Mistä aikusena kavereita?

Anonyymi

Olen ihmetellyt mikä ihmisiä vaivaa? Ennen mulla oli kavereita, mut enää ei yhtään, ja parisuhdekki oli ja nainen vaan jätti tossa hetki sitte ja jäin yksin. SItten olen ruvennut etsimään kavereita, netin kautta, laittanut ilmotuksen, kirjottanut, mutta ei ketään vastaa ja ei tunnu kiinnostavan, en tiedä tuntuu kurjalta ku kaikilla on omat kaverit, ja itse viettää erakko elämää yksin, en haluais et asiat on näin, mutta ei kai auta.

35

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole ainut! Meitä piisaa.

    • Anonyymi

      Maa on Suomi.

      • suomi24 vapamaa kirjoitusken asioiden läpin kysyä mieli kerota kaikille asiat


      • Anonyymi

        "Maa on Suomi. "
        Tekohymyjen kautta kuitenki ulospäi näyttä että olemme maailman onnellisimpia.


    • Anonyymi

      Etsi itsellesi joku harrastus. Sieltä voisi joku löytyä. Eihän se haittaisi, jos kävisit vaikka diakonillekin asiasta juttelemassa; voisi olla vinkkejä heilläkin.

      • Anonyymi

        Olen etsinyt ja löytänyt harrastuksen vaan ei sieltä ystäviä ole löytynyt. Vain kuolleita sieluja. Vajaat 70 000 kpl viimeisen 33 vuoden aikana. Joten ohjeesi ei toimi. Todistaa sukututkija.


    • Allu85

      Joo no en ymmärrä, ei se kai auta ku olla yksin.

    • Anonyymi

      Täällä nainen jolla sama tilanne ja sama lopputulos. Mistään ei löydy ketään. Kyllä tuolla ulkona miesten päät kääntyy ja netistä saisi seksiä. Siinä kaikki. Ystävyyttä olen vailla.

      • Anonyymi

        Mikä ikäluokka? Suunnilleen? Minä epäilemättä jo liian vanha sinkkumies.


    • Anonyymi

      Parisuhteen aikana kaverit jäävät. Tulevat naisen ympyrät. Eron jälkeen jää sitten yksin. Edes leffaan ei saa seuraa.
      Auttaisiko viestittely entisten kavereiden kanssa ja kysy, miten menee. Ehkä sukulaisille, joita ei ole nähnyt vuosikymmeniin. Monet voivat olla samassa tilanteessa.

    • Anonyymi

      Anna mä arvaan

      Niin on onkohan tässä taas tapahtunut se klassinen kuvio, kun joku on alkanut seurustelemaan ja löytänyt kumppanin ja ei ole yhtään antanut enää aikaa kavereille jotka ovat aina silloin tällöin halunneet muistuttaa omasta olemassa olostaan.

      Se parisuhde oli niin ihanaa että kaverit unohtui, eikä sinulla ollut yhtään aikaa heille ?

      Se on kyllä kumma juttu että sitten, kun on draamaa suhteessa tai tulee ero niin alkaa taas kaverien seura kelpaamaan ja kiinostamaan.

      Toisin sanoen sulla oli ennen niitä kavereita jotka muistutti omasta olemassa olostaan, mutta sinulla ei ollut aikaa heille, kun seurustelit ja nyt kun tuli ero jäit puille paljaille kokonaan ja vielä ihmettelet että miten tässä näin kävi.

      Valitettavasti nämä muut kaverisi ovat sitten jatkaneet suunitelmia ilman sinua jota kovasti ihmettelet, että miksi.

      Ehkäpä osaat nyt jatkossa miettiä, että parisuhdekumppani ja kaverit eivät ole sama asia ja nämä on järjestely kysymyksiä, että miten sekä kuinka paljon haluaa sitä omaa aikaa jakaa.

      Näitä vastaavanlaisia. tapauksia on valitettavasti paljon.

      Omasta mielestäni moni ihminen on niin omahyväisen itsekäs joka ei näe omaa nenää pidemmälle vaan toimii ainoastaan omien tarpeitensa mukaan, mutta joskus se voi kostautua.

      Oletko ollut kavereillesi vaan kaveri silloin, kun sinulla on mennyt huonosti jotta olisi joku joka lojduttaa, tukee, auttaa ja kuuntelee sinun asioitasi ?

      Ja sitten kun alkaa mennä paremmin niin kaveri kylmän viileästi jätetään.
      Oikeat kaverit on yhdessä niin hyvinä, kuin huonoina aikoina.

      Joillekin kaverit näyttää olevan vain hyödyke tai joku likasanko johon voi purkaa kaiken paskan, mutta sitten kun oma tontti alkaa kiiltää niin myös kaveripiirit muuttuu.

      • Anonyymi

        Joillekkin ehkä noin, mutta syyt voi olla dominoivassa kumppanissa, perhe-elämän aikaa vievässä arjessa.

        Tuo on hyvin sanottu, että yhdessä hyvinä ja huonoina aikoina.
        Kavereiden kanssa pitäisi osata pitää yhteyttä, vaikkei tapaamaan ehdi. Ja sanoa suoraan, että elämäntilanne on kiireinen ja sopia, ettei kaveruutta unohdeta.


      • Anonyymi

        Te ootte rajottuneita jotenkin. Itellä on kavereira, oikeestaan sanoisin hyviä ystäviä, joita saatan nähdä kerran vuodessa (toki yhteyttä pidetään muutoin, mutta he asuvat ulkomailla) eikä meillä ole mitään ongelmaa vaan lämpösesti jatketaan siitä mihin jäätiin. Toki useammin olis kiva nähdä, mutta kyse on enempi siitä kenen kanssa synkkaa eikä siitä miten usein näkee. Täällä on ihan hirveen tuomitsevia kirjotuksia.


      • Anonyymi

        Etäinen ja läheinen kaveruus on kaksi eri asiaa.
        On toki monenlaisia kaveruuteen perustuvia suhteita, mutta tärkeää on että miten paljon se merkitsee sekä millä tavalla palvelee.

        Yllä olevan kirjoituksen ei ole tarkoituskaan olla millään ruusunpunaisilla teksteillä kirjoitettu.

        Sen tarkoitus on enemmänkin herättää.

        Jos sinusta tasapuolisuuden ja olemassaolosta muistuttaminen on tuomitsevaa niin alan kyllä ymmärtää miksi täällä Suomi24:sessa on näitä ihmettelijöitä entistä enemmän.
        Lisäksi sinustako pitäisi olle suvaitsevainen käytökselle joka on torjunut kaverit ja vasta sitten vuoden päästä haluaa nähdä kun tulikin ero.
        Eikö se muka ole sitten itsekästä ?


      • Anonyymi

        Jokainen sinkku perheetön ajattelee ensisijaisesti omaa hyötyään, kuten kuuluukin - usein se oma hyöty on myös muiden hyötyyn läheisesti kytköksissä. Molemmat saavat jotain ystävyydestä, kuten kuuluukin. Aina se ei ole kuitenkaan niin, koska on kavereita jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä. Jotkut haluavat käyttää huumeita ja kehottavat käyttämään niitä vaikka millä verukkeilla. Joillakin on haiseva koti ja vessan lattialla siivoamatonta oksennusta. Jos löydät parempia kavereita kuin sellaiset, oletko itsekäs kusipää, narsisti? Ei ole. Mitään hyvää on vaikeaa kuvitella joistakin suhteista syntyvän... Esim. vaikka pari reppanaa lähemmäs viisikymppistä ikisinkkua poikamiesta, jotka käyvät grillillä joka viikonloppu, ja vihaavat toisiaan...


      • Anonyymi

        Kysymys on kylläkin enemmän valinnoista siitä millä tavalla haluaa omaa aikaansa jakaa.

        Jokainen meistä kohtaa oman ja muiden välisen arvomaailman eroja ajattelussa tai käyttäytymisessä.

        Kaikki ei ajattele tai käyttäydy samalla tavalla, mutta asioiden muuttuminen matkan varrella on oleellisempaa, että miksi tähän pisteeseen ollaan tultu.
        Silloin, kun ihminen haluaa muuttua ja tehdä päätöksia niin on ihmisiä jotka yrittävät vaikuttaa niihin positiivisilla tai negatiivisilla tavoilla.
        Silloin tullaan moraalifilosofian ääreen oikean ja väärän valinoissa sekä ajattelutavassa.

        Valinnat ja vaikutukset muodostaa jännitteen, koska erimielisyyksissä sekä päätöksissä on usein tapana tapahtua uusia muutoksia.
        Tämä tarkoittaa ihmisten hyväksyntää.

        Mielestäni jonkun ihmisen ei tarvitse hakea hyväksyntää kavereilta jos hän haluaa esimerksi laihduttaa ja hakee parempaa hyvinvointia elämän laadulleen.
        Jotkut ihmiset saattavat yrittää estää toisen laihduttamisen, että hän epäonnistuisi ja joskus se menee taas toisin päin.

        Eli, kun joku on onnistunut laihduttamisessa niin hän alkaa arvostelemaan muiden ulkonäköä ja syömistä joka tilanteessa joka lopulta aiheuttaa ristiriitoja sosiaalisissa-tilanteissa.

        Kysymys kuuluu millä tavalla jakaa oman läsnäolon ja ihmisten arvostuksen sekä hyväksynnän sellaisenaan, kun he ovat tai haluavat muuttua.
        Eri asia millä tavalle se vaikuttaa sosiaalisissa-tilanteissa.

        Jos joku vihaa toista tai pitää häntä huonompana ihmisenä niin merkityksellisempää on yhdessä olon vaikutukseen.

        Jos vihaa toista niin onko yhdessä olo suotavaa ja onko siinä enää mitään korjattavissa.

        Asioista kannattaa keskustella ja neuvotella, mutta joskus itsenäiset päätökset voivat koitua tuhoksi omassa kaveripiirissä jos asioista ei edes neuvotella ja henkilö päättää toimia oman mielensä mukaan.

        Onko se itsekästä niin ehkä ei, mutta silloin kannattaa tiedostaa valintojen riskit siitä millä tavalla ne voi vaikuttaa esimerkiksi myöhemässä ajankohdassa.
        Toki en halua mustamaalata pelkästään aloittaa koska taustalla voi olla muutakin mikä on vaikuttanut lopputulokseen.

        Joka tapauksessa niin tai näin, asioista kannattaa keskustella, eri asia mihin sen jälkeen asiat lähtee suuntautumaan, mutta silloin jokainen osapuoli tietää missä mennään.


      • Mitäs sanot jos lapsuudessakaan ei ollut kuin yksi kaveri ja tämäkin on valinnut pullon kaverikseen. Aikuisena olisi kiva olla ystäviä ei vain tuttavia. Kun oli isommat synttärit eivät tuttavat päässeet tulemaan oli syytä jos toista vain töistä tuli porukka iltaa viettämään. Ajattelin että nää oli sitten mun viimeiset synttärijuhlat.


    • Anonyymi

      Kaveria vailla olisin minäkin Tampereen lähialueelta...

    • Anonyymi

      Varsinais-suomen alueella myös ystäviä vailla :)

    • Anonyymi

      Enemmänkin normi. Noin se menee. Kaikki on kiireisiä omien menojensa kanssa.

    • Anonyymi

      Olen yksinäinen myös. Peitän sen aika hyvin kaiken arjen kiireyden alle. Oikeasti ei ole ketään tässä lähellä, jonka kanssa viettäisi vapaa-aikaa. Perhe ja työ on, ystävää kaipaisin.

    • Anonyymi

      Olisi kyllä kiva löytää uusia kavereita? Onko tääl naisia etelästä, voisin tarjoo kaffet ja sitä kautta tutustuis?

    • Anonyymi

      Eikö täälä nyt ole ketää , joka kaipais kaverii, aika outoo?

      • Laittakaa sähköpostiosoitteita niin tutustutaan. Minä olen PÄijät-Hämeestä.


    • Anonyymi

      Valittamalla ei kavereita saa, eikä kukaan tuu väkisin kotoa hakemaan. Harrastamaan kaikkea mikä itseä kiinnostaa, ihmisten ilmoille ja avoimin mielin. Kyllä alkaa omanlaisia ihmisiä sitä kautta elämään löytyä. Ainakin näin oman kokemukseni mukaan 🙂

      • Anonyymi

        Juuri noin. Ellei ole tärpännyt aiemmin , aina voi vaihtaa harrastuksia. Pääasia on että tulee ulos kolostaaan, että ihmiset tietävät olemassaolosta.


    • Mulla on vähän samanlaista. Pari kaveria on, mutta niillä on luonnollisesti myös oma elämä. Usein ei aikataulut sovi. Toki joskus nähdään ja pidetään saunailtoja. Mutta enemmänkin seuraa kaipaisi.

      Mitä vanhoihin ystäviin tulee, mulle kävi myös niin että nuorena miehenä en ymmärtänyt kuin pillun päälle. Sama kavereilla. Naiset vei eri suuntiin eikä nähty vuosikausiin. Yhden vanhan kaveruuden sain heräteltyä henkiin vähän vahingossa kun muutettiin samaan kerrostaloon tietämättä toisistamme. Yllätys oli kun pääovella kohdattiin ensimmäistä kertaa vuosiin.

      Sauna on mulle järjetön intohimo. Kaveritkin tykkää saunoa kyllä, mutta haluavat lopettaa kun minä vasta pääsen vauhtiin. Parhaimmillaan saatan saunoa 4-5 tuntia. Aitokiuas on ainoa mikä kestää mun käytössä. En usko että saunakaverin sukupuolella on merkitystä, kunhan kestäisi kyydissä. Vaan ei nuo naiset tunnu saunasta nykyään edes tykkäävän.

    • Anonyymi

      Kyllä mä käynkin ihmisten ilmoilla, mutta en saa kavereita, kaikilla tuntuu olevan ne omat kaverit jo.

    • Anonyymi

      Eiköhän tuo kaveruus muutu kun oma elämä on erinlaista kuin kaverin. Yleensä eronneet ovat iso ongelma kun ovat uusio sinkkuja. Parisuhteessa olevat ovat kumppaninsa kavereita. Sinkku joka kaveruutta hakee joka on parisuhteessa on elämä niin erilaista. Samoin kaverit jotka käyttävät röyhkeästi hyväkseen "kaveruutta saavat eron siis toisellekin on juuri isoin syy miksi sinkkuja väistellään. Aikuisena ollaan kaveri siis myös kumppanille jos haluaa yleensäkkään kaveruutta parisuhteessa olevalta. Tämähän nyt selvä. Minunkin tuttavissa uusio sinkut jäävät taka alalle. En tiedä mikä siinä on mutta selkeästi sinkut on omana juttuna kavereissa. Voinko siis olla eroneen kaveri en jos ei ole kumppanini kaveri. Ikävä totuus.

    • Anonyymi

      Olisi kiva silti saada kavereita. Oisko halukkaita kahville lähtijöitä?

    • Anonyymi

      Kaverin hankkimisen ongelmaan olen minäkin törmännyt. Löysin aikuisena ystävän mutta nähdään tosi harvoin kun eri paikkakunnalta. Onneksi soitellaan. Lisäystävät kelpaisi.

      • Anonyymi

        Mistäpäin olet?


    • Anonyymi

      Ihan samoin tunnen. Yksinäisyys on raastavaa, ja jotenkin turruttavaa, kun ei ole ketään. Minulla on muuten ihan sama kohtalo kuin sinulla, mutta käänteisesti. Eli pitkän harkinnan jälkeen päätin erota kumppanistani. Vaikka tiesin, että tulee olemaan vaikeaa, niin lopulta oli pakko tehdä ero. Olisimme muuten loukanneet toisiamme aina vaan pahemmin.
      Lisäksi päätin muuttaa kokonaan asuinseutua, jossa nyt siis asun. Käyn kävelemässä, katson tv:tä , laitan ruokaa, lämmitän saunaa, siivoan, käyn kaupoilla, kaiken teen nyt yksin. Ystävän kanssa olisi niin kiva vaihtaa kuulumisia, ja kuka tietää vaikka siitä sitten pikku hiljaa kehittyisi toimiva parisuhdekin. En tähän nyt enempää laita, että jos näet tämän , niin jatketaan ystävystymistä. Ehkä jokin sähköpostios. tms.

      • Anonyymi

        Missä päin sä asut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin sä asut?

        Ai mää vai? Siis tuo klo 22.01 julkaistu?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe