Vinkki kevättalkoisiin

Mikäli ei vielä ole käytössä tää. Risuja olen tässä napsinut useampaan otteeseen yhdestä " ryteiköstä" pihapiirissä. Haravoinut vuosien ajan maahan jääneitä oksasilppuja, nrulasia yms.

Mutta ompa mälsää raahata kaikkea yksitellen tai käteen sopivana nippuna kärryyn. Kottareilla sitä maasta haravoitua silkkoa...

Niinpä äkkäsin pressun tai kevytpeitteen. Jonka levitän maahan, kiviä tms. sen verran painoksi ettei tuuli nappa mukaansa. Siihin on hyvä nakella risuja ja haravoida silkko...kulettaa sopivan kokoisena kuormana kärryyn. Tehdä nyytti ja kuskata pois..

Liian isoa kuormaa ei tokikaan sillä saa helpolla mihkään..hajoaa se peitekin..eikä jaksa nostaa. Mutta pienet nyssäkät liikkuu kätevästi, eikä tarvi nostella kyytiin yksitellen..eikä kottareista kumota. 👍

Oisinpa aiemmin älynnyt...

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nrulasia..siomennettuna neulasia..osui sormi e sijasta r: n.

    • Kysyn varmaan tyhmiä nyt, mutta miksi niitä risuja ja neulasia pitää pois kerätä?

      • Naapurin ja meidän rajalle on vuosien aikana kertynyt sekalaista hallitsematonta risukkoa. Joka on karannut jo naapurin puolelle osin..

        Se on epäsiisti ja joukossa on lahonneita mm. syreenin kantoja. Eli se perataan puhtaaksi ja otetaan hallintaan.😀


      • HortenMarket kirjoitti:

        Naapurin ja meidän rajalle on vuosien aikana kertynyt sekalaista hallitsematonta risukkoa. Joka on karannut jo naapurin puolelle osin..

        Se on epäsiisti ja joukossa on lahonneita mm. syreenin kantoja. Eli se perataan puhtaaksi ja otetaan hallintaan.😀

        Tässä talossa asui ikääntynyt rouva, jonka kunnon romahtaessa kaikki kasvusto on päässyt villiintymään ja leviämään holtittomasti. Ja asutusalueella, missä on pääpiirteittäin siisteys ja oman tontin ylläpito pop, tuollainen ryteikkö on ensimmäinen mistä tulee sanomista. Jos se vielä karkaa toisen tontille. Nyt oli jo korkea aika raivata vuosikymmenen sotkut pois.😄


      • Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

        Tässä talossa asui ikääntynyt rouva, jonka kunnon romahtaessa kaikki kasvusto on päässyt villiintymään ja leviämään holtittomasti. Ja asutusalueella, missä on pääpiirteittäin siisteys ja oman tontin ylläpito pop, tuollainen ryteikkö on ensimmäinen mistä tulee sanomista. Jos se vielä karkaa toisen tontille. Nyt oli jo korkea aika raivata vuosikymmenen sotkut pois.😄

        Kuka hoitaa juopon sinkkumiehen pihaa?
        Itse ei viitsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hoitaa juopon sinkkumiehen pihaa?
        Itse ei viitsi.

        Jaa-a jos ei itse eikä sukulaiset, niin tuskin kukaan.

        Osaahan ne pihapiirit kasvaa aika rujoon kuntoon, jos ei yhtään välillä perkaa ja siivoile.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Tässä talossa asui ikääntynyt rouva, jonka kunnon romahtaessa kaikki kasvusto on päässyt villiintymään ja leviämään holtittomasti. Ja asutusalueella, missä on pääpiirteittäin siisteys ja oman tontin ylläpito pop, tuollainen ryteikkö on ensimmäinen mistä tulee sanomista. Jos se vielä karkaa toisen tontille. Nyt oli jo korkea aika raivata vuosikymmenen sotkut pois.😄

        Aaa..oukei.

        Kissa toi just äsken hiiren sisään, tätä mä oon pelänny. Luulin ensin että se on joku sen leluhiiri..nappasin sen paperilla pois ja meinasin jo heittää pois, kun huomasin että pikkusella on pulssi vielä. No laitoin sen laatikkoon ja laatikon lasikaappiin, ettei kissa pääse uudelleen kimppuun..
        Viime viikolla se tassutti puolipökerryksissä olevaa mehiläistä..ois voinut käydä hassusti.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Jaa-a jos ei itse eikä sukulaiset, niin tuskin kukaan.

        Osaahan ne pihapiirit kasvaa aika rujoon kuntoon, jos ei yhtään välillä perkaa ja siivoile.

        Sukulaiset ovat perseestä, koska ovat sukulaisia ja kevättalkootkin on ihan prseestä, koska pidetään aina keväällä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aaa..oukei.

        Kissa toi just äsken hiiren sisään, tätä mä oon pelänny. Luulin ensin että se on joku sen leluhiiri..nappasin sen paperilla pois ja meinasin jo heittää pois, kun huomasin että pikkusella on pulssi vielä. No laitoin sen laatikkoon ja laatikon lasikaappiin, ettei kissa pääse uudelleen kimppuun..
        Viime viikolla se tassutti puolipökerryksissä olevaa mehiläistä..ois voinut käydä hassusti.

        Siellä se hiiren poikanen nyt vipeltää täysillä, oli vaan pökerryksissä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aaa..oukei.

        Kissa toi just äsken hiiren sisään, tätä mä oon pelänny. Luulin ensin että se on joku sen leluhiiri..nappasin sen paperilla pois ja meinasin jo heittää pois, kun huomasin että pikkusella on pulssi vielä. No laitoin sen laatikkoon ja laatikon lasikaappiin, ettei kissa pääse uudelleen kimppuun..
        Viime viikolla se tassutti puolipökerryksissä olevaa mehiläistä..ois voinut käydä hassusti.

        Kato ettei saa kisu matosia. Ne on nuo jyrsijät viheliäisiä tuliaisia..

        Nii se ei siis syönnyt sitä, leikki vasta. Kissat...


      • modelli kirjoitti:

        Sukulaiset ovat perseestä, koska ovat sukulaisia ja kevättalkootkin on ihan prseestä, koska pidetään aina keväällä.

        Elämä on. 😀


      • HortenMarket kirjoitti:

        Kato ettei saa kisu matosia. Ne on nuo jyrsijät viheliäisiä tuliaisia..

        Nii se ei siis syönnyt sitä, leikki vasta. Kissat...

        Se löysi jonkun hiirenpesän, kun kohta sillä oli tassuissaan uusi poikanen..yritin ottaa pois, mutta suuhunsa nappas ja murisi. Koirakin siinä innostui ..Tää hiiri kuoli, mutta eipähän kisu sitä sentäs syönyt. Vein ne tuonne pihan ulkopuolelle. Ja oravanpoikasta se on kytännyt..V* tun murhaaja! 🤨🤣


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se löysi jonkun hiirenpesän, kun kohta sillä oli tassuissaan uusi poikanen..yritin ottaa pois, mutta suuhunsa nappas ja murisi. Koirakin siinä innostui ..Tää hiiri kuoli, mutta eipähän kisu sitä sentäs syönyt. Vein ne tuonne pihan ulkopuolelle. Ja oravanpoikasta se on kytännyt..V* tun murhaaja! 🤨🤣

        Taidan tehdä tänään kissapaistia...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se löysi jonkun hiirenpesän, kun kohta sillä oli tassuissaan uusi poikanen..yritin ottaa pois, mutta suuhunsa nappas ja murisi. Koirakin siinä innostui ..Tää hiiri kuoli, mutta eipähän kisu sitä sentäs syönyt. Vein ne tuonne pihan ulkopuolelle. Ja oravanpoikasta se on kytännyt..V* tun murhaaja! 🤨🤣

        Kissoissa on just se ikävä luonnepuoli, että ne leikkii urhillaan ennen kun tappavat. Muistuu kans mieleen eräskin kerta, kun otti aivoon kissan touhut.

        Ne on petoja mokomat otukset...ihania petoja, mutta petoja.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Taidan tehdä tänään kissapaistia...

        Äää, ei varmana oo hyvää. 😵


      • HortenMarket kirjoitti:

        Äää, ei varmana oo hyvää. 😵

        Lapaset teen.. 😊

        Laitoin joku päivä sitten koiran toiseen huoneeseen ja oven kiinni, kun imuroin..( ok, ukko imuroi), niin kisulle tuli hätä missä koiruus on ja ovea raapimalla vaati päästä samaan huoneeseen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Lapaset teen.. 😊

        Laitoin joku päivä sitten koiran toiseen huoneeseen ja oven kiinni, kun imuroin..( ok, ukko imuroi), niin kisulle tuli hätä missä koiruus on ja ovea raapimalla vaati päästä samaan huoneeseen..

        Niin ja nyt tukin sen hiirireitin mistä ne tulee naapurin puolelta..(Minä, ei ukko..🤣)..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Lapaset teen.. 😊

        Laitoin joku päivä sitten koiran toiseen huoneeseen ja oven kiinni, kun imuroin..( ok, ukko imuroi), niin kisulle tuli hätä missä koiruus on ja ovea raapimalla vaati päästä samaan huoneeseen..

        Tulee pehmeet kintaat. 🐈 Mjau..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niin ja nyt tukin sen hiirireitin mistä ne tulee naapurin puolelta..(Minä, ei ukko..🤣)..

        Ihmiset ovat vaaraksi vapaana kulkevalle kissalle. Katsovat miten oravasta jää vain häntä nurmikolle ja emolinnusta höyhenet, niin kissaviha nostaa päätään. Kissoja ei saisi pitää nyt vapaana, mutta eihän ulkokisat tuollaista rauhoitusaikaa ymmärrä. Kisusten luonto on sellainen ☹️

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat vaaraksi vapaana kulkevalle kissalle. Katsovat miten oravasta jää vain häntä nurmikolle ja emolinnusta höyhenet, niin kissaviha nostaa päätään. Kissoja ei saisi pitää nyt vapaana, mutta eihän ulkokisat tuollaista rauhoitusaikaa ymmärrä. Kisusten luonto on sellainen ☹️

        xLiner

        Tää tapaus on vapaana vain meiän takapihalla. Ja kilikello on kaulassa.


    • Hyvä neuvo!

      Yksi mitä itse käyttänyt. Jos on iso kasa, niin lapiolla tuppaa sinne alle ja toisessa kädessä on harja. Harjalla sitten painaa siitä kasan päältä ja nostaa lapiolla. Tulee semmoinen pihtiote siitä. Kevyempää lehti- ja risukasaa saa kätevästi sillä keinolla nostettua. Vähän siitä tietysti varisee maahan. Sitten nakkaa sen lapion ja harjan kottikärryjen päälle painoksi.

      • On tuttu tapa tuokin, asfalttipihalla oon käyttänyt. Ja lehtiharavaa harjan sijaan täällä meillä, missä ei harjaa tartte kun rappusissa. Hiekkaa ja nurmea. 😃👍

        Pelkät lehtiharavan haravaosat ilman varttakin on käteviä nostella kuormaa kyytiin. Ja pensaista " harjata" leikkurin jäljiltä silppua.


    • Anonyymi

      Kerään risut ja haravoin lehdet ja vien ne metsään. Kaatopaikka on liian kaukana joten turhan bensan kulutusta

      • Juu, meillä ei oo semmosta mettää tässä. Eikä pitkä matka keräilyyn. Kaupungin mettään jos vie pääsee risunjemmaajana videolle ja julkisuuteen.

        https://youtu.be/EDJ3A0fqY2M

        Kuten hän pääsi...


      • Juu sekin toimii. Mä vaan siks tuota peitettä, kun sen voi nostaa kaikkineen peräkärryyn ( jos ei yksinään niin kaverin kanssa) ja peitellä risut ja pikku silkon samalla peitteellä.

        Toki riippuu ihan "roskan määrästä" ja peitteen koostakin saako tehtyä nyssäkkää. Eikä tartte nostella ko kertaalleen kans..peitteellä saa vetästyä alas kyydistäkin hyvin..luulen. 🤔

        No mä testaan kuin käyp!😄


      • HortenMarket kirjoitti:

        Juu sekin toimii. Mä vaan siks tuota peitettä, kun sen voi nostaa kaikkineen peräkärryyn ( jos ei yksinään niin kaverin kanssa) ja peitellä risut ja pikku silkon samalla peitteellä.

        Toki riippuu ihan "roskan määrästä" ja peitteen koostakin saako tehtyä nyssäkkää. Eikä tartte nostella ko kertaalleen kans..peitteellä saa vetästyä alas kyydistäkin hyvin..luulen. 🤔

        No mä testaan kuin käyp!😄

        Eikä sotkeennu kärryn pohjakaan silkosta..missä on hiukan multaakin mukana, muuta muhjua maasta.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Juu sekin toimii. Mä vaan siks tuota peitettä, kun sen voi nostaa kaikkineen peräkärryyn ( jos ei yksinään niin kaverin kanssa) ja peitellä risut ja pikku silkon samalla peitteellä.

        Toki riippuu ihan "roskan määrästä" ja peitteen koostakin saako tehtyä nyssäkkää. Eikä tartte nostella ko kertaalleen kans..peitteellä saa vetästyä alas kyydistäkin hyvin..luulen. 🤔

        No mä testaan kuin käyp!😄

        Entäs sitten tämä:

        https://www.styledesign.fi/product/1389/nurmimattokeinonurmi-by-kurastoppari-200-cm-levea-rulla-pitkanukkainen-hinta-ja-maara-cm

        Ei tartte nostella ollenkaan kun naulaat vaan nurmimattoa risujen päälle. Lisäöbonuksena tulee se ettei tarvii nurtsia leikata koko kesänä kun tuo on muovia, näyttää hyvältä koko ajan :D Kato miten hieno, saatte alueen ykköspuutarhurien tittelin:

        https://www.styledesign.fi/product/1389/nurmimattokeinonurmi-by-kurastoppari-200-cm-levea-rulla-pitkanukkainen-hinta-ja-maara-cm


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Entäs sitten tämä:

        https://www.styledesign.fi/product/1389/nurmimattokeinonurmi-by-kurastoppari-200-cm-levea-rulla-pitkanukkainen-hinta-ja-maara-cm

        Ei tartte nostella ollenkaan kun naulaat vaan nurmimattoa risujen päälle. Lisäöbonuksena tulee se ettei tarvii nurtsia leikata koko kesänä kun tuo on muovia, näyttää hyvältä koko ajan :D Kato miten hieno, saatte alueen ykköspuutarhurien tittelin:

        https://www.styledesign.fi/product/1389/nurmimattokeinonurmi-by-kurastoppari-200-cm-levea-rulla-pitkanukkainen-hinta-ja-maara-cm

        Jaa se ei näytäkään sitä kuvaa erikseen mutta klikkaa siitä taloneduskuvasta, on hieno :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa se ei näytäkään sitä kuvaa erikseen mutta klikkaa siitä taloneduskuvasta, on hieno :)

        Hieno joo.

        Eiii, kun tähän mitä raivaan jää kyllä kasvamaan pensasta, syreeniä, kataja jne. Pitää vaan harventaa ja siistiä kuollutta pois, leikata roikkoa alas joka kasvaa sitten nätimmin pensaaksi, eikä ristiin rastiin ryteiköksi.

        Nyt oli kuin harakanpesä, hujan hajan, elävää ja kuollutta sikin sokin. Osa ihan rähmälläänkin.

        Ei ole nurmikolle siellä tarvetta, eikä sijaa. Kaaputan haravalla nätisti multapinnan esiin ja sillä hyvä.😃

        Vielä hienompi.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Hieno joo.

        Eiii, kun tähän mitä raivaan jää kyllä kasvamaan pensasta, syreeniä, kataja jne. Pitää vaan harventaa ja siistiä kuollutta pois, leikata roikkoa alas joka kasvaa sitten nätimmin pensaaksi, eikä ristiin rastiin ryteiköksi.

        Nyt oli kuin harakanpesä, hujan hajan, elävää ja kuollutta sikin sokin. Osa ihan rähmälläänkin.

        Ei ole nurmikolle siellä tarvetta, eikä sijaa. Kaaputan haravalla nätisti multapinnan esiin ja sillä hyvä.😃

        Vielä hienompi.

        Ikään kuin tässä vasemmalla siististi puut, istutukset omina siisteinä ryppäinä...mutta rajalla luovat tiettyä suojaa ja rajaa tontteja..

        https://omapiha.info/wp-content/uploads/2016/08/IMG_2026-yleiskuva-300x200.jpg


      • HortenMarket kirjoitti:

        Ikään kuin tässä vasemmalla siististi puut, istutukset omina siisteinä ryppäinä...mutta rajalla luovat tiettyä suojaa ja rajaa tontteja..

        https://omapiha.info/wp-content/uploads/2016/08/IMG_2026-yleiskuva-300x200.jpg

        Tuo ihan nätti. Joskus vuosi sittenhän taidettiin jutella täällä kivikoristeista? Tuohon on helppo sitten niitäkin lisäillä nurtsin rajalle ja ennekaikkea just tuommonen hyvä kun ei tarvi sit leikkurin kaa kierrellä joka pensaan ympärystä. Sit jos laitat leikattavia puita niin kannattaa pitää ne pienenä, yhdellä kaverilla piahssa on kuusiaita venähtänyt niin tarvii varmaan kohta torninosturia sen leikkaukseen :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tuo ihan nätti. Joskus vuosi sittenhän taidettiin jutella täällä kivikoristeista? Tuohon on helppo sitten niitäkin lisäillä nurtsin rajalle ja ennekaikkea just tuommonen hyvä kun ei tarvi sit leikkurin kaa kierrellä joka pensaan ympärystä. Sit jos laitat leikattavia puita niin kannattaa pitää ne pienenä, yhdellä kaverilla piahssa on kuusiaita venähtänyt niin tarvii varmaan kohta torninosturia sen leikkaukseen :D

        Juu, meillä on siinä varastorakennus niiden istutusten rinnalla..rajaa sekin hiukan pihaa. Ja makkarin ikkunaa hiukan suojaa nuo syreenit mm. suoralta näköyhteydeltä naapurin pihasta.

        Ja onhan syreeninkukat kauniita ikkunastakin katsella.

        Meillä on tontin nk. takalaidalla, rajalla korkea kuusiaita. Todellakin metsäkuusien korkuisia todella metreistä puhutaan pituudessa. 🙄

        Siellä joku " kompostikätkö" ojan vieressä...

        Se on vielä aidattu ladten takia koko tontti. Vesistö iso oja likellä, teitä missä liikennettä hyvin..on kiva kun aitaakin vähän jää piiloon..kun kasvaa pensasta yms. linjassa.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Juu, meillä on siinä varastorakennus niiden istutusten rinnalla..rajaa sekin hiukan pihaa. Ja makkarin ikkunaa hiukan suojaa nuo syreenit mm. suoralta näköyhteydeltä naapurin pihasta.

        Ja onhan syreeninkukat kauniita ikkunastakin katsella.

        Meillä on tontin nk. takalaidalla, rajalla korkea kuusiaita. Todellakin metsäkuusien korkuisia todella metreistä puhutaan pituudessa. 🙄

        Siellä joku " kompostikätkö" ojan vieressä...

        Se on vielä aidattu ladten takia koko tontti. Vesistö iso oja likellä, teitä missä liikennettä hyvin..on kiva kun aitaakin vähän jää piiloon..kun kasvaa pensasta yms. linjassa.

        Mä en laita uutta istutusta, lähinnä leikkaan alas vanhaa ja siistin. Katotaan miten ne kestää sen alasleikkuun..jos ei kestä, sitten mietin uutta istutettavaa.

        Hommaa on. 😌


      • HortenMarket kirjoitti:

        Juu, meillä on siinä varastorakennus niiden istutusten rinnalla..rajaa sekin hiukan pihaa. Ja makkarin ikkunaa hiukan suojaa nuo syreenit mm. suoralta näköyhteydeltä naapurin pihasta.

        Ja onhan syreeninkukat kauniita ikkunastakin katsella.

        Meillä on tontin nk. takalaidalla, rajalla korkea kuusiaita. Todellakin metsäkuusien korkuisia todella metreistä puhutaan pituudessa. 🙄

        Siellä joku " kompostikätkö" ojan vieressä...

        Se on vielä aidattu ladten takia koko tontti. Vesistö iso oja likellä, teitä missä liikennettä hyvin..on kiva kun aitaakin vähän jää piiloon..kun kasvaa pensasta yms. linjassa.

        On syytäkin olla naapurin suojana jotain näköestettä kun seksihurjastelette siellä makkarissa :D

        Joo, ne venähtää helposti. Se kaverin tonttia kiertävä aita on varmaan jotain 30v vanha ja vaikka sitä aina on vissiin leikattu se pikkuhiljaa on hivuttanut itsensä aina vähän isommaksi nyt ne alkaa olla jo melkin tukkipuita, kaveri sanoi työlääksi sitä leikkaushommaa kun ei enää traktorin lavaltakaan yllä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        On syytäkin olla naapurin suojana jotain näköestettä kun seksihurjastelette siellä makkarissa :D

        Joo, ne venähtää helposti. Se kaverin tonttia kiertävä aita on varmaan jotain 30v vanha ja vaikka sitä aina on vissiin leikattu se pikkuhiljaa on hivuttanut itsensä aina vähän isommaksi nyt ne alkaa olla jo melkin tukkipuita, kaveri sanoi työlääksi sitä leikkaushommaa kun ei enää traktorin lavaltakaan yllä.

        Hehe, on meillä sälekaihtimet kiinni ja verhotkin vielä vetää eteen, jos tarttee. Enemmän äänet voi kuulua, kun mitään näkyä. Ei ole nääs vielä eristeitä välikatolla tarpeeks..no tänä kesänä nekin paikalleen päätyy...🙄

        Heh, sama homma. Ei näitäkään miltään traktorin lavalta yllä likikään siistimäänkään. Nurin vaan, vaikka hyvä tuulisuoja talvella, takana on peltoa ja tie, mistä näkyy meille jos puut nurin. 😏

        Mut nyt on mentävä iltapalalle ja nykäsee luomet silmille. 😴

        Mukavaa iltaa ja kiitos hyvistä vinkeistä. 😃

        Ps. Pönttikselle terkkuja, jos laitat menee muutakin..😋


      • Anonyymi
        HortenMarket kirjoitti:

        Mä en laita uutta istutusta, lähinnä leikkaan alas vanhaa ja siistin. Katotaan miten ne kestää sen alasleikkuun..jos ei kestä, sitten mietin uutta istutettavaa.

        Hommaa on. 😌

        no kaada istutukset ja revi kannot irti ja hanki oma tai laina traktori ja käännä maa tai käännä kaikki piha maa ja istuta perunaa ja rupeat maanviljelijäksi tai perunan kasvattajaksi ja vaikka siikliä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kaada istutukset ja revi kannot irti ja hanki oma tai laina traktori ja käännä maa tai käännä kaikki piha maa ja istuta perunaa ja rupeat maanviljelijäksi tai perunan kasvattajaksi ja vaikka siikliä

        ja on helppo hoitoinen eli loppu keväällä kääntää ja istuttaa perunat ja juhannuksena saa uutta perunaa ja syksyllä kerää perunat ja talvella ei tarvi tehdä mitään niin ei oo nurmen leikkuuta


      • HortenMarket kirjoitti:

        Hehe, on meillä sälekaihtimet kiinni ja verhotkin vielä vetää eteen, jos tarttee. Enemmän äänet voi kuulua, kun mitään näkyä. Ei ole nääs vielä eristeitä välikatolla tarpeeks..no tänä kesänä nekin paikalleen päätyy...🙄

        Heh, sama homma. Ei näitäkään miltään traktorin lavalta yllä likikään siistimäänkään. Nurin vaan, vaikka hyvä tuulisuoja talvella, takana on peltoa ja tie, mistä näkyy meille jos puut nurin. 😏

        Mut nyt on mentävä iltapalalle ja nykäsee luomet silmille. 😴

        Mukavaa iltaa ja kiitos hyvistä vinkeistä. 😃

        Ps. Pönttikselle terkkuja, jos laitat menee muutakin..😋

        Ka' mie olen ihan tässä, kiitos, terkkuja sullekin :D

        Vai kevätsiivoa siellä. Annan yhden vinkin, eikun yks iso rytöläjä ja sen poltatte.
        Meillä ajetaan traktorin peräkärry ja siihen roilat, risut ja härpäkkeet, tsitte maatumaan niille osotettuun paikkaan.

        P.s. Peruna muhii jo. Pellossa. Challenger uutena lajikkeena, ja Carrera pitäis saada käsiin. Nam.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ka' mie olen ihan tässä, kiitos, terkkuja sullekin :D

        Vai kevätsiivoa siellä. Annan yhden vinkin, eikun yks iso rytöläjä ja sen poltatte.
        Meillä ajetaan traktorin peräkärry ja siihen roilat, risut ja härpäkkeet, tsitte maatumaan niille osotettuun paikkaan.

        P.s. Peruna muhii jo. Pellossa. Challenger uutena lajikkeena, ja Carrera pitäis saada käsiin. Nam.

        Noniin! Olitkin itte siinä. ☺

        Juu, täällä vaan ei saa polttaa mitään omissa pihoissa. Grilliä saa sentäs käyttää. Kaupungissa nääs on tiukat säännökset mitä saapi tehhä. Kyllä mä maalla poltin kaiken puuroskan, pellolle vaan iso kasa ja puf..palamaan.

        Oivoi, mä ostin vasta salaatinsiemeniä..viikonloppuna pitää pystyttää kasvupaikka niistä kuormalavoista ja kiinnittää kangas ja reunat. Kirsikkatomaattia ajattelin tänä vuonna laittaa kans...oisin halunnut jo hommata kasvihuoneen, mutta isäntä sano että ei ennen kun on piha muuten myllätty ja tasotettu. Turhaa siirtelyä ees taas pitää välttää. Niihän se on..on se vaan fiksu toi meiän isäntä.


    • Anonyymi

      Siitä puhe mistä puute, HortenMarket haluaisi rajumpaa ottavaa otetta sänkyyn, nyt homma tuntuu olevan lähinnä lääppivän kiitosseksin tasolla:)
      Jättäisi nyt edes muutaman kävyn nurmikolle niin voisivat leikkiä käpy selänalla elokuvan leikkejä.
      Aitaa ei kannata siis leikata liian lyhyeksi tai naapuri voi alkaa ihmettelemään et kenenkäs perse se nyt siellä vilkkaa...

      AsianVierestä

      • Ääää, eläs yhtään ala siellä kele..kuule!!!👊😮🤚
        Purasin kieleeni...nyt sattuu.


    • Anonyymi

      Kannattaa pitää kevät talkoot porukalla ja sitten tarjota viinat ja ruuat talkooväelle niin ei mene koko kesää risujen keräämisessä kun porukalla pihan siivoaa parissa tunnissa. Loppuilta voi sitten nauttia väkijuomia ja tutustua talkooväen naisiin.

      T: Viinamies

      • Ei tässäkään koko kesää mennyt, muutama päivä sillä en tehnyt urakkana. Oishan sen raivannut päivässä, jos ois halunnut tehdä riuskasti.

        Mä halusin tehdä löysästi ja hosumatta..väsyttämättä ihteeni. 🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe