muistaako kukaann....

Anonyymi

muistaako kukaan 50 luvulla veskoniemessä olisi ajanut auto sulaan ja 4 hlöä olisi hukkunut??mitähän sukua olivat??

7

<50

Vastaukset

• Muistan kyllä tapauksen,, Eivät olleet muistaakseni paikallisia. Muistakohan Usko L.

• Mitä minä muistan tämä hirvittävä tapaus sattui Inarissa ,Siskelivuonon ja Siskelijärven välissä olevalla Haasasalmen saaren lähellä, siinä on sellaisia salmia jossa vesi virtaa ja on talvi sulia . uhrit olivat Rovaniemiläisiä nuoria miehiä olivat lähteneet jäälle ajeleen , nöin sen auton pikku poikana Inarissa joka järvestä nostettiin , en tiedä enkä muista minkä merkkinen . saattas joku Inarilainen vanhempi Mies tietää paremmin , sen muista että takana oli kaksi kolmion mallista ikkunaa .

• Pittääpä vielä selvitellä tätä onnettomuutta , kyllä joku Inarilainen vamaan vielä muistaa paremmin kuin minä joka olen syntynyt Inarissa 1950 , niin ois kyllä hyvä tietää miten se auto sieltä järven pohjasta nostettiin ja minkä nimisiä miehiä siellä oli sitä Autoa nostamassa . täytyypä asiaa selvitellä , Palataan .

• Joo. Taisi olla Buick merkkinen auto. Oli Jalluvaarin pihalla noston jälkee.. Musta väriltään. Tietääkö Piippu. Pitääpä kysyä jos tulee vastaan.

• Joo. Taispa olla Hieskoivu.

• Sen verran olen tiedustellu , se jäistä nostettu Auto meni Ivaloon jollekin en tiedä kenelle . Ja nämä hukkuneet , Ranta Eino kuljetti ne hevosella Inarin kirkon kylälle . muuta tietoa ei ole .

• Siskelivuonoon se auto tippu. N. 8 km inarista. Samaan vuonoon hukku mopomies 70 luvun alussa. Ivalossa oli yksi buikki taksina. Olikohan sama auto.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.