Ylipronaatio/kengät

Jarkko

Tarvitsisin hyvät kengät tavoitteena maraton ensi kesänä. Kärsin aika voimakkaasta ylipronaatiosta ja mittani ovat 173/76. Syksyllä sain juoksijan polven vedeltyäni n. 10km lenkkejä pari kertaa viikossa paskoilla kengillä. Mulla oon kilpaurheilutausta, joten kunto on hyvä, mutta juoksua en varsinaisesti ole aiemmin enemmälti harrastanut.

Asicsin DS trainerit saisin 125 eurolla. Kannattaako maksaa vai oisko kellään tietoa paremmista tai halvemmista? Varsin ristiriitaisia ovat jutut mitä oon lukenut.

3

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runner67

Kevythän kenkä on joten sopii kyllä maratonin juoksemiseenkin hyvin. Suurin osa harj. kilometreistä olen myös juossut ao. kengillä.
      Mulla kuluu päkiän etupuolelta pohja aika nopeasti, yli tuhannen km jälkeen alkaa oleen aika finaalissa, mun mitat on 177/80... ja vähän taipumusta ylipronaatioon.
      Jalkavammoja ei ole ollut, mutta ehkä seur. kokeilen NB 900 tai jotain Brooksin (esim.Adrenaline) kenkää. Näistä kokemuksia kellään?

• e.l

Asicsit on hyvät jos haluat pikkasen paksumpaa kun noi DS:ät niin 2090 on hyvät ja halvemmat ei suinkaan halvat. Itse olen molemmilla juossut ja hyviä oli.
      Nyt on Niken Zoom Elitet menossa ja näin muutaman satakilometrii juosseena voin sanoa että, kestävämmät ovat kuin Asicsit muttei yhtä "helpot". Nauhojen kireys tuottaa vieläkin töitä.

• Pera

Itse olen kärsinyt koko "juoksu-urani" ajan nilkka ja polvi vaurioista joten jonkinlaista kokemusta aiheeseen löytyy. Minulle Asicsen 2090 ei soveltunut ollenkaan. Kenkä ei tue tarpeksi koska ei ole ns. kiertojäykkä. En pystynyt nillä käytännössä juoksemaan ollenkaan. Kevyempi kenkä joka tuotti minulle ongelmia oli NB 900 joten ne meni kanssa myyntiin parin juoksukerran jälkeen.
      Ratkaisu minulle on ollut tosi jäykkä kenkä (nyt NB 717) ja Solen Ultra pohjallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe