Ystäväni häpeää minua?

Anonyymi

Minulla on ystävä jonka kanssa jaetaan ilot ja surut. Ystävyytemme on melko tuore, noin vuoden vanha, mutta ollaan tiiviisti yhteyksissä lähes päivittäin. Olemme käyneet raskasta aikaa yhdessä läpi omissa henkilökohtaisessa elämässä ja jaettu hyvin henkilökohtaisia asioita, jotka hitsanneet tyyppinä meitä yhteen. Meillä myös sama huumorintaju ja maha kippurassa myös naurettu. Ollaan aikuisia kolmekymppisiä.

Minua on alkanut mietityttämään asia että minusta tuntuu että hän häpeää minua. Hän ei halua koskaan laittaa julkisesti mitään päivityksiä someen missä minä olen mukana, eli merkata minua, en saa merkata häntä. Hän ei ole kertonut muille sukulaisille tai kavereille minusta. Tämä selvisi niin että hänen serkkunsa on yhteinen tuttumme ja kun mainitsin että voisin tälle serkulleen kertoa että ollaan menossa sinne tai sinne, niin ystäväni sanoi että en saa kertoa serkulleen, että missään nimessä tunnetaan. Että serkun kanssa ei jaa kuulema mitään henkilökohtaisia asioita. Olin myös lähettämässä hänelle lahjaa, niin en saanut lähettää sitä (asuu vanhemmillaan väliaikaisesti) koska kuulema joutuisi "selittelemään heille asioita ja keneltä lahja on".

Olen myös kertonut hänelle joskus että minusta tuntuu että hän häpeää minua, mutta hän aina selittelee asiat toisella tapaa. Omasta näkökulmastaan että henkilökohtaiset asiat ei kuulu muille ym. Muita kavereita hän kyllä somessa merkitsee julkaisuihin ym.

Ystävyytemme on muutenkin ollut aika yksipuolista, tai ollaan hyvin läheisesti jaettu asioita ja ollaan lähes päivittäin yhteydessä, mutta minä olen usein se joka noin 90% ottaa ensin yhteyttä, lähettelen hänelle syntymäpäivälahjoja, ystävänpäivä lahjoja, joulolahjankin lähetin, hän laittaa tekstarilla Onnittelut jos muistaa. syntymäpäivänäni onnitteli lopulta kun muistutin..

eikä koskaan ole muistanut millään lahjoilla. En tiedä onko sillä niin merkitystä mutta.. Kun kerran ajattelin että odotan hänen yhteydenottoa, niin siinä meni puoli kuukautta että otti yhteyttä minuun.
Olen ihan tavallinen tyyppi, ei mitään ulkoista tai sisäistä vinksallaan oloa minkä takia minua voisi hävetä.. Käyn töissä ja en käyttäydy sopimattomasti jo julkisen ammattini vuoksi. Mielestäni olen aika "Maija meikäläinen" tavallinen suomalainen.

Mitä mieltä olette? Tykkään ihmisenä hänestä niin paljon ja meillä on ollut niin hauskaa yhdessä, ja minulla ei ole muita ystäviä. En haluaisi luopua hänestä mutta selvästikään hän ei jotenkin koe ehkä minua niin tarpeellisena tai tärkeänä kun minä. Hänet.

7

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On aika yksipuoleisen tuntuista. Näyttää että hän valitettavasti tarvii jonkinlaisen hätävaran tai vastaavaa. Yritä etsiä oikeita ystäviä.

    • Anonyymi

      Minulla on jo aika pitkä "ystävyys" erään ihmisen kanssa. On tavattu erilaisten asioiden merkeissä. Nykyisin tapaamme kodin ulkopuolella. Tein sen virheen että kauan sitten pyysin häntä käymään. Hän kävi kerran tai pari, mutta teki hyvin selväksi, että minä en voi käydä hänen luonaan. Pieni asunto kuulemma - niin minullakin. Sanoin että hänen ei olisi pitänyt ollenkaan käydä luonani, koska kielsi vastavierailut. Kodin ulkopuolella voi aivan hyvin tapailla, mutta mielestäni ei ole reilua käydä itse "urkkimassa" toisen kotona, kun sulkee sitten oman kotinsa oven. Sinkkuja ollaan molemmat.
      Minusta olisi ollut kiva jotenkin muistaa merkkipäivinä, mutta olen typistänyt nämä aikeet onnen toivotukseen, koska hänellä ei ole tapana muistaa. Hänellä ei ole paljoa lähiomaisia jäljellä, joten hän voi keskittyä vain itseensä.

      Luulen, että tässä "ystävyydessä" koittaa jonkinlainen tauko. Emme taida olla toisillemme kovin suuria menetyksiä?

      Aloittajalle: Älä tuhlaa sydämellisyyttä ihmiseen, joka suhtautuu sinuun tympeästi. Varmaan löydät paremminkin kohteen ja paremmin käyttäytyvän ihmisen. Ota välimatkaa. Lue hyvä kirja, tee kävelylenkki, aloita uusi harrastus. Saatat ohimennen tutustua uusiin ihmisiin.

    • Anonyymi

      työelämässä paljon uupumuksesta ja stressistä kärsiviä, jotka tarvitsevat mahdollisuuden chillata”, Andersson sanoi.

    • Anonyymi

      Elikkä turha jankuttaa samaa paskaa vuodesta toiseen, kun on mahdollisuus sillata.

    • Anonyymi

      Sillatkaa nyt saatana.
      Lepo vaan ja urputus pois.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole ystävä. Arvosta itseäsi, rakasta itseäsi, niin saat ystäviä, jotka myös arvostavat sinua. Nyt hyväksyt hänen ruman tapansa kohdella sinua.

    • Anonyymi

      Ystävä hah, ei todellakaan jos asiaa täytyy oikein peitellä muille.. onhan noita.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe