöskään aikuisiällä kunnioita toisten ihmisten rajoja. Joskus tällaiset tapaukset saadaan "ruotuun" esim. viranomaisten (poliisin, sosiaalitoimen, terveydenhuollon) avulla mutta ei aina. Huonoin yhtälö on tietysti häiriintynyt persoonallisuus ja moniongelmaisuus (usein periytyy sukupolvelta toiselle). Uskon silti, ettei Jumalalle kukaan ole mahdoton tapaus mutta se vaati ihmiseltä itseltään nöyrtymisen ja halun muutokseen ja ottaa vastaan kokonaisvaltaista apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla pyörii myös sairaita ihmisiä, ikävä kyllä. Ei sekään, ettei ihminen ole töissä tai koulussa tai omaa mitään rakentavaa sisältöä elämässään, ole pääsyy vaan juuri se vinoon kasvanut persoona. Niitä on aikuisiällä aika vaikea lähteä suoristamaan. Usein johtuu rajattomuudesta lapsuudessa ja nuoruudessa. Ihminen, jolla on ollut rajaton lapsuus ja nuoruus, jolle kukaan ole joko kyennyt tai osannut laittaa rajoja, ei myöskään aikuisiällä kunnioita toisten ihmisten rajoja. Joskus tällaiset tapaukset saadaan "ruotuun" esim. viranomaisten (poliisin, sosiaalitoimen, terveydenhuollon) avulla mutta ei aina. Huonoin yhtälö on tietysti häiriintynyt persoonallisuus ja moniongelmaisuus (usein periytyy sukupolvelta toiselle). Uskon silti, ettei Jumalalle kukaan ole mahdoton tapaus mutta se vaati ihmiseltä itseltään nöyrtymisen ja halun muutokseen ja ottaa vastaan kokonaisvaltaista apua.
Tekemisen puute ei korreloi mitenkään tuollaisen kostonhimon kanssa. Kaikki viime aikoina lehdissä esillä olleet hullut kostotoimenpiteet ovat olleet aivan täystyöllistetyiltä vaikuttavien tekosia. Sipoossa oli tapettu joku siksi, koska joku oli tavan tallaajan mielestä erittäin hyvin ansaitseva työntekijä oli kokenut tulleensa väärinkohdelluksi. Viimeksi osui silmiin juttu, jossa tekijänä näytti olevan toimitusjohtaja tai varatoimitusjohtaja isossa firmassa. Paljon harvemmin olen nähnyt, että näitä mielipuolisia kostoja olisi ollut suunnittelemassa täysin toimeton henkilö.
Kostaminen on siitäkin ongelmallista, että joku pitää kostamisen arvoisena asioita, jotka ovat suurelle enemmistölle lähes yhdentekeviä. Kostajan mielestä kuitenkin täysin oikeutettuja. Ongelma on sekin, ettei sille yhdentekevän asian kostamiselle ole sitten mitään mittaa eikä määrää. Kuten tässäkin ketjussa mainittiin; se jatkuu ja jatkuu. Kyllä tuollaiset ajatukset ovat paisuneet aivan mittasuhteistaan.
Saahan sitä kostonhimoisia ajatuksia elätellä, mutta olisi viisainta tyytyä vain niihin. Ei se toteuttaminen asiaa vie kostajan omaltakaan kannalta parempaan kuitenkaan. Jos siis tekee asioita, joiden ainoa päämäärä on kosto itsessään ja siitä olettamansa mielihyvä. Kai normaalisti ihmisellä on sisäänrakennettuna sellainen piirre, ettei toisen tietoinen satuttaminen tuota mielihyvää.
- Anonyymi
Joillakin työpaikoillakin ihmiset kulkevat naama kiinni kännykässä. Ei tatvitse olla työtön ollakseen jatkuvasti netissä.
- Anonyymi
Etköhän aloittaja astuis ulos mukavuusalueeltas ja laittaisit tuon tekstarilla kännykkään. Nyt aiheutat täällä vain turhaa pahaa mieltä monille.
- Anonyymi
On tosi ajattelematonta tehdä noin, sillä on varmaan monia, jotka ovat epävarmoja toisen tunteista ja luulevat viestin olevan häneltä.
Aloittaja aiheuttaa tarpeettomasti tuskan tunteita monille. Laittaisi edes tarpeeksi hyvät tunnisteet.
Tiedätkö ap, että se paha, jonka aiheutat muille palautuu sinulle itsellesi ennemmin tai myöhemmin ja tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Paras kosto on totaalinen unohdus. En kaipaa ystävää, joka mustamaalaa, vääristelee sanomisiani ja valehtelee samalla kun yrittää pitää horjuvaa korttitaloaan pystyssä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525