Mun mielestä ylityökorvaukset joutaisi lopettamaan tai ainakin tiputtamaan huomatavasti. Näin tehtäisiin ylitöiden tekeminen vähemmän houkuttavammaksi jolloin samalla joku työtönkin voisi saada työpaikan. Samalla taas ne jotka tekevät ylitöitä liian pienen palkkansa takia lähtisivät hanakammin etsimään muita hommia jolloin näidenkin alojen palkkaa tulisi nostaa "normaalille" tasolle.
Ylityökorvaukset lopetettava
2
115
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi se työtön saisi työpaikan, jos ylitöiden teettäminen olisi työnantajalle edullisempaa?
Ylityökorvausten pienentäminen tai kokonaan poistamalla niitä ylitöitä voisi teettää enemmän, ja samalla vähentää työntekijöitä, kun niiden poistuvien työt voisi teettää ylitöinä jäljelle jäävillä. Nythän ylitöiden teettäminen on tehty sen verran kalliiksi, että töitä kannattaa teettää mahdollisimman paljon normaaleilla työtunneilla, ja vasta pakon edessä ylitöillä.
Ja ei se palkka nousisi matalapalkka aloilla vaikka ylitöiden teettäminen olisikin edullisempaa. Nytkin valitetaan kuinka matalapalkka-aloille ei tahdo löytyä tekijöitä, kun kyseisten alojen firmojen "heikko" kannattavuus estää palkkojen noston. - Anonyymi
Jos ja kun ylitöistä ei maksettaisi ylityöntekijälle kunnon korvausta niin halukkuus ylitöiden tekemiseen vähentyisi. Työskentelen itse yrityksessä joka ei maksa kunnon palkkaa kilpailijoihinsa verrattuna, niin ainakin meillä on semmoista porukkaa paljonkin jotka ovat ihan kiimassa, kun pyydetään jäämään ylitöihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431269Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521076Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551048- 51775
- 65744
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62727Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30627