Mahdollisen kumppanin hampaat

Anonyymi

Kuinka tärkeää on, ovatko mahdollisen tulevan kumppanin hampaat
-valkoiset?
- puhtaan näköiset?
-hyvin hoidetut?
_kaikki tallella, eli ei näkyviä puuttuvia hampaita tai rikkinäisiä lohkeamia?
-tasaiset, eivät esim ristissä tai ulkonevat?
- ei näkyviä rakoja hampaiden välissä, esim. etuhampaiden ?

Entä miten itse täytät nämä kriteerit? Miten hoidat hampaasi päivittäin?

35

404

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on rako etuhampaiden välissä ja varsin persoonallinen onkin :D

• Naisilla se on seksikäs. Miesten hampaita en ole katsellut.

• Anonyymi
        Vihertäjä kirjoitti:

Naisilla se on seksikäs. Miesten hampaita en ole katsellut.

Onko! No sittenhän ei ole hätäpäivää. :D

Italiassa sanovat sen tuovan onnea.

• Anonyymi

Ei hätäpäivää vaan lumipäivää ja talvipäivää.

• Alahampaani ovat hieman limittäin "vinot", mutta ne ei onneksi näy ellen erikseen irvistämällä irvistä. Pieni salainen kauneusvirheeni siis (muuten niin täydellisessä kokonaisuudessa 🙄).

• Anonyymi

Oletko varma, etteivät näy?
        Olen joskus kiinnittänyt telkussa huomiota erään ylen toimittajan (keski-ikäinen mies) ristissä oleviin ala-hampaisiin. Hänen puhuessaan ne pilkahtelevat paljon enemmän, kuin ylähampaat.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko varma, etteivät näy?
        Olen joskus kiinnittänyt telkussa huomiota erään ylen toimittajan (keski-ikäinen mies) ristissä oleviin ala-hampaisiin. Hänen puhuessaan ne pilkahtelevat paljon enemmän, kuin ylähampaat.

Kiitos varoituksesta, mutta ei näy. Minulla näkyvät ylähampaat puhuessa.

• Sama täällä..menee vähän päällekkäin. Just ala etuhampaat..

• Anonyymi

Eipä nuo ole aivan täydelliset itselläkään.

• Anonyymi

Täytyyhän hampaiden olla kunnossa. Huono (suu)hygienia pitää tehokkaasti kaikki ihmiset loitolla. Luonnollisesti vinot hampaat ei haittaa, ihan kivakin että ihmisillä on vielä persoonallisia hammasrivistöjä eikä kaikki näytä muotista valetuilta tekohampailta.

Hampaat pestään vähintään 2 kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja viimeistellään tavallisella. Ennen pesua tai pesujen välissä käytetään hammaslankaa. Kieli, posket ja kurkku putsataan myös. Hammaslääkärissä käydään vähintään kerran kahdessa vuodessa tarkastuksessa. Siis mielellään ennen kuin sattuu tai rusahtaa. Täysksylitolipurkkaa aterioiden jälkeen. Tarpeeksi vettä.

xLiner

• En menis sun seulasta läpi.🤣

• Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

En menis sun seulasta läpi.🤣

Onks sulla laminaatit? En mä niitäkään tyrmännyt, mutta tykkään kun ihmisillä on oman näköiset vinkulat hampaat 😊 Tosin voisin itsekin harkita posliinikuoria, jos eturivistölle sattuisi jotain ikävää. Kaikki risat ei aina ole perua hammasmädästä, voihan sattua vahinkojakin.

Hampaiden hoitamisessa vastasin aloittajan kysymykseen. Tosi inhottavaa jos toisen henki haisee :( Helposti jää tutustuminen siihen.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Onks sulla laminaatit? En mä niitäkään tyrmännyt, mutta tykkään kun ihmisillä on oman näköiset vinkulat hampaat 😊 Tosin voisin itsekin harkita posliinikuoria, jos eturivistölle sattuisi jotain ikävää. Kaikki risat ei aina ole perua hammasmädästä, voihan sattua vahinkojakin.

Hampaiden hoitamisessa vastasin aloittajan kysymykseen. Tosi inhottavaa jos toisen henki haisee :( Helposti jää tutustuminen siihen.

xLiner

Ei oo laminaatit, mutta tuo pesuprosessi mulla ontuu. Liian harvoin hinkutan hampaiden välejä, kieltä ja poskia. Pitäisi kyllä, kun on ahtaat hammasvälit..🙄

Pesen kyllä hampaat 2 kertaa vrk, nautin ruokailujen välissä purkkaa tai pastillin. Ja käytän suuvettäkin.

Mutta ehkä voi vielä ostaa sähköhammasharjankin..🤔

• Ei mitenkään erityisen tärkeetä. Kunhan nyt hoitaa hampaitaan, ettei suuhun mätäne ja sairastu hoitamattomien hampaitten takia.

Eli pesee ja käy hamppurissa hoidattamassa ajoissa, tarkistuttamassa.

Mut kuten kaikessa muussakin, ei mulle ole mitenkään tärkeetä että ihminen puunaa ja kiillottaa, koristelee itseään. Perusasioina kumminkin pidän omasta hygieniasta ja terveydestä piittaamista.

Mut semmonen vimmattu pakko olla, pakko tehdä, pakko näyttää joltain vaan ärsyttää.

On ihan ok olla stressaamatta ulkoisista asioista ja varsinkin muitten mieliks...pukee mitä tykkää jne.

Hoidan hampaitani kuten yllä toivoin toisenkin tekevän. En myöskän stressaa ulkonäöstäni, en vaatteistani, en kenenkään mielihyvän takia tee mitään. Teen asioita koska itse tykään tehdä..itse tykkään tietynlaisista hiuksista tai vaatteista..

Enkä koskaan mieti mitähän tuo mietyii kun valitsin näin. Ihan sama ja siks mieskin saa ajatella samoin...

• Suuhygienia on ennen kaikkea terveyskysymys. Huonosti hampaita hoitavien on todettu kuolevan keskimääräistä nuorempina.

• Rönsysi mutta rinnastin hampaat yleiseen habitukseen terveyden ohessa.☺️

• Vihertäjä kirjoitti:

Suuhygienia on ennen kaikkea terveyskysymys. Huonosti hampaita hoitavien on todettu kuolevan keskimääräistä nuorempina.

Niinhän se on. Mutta vaikuttaa myös siihin haluaako ihmisen kanssa suu auki olla tekemisissä tai suukotella yms. Dikäli myös aistienvarassa oleellinen seikka mm. pariutumisessa jne.

• HortenMarket kirjoitti:

Niinhän se on. Mutta vaikuttaa myös siihin haluaako ihmisen kanssa suu auki olla tekemisissä tai suukotella yms. Dikäli myös aistienvarassa oleellinen seikka mm. pariutumisessa jne.

S piti olla ei d.

Eihän se kovin kiva ole pussailla jotain hammasmätäistä torrusuuta 🤢

• Vihertäjä kirjoitti:

Suuhygienia on ennen kaikkea terveyskysymys. Huonosti hampaita hoitavien on todettu kuolevan keskimääräistä nuorempina.

Mulla oli nuorempana kuulemma hammaslekurien mielestä kauniit hampast, suht tasaiset ja nätin malliset. Mutta vatsahapot, lääkkeet on kuluttaneet hampaita. Kiillevarioilta ei ole vältytty ja senhän arvaa mimmosta riesaa saattaa olla..

Xylitoli käy mahaan ja normi hammastahnoista tulee aftoja...huh.🙄

• Vihertäjä kirjoitti:

Eihän se kovin kiva ole pussailla jotain hammasmätäistä torrusuuta 🤢

Edes juttelu kasvojen lähellä ei oo mukavaa, mulla kun on yliherkkä nenä niin haistaa jo kauempaa kammottavan suulöyhkän niin huh huh...apua.

On epämukavaa kun toisen puhuessa pöllähtää aina risojen hampaiden haju tms. vatsansisältö..

Edes juttelu kasvojen lähellä ei oo mukavaa, mulla kun on yliherkkä nenä niin haistaa jo kauempaa kammottavan suulöyhkän niin huh huh...apua.

On epämukavaa kun toisen puhuessa pöllähtää aina risojen hampaiden haju tms. vatsansisältö..

Haju voi tulla myös nielurisoissa pesivistä propuista. Siis niistä inhoista mätänevistä valkoisista klönteistä.

Mulla oli nuorempana kuulemma hammaslekurien mielestä kauniit hampast, suht tasaiset ja nätin malliset. Mutta vatsahapot, lääkkeet on kuluttaneet hampaita. Kiillevarioilta ei ole vältytty ja senhän arvaa mimmosta riesaa saattaa olla..

Xylitoli käy mahaan ja normi hammastahnoista tulee aftoja...huh.🙄

Kyllähän nuo ryökäleet tahtovat kulua elämän myötä. Itsellänikään ei ole yhtä kirkkaat kuin joskus parikymppisenä. Hieman ovat alkaneet keltaiseen taittamaan iän myötä, vaikka hampaitani hoidan.

• Vihertäjä kirjoitti:

Haju voi tulla myös nielurisoissa pesivistä propuista. Siis niistä inhoista mätänevistä valkoisista klönteistä.

Totta, unohdin vallan mm. proput. Kuinka niitä joillekin tulee ja joillekin ei tule?

• Vihertäjä kirjoitti:

Kyllähän nuo ryökäleet tahtovat kulua elämän myötä. Itsellänikään ei ole yhtä kirkkaat kuin joskus parikymppisenä. Hieman ovat alkaneet keltaiseen taittamaan iän myötä, vaikka hampaitani hoidan.

Mulla hapertuu hampaat purupinnalta eli tulee semmonen piparkakkumainen reuna ja maitolasin väriseksi, läpikuultavaksi hammas. Ja pian se mureneekin jo sitten kun ei enää kestä rasitusta.

No kohta on suuhygienistille aika ja koluaa hampaat läpi. Vasta yksi hammas juurihoidettiin. Puruhammas. Mä en huomaa kipua, ennen kun on jo pulpiitti..☹️

Totta, unohdin vallan mm. proput. Kuinka niitä joillekin tulee ja joillekin ei tule?

En tiedä miksi joillakin on niitä. Itselleni tuli ennen joskus harvakseltaan, kun lapsuuden flunssa arpeutti risat. Aloin käyttämään nenäkannua, eikä sen jälkeen ole ollut noita ryökäleitä. Propun huomasi aina siitä kun suussa maistui kuolema. Sehän on mätänevää ruokaa tai räkää, joten hajukin on sen mukainen.

Mulla hapertuu hampaat purupinnalta eli tulee semmonen piparkakkumainen reuna ja maitolasin väriseksi, läpikuultavaksi hammas. Ja pian se mureneekin jo sitten kun ei enää kestä rasitusta.

No kohta on suuhygienistille aika ja koluaa hampaat läpi. Vasta yksi hammas juurihoidettiin. Puruhammas. Mä en huomaa kipua, ennen kun on jo pulpiitti..☹️

Aui. Hampaat ovat kyllä ärsyttävät ryökäleet. Eläimillä ei kuulemma ole niin paljoa hammasvaivoja kuin ihmisillä. Jotkut arvelevat sen johtuvan siitä, kun pieni leukaisuus on suhteellisen tuore mutaatio lajinkehityksessämme. Toiset syyttävät länsimaista ruokavaliota, kun syödään vain pehmeää ravintoa.

• Vihertäjä kirjoitti:

En tiedä miksi joillakin on niitä. Itselleni tuli ennen joskus harvakseltaan, kun lapsuuden flunssa arpeutti risat. Aloin käyttämään nenäkannua, eikä sen jälkeen ole ollut noita ryökäleitä. Propun huomasi aina siitä kun suussa maistui kuolema. Sehän on mätänevää ruokaa tai räkää, joten hajukin on sen mukainen.

Yök, multa on kattorisa leikattu, nenän takaa. Mutta nielurisat on tallella ..välillä fikkarilla tähyilen peilin kautta mitä löytyy. Karttakieli..onko tuttu?🙄

• Vihertäjä kirjoitti:

Aui. Hampaat ovat kyllä ärsyttävät ryökäleet. Eläimillä ei kuulemma ole niin paljoa hammasvaivoja kuin ihmisillä. Jotkut arvelevat sen johtuvan siitä, kun pieni leukaisuus on suhteellisen tuore mutaatio lajinkehityksessämme. Toiset syyttävät länsimaista ruokavaliota, kun syödään vain pehmeää ravintoa.

Hmm, mielenkiintoinen teoria. Mitenköhän apinoiden hampaat voi...

Pitää järsiä kuivia korppuja, jos se auttas?😇

Hmm, mielenkiintoinen teoria. Mitenköhän apinoiden hampaat voi...

Pitää järsiä kuivia korppuja, jos se auttas?😇

Ei ne norput varmaan auta ja elä riko hampaitasi. Se on vaan joku humpuuki teoria.

Yök, multa on kattorisa leikattu, nenän takaa. Mutta nielurisat on tallella ..välillä fikkarilla tähyilen peilin kautta mitä löytyy. Karttakieli..onko tuttu?🙄

Olen kuullut moisesta kartasta, mutta muuten ei ole tuttu. Kuulostaa kivuliaalta, mutta onko se?

• Vihertäjä kirjoitti:

Olen kuullut moisesta kartasta, mutta muuten ei ole tuttu. Kuulostaa kivuliaalta, mutta onko se?

Ei se kivulias ole, mutta tuntuma laikkujen kohdalla poikkeaa normaalista. Ehkä hiukan kirveltävä tuntemus, riippuu ravinnosta jotkut ärsyttää kielen pintaa.. 🙂

• Anonyymi

Minulla on vinot hampaat ja siksi en saa pillua koskaan.

• Anonyymi

Minulla on vinot hampaat, paska luonne ja silti myös aviomies. 😱

• Jos on oikein punaviinin ja tupakan värjäämät hampaat, niin eihän se nättiä ole. Saati jos hampaita puuttuu edestä. Kumppaneilla on ollut persoonallisia hampaita, mutta puhtaan ja hoidetun näköisiä ja oloisia. Ei ole haitannut jos vähän ristissä tai harvat on olleet, itselläkin alahampaat menee vähän ristiin. Rako yläetuhampaiden välissä on vaan hieno, tulee mieleen Vanessa Paradis tai Neumann nuorena:)

Pesen kaksi tai kolme kertaa päivässä ja käytän hammaslankaa, harjaan kielenkin usein, syön purkkaa usein ruoan jälkeen. Joskus miettinyt, että pitäiskö noihin alahampaisiiin hommata raudat, mutta aina se unohtuu. Ylähampaat on suorat ja sopivan kokoiset. Ehkä kulmahampaat ovat vähän terävät, vampyyrien sukua..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe