Kukko kiekuu

Kun maailma ei ole vielä herännyt, näen sen nukkuvan.
Unta olen sille.

Vain unta, hiljalleen haihtuvaa

(Hihitystä)

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjoo

Siis lyhyen tarkistuslaskelman jälkeen havaitsin otsikon ongelmalliseksi.

(Hihitystä)

• Huolimatta tästä takapakista, koen syvänä realiteetin, että ihminen sopeutuu lähes millaisiin olosuhteisiin tahansa.

Tässä mielessä tulevat sukupolvet eivät ole menettäneet mielestäni mitään.

(Hirn)

• Näin unta, jossa luin kirjaa.. Siinä oli jäätelökauppias, jolla oli myyntikoju Kumpulassa. Tämä keski-ikäinen outo ukko kertoi mielelleen Kiinasta ja ennenkaikkea Kiinan historiasta, esim Kiinan suurpalosta ja siitä miten sen jälkeen sinne lähetettiin Englannista uusi kuningatar hallitsemaan. Tämä kuningatar taas myrkytettiin alta aikayksikön. Ainoa, joka pelastui oli kuningattaren siskon poika, jonka sisko piilotti maakuoppaan. Joku paikallinen lirutti sinne päivittäin piimää, josta poika piti kovasti. Ja siellä maakuopassa poika eli tyytyväisenä seuraavat puoli vuotta.

Syynä, miksi jäätelökauppias tiesi niin paljon Kiinan kirjoittamattomasta historiasta, hän piti sitä, että hän oli aiemmassa elämässään ollut ja elänyt Kiinassa kiinalaisena..🤪

Voisiko joku unien tulkitsija kertoa mitä tämä tarkoitti? 😄

• Anonyymi

Ei tuo ole ihan fiktiota ollut. Englantihan on hallinnut Kiinaa Intian kauppakomppanian kautta.
        Myrkytetty kuningatar ei liene kovin harvinaista ja jos myrkytetty olisi kuningas se olisi jopa aika yleistä Aasiassa. Luin tarinan missä nuorempi veli myrkytti vanhemman veljensä joka oli kuningas ja otti vanhemman veljen vaimon itselleen. No loppujen lopuksi tuossa kävi hullusti koska nainen tappoi muutamia vuosia myöhemmin tuon nuoremman veljen ja astui valtaan.

Aasiassa uskotaan ihmisten siirtyvän toispuoleiseen missä eletään ihan samalla tavalla mitä me tehdään nyt arkipäivässä. Ihminen ei siis synny uutena oliona vaan siirtyy toiseen ulottuvuuteen.

Mutta jos nyt tulisi sitä sinun unta jotenkin analysoida niin tuo uni kertoo vain siitä kun menit kiinalaiseen syömään ja otit sitten jäätelökojusta jälkiruoaksi jäätelön. Mielestä on kummunnut sitten tarinaan hiukka ylimääräistä. Vai oletko lukenut tai katsonut historia dokkareita viimeaikoina?

AsianVierestä

• Anonyymi

Paras uniesi tulkitsija olet sinä itse.

Mä näin unta jossa olin ollut jääkiekko-ottelussa. Ottelussa yleisölle annettiin oudot pyöräilliset fanipaidat, siis ison fanipaidan malliset alustat, joiden päältä ottelua sai seurata. Ottelu oli juuri päättynyt ja rullasin oman paitani sille kuuluvaan paikkaan. Joku oli sotkenut paidat ja minun paitani paikalla oli jo jonkun toisen paita. Ihmettelin siinä hetken kun vieressä lojuva mies sanoi, että voin laittaa fanipaidan hänen paitansa kohdalle, että siinä oli vapaata.. Mies oli komea, mutta ajattelin ettei ollenkaan ”mun tyyppiäni”. Mies heitti jotain läppää, minä vastailin lyhyesti ja tylyhkösti. Mietin, että hulmuava lyhyt mekko ei ollut oikea varuste tähän tilanteeseen. Lähdin paikalta ja tulin naisten vessan kohdalle. Siellä oli kiemurteleva pitkä jono aina käytävälle asti. Tungin jonon ohi ja huusin vihaisesti katsoville naisille ”menen vain pesemään käteni” pitäen käsiäni ylhäällä samalla tavalla kuin sairaalasarjoissa pitävät puhtaaksi pestyjä käsiään pystyssä. Joku kysyi minulta, ”etkö tiedä, kuka se oli?”

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä näin unta jossa olin ollut jääkiekko-ottelussa. Ottelussa yleisölle annettiin oudot pyöräilliset fanipaidat, siis ison fanipaidan malliset alustat, joiden päältä ottelua sai seurata. Ottelu oli juuri päättynyt ja rullasin oman paitani sille kuuluvaan paikkaan. Joku oli sotkenut paidat ja minun paitani paikalla oli jo jonkun toisen paita. Ihmettelin siinä hetken kun vieressä lojuva mies sanoi, että voin laittaa fanipaidan hänen paitansa kohdalle, että siinä oli vapaata.. Mies oli komea, mutta ajattelin ettei ollenkaan ”mun tyyppiäni”. Mies heitti jotain läppää, minä vastailin lyhyesti ja tylyhkösti. Mietin, että hulmuava lyhyt mekko ei ollut oikea varuste tähän tilanteeseen. Lähdin paikalta ja tulin naisten vessan kohdalle. Siellä oli kiemurteleva pitkä jono aina käytävälle asti. Tungin jonon ohi ja huusin vihaisesti katsoville naisille ”menen vain pesemään käteni” pitäen käsiäni ylhäällä samalla tavalla kuin sairaalasarjoissa pitävät puhtaaksi pestyjä käsiään pystyssä. Joku kysyi minulta, ”etkö tiedä, kuka se oli?”

-flowersreally-

No, mitä tuo sitten mielestäsi tarkoitti? Mies jota joskus halusit ihastuikin toiseen naiseen ja sinä pesit kätesi koko jutusta?

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, mitä tuo sitten mielestäsi tarkoitti? Mies jota joskus halusit ihastuikin toiseen naiseen ja sinä pesit kätesi koko jutusta?

AsianVierestä

Ei kun mua sekä panetti että pissatti.
        -flowers-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun mua sekä panetti että pissatti.
        -flowers-

Aaha, ja unessa tuohon virkkeeseen tarvittiin jääkiekkomatsi, komea mies, paikanmenetykset yms. Ovat ne unet kyllä pitkäveteisiä:)

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aaha, ja unessa tuohon virkkeeseen tarvittiin jääkiekkomatsi, komea mies, paikanmenetykset yms. Ovat ne unet kyllä pitkäveteisiä:)

AsianVierestä

Niin, ajattele kuinka vieraantunut itsestään ihminen on?

Jotta tulisimme vaikutetuiksi, haluamme kuulla tarinoita poliitikoilta, yritysjohtajista ja vaikka keneltä tullaksemme mahdollisesti huijatuiksi, mutta oman itsemme kohdalla emme halua tai jaksa kuulla oman mielen ja kehommme spontaanisti kertomia tarinoita, tulkita tunteita ja tarpeita noiden tarinoiden takana.

-flowers-

• Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Tiedän sen jääteläkojun ja Kumpulan merkityksen, mutta ..öööh sitten se piimällä elänyt maakuoppapoika ja Kiina menee jo yli.. Vois kyllä alitajuntakin olla pikkasen selvempi mitä yrittää sanoa..

• Wwuwuw kirjoitti:

Tiedän sen jääteläkojun ja Kumpulan merkityksen, mutta ..öööh sitten se piimällä elänyt maakuoppapoika ja Kiina menee jo yli.. Vois kyllä alitajuntakin olla pikkasen selvempi mitä yrittää sanoa..

Niin, ehkä mä haluan paeta jonnekin kivenkoloon ja elää hyvin yksinkertaisesti. Kiina kuvastaa outoa vierasta tulevaisuutta, myrkytys saasteita, maakuoppa pelastusta ja piimä yksinkertaista elämää..Ja se että joku sitä piimää antoi, kuvaa etten koe olevani yksin elämässä.

Jep..😊👍

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin, ehkä mä haluan paeta jonnekin kivenkoloon ja elää hyvin yksinkertaisesti. Kiina kuvastaa outoa vierasta tulevaisuutta, myrkytys saasteita, maakuoppa pelastusta ja piimä yksinkertaista elämää..Ja se että joku sitä piimää antoi, kuvaa etten koe olevani yksin elämässä.

Jep..😊👍

Oispa nyt lasi kylmää piimää! Mä tykkään piimästä, millonkohan oon sitä viimeksi juonut? Piimästä tulee entisajat mieleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo ole ihan fiktiota ollut. Englantihan on hallinnut Kiinaa Intian kauppakomppanian kautta.
        Myrkytetty kuningatar ei liene kovin harvinaista ja jos myrkytetty olisi kuningas se olisi jopa aika yleistä Aasiassa. Luin tarinan missä nuorempi veli myrkytti vanhemman veljensä joka oli kuningas ja otti vanhemman veljen vaimon itselleen. No loppujen lopuksi tuossa kävi hullusti koska nainen tappoi muutamia vuosia myöhemmin tuon nuoremman veljen ja astui valtaan.

Aasiassa uskotaan ihmisten siirtyvän toispuoleiseen missä eletään ihan samalla tavalla mitä me tehdään nyt arkipäivässä. Ihminen ei siis synny uutena oliona vaan siirtyy toiseen ulottuvuuteen.

Mutta jos nyt tulisi sitä sinun unta jotenkin analysoida niin tuo uni kertoo vain siitä kun menit kiinalaiseen syömään ja otit sitten jäätelökojusta jälkiruoaksi jäätelön. Mielestä on kummunnut sitten tarinaan hiukka ylimääräistä. Vai oletko lukenut tai katsonut historia dokkareita viimeaikoina?

AsianVierestä

"Aasiassa uskotaan ihmisten siirtyvän toispuoleiseen missä eletään ihan samalla tavalla mitä me tehdään nyt arkipäivässä. Ihminen ei siis synny uutena oliona vaan siirtyy toiseen ulottuvuuteen."

Kerrotko tarkemmin minkä uskonnon mukaan.

• Wwuwuw kirjoitti:

Jep..😊👍

Ja tietysti se Kiinan suurpalo kuvastaa ajatusta maailmanlopusta.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

"Aasiassa uskotaan ihmisten siirtyvän toispuoleiseen missä eletään ihan samalla tavalla mitä me tehdään nyt arkipäivässä. Ihminen ei siis synny uutena oliona vaan siirtyy toiseen ulottuvuuteen."

Kerrotko tarkemmin minkä uskonnon mukaan.

Buddhalaisuudessa. Henkimaailmassa eläville ihmisille pitää lähettää rahaa tältä puolen sinne toiseen maailmaan. Olen muutaman satasen sinne puolitutulle lähettänyt.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Buddhalaisuudessa. Henkimaailmassa eläville ihmisille pitää lähettää rahaa tältä puolen sinne toiseen maailmaan. Olen muutaman satasen sinne puolitutulle lähettänyt.

AsianVierestä

Taitaa olla joku oma erikoinen lahko.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Taitaa olla joku oma erikoinen lahko.

Ei ole, Kiinassa tuo tapa on hyvin yleistä. Uutenavuotena poltetaan henkimaailman rahaa vainajien haudoilla. Pitäähän niillä olla massia myös tuonpuoleisessa.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, Kiinassa tuo tapa on hyvin yleistä. Uutenavuotena poltetaan henkimaailman rahaa vainajien haudoilla. Pitäähän niillä olla massia myös tuonpuoleisessa.

AsianVierestä

Löysin yhden artikkelin josta aihe ehkä avautuu paremmin.

https://yle.fi/uutiset/3-10145873

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löysin yhden artikkelin josta aihe ehkä avautuu paremmin.

https://yle.fi/uutiset/3-10145873

AsianVierestä

Itseasiassa tuo ei ole uutenavuotena mutta kai sitä voi lähettää lahjoja myös silloin koska olen näin tehnyt. Toivottavasti meni perille.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa tuo ei ole uutenavuotena mutta kai sitä voi lähettää lahjoja myös silloin koska olen näin tehnyt. Toivottavasti meni perille.

AsianVierestä

Meni perille..mutta ei se, että kyse olisi buddhalaisuudesta.

Mulla on itse asiassa kirja, jota en tosin ehkä kymmeneen vuoteen ole avannut, jossa käsitellään buddhalaisuutta ja myös sen eri uskontokuntia..

Ehkä kyse on taolaisuudesta, tai kunfutselaisuudesta...Artikkelissa mainittiin vain tavasta.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mulla on itse asiassa kirja, jota en tosin ehkä kymmeneen vuoteen ole avannut, jossa käsitellään buddhalaisuutta ja myös sen eri uskontokuntia..

Ehkä kyse on taolaisuudesta, tai kunfutselaisuudesta...Artikkelissa mainittiin vain tavasta.

Ehkä tuo tapa on levinnyt yli uskontokuntien. Suurissa kaupungeissa on temppeleitä joissa voit käydä sytyttämässä suitsukkeita ja antamassa rahaa niin synnit ovat sovitetut. Ihan silleen lempeetä uskontomenoa verrattuna johonkin körttiläisyyteen. Itse olin haudoilla ihmisten kanssa joilta en muuten edes kysynyt mihin ne uskovat mutta onhan niitä jumalia aivan älyttömän paljon myös buddhalaisuudessa. Eivät muuten ole mitään tylsiä uskontoja jos taustoja haluaa lukea, itse tykästyin sellaiseen parrakkaaseen jumalaan kun se oli niin pirun miehekkään näköinen verrattuna sian olemuksen omaavaan nauravaan buddhaan.

AsianVierestä

• Wwuwuw kirjoitti:

Tuo tapa on syntynyt ennen buddhalaisuutta..

"Kiinan uskonnollisessa elämässä on kungfutselaisuutta ja taolaisuutta edeltäneitä ajatusrakennelmia, jotka näkyvät päivittäisessä uskonnollisessa elämässä osittain juuri näiden kolmen uskonnon kautta.

Kiinalaisen ajattelun tyypillisimpiä piirteitä on yin-yang -teoria, jonka mukaan kaikki olevainen sisältää tietyn suhteen mukaisen määrän piirteitä eri ominaisuuksien molemmista ääripäistä. Niinpä ei ole rumaa ilman kaunista tai kuumaa ilman kylmää. Kumpikaan ääripää ei koskaan esiinny puhtaana vaan sisältää vastakohtansa siemenen. Siten yöstä kehittyy päivä tai talvesta kesä.

Yin-yang -ajattelu on vaikuttanut kiinalaisten ajatteluun kaikilla tasoilla. Niin ihmisen elämä, luonto kuin historiakin nähdään tiettyjen yin-yang -vastakohtasuhteiden vaihteluna. Lääketiede, ruokakulttuuri ja taide ilmentävät osaltaan yin-yang -näkemystä. Myös kiinalaisen ihmisen asema on joukko ying-yang -suhteita henkilön ollessa samanaikaisesti esimerkiksi isän, pojan, aviomiehen ja ystävän asemassa mahdollisten virkatehtävien lisäksi.

Esi-isien kunnioitus on falloksen palvontana alkanut toimitus. Alun perin vain aatelissuvuilla oli oikeus palvella omien esi-isiensä muistotauluja, mutta jo ennen ajanlaskumme alkua myös tavallinen kansa omaksui käytännön. Jokaisessa kodissa oli esi-isien alttari, jonka kautta pidettiin juhla-aikoina ja perhetapahtumien yhteydessä yhteyttä suvun vainajiin. Juhlista uusi vuosi ja talvipäivän seisaus oli omistettu esi-isien muistotaulujen kunnioittamiseen, kun taas haudoista huolehdittiin Qingming-juhlan ja kymmenennen kuun ensimmäisen päivän juhlissa, jolloin myös nautittiin esi-isien kanssa yhteinen uhriateria. Esimerkiksi avioliittoa valmisteltaessa oli välttämätöntä ottaa yhteyttä esi-isiin näiden suostumuksen takaamiseksi.

Muistotaulut perustuvat ajatteluun, jonka mukaan vainajalla on kaksi sielua. Yin-sielu joutuu ruumiin mukana hautaan nauttien siellä kenties aikansa hauta-antimista, kun taas Yang-sielu oli muistotaulunsa kautta tavoitettavissa. Tämän sielun hyvinvointiin vaikuttaa hänen jälkeläistensä huolenpito. Toisaalta elossa olevat suvun jäsenet voivat toivoa hyötyvänsä esi-isästään tämän pitäessä yhteyttä tuonpuoleisiin voimiin.

Buddhalaisuuden myötä vainaja sai vielä kolmannen sielun, joka kulki helvetin tuomioistuinten läpi syntyäkseen uudelleen sopivaksi katsottuun muotoon. Buddhalaisuutta edeltäneen uhrikäytännön mukaan oletettiin kuitenkin yhä, että vainajan matkaa saatettiin helpottaa sopivin uhrein, jotka lähetettiin polttamalla rahan ja tarve-esineiden paperikuvia. Käytännön kokemukset tuomioistuimista lienevät vaikuttaneet siihen, että pieni lahjontakin kuului tällä matkalla asiaan."
        https://www.kiinaseura.fi/?p=108

Että menikö perille..😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tuo tapa on levinnyt yli uskontokuntien. Suurissa kaupungeissa on temppeleitä joissa voit käydä sytyttämässä suitsukkeita ja antamassa rahaa niin synnit ovat sovitetut. Ihan silleen lempeetä uskontomenoa verrattuna johonkin körttiläisyyteen. Itse olin haudoilla ihmisten kanssa joilta en muuten edes kysynyt mihin ne uskovat mutta onhan niitä jumalia aivan älyttömän paljon myös buddhalaisuudessa. Eivät muuten ole mitään tylsiä uskontoja jos taustoja haluaa lukea, itse tykästyin sellaiseen parrakkaaseen jumalaan kun se oli niin pirun miehekkään näköinen verrattuna sian olemuksen omaavaan nauravaan buddhaan.

AsianVierestä

Se oli tämä sotajumala.

https://www.aliexpress.com/item/Alloy-Buddha-Car-God-of-War-Guan-Gong-car-seat-ornaments/32865677865.html

Tyylikäs Ukko, ei mikään pyöreä iloinen silavapallo!

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Buddhalaisuuteen ei muuten kuulu jumalat lainkaan. Siksi mä siitä tykkäänkin. Hindulaisuudessa on kyllä jumalia lukematon määrä..Buddhaa palvotaan, vaikka Siddhartha Gautama ei niin halunnutkaan.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Tuo tapa on syntynyt ennen buddhalaisuutta..

"Kiinan uskonnollisessa elämässä on kungfutselaisuutta ja taolaisuutta edeltäneitä ajatusrakennelmia, jotka näkyvät päivittäisessä uskonnollisessa elämässä osittain juuri näiden kolmen uskonnon kautta.

Kiinalaisen ajattelun tyypillisimpiä piirteitä on yin-yang -teoria, jonka mukaan kaikki olevainen sisältää tietyn suhteen mukaisen määrän piirteitä eri ominaisuuksien molemmista ääripäistä. Niinpä ei ole rumaa ilman kaunista tai kuumaa ilman kylmää. Kumpikaan ääripää ei koskaan esiinny puhtaana vaan sisältää vastakohtansa siemenen. Siten yöstä kehittyy päivä tai talvesta kesä.

Yin-yang -ajattelu on vaikuttanut kiinalaisten ajatteluun kaikilla tasoilla. Niin ihmisen elämä, luonto kuin historiakin nähdään tiettyjen yin-yang -vastakohtasuhteiden vaihteluna. Lääketiede, ruokakulttuuri ja taide ilmentävät osaltaan yin-yang -näkemystä. Myös kiinalaisen ihmisen asema on joukko ying-yang -suhteita henkilön ollessa samanaikaisesti esimerkiksi isän, pojan, aviomiehen ja ystävän asemassa mahdollisten virkatehtävien lisäksi.

Esi-isien kunnioitus on falloksen palvontana alkanut toimitus. Alun perin vain aatelissuvuilla oli oikeus palvella omien esi-isiensä muistotauluja, mutta jo ennen ajanlaskumme alkua myös tavallinen kansa omaksui käytännön. Jokaisessa kodissa oli esi-isien alttari, jonka kautta pidettiin juhla-aikoina ja perhetapahtumien yhteydessä yhteyttä suvun vainajiin. Juhlista uusi vuosi ja talvipäivän seisaus oli omistettu esi-isien muistotaulujen kunnioittamiseen, kun taas haudoista huolehdittiin Qingming-juhlan ja kymmenennen kuun ensimmäisen päivän juhlissa, jolloin myös nautittiin esi-isien kanssa yhteinen uhriateria. Esimerkiksi avioliittoa valmisteltaessa oli välttämätöntä ottaa yhteyttä esi-isiin näiden suostumuksen takaamiseksi.

Muistotaulut perustuvat ajatteluun, jonka mukaan vainajalla on kaksi sielua. Yin-sielu joutuu ruumiin mukana hautaan nauttien siellä kenties aikansa hauta-antimista, kun taas Yang-sielu oli muistotaulunsa kautta tavoitettavissa. Tämän sielun hyvinvointiin vaikuttaa hänen jälkeläistensä huolenpito. Toisaalta elossa olevat suvun jäsenet voivat toivoa hyötyvänsä esi-isästään tämän pitäessä yhteyttä tuonpuoleisiin voimiin.

Buddhalaisuuden myötä vainaja sai vielä kolmannen sielun, joka kulki helvetin tuomioistuinten läpi syntyäkseen uudelleen sopivaksi katsottuun muotoon. Buddhalaisuutta edeltäneen uhrikäytännön mukaan oletettiin kuitenkin yhä, että vainajan matkaa saatettiin helpottaa sopivin uhrein, jotka lähetettiin polttamalla rahan ja tarve-esineiden paperikuvia. Käytännön kokemukset tuomioistuimista lienevät vaikuttaneet siihen, että pieni lahjontakin kuului tällä matkalla asiaan."
        https://www.kiinaseura.fi/?p=108

Että menikö perille..😄

Juu, on siellä vanhoja tapoja jos paljon ennen Jeesusta ovat noin Jeesustelleet:)

AsianVierestä

• Anonyymi

Täällä ”kiekuivat” joutsenet.
      -flowersreally-

• Kun kokoajan on sietämättömän tyhjä olo. Kun kaikki mitä teet, kaikki mitä puhut ja kaikki mihin ajatuksesi johtaa, on turhaa. Kun mikään ei tunnu miltään. Ja kun viimein saat kerrottua jotain, ihan tavallista, tunnet itsesi niin saatanan tärkeäksi. Sitten se kaikki viedään sulta. Sillä samalla silmänräpäyksellä kuin unohdat että täällä on muitakin kuin te kaksi. Kun unohdat mitä on empatia, uskollisuus, luottamus. Kun ainut mitä koet sillä hetkellä on sinä itse. Se tunne on niin pakottava ja tappava, ja susta tuntuu että ilman sitä sun elämä on hyödytöntä. Kuin se tunne ois tavoite jota yrität koko elämäs saavuttaa. Ja kun viimein oot siinä pisteessä, että sulla on mahdollisuus saada se. Sä teet sen päätöksen.

Ja kadut sitä välittömästi.

Lopulta ei ole väliä, kumman päätöksen teet. Otatko sen mitä haluat ja olet sen hetken onnellinen. Sä oot onnellinen sen yhden ohikiitävän hetken, mutta sitten muistat ne kaikki ihmiset, ne kaikki kokemukset jotka on ajaneet sut siihen pisteeseen ja siihen tilanteeseen. Pian tajuat että kaikkiin sattuu. Pian sulla ei ole enää mitään siitä. Se tunne on lyönyt itsensä läpi, mutta se on lyönyt sut sen mukana.

• Anonyymi

Kukko kiekuu no joo.

Mutta täällä joku harhaileva varis rääkyy aamuyöllä, naapuritalon katolla se rääkyy ja kerran näin sen menevän erään asunnon parvekkeellekin kun ei ollut lasitettu parveke.

Variksen rääkymiseen ei ole mukavaa herätä, mutta tuohon on jo tottunut että saattaa rääkäistä kovaa ja siihen herää helposti jos on tuuletusikkuna auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe