Koetko elämäsi merkitykselliseksi?

Anonyymi

82

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä sillä elämällä sen suurempaa tarkoitusta ole. Merkittävää siitä voi tehdä monella eri tavalla. Elätkö hyvän vai pahan elämän. Jos sitä pystyy auttamaan toisia edes jonkin verran tai estämään pahoja asioita tapahtumasta samalla kun taivaltaa elämän taipaletta, niin uskoisin että olet jo tehnyt omasta elämästäsi merkittävää.

Pienetkin itsestäänselvältä tuntuvat arkiset eleetkin voi olla joillekkin ihmisille päivän pelastus. Annat vaikka linja-autossa paikan toiselle. Joku tiputtaa jotain, niin nostat sen hänelle ylös. Tuosta muistuikin mieleen aika, kun olin byrokratian rattaissa ja henkisesti ihan lopussa. Tiputin nipun papereita lattialle ja eräs naishenkilö oli kävelemässä ohi ja nosti ne kaikki ylös, antoi ne sitten minulle. Niin siitä tuli erittäin hyvä mieli kyllä ja auttoi jaksamaan taas eteenpäin. Ei se sen kummempia vaatinut häneltä. Kiitos siitä.

Mutta eipä siinä. Kahtellaan, se on pois sivistyksestä muutamaksi päiväksi. Hyvää loppuviikkoa vielä.

• Mukavaa loppuviikkoa sulle poissa sivistyksestä!!! Hyviä asioita toit esiin, samanlaisia ajatuksia tuli itselläkin mieleen. ☺

Musiikin säestyksellä...

https://youtu.be/TbsBEb1ZxWA

• HortenMarket kirjoitti:

Mukavaa loppuviikkoa sulle poissa sivistyksestä!!! Hyviä asioita toit esiin, samanlaisia ajatuksia tuli itselläkin mieleen. ☺

Musiikin säestyksellä...

https://youtu.be/TbsBEb1ZxWA

Kiitoksia. Hyvä kappale, mutta vähän turhan menevä tänne. 😁 Sen verran sivistysyä täälläkin, että puhelin mukana. Jos sattuu jotain kun yksin liikkuu.

• Irvokas kirjoitti:

Kiitoksia. Hyvä kappale, mutta vähän turhan menevä tänne. 😁 Sen verran sivistysyä täälläkin, että puhelin mukana. Jos sattuu jotain kun yksin liikkuu.

Nonnii, järkytät kaikki mettänelukat jos tuommoset musat pauhaa. 😮

• Anonyymi

En koe, koska minulla ei ole naista enkä pääse siittämään lapsia.

• En osaa oikein määritellä tuota merkityksellisyyttä. Silti yksi parhaista fiiliksistä minulle tulee näin kesäaikana palaillessa onnistuneelta baarireissulta aamuyöllä/aamulla kotiin auringon jo noustessa ja lintujen visertäessä.

• Anonyymi

Mutta onko onnellisuutta ilman merkityksellisyyttä?
      -flowersreally-

• Anonyymi

On. Kehitysvammaiset hyvä esimerkki. Tai vaikkapa onnellinen sairas tuttavani, jonka mielestä asiat ovat hyvin kun suoli toimii, eikä senkään niin väliä aina. :)

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

On. Kehitysvammaiset hyvä esimerkki. Tai vaikkapa onnellinen sairas tuttavani, jonka mielestä asiat ovat hyvin kun suoli toimii, eikä senkään niin väliä aina. :)

xLiner

Tarkoitatko, että kehitysvammaiset ovat onnellisia vaikka heidän elämällä ei ole merkitystä..?

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

Tarkoitatko, että kehitysvammaiset ovat onnellisia vaikka heidän elämällä ei ole merkitystä..?

En. Enkä sitäkään etteikö sairaalla ystävälläni olisi merkitystä. Kaikilla on, vaikkapa sitten estää lenkkitossuja leijailemasta avaruuteen. Se ei kuitenkaan ole riippuvainen onnellisuudesta.

Mä en koe itseäni tärkeäksi tai korvaamattomaksi tai mitenkään merkitykselliseksi, mutta lukeudun(kin) onnellisiin.

Onko se sitten tyhmyyttä vai viisautta että osaa erottaa murheet omaan karsinaansa ja olla onnellinen hetkessä siitä mitä on, vaikkapa maitoa kahviin, on sitten asia erikseen :)

xL

• Anonyymi kirjoitti:

En. Enkä sitäkään etteikö sairaalla ystävälläni olisi merkitystä. Kaikilla on, vaikkapa sitten estää lenkkitossuja leijailemasta avaruuteen. Se ei kuitenkaan ole riippuvainen onnellisuudesta.

Mä en koe itseäni tärkeäksi tai korvaamattomaksi tai mitenkään merkitykselliseksi, mutta lukeudun(kin) onnellisiin.

Onko se sitten tyhmyyttä vai viisautta että osaa erottaa murheet omaan karsinaansa ja olla onnellinen hetkessä siitä mitä on, vaikkapa maitoa kahviin, on sitten asia erikseen :)

xL

Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta itse flowrsreally kysymykseen sanoisin, että kaikilla asioilla on jokin merkitys!
        Ja kyllä, sinullakin on jokin merkitys, koska sinun elämäsi vaikuttaa monen muun ihmisen elämään tai asiaan maan päällä tavalla tai toisella.
        = Kaikella on merkitys elämässä, mutta onnellisuus on taasen kysymys erikseen.. Onnellisuus on tunnetila. Ja kyllä ihminen voi kokea onnellisuutta mikäli aivojen välittäjäaineet erittävät tiettyjä hormooneja siinä hetkessä riippumatta asian merkityksellisyydestä sinällään.

• Nyt olet perimmäisen äärellä.

Mun mielestä merkityksellisyyden ja onnellisuuden suhteen on pakko tehdä jonkinlainen kompromissi. Paljon merkityksellisyyttä tuo paljon huolia, vastuuta, vaivaa, kiirettä ja onnettomuutta. Toisaalta pelkän onnellisuuden keskellä voi silti kärsiä merkityksettömyydestä.

• scrg kirjoitti:

Nyt olet perimmäisen äärellä.

Mun mielestä merkityksellisyyden ja onnellisuuden suhteen on pakko tehdä jonkinlainen kompromissi. Paljon merkityksellisyyttä tuo paljon huolia, vastuuta, vaivaa, kiirettä ja onnettomuutta. Toisaalta pelkän onnellisuuden keskellä voi silti kärsiä merkityksettömyydestä.

Ehkä ongelma on siinä miten onnellisuus määritellään. Onko sille esim. olemassa vastakohtaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

En ymmärrä miten nuo ovat esimerkkejä onnellisuudesta ilman merkityksellisyyttä.
        -flowersreally-

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Nyt olet perimmäisen äärellä.

No moi sullekin.

Tuo varmaan riippuu siitä, miten määrittelet merkityksellisyyden?

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä miten nuo ovat esimerkkejä onnellisuudesta ilman merkityksellisyyttä.
        -flowersreally-

Ilmeisesti sulla ei ole ollut tuttavapiirissä kehitysvammaista. Hetkessä onnellisuuden näkeminen, pienistä asioista onnen kerääminen.

Muuten Wuu sanoikin tuolla perässä jo suuren totuuden. Turhiahan me kaikki ollaan tällä pallolla. Meistä on vaan haittaa.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti sulla ei ole ollut tuttavapiirissä kehitysvammaista. Hetkessä onnellisuuden näkeminen, pienistä asioista onnen kerääminen.

Muuten Wuu sanoikin tuolla perässä jo suuren totuuden. Turhiahan me kaikki ollaan tällä pallolla. Meistä on vaan haittaa.

xL

Ilmeisesti hetkessä eläminen tai pienet asiat eivät sun mielestä voi olla merkityksellisiä.
        -flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti hetkessä eläminen tai pienet asiat eivät sun mielestä voi olla merkityksellisiä.
        -flowersreally-

Musta se merkityksellisyys vaatii tiedostamisen.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musta se merkityksellisyys vaatii tiedostamisen.

xL

Eli ”oikea” onnellisuus on sun mielestä tiedostamatonta?
        -flowers-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ”oikea” onnellisuus on sun mielestä tiedostamatonta?
        -flowers-

Ei, vaan ne eivät ole riippuvaisia toisistaan.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan ne eivät ole riippuvaisia toisistaan.

xL

Siis merkityksellisyyden tiedostaminen ja onnellisuus.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis merkityksellisyyden tiedostaminen ja onnellisuus.

xL

Mun mielestä pienistä asioista iloitseminen nimenomaan vaatii tiedostamisen. Lapsilta se vaan tulee luonnostaan, aikuiset on enimmäkseen taidosta poisoppineita, mutta onneksi voivat palata lapsenkaltaisiksi hetkessä eläjiksi jo haluavat.
        -flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

No moi sullekin.

Tuo varmaan riippuu siitä, miten määrittelet merkityksellisyyden?

-flowersreally-

Merkityksellisyys liittyy mielestäni aina jonkinlaiseen vuorovaikutukseen ja vaikuttamiseen muiden ja ympäristön kanssa. Jos elämä menisi kuten "Päivä Murmelina"-elokuvassa, jossa sama päivä alkaa aina uudelleen ja voidaan olettaa vielä että se olisi hyvin onnellinen päivä, niin silti merkityksellisyys puuttuisi. Koska ilman protagonistia kaikki kuitenkin olisi vähintään huomennna aivan samalla tavalla.

• Anonyymi kirjoitti:

xL

Musta tuohon haittana olemiseen vaadittaisiin se subjekti, jonka mielestä meistä on haittaa. Toistaiseksi ainoat mielet, joiden mielestä toinen ihminen on haitallinen on nähdäkseni kuuluneet toisille ihmisille.

• Anonyymi

Elämän merkityksellisyys? Hyötykö vai mikä? Tämänkin takana on ilmeinen harha. Uskonnollisuudesta tms sellaisesta lähtevä ajatus, että ihmisen on jotenkin tai oikeastaan kaikin tavoin todisteltava MUULLE MAAILMALLE jotain pätevyyttä. Ei tarvitse, olemme jokainen merkityksellisiä. Todisteleeko eläinkunta, kasvimaailma, vesistöt!? Eivät, ne vain OVAT. juuri sellaisina kuin ne on " luotu". Monenlaista, tarpeetonta, painolastia ihmisparan hartioille on laskettu, tässä loputtoman taloudellisen kasvun kuplassa. Se alkaa kyllä nyt jo säröillä , onneksi. Toki on hyvä olla kanssakulkijoilleen HYVÄ.

• Anonyymi

Ruman ätmin elämällä ei ole merkitystä jos ei saa rakkautta ja pillua. Elämälläni ei ole mitään tarkoitusta.
      En kuulu mihinkään, minulla eiole läheisiä eikä kavereita joten sama vaikka juna ajaisi yli tänään.

• Onhan mulle elämällä paljonkin merkitystä ja merkityksellisyyttä. Ihan ekana merkityksen tekee jo perhe, käsittää mun vanhemmat, mieheni, lapseni, anoppini, miehen sisarukset ja heidän lapset...

Siinä nyt mulle ne kaikista merkityksellisimmät ihmiset henkilökohtaisella tasolla.

Mutta sitten ihmiset joita kohtaan mm. työssä, vapaalla, kaupassa, missä vaan on heilläkin jokin merkitys mulle ja vaikutus muhun. Kivat ihmiset ilahduttaa, keljut tympännyttää, mutta yleensä joakisesta jonka kanssa on tekemisissä jotain jää itsellekin mieleen. Ja jokin merkitys sillä yhteistyölläkin on.

Työssä käyminen on ihan merkityksellistä, mulle tulee hyvä mieli kun teen hyvää työtä, saan siitä palkan, ihmiset saa puhtaat puitteet, jotka edistää niiden hyvinvointia ja viihtyisyyttä joka sekin on hyvinvointia.

Aurinko nousee, aurinko laskee...kaikki. Koko elämä, onhan se merkityksellistä. Siinä on paljon maukkaita nyansseja mitä on kivaa makustella ja miettiä.

• Elämä on niin merkityksellistä ja ihmeellistä, että vaikee luetella kaikkea pikkutarkkaan...kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kaikki on jollain tapaa useinmiten kokemuksena arvokkaita kokemuksia ja niistä syntyy jotain kautta merkitys.

Hyvä, paha, ilo, suru...kaikki merkitsee.

• Ylipäätään en koe, että millään elämällä olisi merkitystä. Jos on, niin se menee yli ihmisen käsityskyvyn.
      Elämä vain on, joten koitetaan ottaa siitä ilo irti.

• Hmm..Mielenkiintoista.
        Jos elämällä ei sinun mielestä ole merkitystä, niin miksi sitten koet esim. maapallon säilymisen ja ilmasto kysymykset tärkeänä? Jos elämä on mielestäsi merkityksetöntä niin eikö se ole silloin se ja sama tuhoutuuko se maapallo 1000v ennemmin vai myöhemmin?

Todennäköisesti nauttisit elämästäsi enemmän syömällä terveellistä monipuolista ruokaa..Myös lihaa.

Siinä mielessä olen toki samaa mieltä, että mitään suurempaa tarkoitusta ei ole.
        Kyse on elämän pienistä iloista.

• blade83 kirjoitti:

Hmm..Mielenkiintoista.
        Jos elämällä ei sinun mielestä ole merkitystä, niin miksi sitten koet esim. maapallon säilymisen ja ilmasto kysymykset tärkeänä? Jos elämä on mielestäsi merkityksetöntä niin eikö se ole silloin se ja sama tuhoutuuko se maapallo 1000v ennemmin vai myöhemmin?

Todennäköisesti nauttisit elämästäsi enemmän syömällä terveellistä monipuolista ruokaa..Myös lihaa.

Siinä mielessä olen toki samaa mieltä, että mitään suurempaa tarkoitusta ei ole.
        Kyse on elämän pienistä iloista.

Just siksi, että siitä elämästä voisi ottaa ilon irti, myös seuraavat sukupolvet.

Onko entinen nimimerkkisi camelboots, tai joku sinnepäin?

• Anonyymi

Ainoa merkitys elämässä/elämällä on jos jonkinlaisen tarkoituksen itselleen luo, muuten ei ole olemassa mitään "kosmista tarkoitusta".

Joo monet voivat selittää että tekee hyviä tekoja yms., mutta kyllähän ihminen voi löytää ns. tarkoituksensa vaikka olemalla muille paskamainen. Ja ikävä kyllä usein se oman arvon tunne tuleekin siitä kun pystyy pistämään muut omalle "paikalleen", esittämään kritiikkiä yms. päinvastoin kuin vaikka olemalla rakentava.

• Mjoo

Sulla on hieman suppeahko tuo määritelmäsi, mutta menköön.

Elämä - noin karrikoidusti - on paikan tai pesän rakentamista. Sinä itse ymmärrät, että olet, joten sinulla on myös velvollisuus itseäsi kohtaan siten olla. Tämä asetelma välittömästi aiheuttaa sen, että sinuun suhtaudutaan monenkirjavilla tavoilla, joita et voi ennakoida, sillä sinä et ole ympäristösi, vaan juuri sinä itse.

Voisi sitä tietysti olla vaikka kasvi.

(Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Mjoo

Elämä - noin karrikoidusti - on paikan tai pesän rakentamista. Sinä itse ymmärrät, että olet, joten sinulla on myös velvollisuus itseäsi kohtaan siten olla. Tämä asetelma välittömästi aiheuttaa sen, että sinuun suhtaudutaan monenkirjavilla tavoilla, joita et voi ennakoida, sillä sinä et ole ympäristösi, vaan juuri sinä itse.

(Hirn)

P.S

On myös oletettavissa se että kasveilla yksilöllisyys on korostuneempaa kuin ihmisillä. Tämä siksi, että vaikka ne kommunikoivat keskenään, niillä ei ole selvää plääniä joukkona.

(Hihitystä)

• Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

Mjoo

(Hirn)

Ei tiedostaminen tarkoita millään lailla mitään velvollisuutta, ehkä joidenkin mielestä ns. moraalisesti mutta sillä taas ei ole puupennin merkitystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tiedostaminen tarkoita millään lailla mitään velvollisuutta, ehkä joidenkin mielestä ns. moraalisesti mutta sillä taas ei ole puupennin merkitystä.

Mjaa

Kyllä sulla on siinä velvollisuus itseäsi kohtaan kuin minulla on.

Do not be a stupid.

(Hirn)

• Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

Mjaa

Kyllä sulla on siinä velvollisuus itseäsi kohtaan kuin minulla on.

Do not be a stupid.

(Hirn)

Ei ole, ihminen voi vain lopettaa kaiken niinkuin monet tekevätkin.

• "Koetko elämäsi merkitykselliseksi?"

No enpä juurikaan ja se onkin oikeastaan se johon pyrin, olla tyytyväinen ilman isompaa höyryämistä siellä sun täällä. ne on oikeastaan aika huvittavia ne ihmiset jotka touhuaa ympäriinsä "tärkeiden" juttujensa kanssa kuvitellen että niillä olisi jokin isompi vaikutus maailmassa. No ei ole, tuhannen vuoden päästä ei kenenkään täällä olevan tekemisillä tai tekemättä jättämisillä ole mitään merkitystä. Minusta oikeastaan merkityksellisintä on jos pystyy elämään ja olemaan niin ettei aiheuta riesaa muille, se on jo ihan hyvä merkityksellisyys vaikkei historiankirjoihin jääkään.

Monihan sitä merkityksellisyyttä hakee esim, työelämässä pätemällä, juoksee oravanpyörässä kauheasti suorittaen vain nähdäkseen että sitten kuin on eläkkeellä kukaan ei muista, tuli uusi juoksija tilalle. Tai sitten vaikka politiikassa, aiheuttaa tuhojaan vain saadakseen nimensä historiaan nimekkäänä poliitikkoja vaikkei oikeasti ymmärrä yhtään mitään maailman asioista. Merkityksellisyuyden hakeminen ja kunnianhimo ovat vaarallinen asia ympäristölle. Kaikille olisi paljon parempi kun ihmiset oppisivat ottamaan rennommin, keskittyisivät vain olemaan mukavia toisilleen niin siitä tulisi sitten se merkityksellisyyskin ihan itsestään bonuksena, merkitsisi ihmisenä eikä koneiston osana.

• Aika yllättävää että palstan itsepintaisin "valistaja" ei tunnusta elämän merkityksellisyyden voimaa. Olisin voinut olla varma että juuri sinulle on tärkeätä päästä kirjoittamaan lutkien yhteiskuntamoraalia rappeuttavasta käyttäytymisestä.

• Iku-Turso kirjoitti:

Aika yllättävää että palstan itsepintaisin "valistaja" ei tunnusta elämän merkityksellisyyden voimaa. Olisin voinut olla varma että juuri sinulle on tärkeätä päästä kirjoittamaan lutkien yhteiskuntamoraalia rappeuttavasta käyttäytymisestä.

No tottakai jos olisin niin hölmä että uskoisin valistutoiminnalli olevan merkitystä isossa kuvassa sitten varmaan pitäisin sitä merkityksellisenä,

Ennen kaikkea olen kuitenkin realisti ja ymmärrän että enimmäkseen ihmiskunta koostuu tomppeleista jotka eivät ikinä opi, vaikka niiden toimntaa vastaavalla toiminnalla olisi ollut pahoja seurauksia ihan lähihistoriassakin tai olisi ihan reaaliaikaisiakin esimerkkejä esim. naapurissa ne naiivisti uskoo että heidän kohdalla tilanne ykskaks muuttuukin päinvastaiseksi vaikka kaikki faktat sanovat muuta.

Ymmärrän siis oman toimintani olevan vain pisara meressä, maailma tuhoutuu joka tapauksessa. Valistan ehkä vain siksi jotta voin ajatella olleeni oikeassa sitten joskus kun p..ka lojahtaa tuulettimeen.

• Harmaaritari kirjoitti:

No tottakai jos olisin niin hölmä että uskoisin valistutoiminnalli olevan merkitystä isossa kuvassa sitten varmaan pitäisin sitä merkityksellisenä,

Ennen kaikkea olen kuitenkin realisti ja ymmärrän että enimmäkseen ihmiskunta koostuu tomppeleista jotka eivät ikinä opi, vaikka niiden toimntaa vastaavalla toiminnalla olisi ollut pahoja seurauksia ihan lähihistoriassakin tai olisi ihan reaaliaikaisiakin esimerkkejä esim. naapurissa ne naiivisti uskoo että heidän kohdalla tilanne ykskaks muuttuukin päinvastaiseksi vaikka kaikki faktat sanovat muuta.

Ymmärrän siis oman toimintani olevan vain pisara meressä, maailma tuhoutuu joka tapauksessa. Valistan ehkä vain siksi jotta voin ajatella olleeni oikeassa sitten joskus kun p..ka lojahtaa tuulettimeen.

Nyt meni vähän selittelyn puolelle.

Sinä lienet palstailijoista se, jolla on selkeimmin oma roolinsa ja vankkumaton linjansa. Sulla on elämäntehtäväsi täällä. Ollut jo vuosikymmenen.

• Iku-Turso kirjoitti:

Nyt meni vähän selittelyn puolelle.

Sinä lienet palstailijoista se, jolla on selkeimmin oma roolinsa ja vankkumaton linjansa. Sulla on elämäntehtäväsi täällä. Ollut jo vuosikymmenen.

Miten niin selittelyn? ei se että jos on vakaasti jotain mieltä asioista tarkoita että kokisi ne mielipiteensä fanaattisesti "elämäntehtäväksi", ne vaan on ja useimmiten ne on totta, minkäs minä sille voin?

Miten niin selittelyn? ei se että jos on vakaasti jotain mieltä asioista tarkoita että kokisi ne mielipiteensä fanaattisesti "elämäntehtäväksi", ne vaan on ja useimmiten ne on totta, minkäs minä sille voin?

Ei sulla liene ollut montaakaan vapaapäivää palstaurallasi. Kyllä se antaa vahvaa osviittaa siitä mikä antaa elämällesi merkityksen.

• Iku-Turso kirjoitti:

Ei sulla liene ollut montaakaan vapaapäivää palstaurallasi. Kyllä se antaa vahvaa osviittaa siitä mikä antaa elämällesi merkityksen.

Ehkä sinä koet sen sitten vahvemmin merkityksellisenä kuin minä :D Minullehan palsta on lähinnä loistava tapa viettää aikaa, jos en viihtyisi en täällä varmaan olisikaan. Lisäksi kun on palstalla ei tarvitse olla muualla hakemassa mertkityksellisyyttä, kuin vaikkapa esim. parisuhdemarkkinoilla höyröttämässä. Aika moni sinkkuhan sitä merkityksellisyyttä hakee kumppania etsimällä, kuvittelee että on itse enemmän jos löytää jokun toisen, minä taas ajattelen olevani ihan riittävästi näinkin niin mulla ei ole mitään pakkoa mihinkään, olen juuri siellä missä haluankin olla ilman mitään "tehtävää".

Ehkä sinä koet sen sitten vahvemmin merkityksellisenä kuin minä :D Minullehan palsta on lähinnä loistava tapa viettää aikaa, jos en viihtyisi en täällä varmaan olisikaan. Lisäksi kun on palstalla ei tarvitse olla muualla hakemassa mertkityksellisyyttä, kuin vaikkapa esim. parisuhdemarkkinoilla höyröttämässä. Aika moni sinkkuhan sitä merkityksellisyyttä hakee kumppania etsimällä, kuvittelee että on itse enemmän jos löytää jokun toisen, minä taas ajattelen olevani ihan riittävästi näinkin niin mulla ei ole mitään pakkoa mihinkään, olen juuri siellä missä haluankin olla ilman mitään "tehtävää".

Tarkoitukseni ei ollut kiusata herraa, vaan lähinnä kyseenalaistaa lausuntosi siitä ettet sinä hakisi elämällesi merkitystä kuten muut ihmiset tuppaavat tekemään.

Olet ihan tavan kaduntallaaja, et mitenkään poikkeusyksilö. Kaikilla meillä on juttumme jotka antavat elämällemme merkityksen.

• Iku-Turso kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ollut kiusata herraa, vaan lähinnä kyseenalaistaa lausuntosi siitä ettet sinä hakisi elämällesi merkitystä kuten muut ihmiset tuppaavat tekemään.

Olet ihan tavan kaduntallaaja, et mitenkään poikkeusyksilö. Kaikilla meillä on juttumme jotka antavat elämällemme merkityksen.

No kun en hae, hakekoot ne joille asia on tärkeä.

Niin no tuotahan minä olen koettanut tässä(kin) selittää, ihan tavan tallaajia täällä on kaikki. myös ns. julkkikset, poliitikot ym. myös.

No kun en hae, hakekoot ne joille asia on tärkeä.

Niin no tuotahan minä olen koettanut tässä(kin) selittää, ihan tavan tallaajia täällä on kaikki. myös ns. julkkikset, poliitikot ym. myös.

Jännämiehet ovat ainoa poikkeus, pidetään asia tapetilla.😉

• Iku-Turso kirjoitti:

Jännämiehet ovat ainoa poikkeus, pidetään asia tapetilla.😉

Jännämiehet ovat sairaita yksilöitä jotka tulisi eristää terveestä yhteikunnasta. Laittaa laivalla jonnekin jännämies.-saarelle jossa saisivat mesoa keskenään.

Jännämiehet ovat sairaita yksilöitä jotka tulisi eristää terveestä yhteikunnasta. Laittaa laivalla jonnekin jännämies.-saarelle jossa saisivat mesoa keskenään.

Juuri noin. Pidetään asiaa tapetilla.

• Iku-Turso kirjoitti:

Juuri noin. Pidetään asiaa tapetilla.

"Kaikille olisi paljon parempi kun ihmiset oppisivat ottamaan rennommin, keskittyisivät vain olemaan mukavia toisilleen niin siitä tulisi sitten se merkityksellisyyskin ihan itsestään bonuksena, merkitsisi ihmisenä eikä koneiston osana."

Tässä olen Harmiksen kanssa aivan täysin samaa mieltä.

Sä voit olla vaikka kuinka merkityksellinen vaikka jollekulle mummolle tai papalle, ja se riittää kun sen näkee ihan katsekontaktista etkä tarttee siitä mitään kunniakirjaa, oot tehny jo tehtäväsi olemalla :)

• Iku-Turso kirjoitti:

Aika yllättävää että palstan itsepintaisin "valistaja" ei tunnusta elämän merkityksellisyyden voimaa. Olisin voinut olla varma että juuri sinulle on tärkeätä päästä kirjoittamaan lutkien yhteiskuntamoraalia rappeuttavasta käyttäytymisestä.

Realisti on realisti.

Ei pakko, mutta mahdollisuus :)

• misspönttöuuni kirjoitti:

"Kaikille olisi paljon parempi kun ihmiset oppisivat ottamaan rennommin, keskittyisivät vain olemaan mukavia toisilleen niin siitä tulisi sitten se merkityksellisyyskin ihan itsestään bonuksena, merkitsisi ihmisenä eikä koneiston osana."

Sä voit olla vaikka kuinka merkityksellinen vaikka jollekulle mummolle tai papalle, ja se riittää kun sen näkee ihan katsekontaktista etkä tarttee siitä mitään kunniakirjaa, oot tehny jo tehtäväsi olemalla :)

Kuuleppas hamsteri; en aio jatkaa vääntöä noin typerästä näkökulmasta jonka Harmis esitti.

• Iku-Turso kirjoitti:

Kuuleppas hamsteri; en aio jatkaa vääntöä noin typerästä näkökulmasta jonka Harmis esitti.

Psh! Miten sinä käytät tuota 'hamsteria'..

Ei siinä ollut mitään typerää.
        Se meni just oikein; kukaan ei kiitä siitä, että meet mukkelismakkelis nurin oravanpyörässä.
        Harmis on ehkä tajunnut onnellisuuden ytimen. Luepa se uudestaan.

Elämän merkitys löytyy kun malttaa olla hetken paikallaan hiljaa.

Psh! Miten sinä käytät tuota 'hamsteria'..

Ei siinä ollut mitään typerää.
        Se meni just oikein; kukaan ei kiitä siitä, että meet mukkelismakkelis nurin oravanpyörässä.
        Harmis on ehkä tajunnut onnellisuuden ytimen. Luepa se uudestaan.

Elämän merkitys löytyy kun malttaa olla hetken paikallaan hiljaa.

Irrotat Harmiksen diipadaapailusta yhden virkkeen asiayhteydestään ja yrität edetä sillä ohituskaistaa. Oikeasti Harmis oli väärässä päättelyissään.

• Iku-Turso kirjoitti:

Irrotat Harmiksen diipadaapailusta yhden virkkeen asiayhteydestään ja yrität edetä sillä ohituskaistaa. Oikeasti Harmis oli väärässä päättelyissään.

Harmis on niin oikeassa....burrr...

*viskelee sydämiä*

Heh... *punastuu*

Harmis on niin oikeassa....burrr...

*viskelee sydämiä*

Heh... *punastuu*

Rakkaus sokasee.

• Iku-Turso kirjoitti:

Rakkaus sokasee.

Mun aivot on aivan terässä.

No juuripa noin se on, se on riittävästi ja kaikki mitä tarvitsee terve yksilö kokeakseen olevansa merkityksellinen :)

Asiasta kolmanteen, oli youtuben etusivulla tämä, jälleen asiapuhetta. Laitan senkin uhalla ettet tykkää mutta tuollainen se sipilän kepu taitaa olla, olen uumoillut samaa. Kohta kannatetaan samaa puoluettakin :D:

https://www.youtube.com/watch?v=Y4cfVoUO5FQ

No juuripa noin se on, se on riittävästi ja kaikki mitä tarvitsee terve yksilö kokeakseen olevansa merkityksellinen :)

Asiasta kolmanteen, oli youtuben etusivulla tämä, jälleen asiapuhetta. Laitan senkin uhalla ettet tykkää mutta tuollainen se sipilän kepu taitaa olla, olen uumoillut samaa. Kohta kannatetaan samaa puoluettakin :D:

Persuille selkokielisiä uutisia.

No voihan hyppivät kuovit. Nythän myö ollaan ku Koreassa, sie laitat megafonista mulle propagandaa :D

Mitä se Halla-aho mulle sitten antaa, se sanoo olevan miun asialla, mutta mitä se mulle antaa, mitä minä saan?

Se kohta jäi vähän auki.

Niin eurovaalit...en oo vielä käyny piirustamassa numeroa. :)

Vehviläinenkin on hiffannut:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/kimmo-vehvilainen-kehittanyt-erityisen-rauhoittumiskeinon

"...sekoaisin ellen joskus voisi sammuttaa maailmaa ympäriltäni, sanoo Radio Aallon Dynastiasta tuttu Kimmo Vehviläinen, 47.

...– Minulla on siellä mukava lepotuoli ja pieni jääkaappi. Istun tuolissani, olen vaan ja mietiskelen. En räplää edes puhelinta. Se ei ole mielen tyhjentämistä vaan täyttämistä. Viihdyn samalla tavalla ajatuksissani myös autossa."

Erittäin hyvä, tässä on se ydin, just tämä :)

Ja niin imelästi olen taas samaa mieltä, mutta en voi muutakaan :'D

Hyvä esimerkkinosto!

On sulla nyt pieni työnsarka tässä köh :D

No voihan hyppivät kuovit. Nythän myö ollaan ku Koreassa, sie laitat megafonista mulle propagandaa :D

Mitä se Halla-aho mulle sitten antaa, se sanoo olevan miun asialla, mutta mitä se mulle antaa, mitä minä saan?

Se kohta jäi vähän auki.

Niin eurovaalit...en oo vielä käyny piirustamassa numeroa. :)

Ihan pakko oli laittaa :D

Halla-aho tahtoo eroon EU:sta. se tietäisi enemmän rahaa omalle maalle ja sitäkautta pitäisi maaseudun elävänä :)

En oo minäkään, saa nähdä tulee ko käytyä kun ei tunnu yhtään mitnun jutulta koko eu, siksi kai varmaan pitäisikin käydä.

"...sekoaisin ellen joskus voisi sammuttaa maailmaa ympäriltäni, sanoo Radio Aallon Dynastiasta tuttu Kimmo Vehviläinen, 47.

...– Minulla on siellä mukava lepotuoli ja pieni jääkaappi. Istun tuolissani, olen vaan ja mietiskelen. En räplää edes puhelinta. Se ei ole mielen tyhjentämistä vaan täyttämistä. Viihdyn samalla tavalla ajatuksissani myös autossa."

Hyvä esimerkkinosto!

Juu, sattui silmään tuo juttu ja vehviläinenkin tosiaan päässyt asian ytimeen, tärkeintä on olla höyröttämättä. Korkeintaan jossain sinkut-palstalla voi höyröttää kun se ei ole niin vakavaa :D

Hyvä esimerkkinosto!

Niin ja tuokin tukee samaa asiaa. Pariskunnassakin jos vain kumpikin mennä höyröttää omia menojaan eivätkä ehdi yhdessä edes ruokailemaan eivät ole kovin onnellisia:

https://www.voice.fi/suhteet/a-178609

Ihan pakko oli laittaa :D

Halla-aho tahtoo eroon EU:sta. se tietäisi enemmän rahaa omalle maalle ja sitäkautta pitäisi maaseudun elävänä :)

En oo minäkään, saa nähdä tulee ko käytyä kun ei tunnu yhtään mitnun jutulta koko eu, siksi kai varmaan pitäisikin käydä.

Nooo....huomasin...sait laittaa, tämän kerran...:'D

Näkeehän tuon, miten innostut :D

Muistaskohan se Hallis pientä itäsuomalaista pellonkuokkijaa sitten kumminkaan..ku sais ne rahapussit? :)

Tulis kumminkin mullekin kirje, että piä kuule perunas ja suus kiinni mokoma mökin akka... :D

Joo nuo eurovaalit meinas jäädä vähän pimentoon ku hirvee selviäminen oli edellisistä *naur' ja jotenkin sitä hassusti piti vaan tärkeämpänä näitä maan sisäisiä.

Mutta totta puhuen kyllähän just Euroopassa pitäs olla mukana hyvinkin tormakat edustajat meiltä. Muutenhan me mennään pesuvesien mukana.

Kyllä mun mielestä meidän pitäs uurnilla käydä, siun ja miun...ees joku numero sinne laittamassa. Tarvitaan me suomalaiset edustajia. Jep, tässä tuli melkein liian myöhään tähän herättyä.

Nythän ne ehdokkaat on sitten vissiin kaikki koko Suomen listoilla?
        Jos sitä kävis virallisena vaalipäivänä.

Juu, sattui silmään tuo juttu ja vehviläinenkin tosiaan päässyt asian ytimeen, tärkeintä on olla höyröttämättä. Korkeintaan jossain sinkut-palstalla voi höyröttää kun se ei ole niin vakavaa :D

Vehviläinen oppi jotain siellä rytöpuskaviidakossa.

Että voi kattoa vaan merelle ja olla. Hengittää. Ei tarvii humistaa.

Siitä tulikin siellä aika soma hampuusi,
        tukka ja ajatus jotenkin sekasin :D

Niin ja tuokin tukee samaa asiaa. Pariskunnassakin jos vain kumpikin mennä höyröttää omia menojaan eivätkä ehdi yhdessä edes ruokailemaan eivät ole kovin onnellisia:

https://www.voice.fi/suhteet/a-178609

No niin. Näinpä se on. Kyllä pitää olla yhteinen kotiaika.

Musta lapsillekin tungetaan liikaa harrastuksia kun vanhemmat tahtoo, että Ilkkapetterit ja Miinastiinat ovat maailman parhaimpia pelaajia ja balettitanssijoita.

Ei mee noin. Onni tulee yhdessäolosta ja tavan rauhasta. Psykologitkin sanoo, että kunhan ollaan vaan yhdessä:)

Pahimpia on varmaan jotkut sitovat salikortit ym.jäsenyydet joilla ihmiset orjuutetaan käymään väsymykseen ja kyllästymiseen asti ku onhan se maksettu! No ei tod. oo pakko...

Mä jäisin kotiin kainaloon, illalla voi käpsehtiä sitten yhdessä lenkin tai jotain, että kerkeis jutella :)

Että niin.

Vehviläinen oppi jotain siellä rytöpuskaviidakossa.

Että voi kattoa vaan merelle ja olla. Hengittää. Ei tarvii humistaa.

Siitä tulikin siellä aika soma hampuusi,
        tukka ja ajatus jotenkin sekasin :D

Juu, ilmeisesti kai niin, oli sitten jotain hyötyä siitä reissusta :) Joskus toisinaan aina tulee mieleen kun ilmastonmuutoksestä höyryävät että mitäpä jos tosiaankin käännettäisiin ihan pakolla kelloa sata vuotta taaksepäin, aika moni saastelähde olis aika paljon pienempi eikä kellään välttämättä seurais siitä isoa hätää kun karsittaisiin oikeita asioita.

No ny pitää mennä taas nukkumaan, hyviä öitä missP:lle, tursolle myös jos täällä vielä keikkuu.

No niin. Näinpä se on. Kyllä pitää olla yhteinen kotiaika.

Musta lapsillekin tungetaan liikaa harrastuksia kun vanhemmat tahtoo, että Ilkkapetterit ja Miinastiinat ovat maailman parhaimpia pelaajia ja balettitanssijoita.

Ei mee noin. Onni tulee yhdessäolosta ja tavan rauhasta. Psykologitkin sanoo, että kunhan ollaan vaan yhdessä:)

Pahimpia on varmaan jotkut sitovat salikortit ym.jäsenyydet joilla ihmiset orjuutetaan käymään väsymykseen ja kyllästymiseen asti ku onhan se maksettu! No ei tod. oo pakko...

Mä jäisin kotiin kainaloon, illalla voi käpsehtiä sitten yhdessä lenkin tai jotain, että kerkeis jutella :)

Että niin.

Tähän vielä että hyviä pointteja :)

Juu, ilmeisesti kai niin, oli sitten jotain hyötyä siitä reissusta :) Joskus toisinaan aina tulee mieleen kun ilmastonmuutoksestä höyryävät että mitäpä jos tosiaankin käännettäisiin ihan pakolla kelloa sata vuotta taaksepäin, aika moni saastelähde olis aika paljon pienempi eikä kellään välttämättä seurais siitä isoa hätää kun karsittaisiin oikeita asioita.

No ny pitää mennä taas nukkumaan, hyviä öitä missP:lle, tursolle myös jos täällä vielä keikkuu.

Kyllä ihminen tottuis pitämään monta vanhaa asiaa normaalina, hyvänä ja täysin pätevänä, kyllä. Meillä on niin liikaa kaikkea. Ja hyvinkin turhaa (kuten, voin sanoa, saastuttavat lomalennot).

Hyvää yötä nyt sulle, nakero.. :)

• Jos en olisi syntynyt, ei minua kukaan kaipaisi, en itsekään.

Paraskin elämä on täynnään kärsimystä. Hyvillä asioilla ei pahoja voi maksaa. Onneksi tämä joskus loppuu, Silloin ei kukaan enää kärsi.

Buddhalaisittain: Elämä on kärsimystä. Kärsimyksen syy on elämänhalu.

• Koen elämäni hyvin merkitykselliseksi. Läheiset ❤

• Vepertäjältä kerrankin jokin älyllinen kommentti.

• Iku-Turso kirjoitti:

Vepertäjältä kerrankin jokin älyllinen kommentti.

V.ttu näitä vokaaleja.

• Iku-Turso kirjoitti:

Vepertäjältä kerrankin jokin älyllinen kommentti.

Kiitos ja haista 💩

• Iku-Turso kirjoitti:

V.ttu näitä vokaaleja.

Ja konsonantteja :D

• Vihertäjä kirjoitti:

Ja konsonantteja :D

Konsonantit meni oikein.

• Iku-Turso kirjoitti:

Konsonantit meni oikein.

Onhan se Viper komea auto, että ei huono mielikuva.

• Anonyymi

Ei mahtunut nettisaiteilla kitiseminen viiden tärkeimmän joukkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe