Sähköpyöräkeskus

Anonyymi

Onko kenellekään vielä kokemusta ko.liikkeestä? Heillä mielenkiintoinen uusi merkki REX GRAVELER E9.8 mtb Sähköpyörä.
Mielenkiintoiseen hintaluokkaan n.2000e isolla akulla ja AEG moottorilla.
Nyt vaan askarruttaa kun kyseessä uusi verkkokauppa,jos lopettaakin esim vaikka vuoden kuluttua....mistä saa varaosat yms

64

<50

Vastaukset

  • Itseänikin kiinnostaisi tuo pyörä, on hyvät speksit ja kohtuullinen hinta. Nettikauppa näyttää vaan myyvän eioota, eikä uskalla 2000 euroa tuosta vaan maksella verkkokauppaan josta kenelläkään ei ole kokemusta.

  • Tilasin tänään pähkäilyjen jälkeen. Palvelu liikkeessä,toimitusjohtajan puolesta loistavaa. Fillari luvattiin 15pv toimitusajalla suoraan tehtaalta.
    Laitan lisää matskua kunhan fillari tulee ja pääsee polulle,malttamattona odottelen kuin pikkupoika joulua.
    Laittakaa ihmeessä kenellä ko.fillari kokemuksia...

  • Kyseessähän on saksalainen valmistaja ja näitä saa myös esim. Amazon.de. Sieltä näkee hintatasoa Saksassa.

    • Tilattu muutamia viikkoja sitten tuolta REX GRAVELER E9.8 mtb Sähköpyörä. Palvelu on ollut erinomaista, mutta toimitus on jo myöhässä ja uusi arvio oli 10 pv.

      Kun on uusi yritys kyseessä, myöhästyminen aiheuttaa aina pelkoja, tuleeko pyörä koskaan.... iskikö jo kassakriisi. Toivotaan, että toimitukset alkaa pian rullaamaan! Kiva olis kuulla kokemuksia, jos pyörä jo jollain on!


    • Näyttää olevan Amazonissakin kyseinen malli loppu eikä tietoa koska tulee lisää..


    • Tilaukset menee suoraan tehtaalle eli ei pitäisi olla riskiä. Tilasin pyörän ja ensi viikolla suunniteltu toimitus.. Testimenestys on ilmeisesti ruuhkauttanut tehdasta ja myyvät ei oota.


    • Hienoa,laita kommentteja miltä ensipuraisu tuntui...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tilattu muutamia viikkoja sitten tuolta REX GRAVELER E9.8 mtb Sähköpyörä. Palvelu on ollut erinomaista, mutta toimitus on jo myöhässä ja uusi arvio oli 10 pv.

      Kun on uusi yritys kyseessä, myöhästyminen aiheuttaa aina pelkoja, tuleeko pyörä koskaan.... iskikö jo kassakriisi. Toivotaan, että toimitukset alkaa pian rullaamaan! Kiva olis kuulla kokemuksia, jos pyörä jo jollain on!

      Pyörä on tullut ja muutamia viikkoja koeajoa takana. Hienosti menee ja moottori on väkivahva. Mutta sitten alkoi error 08 vilkkua näytöllä ja moottori ei anna avustusta. Lähes joka päivä tulee, kun pyörän laittaa päälle. Buuttaus 5-7 kertaa yleensä auttaa. Nyt odotetaan tehtaalta varaosia ja katsotaan miten pyörä tulee kuntoon.

      Palvelu on ollut todella hyvää ja vastaukset tulee pikavauhdilla. Siinä ei ole moitteen sijaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Pyörä on tullut ja muutamia viikkoja koeajoa takana. Hienosti menee ja moottori on väkivahva. Mutta sitten alkoi error 08 vilkkua näytöllä ja moottori ei anna avustusta. Lähes joka päivä tulee, kun pyörän laittaa päälle. Buuttaus 5-7 kertaa yleensä auttaa. Nyt odotetaan tehtaalta varaosia ja katsotaan miten pyörä tulee kuntoon.

      Palvelu on ollut todella hyvää ja vastaukset tulee pikavauhdilla. Siinä ei ole moitteen sijaa.

      Voi olla Hall-sensori vialla mikäli tosiaan Bafangin valmistama moottori kyseessä
      https://www.youtube.com/watch?v=z_5RlBvoNoA



  • Kannattaa ottaa selville myös takuut ongelmien varalle.

    Sivuilla ilmoittettu ; "Takuuasioissa ota yhteyttä Sähköpyöräkeskukseen, niin ratkaisemme ongelmasi mahdollisimman nopeasti. " ... tämä ei paljon lupaa..

  • Laita kommenttia kun fillarisi saat...todenäköisesti kuitenkin saat omasi ennen minua.
    Miten,maksoitko laskulla vai sillä collector systeemillä?

  • Kiinnotaisi kuulla pyörän laadusta. Vähän pelottaa että myydään saksalaista markettipyörää kalliilla täällä. Toisaalta taas speksit näytti kyllä lupaavan laatupeliä, lupaa 150kg kantavuuttakin joten ei se nyt ihan heppoisista osista voi olla tehty.

  • Ainakin osat ovat mielestäni hyvää tasoa,AEG jo merkkinä mielestäni on hyvä. Akkukapasiteetti on HUIKEE verrattuna mihin tahansa kilpailijaan...näyttö hyvä,USB lataus löytyy ja varkaudenesto....ryökäle kun aika tuntuu pitkältä ootella omansaa...laitan kyllä kommenttia kunhan saan fillarin...ei kellään sitte vielä vissiin ole ko fillaria kun ei yhtään kommenttia kuulu..tai sitten kaikki ei palstaa lue..

    • Siinä on Bafangin moottori ja näyttö ym. Kiinasta voi tilata varaosia. Bafang on silti laatumerkki vaikka Kiinasta onkin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Siinä on Bafangin moottori ja näyttö ym. Kiinasta voi tilata varaosia. Bafang on silti laatumerkki vaikka Kiinasta onkin.

      Nykyään kaikki tehdään Kiinassa. Enemmän epäilyttää sellaiset joita ei tehdä. Eihän näitä osaajiakaan enää ole muualla. Volvosta iPhoneen tehdään siellä.


  • Hmm...REX GRAVELER e9.8 mtb ainakin speksien mukaan AEG moottori... liekkö sitten bafangin tekemä

    • AEG on pelkkä tuotemerkki enää, yritys on aikoinaan pilkottu moneen osaan kun esim. Electrolux on ostanut osan siitä. Joten AEG ei valmista yhtään mitään. Jostain luin että joku oli tilannut Aliexpressistä tuohon pyörään Bafangin näytön jolla oli pystynyt muokkaamaan maksimi nopeutta.

      Joka tapauksessa Bafang on käsittääkseni maailman suurin sähköpyöränmoottori valmistaja ja juuri tuo Propheten käyttämä on uusinta laatua. Pätevä vehje. Tilaisin jos uskaltaisin, harmittaisi jos meneekin kuukausitolkulla että pyörän saisi.


  • Tuo oli uutta tietoo...mutta kuten itsekkin mainitsit,tuo kokonaisuus on kyllä ihan ok.
    Katselin esim.Saksalaista ja Ruotsalaista verkkokauppaa niin oli ilmestynyt tieto varastossa.
    Ilmeisesti saaneet helpotusta tilanteeseen

  • Joko joku on saanut pyörän täältä? Kiinnostaisi tilata mutta tuleeko sieltä mitään muuta kuin lasku?

  • Hiljaista näyttää olevan...

    • tilasin e9.9 ja tuli kyllä perille. kesti kauan johtuen suuresta kysynnästä.


    • Tänään tuli pyörät perille 👍
      Hieno palvelu!


  • Tänään ajoin ensimmäiset testit E9.9:llä. Toimii moitteettomasti niin maantiellä, soralla kuin haastavassa maastossa. Mukavan pehmoista menoa ja moottori tuntui väkivahvalta. Erittäin jyrkät mäet meni kevyesti. Laskuissa alusta toimi maastossa hienosti . 20km lenkillä noin 20% kului akusta.

    • laitoikko millaset paineet takaiskariin? renkaisiin? itse aloitin 3 bar renkaisiin ja 10bar takaiskariin


    • Millaisella avusustasolla ajoit? Tuo kulutus ennakoisi n.80-100 km kantamaa.


    • ottakaa huomioon että ekat testailut eivät anna akun todellista potentiaalia esille... vaatii sen 3-5 tyhjästä täyteen latausta.. itse testasin tänään 10% mäkinousua 100 metrin matkan avustus täysillä. pystyi pitämään 20km/h vauhdin istualtaan ilman ähkimistä tai vastaavaa ponnistelua. pyöränä graveler e9.9


    • Itseäni kiinnostaisi myös tuo Graveler e9.9. Kuinka paljon tuo AEG:n moottori "ahdistaa" polkemista sen jälkeen kun mennään yli 25 km/h vauhtia ja avustus tippuu pois päältä? Näissä on tosi isot erot riippuen valmistajasta. Viimeisessä Fillari lehdessä oli testi, mutta siinä ei ollut AEG moottoria mukana


    • ei se kai hirveästi? kyllä sen huomaa kun moottoriavustus loppuu kylläkin... ainakin jos boost avustus päällä vetää vauhdin ylös nopeeta. moottori todella hiljainen ja pyörät rullaa hienosti ainakin asfaltilla korkeammilla paineilla. itsellä vauhti jatkuvasti 26-27km/h vaikka kunto on todella surkea enkä ole ajanut millään polkupyörällä 17 vuoteen..pystyn ajamaan myös ilman mitään avustusta mutta miksi ajaisin kun kerta sähköpyörä kyseessä. tosin ajanhan minä toisaalta aina nuo yli 25km/h ajot ilman...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Itseäni kiinnostaisi myös tuo Graveler e9.9. Kuinka paljon tuo AEG:n moottori "ahdistaa" polkemista sen jälkeen kun mennään yli 25 km/h vauhtia ja avustus tippuu pois päältä? Näissä on tosi isot erot riippuen valmistajasta. Viimeisessä Fillari lehdessä oli testi, mutta siinä ei ollut AEG moottoria mukana

      Itse poistin 25km/h rajoituksen, koska jarruttaa polkiessa, jos menee yli 25km nopeuden. Tämän jälkeen pyörä toimii nätisti. Tasaisella omalla normi polkemisella vauhti 28-32km/h eli ei mitään älytöntä. 25km/h rajoittimella ei pysty tekemään järkevää pyörälenkkiä...rajoitin tulee vastaan aivan kevyellä polkemisella ja sitten alkaa ketuttaa..


    • miten poistit rajoittimen? sehän mitätöi takuun samantien mutta mielenkiinnolla kysyn.


    • Anonyymi kirjoitti:

      miten poistit rajoittimen? sehän mitätöi takuun samantien mutta mielenkiinnolla kysyn.

      Liimasin magneetin polkimeen ja siirsin anturin siten, että lukee polkimesta ’nopeuden’. Nippusiteellä anturi kiinni. 10min operaatio.
      Ei se takuuseen vaikuta, koska aina voi palauttaa anturin oikealle paikalle.
      Ko ’viritys’ ei vaikuta mitenkään moottorin kestoon.


    • kiitos vastauksesta. eikös kyseinen viritys toimi siirtämällä magneettia pinnassa hivenen ylös tai alaspäin... ? youtubessa oli joku video vastaavasta tyylistä.


  • "AEG" on 100% huijausta. AEG oli saksalainen laatuvalmistaja, mutta se lopetettiin jo viime vuosituhannella. Nyt nimi on kelmien hallussa, tavara enimmäkseen kiinalaista halpista. Voihan se toimiakin, mutta älä luule liikoja.

    • kuten puhelimista huawei ja oneplus. silti himiset ostelevat niitä ja käyttävät tyytyväisinä. siksi kyseessä on halvempi hintaluokka myös pyörän kohdalla.


    • Onneksi suomalainen Solifer on laadukas.


    • Mutta nekin suomalaiset tehdään Puolassa.


    • Bafangin lisenssillä valmistamia moottoreita AEG:lle eli erittäin päteviä laitteita.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mutta nekin suomalaiset tehdään Puolassa.

      soliferit tehdään Salossa, Pelagot Puolassa,


  • Ilmeisesti kyseessä on siis ostamisen arvoinen peli? Koitin hakea arvosteluja yms. netistä, mutta en löytänyt muita kuin saksan kielisiä Propheten linkkaamia arvosteluja ja se pisti hieman arveluttamaan.

  • Tällä sivulla,ylempänä löytyy heti aika hyvä tiivistelmä ensikokemuksesta....

  • Noh niin..ensipuraisu REX GAVLER EMTB 8.9,HYMY EI meinaa millään loppua...aivan uskomattoman hieno pyörä.
    N.80km jälkeen oli viellä kaksi tolppaa avustusta jäljellä,luulisin sillä viellä päässeeni 20-40km. Ajo oli asfaltti/soratietä,kangaspolkuja ja yleensä ottaen aika moisiakin korkeuseroja, avustustasoja käytin 2-5,siirtymätaipaleilla 3 tasoa.
    25km/tunnissa tulee kyllä kovin nopsaan vastaan,mutta 30km/h ei ollut vaikea pitää (ainakaan kovassa myötätuulessa).
    Miinuksena pyörälle puutteet varustuksessa...juomapulloteline puuttuu(ei kiinnityspistettä) seisontajlka puuttuu...eipä sitten oikein muuta.
    Odotus oli pitkä,mutta kannatti odottaa..
    SUOSITTELEN...

    • joo kun tuo nopeusrajoitus alkaa tarpeeksi häiritseen niin sitten tuo sensorin siirto ja magneetti polkimeen ja matka jatkuu 👍


    • Onko ensimmäinen sähköpyöräsi?


    • On kyllä,pyöräilytaustaa on kyllä n.30v maantie puolelta,ihan harrastetasolta.
      Oman arvioni mukaan sähköavusteisella fillarilla saa tosi hyvän lenkin...vastaa luomufillarin tehoista n.80%.
      Väitteeni perustan sykkeen tarkkailuun Polar v650 ja v800 mittareiden dataan.
      Lisäksi tällä tulee lähdettyä useimmin kun se on niin vietävän hauskaa...Tuli viellä mieleeni,että laihduttajalle on tosi hyvä vehje,sykkeet pyörii just rasvanpoltto alueella


    • Anonyymi kirjoitti:

      On kyllä,pyöräilytaustaa on kyllä n.30v maantie puolelta,ihan harrastetasolta.
      Oman arvioni mukaan sähköavusteisella fillarilla saa tosi hyvän lenkin...vastaa luomufillarin tehoista n.80%.
      Väitteeni perustan sykkeen tarkkailuun Polar v650 ja v800 mittareiden dataan.
      Lisäksi tällä tulee lähdettyä useimmin kun se on niin vietävän hauskaa...Tuli viellä mieleeni,että laihduttajalle on tosi hyvä vehje,sykkeet pyörii just rasvanpoltto alueella

      Itsekin tuossa hiljattain hankin ensimmäisen sähköpyöräni ja melko jännä tunne kun muutaman viikon jälkeen ajaa perinteistä sähkötöntä pyörää, tuntuu ettei alkuun millään jaksaisi polkea, tai tuntuu hyvin raskaalta, ja tasapainossakin on hieman hakemista kun keskimoottorinen sähköpyörä painavampana etenee kuin juna raitella.


    • Jaa...hmm..no enpä ole huomannut moista ilmiötä. Olen nyt Sähköpyörää .(..avusteista ennenkuin joko keksii huomauttaa )
      Palauttaviin lenkkeihin ja ns.hyötykäyttöön. tänään ajoin 75km maantielenkin 25,7km keskituntivauhdilla. Ei mikään kova,mutta meni kovin helposti ja nautin.
      Tosin sähköfillari mulla vasta ollut kovin vähän aikaa,ajanut vasta 385km...mutta väitän vieläkin,että saa tosi hyvän lenkin..


    • No miten on tullu lisää kokemuksia? Itellä harkinnassa tuo 9.9...olis 1.7 asti tarjous voimassa:D


  • Kokemuksia on tullut lisää maastoajosta. Lähinnä polkuajosta ja siihen kyllä hurahtanut täysin. Upeeta mennä tiukkia mutkia,ala/ylämäkiä haistella ja maistella luontoa. Välillä keittää laavulla kaffeet ja evästellä...omallapaikkakunnalla sattuu olemaan tiheä laavuverkosto ja upeat kangasmaastot.
    Ja fillarista ei lopu voima,eikä myöskään akku vaikka ajaisi pidemmänkin taipaleen,kokonaisuus täysi 10+ vahva suositus

  • Rex Graveler e9.9 tuli aamusta, sade sotki päivän testausajon, mutta illasta pääsi kiipeilemään mäkiä ja ajamaan rankempaa maastoa. Huikea laite kaiken kaikkiaan. Rajoitin tulee vastaan lähes heti kun antaa hieman enempi virtaa (tasot 4-5).
    Toimii pahimmissa nousuissa aivan erinomaisesti "sähköpohkeina". Hieno palvelu Sähköpyöräkeskukselta.
    Tykkään.

    • Tänään testattu vielä ajaa Mustavuori ylös, jotta nähdään mihin tuo lisäpohje oikeasti venyy. Eipä tarvinnut edes satulasta nousta. Ensimmäinen sähköpyörä omalla kohdalla joka tämän suoritti ongelmitta. Luottamus laitteeseen lisääntyy. Akku tuntuisi olevan myös hyvinkin riittoisa. Testit jatkuvat...


  • e9.9 ja pieni mäkihyppymäki tuli poljettua ylös istualtaan. eturengas tosin meinas nousta ylös muutamaan otteeseen jyrkkyyden takia ja ku painoa ei ollut tarpeeks eessä. varsin hyvin vääntää moottori

    • Mikä ettei täällä voi kysyä ko. pyörän runkokoosta, ei luulis olevan asiaton ja aiheeseen kuulumaton kysymys???????


    • Eiköhän nuo tarvitsemasi tiedot löydy varmasti ko. pyörän toimittajan sivustolta.


    • Nyt ajettuna Graveler e9.9 mallilla 200 km hyvinkin vaihtelevaa maastoa. Kaikki toimii niin kuin pitääkin. Shimanon takapakan vaihteistoa pitää "ehkä" säätää hivenen, muutoin ei mitään ongelmia. Akku jaksaa todella hyvin, vääntö moottorissa on todellakin se mitä luvataan.
      Hienointa on ollut viikonloppuina, lähteä aamutuimaan heittämään pieni lenkki maastossa repussa eväät ja kahvi, sekä tulla virkistyneenä takaisin jatkamaan muuta toimintaa ilman läkähtymistä.
      Testailkaa itse, jos mahdollista.
      Suosittelen.


  • Kiinnostaisi kommentit rungon koosta kun itsellä pituutta 168 ja persjalat joten runko 165-190 pitkille voi maastossa olla turhan iso itselleni vai miten on?

  • Meillä emäntä 158cm ja kokeili fillarilla ajella ja ihan ok ajoasennon sai kyllä...fillarin kait saa säädettyä 150-190cm kuskille hyvin

  • Osaako kukaan neuvoa miten näytön saa kalibroitua uudelleen tuning sipsin asennuksen jälkeen? Näyttää nyt tasan puolet pienempää nopeutta ja kilometetrit samoin.

  • Kiinnostusta heräsi. Miten takuut toimii?

    • Tietämissäni tapauksissa takuu toiminut hyvin.


  • 100w moottori on tehoton vrt ylesiiin 250w

    • Noissa pyörissä 100 NM teho 250W moottori, akku 618wh.


  • ajaako nainen myös tuolla? eri runko eroaako naisille yleensä miten? meillä 5cm pituusero

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.