Hesburger harjoittelija tarvitsee nopeasti apua!

Anonyymi

Hei! Olen nyt ollut jonkin aikaa hesburgerilla töissä (harjoitusajalla) ja työilmapiiri on ollut aivan kamala. Muut työntekijät puhuvat pahaa sinun kuullen sinusta ja ihmettelevä miksi et osaa mitään, vaikka eivät itse ole opettaneet mitään. Harjoitteluajallahan on tarkoitus oppia ja olen mielestäni oppinut melko hyvin. Osaan käyttää kassaa ja tehdä ranskalaisia yms, pirtelöt, jäätelöt ja muut mitä minulle on opetettu. (en ole keittiössä) Kuitenkin nyt työkaverit ovat alkaneet ihmettelemään miksi en osaa joitakin asioita, vaikka he eivät yleensä anna minun tehdä niitä tai ole edes maininneet niistä. Jos kysyn voinko alkaa tiskaamaan, vastaus on ei. Kuitenkin jos minua pyydetään tiskaamaan, ihmetellään kun en tiedä mitä saan viedä tiskattavaksi. Jos kysyn apua, vastaukset ovat lyhyitä, ytimekkäitä ja vihaisia ja sinun on pakko ymmärtää ns. hese slangia. Jos en ymmärrä mitä lyhenteitä toinen on käyttänyt ottaessaan vastaan drive-in tilausta, minulle suututaan, koska keskeytän jonkun muun työt. Jos minä olen tekemässä jotankin, esimerkiksi pesemässä lattioita, ei minun anneta tehdä vettä itse. Yht äkkiä seuraavassa vuorossa kuitenkin ihmetellään, miksen osaa tehdä pesu vettä, vaikka juuri kyseiset henkilöt eivät minun sitä ole antaneet ennenkään tehdä. Muutenkin olen joutunut pari kertaa itkua nieleskelemään, kun työkavereilta on tullut niin paljon negatiivista palautetta ja vihaisia kommentteja. Työpaikallani on myöskin "inside" piiri, jotka katsovat uusia työntekijöitä kuin kummajaisia. Mitä teen, voinko ottaa lopputilin koska olen vielä harjoitteluajalla. Työsopimukseni on määräaikainen, mutta koska olen vielä harjoittelija, voinko lopettaa? Pätevätkö minuun koeajalla olevat vapaat irtisanoutumis mahdollisuudet vai määräaikaisen työntekijän säännöt irtisanoutumisesta?

2

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Otat itse pääpomoon turkuun yhteyttä. Lähetät hänelle sähköpostia. Eiköhän lähde homma toimimaan. Oletko franchise paikassa jossa on oma omistajansa. Hänen kanssaan olet työsopparin tehnyt. Keskustelet hänen kanssansa. Mikä ihmeen hese slangi. Eiköhän siellä nyt oikeata suomea pitäisi puhua. Jos on oma firman terminologia niin siihen on varmasti opaskirja. Olette kuitenkin niin pienen pieni työporukka että ihmettelen miksi olet ulkopuolinen. Eikö työlläsi nyt pitäisi joku arvo olla. Arvaan että koko henkilökunta on epäkypsää nuorisoa alle 25v.

• Anonyymi

Kyllähän joka alalla on se oma ammattislangi, joka pitäisi kyllä opettaa uudelle työntekijälle siinä työn ohessa. Todennäköisesti opastajatkin ovat epävarmoja omasta osaamisestaan, niin sitten kun on täysi ummikko opastettavana niin se oman epävarmuus tulee esiin. Asia pitää vain ottaa rohkeasti esiin työyhteisössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      112
      7207
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      36
      4242
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      38
      3718
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      400
      1970
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1457
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1448
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      63
      1398
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      177
      1090
    9. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1088
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      1020
    Aihe