Isäni on hirviö

Anonyymi

Moi. Huomasitkin varmaan jo otsikosta että asia koskee isääni jota en oikeasti tykkää kutsua isäkseni. Syy miksi vihaan isääni yli kaiken on se miten hän kohtelee ja on kohdellut äitiäni, sisaruksiani ja minua. Hän on väkivaltainen. Hän on hakannut äitiäni. Uhkaillut sisaruksiani ja minua leikkaamaan meidän kielet, jalat, pään, kaulan riippueen siitä mikä tilanne on ollut. Hän juo alkoholia 4 kertaa viikossa. Näen painajaisia vieläkin siitä kun hän on jahdannut minua joskus pienempänä vyöllä. Ja kyllä, hän on niin tehnyt. Hän ei myönnä olevansa väärässä koskaan. Jos häntä ikinä kyseenalaistaa hän raivostuu. Joskus jos hän suuttuu jostain hän huutaa, lyö vyöllä, uhkailee, lyö kengällä. Mä joudun siivoomaan joka ikinen päivä. En muista päivääkään ettenkö olisi siivonnut hänen ollessaan täällä. Minun on ollut tosi vaikea yhdistää harrastukseni sekä koulu näiden kotona olevien hankaluuksien takia. Ja siis jos jokin on siivouksen osalta huonosti niin syyt tulevat aina minun niskoilleni. Aina kun siivoamme kotona tai vastaavaa niin hänen duunina on vain se että hän pomottelee meitä ja me teemme kaiken duunin. Aloin tajuamaan että tämä ei ole oikein ja tämän täytyy loppua nopeasti. Äitini käy töissä jatkuvasti vaikka hänen terveytensäkään ei ole huippu kunnossa. Sillä aikaa kun äitini on töissä niin iskä makoilee päivät pitkät sohvalla katsomassa televisiota. Silloin kun minulla ei ole koulua (esim viikonloppuina) niin minun täytyy tehdä hänelle aina aamupalaa. Vaikka hän on jo aikuinen! ja minä olen vasta 15vuotta! Haluan nauttia nuoruudestani vielä kun voin ja keskittyä koulun käyntiin ja harrastuksiini mutta isäni aiheuttaa minulle liikaa pelkoa, paineita, huonoa itse tuntoa, syyllisyyden oloa, stressiä ja vaikka mitä muuta. Olen käynyt masennusta läpi isäni takia viime vuonna joka oli johtanut viiltelyyn mutta pakotin itseni lopettamaan vaikka se oli vaikeaa. Kukaan perheen jäsenistä ei tiennyt asiasta ollenkaan eikö tiedä vieläkään. Vain muutama hyvä kaverini tiesi. En halua elää isäni kanssa enkä halua häntä elämääni ollenkaan. Äitini pelkää että jos teemme asialle jotain ja pyytäisimme ammattilaisilta apua niin miten isäni reagoisi. Toisin sanoen häntä pelottaa että hän tappaisi meidät kaikki. Ja mä täysin ymmärrän sen et sitä pelottaa koska iskä on sen kerran hakannutkin... En halua elää isäni kanssa ollenkaan. Haluan elää vain äitini ja sisaruksieni kanssa mutta en isäni kanssa. Mutta se mua tässä pelottaa että entä jos hakisimme apua mutta asiat eivät järjestykkään? mitä jos käykin niin että kukaan ei usko meitä siitä mitä isäni on tehnyt meille? Mitä jos se ei onnistukkaan että äiti eroaisi isästämme ja veisi meidät lapset mukanaan? Mitä jos iskä tappaisikin meidät kun hän saa kuulla mitä haluaisimme tehdä? Haluan vain isäni pois minun elämästäni mutta tarvitsen neuvoja mitä asialle voisi tehdä niin että se onnistuisi. Arvostan jokaista joka yrittää auttaa koska apu on oikeasti tarpeen. Kiitos❤️

10

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anneli apuun

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olen harkinnut asiaa ennen, mutta ongelmana on se että lähin turvakoti on 30min matkan päässä ja se sitten hankaloittaa meidän lasten ja äitini töissä käymistä.. Mutta kiitos todella paljon neuvosta !❤️


    • Anonyymi

      Millainen on tilanne nyt?

      • Anonyymi

        Aina pitää olla erittäin varovainen ettei vain suututa häntä. Joten nyt lähi aikoina ei ole ollut mitään kovin suurta mutta pieniä on ollut esim löi pikkusiskoani kerran koska häntä vain nauratti väärään aikaan. Mutta joudumme elämää jatkuvasti peloissaan ja ahdistaa aina olla hänen lähellä..


    • Anonyymi

      Hyvä että kerrot tilanteesi!

      Olet niin nuori ja joudut kokemaan tälläistä!

      Rohkene kertomaan poliisille ja sosiaaliviranomaisille!
      Kerro just noin kuin olet kertonut täällä.

      Sinun ja äitisi ja sisariesi pitää päästä pois tuosta tilanteesta!

      Tuo Turvakoti - kirjoitus edellä on tosiaan hyvä!
      Ota yhteyttä!

      Olet todella rohkea kun otat asian esille ja uskallat paljastaa!
      Toivon sinulle kaikkea hyvää, sinulla on yksi ainoa nuoruus ja elämä!
      Tuo hirviö-isäsi ei saa pilata sinun ja muitten perheesi jäsenteen elämää!

      • Anonyymi

        Kiitos todella paljon, ja koitetaan.❤️


    • Anonyymi

      Muista, että syy isäsi käytökseen ei ole sinun eikä muiden. Jokainen on vastuussa vain omista teoistaan. Isäsi käytös ei ole teitä kohtaan oikein.
      Tämän ymmärtäminen ja sisäistäminen antaa sinulle voimia ja pitää sinut asioiden yläpuolella niin, että pystyt toimimaan järkevästi ja välttämään huonoa itsetuntoa ym negatiivista.
      Syy muiden huonoon käytökseen ei ole sinun! Syy on sen, joka tekee väärin!
      Sinä olet arvokas nuori, oma itsesi, järkevä ja fiksu opiskelija, vaikka joudut elämään vaikeissa olosuhteissa.
      Pidä itsestäsi huolta ja vaikka on vaikeaa, huolehdi omaan tulevaisuuteesi tähtäävistä hyvistä asioista niin hyvin kuin vain voit, eli omasta terveydestäsi, koulusta, kavereista, suhteesta sisaruksiisi ja äitiisi. Älä anna katkeruudelle sijaa sydämessäsi, vaikka olosuhteet olisi vaikeat.
      Joutuessasi tekemään (pakko)töitä kotona ajattele, että se kääntyy vielä sinun parhaaksesi! Sinä osaat! Olet joutunut tekemään työtä, josta olet oppinut ja se koituu vielä hyväksesi. Älä ajattele, että se on hirveää, vaan ajattele, että ei se ole hirveää, jos joutuu siivoamaan ja tekemään aamupalaa, sillä tavallisessa työssäkin joutuu tekemään työtä, tosin harvemmin pomon komentaessa koko ajan selän takana. Käännä tuo tilanne itsellesi voitoksi ja voimaksi! Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan! En puolusta isäsi käytöstä, vaan yritän neuvoa, miten tuo isäsi käytös ei voisi lannistaa sinua ajattelemaan itsestäsi jotain huonoa, päinvastoin! Ryhdistäydy vaan ja tee, mitä työtä käsketään ja ajattele, että sinähän pärjäät! Älä anna itsesi katkeroitua, vaikka tilanteet ovat sellaiset, jotka helposti katkeroittavat.

      On hyvin vaikeaa antaa neuvoja perheen hajottamiseen, mutta vaikeissa tilanteissa pitää miettiä, miten siitä selviää. Jutelkaa äitinne kanssa ja miettikää vaihtoehtoja yhdessä. Onko muutettava turvakotiin? Muualle salaiseen osoitteeseen? (Vaikeaa, jos on työpaikka ja lapset koulussa. Pitäisi muuttaa kokonaan muualle.) Joka tapauksessa teidän on oltava varovaisia, ja erikoisesti silloin, jos päätätte lähteä, on saatava ulkopuolista apua, että muutos onnistuu. Isää voi sen jälkeen pyytää esim puhelimitse hakeutumaan esim psykologille tai lyömättömään linjaan tai vaikka seurakunnan pastorin puheille. Jospa hän tajuaisi, miten pahoin on kohdellut perhettään ja muuttuisi. Muutos on mahdollista! Jopa vakavia rikoksia tehneitä on muuttunut täysin tajuttuaan vääryytensä. Uskoontulo olisi hyvä asia. Siinä ihminen tajuaa oman mahdottomuutensa muuttaa itse itseään, mutta Jumala voi muuttaa vaikeimmankin ihmisen ihan sydänjuuria myöten. Sinäkin voit - vaikka muilta salaa - rukoilla Jumalalta apua teille.
      En tiedä, olenko osannut neuvoa oikein. Asioita on viisasta miettiä monelta kantilta ennen isoja ratkaisuja.
      Toivon sydämestäni, että tilanteenne selviää ja voitte kaikki elää rauhassa hyvää elämää.
      (Olen itse uskovainen, Jeesukseen uskova. Muistan sinua ja perhettäsi rukouksin.)

      • Anonyymi

        Olen tässä vuosien varrella oppinut sen että syy ei ole minun ja asia ei ole oikein, se kenen pitää vielä ymmärtää se, on äitini. Mutta kiitos todella paljon! Kaikkea hyvää sinulle myös❤️


    • Anonyymi

      Hyvää elämää ei voi rauhassa elää juopon kanssa ja rukoukset ei auta, juopon rukous krapulassa myös turhaa. Äidin pitäs ottaa nyt ohjat käteen ja hakea apua!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe