Palstailu tuo iloa elämään!

Silloin tällöin arkiaskareita toimitellessa juolahtaa jokin asia palstalta mieleen. Seison vaikka suojatien vieressä ja lähestyvä auto hidastaa päästääkseni minut yli - niin mieleen juolahtaa, että enpä ole vieläkään näkymätön, vaikka NAL kuinka uhoaisi. Ja mieliala nousee. Tai tänään kaupassa, kosmetiikkatavaroiden hyllyssä loisti iso purkki Tummelia... niin eräänkin hiuksettoman herrasmiehen aiheuttama muistijälki aiheutti sellaisen lämpimän läikähdyksen mielessä että saattoi siinä joku ihmetellä, mitä kylähullut virnistelee kaupassa itsekseen..! Käykö teille koskaan näin?

58

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus joku palstajuttu pompsahtaa mieleen ja saa aikaan virneen.

      Mutta olenpas ollut harvinaisen epäaktiivinen viime aikoina.

    • Anonyymi

      Jos joku pariskunta tulee vastaan, niin mietin välillä onko tasoteoria toteutunut.

      • No onko?


      • Anonyymi
        DoubtofOrder kirjoitti:

        No onko?

        Välillä, välillä ei. Olen tosin nähnyt paljon kiltin ja kunnollisen näköisiä miehiä, joilla on ihan nätti ja hoikka nainen. Olen myös kuullut kolmesta ätmistä, jotka ovat aina kotona, eikä ole koskaan ollut ketään naista. Lyhyillä ja hintelillä miehillä näyttää tosiaankin olevan vähän pyöreämpi nainen. Jos keski-ikäisellä miehellä on nuori nainen, se ei ole suomalainen. Lapsiperheet näyttävät väsyneiltä ja stressaantuneilta. Taso tuskin on ensimmäisenä mielessä. Puumia näkyy arkisin harvoin. Jännämiesten naisilla usein pitkät hiukset.


    • Huhhuh! Pelottavaa...

      Onneksi minä en vielä (toistaiseksi) ajautunut ihan noin syviin vesiin, että palstajutut vaikuttaisivat reaalielämään.

      Tässä kohtaa "riippuvuutta" avaan palstan vain kun ei ole muuta tekemistä, mutta palsta unohtuu kun kirjaudun siitä pois.

    • En minä nyt noista jutuista tiedä, mutta kyllähän se tavallaan muuten tuo. :D

      Olen minä nauranut monet kerrat ääneen (täällä ollessa).

      Ihan teidän ansiota.

      • Juu, kyllä nämä joskus osaa olla huvittavia :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, kyllä nämä joskus osaa olla huvittavia :)

        "Nämä" :D

        Ja sinä :'D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        "Nämä" :D

        Ja sinä :'D

        Minä yritän aina olla asiallinen :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä yritän aina olla asiallinen :)

        Tietenkin tsih :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tietenkin tsih :)

        Nyt pitää mennä asiallisesti nukkumaan, on aikanen herätys aamulla :( Hyviä öitä & kauniita unia missP:lle kuten myös muillekin läsnäolijoille :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Nyt pitää mennä asiallisesti nukkumaan, on aikanen herätys aamulla :( Hyviä öitä & kauniita unia missP:lle kuten myös muillekin läsnäolijoille :)

        Menehän sie...
        Ei väsytetä, ei oo aamut muuten helppoja.

        Hyvää yötä sinne:)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Menehän sie...
        Ei väsytetä, ei oo aamut muuten helppoja.

        Hyvää yötä sinne:)

        Minä tässä ehkä vielä hetken pörräilen...


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        "Nämä" :D

        Ja sinä :'D

        Onhan se huvittavaa miten harmis etsii vikoja naisista linkittämällä juttuja netistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se huvittavaa miten harmis etsii vikoja naisista linkittämällä juttuja netistä.

        Harmis on kultainen kaikkine lehtileikkeineenkin ja sanomalehtipinoineen ; )

        Pannaanpas tuohon nyt tuommoinen vielä -> <3

        Onhan se naisia hyvä vähän tutkia.
        Tiedä muutoin, mitä olioita me ollaan, ei siinä mittään heh :D


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Harmis on kultainen kaikkine lehtileikkeineenkin ja sanomalehtipinoineen ; )

        Pannaanpas tuohon nyt tuommoinen vielä -> <3

        Onhan se naisia hyvä vähän tutkia.
        Tiedä muutoin, mitä olioita me ollaan, ei siinä mittään heh :D

        Puhuit samaan tyyliin pertistäkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhuit samaan tyyliin pertistäkin

        Onko nyt jotain Harmista vastaan?


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Onko nyt jotain Harmista vastaan?

        On, nuo typerät linkitykset. Olet ainut nainen palstalla jonka mielestä linkitykset on kultaisesti tehty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On, nuo typerät linkitykset. Olet ainut nainen palstalla jonka mielestä linkitykset on kultaisesti tehty.

        Pitäähän yksi olla :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        On, nuo typerät linkitykset. Olet ainut nainen palstalla jonka mielestä linkitykset on kultaisesti tehty.

        Höllääpä vähäsen ettet vallan ala puhisemaan ja puhkumaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pitäähän yksi olla :)

        Yksikin voi riittää :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Yksikin voi riittää :)

        Monessa asiassa mielellään yksi :)

        Mutta onhan sulla oma faniklubi ja kaikki tietää, etten minä ole ainoa kannattaja :)
        Siellä on vain taas joku ruusunpiikki ollu jollain sohvatyynyssä, että murisee.

        Mutta kiva, että tyytyisit yhteen äänekkääseen kannattajaankin :)

        *ravistaa pyrstöä*


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Yksikin voi riittää :)

        Onneksi pönttö kelpaa


    • Anonyymi

      Palsta tuo iloa yksinäisten elämään. Ei teillä muuta sosiaalista elämää sitten olekkaan. Dark fearkin on viihtynyt palstalla jo yli 10 vuotta.

      • Onhan meillä. Me olemme kaikki vetreää sakkia :)


    • Harvinaisesti tuo. Todella harvinaisesti.

      • Mutta antaahan se hetken aikaa ainakin selvitellä omia ajatuksiaan jos sullakin vaikka muu perhe jo nukkuu ja saat rauhallisen pätkän istahtaa alas ja ihan ikioman hetken siihen?

        Eikö se ilahduttaisi vähän? Toivottavasti!:)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mutta antaahan se hetken aikaa ainakin selvitellä omia ajatuksiaan jos sullakin vaikka muu perhe jo nukkuu ja saat rauhallisen pätkän istahtaa alas ja ihan ikioman hetken siihen?

        Eikö se ilahduttaisi vähän? Toivottavasti!:)

        ei ilahduta ei. Ei pysty niin hyvin selvittää kun sit täällä hyökätää.
        Mut
        Mulla veriarvot olla vajaa kaksiviikkoinen sit 97 ja olen ollut suurimman osin istunut lypsännyt imettänyt ja sekä taaperoa imettänyt.

        Tänää tuli nyrkin kokoinen verihyytymä ja nyt pelkään vuotavani liikaa joka pyttyreissujen aiempien jälkeen on tullut vähän isomman sormenpään kokoisia hyytymiä, mun olisi pitänyt pitää raudasta huolta arvaa oonko tehnyt sen? Noh en kun tuntuu maito tyrehtyy jos syön lisä rautaa.Oon yrittänyt paikata ruualla raudan puutosta.


      • valtakunta kirjoitti:

        ei ilahduta ei. Ei pysty niin hyvin selvittää kun sit täällä hyökätää.
        Mut
        Mulla veriarvot olla vajaa kaksiviikkoinen sit 97 ja olen ollut suurimman osin istunut lypsännyt imettänyt ja sekä taaperoa imettänyt.

        Tänää tuli nyrkin kokoinen verihyytymä ja nyt pelkään vuotavani liikaa joka pyttyreissujen aiempien jälkeen on tullut vähän isomman sormenpään kokoisia hyytymiä, mun olisi pitänyt pitää raudasta huolta arvaa oonko tehnyt sen? Noh en kun tuntuu maito tyrehtyy jos syön lisä rautaa.Oon yrittänyt paikata ruualla raudan puutosta.

        Sulla on nyt aika raskasta. Huolestuttavaa lukea nuo kuulumiset.

        Pitäisikö nyt mennä aikaisemmin tarkistuttamaan tilannetta?
        Ovatko sanoneet mitään?


      • valtakunta kirjoitti:

        ei ilahduta ei. Ei pysty niin hyvin selvittää kun sit täällä hyökätää.
        Mut
        Mulla veriarvot olla vajaa kaksiviikkoinen sit 97 ja olen ollut suurimman osin istunut lypsännyt imettänyt ja sekä taaperoa imettänyt.

        Tänää tuli nyrkin kokoinen verihyytymä ja nyt pelkään vuotavani liikaa joka pyttyreissujen aiempien jälkeen on tullut vähän isomman sormenpään kokoisia hyytymiä, mun olisi pitänyt pitää raudasta huolta arvaa oonko tehnyt sen? Noh en kun tuntuu maito tyrehtyy jos syön lisä rautaa.Oon yrittänyt paikata ruualla raudan puutosta.

        Yritä pitää itsestäsi huolta. Nuo vuodot ja kaikki jos..

        ja sitten sitä normaalia kotiruokaa ja seuraavissa rautaa;

        maksa, liha, kala, pinaatti, linssit, tonnikala, pähkinät, semmoset mitä saat vaan syödä tässä tilanteessa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sulla on nyt aika raskasta. Huolestuttavaa lukea nuo kuulumiset.

        Pitäisikö nyt mennä aikaisemmin tarkistuttamaan tilannetta?
        Ovatko sanoneet mitään?

        Ajattelin soittaa neuvolaan huomenna kun tuollain vuodan yllättäen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ajattelin soittaa neuvolaan huomenna kun tuollain vuodan yllättäen.

        Soita ja tosiaan älä edes odota aamuun jos tilanne nopeaan muuttuu.
        Ei pidä sinnitellä (mulle sanottiin muussa syyssä niin ensiavussa, vähän toruivatkin, että mitä niin pitkään oot ollu).

        Soita suoraan päivystyksen neuvontanumeroon. Ne sanoo, mitä pitää tehdä ja ohjaa nopeasti oikeaan paikkaan ja sanoo senkin, voiko kotiin jäädä vielä miettimään.

        Kun on aihetta, pitää pyytää apua heti.

        Kaikkea hyvää nyt sinulle ja pienelle vauvalla ja koko perheelle..


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ajattelin soittaa neuvolaan huomenna kun tuollain vuodan yllättäen.

        Maidon tulon väheneminen ei ole suurin huolenaiheesi joten syö rautaa, tuttelia voi antaa lisukkeena jo pienestä pitäen. Kun äiti voi hyvin voi vauvakin hyvin, huolehdi myös omasta hyvinvoinnistasi. Varmasti rankkaa aikaa kun mielialat vaihtelevat? Syntymän jälkeen nainen kokee niin monenlaisia tunne-elämyksiä ja on vähän herkällä muutenkin.

        Voimia.

        AsianVierestä


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Yritä pitää itsestäsi huolta. Nuo vuodot ja kaikki jos..

        ja sitten sitä normaalia kotiruokaa ja seuraavissa rautaa;

        maksa, liha, kala, pinaatti, linssit, tonnikala, pähkinät, semmoset mitä saat vaan syödä tässä tilanteessa.

        Jooh joka päivä on lihaa, pinaattilättyjä ja ruisleipää rautalähteinä ollut sekä monivitaminissäkin on 20% vuorokauden saannista rautaa.

        Mietin jos ne katsoisi neuvolassa rauta-arvot pika testillä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jooh joka päivä on lihaa, pinaattilättyjä ja ruisleipää rautalähteinä ollut sekä monivitaminissäkin on 20% vuorokauden saannista rautaa.

        Mietin jos ne katsoisi neuvolassa rauta-arvot pika testillä.

        Hyvä, ainakin syöt.

        Ottaa ne testit, ja jos ei ota, niin suoraan vaan pyydät. Hb ei kerro itsessään mitään, mutta ferritiinit nyt ainakin. Ja kun kerrot, millanen fyysinen tilanne, sie tiedät jo itsekin useamman raskauden jälkeen, onko esim. kova vuotaminen normaalia. Kyllä ne puuttuu asiaan topakasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maidon tulon väheneminen ei ole suurin huolenaiheesi joten syö rautaa, tuttelia voi antaa lisukkeena jo pienestä pitäen. Kun äiti voi hyvin voi vauvakin hyvin, huolehdi myös omasta hyvinvoinnistasi. Varmasti rankkaa aikaa kun mielialat vaihtelevat? Syntymän jälkeen nainen kokee niin monenlaisia tunne-elämyksiä ja on vähän herkällä muutenkin.

        Voimia.

        AsianVierestä

        Kyllä minulle on tärkeämpää imettää mutta nyt on ollut se rahakin kortilla joten se äidinmaidon luovutuskinnollut tärkeä jos sillä saa sen verta lisä apua. Kumminkin nyt menee puolitraa päivässä mutta melkein 7,50 dl päivään kohdin.
        Ei tässä autoa kyllä saa jos ei luovuta maitoa.

        Parhaimmillani luovutin 77 litraa/3kk ja saatiin meidän 2700€ maksavan 7 paikkasen. Nyt toissa vuonna ostettiin 8 paikkasen750€ mutta se on niin romu ettei ole kannattavaa edes korjata.

        Nyt on tähtäimessä 9paikkanen.


        Ei ollut helppoa mutta sitä se on.
        Verta muutenkin normaalisti mutta ei kotona enää verihyytymiä ole tullut aiemmista enää kotona ja noin isoja.

        tänää otin taas rautalääkkeen kun pelästytti jo ikävästi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä minulle on tärkeämpää imettää mutta nyt on ollut se rahakin kortilla joten se äidinmaidon luovutuskinnollut tärkeä jos sillä saa sen verta lisä apua. Kumminkin nyt menee puolitraa päivässä mutta melkein 7,50 dl päivään kohdin.
        Ei tässä autoa kyllä saa jos ei luovuta maitoa.

        Parhaimmillani luovutin 77 litraa/3kk ja saatiin meidän 2700€ maksavan 7 paikkasen. Nyt toissa vuonna ostettiin 8 paikkasen750€ mutta se on niin romu ettei ole kannattavaa edes korjata.

        Nyt on tähtäimessä 9paikkanen.


        Ei ollut helppoa mutta sitä se on.
        Verta muutenkin normaalisti mutta ei kotona enää verihyytymiä ole tullut aiemmista enää kotona ja noin isoja.

        tänää otin taas rautalääkkeen kun pelästytti jo ikävästi.

        Verta voi mennä huomaamatta ja riskiraja täytyy tiedostaa.

        Sitten kun on väsynyt, kaikkea ei välttämättä reagoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maidon tulon väheneminen ei ole suurin huolenaiheesi joten syö rautaa, tuttelia voi antaa lisukkeena jo pienestä pitäen. Kun äiti voi hyvin voi vauvakin hyvin, huolehdi myös omasta hyvinvoinnistasi. Varmasti rankkaa aikaa kun mielialat vaihtelevat? Syntymän jälkeen nainen kokee niin monenlaisia tunne-elämyksiä ja on vähän herkällä muutenkin.

        Voimia.

        AsianVierestä

        Mut kiitos

        En ole huomannut olevan herkillä vai Oonko herkillä, minusta tuntuu tuo mies on herkillä😳
        Se on kiukutellut😔
        Minä ihmettelen mikä kumma kiukuttaa taas?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Verta voi mennä huomaamatta ja riskiraja täytyy tiedostaa.

        Sitten kun on väsynyt, kaikkea ei välttämättä reagoi.

        En tiedä on olo huonontunut tai parantunut tänään kyllä oli täysin etten jaksa tuota pyykin pyöritystä mutta silti annoin mennä vaan ja tiskonetta täytteinä ja käytin lapset ulkona ja sekä vauvankin otin kerään d-vitamiiniä.

        pakonomaista tehtävä ja muutenkin toissa yönä käytin äitikin päivistyksessä ja kotona oli käytävä vauva imettää ja sit hain äitin päivistyksestä kerkesin nukkuun välissä ja eilen vasta hain noi lääkärin kirjoitetut rautalääkkeet.

        Oli edellistä rautalääkettä ja ihan saman merkkistä, niin en kiirehtinyt aiemmin ede apteekista hakemaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        En tiedä on olo huonontunut tai parantunut tänään kyllä oli täysin etten jaksa tuota pyykin pyöritystä mutta silti annoin mennä vaan ja tiskonetta täytteinä ja käytin lapset ulkona ja sekä vauvankin otin kerään d-vitamiiniä.

        pakonomaista tehtävä ja muutenkin toissa yönä käytin äitikin päivistyksessä ja kotona oli käytävä vauva imettää ja sit hain äitin päivistyksestä kerkesin nukkuun välissä ja eilen vasta hain noi lääkärin kirjoitetut rautalääkkeet.

        Oli edellistä rautalääkettä ja ihan saman merkkistä, niin en kiirehtinyt aiemmin ede apteekista hakemaan.

        Minä kyllä ihmettelen sinun jaksamista. Sulla on kädet täynnä ja enemmänkin :(

        Voisin sanoa suoraan tässä kohtaa, että minä en jaksaisi.
        Ei kestäis keho, tiedän sen jo nyt.

        Täytyy kunnioittaa. Todella..


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En tiedä on olo huonontunut tai parantunut tänään kyllä oli täysin etten jaksa tuota pyykin pyöritystä mutta silti annoin mennä vaan ja tiskonetta täytteinä ja käytin lapset ulkona ja sekä vauvankin otin kerään d-vitamiiniä.

        pakonomaista tehtävä ja muutenkin toissa yönä käytin äitikin päivistyksessä ja kotona oli käytävä vauva imettää ja sit hain äitin päivistyksestä kerkesin nukkuun välissä ja eilen vasta hain noi lääkärin kirjoitetut rautalääkkeet.

        Oli edellistä rautalääkettä ja ihan saman merkkistä, niin en kiirehtinyt aiemmin ede apteekista hakemaan.

        Kuulostaa rankalta. Toivottavasti saat apua isommilta lapsilta kodinhoidossa että pystyt lepäämään enemmän kuin nyt. Tosiaan sun kroppa on ollut kovilla.

        xLiner


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        ei ilahduta ei. Ei pysty niin hyvin selvittää kun sit täällä hyökätää.
        Mut
        Mulla veriarvot olla vajaa kaksiviikkoinen sit 97 ja olen ollut suurimman osin istunut lypsännyt imettänyt ja sekä taaperoa imettänyt.

        Tänää tuli nyrkin kokoinen verihyytymä ja nyt pelkään vuotavani liikaa joka pyttyreissujen aiempien jälkeen on tullut vähän isomman sormenpään kokoisia hyytymiä, mun olisi pitänyt pitää raudasta huolta arvaa oonko tehnyt sen? Noh en kun tuntuu maito tyrehtyy jos syön lisä rautaa.Oon yrittänyt paikata ruualla raudan puutosta.

        Ruoalla on mahdotonta saada_merkittäviä_muutoksia rautaan lyhyellä aikavälillä. Purkista siis lisää vaan. Nyt jos koska on sen aika.
        -flowersreally-


    • Anonyymi

      Voisitteko olla vaikka kaksi viikkoa ilman palstaa. Menkää vaikka ulos niin se avaisi silmiänne että elämää on palstan ulkopuolellakin.

      • Mennään, mennään! :)

        Ulkonahan tässä on oltukin niin, että aurinko kärvensi posket. Tsurr.


    • Anonyymi

      Joskus jotkut letkautukset tai hyvät kommentit ovat naurattaneet ääneen ja saaneet hyvälle tuulelle. Enimmäkseen täällä kuitenkin on ollut sisäpiirin solkkausta ja ala-arvoinen paikka edes kaivata yhteyttä johonkin itselle merkitykselliseen ihmiseen.
      Ilo on täältä suhteellisen kaukana. Ugh.

      • Anonyymi

        Äitiysneuvolan palvelut toimii hyvin😂


      • Anonyymi

        Vakava tilanne valtakunnalla tuossa joten voimia tuohon pikkulapsiarkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vakava tilanne valtakunnalla tuossa joten voimia tuohon pikkulapsiarkeen.

        Tosipaikassa ei pidä kyllä kellekään nauraa :(

        On täältä saatu konkreettista apua terveusjuttuihin. Ainakin mie.
        Esim. muutama toimenpide sairaalassa, en tiennyt niistä mitään, ja täälläpä tiedettiin, ja 100 % helpompi sinne oli mennä kun asiaa oli ystävälliset palstalaiset (kuten Mazy) valaisseet.

        Sitä paitsi kaikki meni just niin kun olin täältä lukenut :)

        Kiitollinen vieläkin.


      • Anonyymi

        Sinulle palsta on kuin kodin korvike. Yleensä ihmiset saavat tärkeät tiedot oikeasta kodistaan tai läheisiltään.
        Jokainen etsii ja löytää tiedot tavallaan. Sinulle palsta on tärkeä kanava, hyvä sinulle, ei kaikille.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tosipaikassa ei pidä kyllä kellekään nauraa :(

        On täältä saatu konkreettista apua terveusjuttuihin. Ainakin mie.
        Esim. muutama toimenpide sairaalassa, en tiennyt niistä mitään, ja täälläpä tiedettiin, ja 100 % helpompi sinne oli mennä kun asiaa oli ystävälliset palstalaiset (kuten Mazy) valaisseet.

        Sitä paitsi kaikki meni just niin kun olin täältä lukenut :)

        Kiitollinen vieläkin.

        täällä onkin paljon sairaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle palsta on kuin kodin korvike. Yleensä ihmiset saavat tärkeät tiedot oikeasta kodistaan tai läheisiltään.
        Jokainen etsii ja löytää tiedot tavallaan. Sinulle palsta on tärkeä kanava, hyvä sinulle, ei kaikille.

        "Yleensä ihmiset saavat tärkeät tiedot oikeasta kodistaan tai läheisiltään."

        Tuo oli ennen internettiä. Muistan, miten siihen aikaan tutun tutun tuttu kertoi puhelimessa isälleni, mitä leikkauksessa ja sen jälkeen tapahtuu. Puhelinnumero oli etsitty pitkän vaivannäön jälkeen, kun isä sai leikkauspäätöksen. Nykyään tuokin sairaustieto on netissä parin näppäimen painalluksen päässä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        täällä onkin paljon sairaita.

        Heh..tää nauratti. Sori siitä. 🤣😂

        Ei mahda minkään, naurattaa kovasti.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Heh..tää nauratti. Sori siitä. 🤣😂

        Ei mahda minkään, naurattaa kovasti.

        Pannaan pöytään vaan epikriisit :'D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pannaan pöytään vaan epikriisit :'D

        Mä oon tainnut jo vikalistani laittaa ja siinä olis vasta lähes ne kaikki fyysiset. x)

        Sun vuoro...


    • Anonyymi

      Viinan juonti tuo iloa elämään. Kun juo viinaa, tapaa naisia ja saa kavereita eikä yksin tarvii olla. Raitismies on yksin koko kesän.

      T: Viinamies

    • Anonyymi

      Palsta tuo yksinäiset yhteen tilaan mutta eivät kelpaa toisilleen. Syy ulkonäkö.

      • Anonyymi

        Sunkin ulkonäkö näkyy hyvin tekstin lomassa vai mitä.


    • Anonyymi

      Ajattelen joskus että minulla menee huonosti. Sitten tulee peris ja darkkis mieleen ja ajattelen että meneepä minulla sittenkin loistavasti :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe