Siis kun on tarkastelujaksot, niin meneekö jokainen kuukausi tuo päälle 5 prossaa pois ansiosidonnaisesta? Minä olin luullut, että aina tarkastelujakson jälkeen se otetaan kerran ja sitten alkaa taas uusi tarkastelujakso.
Selventäkää aktiivimallia
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tarkastelujaksolla on leikattu, alkaa myös uusi jakso aina leikattuna ja jatkuu leikattuna, kunnes ehdot täyttyvät.
- Anonyymi
Miksi siinä on sitten tuo tarkastelujakso? Miksei vain ole niin, että jos sen korvauskuukauden aikana ei ole aktivoitunut, niin siltä kuukaudelta leikataan. Yksinkertaisempi selitys, eli leikataan joka kuukausi, jos et ole ollut yritteliäs.
- Anonyymi
Jos ei täytä ehtoja, niin joka kuukausi leikataan alkuperäisestä summasta, ja ilmoitus eli päätös tästä leikkaamisesta annetaan aina kolmen kuukauden välein. Kai se on sitten niin, että ilman tuota 3 kk tarkastelujaksoa pitäisi antaa päätös tuen leikkaamisesta joka ikinen kuukausi erikseen, ja siinähän olisi jo ihan liikaa hommaa. Minä nauran tämmöiselle pelleilylle. Kelalta tulee monelle työttömälle reilut 30-40€ vähemmän rahaa kuukaudessa, ja kolmen kuukauden välein uusi päätös, että työmarkkinatukea on alennettu, kun ei ole osoittanut aktiivisuutta. Tämä on jo muutenkin ylikuormitettujen Kelan virkailijoiden turhaa ajan ja resurssien haaskausta, ellei päätökset lähde sitten automaattisesti suoraan jostain järjestelmästä ilman, että työntekijöiden tarvitsee niitä erikseen tehdä. Ja voi miten paljon tähän tuhlataan luonnonvaroja, kun se paperinen ilmoitus tuen alentamisesta tulee kolmen kuukauden välein, vaikka työtön ei sitä edes haluaisi. Ja työttömällehän tuo tien alentaminen on puhdasta vittuilua. Moni aktivoituisi, muttei siihen liittyviä palveluja (esim. työkkärin järjestämä koulutus) ole riittävästi kaikille. Rahaan liittyen kuitenkin pieni menetys. Eli lopulta täysin yhdentekevä asia.
- Anonyymi
Olen siis ymmärtänyt väärin koko aktiivimallin.
Piti nyt toisen kerran tämä kirjoittaa. En tiedä mitä sääntöjen vastaista tuossa lauseessa oli, kun poistaa piti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161332
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96952
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691