Näin unta että olin muistisairas.

Hyvää huomenta.

Yleensä näen paljon unia nukkuessani. Unet ovat erittäin selkeitä ja eläviä pääsääntöisesti. Aiheet vaihtelevat laidasta laitaan. Välillä olen vieraalla planeetalla, välillä on maailmanloppu menossa ja karua settiä. Muutama avaruusolento invaasiokin on koettu. Yleensä kuitenkin unet ovat melko neutraaleja luonteeltaan.

Tänä yönä oli erittäin mielenkiintoinen uni ja vähän ahdistavakin. Minkä ajattelin jakaa teille. Olin muistisairas. Paikkana entinen työpaikkani missä on paljon hyllyjä.

Pakkasin reppuun tavaroita, tuli kohta kun oli enää hammasharja ja tahna pakkaamatta. Otin käteen hammasharjan laittaakseni sen reppuun, sitten ihmettelin kun olikin tuo hammastahna jo kädessä. Kurkkasin reppuun niin olikin se hammasharja jo siellä repussa. Siinä tuli aika surrealistinen ja arvuutteleva olo, että mitä mahtoi tapahtua.

Erilaisia tavaroita piti koko ajan etsiä. Löysin takin, en ollut varma oliko se minun takkini, näytti samalta. Oli taskussa lompakkoni ja puhelin, totesin että minunhan se. Sitten rupesin etsimään muita tavaroitani, koska en muistanut mihin ne laitoin. Pidin tuota takkia sylissäni. Etsittiin ja pähkäiltiin mihin olin laittanut tavaroita. Seuraavan esineen löytyessä olin jo ehtinyt laskemaan tuon takkini johonkin toiseen paikkaan muistamatta siitä mitään. Sitten taas kova pähkäileminen ja etsiminen hyllyjen reunoilta mihin olin sen laskenut. Tätä toistui useasti, jossain vaiheessa päätin siinä, että nyt en laske mitään käsistäni. Ei onnistunut. Muutenkin tavarat näyttivät tutuilta, mutta ei osannut sanoa heti että onko omia.

Jossain vaiheessa myös hävisi useampi tunti vaikka piti käydä tuolla paikassa vain muutaman minuutin, koska ikkunasta katsoessani tutut odottivat autossa ja olivat soittaneet useamman kerran. Enkä ollut tajunnut siinä tuota ajankulua ollenkaan.

Että semmoista. En tiedä, onko vaikea muistisairaus oikeasti juurikin tuommoinen että ajan ja paikan taju skippaa asioita eteenpäin eripituisin ajanjaksoin ja ihmettelee että mitä täällä teen ja miksi tavara onkin jo laitettu sinne minne se piti laittaa. Asiat näyttävät etäisesti tutuilta ja pitää oikein miettiä onko ne omia. Oli kyllä opettava kokemus.

62

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otapa jotain kokaiinia sitten jos on pikkuhousut kuhassa, hukassa heh, tulee koko huoneistoremontti seitten samalla käskyllä, kuhastaja on varastanut pikkuhousuni.

      Kaukosäädin on hukassa joten remonttiin koko asunto sitten, kokaiini on tuollainen aine, mutta oikein käytettynä (kaukosäätimen etsimisessä), kun se on hallinnassa kuitenkin sitten, kuten lentäjillä yleensä EI ole.

    • Aika skiipi uni. Mä näen usein aina yövuorojen jälkeen sellaisia outoja unia.

      Joskus näkee unta, että näkee unta ja sit herää, mutta kun herää oikeasti, ei tiedäkään että siis mikä nyt oli unta. 😝

      Aivot on kyllä huikee mössö. Unethan on aivojen ns. Näytönsäästäjä-ohjelma, kun aistimet on levossa, aivojen pitää keksiä itse juttuja. Muistihan niitä värkkää ja tempoo kaikkea lähimuistista ja kauempaa. Sitten lisäilee sinne omiaan.

      Aivothan tekee ja rakentaa meille ajatuksetkin yleensä. Se ajatus koostuu aikamonesta muistiin liittyvästä asiasta ja havainnosta, mutta jännintä on, että mitä se ei muista, se saattaa vetää sen vaikka noista unista tai randomilla vaikka toisen sanomisesta, minkä muistat. Eli ei kaikki ajatukset perustu faktoihin, vaan omat aivotkin voi huijata sua pahemman kerran.

      Hassu hyhmä noi aivot! 😂

      • Hah, joo. Unessa herää uneen ja luulee että on hereillä. Sitten alkaa raksuttamaan että nukkuukin vielä. :D

        Aivot käsittelee asioita tiedostamatta unissa. Alitajunta rullaa niin sanotusti. Se on kanssa hienoa sitten kun huomaa että onkin unta ja rupeaa siinä tekemään kaikenlaista.

        Niin miten se mahtaa mennä. Aivot koittaa paikkailla koloja parhaansa mukaan sen hetkisillä tiedoilla ja saattaa yhdistellä vääriä asioita joukkoon toisesta muistipaikasta.


      • Irvokas kirjoitti:

        Hah, joo. Unessa herää uneen ja luulee että on hereillä. Sitten alkaa raksuttamaan että nukkuukin vielä. :D

        Aivot käsittelee asioita tiedostamatta unissa. Alitajunta rullaa niin sanotusti. Se on kanssa hienoa sitten kun huomaa että onkin unta ja rupeaa siinä tekemään kaikenlaista.

        Niin miten se mahtaa mennä. Aivot koittaa paikkailla koloja parhaansa mukaan sen hetkisillä tiedoilla ja saattaa yhdistellä vääriä asioita joukkoon toisesta muistipaikasta.

        Joo. Siis on todettu, että ihminen muistaa vaan osan ja täyttelee sit muistin kolosia jollain..... millälie? Pessimistinen luonne tietty jollain kehnolla jutulla ja positiivinen yltiöhienolla. 😬

        Joskus oli joku nainen kivenkovaa väittänyt, että oma isä olisi käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen häntä, oli vuosia siinä uskossa ja sit selvisikin varmaati, että se ei ollut totta. Isukki oli jo potkassut tyhjää ja niinpä tää nainen vissiin sit alkoi tutkimaan ihmisen muistia. Se huijaa, eikä siihen kannata ihan aukottomasti luottaa. 😃

        Kyllä musta tuo kuupan sisällä oleva mössö on vaan niin venska, että mitähän kaikkea sieltä itseeltäänkin löytyy? 😝
        Ainakin oon löytänyt saakelisti kaikkea muualta tullutta lööperiä, esimerkiksi miehekkyys, siis maskuliinisuus! Ihan shaibaa.... ei määrittele mua. Sit vaikka minä itse yleensä.... sehän kuva on tullut vain muitten sanoista aikaisemmin ja teoista... ihan väärästä suunnasta. Mutta tiukassa ne kaikki muualta tulleet jutut on päässä. 😬 Mutta vielä mä roklaan ne selviks..... haluan kuskin pukille kunnolla....😝


    • Mä laitoin mun eilisen unen tuonne käki kukkuu...vai oliko se kukko kiekuu -aloitukseen.

      Unessa ei pysty lukemaan kirjaimia..Joskus unessa ratkon ristikoita ( koska ennen nukahtamista olen niitä tehnyt), niin kirjaimet leijuvat ympäriinsä ja vaihtelevat mukavasti paikkaansa. Jonkun yhden sanan pystyy pitämään koossa, mutta ei koko lausetta.

      Viime yönä näin jotain oikein mukavaa unta, en muista enä mitä se oli, muistan vain aamulla kun heräsin kuinka oli edelleen hyvä fiilis.

      • Tuo onkin mielenkiintoinen, ei ole vastaan tullut itselläni tekstiä unessa varmaankaan koskaan. Täytyy pistää korvan taakse että miten mahtaa käydä, jos tulee vastaan.

        Se on aina kivaa kun herää mukavalla mielin aamulla. :)


      • Anonyymi

        Näit unta että olit potalla?


    • Voin kertoa ettei muistini niin hyvä kuin aiemmin vaikka katson kelloa ja pistän ajan mieleen en muista sitä enää varmuudella.

      Se on hyvin ärsyttävää.

      • Se on kyllä ärsyttävää, itselläni kanssa tuon unettomuuden kanssa muisti alkanut temppuilemaan. Ei tahdo muistaa joitakin asioita. Välillä pitää oikein monta kertaa lukea joku simppeli tekstikin useamman kerran kirjaa lukiessa että mitenkäs se nyt menikään. Ajatuksen lanka tuppaa kanssa karkaamaan helpommin kuin ennen.


      • Oletko kokeillut melatoniinia unettomuuteen? Saa ilman reseptiä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oletko kokeillut melatoniinia unettomuuteen? Saa ilman reseptiä.

        Juuh, olen koittanut. Se toimii hyvin ensialkuun, mutta sitten herää virkeänä tunnin päästä nukahtamisesta.


      • Irvokas kirjoitti:

        Juuh, olen koittanut. Se toimii hyvin ensialkuun, mutta sitten herää virkeänä tunnin päästä nukahtamisesta.

        Oletko sä masentunut?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Oletko sä masentunut?

        Elä utele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elä utele.

        Miksen?


    • Anonyymi

      Voisko olla, että sua vähän jännittää ne tulevat selvitykset. Jotain uutta tulossa, elämäsi saattaa muuttua aika paljonkin, mutta siihen liittyy epävarmuutta, kaikki ei ole omissa käsissä ja se sitten pulpahti tuollaisena unena?

      Erityisesti unen tunnetilaa kannattaa muistella, mikä kohta ahdisti, missä olit utelias tms, ja miettiä mistä se voi kertoa.

      -flowersreally-

      • Mulle tuli ihan sama mieleen. Ollaan tavallaan lähdössä, mutta ei sitten kuitenkaan..


      • Odotan tosin innolla sitä, mutta voihan se olla että sitä vähän jännittää tiedostamatta. Kyllähän se elämä tulee muuttumaan taas. Katsotaan mihin hommiin olisi kykenevä vielä.

        Eipä sitä epävarmuutta ole sen asian suhteen sillai, vaikka ei tiedäkkään mitä tuleman pitää. Miten sen sanoisi. Kaikki ovet on auki tällä hetkellä ja nuoli pyörii lattialla villisti ja odottaa uteliaana minkä ovien kohdalle se pysähtyy. Töniä sitten sitä nuolta sopivimman oven suuntaan ja aloittaa uusi seikkailu siitä. :)

        Siinä ahdisti lähinnä se, kun oli koko ajan tavarat hukassa ja niitä piti etsiä toistuvasti. Veikkaan että olin nukkunut vain huonossa asennossa, mikä sitten aiheutti sen unen. Oli otsassa jomotusta aamulla.


      • Anonyymi
        Irvokas kirjoitti:

        Odotan tosin innolla sitä, mutta voihan se olla että sitä vähän jännittää tiedostamatta. Kyllähän se elämä tulee muuttumaan taas. Katsotaan mihin hommiin olisi kykenevä vielä.

        Eipä sitä epävarmuutta ole sen asian suhteen sillai, vaikka ei tiedäkkään mitä tuleman pitää. Miten sen sanoisi. Kaikki ovet on auki tällä hetkellä ja nuoli pyörii lattialla villisti ja odottaa uteliaana minkä ovien kohdalle se pysähtyy. Töniä sitten sitä nuolta sopivimman oven suuntaan ja aloittaa uusi seikkailu siitä. :)

        Siinä ahdisti lähinnä se, kun oli koko ajan tavarat hukassa ja niitä piti etsiä toistuvasti. Veikkaan että olin nukkunut vain huonossa asennossa, mikä sitten aiheutti sen unen. Oli otsassa jomotusta aamulla.

        Isot muutokset saattaa tuottaa ton tyylistä matskua uniin. Mä näin yhden elämänmuutoksen aikaan toistuvasti unta, jossa olin hotellissa ja mun olisi pitänyt lähteä jo kentälle, mutta mun kamat oli pitkin poikin hotellihuoneessa ja sitä kamaa oli ihan älyttömästi, aina kun avasin jonkun laatikon tai kaapin niin tavaroita löytyi lisää eikä siitä meinannut tulla mitään. Avasin laatikon tai kaapin uudelleen, niin siellä oli lisää tavaraa. Ahdisti kun olin myöhässä enkä ollut edes kirjautunut ulos hotellista. Joillakin kerroilla hotellihuonekin oli hukassa. Mulla oli aika raskas reppu silloin.

        Mutta totta myös toi, että fyysinen epämukavuus esim kivut voi tulla uniin muokkautuneina joksikin ihan muuksi. Sorry kun lähdin tulkitsemaan :)

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mulle tuli ihan sama mieleen. Ollaan tavallaan lähdössä, mutta ei sitten kuitenkaan..

        Sun eilinen uni oli liian outo tulkittavaksi. Etkä kertonut tunnetiloista.

        Mutta onneksi sä pelastuit.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mulle tuli ihan sama mieleen. Ollaan tavallaan lähdössä, mutta ei sitten kuitenkaan..

        Mä muuten meloin viime yönä, tuli susta mieleen. Mutta se kajakki oli jostain toisesta todellisuudesta, se nousi lentoon kun olin hetken melonut ja sitten se muuttui lentoliskoksi ja sillä oli joku konsoli niskassa, josta katselin uutisia samalla kun lennettiin.
        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä muuten meloin viime yönä, tuli susta mieleen. Mutta se kajakki oli jostain toisesta todellisuudesta, se nousi lentoon kun olin hetken melonut ja sitten se muuttui lentoliskoksi ja sillä oli joku konsoli niskassa, josta katselin uutisia samalla kun lennettiin.
        -flowers-

        Sarjassamme..Liian outoja unia tulkittavaksi..🤔😄


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sarjassamme..Liian outoja unia tulkittavaksi..🤔😄

        Joo. Mutta olin hyvällä mielellä ja vapautunut. (Reppu on nykyään aika kevyt)

        Ihmettelin vaan että kenenköhän idis on ollut laittaa konsoli kajakkiin. Unet on siitä hassuja, että vaikka kajakki oli muuttunut lentoliskoksi niin se oli silti edelleen kajakki.

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isot muutokset saattaa tuottaa ton tyylistä matskua uniin. Mä näin yhden elämänmuutoksen aikaan toistuvasti unta, jossa olin hotellissa ja mun olisi pitänyt lähteä jo kentälle, mutta mun kamat oli pitkin poikin hotellihuoneessa ja sitä kamaa oli ihan älyttömästi, aina kun avasin jonkun laatikon tai kaapin niin tavaroita löytyi lisää eikä siitä meinannut tulla mitään. Avasin laatikon tai kaapin uudelleen, niin siellä oli lisää tavaraa. Ahdisti kun olin myöhässä enkä ollut edes kirjautunut ulos hotellista. Joillakin kerroilla hotellihuonekin oli hukassa. Mulla oli aika raskas reppu silloin.

        Mutta totta myös toi, että fyysinen epämukavuus esim kivut voi tulla uniin muokkautuneina joksikin ihan muuksi. Sorry kun lähdin tulkitsemaan :)

        -flowersreally-

        Hui hai, ei mittään. :)

        Kyllähän tässä elämänmuutosta on ollut ja tulee olemaan vieläkin jonkin aikaa. Se voi hyvinkin olla se mikä tuon osittain tekee. Kun reppua piti pakata ja tavaroita etsiä. Ulkona oli pakettiautokin odottelemassa kun muistelen tarkemmin.

        Onhan se niin, että ulkoiset ja sisäiset tekijät tulevat helposti uniin. Sitä tulee nähtyä niin paljon erittäin outoja unia että harvemmin niitä jää pohtimaan. Mutta tuo oli sen verran poikkeava, pääsi kokemaan muistisairautta kunnon black-outeilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä muuten meloin viime yönä, tuli susta mieleen. Mutta se kajakki oli jostain toisesta todellisuudesta, se nousi lentoon kun olin hetken melonut ja sitten se muuttui lentoliskoksi ja sillä oli joku konsoli niskassa, josta katselin uutisia samalla kun lennettiin.
        -flowers-

        Aika erikoinen tuo. :) Olisi aika kätevää, kun kyllästyy melomaan niin lähtee lentämään. :D

        Olitko katsonut kenties Game of Thronesia? Lentoliskosta vaan tuli mieleen.


      • Anonyymi
        Irvokas kirjoitti:

        Aika erikoinen tuo. :) Olisi aika kätevää, kun kyllästyy melomaan niin lähtee lentämään. :D

        Olitko katsonut kenties Game of Thronesia? Lentoliskosta vaan tuli mieleen.

        En ole koskaan katsonut Game of Thronesia. Mutta olin kyllä lukenut dinosauruksista ja lentoliskoista, tiesitkö, että lentoliskojen siipienväli saattoi olla 17 metriä, uuu (siis ihan aikuisten oikeesti).

        Sit tykkään Avatarista, unessa oli siitä jotain vaikutteita myös.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan katsonut Game of Thronesia. Mutta olin kyllä lukenut dinosauruksista ja lentoliskoista, tiesitkö, että lentoliskojen siipienväli saattoi olla 17 metriä, uuu (siis ihan aikuisten oikeesti).

        Sit tykkään Avatarista, unessa oli siitä jotain vaikutteita myös.

        -flowersreally-

        Oho, siinä on jo kokoa lentoliskolla! Aikamoinen näky ollut varmaan taivaalla lentelemässä. Massiivisen kokoisia jotkut. Olisiko bronttosaurus ollut yksi suurimpia. Nuorena tuli fanitettua dinosauruksia paljonkin. Tuli katsottua Jurassic Park varmaan 20 kertaa. Ja kyllähän niitä vieläkin vähän fanittaa. :)

        Avatar on hyvä leffa, tykkäsin kanssa, värikäs maailma siinä. Osasi kansa elää sovussa luonnon kanssa hyvin. Siinä sekoittuu vähän fantasia ja scifi. Siitä tulee parin vuoden päästä uusi ja sen jälkeen tulee vielä kolme niitä.

        Jos lentelit sen Ikran kanssa? :) Oli valinnut sinut lentäjäksi.


      • Anonyymi
        Irvokas kirjoitti:

        Oho, siinä on jo kokoa lentoliskolla! Aikamoinen näky ollut varmaan taivaalla lentelemässä. Massiivisen kokoisia jotkut. Olisiko bronttosaurus ollut yksi suurimpia. Nuorena tuli fanitettua dinosauruksia paljonkin. Tuli katsottua Jurassic Park varmaan 20 kertaa. Ja kyllähän niitä vieläkin vähän fanittaa. :)

        Avatar on hyvä leffa, tykkäsin kanssa, värikäs maailma siinä. Osasi kansa elää sovussa luonnon kanssa hyvin. Siinä sekoittuu vähän fantasia ja scifi. Siitä tulee parin vuoden päästä uusi ja sen jälkeen tulee vielä kolme niitä.

        Jos lentelit sen Ikran kanssa? :) Oli valinnut sinut lentäjäksi.

        Joo, siinä olisi kelvannut lennellä, 17 m siipivälillä. En tiedä oliko Ikran, kuten tossa Wuulle sanoin, vaikka muuttui lentoliskoksi, oli samaan aikaan kajakki. Ikran ei ehkä tykkäisi siitä.

        Argentinosaurus taitaa ola kaikista suurimmaksi arvioitu, mutta käsittääkseni kokonaista fossiilia ei ole löytynyt, joten asia on hieman kiistanalainen. Ovat kuitenkin arvioineet, että saattoi painaa jopa 100 tonnia.

        Unessa oli kohtaus, jota on vaikea kuvailla, sen äiti-maan, siis sen puun (en muista nimeä), tapaisen ”olion” kanssa. Otin yhteyttä johonkin toiseen ulottuvuuteen ”puusta” riippuvien hohtavien ”helmien” kautta. Join myös niistä helmistä. Hmm.

        Odotan tota Avatarin jatko-osaa, toivottavasti eivät köki sitä, monesti jatko-osat ovat jotenkin lässähtäneitä. Pitäisi kai toi Game of Throneskin katsoa ”yleissivistyksen” kannalta, löytyisiköhän kaikki jaksot jostain?

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, siinä olisi kelvannut lennellä, 17 m siipivälillä. En tiedä oliko Ikran, kuten tossa Wuulle sanoin, vaikka muuttui lentoliskoksi, oli samaan aikaan kajakki. Ikran ei ehkä tykkäisi siitä.

        Argentinosaurus taitaa ola kaikista suurimmaksi arvioitu, mutta käsittääkseni kokonaista fossiilia ei ole löytynyt, joten asia on hieman kiistanalainen. Ovat kuitenkin arvioineet, että saattoi painaa jopa 100 tonnia.

        Unessa oli kohtaus, jota on vaikea kuvailla, sen äiti-maan, siis sen puun (en muista nimeä), tapaisen ”olion” kanssa. Otin yhteyttä johonkin toiseen ulottuvuuteen ”puusta” riippuvien hohtavien ”helmien” kautta. Join myös niistä helmistä. Hmm.

        Odotan tota Avatarin jatko-osaa, toivottavasti eivät köki sitä, monesti jatko-osat ovat jotenkin lässähtäneitä. Pitäisi kai toi Game of Throneskin katsoa ”yleissivistyksen” kannalta, löytyisiköhän kaikki jaksot jostain?

        -flowersreally-

        No juu, ei välttämättä Ikran ihan heti tykkäisi sellaisesta. :)

        Siinä on ollut dinolla kokoa. Vilkaisin siitä vähän. Pelkkä selkänikama 1,3 metriä pitkä. :S Siinä on massaa, mahtoikohan saada olla rauhassa isommilta lihansyöjiltä.

        Tuo kuullostaa erikoiselta. En olekkaan varmaan toiseen ulottuvuuteen koskaan ollut unissa yhteydessä.

        Avaruusaluksilla käynyt kyllä. Oli yksi realistisimpia unia. Olin jossain steriilissä huoneessa metallisen pöydän päällä makoilemassa. Jalat ja rinta oli kiinnitetty siteellä, etten tipu. Koska sain yläruumiin helposti irti niistä nousemalla nojaamaan kyynärpäiden varaan. Katselin ympärille ja huhuilin. Oli kirkas huone ja ovi yhdellä seinällä. Sitten päälleni heitettiin läpinäkyvähkö pressu, ikään kuin eristettiin minut ja huoneeseen tuli joukko ihmislapsen tapaisia noin metrin korkuisia olentoja ja yksi aikuinen. Olin kääntänyt pään sivulle ja makasin selällään taas. Alkoivat sitten tunnustelemaan kasvojani pressun läpi. Näin kuinka heidän kätensä liikkuivat sitä vasten. Sitten meinasin tukehtua kun tukkivat suuni käsillään. Heräsin siihen ja olin nukkunut selälläni pää kyljellään, oli limaa kurkussa mikä tukki hengitystietä vähän. Oli tullut se sitten uneen. Vai oliko sittenkin? :D

        Ollut aika kauan tuotoksessa nuo Avatarit, luulisi että nähty vaivaa niiden tekoon. Tosin eipä se aina sitä takaa.
        Eiköhän ne ole HBO:lla varmaankin nuo jaksot. Ihan hyvä sarja ollut kyllä tuo GoT.


      • Anonyymi
        Irvokas kirjoitti:

        No juu, ei välttämättä Ikran ihan heti tykkäisi sellaisesta. :)

        Siinä on ollut dinolla kokoa. Vilkaisin siitä vähän. Pelkkä selkänikama 1,3 metriä pitkä. :S Siinä on massaa, mahtoikohan saada olla rauhassa isommilta lihansyöjiltä.

        Tuo kuullostaa erikoiselta. En olekkaan varmaan toiseen ulottuvuuteen koskaan ollut unissa yhteydessä.

        Avaruusaluksilla käynyt kyllä. Oli yksi realistisimpia unia. Olin jossain steriilissä huoneessa metallisen pöydän päällä makoilemassa. Jalat ja rinta oli kiinnitetty siteellä, etten tipu. Koska sain yläruumiin helposti irti niistä nousemalla nojaamaan kyynärpäiden varaan. Katselin ympärille ja huhuilin. Oli kirkas huone ja ovi yhdellä seinällä. Sitten päälleni heitettiin läpinäkyvähkö pressu, ikään kuin eristettiin minut ja huoneeseen tuli joukko ihmislapsen tapaisia noin metrin korkuisia olentoja ja yksi aikuinen. Olin kääntänyt pään sivulle ja makasin selällään taas. Alkoivat sitten tunnustelemaan kasvojani pressun läpi. Näin kuinka heidän kätensä liikkuivat sitä vasten. Sitten meinasin tukehtua kun tukkivat suuni käsillään. Heräsin siihen ja olin nukkunut selälläni pää kyljellään, oli limaa kurkussa mikä tukki hengitystietä vähän. Oli tullut se sitten uneen. Vai oliko sittenkin? :D

        Ollut aika kauan tuotoksessa nuo Avatarit, luulisi että nähty vaivaa niiden tekoon. Tosin eipä se aina sitä takaa.
        Eiköhän ne ole HBO:lla varmaankin nuo jaksot. Ihan hyvä sarja ollut kyllä tuo GoT.

        Unen toisessa ulottuvuudessa oli sellaista Interstellarin kirjahylly-fiilistä (se kohtaus, kun kirjahylly monistui ja taipui monissa väreissä), mutta mulla se tapahtui siellä ”puun” ”helmien” lomassa.

        Aika hurjan kuuloinen toi sun uni, kuulostaa ahdistavalta toi hengityksen salpautuminen pressun alla. Mä en muista olisinko koskaan ollut alieneiden kanssa tekemisissä unissani, tai avaruusaluksessa, avaruudessa kyllä, mutta yleensä lennän yksin mitä ihmeellisimmillä härpäkkeillä.

        Muistin vielä nukahtaessa että ton Argentinosauruksen jälkeen on löydetty vielä mahdollisesti suuremman dinon luita, https://www.theguardian.com/science/2016/jan/17/dinosaur-titanosaur-largest-animal-ever-walk-earth-argentina?CMP=share_btn_tw http://www.bbc.co.uk/programmes/p03f6c8z
        Attenboroughn dokkari aiheesta on mielenkiintoinen.

        Täytyykin ottaa GoT-maratoni joku sadepäivä. Silloin kun se alkoi/oli alkamassa, sain jostain jutuista/klipeistä kuvan, että se on väkivalta- ja seksimässäilyä juonittelua, enkä sellaisista juuri välitä. Ehkä se pitää tsekata,että oisko siinä jotain varsinaista jutun juurtakin :)

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unen toisessa ulottuvuudessa oli sellaista Interstellarin kirjahylly-fiilistä (se kohtaus, kun kirjahylly monistui ja taipui monissa väreissä), mutta mulla se tapahtui siellä ”puun” ”helmien” lomassa.

        Aika hurjan kuuloinen toi sun uni, kuulostaa ahdistavalta toi hengityksen salpautuminen pressun alla. Mä en muista olisinko koskaan ollut alieneiden kanssa tekemisissä unissani, tai avaruusaluksessa, avaruudessa kyllä, mutta yleensä lennän yksin mitä ihmeellisimmillä härpäkkeillä.

        Muistin vielä nukahtaessa että ton Argentinosauruksen jälkeen on löydetty vielä mahdollisesti suuremman dinon luita, https://www.theguardian.com/science/2016/jan/17/dinosaur-titanosaur-largest-animal-ever-walk-earth-argentina?CMP=share_btn_tw http://www.bbc.co.uk/programmes/p03f6c8z
        Attenboroughn dokkari aiheesta on mielenkiintoinen.

        Täytyykin ottaa GoT-maratoni joku sadepäivä. Silloin kun se alkoi/oli alkamassa, sain jostain jutuista/klipeistä kuvan, että se on väkivalta- ja seksimässäilyä juonittelua, enkä sellaisista juuri välitä. Ehkä se pitää tsekata,että oisko siinä jotain varsinaista jutun juurtakin :)

        -flowersreally-

        Ollut varmaan aikamoinen uni tuo. :) Kaikenlaisia kummallisuuksia kyllä ihmiset näkevät. Saa nähdä koska se unien tallennusteknologia kehittyy paremmaksi. Jotain kuvan tapaista ovat saaneet jo tallennettua aivoista. Olisi vänkä nähdä toisten unia. :) Interstellar oli kanssa komea elokuva.

        Jos olet niin sanotusti vapaa luova sielu, lentelee ilman huolia. :) Harvemmin tulee nähtyä lentely unia, joskus pari kertaa lennellyt ihan ilman mitään laitteita. Meni kyllä kovaa edestakaisin.

        Jännä funtsia mimmoiset elinolot dinosauruksilla on ollut tuohon aikaan, kun evoluutio muokannut niistä isoja. Olikohan paljon happirikkaampi ympäristö tai vastaavaa, pystynyt lihakset kasvamaan siten isommaksi. David Attenborough on kyllä rento mies, hänen dokkareita katselee mielellään. Sama kuin Bob Rossin maalausvideoita. :)

        No juu, ei se välttämättä sitten sovi tuo GoT, siinä on aika paljon tuollaista, en nyt sanoisi kuitenkaan ihan mässäilyä. Mutta on myös sitten paljon hyviä henkilöhahmoja, mysteeriä, eri kulttuureita ja opetuksia. Suosittelen vilkaisemaan.


      • Anonyymi
        Irvokas kirjoitti:

        Ollut varmaan aikamoinen uni tuo. :) Kaikenlaisia kummallisuuksia kyllä ihmiset näkevät. Saa nähdä koska se unien tallennusteknologia kehittyy paremmaksi. Jotain kuvan tapaista ovat saaneet jo tallennettua aivoista. Olisi vänkä nähdä toisten unia. :) Interstellar oli kanssa komea elokuva.

        Jos olet niin sanotusti vapaa luova sielu, lentelee ilman huolia. :) Harvemmin tulee nähtyä lentely unia, joskus pari kertaa lennellyt ihan ilman mitään laitteita. Meni kyllä kovaa edestakaisin.

        Jännä funtsia mimmoiset elinolot dinosauruksilla on ollut tuohon aikaan, kun evoluutio muokannut niistä isoja. Olikohan paljon happirikkaampi ympäristö tai vastaavaa, pystynyt lihakset kasvamaan siten isommaksi. David Attenborough on kyllä rento mies, hänen dokkareita katselee mielellään. Sama kuin Bob Rossin maalausvideoita. :)

        No juu, ei se välttämättä sitten sovi tuo GoT, siinä on aika paljon tuollaista, en nyt sanoisi kuitenkaan ihan mässäilyä. Mutta on myös sitten paljon hyviä henkilöhahmoja, mysteeriä, eri kulttuureita ja opetuksia. Suosittelen vilkaisemaan.

        Joo, mä tykkäsin Interstellarista myös.

        Eikös dinojen aikaan ollut lämmintä ja kosteaa, suuria sanikkaiskasvustoja, paljon lehtevää syötävää niin kasvissyöjistäkin saattoi kasvaa noin isoja? Olisi kyllä aika mageeta matkata ajassa vaikkapa tuohon aikaan.

        Bob Rossista en ole kuullutkaan, täytyy vissiin tsekata hänet myös.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mä tykkäsin Interstellarista myös.

        Eikös dinojen aikaan ollut lämmintä ja kosteaa, suuria sanikkaiskasvustoja, paljon lehtevää syötävää niin kasvissyöjistäkin saattoi kasvaa noin isoja? Olisi kyllä aika mageeta matkata ajassa vaikkapa tuohon aikaan.

        Bob Rossista en ole kuullutkaan, täytyy vissiin tsekata hänet myös.

        -flowersreally-

        Se voi olla tosiaan, jos on ollut paljon syötävää. En ajatellutkaan tuota. Olishan se siistiä päästä näkemään niitä luonnossa. Voisi tulla tosin aika nopea tarve vaihtaa kalsarit, kun T-Rex tulee moikkaamaan. :)

        Suomessa ei taida olla missään varmaankaan luita näytillä, pitäisi melkein Briteissä mennä käymään. Siinä vieressä seistessä tajuaisi kuinka isoja ne on oikeasti ollut.

        Jos muuten tykkäät Interstellarin ja Avatarin tapaisista leffoista, niin suosittelen "Sunshine" ja "Valerian and the City of a Thousand Planets". Onhan noita muitakin kanssa, joskus tuntuu että on liikaa nähnyt scifiä.


      • Anonyymi
        Irvokas kirjoitti:

        Se voi olla tosiaan, jos on ollut paljon syötävää. En ajatellutkaan tuota. Olishan se siistiä päästä näkemään niitä luonnossa. Voisi tulla tosin aika nopea tarve vaihtaa kalsarit, kun T-Rex tulee moikkaamaan. :)

        Suomessa ei taida olla missään varmaankaan luita näytillä, pitäisi melkein Briteissä mennä käymään. Siinä vieressä seistessä tajuaisi kuinka isoja ne on oikeasti ollut.

        Jos muuten tykkäät Interstellarin ja Avatarin tapaisista leffoista, niin suosittelen "Sunshine" ja "Valerian and the City of a Thousand Planets". Onhan noita muitakin kanssa, joskus tuntuu että on liikaa nähnyt scifiä.

        ”Dippykin” on kuulemma lähtenyt Lontoon National History Museumista, se oli vaikuttava näky museon aulassa, vaikkei käsittääkseni aito ollutkaan. Hieno paikka tuo museo joka tapauksessa.

        Kiitos noista leffavinkeistä, en ole nähnyt kumpaakaan (ainakaan nimen perusteella muista).

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Dippykin” on kuulemma lähtenyt Lontoon National History Museumista, se oli vaikuttava näky museon aulassa, vaikkei käsittääkseni aito ollutkaan. Hieno paikka tuo museo joka tapauksessa.

        Kiitos noista leffavinkeistä, en ole nähnyt kumpaakaan (ainakaan nimen perusteella muista).

        -flowersreally-

        Vilkaisin kuvia tuosta Dippysta, aikast komia kieltämättä. Sen verran arvokkaita nuo luut etteivät viitsi varmaankaan pitää aitoja noin avonaisesti esillä.

        Juuh ei mitään. :) Kysele lisää vaan jos innostaa tuommoiset leffat.

        Täytyykin ruveta nukkumaan seuraavaksi, joten toivotan hyvät yöt tähän väliin.


      • Anonyymi
        Irvokas kirjoitti:

        Vilkaisin kuvia tuosta Dippysta, aikast komia kieltämättä. Sen verran arvokkaita nuo luut etteivät viitsi varmaankaan pitää aitoja noin avonaisesti esillä.

        Juuh ei mitään. :) Kysele lisää vaan jos innostaa tuommoiset leffat.

        Täytyykin ruveta nukkumaan seuraavaksi, joten toivotan hyvät yöt tähän väliin.

        Hyvää yötä sinne myös!
        -flowers-


    • Anonyymi

      Elokuvamaiset ja värilliset unet ovat hauskoja nähdä :)

      • En muista nähneeni värittömiä, eli mv- unia. Lentounet on mukavia..


    • Toivottavasti ei ollut ns. enneuni. Mä en muista mitä unta näin, mutta viime yönä näin jotakin unta. Heräsin siihin ja se katos samantien kuin saippuakupla. Harvoin muistan nähneeni unia. Ehkä hetken herättyäni, mutta se unohtuu aamun ja päivän aikana..ellei ole joku ahdistava painajainen.

      Joskus näin toistuvasti vuosikausia samaa unta, en nyt tietenkään joka yö. Mutta vuosien ajan aina joskus ja joskus tiuhaankin. Se oli ihan kamala uni muutenkin, siitä jäi joka kerta todella todella ahdistunut ja paha olo. Melkein hirvitti käydä nukkumaan...

      Mä muuten olen kyllä lukenut unissani siis ihan selvää selkokielistä tekstiä.

      • Ai oot. Mulla ei onnistu. Siis tuo lukeminen.

        Mä näen vieläkin toisinaan ahdistavia unia mutsista ja siitä, että se on ihan sekasin ja mun täytyy juosta sen perässä..Vaikka se on jo vuosia ollut turvallisesti hoidossa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai oot. Mulla ei onnistu. Siis tuo lukeminen.

        Mä näen vieläkin toisinaan ahdistavia unia mutsista ja siitä, että se on ihan sekasin ja mun täytyy juosta sen perässä..Vaikka se on jo vuosia ollut turvallisesti hoidossa.

        Nyt mä muistan viime yön unesta jotain.. Siinä oli nimittäin mutsi mukana..ja me oltiin jossain pelikasinolla ja meillä oli oikein hauskaa..Lompakostakin löytyi jatkuvasti aina vain lisää rahaa..ja sitten oltiinkin hiihtämässä,.Kuinkas muuten..🤪


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt mä muistan viime yön unesta jotain.. Siinä oli nimittäin mutsi mukana..ja me oltiin jossain pelikasinolla ja meillä oli oikein hauskaa..Lompakostakin löytyi jatkuvasti aina vain lisää rahaa..ja sitten oltiinkin hiihtämässä,.Kuinkas muuten..🤪

        Unissa on se hyvä puoli, että voi skipata turhat siirtymien aiheuttamat odottelut pois.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai oot. Mulla ei onnistu. Siis tuo lukeminen.

        Mä näen vieläkin toisinaan ahdistavia unia mutsista ja siitä, että se on ihan sekasin ja mun täytyy juosta sen perässä..Vaikka se on jo vuosia ollut turvallisesti hoidossa.

        Toisinaan kyllä joku ( kukakohan) selostaa mun unia ihan kuin lukisi kirjaa, mutta tekstitys pùttuu.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Toisinaan kyllä joku ( kukakohan) selostaa mun unia ihan kuin lukisi kirjaa, mutta tekstitys pùttuu.

        Mistä toi tuhru uun päälle tuli? Yritin sitä tän tabletin näytöltä pyyhkästä pois..

        Kuka täällä hoitaa tän tekstityspuolen? Halojaa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai oot. Mulla ei onnistu. Siis tuo lukeminen.

        Mä näen vieläkin toisinaan ahdistavia unia mutsista ja siitä, että se on ihan sekasin ja mun täytyy juosta sen perässä..Vaikka se on jo vuosia ollut turvallisesti hoidossa.

        Juu, luin unessa mm. kirjeitä. Hautakiven tekstejä ja tienviittoja. 😃

        Tommoset rahakkaat unet vois vaihtaa tosiksi. Ellei niissä muuten ole jotain pahaa. Mä näin vuosia samaa unta, että kuolen auton kanssa onnettomuudessa. Auto karkaa jostain syystä tieltä ja lentää päin tukkikasaa, syttyy palamaan ja mä en pääse turvavöistä irti ja palan autossa elävältä.

        Toi uni on toistunut joitakin vuosia, nyt en ole aikoihin sitä nähnyt tai juuri mitään unia. Aika ikäviä unia..lapsista huolet siirty mulla helposti myös uniin.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Juu, luin unessa mm. kirjeitä. Hautakiven tekstejä ja tienviittoja. 😃

        Tommoset rahakkaat unet vois vaihtaa tosiksi. Ellei niissä muuten ole jotain pahaa. Mä näin vuosia samaa unta, että kuolen auton kanssa onnettomuudessa. Auto karkaa jostain syystä tieltä ja lentää päin tukkikasaa, syttyy palamaan ja mä en pääse turvavöistä irti ja palan autossa elävältä.

        Toi uni on toistunut joitakin vuosia, nyt en ole aikoihin sitä nähnyt tai juuri mitään unia. Aika ikäviä unia..lapsista huolet siirty mulla helposti myös uniin.

        Auts, tuo on aika paha. Nähdä toistuvasti samaa painajaista. Olen kanssa pari kertaa kuollut unessa, siihen herää säpsähtäen.


      • Irvokas kirjoitti:

        Auts, tuo on aika paha. Nähdä toistuvasti samaa painajaista. Olen kanssa pari kertaa kuollut unessa, siihen herää säpsähtäen.

        On se tosi ahdistava ja muistan kun asuin maalla siihin aikaan vielä, kun näitä unia tiuhaan näin. Että tienvieressä oli usein tukkikasoja. Rupesin hiljentämään ja hyvä etten kuskinpaikalla vetänyt itseäni sivuun väistäen niitä tukkikasoja.

        Vaikutti voimakkaasti valveillakin ne unet.

        Sitten joskus nuirena, oikeastaan ennen täysi-ikää muustan, että näin unta et istun jonkun tai joidenkin kanssa ree'ssä. Hevonen ohjastaa rekeä talvella tietty ohi metsän..ison ja synkän metsän. Jostakin muka vielä nousee hiukan utua siihen eteen..leuto talvi ilmeisesti. Ja tuijotan sinne metsään herkeämättä koko sen ajan, kun ohitetaan sitä metsää ja mulle tulee vilunväreitä.

        Pelottaa ja aavistan jotain pahaa olevan siellä metsässä..sitten tuntuu kuin jokin tarkkailisi meitä ja alkaisi tulla kohti sieltä...siinä kohtaa säpsähdän aina hereille..joka kerta.

        Olen myös nähnyt unta, että olen hukkuvassa laivassa ja sen unen näin vieläpä samana yönä, kun Estonia hukkui. Ja se uni oli niin toden tuntuinen, että ikään kuin olisin ollut ihan oikeasti siellä. Muistan kylmän vedenkin jaloissani..mikä oli tosi kylmää..ihmisten paniikin, roikinan laivan rungista ja kaatuvia tavaroita..huutoa...se oli kaikista pahin uni ehkä ikinä.

        Varsinkin kun selvis aamulla, että oikeasti laiva uppos yöllä...enkä tiennyt mitään ennen kun aloin puhua untani muille jitka epäili mun puhuvan paskaa...enhän mä nuorena mitään uutisia seurannut etenkään ennen kouluun lähtöä.


      • HortenMarket kirjoitti:

        On se tosi ahdistava ja muistan kun asuin maalla siihin aikaan vielä, kun näitä unia tiuhaan näin. Että tienvieressä oli usein tukkikasoja. Rupesin hiljentämään ja hyvä etten kuskinpaikalla vetänyt itseäni sivuun väistäen niitä tukkikasoja.

        Vaikutti voimakkaasti valveillakin ne unet.

        Sitten joskus nuirena, oikeastaan ennen täysi-ikää muustan, että näin unta et istun jonkun tai joidenkin kanssa ree'ssä. Hevonen ohjastaa rekeä talvella tietty ohi metsän..ison ja synkän metsän. Jostakin muka vielä nousee hiukan utua siihen eteen..leuto talvi ilmeisesti. Ja tuijotan sinne metsään herkeämättä koko sen ajan, kun ohitetaan sitä metsää ja mulle tulee vilunväreitä.

        Pelottaa ja aavistan jotain pahaa olevan siellä metsässä..sitten tuntuu kuin jokin tarkkailisi meitä ja alkaisi tulla kohti sieltä...siinä kohtaa säpsähdän aina hereille..joka kerta.

        Olen myös nähnyt unta, että olen hukkuvassa laivassa ja sen unen näin vieläpä samana yönä, kun Estonia hukkui. Ja se uni oli niin toden tuntuinen, että ikään kuin olisin ollut ihan oikeasti siellä. Muistan kylmän vedenkin jaloissani..mikä oli tosi kylmää..ihmisten paniikin, roikinan laivan rungista ja kaatuvia tavaroita..huutoa...se oli kaikista pahin uni ehkä ikinä.

        Varsinkin kun selvis aamulla, että oikeasti laiva uppos yöllä...enkä tiennyt mitään ennen kun aloin puhua untani muille jitka epäili mun puhuvan paskaa...enhän mä nuorena mitään uutisia seurannut etenkään ennen kouluun lähtöä.

        Noniin ja taas on hiponut luurilla viereiset kirjaimet väliin...ei osu kohilleen sormi..😄


      • HortenMarket kirjoitti:

        Noniin ja taas on hiponut luurilla viereiset kirjaimet väliin...ei osu kohilleen sormi..😄

        Olin silloin 1994 syksyllä aloittanut juuri lähihoitajan opinnot. Muut ei kunnolla tunteneet mua vielä luokassa ja ne aatteli, et satutäti. Niin kun olis joku syy ollut kertoa kakkelia vieraille ihmisille.

        Mutta jäipähän mieleen...kammottavana unena ja kauhistuksena.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Olin silloin 1994 syksyllä aloittanut juuri lähihoitajan opinnot. Muut ei kunnolla tunteneet mua vielä luokassa ja ne aatteli, et satutäti. Niin kun olis joku syy ollut kertoa kakkelia vieraille ihmisille.

        Mutta jäipähän mieleen...kammottavana unena ja kauhistuksena.

        Oon joskus miettinyt niinkin älytöntä, kun että oliko sillä mun unella joku klikki Estonian laivan hukkumisessa. Eli joku viesti, hätähuuto, kutsu joku jonkun hätä olisi jotenkin välitetty mulle...

        Kaikkea hurjaa ja lennokasta telepaattista yms. tuli mieleen...🤔

        Mutt mun pitäs mennä tutimaan. Älkää nyt järkyttykö, en oo noita. 😄


      • Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

        Oon joskus miettinyt niinkin älytöntä, kun että oliko sillä mun unella joku klikki Estonian laivan hukkumisessa. Eli joku viesti, hätähuuto, kutsu joku jonkun hätä olisi jotenkin välitetty mulle...

        Kaikkea hurjaa ja lennokasta telepaattista yms. tuli mieleen...🤔

        Mutt mun pitäs mennä tutimaan. Älkää nyt järkyttykö, en oo noita. 😄

        Olitko jo päässyt pois hoidosta vai olivatko nämä tuntemukset olemassa jo sairaalassa:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

        Oon joskus miettinyt niinkin älytöntä, kun että oliko sillä mun unella joku klikki Estonian laivan hukkumisessa. Eli joku viesti, hätähuuto, kutsu joku jonkun hätä olisi jotenkin välitetty mulle...

        Kaikkea hurjaa ja lennokasta telepaattista yms. tuli mieleen...🤔

        Mutt mun pitäs mennä tutimaan. Älkää nyt järkyttykö, en oo noita. 😄

        Mä olen kanssa nähnyt enneunia, kamalaa kun näet unen, että sukulainen kuolee, ja sitten se kuolee oikeasti. Ihme juttuja ovat.
        -flowersreally-


      • HortenMarket kirjoitti:

        Oon joskus miettinyt niinkin älytöntä, kun että oliko sillä mun unella joku klikki Estonian laivan hukkumisessa. Eli joku viesti, hätähuuto, kutsu joku jonkun hätä olisi jotenkin välitetty mulle...

        Kaikkea hurjaa ja lennokasta telepaattista yms. tuli mieleen...🤔

        Mutt mun pitäs mennä tutimaan. Älkää nyt järkyttykö, en oo noita. 😄

        On kanssa noita enneunia ollut. Kerran olin jossain omakotitalon takapihalla, oli nurmikkoa ja joitain marjapuskia. Alkoi maa halkeilemaan ja vajoamaan. Juoksin äkkiä siitä kohtaa pois ja tuli maanvajoama siihen. Sitten luin samana päivänä pitseriassa sanomalehteä niin oli ilmakuva juurikin samanlaisesta paikasta.

        Yksi mistä näin toistuvasti joitakin vuosia sitten. Oli aina täysikuu, kirkas sinertävä. Maanjäristyksiä paljon ja vesi vetäytyi pois. Sitten tuli kauhea kiire juosta joen yli ennen kuin vesi taas tuli takaisin. Olin aina unissa jonkun naisen kanssa. Sinänsä outoa, vaikka ollut kauan sinkkuna.

        Sitten on ollut muitakin maailmanlopun unia. Liekehtiviä meteoriitteja tippuu taivaalta ja ihmiskunta on enimmälteen kuollut, tulivuoret purkautuu ja yritetään selviytyä elossa. Koitetaan etsiä ruokaa jostain ja nälkäiset koirat yrittää metsästää meitä. Kuitenkin aina selvittiin. Kerran alkoi painovoima vetämään ylöspäin, piti etsiä suojaa kellarista kun kaikki alkoi leijua ylöspäin. Noissakin aina ollut nainen mukana. Sinänsä outoa.

        Kyllä niitä enneunia näkee aina silloin tällöin vieläkin. Esimerkiksi joku muuttoauton kyydistää heiluttaa että mennään. Sitten kun menee ulos niin oven edessä oli rekka kuormaa purkamassa. Joku oli muuttamassa taloon. :D Muitakin arkisia tuommoisia.

        Etiäiset on kanssa yksi. Jos on joku tosi tuttu henkilö ja vahva side niin tietää ennen puhelimen pirinää että kohta joku soittaa, tai on kohta oven takana.

        Viimeaikoina on ollut paljon Deja Vu tapahtumia. Aivan kuin olisi tehnyt asian ennenkin vaikka tietää sata varmasti että ei ole. Vaikka jotain elokuvaakin katsoo ensimmäistä kertaa, niin tulee semmoinen. "Olen nähnyt tämän kohtauksen ennenkin." Sanotaan, että on oikeilla raiteilla kun niitä tapahtuu. Tiedä sitten. :D

        Jos sinulla on kanssa noita enne aavistuksia. Maailmankaikkeus on vekkuli paikka, kun vähän kuuntelee välillä. :) Energiat keskittyy aina kun jotain isoa tapahtuu. "Use the force!" :D Se on hyvää yötä kanssa sinne suuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen kanssa nähnyt enneunia, kamalaa kun näet unen, että sukulainen kuolee, ja sitten se kuolee oikeasti. Ihme juttuja ovat.
        -flowersreally-

        Hui, onneksi ei ole ihan noin läheltä liipannut, vielä ainakaan. 🙄😲

        Mutta kyllä noikin jäi kaivelemaan tonne päähän pitkäksi aikaa. Toikin Estonian hukkuminen, se oli oikeasti järkyttävää ymmärtää nähneensä unta täsmälleen samasta tilanteesta, missä ne ihmiset siellä laivalla oli. Hirveetä, niin moni ihminen menetti siellä henkensä. Mä en haamujuttuihin liioin usko, mutta silloin oli mielessä kyllä ihan vaikka mitä tajuttuani yhtäläisyyden...

        Vieläkin muljahtaa sisällä, kun mietin ja muistelen tuota unta ja yhteensattumaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olitko jo päässyt pois hoidosta vai olivatko nämä tuntemukset olemassa jo sairaalassa:)

        AsianVierestä

        Olin hoidossa vasta tuon jälkeen. 😅


      • Irvokas kirjoitti:

        On kanssa noita enneunia ollut. Kerran olin jossain omakotitalon takapihalla, oli nurmikkoa ja joitain marjapuskia. Alkoi maa halkeilemaan ja vajoamaan. Juoksin äkkiä siitä kohtaa pois ja tuli maanvajoama siihen. Sitten luin samana päivänä pitseriassa sanomalehteä niin oli ilmakuva juurikin samanlaisesta paikasta.

        Yksi mistä näin toistuvasti joitakin vuosia sitten. Oli aina täysikuu, kirkas sinertävä. Maanjäristyksiä paljon ja vesi vetäytyi pois. Sitten tuli kauhea kiire juosta joen yli ennen kuin vesi taas tuli takaisin. Olin aina unissa jonkun naisen kanssa. Sinänsä outoa, vaikka ollut kauan sinkkuna.

        Sitten on ollut muitakin maailmanlopun unia. Liekehtiviä meteoriitteja tippuu taivaalta ja ihmiskunta on enimmälteen kuollut, tulivuoret purkautuu ja yritetään selviytyä elossa. Koitetaan etsiä ruokaa jostain ja nälkäiset koirat yrittää metsästää meitä. Kuitenkin aina selvittiin. Kerran alkoi painovoima vetämään ylöspäin, piti etsiä suojaa kellarista kun kaikki alkoi leijua ylöspäin. Noissakin aina ollut nainen mukana. Sinänsä outoa.

        Kyllä niitä enneunia näkee aina silloin tällöin vieläkin. Esimerkiksi joku muuttoauton kyydistää heiluttaa että mennään. Sitten kun menee ulos niin oven edessä oli rekka kuormaa purkamassa. Joku oli muuttamassa taloon. :D Muitakin arkisia tuommoisia.

        Etiäiset on kanssa yksi. Jos on joku tosi tuttu henkilö ja vahva side niin tietää ennen puhelimen pirinää että kohta joku soittaa, tai on kohta oven takana.

        Viimeaikoina on ollut paljon Deja Vu tapahtumia. Aivan kuin olisi tehnyt asian ennenkin vaikka tietää sata varmasti että ei ole. Vaikka jotain elokuvaakin katsoo ensimmäistä kertaa, niin tulee semmoinen. "Olen nähnyt tämän kohtauksen ennenkin." Sanotaan, että on oikeilla raiteilla kun niitä tapahtuu. Tiedä sitten. :D

        Jos sinulla on kanssa noita enne aavistuksia. Maailmankaikkeus on vekkuli paikka, kun vähän kuuntelee välillä. :) Energiat keskittyy aina kun jotain isoa tapahtuu. "Use the force!" :D Se on hyvää yötä kanssa sinne suuntaan.

        Sullakin on hurjia unia, sinusta voisi tulla jo pelkkiä unia puhtaaksi kirjoittamalla elokuvantekijä. Luova mielikuvitus ja visioita. 😊

        On nuo aavistukset aika metkoja, nämä nyt ei ole millään tavalla unia. Mutta joskus mulla oli kumma tunne että saan rahaa. Eikä se ollut perintö tai palkkapäivä. Vaan jostakin vaan tulee kiva summa rahaa...

        Menin töistä kotiin ja kurkkasin postilaatikkoon, siellä oli vakuutusyhtiön kirje. He palautti mulle useamman satasen liikaa perittyä rahaa..olin kaiketi maksanut tuplat tjn. Mutta se raha kyllä tuli silloin tarpeeseen. Oli aika tiukkaa rahan suhteen...

        Muitakin kummallisia intuitioita ja aavistuksia.

        Tuo puhelin ja ovikello homma on kanssa koettu. Aavistaa, että kohta soi puhelin..tai joku tulee kylään. Mulla on noita myös. Monesti olen jo katellut puhelintani, kun se ihan hetken päästä soi ja mies soittaa mulle. Tai laittaa viestiä, mutta joku sisälläni jo ennakkoon sanoo, että kohta mä kuulen hänestä...

        Eikä meillä ole mitään tiettyä tapaa soitella tai viestitellä mihinkään aikaan...soitellaan jos on asiaa. Ettei se perustu edes semmoiseen ennalta sovittuun mustatuntuuhun...

        On nämä jänniä juttuja. Mielenkiintoisia.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Sullakin on hurjia unia, sinusta voisi tulla jo pelkkiä unia puhtaaksi kirjoittamalla elokuvantekijä. Luova mielikuvitus ja visioita. 😊

        On nuo aavistukset aika metkoja, nämä nyt ei ole millään tavalla unia. Mutta joskus mulla oli kumma tunne että saan rahaa. Eikä se ollut perintö tai palkkapäivä. Vaan jostakin vaan tulee kiva summa rahaa...

        Menin töistä kotiin ja kurkkasin postilaatikkoon, siellä oli vakuutusyhtiön kirje. He palautti mulle useamman satasen liikaa perittyä rahaa..olin kaiketi maksanut tuplat tjn. Mutta se raha kyllä tuli silloin tarpeeseen. Oli aika tiukkaa rahan suhteen...

        Muitakin kummallisia intuitioita ja aavistuksia.

        Tuo puhelin ja ovikello homma on kanssa koettu. Aavistaa, että kohta soi puhelin..tai joku tulee kylään. Mulla on noita myös. Monesti olen jo katellut puhelintani, kun se ihan hetken päästä soi ja mies soittaa mulle. Tai laittaa viestiä, mutta joku sisälläni jo ennakkoon sanoo, että kohta mä kuulen hänestä...

        Eikä meillä ole mitään tiettyä tapaa soitella tai viestitellä mihinkään aikaan...soitellaan jos on asiaa. Ettei se perustu edes semmoiseen ennalta sovittuun mustatuntuuhun...

        On nämä jänniä juttuja. Mielenkiintoisia.

        Sais kyllä hyvin kirjan tehtyä unista. Osan kirjoittanut ylös kanssa. Täyttäisi aukot ja laittaisi johonkin kronologiseen järjestykseen. Kaikenlaisia ideoita on kyllä päässä, mutta sitten kun ottaa kynän ja paperin käteen niin lyö tyhjää siinä vaiheessa aina. :D

        Se on se kuudes aisti sellainen. :) Sitä kun oppisi hyödyntämään tehokkaasti. Tosin jos kaikki aavistaa etukäteen niin olisihan se vähän tylsää. Ei olisi jännitystä enää. :P


      • Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

        Hui, onneksi ei ole ihan noin läheltä liipannut, vielä ainakaan. 🙄😲

        Mutta kyllä noikin jäi kaivelemaan tonne päähän pitkäksi aikaa. Toikin Estonian hukkuminen, se oli oikeasti järkyttävää ymmärtää nähneensä unta täsmälleen samasta tilanteesta, missä ne ihmiset siellä laivalla oli. Hirveetä, niin moni ihminen menetti siellä henkensä. Mä en haamujuttuihin liioin usko, mutta silloin oli mielessä kyllä ihan vaikka mitä tajuttuani yhtäläisyyden...

        Vieläkin muljahtaa sisällä, kun mietin ja muistelen tuota unta ja yhteensattumaa...

        Uskon tuon, että olit nähnyt unessa estoonian uppoamisen. Koska itse näen unia jotka minulle sitten tapahtuu juuri samanlaisena valve tilassa. Ei näillä enne unien näkiöillä ole helppoo. Se kiusaa ja raivostuttaa koska näille yliluonnollisille asioille ihmisistä yleensä ei löydy ymmärtäjää. Niitä vähätellään, pilkataan ja naureskellaan ja yli luonnollisten näkyjen ja unien näkiöihin suhtaudutaan kuten sairaisiin. Kannattaa ainakin minun pitää turpani kiinni yliluonnollisista kyvyistäni tuttavien ja sukulaisten keskuudessa.


    • Anonyymi

      Liivijengi hoitelee kyllä runkkarit teholle ;)

    • Anonyymi

      Näin unta missä panin naapurin rouvaa ja muutaman viikon kuluttua panin oikeasti.
      Olikohan kysymyksessä niin sanottu enne-uni joka ohjaili ihmistä rivoon seikkailuun?

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Joskus nuorempana näin toistuvasti samaa painajaista. Lopulta se tuli niin tutuksi, että tiesin siinä unessa jo näkeväni vain unta ja aloin muuttaa tapahtumia siinä. Ehkä se opetus oli, että itse voi vaikuttaa, eikä vaan odottaa toisten muuttuvan.

      Lapsena opin herättämään itseni painajaisista, "hei tää on vain unta, herää".

      Olen käsitellyt unissani paljonkin epämiellyttäviä tilanteita ja tunteita. Epäoikeudenmukaisuutta, avuttomuutta, mielivaltaa... Unista on varmasti ollut apua kun olen kohdannut noita tilanteita oikeasti. Jonkinlainen "kokemus" jo siitä tosiasiasta, että elämä ei ole reilua. Siihen liemeen ei voi jäädä katkeroitumaan, todetaan että paska juttu, tehdään mitä voidaan ja siirrytään sujuvasti eteenpäin - seuraavaan pettymykseen :)

      xLiner

    • Anonyymi

      Tuollaisia unia on minullakin nyt vanhempana ruennut olemaan. Jonnekkin pitäis unessa lähteä mutta tavaroita ei löydy ja niitä pitää sitten unessa etsiä ja huoli ja hätä on kun ei tavarat löydy unessa. Kun herään niin helpotus on suuri kun huomaan, että unta se vain oli.Olen miettinyt, että onkohan tämäoire lähestyvästä dementiasta.

      • Anonyymi

        Ei ole oire, vaan se on alitajuinen pelko mitä kohta saattaa tapahtua, kuten kaikille ihmisille vanhetessaan: ensin menee näkö (tulee silmälasit), sitten menee kuulo (kuulolaite), sitten aivot rappeutuu ja alkaa unohtelemaan asioita (käyttöön kauppalistat muistin parantamiseksi)...

        Jos asuu kesäisin monessa talossa esim. 4:ssäkin talossa elämä on tuollaista: Pakkaa, matkusta, pura pakkaus, pakkaa matkusta pura pakkaus... aina uudelleen tuo sama.

        Vähän aikaa on aina yhdessä paikassa ja sitten vaihtaa taloa, suhteellisen suuri osa kesästä menee pakkaamiseen purkamiseen ja matkustamiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe