90-Luku oli ihan mieletön

Anonyymi

Silloin hankittiin koulutus, ammatti ja vaimo.
1 lapsikin siloin syntyi.

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, mieletön oli ja ainut lapsikin silloin syntyi.
      Koulutus ja ammatti hankittu jo 30 v aikaisemmin, vaimo 10 aiemmin ja 90 -luvulla se lähti jo pois.
      Keskeytymätön kolmivuorotyö tehtaassa, vuosilomatkin jopa 1 päivän erissä - lomaile sitten siinä! Tosin vaimo lomaili minunkin edestäni, minä vain maksoin kaiken kun ei itse viitsinyt osallistua mihinkään.
      Mieletön oli 90-luku, siinä olet oikeassa. Eikä sitä mieltä ole valtakunnassa ollut sen jälkeenkään eikä tulekaan näillä näkymin. Tuskin oli ennenkään. Pian pääsen toteamaan onko rajan toisella puolella yhtä järjetöntä. Edellisestä kerrasta muistan vain levon ja rauhan enkä olisi omasta mielestäni ollut valmis tänne palaamaan, mutta muut sen päättivät ja niin meni kuin kertoivat.

    • Anonyymi

      90-luku oli surkeinta paskaa ikinä. Opiskelin kyllä silloin minäkin mutta en saanut kuin pätkä, jne. epätyypillisiä töitä harvakseltaan. Päädyin sitten 2000-luvun puolella ihan muulle alalle kuin mihin kävin koulun. Valitettavasti ala mille päädyin on matalapalkkainen paskaduuni joten ei ole kyllä hyvin mennyt tässä elämässä. 2000-luvun - 2010-luvun alun lamassa oli lomautuksiakin.
      Taas näyttää suomen talous menevän huonompaan suuntaan, aivan mieletöntä menoa tällainen että joka vuosikymmenellä alkaa aina olla lama!

      On saanut haudata nuoruuden haaveet omakotitalosta ja normaalista elämästä. Ei näin huonoilla tuloilla elinikä riittäisi asuntolainan takaisinmaksuun ja tätäkin vähää maksukykyä romuttaa lomautukset. Niinpä asun vieläkin vuokralla eikä näy tästä olevan poispääsyä omistusasumiseen.

      Näyttää myös siltä että parempipalkkaisiakaan töitä ei enää ole kun jokapaikassa on välistävetäjäksi ja töihinpääsyn esteeksi asettunut vuokratyöfirmat! Ja palkkoja polkee ulkomaiset maahanmuuttajat.

      Ei ole mulla mitään muita kuin huonoja kortteja elämässä perkele!!

    • Anonyymi

      90-luvun alussa olin 15 vuotias ja silloin vasta sain ekaa kertaa pillua. Kouluja kävin kyllä, armeijan 19 vuotiaana ja sen jälkeen menin töihin hankin ammatin ja lapseni tein 2005-2008 välissä kaksi lasta. Edelleen saman naisen kanssa olen vuodesta 1990

      • Anonyymi

        Olet siis KTM


      • Anonyymi

        Minä täytin 16 vuonna 1990 ja jo siinä vaiheessa olin kaikkien hyljeksimä paska. Vaikuttaa siltä että tämä maanpäällinen elämä on toisille taivas, toisille helvetti ja minä olen joutunut helvettiin...


    • Anonyymi

      90-luku oli kurjin ikinä.. Lamavuodet, eikä töitä oikein ollut kellään.. Ei mitään hyvää..

    • 90-luku!
      Hej C'mon

      70-luvulle

      Etsi Problems? ja 70-luvulle!

      • Anonyymi

        70-luvusta en paljoa muista kun synnyin vasta suunnilleen 70-luvun puolivälissä mutta 80-luku oli hienoin vuosikymmen koskaan, sitä muistelen aina mielelläni. Arvostan 80-lukua niinkin paljon että olen hankkinut uudelleen silloisia tavaroita joista tykkäsin mutta jotka tyhmyyksissäni möin pois tai muutoin hävitin. Näistä pidän kiinni niin kauan kuin mahdollista. Onneksi on vielä tallessa myös joitain alkuperäisiä tavaroitani 80-luvulta.
        Joo, olen oikea 80-lukulainen materialisti enkä muuksi edes halua muuttua :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        70-luvusta en paljoa muista kun synnyin vasta suunnilleen 70-luvun puolivälissä mutta 80-luku oli hienoin vuosikymmen koskaan, sitä muistelen aina mielelläni. Arvostan 80-lukua niinkin paljon että olen hankkinut uudelleen silloisia tavaroita joista tykkäsin mutta jotka tyhmyyksissäni möin pois tai muutoin hävitin. Näistä pidän kiinni niin kauan kuin mahdollista. Onneksi on vielä tallessa myös joitain alkuperäisiä tavaroitani 80-luvulta.
        Joo, olen oikea 80-lukulainen materialisti enkä muuksi edes halua muuttua :)

        Muuksi ei pidäkään muuttua ku mikä olet.
        Mun nikki on se mikä olen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      183
      4243
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2686
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2234
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2205
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      54
      1926
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1505
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      111
      1396
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1342
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1061
    Aihe