Sähköpyöräkeskus

Anonyymi

Onko kenellekään vielä kokemusta ko.liikkeestä? Heillä mielenkiintoinen uusi merkki REX GRAVELER E9.8 mtb Sähköpyörä.
Mielenkiintoiseen hintaluokkaan n.2000e isolla akulla ja AEG moottorilla.
Nyt vaan askarruttaa kun kyseessä uusi verkkokauppa,jos lopettaakin esim vaikka vuoden kuluttua....mistä saa varaosat yms

86

19108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itseänikin kiinnostaisi tuo pyörä, on hyvät speksit ja kohtuullinen hinta. Nettikauppa näyttää vaan myyvän eioota, eikä uskalla 2000 euroa tuosta vaan maksella verkkokauppaan josta kenelläkään ei ole kokemusta.

    • Anonyymi

      Tilasin tänään pähkäilyjen jälkeen. Palvelu liikkeessä,toimitusjohtajan puolesta loistavaa. Fillari luvattiin 15pv toimitusajalla suoraan tehtaalta.
      Laitan lisää matskua kunhan fillari tulee ja pääsee polulle,malttamattona odottelen kuin pikkupoika joulua.
      Laittakaa ihmeessä kenellä ko.fillari kokemuksia...

    • Anonyymi

      Kyseessähän on saksalainen valmistaja ja näitä saa myös esim. Amazon.de. Sieltä näkee hintatasoa Saksassa.

      • Anonyymi

        Tilattu muutamia viikkoja sitten tuolta REX GRAVELER E9.8 mtb Sähköpyörä. Palvelu on ollut erinomaista, mutta toimitus on jo myöhässä ja uusi arvio oli 10 pv.

        Kun on uusi yritys kyseessä, myöhästyminen aiheuttaa aina pelkoja, tuleeko pyörä koskaan.... iskikö jo kassakriisi. Toivotaan, että toimitukset alkaa pian rullaamaan! Kiva olis kuulla kokemuksia, jos pyörä jo jollain on!


      • Anonyymi

        Näyttää olevan Amazonissakin kyseinen malli loppu eikä tietoa koska tulee lisää..


      • Anonyymi

        Tilaukset menee suoraan tehtaalle eli ei pitäisi olla riskiä. Tilasin pyörän ja ensi viikolla suunniteltu toimitus.. Testimenestys on ilmeisesti ruuhkauttanut tehdasta ja myyvät ei oota.


      • Anonyymi

        Hienoa,laita kommentteja miltä ensipuraisu tuntui...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilattu muutamia viikkoja sitten tuolta REX GRAVELER E9.8 mtb Sähköpyörä. Palvelu on ollut erinomaista, mutta toimitus on jo myöhässä ja uusi arvio oli 10 pv.

        Kun on uusi yritys kyseessä, myöhästyminen aiheuttaa aina pelkoja, tuleeko pyörä koskaan.... iskikö jo kassakriisi. Toivotaan, että toimitukset alkaa pian rullaamaan! Kiva olis kuulla kokemuksia, jos pyörä jo jollain on!

        Pyörä on tullut ja muutamia viikkoja koeajoa takana. Hienosti menee ja moottori on väkivahva. Mutta sitten alkoi error 08 vilkkua näytöllä ja moottori ei anna avustusta. Lähes joka päivä tulee, kun pyörän laittaa päälle. Buuttaus 5-7 kertaa yleensä auttaa. Nyt odotetaan tehtaalta varaosia ja katsotaan miten pyörä tulee kuntoon.

        Palvelu on ollut todella hyvää ja vastaukset tulee pikavauhdilla. Siinä ei ole moitteen sijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörä on tullut ja muutamia viikkoja koeajoa takana. Hienosti menee ja moottori on väkivahva. Mutta sitten alkoi error 08 vilkkua näytöllä ja moottori ei anna avustusta. Lähes joka päivä tulee, kun pyörän laittaa päälle. Buuttaus 5-7 kertaa yleensä auttaa. Nyt odotetaan tehtaalta varaosia ja katsotaan miten pyörä tulee kuntoon.

        Palvelu on ollut todella hyvää ja vastaukset tulee pikavauhdilla. Siinä ei ole moitteen sijaa.

        Voi olla Hall-sensori vialla mikäli tosiaan Bafangin valmistama moottori kyseessä
        https://www.youtube.com/watch?v=z_5RlBvoNoA


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa selville myös takuut ongelmien varalle.

      Sivuilla ilmoittettu ; "Takuuasioissa ota yhteyttä Sähköpyöräkeskukseen, niin ratkaisemme ongelmasi mahdollisimman nopeasti. " ... tämä ei paljon lupaa..

    • Anonyymi

      Laita kommenttia kun fillarisi saat...todenäköisesti kuitenkin saat omasi ennen minua.
      Miten,maksoitko laskulla vai sillä collector systeemillä?

    • Anonyymi

      Kiinnotaisi kuulla pyörän laadusta. Vähän pelottaa että myydään saksalaista markettipyörää kalliilla täällä. Toisaalta taas speksit näytti kyllä lupaavan laatupeliä, lupaa 150kg kantavuuttakin joten ei se nyt ihan heppoisista osista voi olla tehty.

    • Anonyymi

      Ainakin osat ovat mielestäni hyvää tasoa,AEG jo merkkinä mielestäni on hyvä. Akkukapasiteetti on HUIKEE verrattuna mihin tahansa kilpailijaan...näyttö hyvä,USB lataus löytyy ja varkaudenesto....ryökäle kun aika tuntuu pitkältä ootella omansaa...laitan kyllä kommenttia kunhan saan fillarin...ei kellään sitte vielä vissiin ole ko fillaria kun ei yhtään kommenttia kuulu..tai sitten kaikki ei palstaa lue..

      • Anonyymi

        Siinä on Bafangin moottori ja näyttö ym. Kiinasta voi tilata varaosia. Bafang on silti laatumerkki vaikka Kiinasta onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on Bafangin moottori ja näyttö ym. Kiinasta voi tilata varaosia. Bafang on silti laatumerkki vaikka Kiinasta onkin.

        Nykyään kaikki tehdään Kiinassa. Enemmän epäilyttää sellaiset joita ei tehdä. Eihän näitä osaajiakaan enää ole muualla. Volvosta iPhoneen tehdään siellä.


    • Anonyymi

      Hmm...REX GRAVELER e9.8 mtb ainakin speksien mukaan AEG moottori... liekkö sitten bafangin tekemä

      • Anonyymi

        AEG on pelkkä tuotemerkki enää, yritys on aikoinaan pilkottu moneen osaan kun esim. Electrolux on ostanut osan siitä. Joten AEG ei valmista yhtään mitään. Jostain luin että joku oli tilannut Aliexpressistä tuohon pyörään Bafangin näytön jolla oli pystynyt muokkaamaan maksimi nopeutta.

        Joka tapauksessa Bafang on käsittääkseni maailman suurin sähköpyöränmoottori valmistaja ja juuri tuo Propheten käyttämä on uusinta laatua. Pätevä vehje. Tilaisin jos uskaltaisin, harmittaisi jos meneekin kuukausitolkulla että pyörän saisi.


      • Anonyymi

        Bafangin moottori, koska varaosat moottoriin on samoja kuin aeg,bafang,graveler
        Pyörä on toiminut hyvin ,ei moitetta .Lataus (usb) ulostuloa en ole saanut toimimaan.
        Tasapainoinen ajettava , akku kestää hyvinkin noin 120 km ajon jos ajaa asvaltilla .
        Tehon ollessa 3 :lla . Vääntö on hyvä ylämäessä (paino n 105 kg). Ajettu noin 400 km
        Uskon että rahoilleni sain kohtuullisen vastikkeen.hinta n. 2750 e


    • Anonyymi

      Tuo oli uutta tietoo...mutta kuten itsekkin mainitsit,tuo kokonaisuus on kyllä ihan ok.
      Katselin esim.Saksalaista ja Ruotsalaista verkkokauppaa niin oli ilmestynyt tieto varastossa.
      Ilmeisesti saaneet helpotusta tilanteeseen

    • Anonyymi

      Joko joku on saanut pyörän täältä? Kiinnostaisi tilata mutta tuleeko sieltä mitään muuta kuin lasku?

    • Anonyymi

      Hiljaista näyttää olevan...

      • Anonyymi

        tilasin e9.9 ja tuli kyllä perille. kesti kauan johtuen suuresta kysynnästä.


      • Anonyymi

        Tänään tuli pyörät perille 👍
        Hieno palvelu!


    • Anonyymi

      Tänään ajoin ensimmäiset testit E9.9:llä. Toimii moitteettomasti niin maantiellä, soralla kuin haastavassa maastossa. Mukavan pehmoista menoa ja moottori tuntui väkivahvalta. Erittäin jyrkät mäet meni kevyesti. Laskuissa alusta toimi maastossa hienosti . 20km lenkillä noin 20% kului akusta.

      • Anonyymi

        laitoikko millaset paineet takaiskariin? renkaisiin? itse aloitin 3 bar renkaisiin ja 10bar takaiskariin


      • Anonyymi

        Millaisella avusustasolla ajoit? Tuo kulutus ennakoisi n.80-100 km kantamaa.


      • Anonyymi

        ottakaa huomioon että ekat testailut eivät anna akun todellista potentiaalia esille... vaatii sen 3-5 tyhjästä täyteen latausta.. itse testasin tänään 10% mäkinousua 100 metrin matkan avustus täysillä. pystyi pitämään 20km/h vauhdin istualtaan ilman ähkimistä tai vastaavaa ponnistelua. pyöränä graveler e9.9


      • Anonyymi

        Itseäni kiinnostaisi myös tuo Graveler e9.9. Kuinka paljon tuo AEG:n moottori "ahdistaa" polkemista sen jälkeen kun mennään yli 25 km/h vauhtia ja avustus tippuu pois päältä? Näissä on tosi isot erot riippuen valmistajasta. Viimeisessä Fillari lehdessä oli testi, mutta siinä ei ollut AEG moottoria mukana


      • Anonyymi

        ei se kai hirveästi? kyllä sen huomaa kun moottoriavustus loppuu kylläkin... ainakin jos boost avustus päällä vetää vauhdin ylös nopeeta. moottori todella hiljainen ja pyörät rullaa hienosti ainakin asfaltilla korkeammilla paineilla. itsellä vauhti jatkuvasti 26-27km/h vaikka kunto on todella surkea enkä ole ajanut millään polkupyörällä 17 vuoteen..pystyn ajamaan myös ilman mitään avustusta mutta miksi ajaisin kun kerta sähköpyörä kyseessä. tosin ajanhan minä toisaalta aina nuo yli 25km/h ajot ilman...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni kiinnostaisi myös tuo Graveler e9.9. Kuinka paljon tuo AEG:n moottori "ahdistaa" polkemista sen jälkeen kun mennään yli 25 km/h vauhtia ja avustus tippuu pois päältä? Näissä on tosi isot erot riippuen valmistajasta. Viimeisessä Fillari lehdessä oli testi, mutta siinä ei ollut AEG moottoria mukana

        Itse poistin 25km/h rajoituksen, koska jarruttaa polkiessa, jos menee yli 25km nopeuden. Tämän jälkeen pyörä toimii nätisti. Tasaisella omalla normi polkemisella vauhti 28-32km/h eli ei mitään älytöntä. 25km/h rajoittimella ei pysty tekemään järkevää pyörälenkkiä...rajoitin tulee vastaan aivan kevyellä polkemisella ja sitten alkaa ketuttaa..


      • Anonyymi

        miten poistit rajoittimen? sehän mitätöi takuun samantien mutta mielenkiinnolla kysyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten poistit rajoittimen? sehän mitätöi takuun samantien mutta mielenkiinnolla kysyn.

        Liimasin magneetin polkimeen ja siirsin anturin siten, että lukee polkimesta ’nopeuden’. Nippusiteellä anturi kiinni. 10min operaatio.
        Ei se takuuseen vaikuta, koska aina voi palauttaa anturin oikealle paikalle.
        Ko ’viritys’ ei vaikuta mitenkään moottorin kestoon.


      • Anonyymi

        kiitos vastauksesta. eikös kyseinen viritys toimi siirtämällä magneettia pinnassa hivenen ylös tai alaspäin... ? youtubessa oli joku video vastaavasta tyylistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liimasin magneetin polkimeen ja siirsin anturin siten, että lukee polkimesta ’nopeuden’. Nippusiteellä anturi kiinni. 10min operaatio.
        Ei se takuuseen vaikuta, koska aina voi palauttaa anturin oikealle paikalle.
        Ko ’viritys’ ei vaikuta mitenkään moottorin kestoon.

        Polkimeen 🤔 olen myös hommaamassa kyseistä pyörää voitko lähettää kuvan kyseisestä asennuksesta . T. Arska


    • "AEG" on 100% huijausta. AEG oli saksalainen laatuvalmistaja, mutta se lopetettiin jo viime vuosituhannella. Nyt nimi on kelmien hallussa, tavara enimmäkseen kiinalaista halpista. Voihan se toimiakin, mutta älä luule liikoja.

      • Anonyymi

        kuten puhelimista huawei ja oneplus. silti himiset ostelevat niitä ja käyttävät tyytyväisinä. siksi kyseessä on halvempi hintaluokka myös pyörän kohdalla.


      • Anonyymi

        Onneksi suomalainen Solifer on laadukas.


      • Anonyymi

        Mutta nekin suomalaiset tehdään Puolassa.


      • Anonyymi

        Bafangin lisenssillä valmistamia moottoreita AEG:lle eli erittäin päteviä laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nekin suomalaiset tehdään Puolassa.

        soliferit tehdään Salossa, Pelagot Puolassa,


    • Anonyymi

      Ilmeisesti kyseessä on siis ostamisen arvoinen peli? Koitin hakea arvosteluja yms. netistä, mutta en löytänyt muita kuin saksan kielisiä Propheten linkkaamia arvosteluja ja se pisti hieman arveluttamaan.

    • Anonyymi

      Tällä sivulla,ylempänä löytyy heti aika hyvä tiivistelmä ensikokemuksesta....

    • Anonyymi

      Noh niin..ensipuraisu REX GAVLER EMTB 8.9,HYMY EI meinaa millään loppua...aivan uskomattoman hieno pyörä.
      N.80km jälkeen oli viellä kaksi tolppaa avustusta jäljellä,luulisin sillä viellä päässeeni 20-40km. Ajo oli asfaltti/soratietä,kangaspolkuja ja yleensä ottaen aika moisiakin korkeuseroja, avustustasoja käytin 2-5,siirtymätaipaleilla 3 tasoa.
      25km/tunnissa tulee kyllä kovin nopsaan vastaan,mutta 30km/h ei ollut vaikea pitää (ainakaan kovassa myötätuulessa).
      Miinuksena pyörälle puutteet varustuksessa...juomapulloteline puuttuu(ei kiinnityspistettä) seisontajlka puuttuu...eipä sitten oikein muuta.
      Odotus oli pitkä,mutta kannatti odottaa..
      SUOSITTELEN...

      • Anonyymi

        joo kun tuo nopeusrajoitus alkaa tarpeeksi häiritseen niin sitten tuo sensorin siirto ja magneetti polkimeen ja matka jatkuu 👍


      • Anonyymi

        Onko ensimmäinen sähköpyöräsi?


      • Anonyymi

        On kyllä,pyöräilytaustaa on kyllä n.30v maantie puolelta,ihan harrastetasolta.
        Oman arvioni mukaan sähköavusteisella fillarilla saa tosi hyvän lenkin...vastaa luomufillarin tehoista n.80%.
        Väitteeni perustan sykkeen tarkkailuun Polar v650 ja v800 mittareiden dataan.
        Lisäksi tällä tulee lähdettyä useimmin kun se on niin vietävän hauskaa...Tuli viellä mieleeni,että laihduttajalle on tosi hyvä vehje,sykkeet pyörii just rasvanpoltto alueella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä,pyöräilytaustaa on kyllä n.30v maantie puolelta,ihan harrastetasolta.
        Oman arvioni mukaan sähköavusteisella fillarilla saa tosi hyvän lenkin...vastaa luomufillarin tehoista n.80%.
        Väitteeni perustan sykkeen tarkkailuun Polar v650 ja v800 mittareiden dataan.
        Lisäksi tällä tulee lähdettyä useimmin kun se on niin vietävän hauskaa...Tuli viellä mieleeni,että laihduttajalle on tosi hyvä vehje,sykkeet pyörii just rasvanpoltto alueella

        Itsekin tuossa hiljattain hankin ensimmäisen sähköpyöräni ja melko jännä tunne kun muutaman viikon jälkeen ajaa perinteistä sähkötöntä pyörää, tuntuu ettei alkuun millään jaksaisi polkea, tai tuntuu hyvin raskaalta, ja tasapainossakin on hieman hakemista kun keskimoottorinen sähköpyörä painavampana etenee kuin juna raitella.


      • Anonyymi

        Jaa...hmm..no enpä ole huomannut moista ilmiötä. Olen nyt Sähköpyörää .(..avusteista ennenkuin joko keksii huomauttaa )
        Palauttaviin lenkkeihin ja ns.hyötykäyttöön. tänään ajoin 75km maantielenkin 25,7km keskituntivauhdilla. Ei mikään kova,mutta meni kovin helposti ja nautin.
        Tosin sähköfillari mulla vasta ollut kovin vähän aikaa,ajanut vasta 385km...mutta väitän vieläkin,että saa tosi hyvän lenkin..


      • Anonyymi

        No miten on tullu lisää kokemuksia? Itellä harkinnassa tuo 9.9...olis 1.7 asti tarjous voimassa:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo kun tuo nopeusrajoitus alkaa tarpeeksi häiritseen niin sitten tuo sensorin siirto ja magneetti polkimeen ja matka jatkuu 👍

        Sattuisiko joku tietämään, toimiiko ko. kikka myös Graveler 10.9 -mallissa, vai alkaako huutamaan erroria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuisiko joku tietämään, toimiiko ko. kikka myös Graveler 10.9 -mallissa, vai alkaako huutamaan erroria?

        Kerrotko kokemuksia tästä pyörästä. Olen harkitsemassa ostoa...


    • Anonyymi

      Kokemuksia on tullut lisää maastoajosta. Lähinnä polkuajosta ja siihen kyllä hurahtanut täysin. Upeeta mennä tiukkia mutkia,ala/ylämäkiä haistella ja maistella luontoa. Välillä keittää laavulla kaffeet ja evästellä...omallapaikkakunnalla sattuu olemaan tiheä laavuverkosto ja upeat kangasmaastot.
      Ja fillarista ei lopu voima,eikä myöskään akku vaikka ajaisi pidemmänkin taipaleen,kokonaisuus täysi 10 vahva suositus

    • Anonyymi

      Rex Graveler e9.9 tuli aamusta, sade sotki päivän testausajon, mutta illasta pääsi kiipeilemään mäkiä ja ajamaan rankempaa maastoa. Huikea laite kaiken kaikkiaan. Rajoitin tulee vastaan lähes heti kun antaa hieman enempi virtaa (tasot 4-5).
      Toimii pahimmissa nousuissa aivan erinomaisesti "sähköpohkeina". Hieno palvelu Sähköpyöräkeskukselta.
      Tykkään.

      • Anonyymi

        Tänään testattu vielä ajaa Mustavuori ylös, jotta nähdään mihin tuo lisäpohje oikeasti venyy. Eipä tarvinnut edes satulasta nousta. Ensimmäinen sähköpyörä omalla kohdalla joka tämän suoritti ongelmitta. Luottamus laitteeseen lisääntyy. Akku tuntuisi olevan myös hyvinkin riittoisa. Testit jatkuvat...


    • Anonyymi

      e9.9 ja pieni mäkihyppymäki tuli poljettua ylös istualtaan. eturengas tosin meinas nousta ylös muutamaan otteeseen jyrkkyyden takia ja ku painoa ei ollut tarpeeks eessä. varsin hyvin vääntää moottori

      • Anonyymi

        Mikä ettei täällä voi kysyä ko. pyörän runkokoosta, ei luulis olevan asiaton ja aiheeseen kuulumaton kysymys???????


      • Anonyymi

        Eiköhän nuo tarvitsemasi tiedot löydy varmasti ko. pyörän toimittajan sivustolta.


      • Anonyymi

        Nyt ajettuna Graveler e9.9 mallilla 200 km hyvinkin vaihtelevaa maastoa. Kaikki toimii niin kuin pitääkin. Shimanon takapakan vaihteistoa pitää "ehkä" säätää hivenen, muutoin ei mitään ongelmia. Akku jaksaa todella hyvin, vääntö moottorissa on todellakin se mitä luvataan.
        Hienointa on ollut viikonloppuina, lähteä aamutuimaan heittämään pieni lenkki maastossa repussa eväät ja kahvi, sekä tulla virkistyneenä takaisin jatkamaan muuta toimintaa ilman läkähtymistä.
        Testailkaa itse, jos mahdollista.
        Suosittelen.


    • Anonyymi

      Kiinnostaisi kommentit rungon koosta kun itsellä pituutta 168 ja persjalat joten runko 165-190 pitkille voi maastossa olla turhan iso itselleni vai miten on?

    • Anonyymi

      Meillä emäntä 158cm ja kokeili fillarilla ajella ja ihan ok ajoasennon sai kyllä...fillarin kait saa säädettyä 150-190cm kuskille hyvin

    • Anonyymi

      Osaako kukaan neuvoa miten näytön saa kalibroitua uudelleen tuning sipsin asennuksen jälkeen? Näyttää nyt tasan puolet pienempää nopeutta ja kilometetrit samoin.

    • Anonyymi

      Kiinnostusta heräsi. Miten takuut toimii?

      • Anonyymi

        Tietämissäni tapauksissa takuu toiminut hyvin.


    • Anonyymi

      100w moottori on tehoton vrt ylesiiin 250w

      • Anonyymi

        Noissa pyörissä 100 NM teho 250W moottori, akku 618wh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa pyörissä 100 NM teho 250W moottori, akku 618wh.

        tarkoitit varmaan 100 (newton)eli moottorin vääntöä


    • Anonyymi

      ajaako nainen myös tuolla? eri runko eroaako naisille yleensä miten? meillä 5cm pituusero

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitkä ovat ensimmäisen ajokauden jälkeiset kokemukset Prophete (REX) Graveler 9.9. mallin pyörästä?

      Onko teillä ollut pyörän kanssa teknisiä ongelmia vai onko suu täynnä kärpäsiä jatkuvasta hymystä johtuen? Erityisesti kiinnostaa tuo moottori ja siihen liittyvä elektroniikka, mutta toki kaikki kommentit muistakin havainnoista (positiiviset ja negatiiviset) ovat tässä vaiheessa arvokkaita.

      Kannattaako ostaa kyseinen pyörä ensi kevääksi?

      • Anonyymi

        Laitetaanpa pientä raporttia tänne kun tuli viime keväänä kyseltyä muiden kokemuksia täällä. Ko Rex tuli hommattua viime keväänä kun iski polvivaivaiselle pyöräilyhimot 15v tauon jälkeen ja ei mitään erityisempiä ongelmia ole ollut, mittarissa 1600km tasaisella noin 60% ja perusmaastossa 40%.

        Ainoa että alun ajelun jälkeen vaihteet vaihtoivat huonosti ja jarrutkin rohisivat, mutta poistui ensihuollossa, jonka jälkeen onkin pelannut mainiosti. Iskarit toimii hyvin ainakin omassa käytössä, joskin välillä niitä saa olla pumppailemassa.

        Moottori on tehokas ja mäkeä ei ole tullut vielä vastaan mitä ei yli pääsisi. Tosijyrkässä mäessä isompi ongelma on, että keula meinaa nousta ylös ellei melkein käsin seiso ohjaintangon päällä. Tuo vaihde-sensori myös toiminut toistaiseksi ilman vikoja ja omasta mielestä kyllä hyvä juttu, niin ei tarvi olla tarkka polkeeko vai ei kun vaihtaa vaihteita.

        Akussa riittänyt tehoa 100kg kuskille sellainen 80-110km kesällä per lataus ja loppuun ajettuna. Nyt pakkasilla matka lyhentynyt sinne 60-90km.

        Kaikkineen ollut mahtava hankinta ja on taas kiva ajella fillarilla ku sähköt vie polviin kohdistuvan rasituksen melkeinpä kokonaan pois. Kaatumisriskin takia vaikeissa maastoissa en ole polvien takia käynyt kuin pari kertaa huonon reittivalinnan vuoksi, ja silloinkin menin kyllä hissukseen, joten siitä soveltuvuudesta en osaa valitettavasti sanoa juuta tai jaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaanpa pientä raporttia tänne kun tuli viime keväänä kyseltyä muiden kokemuksia täällä. Ko Rex tuli hommattua viime keväänä kun iski polvivaivaiselle pyöräilyhimot 15v tauon jälkeen ja ei mitään erityisempiä ongelmia ole ollut, mittarissa 1600km tasaisella noin 60% ja perusmaastossa 40%.

        Ainoa että alun ajelun jälkeen vaihteet vaihtoivat huonosti ja jarrutkin rohisivat, mutta poistui ensihuollossa, jonka jälkeen onkin pelannut mainiosti. Iskarit toimii hyvin ainakin omassa käytössä, joskin välillä niitä saa olla pumppailemassa.

        Moottori on tehokas ja mäkeä ei ole tullut vielä vastaan mitä ei yli pääsisi. Tosijyrkässä mäessä isompi ongelma on, että keula meinaa nousta ylös ellei melkein käsin seiso ohjaintangon päällä. Tuo vaihde-sensori myös toiminut toistaiseksi ilman vikoja ja omasta mielestä kyllä hyvä juttu, niin ei tarvi olla tarkka polkeeko vai ei kun vaihtaa vaihteita.

        Akussa riittänyt tehoa 100kg kuskille sellainen 80-110km kesällä per lataus ja loppuun ajettuna. Nyt pakkasilla matka lyhentynyt sinne 60-90km.

        Kaikkineen ollut mahtava hankinta ja on taas kiva ajella fillarilla ku sähköt vie polviin kohdistuvan rasituksen melkeinpä kokonaan pois. Kaatumisriskin takia vaikeissa maastoissa en ole polvien takia käynyt kuin pari kertaa huonon reittivalinnan vuoksi, ja silloinkin menin kyllä hissukseen, joten siitä soveltuvuudesta en osaa valitettavasti sanoa juuta tai jaata.

        Meni itsellä nyt hankintaan kun sai vähän vahvistusta omalle kokemukselle :) Kaveri ollu kans tyytyväinen tuohon rex graveler e9.9 täysjoustoon. AEG:n näyttö meni hänellä takuuvaihtoon muutaman viikon jälkeen, mutta varaosa tuli muutamassa päivässä ja vaihdettiin saman tien maahantuojan lukuun viereisessä pyörähuollossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni itsellä nyt hankintaan kun sai vähän vahvistusta omalle kokemukselle :) Kaveri ollu kans tyytyväinen tuohon rex graveler e9.9 täysjoustoon. AEG:n näyttö meni hänellä takuuvaihtoon muutaman viikon jälkeen, mutta varaosa tuli muutamassa päivässä ja vaihdettiin saman tien maahantuojan lukuun viereisessä pyörähuollossa.

        En jaksanut lukea koko ketjua, oliko kyse tästä pyörästä? https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/2020-prophete-graveler-e10-9-full-emtb-27-5/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni itsellä nyt hankintaan kun sai vähän vahvistusta omalle kokemukselle :) Kaveri ollu kans tyytyväinen tuohon rex graveler e9.9 täysjoustoon. AEG:n näyttö meni hänellä takuuvaihtoon muutaman viikon jälkeen, mutta varaosa tuli muutamassa päivässä ja vaihdettiin saman tien maahantuojan lukuun viereisessä pyörähuollossa.

        En jaksanut lukea koko ketjua, oliko kyse tästä pyörästä?

        https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/2020-prophete-graveler-e10-9-full-emtb-27-5/


    • Anonyymi

      KÄVIN KOKEILEMASSA KO.PYÖRÄÄ E10.9 HYVÄLTÄ TUNTUI.
      ODOTUS ON VAIN PITKÄ ,LUPASIVAT KESÄKUUN ALUSSA 2020, )TEHTAAN ILMOITUS(KORONA PELI SOTKEE TILAUKSIA KUULEMMA)

    • Anonyymi

      Koronan myöhästyttämää Prophete Graveler 10.9:n toimitusta odotellessa satuin löytämään hyvin vähän ajetun Rex 9.9 Gravelerin pohjoisesta. Pyörä on nyt tulossa Matkahuollolla Uudenmaan saartokehän sisäpuolelle. Malttamattona odotan ensi kokemuksia pyörästä.

    • Anonyymi

      Tervehdys

      Mistä olette tilanneet pyörää?
      Eli minäkä linkin kautta.

    • Anonyymi

      Mulla ei ollut kuin pelkkää vikaa kyseisen vehkeen kanssa. Renkaissa oli heittoa. Moottorin kiinnitys löystyi yhtenään, vaikka lukitteella kiinnitettiin ja lopulta vaihteet hajosivat totaalisesti. Nopeusmittari jäätyi ja heräsi henkiin välillä 500m päästä. Ei mikään laatupeli. Kävi huollossa ainakin 4krt. Kauppa purettiin lopulta laatuongelmien takia.

    • Anonyymi

      Pelkkää ongelmaa koko laite. Lopulta kauppa purettiin useiden vikojen takia, joita ei saatu kuntoon. Todellinen pettymys!

    • Ainakin paperilla (molempien mallien 9.9 ja 10.9) ominaisuudet suhteessa hintaan vaikuttavat oikein hyviltä, mutta samalla useilta tahoilta saanut ymmärtää, että pyörien kokonaislaatu ei sitten oikein kuitenkaan ole ollut sillä tasolla kuin kyseisen hintaluokan pyörissä pitäisi olla.

    • Anonyymi

      Ostin Prophete Entdeckenin, harmillisesti vaihteet reistaa, eikä oikein kauppiasta kiinnosta selvitellä

      • Anonyymi

        Ookko nää käyttäny pyörääs ensihuollossa, yleensä vaihteet rupee reistaan ennen ensihuoltoa, joka siis on lähes tärkein huolto pyörälle.


    • Anonyymi

      Ostin ko.liikkeestä 2020 keväällä pyörän tuli kesällä heinäkuun alussa .
      Erinomainen pyörä ja mikä parasta nuukana miehenä hinta/laatusuhde kohdallaan.
      Pyärä on toiminut oikein hyvin ,pientä säätöä vaihteissa . Ajettu noin 750 km ja tuntuma on että tulee pyöräityä koska maisema vaihtuu kevyesti.pyörä on tukeva ja tasapainoinen täysjousto ,614 wh akulla maastorengas koko vähän paksumpi kuin normirengas. Liike on Herttoniemessä ja asiakaspalvelu erittäin hyvä . terv 72 v (vepe)

    • Anonyymi

      Itselläni on Propheten sähköpyörä, vuoden verran käytössä 1500km takana. Tähän asti toiminut hyvin mutta nyt tuntuu ettei enään avustusta löydy. Tuntuu kuin jarru päällä polkisi koko ajan. Aluksi 1 avustustaso antoi riittävän avun. Nyt tuntuu ettei 5 tasokaan anna sitä mikä sen kuuluisi antaa.

      • Anonyymi

        Eikös ne ole Bafangin valmistamia moottoreita?
        Googleta "bafang weak power output, power cut out" tms.


    • Ostin sieltä sähköpyörän nimenomaan talvipyöräilyä ajatellen. Vaihteet jäätyy kiinni, korjasin ne pyöräliikkeessä 200€. Mutta ei siinä kaikki, polkimet pyörii tyhjää, sähköt katkeilee, pyörää pystyy käyttämään touko-lokakuussa, ei talvella :(

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe