Kaikki on ei koskaan

Anonyymi

Äitini ei kuole koskaan,mieheni ei kuole koskaan,me ei voiteta veikkauksen rahapeleissä,koskaan.
Meidän avioliitto ei lopu koskaan.
Ädilläni on muistisairaus,hän on muutoin hyvässä kunnossa. Mieheni ei tarvitsisi enää toimia hänen edunvalvojanaan,voitaisimme myydä äitini talon. Rakastan/En rakasta äitini.Hänen syytään on kaikki mikä elämässä on mennyt pieleen. Olen kiitollinen hänelle vain siitä että kerran pungersi minut ulos sisuksistaan.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Hänen syytään on kaikki mikä elämässä on mennyt pieleen"
      Mikä on sinun oma vastuusi elämäsi laadusta?

      Ilmeisesti et ole elänyt päivääkään oman tahtosi mukaisesti, etkä ole itse tehnyt yhtäkään virhettä.

      Ilmeisesti äitisi on tuonut miehesi sinun eteesi ja aseella uhaten pakottanut sinut menemään hänen kanssaan avioon. Mutta ei huolta, tuo äitisi tekemä virhe on korjattavissa helposti.Teidän avioliitto loppuu vaikka tällä sekunnilla jos haluat. Täytät netissä erohakemuksen ja klikkaat sen eteenpäin. Sitten puet vaatteet päällesi ja lähdet ovesta ulos, pistät oven perässäsi kiinni etkä palaa takaisin koskaan. Noin helppoa se on kun on riittävän kova halu erota.

      Äitisi kuolee, miehesi kuolee ja sinäkin kuolet taatusti jokus. Yksikään ihminen ei ole ikuisiksi ajoiksi jäänyt tänne elämään. Kyse on vain siitä kuka teistä lähtee ensimmäisenä. Sehän voit olla vaikka sinä, ei voi tietää etukäteen.

      Kun kerran noin raskasta tuo vanhuksen asioiden hoito teille on, niin eihän miehesi tarvitse toimia äitisi edunvalvojana. Teet hakemuksen maistraattiin viran puolesta toimivasta edunvalvojasta. Ilmoitat kaikille että jatkossa viranomaiset hoitavat äitisi asioita. Vie muutaman kuukauden mutta sitten asia on kunnossa. Sinun ei tarvitse käydä äitisi luona enää ikinä, sinun tarvitse edes ajatella äitiäsi enää kertaakaan kun äidilläsi on virkaholhooja. Voit poistaa äitisi täysin elämästäsi. On täysin sinun oma valintasi kuinka paljon äitiäsi pienen pääsi sisällä pyörittelet.

      Äitisi omakotitalo ei ole sinun eikä miehesi omaisuutta. Viran puolesta toimiva edunvalvoja pystyy myymään talon ja hävittämään irtaimiston ja käyttämään kaikki rahat pois äitisi hyväksi hänen elinaikanaan, niin ettei sinulle jää mitään huolta niistä. Edunvalvoja huolehtii äitisi hautajaisetkin, niitäkään sinun ei tarvitse hoitaa. Voit kieltäytyä vaikka tänä päivänä jo ennakkoon ottamasta perintöä vastaan. Kun sen teet, sinun ei tarvitse edes äitisi kuoltua kuulla hänestä yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Tottakai kaikki kuolevat joskus. Ja tottakai rakastan äitiäni,mieheni vaan saa minut aina välillä vihaamaan häntä. Me olemme sellasessa limbossa-jossakin jossa vaan ollaan,eikä oikeasti lopu tai ala-me ollaan niin ku jo kuoltu sisältä. Niinkuin rikkinäisen pesukoneen lingossa,ohjelma ei lopu ei koskaan,rumpu pyörii ja pyörii vaan vaikka saippua ja vesi on tullut jo ajat sitten pois.
        Mieheni kiroilee sähisten kuin vatsatautinen lisko,hän on kyllästynyt elättämään minua,en ole töissä ja saan vaan takuueläkkeen.
        Vihaan tätä taloa,vihaan itseäni,vihaan äitiäni,vihaan elämäämme.Vihaan tavara vuorta joka tättä jokapaikan,mutta mistään en haluaisisi myöskään luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kaikki kuolevat joskus. Ja tottakai rakastan äitiäni,mieheni vaan saa minut aina välillä vihaamaan häntä. Me olemme sellasessa limbossa-jossakin jossa vaan ollaan,eikä oikeasti lopu tai ala-me ollaan niin ku jo kuoltu sisältä. Niinkuin rikkinäisen pesukoneen lingossa,ohjelma ei lopu ei koskaan,rumpu pyörii ja pyörii vaan vaikka saippua ja vesi on tullut jo ajat sitten pois.
        Mieheni kiroilee sähisten kuin vatsatautinen lisko,hän on kyllästynyt elättämään minua,en ole töissä ja saan vaan takuueläkkeen.
        Vihaan tätä taloa,vihaan itseäni,vihaan äitiäni,vihaan elämäämme.Vihaan tavara vuorta joka tättä jokapaikan,mutta mistään en haluaisisi myöskään luopua.

        Sinä et osaa mitään muuta kuin ruikuttaa ja vihata.
        Mene peilin eteen vihaa sitä ihmistä joka sieltä sinua katsoo ja sano sille, että tästä päivästä alkaa muutos. Maanantainan kävelet paikkakuntasi terkkariin ja pyydät päästä mielenterveystoimistoon juttusille. Kirjaudut muutamaksi viikoksi hoitoon osastolle. Siitä se alkaa se uusi elämä.


    • Anonyymi

      Kaikki tuo yllämainitsemasi johtuu sinusta itsestäsi.
      Ongelma ei ole äitisi, ei miehesi eikä rahattomuutesi. Sinä olet se ongelma. Sinulla on asennevamma. Itsesäälissä rypevä sääliöääliö asuu sinussa ja sinä pysyt omana ikävänä itsenäsi, koska sinä olet aina tuollainen riippumatta siitä onko sinulla vain satanen vai miljoona euroa pankkitililläsi.

      • Anonyymi

        Nii-in, mutku ihmiset luulevat ja kuvittelevat, että he muuttuvat paremmiksi tyypeiksi kun heillä olisi se miljoona tilillä tai jossain. Kaikki eivät keksi edes pitkän elämän aikana, että se juttu ei ole kiinni rahasta. - Nm. S-tanan surullista


      • Anonyymi

        Nyt ett taida ymmärtää yhtä pientä asiaa-nimittäin jos me minä ja mieheni voiettais lotossa tsm.
        niin kuinka paljon sillä sais hyvää aikaan.Kuinka sille rahalle tulis myös ihan paikallisesti käyttöä.
        Ett oo tosissas,ett raha muka jotenkin ihmisestä paremman.Joo ostan vaatekaupat tyhjiks ja sit keekoilen turuilla ja toreilla ja kohtelen kauppojen ym henkilökuntaa kurjasti,kyykytän ja passuutan kaikkia. Joo senhän juuri lottoan!Ei kun paremman elämän takia.


      • Anonyymi

        ja jos voitan veikkauksen rahapeleissä niin voisinkin istua loppuelämi lootusasennossa punainen täplä otassa kädet naan -terveydeksessä leuan alla. Niin se pitäisi ethdä,ehkä sitten tulen paremmaksi ihmiseksi.


    • Anonyymi

      Sinun on niiiiiin helppo ruikuttaa ja velloa itsesäälissä.
      Vaatii pikkiriikkisen energiaa pompata tuolta likakaivosta ylös ja tehdä elämästäsi juuri sellainen jollaiseksi sen haluat.

      Aloita tyhjentämällä kaatopaikkaa muistuttava asuntonne. Saastaa, roinaa ja kamaa kukaan ei halua eikä tarvitse, vie ne kaatopaikalle, käyttötavara ( ne ylimääräiset 40 t-paitaa, 10 kattilaa ja pannua, “ typerät ja tarpeettomat matkamuistoesineet jne, kierrätykseen, loput suoraan roskajakeluun.
      Kun asuntosi on tyhjä ja raikas, olosikin heti paranee.

      Sitten valitse mikä tahaansa noista sadoista lähes ilmaisista kursseista joita tarjotaan joka puolella Suomea. Osallistu, ala harrastamaan mitä tahaansa. Salli aivoillesi mitä tahaansa älykkäämpää ajateltavaa kuin mitä sinne nyt tunget.

      Tietenkin valinta on sinun ja vain sinun. Kun sinä huolellisesti ja harkiten työnnät itsesi likakaivoon, miksi sitten valitat???!!!

    • Anonyymi

      S..n..n ämmä oli aiheuttanut ison jätelaskus,josta tietenkin kauhee riita minun ja mieheni välille.
      Pistää taas niin vihaksi sen ämmän touhut tekis kohta jo mieli...

      • Anonyymi

        S..t..n ämmä oli mennyt tilaamaan jätelavan,ei hän edes saa tehdä sellaista koska on edunvalvonnassa.Muutekin hän on koko ajan heittänyt pois sellaista jolla saattais olla tunnearvoa,hän on heittänyt pois myös meidän tavaroita,jotka olivat siellä vaan säilytyksessä,oon niitä sitten saanut pelastella roskiksesta,onneksi ovat löytyneet.
        Jos olisin jäänyt sinne yöksi,niin saakelin akka olis varmaan soittanut romufirmaan ja laitattanut meidän auton paaliin.No sitä se ei ehkä olis voinut sentään tehdä.Kohta se varmaan soittaa purkufirman,tontille olevalle vanhalle rakennukselle,koska se on hänen mielestään ruma
        Akka ei tajua ett se ei enää saa soitella ympäriinsä ja tilata asiosita,saati että asioista voisi sopia yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S..t..n ämmä oli mennyt tilaamaan jätelavan,ei hän edes saa tehdä sellaista koska on edunvalvonnassa.Muutekin hän on koko ajan heittänyt pois sellaista jolla saattais olla tunnearvoa,hän on heittänyt pois myös meidän tavaroita,jotka olivat siellä vaan säilytyksessä,oon niitä sitten saanut pelastella roskiksesta,onneksi ovat löytyneet.
        Jos olisin jäänyt sinne yöksi,niin saakelin akka olis varmaan soittanut romufirmaan ja laitattanut meidän auton paaliin.No sitä se ei ehkä olis voinut sentään tehdä.Kohta se varmaan soittaa purkufirman,tontille olevalle vanhalle rakennukselle,koska se on hänen mielestään ruma
        Akka ei tajua ett se ei enää saa soitella ympäriinsä ja tilata asiosita,saati että asioista voisi sopia yhdessä.

        Jatkoa.Lisäksi ämmä on heittänyt pois mm. arvokkaan maljakon,toisen maljakon jolla oli tunne arvoa.Yhden maljakon sain pelastettua. laatikollisen kuvia.Ikean laatikko-laatikon olis voinut käyttää johonkin muuhun. Hän tyhjensi yhden kaapin jossa oli kirjeitä ym.-suvun historiaa. Koko ajan saa pelätä mitä seuraavaksi lentää roskiin.Pitää vaan raa`asti alkaa tuomaan tavaraa sieltä pois,sellasta millä on tunne arvoa. Hänellä on nyt joku vimma siivota ja heittätavaroita pois. Ja hänellä täytyy olla melkosesti voimaa kun pihalla on siiretty jotain,
        Muistisairas,hölmö akka,joka ei tajua mistään mitään,senhän takia edunvalvnta sopimuksia tehdään,että ettei vanhukset tekis enää n.möllinkauppoja,mutta edunvalvonta on hänen kohdallaan turhaa. Itsepäinen typerä ämmä joka saa typeriä päähänpistoja ja soittelee joka paikkaan-palvelunumero esto ei näköjään riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa.Lisäksi ämmä on heittänyt pois mm. arvokkaan maljakon,toisen maljakon jolla oli tunne arvoa.Yhden maljakon sain pelastettua. laatikollisen kuvia.Ikean laatikko-laatikon olis voinut käyttää johonkin muuhun. Hän tyhjensi yhden kaapin jossa oli kirjeitä ym.-suvun historiaa. Koko ajan saa pelätä mitä seuraavaksi lentää roskiin.Pitää vaan raa`asti alkaa tuomaan tavaraa sieltä pois,sellasta millä on tunne arvoa. Hänellä on nyt joku vimma siivota ja heittätavaroita pois. Ja hänellä täytyy olla melkosesti voimaa kun pihalla on siiretty jotain,
        Muistisairas,hölmö akka,joka ei tajua mistään mitään,senhän takia edunvalvnta sopimuksia tehdään,että ettei vanhukset tekis enää n.möllinkauppoja,mutta edunvalvonta on hänen kohdallaan turhaa. Itsepäinen typerä ämmä joka saa typeriä päähänpistoja ja soittelee joka paikkaan-palvelunumero esto ei näköjään riitä.

        Jatkoa. äitini penkoo kaikki kassit aina.Kerran hän oli heittäny kaupasta ostamani ruuat roskiin! Roskapussi oli onneksi siinä eteisessä,siitä sitten hänelle aika rankasti tuohahdinkin. kerran olin pakannut kotoa tuodun kahviastiaston koriin,sanomalehdet siihen ympärille. Kolme kertaa hän purki ne kupit ja pullalautaset aina siitä korista,kolme kertaa pakkasin ne uudestaan.4:lä kerralla annoin olla,olkoot! ajattelin, Sillä tiellä ne kupit ovat yhä!Säilyväthän ne siellä hänenkin kaapissaan. Kerran etsin yhtä kassia,en lopulta tiedä kumpi oli sen keittiöön siirtänyt.
        Isossa kaupassa käynti(että saisin samalla ostettua meillekin ruokaa kotiin)ei aina onnistu,koska hän menee isossa kaupassa hukkaan.Muutaman kerran hän on ollut jo joko menosa kassalle.(häneltä jäi sen takia ostamatta ruokaa itselleen) koska oli jo mennyt kassalle.Hän ei enää muistanut,että minä olen mukana ja minulla on omiakin ostoksia.
        yleensä kauppareissut menevät kuitenkin hyvin. Kaupassakäynti hänen kanssaan on antoisaa ja mukavaa. Mutta kun K-kauppa on niin kallis ja siellä on huono valikoima,ja sitten mieheni urputtaa kun en ostanut mitään meille ja jos ostan niin kaikki "paskaa"Mutta pienesää kaupassa on helpompi käydä kaupassa hänen kanssaan.
        Nyt olen onneksi(pitkän kaavan kautta),vihdoin ja viimein viemään kassit autoon,ennenkuin hän pääsee niihin käsiksi.
        Parasta äidin kanssa on kiireettömyys ja rauha. Yhteiset kahvihetket. Niitä ja kauppareissuja tulen kaipaamaan sitten kun hänestä aikaa jättää.
        Kyllähän minä äitiäni rakastan,mutta välillä meinaa mennä hermot aivan totaalisesti,tällästä se on muistisairaan kanssa, eikä sille mitään mahda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa.Lisäksi ämmä on heittänyt pois mm. arvokkaan maljakon,toisen maljakon jolla oli tunne arvoa.Yhden maljakon sain pelastettua. laatikollisen kuvia.Ikean laatikko-laatikon olis voinut käyttää johonkin muuhun. Hän tyhjensi yhden kaapin jossa oli kirjeitä ym.-suvun historiaa. Koko ajan saa pelätä mitä seuraavaksi lentää roskiin.Pitää vaan raa`asti alkaa tuomaan tavaraa sieltä pois,sellasta millä on tunne arvoa. Hänellä on nyt joku vimma siivota ja heittätavaroita pois. Ja hänellä täytyy olla melkosesti voimaa kun pihalla on siiretty jotain,
        Muistisairas,hölmö akka,joka ei tajua mistään mitään,senhän takia edunvalvnta sopimuksia tehdään,että ettei vanhukset tekis enää n.möllinkauppoja,mutta edunvalvonta on hänen kohdallaan turhaa. Itsepäinen typerä ämmä joka saa typeriä päähänpistoja ja soittelee joka paikkaan-palvelunumero esto ei näköjään riitä.

        Tämä kirjoitus johtui siitä,koska mieheni väitti äitini tilanneen avolavan jätefirmalta ja sitä hän ei saa tehdä,koska hän ei saa tehdä sopimuksia tai tilata tavaraa.


    • Anonyymi

      Sinä haukut äitiäsi saatanan ämmäksi, saakelin akaksi, hölmö akka jne.
      Olet vaaraksi vanhukselle, toivottavasti joku huomaa tilanteen, laittaa viranomaiset peräänne ja äitisi pääsee oikean avun piiriin.

      • Anonyymi

        No mitä sitten? Hän aina ollut vähän jotenkin..ei kirjaviisaus tee ihmisestä "viisasta." käytännön järki on puuttunut häneltä aina. Kyllä äitini on jo oikean avun piirissä.


    • Herranpieksut, eihän maailma niin pyöri, että kaikki äiti-lapsi suhteet ovat kuin naistenlehdestä; yhtä auvoa ja onnea. Toiset naiset jotka lapsia saavat, eivät ikinä tule henkisesti äideiksi. Niin se vain on.
      Ei sen äitiydenkään pitäisi mikään synnyttämällä saavutettu etu olla tai arvostelun ulkopuolelle jättämisen perusta.

      Aloittajan mamma käy aloittajan hermolle. Tämä on ihan normaalia elämää. Varsinkin kun ilmeisesti mammalla lienee muistisairaus, joka pahentaa käytöstä. Dementoituneen ihmisen kanssa on todella raskasta elää.

      Voimia aloittajalle, käy juttelemassa mammasta jonkun kunnan asianomaisen työntekijän kanssa. Jospa asiat jotenkin järjestyisivät siten, että myös oma jaksamisesi paranisi.

      • Anonyymi

        Vaikka kaikki äiti-lapsisuhteet eivät olekaan auvoisia, niin kyllähän täälläkin kirjoittavilla pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että ei haukkuisi muistisairasta vanhusta kirosanoilla höystäen ämmäksi/akaksi.
        Vielä kun lisätään siihen, että kirjoittaja uhkailee vanhusta, vaikkakin sanattomasti, ilmiselvästi väkivallalla, niin kyllähän siinä pitäisi ainakin ylläpidolla kellot kilkattaa.


      • Anonyymi

        Siis mitä?! Koko aloitus oli ns. p i k a i s t u k s i s s a kirjoitettu. Luulis sinun tajunneen sen. ja jos minä haukun äitiäni,niin en hauku häntä päin naamaa.Missä kohtaa minä uhkailen vanhusta,omaa äitiäni? En oo lukenu enkä päivittäny aloitustani,mutta en itse muista uhkailleeni. Suurin osa on kirjoitettu t u n n e k u o h u s sa,aina välillä päivittäin mitä äitini taas on saanut "aikaan."


    • Anonyymi

      Vanhempani pitivät niin paljon salaisuuksia,he eivät voineet kertoa minulle mitään omista ongelmistaan. Olisi itekkin pitänyt ottaa asioita esille,nyt se on myöhäistä,koska eihän mutsi enää muista mitään. Faija sivuutti eläessään kaikki kysymykset ja olisko se kuitenkaan pystynyt tai halunnut puhuu mistään.

    • Anonyymi

      Sama täällä. Äiti ei kuole. Oon oottanut jo vuosia, että tajuaisi kuolla, mutta kun ei. Hän on vanhuudenhöperö ja minä ja tyttäreni saamme siivota hänen sotkujaan koko ajan. Olen itsekin jo yli 60 v ja väsynyt, enkä jaksaisi enää yhtä ainoaa äidin sotkua! Äitini on alkoholisti ja olen hoivannut häntä lapsuudesta saakka. En periaatteessa toivo hänelle pahaa. Olen vaan väsynyt hoitamaan häntä. Jos joku muu ottaisi vastuun hänestä niin fine, silloin saisi mun puolesta elää vaikka kuinka pitkään. Itse en enää tahdo olla osallisena hänen elämässään. Olen saanut tarpeekseni jo aikaa sitten. Mutta kuuliaisena tyttärenä aina kuitenkin taivun ja hoidan hänen asioitaan kun ei ole ketään muutakaan enkä halua, että kaikki kaatuu tyttäreni niskaan. Mutta jos äiti kuolisi olisin helpottunut. Kuole nyt ja päästä mut vapaaksi! Sitä toivon. T. Liisa

    • Anonyymi

      "Edunvalvoja huolehtii äitisi hautajaisistakin..."

      Väärin. Ei kyllä takuulla huolehdi. Edunvalvojan velvollisuudet ja hommat loppuu tasan siihen hetkeen, kun valvottava kuolee. Sen jälkeen edunvalvojalle ei kuulu enää yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Kyllä edunvalvoja huolehtii myös edesmenneen edunvalvottavan hautaan saattamisesta, jos kuolinpesän osakkaat hänet siihen valtuuttavat.

        Kyse on tasan tarkkaan siitä mistä palveluista vainajan omaiset ovat valmiit maksamaan toisaalle.


    • Anonyymi

      Niin, jos kuolinpesän osakkaat hänet siihen valtuuttavat. Plus että jos tämä edunvalvojana toiminut ihminen siihen suostuu. Sitten hän tekee tämän hautaan saattamisen ihan muussa muodossa kuin edunvalvojana, koska edunvalvojan tehtävä on vain valvoa vainajan etua tämän eläessä. Mutta jos hän yksityisenä ihmisenä ottaa huolekseen tällaisen "hautaan saattamisen," mikä itse asiassa kuuluu lähinnä hautaustoimiston tehtäväksi, niin mikä ettei. Ihmettelen vain, miksi se pitäisi olla se entinen edunvalvoja, joka lähtisi tällaiseen, kun hautaustoimisto tekee sen ilman muuta . Omaisten hommahan on itse asiassa vain valita mieleisensä hautaustoimisto. Toki jos omaiset eivät edes sitä viitsi tehdä, niin annettakoon sen valitseminen sitten jollekin muulle ihmiselle. Voi hyvänen aika. Maksat ex-edunvalvojalle siitä, että tämä valitsee hautaustoimiston ja ilmoittaa teille, milloin ja missä on hautajaiset.
      Edunvalvoja ei myöskään huolehdi perunkirjoituksesta. Se ei ole missään nimessä hänen tehtävänsä. Mutta jos hän on sopiva ns. uskotuksi mieheksi sen tekemään ja omaiset sen antavat hänen tehtäväkseen ja hän suostuu siihen, niin toki se voi olla tämä ex-edunvalvoja perunkirjoituksen tekijänä siinä kuin kuka tahansa muukin asiaan kelvollinen henkilö. Mutta hän tekee sen sitten yksityishenkilönä, ei edunvalvojana.
      Edunvalvojan pesti loppuu juuri siihen hetkeen, kun valvottava kuolee. Sen jälkeen hän ei ole enää edunvalvoja eikä velvollinen mihinkään. Hänen ei tarvitse tietää vainajasta enää yhtään mitään. Perunkirjoittaja hoitaa sen jälkeen vainajan omaisuuden arvioinnin sun muut koukerot. Jos olisin tilanteessa, en edes pyytäisi tätä entistä edunvalvojaa hoitamaan perunkirjoitusta. Parempi, että sen tekee joku muu. Joskus on käynyt niinkin, että edunvalvoja ei ole ollut aivan rehellinen ja sen takia en suostuisi antamaan hänen itsensä tavallaan tarkastavan omaa toimintaansa. Nämä on tietenkin aika yksittäistapauksia, mutta on näistäkin saanut lukea uutisia.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe