Nainen on naiselle susi palstallakin tämän huomaa. Joku saa kehuja jo pian on joku lyömässä lyttyyn.
Onko teillä niin heikko itsetunto toisten lyttyyn lyöjät?
Nainen joka huomataan
29
60
Vastaukset
Enemmän mies on miehelle susi,( joka tosin on sosiaalinen ja empaattinenkin kaveri) myös tällä palstalla..mutta myös irl esim politiikassa.
- Anonyymi
Luulen, että molemmista sukupuolista löytyy samanlaista käytöstä. Kumpikin sukupuoli kiinnittää ehkä enemmän huomiota oman sukupuolensa käytökseen. Etenkin, jos siitä on omakohtaista kokemusta. Itselläni on samantyyppisiä kokemuksia kuin ap:llä.
Myös omien hyvien puolien kertominen tulkitaan usein kehumiseksi ja oman erinomaisuuden korostamiseksi. Miksi meillä suomalaisilla on usein niin huono itsetunto? Itsekin jouduin aikuisiällä oikeasti opettelemaan eroon itseni vähättelystä.- Anonyymi
Hyvä itsetunto ei ole sama kuin itsensä kehuminen ja korottaminen. Mun mielestäni hyvän itsetunnon merkki on ennemminkin se, että ymmärtää olevansa keskinkertainen. Muutama maailmanmestaruus ei tee kenestäkään huippua millään muulla elämänsaralla ja mun on vaikea ymmärtää jos joku jämähtää siihen yhden asian menestykseensä. Ihminen on paljon muutakin.
Omat hyvät puolet? Siis itseni mielestä? Muut voivat olla aivan eri mieltä. Miksi edes ottaa esille sellaisia asioita? Toisten kanssa toimiessa kun pitää huomioida muutkin kuin vain itsensä.
Se mitä mä olen itsensä kehujista saanut selville, niin yleensä puhuvat kokemattomuuttaan täyttä soopaa.
Kun alkaa vähän oppimaan ja ymmärtämään asioita, on jo oppinut ja ymmärtänyt sen, ettei todellisuudessa tiedä eikä osaa vielä yhtään mitään.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä itsetunto ei ole sama kuin itsensä kehuminen ja korottaminen. Mun mielestäni hyvän itsetunnon merkki on ennemminkin se, että ymmärtää olevansa keskinkertainen. Muutama maailmanmestaruus ei tee kenestäkään huippua millään muulla elämänsaralla ja mun on vaikea ymmärtää jos joku jämähtää siihen yhden asian menestykseensä. Ihminen on paljon muutakin.
Omat hyvät puolet? Siis itseni mielestä? Muut voivat olla aivan eri mieltä. Miksi edes ottaa esille sellaisia asioita? Toisten kanssa toimiessa kun pitää huomioida muutkin kuin vain itsensä.
Se mitä mä olen itsensä kehujista saanut selville, niin yleensä puhuvat kokemattomuuttaan täyttä soopaa.
Kun alkaa vähän oppimaan ja ymmärtämään asioita, on jo oppinut ja ymmärtänyt sen, ettei todellisuudessa tiedä eikä osaa vielä yhtään mitään.
xLinerKorjaan sen verran viimeistä, että mitä enemmän oppii, niin ymmärtää myös miten vähän vielä osaa ja tietää.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerMinusta hyvä itsetunto on sitä, että tunnistaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja pyrkii kehittämään erityisesti niitä heikkouksiaan.
Kehuminen on sitä, että ylikorostaa itseään ja puhuu toistuvasti omasta erinomaisuudestaan. Tällaisella ihmisellä on todellisuudessa huono itsetunto.
Hyvän itsetunnon omaava osaa kertoa ne vahviutensa tarvittaessa, mutta ei ns. ylpeile niillä jatkuvasti. Tällainen ihminen saakin yleensä kehuja ja kiitosta myös muilta juuri näistä ominaisuuksistaan.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että jokaisen meistä tulisi kehittää itseään jatkuvasti... niin ihmisenä kuin omassa työssäänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta hyvä itsetunto on sitä, että tunnistaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja pyrkii kehittämään erityisesti niitä heikkouksiaan.
Kehuminen on sitä, että ylikorostaa itseään ja puhuu toistuvasti omasta erinomaisuudestaan. Tällaisella ihmisellä on todellisuudessa huono itsetunto.
Hyvän itsetunnon omaava osaa kertoa ne vahviutensa tarvittaessa, mutta ei ns. ylpeile niillä jatkuvasti. Tällainen ihminen saakin yleensä kehuja ja kiitosta myös muilta juuri näistä ominaisuuksistaan.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että jokaisen meistä tulisi kehittää itseään jatkuvasti... niin ihmisenä kuin omassa työssäänkin.Eli sun mielestä hyväitsetuntoinen pyrkii täydellisyyteen? Ei.. mun mielestäni hyväitsetuntoinen hyväksyy ne heikkoutensa ja vajavuutensa. Miksi pitäisi väkisin juosta puolimaratoneja, jos ei osaa tai edes pidä juoksemisesta? Jos on hyvä tanssimaan ja nauttii siitä, niin järkevintä kai olisi harrastaa sitä tanssimista?
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sun mielestä hyväitsetuntoinen pyrkii täydellisyyteen? Ei.. mun mielestäni hyväitsetuntoinen hyväksyy ne heikkoutensa ja vajavuutensa. Miksi pitäisi väkisin juosta puolimaratoneja, jos ei osaa tai edes pidä juoksemisesta? Jos on hyvä tanssimaan ja nauttii siitä, niin järkevintä kai olisi harrastaa sitä tanssimista?
xLinerEi täydellisyyteen, vaan olemaan ns. paras versio itsestään. Sellainen, josta itse voi olla "ylpeä". Kukaan ei ole, eikä voi olla täydellinen.
Tuolla heikkouksien parantamisella tarkoitin enemmän ehkä henkisiä ominaisuuksia kuin jotain fyysisiä asioita, mutta miksi ei myös niitäkin. Toki on tärkeää miettiä mikä itselle tuottaa hyvää mieltä ja keskittyä sellaisiin harrastuksiin, hakeutua sellaiseen työhön ja sellaisten ihmisten pariin. Itselleni on ollut tärkeää oppia aidosti rakastamaan ja arvostamaan itseäni. Sitä kautta haluan olla entistä ystävällisempi ja auttavaisempi muita ihmisiä kohtaan. Haluan kohdella muita niinkuin haluan muiden kohtelevan minua. Pelkällä hymyllä ja ystävällisyydellä voi olla jollekin iso merkitys.
En oikein ymmärrä miksi haluat tarkoituksellisesti koko ajan tulkita sanani väärin? 🤔 Se on oikeastaan asia, mitä en koko palstalla ymmärrä. Itse kaipaisin keskustelua positiivisemmassa hengessä. Keskustelua ilman, että jokaista viestiään joutuu perustella ja ikäänkuin puolustella. Näetkö ja ymmärrätkö mitä tarkoitan? 😊 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei täydellisyyteen, vaan olemaan ns. paras versio itsestään. Sellainen, josta itse voi olla "ylpeä". Kukaan ei ole, eikä voi olla täydellinen.
Tuolla heikkouksien parantamisella tarkoitin enemmän ehkä henkisiä ominaisuuksia kuin jotain fyysisiä asioita, mutta miksi ei myös niitäkin. Toki on tärkeää miettiä mikä itselle tuottaa hyvää mieltä ja keskittyä sellaisiin harrastuksiin, hakeutua sellaiseen työhön ja sellaisten ihmisten pariin. Itselleni on ollut tärkeää oppia aidosti rakastamaan ja arvostamaan itseäni. Sitä kautta haluan olla entistä ystävällisempi ja auttavaisempi muita ihmisiä kohtaan. Haluan kohdella muita niinkuin haluan muiden kohtelevan minua. Pelkällä hymyllä ja ystävällisyydellä voi olla jollekin iso merkitys.
En oikein ymmärrä miksi haluat tarkoituksellisesti koko ajan tulkita sanani väärin? 🤔 Se on oikeastaan asia, mitä en koko palstalla ymmärrä. Itse kaipaisin keskustelua positiivisemmassa hengessä. Keskustelua ilman, että jokaista viestiään joutuu perustella ja ikäänkuin puolustella. Näetkö ja ymmärrätkö mitä tarkoitan? 😊Kyllä-kyllä, juu-juu, aivan niin...! Olisko tuo sitten sellaista mikä susta on hyvää keskustelua? Musta mielenkiintoisessa keskustelussa tulee esille juurikin erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia.
Mä olen edelleenkin eri mieltä sun kanssasi siitä miten hyvä itsetunto esiintyy. Ei sen tarvitse olla jatkuvaa pyrkimystä johonkin parempaan.
Mulla on asiat ihan ok, tää on hyvä näin, just tässä. Tulen toimeen itseni kanssa, mutta mulla ei ole mitään suuria rakkauden tunteita itseäni kohtaan. Itsensä arvostaminen taas, juuh, mutta tässäkin kultaista keskitietä - muitakin on olemassa niitäkin pitää huomioida. Jokainen tilanne on niin omalaatuinen, ettei ole mitään yhtä oikeaa tapaa toimia. Elämänkokemusta, se tasoittaa mukavasti menoa :)
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä-kyllä, juu-juu, aivan niin...! Olisko tuo sitten sellaista mikä susta on hyvää keskustelua? Musta mielenkiintoisessa keskustelussa tulee esille juurikin erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia.
Mä olen edelleenkin eri mieltä sun kanssasi siitä miten hyvä itsetunto esiintyy. Ei sen tarvitse olla jatkuvaa pyrkimystä johonkin parempaan.
Mulla on asiat ihan ok, tää on hyvä näin, just tässä. Tulen toimeen itseni kanssa, mutta mulla ei ole mitään suuria rakkauden tunteita itseäni kohtaan. Itsensä arvostaminen taas, juuh, mutta tässäkin kultaista keskitietä - muitakin on olemassa niitäkin pitää huomioida. Jokainen tilanne on niin omalaatuinen, ettei ole mitään yhtä oikeaa tapaa toimia. Elämänkokemusta, se tasoittaa mukavasti menoa :)
xLinerOn toki kiva kuulla myös eriäviä mielipiteitä. 😊 Täällä palstalla vain usein lytätään ne toisten mielipiteet ja pidetään vain omia mielipiteitä oikeina. Anteeksi, jos tulkitsin sinunkin viestisi siinä mielessä väärin.
Itse näen itsensä rakastamisen perustaksi kaikille ihmissuhteille ja toisten ihmisten rakastamiselle ja kunnioittamiselle. Enkä tarkoita siis mitään itserakkautta, vaan aitoa itsensä rakastamista ja hyväksymistä.
Mukavaa iltaa! 😊
- Anonyymi
Jos tällä palstalla joku mies tulee juttuun naisten kanssa, niin kyllähän alkaa p.ska lentämään muiden miesten toimesta. Haukutaan valkoritariksi, nuolijaksi, etc.
Että löytyy näitä molemmista.- Anonyymi
Tai kamupojaksi, loukkaamistarkoituksessa. Voisivat itse harjoitella miten ollaan edes se kaveri.
- Anonyymi
Palstalla on sellainen linja, että miehet saa haukkua ja möykätä niin paljon kuin sielu sietää. Mitä sitten jos naisellakin on huono itsetunto?
No siis täällä Suomi24:lla ainakin vaikuttaa pyörivän lähinnä narsistisia luonnevikaisia ihmisiä..
Välillä sitä miettii, et onko tämä todellakin se ihmisten perimmäinen luonne yleiselläkin tasolla?
- Valitettavasti uskon asian olevan niin. Ihmiset ovat helvetin katkeria, narsistisia/pahansuopia ja kateellisia pohjimmiltaan.
-Jäin miettimään ,et onko edes olemassa sellaista hyväntahtoisuutta ja vilpittömyyttä, missä ihmiset hyväksytään itsenään ja ollaan jopa aidosti hyvillään/ myötäeletään vaikkapa toisten onnistumisille elämässä..Ihminen voi näyttää ja sanoa niin, mutta se mitä tapahtuu pinnan alla..Mitä hän oikeasti ajattelee? Oikeastaan suurin tragedia elämässä on ymmärtää ihmisten pahansuopaisuus.- Anonyymi
Luonnevika on sulla. Etsit neitsyitä että voisit viedä neitsyyden ja perään haukut naisia jotka ei ole neitsyitä.
- Anonyymi
Oletkohan nyt aivan varma että nimesi on Liisa Ukko-Pekka Annikki Suomalainen?
Anonyymi kirjoitti:
Luonnevika on sulla. Etsit neitsyitä että voisit viedä neitsyyden ja perään haukut naisia jotka ei ole neitsyitä.
No niin.. Olet ymmärtänyt asiat omalla tavallasi...Joko tahallaan taikka sitten tahtomattasi.
Veikkaan ensimmäistä = (narsismi/pahansuopaisuus)
- En ole haukkunut ns."saastuneita" naisia. He löytävät kyllä seuransa kaltaisistaan.
Eihän se ole haukkumista jos en kelpuuta heitä seksipartnereikseni...-Se on suojautumista post apocalyptisessa maailmassa.
- Anonyymi
Olisko sulla jotain esimerkkiä laittaa, kun mulle ei muistu mitään mieleen.
Täällä käärmeilee miehet toisilleen ja naisille.
xLiner- Anonyymi
Luultavasti joku on antanut kritiikkiä, sanonut eriävän mielipiteen tms. Sellainen katsotaan usein täällä lyttäykseksi ja haukkumiseksi.
- Anonyymi
Pönttöneidille käärmeilee joku teistä naisista puskista. Peppupupu häädettiin, päläpälä yritetään savustaa ulos, valtakuntaa kiusataan puskista.Riittääkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti joku on antanut kritiikkiä, sanonut eriävän mielipiteen tms. Sellainen katsotaan usein täällä lyttäykseksi ja haukkumiseksi.
Luultavasti se olet sä joka kaksinaamaisesti selittelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pönttöneidille käärmeilee joku teistä naisista puskista. Peppupupu häädettiin, päläpälä yritetään savustaa ulos, valtakuntaa kiusataan puskista.Riittääkö?
Kaikille näille naisille yhteinen piirre = miehet osoittaa huomiota = kateus käärmeessä aiheuttaa kiusaajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä. Laita linkkejä niin voin itse päätellä oletko vain liian herkkä pahoittamaan mielesi vai onko niin oikeasti käynyt. Mistä voit tietää kumpaa sukupuolta puskista huutelija edes on? Et yhtään mistään, voit vain toivoa.
Musta on jonkin sortin tyhmyyttä kuvitella aina jonkun kritiikin pohjautuvan kateuteen."Mä olen niin oikeassa ja erityinen, että se on vain kateellinen mun kauneudestani kun sanoo suklaan olevan parempaa kuin salmiakki, vaikka mä tykkään salmiakista!"
Saahan sitä olla eri mieltä ihan vain siksi, että ajattelee ja kokee asiat erilailla. Vai?
Palstailu kasvattaa luonnetta. :)
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasket varmaan sekin kiusaamiseksi ja kateudeksi, että joku välillä trollailee munkin nimimerkilläni? Minä en :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasket varmaan sekin kiusaamiseksi ja kateudeksi, että joku välillä trollailee munkin nimimerkilläni? Minä en :D
Kuittaus unohtui:
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti se olet sä joka kaksinaamaisesti selittelee.
Noup, päläpälä on itse asiassa lempikirjoittajani palstalla. Kuuluu niihin harvoihin jonka juttuja luen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nuo kiusaajat ole pääasiassa miehiä?
Minä en ole huomannut, että pönttikselle joku nainen käärmeilis, kyllä se on lähinnä ollut pertti. En ole myöskään päläpälää nähnyt muiden naisten morkkaavan, kuin valtiksen. Valtista on pentutehtailijaksi haukkuneet miehet, vaikka hän itse haluaakin uskoa haukkujien olevan naisia. Peppiksen kaksinaismoralismia ovat arvostelleet sekä miehet, että naiset. - Anonyymi
Onko Misspänttöuuni suuttunut ja mennyt puskaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nuo kiusaajat ole pääasiassa miehiä?
Minä en ole huomannut, että pönttikselle joku nainen käärmeilis, kyllä se on lähinnä ollut pertti. En ole myöskään päläpälää nähnyt muiden naisten morkkaavan, kuin valtiksen. Valtista on pentutehtailijaksi haukkuneet miehet, vaikka hän itse haluaakin uskoa haukkujien olevan naisia. Peppiksen kaksinaismoralismia ovat arvostelleet sekä miehet, että naiset.En ole myöskään päläpälää nähnyt muiden naisten morkkaavan, kuin valtiksen. Päläpälä kuittailee valtakunnalle rivien välissä.
- Anonyymi
Kukahan nyt toistakaan keskustelijaa jaksaa kiusata tahallisesti kun, niin no jos tuntee jotenkin henkilökohtaisesti sitten, muutenhan ei olisi mitään järkeä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3474401Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422478Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822096- 1441626
- 261167
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!431150- 321106
- 791041
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!338978