mies pukeutuu huonosti

tyytymätön

heip!
onko kellään muulla sellaista ongelmaa ettei miehesi osaa pukeutua? Oma mieheni käyttää mielestäni suhteellisen tyylittömiä vaatteita ja asia on alkanut ärsyttää minua suuresti. Nyt joku varmaan sanoo että olen pinnallinen jne. Ehkä olenkin mutta ei ole kiva kun itse haluaisi näyttää mahdollisimman hyvältä ja kulkea kivannäköisissä vaatteissa (en itsekään seuraa aina viimeisintä muotia) ja toinen näyttää lähinnä 80-lukulaiselta..Olen vihjaillut asiasta mutta hän itse ei tunnu välittävän. Tuntuu kamalalta myöntää mutta joskun nolottaa esim kaupungilla kulkiessamme hänen puolestaan. Rakastan miestäni ja olemme olleet yhdessä jo pidempään joten vaatteet eivät sinänsä ole ongelma mutta pieni (vaan ehkä ei sittenkään niin pieni) ärsytyksen aihe kylläkin. Onko mulla kohtalotoveria? Miten saisin mieheni kiinnostumaan ulkoisesta olemuksestaan? Kasvoiltaan hän on ihan hyvännäköinen ja saisi itsensä pienillä muutoksilla oikein kivannäköiseksi. Tiedän että saan mahdollisesti vastauksia jossa mua haukutaan pinnalliseksi jne mutta toivottavasti joku kertoo myös omasta kokemuksestaan vastaavasta tilanteesta. Kiitos!

14

3952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoliteltu

Tuttua on. Mies välitti pukeutumisestaan suhteemme alussa enemmän, mutta nykyään kulkee koko ajan samoissa. Esim. kenkiä hänellä olisi monet tyylikkäät, mutta ei laita jalkaansa enää muita kuin lenkkarit, vaikka menisimme minne. Kun vinkkaan, että jospa laittaisit ravintolaan nuo toiset, hän tokaisee että ei hän ole niin tarkka tyyppi etteikö hänelle lenkkarit passaisi...
      En nyt häpeä häntä, mutta mielestäni pukeutumiseen voisi vähän panostaa, varsinkin kun kotona olisi vaihtoehtoja. En kehtaa sanoa asiasta enempiä, oma on kuitenkin pukeutumisensa enkä tahtoisi että hänkään sanoo minun asusteistani negatiivisia. Mutta kyllä sitä kivempi olisi mennä huolitellun miehen kanssa, eikä sellaisen jolla tukka roikkuu ylipitkänä kun parturileikkaukset kuulemma niin mahdottoman kalliita(oikeasti raha ei olisi este) ja päällä ryppyinen ja liia pieni mainospaita.

• tyytmätön

Aivan, kyllä munkin mielestä pieni panostaminen olisi paikallaan. Mun mies on aina sillä lailla siisti, että vaatteet on puhtaat jne. mutta hänellä saattaa esim kesällä olla sandaalien kanssa valkoiset sukat jalassa ym. mukavaa. Kyllä se ärsyttää ettei tunnu olevan tyylitajua sitten ollenkaan. Ja hän myös sanoo, ettei vaatteilla ole niin väliä jne. Että kyllä hänelle tuollaisetkin vaatteet kelpaa. Ei siis välitä vaikka tietää että minä haluaisin että hän kulkisi edes jotenkin tämän päivän vaatteissa. Mitään trendikkyyttä tms en siis odota vaan ihan tavallista kivannäköistä pukeutumista. Kyllä hänestäkin on mukavaa jos minä ostan kauniita vaatteita ja koitan näyttää hyvältä. Miksei tekisi samaa minulle?

• varsin mainiosti

että sinua ärsyttää, itselläni on aika lailla päin vastaisia kokemuksia. Entinen poikaystäväni teki paljon töitä ja ilmeisesti tienasi varsin hyvin, sitten hän aika usein tuli kotiin ostoksilta, olstiin sitten käyty kaupungin kalleimissa vaatekaupoissa, bossia ym. Ylpeänä hän esitteli ostoksiaan ja sanoi samalla että kyllä olenkin tyylikäs mies. Kuulosti todella kivalta, kun minä siinä samassa asunnossa asuvana olin aivan erilaisessa tilanteessa, itselläni opiskelijana ei ollut aina varaa ostaa edes ruokaa saatika sitten vaatteita. En tietenkään ajattele, että hänen olisi pitänyt ostaa minullekin vaatteita, mutta olisi voinut ymmärtää omaa tilannettani paremmin. Ja hyvin rasittavaa oli miehessä se, että muu kuin boss tai vastaava ei kelvannut, hän ei kuitenkaan ollut missään meklariduunissa tai vastaavassa. Onneksi on exä.

• ei siitä kyse

Mä en todellakaan valittaisi toisen pukeutumisesta jos kyse olisi siitä ettei hänellä olisi varaa ostaa vaatteita! Jos valittaisin, olisin helvetin itsekäs enkä rakastaisi toista tippaakaan...
        Mutta ainakin meillä on kyse siitä, että rahaa on ja vaatteitakin kotona, mutta ei enää välitetetä laittaa siistejä päälle, vaan aina samat jotka eivät todellakaan sovi joka tilanteeseen. Rahaton tilanne on sitten asia aivan erikseen!

• Miehen ketale

Meillä taas on toisinpäin. Itse käytän ainakin omasta mielestäni tyylikkäitä vaatteita, mutta tyttöystävälle tuntuu kelpaavan koko ajan samanlaiset tylsät vaatteet. Olen asiasta maininnut, mutta hän on vain todennut ettei hänellä ole tarvetta pukeutua toisin.

Hanki tyylikkäitä vaatteita, jos niitä ei ole. Jos niitä jo oli, niin hyppäät tuon kohdan ylitse. Sen jälkeen sanot hänelle suoraan että pidät sellaisista miehistä jotka pitävät huolta ulkoisesta olemuksesta. Sitten kerrot, että haluisit joskus nähdä hänen päällään niitä tyylikkäitä vaatteita. "Mitä ne siellä kaapissa odottavat?" voit kysyä.

Viimeisenä keinona jätät pesemättä ne kaikki tyylittömät vaatteet jolloin hänen on pakko pistää parempaa päälle...;)

• ...riittää

Sama ongelma meillä, vai pitäisikö sanoa minulla, mieshän ei tilannetta ongelmaksi koe.. ;)

Vika ei tosin niinkään ole siinä, että mieheni pitäisi tyylitömiä vaatteita, sillä kyllä vaatteet ihan tyylikkäitä ovat. Ongelma on se, että vaatteet ovat nähneet parhaat päivänsä aikoja sitten ja ovat nyt niin reikäisiä, että hyvä että päällä pysyvät... Mutta kun mies on niin kiintynyt rakkaisiin vaatteisiinsa ettei voi niistä luopua! Onneksi hän ulos lähtiessä vaihtaa päälleen ehjempää ja siistimpää, mutta usein sekin tuppaa unohtumaan jos en asiasta muistuta. Alkuun vihjailin hienovaraisesti, sitten suorempaan, sitten kerroin miten nololta tuntuu liikkua tuommoisen resupekan kanssa, mutta kun hän ei asiaa ymmärrä niin ei.

• typy

Nykyinen mieheni käytti suhteen alkuaikoina aivan järkyttäviä vaatteita. Aina sai pelätä että mitähän se on nyt vetänyt päällensä. Keksin kuitenkin että vihjaamalla kaupoissa esim. et "hitto et toi paita näyttäis hyvältä sun päälläsi" ja et "noi housut kun vetäisit niskaas niin herrajumala alkaisin käymään kuumana". Mies osti siten toivomiani siistejä vaatteita ja nykyään hän osaa ostaa aikas mukavia vaatteita. Jos joku vaate on vieläkin aivan kamala niin sanon sille suoraan et " en tiedä pitäiskö toi vaate polttaa vai saksia"... Sano suoraan vaan jos ei vihjeet tehoa, munkin mies otti kritiikin mielellään vastaan ja se halusi mun näkökulmia vaatteistaan. Onnea vaan tyylin kohentamiseen!

• Jaskaxx

Kyllä minäkin olin nurempana rellunsorttinen pukeutumisessani, ja olen sitä vapaa-aikanani vieläkin.
      "Ihmistenilmoilla" liikkuessani olen kuitenkin nykyisin hyvinpukeutunut, kuten wanhan mestarin kuuluukin olla.

• milla

Mun mies pukeutuu kaupungille jne ihan siisteihin vaatteisiin, joskus vapaa-ajalla voi olla kaikea kummallista päällä. Karmeinta ovat vanhat alaspäin kapenevat polvipussiset liian lyhyet verkkarit, joissa hän pitkänä miehenä näyttää onnettomalta rimppakintulta ;)

Vaatekaupassa olen hienovaraisesti vihjaillut, mitkä housut ovat hänelle eduksi ja mikä paita niihin sopii jne. Kerron myös että hän näyttää tosi hyvältä jne. Kannattaa perustella miksi joku vaate näyttää hyvältä hänen päällään esim. sä oot pitkä (-> pitkät jalat) joten sulle sopii hyvin vähän leveälahkeisemmat housut. Nykyään hän aina kysyy mun mielipidettä :)

• jaana

Moi! Vähän samaan suuntaan tää munkin ohje eli kuinka sain mieheni pukeutumaan kivasti! En ole mikään viimeisen muodin seuraaja, vaan hyvin klassisesti pukeutuva.

Mun mieheni pukeutui suhteemme alussa aika...no, siitisti, mutta vanhanaikaisesti ja hiukan tylsästi. Hän olisi halunut pukeutua toisn, muttei oikein osannut. Sitten pistin vähän tulta hellaan. Ostin hänelle ensin jotain ihan pieniä juttuja (opiskelijabudjetilla) ja kehuin häntä komeaksi. Sanoin, että hän näyttäisi hyvältä "sellaisessa ja sellaisessa" paidassa ja että hänen ihana peppunsa tulisi kivasti esiin tietyissä housuissa jne. Ostin hänelle joitakin paitoja, boksereita ja hänkin alkoi pitää niistä.

En koskaan ohjannut häntä näyttämään omalta nukeltani, vaan aiodsti katsoin, että tietynlaiset vaatteet ja värit sopisivat hänelle. Nykyään hän ehdottaa jo mielellään itse joitakin vaatteita, mutta haluaa yleensä ensin minun mielipiteeni.

Eli kehumalla ja kannustamalla voit saada ihmeitä aikaan:)1

• alkup.

Kiva lukea muiden kommentteja aiheesta..:) Mä taidankin alkaa hieman uudistaa mieheni vaatevarastoa ostelemalla erinäisiä lahjoja hänelle. Mun mielestä tääkin on asia, josta parisuhteessa pitäis voida puhua jos toinen kokee sen ongelmaksi. Kyllä mäkin haluisin tietää jos mun miestä ärsyttäisi vaikka se että mulla on sen mielestä aina karseat pöksyt jalassa tai jotain..:)

• systeri

Juu meilläpä tuo sama onkelma. Mies kyllä käyttää omasta mielestään tyylikkäitä vaatteita ja kyllähähän ne ihan ok on, mutta samoja tyylimokia kyllä sattuu meilläkin kuin teillä nämä valkoiset tennissukat sandaaleissa. Mieheni pitää itse itseään tyylikkäänä.

Meillä esim. mies nostaa housut toisinaan todella korkealle, melkeimpä napaan asti ja se ei näytä hyvältä minusta. Toinen juttu on mieheni erilaiset hatut, mitkä ovat ihan hirveitä.. Pakko myöntää, että toisinaan hävettää liikkua kaupungilla. Hän ei normaalina arkena niinkään pidä näitä hattuja, mutta viikonloppuisin kyllä. Hävetti esitellä poikakaverini muinoin ensimmäisen kerran kavereilleni yksi näistä hatuista päässään. Mieheni on muuten kyllä hyvännäköinen ja askeleita parempaan näyttää tulevan, toivottavasti pysyvästi. =)

• hyvännäköinen jätkä

Me hyvännäköiset jätkät emme välitä vaatteista, ämmät juoksee muutenkin perässä. Naurettavilta näyttävät tyypit jotka ovat kohtalaisen rumia, mutta pukeutuvat hienosti ja kaiken kukkuraksi laittavat hiuksiinsa raitaja etc. Mutta ei rumaa pärstää voi piilottaa, muodikkaassa kuosissa se vaan näyttää entistä rumemmalta. Miehesi taitaa olla fiksu ja sinä se tyhmempi osapuoli. Trendikkäät ämmät ovat aivan pepusta!

• hyvännäköinen jätkä

Vielä lisäys. On paha katsella kun vaatekaupoissa muijat valitsee äijilleen vaatteita. Äijä seisoo ihan henkarina ja myyjä (nainen) rahtaa uusia kuteita. Äijä seisoo hiljaa ja kiltisti ja odottaa mita näiset päättää. Voiko luuserimpaa näkyä enää olla. Ämmät pois vaatekaupoista. Tosi mies ostaa vaatteensa itse eikä kysy muijan mielipidettä. Piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe