Monet naiset joita aikasemmin olisin toivonut parisuhteeseen kanssani on kutsuneet mua lopulta stalkkeriksi tai vastaavaksi. Myös ylimieliseksi ex naisystävä kutsui. Olen aina ajatellut olevani toisinpäin liian vaatimaton vihannut ja vähätellyt itseä, nöyrimpiä tyyppejä mitä tunnen. Sitten ex veti maton alta uskomalla siihen vaöheeseen että olen ylimielinen. En saanut selvitellä tilannetta koskaan hänen kanssa kun hän muuttui ns ehdottomaksi laittamalla keskusteluyhteydet poikki.
Missä menee sopivan ja liiallisen viestittelyn ero? Voiko pelkkä hyvänpäivän toivotus muuttua minua inhoavien naisien mielessä stalkkausyritykseksi? Enkö saa ottaa kontaktia lainkaan naisiin, tai mistä voin tietää etukäteen tuleeko nainen pitämään minua stalkkerina jos toivotan hyvää päivää.
Muistui mieleen myös tapaus oulun mehubaarissa jossa kysyi baaritiskillä olevalta hymyilevältä naiselta miten on ilta mennyt johon hänen kaveri naisystävä vastasi minua lyömällä takaapäin päähäni. Mitä nämä ihmiset ajattelevat? En yrittänyt edes iskeä hänen ystäväänsä, vaan luoda mukavaa tunnelmaa. On myös normia avata keskustelua baaritiskillä kaljaa jonottaviin naisiin.
Tilantteesta tosiaanmeni itsellä hermo ja kävin kostamassa tönäisemällä tanssilattialla tanssivaa miestä. Hän ei liittynyt tapaukseen mutta koitin viestiä hänelle että kouluttaisi paremmin oululaisia naisia kohteliaammaksi. Mutta tein väärin toki tönäisemällä syytöntä. Hänelle tuli paha mieli ja hän poistui baarista. Kirjoitin tämän vähänku anteeksi pyynnöksi.
Anteeksipyyntö tuntemattomalle
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Sitten ex veti maton alta uskomalla siihen vaöheeseen että olen ylimielinen. En saanut selvitellä tilannetta koskaan hänen kanssa kun hän muuttui ns ehdottomaksi laittamalla keskusteluyhteydet poikki."
Et menettänyt mitään. On ylimielistä ja itsekästä lopettaa keskustelu yhteys jos on jotain selvitettävää.
"Voiko pelkkä hyvänpäivän toivotus muuttua minua inhoavien naisien mielessä stalkkausyritykseksi? "
No aika seko täytyisi olla jos nainen noin kokee.- Anonyymi
Kannattaa vaan pistää välit suoraan poikki liikoja selittelemättä. Ei elämä selittämisestä parane. Tulee vaan enemmän paha mieli. Tai sitten kannattaa olla joku kohtelias vakioselitys miks joku ei toimi, "ei se oo susta vaan musta kiinni". Niin kaikilla pysyy parempi mieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa vaan pistää välit suoraan poikki liikoja selittelemättä. Ei elämä selittämisestä parane. Tulee vaan enemmän paha mieli. Tai sitten kannattaa olla joku kohtelias vakioselitys miks joku ei toimi, "ei se oo susta vaan musta kiinni". Niin kaikilla pysyy parempi mieli.
Moni pelkästään itseään ajatteleva varmasti noin toimiikin. Itsellehän sillä vain halutaan parempi mieli. Heitetään toinen pois kuin rukkanen ettei ongelmaa tarvitse enää käsitellä. Toinen voi jäädä todelliseen ahdinkoon kun ei saa enää yhteyttä ja selvittää asioita. Mihin se välittäminen yhtäkkiä katoaa? Aloittajalla kyseessä kummiskin tyttöystävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselleni ei ihmiset ole ihan noin kertakäyttökamaa, jotka pystyn tuosta vaan unohtamaan jos oltu ystäviä tai rakastavaisia tai muulla tavoin läheisiä. Jos joku ollut joskus tärkeä. Ja että uskoisin joidenkin toisten valheita siitä ihmisestä ja heittäisin pois? En ymmärrä.
- Anonyymi
Opiskeluaikana jouduin tutustumaan naiseen, joka oli kohtelias, puhelias ( tai näytteli kohteliasta ), mutta eräänä perjantai-iltana, kun meillä oli porukassa hauskaa, niin yhtäkkiä kyseinen (siihen aikaan 21 vuotta vanha) nainen muuttui äärimmäisyydestä toiseen - täysin yllättäen. Siis kohteliaasta tulikin pahin mahdollinen kiukkupussi. ---Mainitsen vielä suoraan, että hän oli vähävaraisesta kodista itäisestä Suomesta, kun taas minä olen varakkaasta kodista läntisestä Suomesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opiskeluaikana jouduin tutustumaan naiseen, joka oli kohtelias, puhelias ( tai näytteli kohteliasta ), mutta eräänä perjantai-iltana, kun meillä oli porukassa hauskaa, niin yhtäkkiä kyseinen (siihen aikaan 21 vuotta vanha) nainen muuttui äärimmäisyydestä toiseen - täysin yllättäen. Siis kohteliaasta tulikin pahin mahdollinen kiukkupussi. ---Mainitsen vielä suoraan, että hän oli vähävaraisesta kodista itäisestä Suomesta, kun taas minä olen varakkaasta kodista läntisestä Suomesta.
Ei kukaan muutu ilman syytä.. onko joku sitten tehnyt tai sanonut jotain loukkaavaa.
- Anonyymi
Äänen painolla ja miten asioita esität on merkitystä. Oletko varma siitä, minkälaisen kuvan annat itsestäsi muille? Videoimalla tilanteita sen parhaiten näkisit itsekin. Itsekään en täysin ole varma näistä omista, alkanut vanhemmiten epäilemään tätä, etten tiedosta tilanteita oikein? Valitsen välillä väärät sanat tilanteisiin ja tulen väärinymmärretyksi? Tahtomattani voin pahoittaa toisen mielen, vaik tarkoitus voinut olla päinvastainen. Olen pohjimmiltani hyvätahtoinen ihminen.
Olen ollut spontaani toisinaan sanomisissani, jälkeenpäin miettinyt mitä tuli sanottua, kun toisen käytös minua kohtaan tuntunut ei toivotunlaiselta. Vastoinkäymiset voivat vaikuttaa myös yleisilmeeseen, et tulee entistä totisemmaksi ja vaikeammin lähestyttäväksi. Eli huomaa, et tekee tilanteet itselle entistä haastavammaksi. Ihmiset lukevat sanomisia rivien välistä ja silloin mielikuva voikin olla toisenlainen kuin oletit?
Hyvä opetella käyttäytymään positiivisemmin, toiset huomioon ottavaksi, kohtuudella. Hyvä muistaa aina, et positiivinen suhtautuminen asioihin ruokkii hyvää paremmin kuin negatiivinen. Ei kannata lähteä syyttely linjalle vaan miettiä, voisiko minussakin olla vikaa, jota en ole vaan vielä ymmärtänyt? Ja jos tulee palautetta, ota se ilolla vastaan, voi olla monesti avuksi itselle kehittyä paremmaksi ihmisenä.
Hyvä muistaa, et kukaan ei ole täydellinen ihminen, mut paremmaksi on mahdollista kehittyä, jos vain haluaa. Kaikki on lopulta itsestä kiinni. Hyviä ja huonoja päiviä tulee, mut niiden kanssa on hyvä oppia elämään. Kunnioita ja arvosta muita niin suhtautuminen sinuunkin muuttuu paremmaksi. Ja jollei muutu niin silloin on hyvä vaihtaa maisemaa. Maltti on valttia sanotaan. - Anonyymi
Missä menee sopivan ja liiallisen viestittelyn ero?
Se menee just siinä miten nainen sen päässään ajattelee, joten:
Voiko pelkkä hyvänpäivän toivotus muuttua minua inhoavien naisien mielessä stalkkausyritykseksi?
vastaus: kyllä vaan voi. Jos sinuun liittyy vastenmielisiä ajatuksia, kaikki mitä teet tuntuu myös vastemieliseltä. Sinun ei tarvitse edes sanoa mitään, pelkkä samalle kadunpätkälle osuminen voi olla naisen mielestä stalkkausta, varsinkin jos kävelet hänen perässään samaan suuntaan. Vaikka olisitte sitten matkalla samalle bussipysäkille.- Anonyymi
Taitaa valitettavast pitää paikkansa. Jos ihmsiestä tykkää ei siitä ajattele että se stalkkaa vaikka viestejä kilahtelisi tiuhaan tahtiin.
- Anonyymi
Olet ruma mies, siksi naiset tekevät noin. Eivät tekisi, jos olisit komea.
- Anonyymi
Höpöhöpö! Sellaiset pahasti vinksahtaneet naiset tekevät samalla tavalla KAIKILLE miehille. Sanon, että on suuri helpotus miehelle, kun pääsee eroon niin pahasti vinksahtaneesta naisesta.
- Anonyymi
Joskus ihmiset on mitä on ja niitä on vaikea ymmärtää, ei auta vaikka yrittäisi.
- Anonyymi
Hei, jos joku nainen on niin pöpi, että on sössöttänyt jostakin "stalkkaamisesta", niin ei kannata olla tekemisissä sellaisen ääliönaisen kanssa, koska sellainen ääliönainen lienee pahasti häiriintynyt. Varmaan kasvanut jossain epämääräisessä kodissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015