Lopetin ansaitusti työt 42 -vuotiaana

Anonyymi

Mäkin tein ahkeraan 90-luvulla töitä alle 50 markan tuntipalkalla,kotiin äidille maksoin vuokraa jo vuodesta 1997. Sittemmin asuin solukämpissä työssäkäyvänä, kuvitelkaa solukämpissä työssäkäyvänä! Maksoin silloin vielä lukiota käyvän tyttökaverini elämisen ja pidin autoa Helsingissä.

Pitkä aika, lähes 22 vuotta myöhemmin,tänään wappuna 2019 omistan 2 asunto-osaketta,toisessa vuokralaiset ja toisessa asun.Molemmissa yli 70 neliötä. Olen käytännössä lopettanut työelämän... Maksanut elatusmaksuja, eronnut,matkustellut, tehny töitä...

Ei minun tyypinen korkeakoulututkinnon omaava mies myöskään lähtis enää alle 3000€ palkalla töihin. Varsinkin kun kaveripiirissä on paljon tuttuja 4000-6000€ palkoilla. Katoppa tilastoja mitä 43 -vuotiaat korkeakoulutetut keskimäärin tienaa, olisko 3800€/kk ?

Voin ylpeydellä sanoa että olen täysin huumeeton,en ole ikinä kokeillut mitään huumetta,en edes pilveä.Alkoholiakin hyvin vähän, tänä vappuna meni yksi lonkero saunan jälkeen.Kivaa oli herätä mökillä luonnon keskellä ennen seitsemää vappupäivänä.

Nykyään nuorisosta niin suuri osa on velttoa,saamatonta heikkoa ainesta,ettei armeijastakaan suoriuduta.Ei ole rutiinia työelämään eikä muutenkaan osata elää ilman päihteitä ja ongelmia. Ehkä kauttaaltaan me 70- luvun puolivälissä syntyneet olemme ryhdikkäämpiä kuin milleniaallit, 80-luvulta aina 90- luvun loppuun asti syntynyt nuoriso.

Ja sit nykyään jo parikymppiset ovat niin vaativia ensiasunnon ja sisustuksen suhteen, nirsoillaan jo teininä kaappien väreistä ja asunnon pitäisi sijaita Kampissa... ja hanttihommat ei nappaa.

No,pikkuteinit ja parikympiset.Siinähän nirsoilette seuraavat 40 vuotta. MINULLE RIITTI 20 vuotta työelämää ja mun tyyppinen pelimies aikoo todella nauttia elämästä - taatusti ilman töitä tai päihdeongelmia :)

Jos muita ihania menestyneitä 60- tai 70- luvulla syntyneitä naikkosia kuulolla, niin mummotunnelissa tavataan ! ;)

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinä jos kuka olet ansainnut jo pitää taukoa työelämästä.

      Tärkeää olisi tosiaan nuo parikymppiset opettaa työelämään.

    • Anonyymi

      Nuorissa on tulevaisuuden valo. Niille töitä kuin ennenkin annettu.

      Näin tehdään ja työtä jaetaan

      Ahneimmat vetää kaiken itselleen jatkavat eläkelläkin. Se on nuorilta pois

      Viiskymppisenä joutaa lihoiksi
      Jos siihen mennessä ei ole tienannu niin rehuksi kelpaa.

    • Anonyymi

      Hyvä! Turhaan sitä töissä juoksee jos on varaa olla ilmankin.Vielä jos ei aökoon eikä tupakkaan mee rahaa niin vielä parempi..

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      No taas näitä ihmisiä.minä elän ikuisesti ku elän terveellisesti. Sitte 2 viikon päässä maataan toinen puoli halvaantuneena sairaalassa.

    • Anonyymi

      Hyvä,juuri näin.Kun on tehnyt osuutensa on vapaa jos on rahaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3873
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      298
      3489
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2361
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      36
      2184
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      138
      2041
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      53
      1859
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1771
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1495
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1373
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1260
    Aihe