Luin lehdestä, että kaupassa tarjoillaan maistiaisina paistopisteessä Panniineja, sellaisia herkullisia täyte leipiä.
Minä tietenkin innostuneena pyörällä ajelin kauppaan ja siellä sitten etsiskelin, että missähän tarjoilua on ja lopulta sitten löysinkin tarjoilupisteen, mutta petyin.
Siinä oli nautittu runsaasti Panniineja ennen minua ja yksi ainoa ohut ja jäähtynyt Panniinin siivu oli jäljellä, jonka siitä sieppasin ja suuhun laiton.
Makuelämys oli vallan mainio ja herkullisuus ylivertainen päällä maan.
Hyvää oli, mutta pettymys oli suuri, koska odotin, että olisin useampia makuja saanut maistaa.
Panniinien paistajakin oli häipynyt, eikä näkynyt missään.
t. Ruma mies
Kaupassa maistiaisia
7
117
Vastaukset
Kaikki kauniit ja menestyvät ihmiset varmaan ahmivat ne kaikki paremmat paniinit ennen sinua ja sitten maistattajakin lähti pois kun oli enää rumia jäljellä.
- Anonyymi
Panniini ei ole mikään uusi asia, Naantalin Aurinkoinen toi ne jo markkinoille 2000-luvun alussa, kuulemma. Ihanat lämpimät, täytepatongit,(grillatutkin!)
Faija niitä joskus osti koko mukula porukallemme, kun hänen piti ruokkia meidät keskellä päivää Emon ollessa jossain pankkiasioitaan hoitamassa, neuvotteluissa. Niitä oli ainakin neljää erilajia.
Talo pystyssä ja vesikatto päällä. Sähkömies jatkaa johtojen ja vetämistä ja muutaman lämmittimen asennusta. Ens viikolla on viemärit yhdistetty ja kaupungin vesi, juomavedeksi.
Pystytysporukka jatkoi toisaalle. Nopeaa toimintaa tosiaan heillä, mutt suurin osa sisustus vaiheesta on kuitenkin tekemättä, kuten tupakeittiön kaapistojen asennus... ym.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Panniini ei ole mikään uusi asia, Naantalin Aurinkoinen toi ne jo markkinoille 2000-luvun alussa, kuulemma. Ihanat lämpimät, täytepatongit,(grillatutkin!)
Faija niitä joskus osti koko mukula porukallemme, kun hänen piti ruokkia meidät keskellä päivää Emon ollessa jossain pankkiasioitaan hoitamassa, neuvotteluissa. Niitä oli ainakin neljää erilajia.
Talo pystyssä ja vesikatto päällä. Sähkömies jatkaa johtojen ja vetämistä ja muutaman lämmittimen asennusta. Ens viikolla on viemärit yhdistetty ja kaupungin vesi, juomavedeksi.
Pystytysporukka jatkoi toisaalle. Nopeaa toimintaa tosiaan heillä, mutt suurin osa sisustus vaiheesta on kuitenkin tekemättä, kuten tupakeittiön kaapistojen asennus... ym.
trollikkaJuu,mulla kanssa mielikuva että panineja ollut tarjolla jo jonkin aikaa, hyviähän ne on niin mikseipä olisi.
Hieno juttu, tuo hyvä kun katto päällä niin ei tarvitse tuskailla sateiden kanssa sillä tavalla. Juu, nopeita ovat, ei kannata paljon kappaletavarasta nykyään tehdä kun elementeistä tulee niin nopsaan valmista ja varmaan halvemmalla kuin itse kötöstämällä. Pääsee nopeasti sisustusvaiheeseen ja pihan laittoihin, niissäkin kyllä hommaa niin paljon että varmaan pitää sua puuhassa tämän kesää :)- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Juu,mulla kanssa mielikuva että panineja ollut tarjolla jo jonkin aikaa, hyviähän ne on niin mikseipä olisi.
Hieno juttu, tuo hyvä kun katto päällä niin ei tarvitse tuskailla sateiden kanssa sillä tavalla. Juu, nopeita ovat, ei kannata paljon kappaletavarasta nykyään tehdä kun elementeistä tulee niin nopsaan valmista ja varmaan halvemmalla kuin itse kötöstämällä. Pääsee nopeasti sisustusvaiheeseen ja pihan laittoihin, niissäkin kyllä hommaa niin paljon että varmaan pitää sua puuhassa tämän kesää :)Mulla kävi tuurien tuuri, lupasivat aloittaa työt maanantaina, mutt ensimmäiset rekat tulivat jo sunnuntain puolella ja purkivat fakit tontille. Lähtivät hakemaan lisää seiniä tehtaalta ja lavettiauto toi suuren nosturin jo maanantain aamuyöstä paikalle.
Työt oli alkaneet ennen kuin mä edes heräsin, ja Faija soitti ett aamupalaa tänne ja nopeesti. 20 täytettyä sämpylää, munia, kahvipullaa ym. haukattavaa. Sokeria ja kahvit ja teetä hänellä on.
Ei tehty täytettyjä leipiä, saivat itse tehdä just sellaisia kun halusivat; lähetin voita, margariinia, sämpyliä ja ruispuikuloita, 600g siivutettua metfurstia, kielileikettä, kahta lajia juustoa, 5 litraa mannavelliä painekattilassa. 10 purkkia maitoa ja 10 litraa kotikaljaa. 3 tuoretta kurkkua.
Ihan hiivatin tyytyväisiä olivat niihinkin, vaikka sen pulla puolen unohdin silloin kokonaan.
Lounaaksi saivat lihakeittoa ja uunipannaria hillolla tai sokerilla kahvit.
Siis kukaan ei kitissyt mistään, kiittelivät ainoastaan muonituksestaan. Lounaan jälkeen tuli iso asuntoauto ja maasturi jonka perässä oli asuntovaunu, heidän majoitus yksikkönsä.
Niissä rekkojen nupeissakin tais olla nukkumasija kuskille. Sen ison asuntoauton muuten ajoi perille alle 30 vuotias nainen, toimii joskus tuonlaisena apulaisena, kun on kiirettä. Anonyymi kirjoitti:
Mulla kävi tuurien tuuri, lupasivat aloittaa työt maanantaina, mutt ensimmäiset rekat tulivat jo sunnuntain puolella ja purkivat fakit tontille. Lähtivät hakemaan lisää seiniä tehtaalta ja lavettiauto toi suuren nosturin jo maanantain aamuyöstä paikalle.
Työt oli alkaneet ennen kuin mä edes heräsin, ja Faija soitti ett aamupalaa tänne ja nopeesti. 20 täytettyä sämpylää, munia, kahvipullaa ym. haukattavaa. Sokeria ja kahvit ja teetä hänellä on.
Ei tehty täytettyjä leipiä, saivat itse tehdä just sellaisia kun halusivat; lähetin voita, margariinia, sämpyliä ja ruispuikuloita, 600g siivutettua metfurstia, kielileikettä, kahta lajia juustoa, 5 litraa mannavelliä painekattilassa. 10 purkkia maitoa ja 10 litraa kotikaljaa. 3 tuoretta kurkkua.
Ihan hiivatin tyytyväisiä olivat niihinkin, vaikka sen pulla puolen unohdin silloin kokonaan.
Lounaaksi saivat lihakeittoa ja uunipannaria hillolla tai sokerilla kahvit.
Siis kukaan ei kitissyt mistään, kiittelivät ainoastaan muonituksestaan. Lounaan jälkeen tuli iso asuntoauto ja maasturi jonka perässä oli asuntovaunu, heidän majoitus yksikkönsä.
Niissä rekkojen nupeissakin tais olla nukkumasija kuskille. Sen ison asuntoauton muuten ajoi perille alle 30 vuotias nainen, toimii joskus tuonlaisena apulaisena, kun on kiirettä.Juu, kyllä se sähäkästi käy ja logistiikka yleensä kai noilla porukoilla toimii ,kun tekevät hommaa ihan jatkuvasti niin on oppineet aikatauluksen ja heidänkin etu mitä nopsempaan saa pystyyn. Sulta myös tosi hyvä veto tuo muonitus, ei sitä varmaan likikään joka paikassa tule, väittäisin että melko harvinaista herkkua heillekin ja sinä taas sait sen edun varmaan tahtovat tehdä hyvän työn ja ettei porukka häviä ruuan & juoman perässä kylille. Aikaa varmaan säästyi ihan hyvin noilla toimilla ja varmaan tosiaan se kitinäkin pienempää kun on massu täynnä timpurilla :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875