Hei! Olen nyt ollut jonkin aikaa hesburgerilla töissä (harjoitusajalla) ja työilmapiiri on ollut aivan kamala. Muut työntekijät puhuvat pahaa sinun kuullen sinusta ja ihmettelevä miksi et osaa mitään, vaikka eivät itse ole opettaneet mitään. Harjoitteluajallahan on tarkoitus oppia ja olen mielestäni oppinut melko hyvin. Osaan käyttää kassaa ja tehdä ranskalaisia yms, pirtelöt, jäätelöt ja muut mitä minulle on opetettu. (en ole keittiössä) Kuitenkin nyt työkaverit ovat alkaneet ihmettelemään miksi en osaa joitakin asioita, vaikka he eivät yleensä anna minun tehdä niitä tai ole edes maininneet niistä. Jos kysyn voinko alkaa tiskaamaan, vastaus on ei. Kuitenkin jos minua pyydetään tiskaamaan, ihmetellään kun en tiedä mitä saan viedä tiskattavaksi. Jos kysyn apua, vastaukset ovat lyhyitä, ytimekkäitä ja vihaisia ja sinun on pakko ymmärtää ns. hese slangia. Jos en ymmärrä mitä lyhenteitä toinen on käyttänyt ottaessaan vastaan drive-in tilausta, minulle suututaan, koska keskeytän jonkun muun työt. Jos minä olen tekemässä jotankin, esimerkiksi pesemässä lattioita, ei minun anneta tehdä vettä itse. Yht äkkiä seuraavassa vuorossa kuitenkin ihmetellään, miksen osaa tehdä pesu vettä, vaikka juuri kyseiset henkilöt eivät minun sitä ole antaneet ennenkään tehdä. Muutenkin olen joutunut pari kertaa itkua nieleskelemään, kun työkavereilta on tullut niin paljon negatiivista palautetta ja vihaisia kommentteja. Työpaikallani on myöskin "inside" piiri, jotka katsovat uusia työntekijöitä kuin kummajaisia. Mitä teen, voinko ottaa lopputilin koska olen vielä harjoitteluajalla. Työsopimukseni on määräaikainen, mutta koska olen vielä harjoittelija, voinko lopettaa? Pätevätkö minuun koeajalla olevat vapaat irtisanoutumis mahdollisuudet vai määräaikaisen työntekijän säännöt irtisanoutumisesta?
Hesburger harjoittelija tarvitsee nopeasti apua!
2
129
Vastaukset
- Anonyymi
Otat itse pääpomoon turkuun yhteyttä. Lähetät hänelle sähköpostia. Eiköhän lähde homma toimimaan. Oletko franchise paikassa jossa on oma omistajansa. Hänen kanssaan olet työsopparin tehnyt. Keskustelet hänen kanssansa. Mikä ihmeen hese slangi. Eiköhän siellä nyt oikeata suomea pitäisi puhua. Jos on oma firman terminologia niin siihen on varmasti opaskirja. Olette kuitenkin niin pienen pieni työporukka että ihmettelen miksi olet ulkopuolinen. Eikö työlläsi nyt pitäisi joku arvo olla. Arvaan että koko henkilökunta on epäkypsää nuorisoa alle 25v.
- Anonyymi
Kyllähän joka alalla on se oma ammattislangi, joka pitäisi kyllä opettaa uudelle työntekijälle siinä työn ohessa. Todennäköisesti opastajatkin ovat epävarmoja omasta osaamisestaan, niin sitten kun on täysi ummikko opastettavana niin se oman epävarmuus tulee esiin. Asia pitää vain ottaa rohkeasti esiin työyhteisössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456