Seta pelkää Puolimatkaa ja avointa asiallista kritiikkiä

Anonyymi

Seta eli seksuaalisia vääristymiä lobbaava äärijärjestö ei uskaltanut kohdata professori Tapio Puolimatkaa omassa vaalipaneelissaan mikä kertoo ihmisille hyvin paljon Setan sisäänpäin sulkeutuneesta ideologiasta ja kyvyttömyydestä vastata tieteellisesti perusteltuun asiakritiikkiin järjestön edustamia outoja ja ihmisyydelle vieraita aatteita kohtaan.

Näin Seta osoiti itse parhaiten oman naurettavuutensa. Kaikki järkevät ihmiset kyllä näkevät mistä päin tuulee.

332

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puolimatka ei perustele houreitansa tieteellä vaan omalla hihhulipersetuntumallaan.

      • Anonyymi

        Selitä mitä selität. Tyypillinen Setalainen vastaus...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mitä selität. Tyypillinen Setalainen vastaus...

        Kukaan ei Pulimatkaa pelkää, tollo ajatuskin.

        Mutta Pulimatkaa ei kukaan jaksa kuunnella. Hän puhui kerran totta parin tunnin TV- ohjelmassa. Muu on sekopäistä juttua seksuaalista vähemmistöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mitä selität. Tyypillinen Setalainen vastaus...

        Sinä nyt et ole tiedettä nähnytkään... kunhan jotain tittelillä varustettua huru-ukkoa kumarrat. Puolimatkan roskatiede on moneen kertaan palasiksi revitty oikeiden tieteilijöiden toimesta, vaan sekö nyt hihhuleita kiinnostaisi (eivät edes ymmärtäisi...).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä nyt et ole tiedettä nähnytkään... kunhan jotain tittelillä varustettua huru-ukkoa kumarrat. Puolimatkan roskatiede on moneen kertaan palasiksi revitty oikeiden tieteilijöiden toimesta, vaan sekö nyt hihhuleita kiinnostaisi (eivät edes ymmärtäisi...).

        Olen ollut paikan päällä kuntelemassa Puolimatkan luentoa. Hänen vahvuutensa ja vakuuttavuutensa on juuri tieteellisesti vahvassa argumentoinnissa ja näytössä. Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. Tapio on osannut myös tuoda hienosti kritiikkiin "setalaisten" näennäistieteelliset propagandalähteet. Luulenpa että juuri siksi Seta pelkää kohdata Puolimatkaa kasvoista kasvoihin paneelissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut paikan päällä kuntelemassa Puolimatkan luentoa. Hänen vahvuutensa ja vakuuttavuutensa on juuri tieteellisesti vahvassa argumentoinnissa ja näytössä. Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. Tapio on osannut myös tuoda hienosti kritiikkiin "setalaisten" näennäistieteelliset propagandalähteet. Luulenpa että juuri siksi Seta pelkää kohdata Puolimatkaa kasvoista kasvoihin paneelissa.

        "referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle "

        Mistä tiedät, että ne ovat olleet kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia jos kerta ole kasvatustiedettä opiskelematon maallikko?

        -natlab-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle "

        Mistä tiedät, että ne ovat olleet kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia jos kerta ole kasvatustiedettä opiskelematon maallikko?

        -natlab-

        Sen verran voi toki maallikkokin ymmärtää. Sukupuolihämmentyneille se onkin jo vähän kyseenalaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle "

        Mistä tiedät, että ne ovat olleet kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia jos kerta ole kasvatustiedettä opiskelematon maallikko?

        -natlab-

        Esitä parempia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut paikan päällä kuntelemassa Puolimatkan luentoa. Hänen vahvuutensa ja vakuuttavuutensa on juuri tieteellisesti vahvassa argumentoinnissa ja näytössä. Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. Tapio on osannut myös tuoda hienosti kritiikkiin "setalaisten" näennäistieteelliset propagandalähteet. Luulenpa että juuri siksi Seta pelkää kohdata Puolimatkaa kasvoista kasvoihin paneelissa.

        Olen nähnyt Pulimatkan työtä. Hänellä on paljon materiaalia, mutta hän ottaa tutkimukseensa lopulta vain sen osan mikä tukee hänen näkemyksiään.

        Siten hän saa lopputulokseen hänen omat ajatuksensa. Ja Huuhaa-palkinto perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut paikan päällä kuntelemassa Puolimatkan luentoa. Hänen vahvuutensa ja vakuuttavuutensa on juuri tieteellisesti vahvassa argumentoinnissa ja näytössä. Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. Tapio on osannut myös tuoda hienosti kritiikkiin "setalaisten" näennäistieteelliset propagandalähteet. Luulenpa että juuri siksi Seta pelkää kohdata Puolimatkaa kasvoista kasvoihin paneelissa.

        Kuten itse kerrotkin, sinulla ressukka ei ole kykyjä Puolimatkan puolueettomaan arviointiin. Tiedät toki tämän itsekin, mutta tavallisena hihhulina jatkat valehteluasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran voi toki maallikkokin ymmärtää. Sukupuolihämmentyneille se onkin jo vähän kyseenalaista?

        Eli et tiedä ovatko ne olleet kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, kunhan mutuilet.

        -natlab-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten itse kerrotkin, sinulla ressukka ei ole kykyjä Puolimatkan puolueettomaan arviointiin. Tiedät toki tämän itsekin, mutta tavallisena hihhulina jatkat valehteluasi.

        Vihapuheesi kertoo kyvyttömyydestäsi asialliseen vuorovaikutukseen, aivan kuten Seta ry:n kieltäytyminen ottamasta vastaan itse kutsumaansa KD:n vaalipaneelisitia kertoo yhdistyksen kyvyttömyydestöä kohdata tieteellisesti perusteltua kritiikkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihapuheesi kertoo kyvyttömyydestäsi asialliseen vuorovaikutukseen, aivan kuten Seta ry:n kieltäytyminen ottamasta vastaan itse kutsumaansa KD:n vaalipaneelisitia kertoo yhdistyksen kyvyttömyydestöä kohdata tieteellisesti perusteltua kritiikkiä.

        Mitä tuo oli tarkoittavinaan? Että Seta ei kykene kohtaamaan tieteellisesti perusteltua kritiikkiä?

        Kuka sitä kritiikkiä osoittaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihapuheesi kertoo kyvyttömyydestäsi asialliseen vuorovaikutukseen, aivan kuten Seta ry:n kieltäytyminen ottamasta vastaan itse kutsumaansa KD:n vaalipaneelisitia kertoo yhdistyksen kyvyttömyydestöä kohdata tieteellisesti perusteltua kritiikkiä.

        Mutta rakas pöpöttäjä, ei tässä ole kysymys perimmältään tieteestä, vaan taivastonttu-ukon nimeen vannotuista moraaliarvoista, joilla suunnataan vihaa mm. homoja kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta rakas pöpöttäjä, ei tässä ole kysymys perimmältään tieteestä, vaan taivastonttu-ukon nimeen vannotuista moraaliarvoista, joilla suunnataan vihaa mm. homoja kohtaan.

        Vihapuheesi kertoo kyllä paljon kyvyttömyydestäsi. En viitsi edes vastata mitään tuollaiseen vihapuheeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut paikan päällä kuntelemassa Puolimatkan luentoa. Hänen vahvuutensa ja vakuuttavuutensa on juuri tieteellisesti vahvassa argumentoinnissa ja näytössä. Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. Tapio on osannut myös tuoda hienosti kritiikkiin "setalaisten" näennäistieteelliset propagandalähteet. Luulenpa että juuri siksi Seta pelkää kohdata Puolimatkaa kasvoista kasvoihin paneelissa.

        Miten voit olla opettaja, jos et ole opiskellut kasvatustieteitä? 😮


      • torre12 kirjoitti:

        Olen nähnyt Pulimatkan työtä. Hänellä on paljon materiaalia, mutta hän ottaa tutkimukseensa lopulta vain sen osan mikä tukee hänen näkemyksiään.

        Siten hän saa lopputulokseen hänen omat ajatuksensa. Ja Huuhaa-palkinto perään.

        Olen myös ihmetellyt miten Pulimatkan tutkimustulosten joukossa ei ole ikinä sellaisia homoja kuin tunnen.

        Hän löytää aina vain kummallisia homoja. Ja ihan "kansainvälisesti'. On siis todella erikoinen professori.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Miten voit olla opettaja, jos et ole opiskellut kasvatustieteitä? 😮

        Miten sinä et ole opettaja vaikka olet opiskellut kasvatustieteitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut paikan päällä kuntelemassa Puolimatkan luentoa. Hänen vahvuutensa ja vakuuttavuutensa on juuri tieteellisesti vahvassa argumentoinnissa ja näytössä. Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. Tapio on osannut myös tuoda hienosti kritiikkiin "setalaisten" näennäistieteelliset propagandalähteet. Luulenpa että juuri siksi Seta pelkää kohdata Puolimatkaa kasvoista kasvoihin paneelissa.

        ”…siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia…”

        Paitsi että ei ole. Nämä ovat lukuisia kertoja näytetty toteen.

        Ne ovat olleet noiden konservatiivisten poliittisen evankelikaalisten omien pajojen tuotoksia, jotka on osoitettu vääriksi. Tai sitten tutkimustuloksia on vääristelty vain omaa tarkoitusta varten.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia…”

        Paitsi että ei ole. Nämä ovat lukuisia kertoja näytetty toteen.

        Ne ovat olleet noiden konservatiivisten poliittisen evankelikaalisten omien pajojen tuotoksia, jotka on osoitettu vääriksi. Tai sitten tutkimustuloksia on vääristelty vain omaa tarkoitusta varten.

        Eikö muilla saa olla omia pajoja kuin teillä homottajilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö muilla saa olla omia pajoja kuin teillä homottajilla?

        Siis kun on todettu vääriksi.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia…”

        Paitsi että ei ole. Nämä ovat lukuisia kertoja näytetty toteen.

        Ne ovat olleet noiden konservatiivisten poliittisen evankelikaalisten omien pajojen tuotoksia, jotka on osoitettu vääriksi. Tai sitten tutkimustuloksia on vääristelty vain omaa tarkoitusta varten.

        "Ne ovat olleet noiden konservatiivisten poliittisen evankelikaalisten omien pajojen tuotoksia, jotka on osoitettu vääriksi."

        Kuka niin olisi tehnyt?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Olen myös ihmetellyt miten Pulimatkan tutkimustulosten joukossa ei ole ikinä sellaisia homoja kuin tunnen.

        Hän löytää aina vain kummallisia homoja. Ja ihan "kansainvälisesti'. On siis todella erikoinen professori.

        "Hän löytää aina vain kummallisia homoja"

        Mutta kun ei ole olemassa muita kuin kummallisia homoja. Ei ole mitään "normaaleja" homoja koska homous on häiriötila normaalin ihmisen psyyken alueella. Varmaan siksi Puolimatka tai kukaan muukaan ei löydä muita kuin "kummallisia" homoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle "

        Mistä tiedät, että ne ovat olleet kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia jos kerta ole kasvatustiedettä opiskelematon maallikko?

        -natlab-

        Korkkis on kaikkien alojen asiantuntija!


      • Onko kaikki ne psykiatrin hoitoa vailla, jotka eivät ole kuten sinä? Ihmiset ovat monin tavoin erilaisia.

        Missään ei ole sanottu, että miesten on pakko tykätä naisista. Joten millä tavalla saat homot henkisesti sairaiksi? En ole itse joutunut sen takia hoitoon.


      • torre12 kirjoitti:

        Onko kaikki ne psykiatrin hoitoa vailla, jotka eivät ole kuten sinä? Ihmiset ovat monin tavoin erilaisia.

        Missään ei ole sanottu, että miesten on pakko tykätä naisista. Joten millä tavalla saat homot henkisesti sairaiksi? En ole itse joutunut sen takia hoitoon.

        Totuus taitaa olla taas se 179 astetta toisin päin... 😎


      • Eli teit sellaisen valinnan. Kiva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ne ovat olleet noiden konservatiivisten poliittisen evankelikaalisten omien pajojen tuotoksia, jotka on osoitettu vääriksi."

        Kuka niin olisi tehnyt?

        ”Kuka niin olisi tehnyt?”

        Kuten tiedämme, on Yhdysvaltalaisilla äärikonservatiivi evankelikaalisilla omat yliopisto, joissa tuotetaan tarvittavaa materiaa. Niitä ovat mmm Discovery Institute, Liberty University jne. Miltei kaikki “tieteellinen” tutkimus on noista peräisin, mitä mm. Puolimatka, Ahvio ja Turunen pyrkii suomessa levittämään.

        Discovery Institute on ajatushautomo, jossa keskitytään mm. älykkään suunnitellun teorioihin.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Kuka niin olisi tehnyt?”

        Kuten tiedämme, on Yhdysvaltalaisilla äärikonservatiivi evankelikaalisilla omat yliopisto, joissa tuotetaan tarvittavaa materiaa. Niitä ovat mmm Discovery Institute, Liberty University jne. Miltei kaikki “tieteellinen” tutkimus on noista peräisin, mitä mm. Puolimatka, Ahvio ja Turunen pyrkii suomessa levittämään.

        Discovery Institute on ajatushautomo, jossa keskitytään mm. älykkään suunnitellun teorioihin.

        Mahtaakohan Puolimatka hyväksyä opiskelijoiltaan näin rajoittunutta lähteiden käyttöä?


      • Anonyymi
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Mahtaakohan Puolimatka hyväksyä opiskelijoiltaan näin rajoittunutta lähteiden käyttöä?

        Sitä sinun pitää kysyä häneltä itseltään jos uskallat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sinun pitää kysyä häneltä itseltään jos uskallat.

        Mitä sinä arvelet, että hyväksyykö?


      • Anonyymi
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Mitä sinä arvelet, että hyväksyykö?

        Minä en sitä tiedä etkä sinäkään. Kysy siis häneltä itseltään jos haluat tietää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en sitä tiedä etkä sinäkään. Kysy siis häneltä itseltään jos haluat tietää.

        Ei tarvitse edes kysyä, sillä selvästi tässä on melkoisen kaksinaismoralismin mahdollisuus. Puolimatka on professori ja myös ratsastaa sillä. Hän siis tietää, miten lähteitä tieteessä tulee käyttää. On varsin todennäköistä, että hän vaatii opiskelijoiltaan tieteellistä lähteiden käyttöä. Kuitenkaan hän itse ei toteuta sitä. Toisaalta monet hänen uskonnollisista kannattajistaan eivät tunne tieteellistä käytäntöä. Ainakin tuolla yllä kovasti hehkutetaan hänen tieteellistä perusteellisuuttaan.


      • Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Mahtaakohan Puolimatka hyväksyä opiskelijoiltaan näin rajoittunutta lähteiden käyttöä?

        ”Mahtaakohan Puolimatka hyväksyä opiskelijoiltaan näin rajoittunutta lähteiden käyttöä?”

        Jaa a, hyvä kysymys. Asiaahan ei voi kuin arvailla. Ehkä silloin, kun ne ovat hänen itsensä käyttämiä lähteitä?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Mahtaakohan Puolimatka hyväksyä opiskelijoiltaan näin rajoittunutta lähteiden käyttöä?”

        Jaa a, hyvä kysymys. Asiaahan ei voi kuin arvailla. Ehkä silloin, kun ne ovat hänen itsensä käyttämiä lähteitä?

        Ei asiaa tarvitse teidän femakoiden kesken arvailla. Siitä vaan kysymäänPuolimatkalta. Vai eikö teitä kiinnostakaan asia vaan sen vatkaaminen?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Mahtaakohan Puolimatka hyväksyä opiskelijoiltaan näin rajoittunutta lähteiden käyttöä?”

        Jaa a, hyvä kysymys. Asiaahan ei voi kuin arvailla. Ehkä silloin, kun ne ovat hänen itsensä käyttämiä lähteitä?

        Jyväskylässä on jo hankittu aamukammat. Puolimatkan eläkkeelle lähtö on vajaan kahden vuoden sisällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei asiaa tarvitse teidän femakoiden kesken arvailla. Siitä vaan kysymäänPuolimatkalta. Vai eikö teitä kiinnostakaan asia vaan sen vatkaaminen?

        Pulimatkalla on maine, joka ei ole hyvä muualla kuin Patmoksessa. Tieteellinen maine on siis surkea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut paikan päällä kuntelemassa Puolimatkan luentoa. Hänen vahvuutensa ja vakuuttavuutensa on juuri tieteellisesti vahvassa argumentoinnissa ja näytössä. Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. Tapio on osannut myös tuoda hienosti kritiikkiin "setalaisten" näennäistieteelliset propagandalähteet. Luulenpa että juuri siksi Seta pelkää kohdata Puolimatkaa kasvoista kasvoihin paneelissa.

        "Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. "

        Luonnollisesti osaat sitten itse viitata mitä nämä kansainvälisesti merkittävät tutkimukset ovat?

        Tarkastellaan niiden merkittävyyttä sitten, katsotaan vaikkapa sellaista yleismittaria kuin paljonko niihin on viittauksia muista tieteellisistä artikkeleista.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Hän on siteerannut ja referoinut esityksiensä pohjaksi mm. useita kansainvälisesti merkittäviä tutkimuksia, jopa siinä määrin että tällaiselle kasvatustiedettä opiskelemattomalle maallikolle on aika paljon sisäistettävää siinä. "

        Luonnollisesti osaat sitten itse viitata mitä nämä kansainvälisesti merkittävät tutkimukset ovat?

        Tarkastellaan niiden merkittävyyttä sitten, katsotaan vaikkapa sellaista yleismittaria kuin paljonko niihin on viittauksia muista tieteellisistä artikkeleista.

        Heh. Ne ovat olleet Yhdysvaltojen uskonnollisten piirien tekemiä tutkimuksia. Sen takia Pulimatkan tuotokset ovat niin pöllöjä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Ne ovat olleet Yhdysvaltojen uskonnollisten piirien tekemiä tutkimuksia. Sen takia Pulimatkan tuotokset ovat niin pöllöjä.

        Onko syvästi uskovainen exvaimosikin pöllö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko syvästi uskovainen exvaimosikin pöllö?

        Jollain tavalla hassu. Mutta ne amerikkalaisten uskovien tutkimukset antavat outoja käsityksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en sitä tiedä etkä sinäkään. Kysy siis häneltä itseltään jos haluat tietää.

        Aloitit Tapsaa ylistävän keskustelun, mutta et tiedä hänestä oikeasti mitään... 😏


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Ne ovat olleet Yhdysvaltojen uskonnollisten piirien tekemiä tutkimuksia. Sen takia Pulimatkan tuotokset ovat niin pöllöjä.

        "Ne ovat olleet Yhdysvaltojen uskonnollisten piirien tekemiä tutkimuksia. "

        Näin, eli heidän omat yliopistonsa tuottavat aina tarvittavaa materiaalia. Näitä eivät juuri muut tunnu koskaan käyttävän lähteinä.


    • Anonyymi

      Puolimatka nyt ei vaan ollut tervetullut Setan järjestämään vaalipaneeliin. Ei moisesta kannata nillittää ja uhriutua.

      • Anonyymi

        Eiköhän se ollut Seta itse joka kristillisiltä pyysi osallistujaa järjestämäänsä vaalipaneeliin joten ei se Tapio sinne ole itse edes pyrkinyt. Tietäöäkseni kukaan ei ole asiasta yhriutunut eikä "nillittänyt" mutta tiettyä huvittuneisuutta tämä pelkurimaisuus on kieltämättä herättänyt suuressa joukossa ihmisiä. Vahinko että Seta pelkää asiallista perusteltua kritiikkiä. Se puhuu paljon järjestön uskottavuudesta argumenttien esittäjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ollut Seta itse joka kristillisiltä pyysi osallistujaa järjestämäänsä vaalipaneeliin joten ei se Tapio sinne ole itse edes pyrkinyt. Tietäöäkseni kukaan ei ole asiasta yhriutunut eikä "nillittänyt" mutta tiettyä huvittuneisuutta tämä pelkurimaisuus on kieltämättä herättänyt suuressa joukossa ihmisiä. Vahinko että Seta pelkää asiallista perusteltua kritiikkiä. Se puhuu paljon järjestön uskottavuudesta argumenttien esittäjänä.

        Ota nenäliina, ole hyvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ollut Seta itse joka kristillisiltä pyysi osallistujaa järjestämäänsä vaalipaneeliin joten ei se Tapio sinne ole itse edes pyrkinyt. Tietäöäkseni kukaan ei ole asiasta yhriutunut eikä "nillittänyt" mutta tiettyä huvittuneisuutta tämä pelkurimaisuus on kieltämättä herättänyt suuressa joukossa ihmisiä. Vahinko että Seta pelkää asiallista perusteltua kritiikkiä. Se puhuu paljon järjestön uskottavuudesta argumenttien esittäjänä.

        KD ei halunnut keskustella, vaan esittää kritiikkiä. Kertoo paljon puolueesta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        KD ei halunnut keskustella, vaan esittää kritiikkiä. Kertoo paljon puolueesta.

        Todista edes tämän kerran väitteesi äläkä länkytä lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todista edes tämän kerran väitteesi äläkä länkytä lisää.

        Tässähän on moneen kertaan sanottu, että Pulimatka olisi mennyt esittämään kritiikkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ollut Seta itse joka kristillisiltä pyysi osallistujaa järjestämäänsä vaalipaneeliin joten ei se Tapio sinne ole itse edes pyrkinyt. Tietäöäkseni kukaan ei ole asiasta yhriutunut eikä "nillittänyt" mutta tiettyä huvittuneisuutta tämä pelkurimaisuus on kieltämättä herättänyt suuressa joukossa ihmisiä. Vahinko että Seta pelkää asiallista perusteltua kritiikkiä. Se puhuu paljon järjestön uskottavuudesta argumenttien esittäjänä.

        >Eiköhän se ollut Seta itse joka kristillisiltä pyysi osallistujaa järjestämäänsä vaalipaneeliin

        ...jonka teema oli erittäin selvästi kerrottu. Ei tarvitse olla einstein eikä edes eisenstein arvatakseen, että Tapsa itse halusi, kenties jopa vaati, että puolue nimeää hänet tilaisuuteen. Otsikot ja ilmainen julkisuus olisivat olleet varmoja kuin Mestarille kirkkopäivillä.

        Oletan, että Essayah olisi mukaan hyväksytty helpostikin, Sarihan osaa tunnetusti käyttäytyä korrektisti, mutta hän ei itseään sitten edes tarjonnut.


      • torre12 kirjoitti:

        Tässähän on moneen kertaan sanottu, että Pulimatka olisi mennyt esittämään kritiikkiä.

        Niin on, mutta "ystävämme" vaatii siitä "todisteita", vaikka roikkuu täällä jatkuvasti. 😄


    • Seta saasta pois Suomesta!

      • Anonyymi

        Miksei hihhuli juuri koskaan opi koulussa edes suomen alkeita?


      • Mitä saastaa Setassa mielestäsi on,?


      • torre12 kirjoitti:

        Mitä saastaa Setassa mielestäsi on,?

        Mustilla riittää 4-5 sanan mielipiteitä joka lähtöön, puolesta ja vastaan. 😄


    • Puolimatkan puolivillaisia höperehtimisiä ei pidetä tieteenä muiden kuin uskonnollisten fundamentalistien keskuudessa. Muualla niitä pidetään uskollisena fundamentalismina.

      • Anonyymi

        VIhapuheesi kertoo paljon enemmän itsestäsi kuin asiasta johon yrität sanoa jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VIhapuheesi kertoo paljon enemmän itsestäsi kuin asiasta johon yrität sanoa jotain.

        Et taida olla kartalla mitä vihapuhe on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla kartalla mitä vihapuhe on?

        Ainakin Puolimatkan kritisointi näyttää olevan.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainakin Puolimatkan kritisointi näyttää olevan.

        Sinähän sen tiedät kun häntä räävit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät kun häntä räävit.

        Professoria joka ei pyri mihinkään, ei halua määrätä mistään eikä missään tapauksessa kaupata omia uskomuksiaan koko väestön elämän perustaksi. On todella törkeää rääpiä tuollaista vaatimatonta ihmistä!

        Miksi ylipäätään aloitit tämän ketjun Puolimatkan agendaa markkinoimalla, jos siitä ei saa sitten keskustella? 🤔


    • Anonyymi

      Painu uskis jorpakkoon sen Puolimatkan kanssa! 😋😋😋

      • Anonyymi

        Etkö kestä pervojen kritisointia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kestä pervojen kritisointia?

        Hyvä että tunnustit, että olette pervoja. 😀


    • Anonyymi

      Ei Puolimatkaa pelätä, Puolimatkaa säälitään.

      • Täällä kerrottiin, että oli tarkoitus mennä Setan tilaisuuteen kritisoimaan. Kyse oli kuitenkin keskustelusta.

        Eli KD ei tajunnut.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Täällä kerrottiin, että oli tarkoitus mennä Setan tilaisuuteen kritisoimaan. Kyse oli kuitenkin keskustelusta.

        Eli KD ei tajunnut.

        Seta ei kestä, että sen kanssa ollaan eri mieltä ja kyseenalaistetaan sen puheet eli kritisoidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seta ei kestä, että sen kanssa ollaan eri mieltä ja kyseenalaistetaan sen puheet eli kritisoidaan.

        Miksi setan pitäisi olla kiinnostunut tämän höppänä proffan sanomisista kun edes valtio ei ottanut hänen sanomisiaan tosissaan?


      • torre12 kirjoitti:

        Täällä kerrottiin, että oli tarkoitus mennä Setan tilaisuuteen kritisoimaan. Kyse oli kuitenkin keskustelusta.

        Eli KD ei tajunnut.

        >Kyse oli kuitenkin keskustelusta.

        Jonka lähtökohta oli selvästi kerrottu. Pitää olla aika pihalla kaikesta, jos kuvittelee että Tapsalla olisi jotain myönteistä annettavaa siltä pohjalta. Hän olisi sabotoinut koko keskustelun omaksi saarnakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seta ei kestä, että sen kanssa ollaan eri mieltä ja kyseenalaistetaan sen puheet eli kritisoidaan.

        Minkään järjestön ei todellakaan tarvitse tarjota foorumia jyrkästi tavoitteidensa vastaiselle saarnaamiselle. Tapsa voi sen tehdä jollain muulla alustalla – tämähän on vapaa maa.


      • >Seta pelkää muuten en kieltäytyisi keskustelemasta hänen kanssaan.

        Kieltäydyt siis keskustelemasta Setan kanssa, koska Seta pelkää? Sinuako se pelkää, usko.vainen? 😲


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Seta pelkää muuten en kieltäytyisi keskustelemasta hänen kanssaan.

        Kieltäydyt siis keskustelemasta Setan kanssa, koska Seta pelkää? Sinuako se pelkää, usko.vainen? 😲

        RRuutikallo perustelit 🤥 transseksuaalisuutta väärillä aivoilla 🧠 seuraavasti:
        ”Useimmat ymmärtävät nykyään, että aivot voivat olla väärää sukupuolta kehoon nähden. ”

        Eli aivot tupsahtavat ihmisen kehoon ihan sattumalta ja ne voivat olla myös väärän sukupuolen aivot.

        Turhaan poistatat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        RRuutikallo perustelit 🤥 transseksuaalisuutta väärillä aivoilla 🧠 seuraavasti:
        ”Useimmat ymmärtävät nykyään, että aivot voivat olla väärää sukupuolta kehoon nähden. ”

        Eli aivot tupsahtavat ihmisen kehoon ihan sattumalta ja ne voivat olla myös väärän sukupuolen aivot.

        Turhaan poistatat!

        Itseasiassa minä olen ainakin poistatellut roskaketjuja, joita olet tuosta aiheesta palstalle ruikkinut. Olen laittanut niihin perusteeksi sen, etteivät ne edusta palstan aihetta ja että sinulle on kyllä selitetty tuo asia, ja näytätkin spammaavan aiheesta vain kiusanteon yrityksen vuoksi.

        Sinullehan on tosiaan kerrottu mistä tuossa asiassa on kysymys oikeasti, ja mihin se perustuu. Jankkaamalla paljastat, ettei sinua oikeasti kiinnosta keskustella asiasta, vaan taas kerran luulet keksineesi jonkin todella nasevan aiheen, jota jankuttamalla saisit muut kiusaantumaan. Tosiasiassa ihmiset kokevat varmasti lähinnä myötähäpeää käytöstäsi kohtaan.

        Kannattaisi miettiä, että sinä kuitenkin edustat täällä rekisteröitynä esiintyessäsi tiettyjä tahoja. Haluatko heille todellakin tuollaista mainosta, mitä kusipäisellä sekoilullasi heille hankit? Kaikki kuitenkin tietävät mikä rekisteröity kirjoittelija olet, joten anonyymius ei muuta mitään.

        Sitten voit myös miettiä, että kuinka paljon tuo toiminta vaikuttaa täällä mihinkään. Suurin osa skippaa tuommoisen, eli heihin et vaikuta mitenkään. Joku meikäläisen tyypinen saattaa kommentoida noita juttuja, ja näissä kommenteissa tehdään selväksi minkälaisesta pelleilystä sinä taas jäät kiinni. Kuinka hyödyllinen lopputulos oli kannaltasi?

        RR on näemmä kirjoitellut täällä vuosikausia. Luuletko, että hän vaikenee häiriköintisi edessä siksi, että olisitkin keksinyt maailmanhistorian parhaan argumentin liberaaleja vastaan... vai olisikohan kyse siitä, että häiriintynyt, hysteerinen vammailusi vain ei tee vaikutusta?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kyse oli kuitenkin keskustelusta.

        Jonka lähtökohta oli selvästi kerrottu. Pitää olla aika pihalla kaikesta, jos kuvittelee että Tapsalla olisi jotain myönteistä annettavaa siltä pohjalta. Hän olisi sabotoinut koko keskustelun omaksi saarnakseen.

        Tässähän on sama juttu kuin kreationismissa, että hihhulit teeskentelevät, että heillä olisi jotain ihan oikeaa ja varteenotettavaa kritiikkiä, jota vain pelättäisiin niin paljon, että sitä siksi vastustetaan. Tosiaan evankelioimiselle on omat paikkansa, eikä siinä mitään.

        Mutta sitä ei yleensä hyvällä katsota, että sitä tuodaan sinne, minne se ei kuulu. Aivan kuten kreationistit, tapsalaiset ovat voittavinaan tapahtui mitä hyvänsä. Jos he pääsevät areenalla mukaan, he uskovat näyttäneensä siellä närhen munat vastapuolelle, ja jos he eivät pääse mukaan, he keräävät uhriutumispisteet. Kävi miten kävi, kieroudella voittaa aina siellä, missä on tarpeeksi hölmöjä, joille kelpaa mikä vain, koska mistä vain voi hölmöläisille puhua miten vain mitä vain.


      • Therionym kirjoitti:

        Itseasiassa minä olen ainakin poistatellut roskaketjuja, joita olet tuosta aiheesta palstalle ruikkinut. Olen laittanut niihin perusteeksi sen, etteivät ne edusta palstan aihetta ja että sinulle on kyllä selitetty tuo asia, ja näytätkin spammaavan aiheesta vain kiusanteon yrityksen vuoksi.

        Sinullehan on tosiaan kerrottu mistä tuossa asiassa on kysymys oikeasti, ja mihin se perustuu. Jankkaamalla paljastat, ettei sinua oikeasti kiinnosta keskustella asiasta, vaan taas kerran luulet keksineesi jonkin todella nasevan aiheen, jota jankuttamalla saisit muut kiusaantumaan. Tosiasiassa ihmiset kokevat varmasti lähinnä myötähäpeää käytöstäsi kohtaan.

        Kannattaisi miettiä, että sinä kuitenkin edustat täällä rekisteröitynä esiintyessäsi tiettyjä tahoja. Haluatko heille todellakin tuollaista mainosta, mitä kusipäisellä sekoilullasi heille hankit? Kaikki kuitenkin tietävät mikä rekisteröity kirjoittelija olet, joten anonyymius ei muuta mitään.

        Sitten voit myös miettiä, että kuinka paljon tuo toiminta vaikuttaa täällä mihinkään. Suurin osa skippaa tuommoisen, eli heihin et vaikuta mitenkään. Joku meikäläisen tyypinen saattaa kommentoida noita juttuja, ja näissä kommenteissa tehdään selväksi minkälaisesta pelleilystä sinä taas jäät kiinni. Kuinka hyödyllinen lopputulos oli kannaltasi?

        RR on näemmä kirjoitellut täällä vuosikausia. Luuletko, että hän vaikenee häiriköintisi edessä siksi, että olisitkin keksinyt maailmanhistorian parhaan argumentin liberaaleja vastaan... vai olisikohan kyse siitä, että häiriintynyt, hysteerinen vammailusi vain ei tee vaikutusta?

        Eipä taida usko.vainen ymmärtää pölähtävääkään tekstistäsi. 😄


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eipä taida usko.vainen ymmärtää pölähtävääkään tekstistäsi. 😄

        usko.vainen on osoittautunut uskovansa ilman mitään kritiikkiä kaiken sen mitä Patmos kertoo.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eipä taida usko.vainen ymmärtää pölähtävääkään tekstistäsi. 😄

        Kyllä tuossa ihan liian monta ja samassa viestissä. Voi veljet, keskellä päivää!


      • Anonyymi
        MrMorden_ kirjoitti:

        Kyllä tuossa ihan liian monta ja samassa viestissä. Voi veljet, keskellä päivää!

        Keskellä päivää..! Eivät taida olla työelämässä toisin kuin toisten työelämää ikuisesti päivystävä sarjapeukuttaja usko.vainen?

        "Korkkarit kattoon
        tää päivä on meille
        päivystäville Räyhiksille..." vai miten se meni?

        64 Vastausta
        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskellä päivää..! Eivät taida olla työelämässä toisin kuin toisten työelämää ikuisesti päivystävä sarjapeukuttaja usko.vainen?

        "Korkkarit kattoon
        tää päivä on meille
        päivystäville Räyhiksille..." vai miten se meni?

        64 Vastausta
        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

        Tunnet varmaan itsesi tärkeäksi.


    • Anonyymi

      Ainoa, joka pelkää avointa asiallista kritiikkiä, on se, jolle ei tällä palstalla riitä yksi persoona.

      Puolimatka, Räsänen ja Patmoksen porukka ovat valitettavasti niitä, joille on syntymässä tulleet väärän henkilön aivot kehonsa suhteen. Jumala on antanut heille ne aivot kilvoittelun takia, ettei liian helpolla Taivaaseen pääsisi ja he kapinoivat Jumalaansa ja tämän suurta viisautta vastaan.

      34 Vastausta
      Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Kyllähän Setan työntekijät voivat pelätä uusnatseja ja sairaita hihhuleita jotka uhkailevat heitä laittomilla keinoilla ja vihalla.

      • Anonyymi

        Uhriutuminen toimii aina. ;-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uhriutuminen toimii aina. ;-)

        Ei toimi. Teeskennellysti uhriutuminen tunnistetaan. Tämän ketjun aloituksessa on kyse oikeastaan juuri sellaisen uhriutumisen kääntämisestä päin vastoin, että joku muu muka pelkää. Puolimatkan kaltaisilla tyypeillä ei perse kestä merivettä asioista oikeasti tietävien laineilla, mutta netissä on helppoa lässyttää, että nuo eivät vain uskalla ottaa puolimatkalaisia keskusteluun mukaan. Tosiasiallinen syy on lähinnä juuri se heidän.. noh.. puolimatkaan jääminen, kaikin puolin.

        Pointti on kuitenkin se, että kun puhutaan vähemmistöjen oikeuksien ajamisesta, niin ei ole mitään mieltäkään ottaa jotain vähemmistöjen oikeuksia ilman mitään argumentteja vastustavia hihhuleita trollailemaan ja saamaan mediatilaa. Kukaan ei estä Puolimatkaa pyörittämästä omaa agendaansa omillaan.

        On naurettava ajatus, että jos häntä ei kutsuta tai sallita johonkin tarkoittaisi sitä, että häntä pelättäisiin. En minäkään pelkää esim. kärpäsiä, mutta en halua niitä häiritsemään elämääni kutsuen niitä kämppääni jättämällä ruoantähteitä ämpäritolkulla olohuoneeseen ja jättämällä parvekkeen oven auki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uhriutuminen toimii aina. ;-)

        Ja jatkoa siihen, kuinka uhriutuminen kuulemma toimii aina. No kuka oli se, joka ruikutti mediassa siitä, ettei häntä kutsuta leikkeihin mukaan? Ei kai se vaan ollut Puolimatka itse?

        Eli jos sinä yrität tulla örveltämään bileisiini ja minä en avaa sinulle ovea, ja sinä sönkötät siitä muille, että eivät uskaltaneet päästää, niin minä olen se joka uhriutui? Jep. No eikä. Ei todellakaan, vaan päin vastoin.

        Ja jos ajatellaan Puolimatkan taannoista "vaalikampanjaa", missä hän ilmeisen tahallaan trollasi rinnastaen yhdenvertaisuuteen ja tasa-arvoisuuteen pyrkivät lakiuudistukset siihen, että seuraavaksi sallitaan pedofilia, niin mitä muuta hän muka tavoitteli kuin vastalauseita, joiden perusteella hän saattaisi uhriutua?

        Virhe on toki jos siinä pedofilian sallimisessa. Ei pedofilia ominaisuutena ole kiellettyä, mutta lapsiin kajoaminen on. Mutta eiköhän Puolimatka tarkoittanut pedofiilisten tekojen sallimista, mikä on tietysti kaltevan pinnan argumentointivirhe joka tapauksessa.

        Mutta tosiaan, mitä muuta hän halusi kuin sitä, että häntä vastaan älähdettäisiin, että mitäs paskaa se setämies taas kerran jauhaa? Näin hän voisi teeskennellä, että hän vain yrittää kasvatustieteiden professorina kertoa faktoja, mutta muut uhriutuvat. Jokainen tietää, että tuo on vain peliä.

        Täällä ennustettiin, että vaalikampanjaa se perustaa, ja niinhän siinä kävi. Mutta tämä ennustus oli varmaan uhriutumista ";-)" ...


      • Therionym kirjoitti:

        Ja jatkoa siihen, kuinka uhriutuminen kuulemma toimii aina. No kuka oli se, joka ruikutti mediassa siitä, ettei häntä kutsuta leikkeihin mukaan? Ei kai se vaan ollut Puolimatka itse?

        Eli jos sinä yrität tulla örveltämään bileisiini ja minä en avaa sinulle ovea, ja sinä sönkötät siitä muille, että eivät uskaltaneet päästää, niin minä olen se joka uhriutui? Jep. No eikä. Ei todellakaan, vaan päin vastoin.

        Ja jos ajatellaan Puolimatkan taannoista "vaalikampanjaa", missä hän ilmeisen tahallaan trollasi rinnastaen yhdenvertaisuuteen ja tasa-arvoisuuteen pyrkivät lakiuudistukset siihen, että seuraavaksi sallitaan pedofilia, niin mitä muuta hän muka tavoitteli kuin vastalauseita, joiden perusteella hän saattaisi uhriutua?

        Virhe on toki jos siinä pedofilian sallimisessa. Ei pedofilia ominaisuutena ole kiellettyä, mutta lapsiin kajoaminen on. Mutta eiköhän Puolimatka tarkoittanut pedofiilisten tekojen sallimista, mikä on tietysti kaltevan pinnan argumentointivirhe joka tapauksessa.

        Mutta tosiaan, mitä muuta hän halusi kuin sitä, että häntä vastaan älähdettäisiin, että mitäs paskaa se setämies taas kerran jauhaa? Näin hän voisi teeskennellä, että hän vain yrittää kasvatustieteiden professorina kertoa faktoja, mutta muut uhriutuvat. Jokainen tietää, että tuo on vain peliä.

        Täällä ennustettiin, että vaalikampanjaa se perustaa, ja niinhän siinä kävi. Mutta tämä ennustus oli varmaan uhriutumista ";-)" ...

        ”Tämän ketjun aloituksessa on kyse oikeastaan juuri sellaisen uhriutumisen kääntämisestä päin vastoin, että joku muu muka pelkää.”

        Alan olla jo tottunut näihin immelmanneihin. Tavan takaa käy niin, että esitetään hyvä vasta argumentti ja menee hetki, niin joku kääntänyt sen ylösalaisin koko asian. Täällä on eräs kommentoija, joka on varsin taitava siinä.

        Nämä ovat kielipelejä, jotka tuntuvat kuuluvan tiettyjen tahojen menetelmiin.

        ”No kuka oli se, joka ruikutti mediassa siitä, ettei häntä kutsuta leikkeihin mukaan? Ei kai se vaan ollut Puolimatka itse?”
        ”…mitä muuta hän muka tavoitteli kuin vastalauseita, joiden perusteella hän saattaisi uhriutua?”

        Oikeastaan tämä on äärioikeiston luomaa peliä, jota tunnutaan käyvän monella taholla. Ensin esitetään jyrkkä väite, joka tyrmistyttää suurimman osan ihmisiä. Vaikka väittämällä, miten yhdenvertaisuus on väärin ja eriarvoisuus oikein.
        Sitten kun reaktio on saatu, aletaan puolustella, ettei sillä tarkoitettu sitä, mitä sanottiin. Pyritään muokkaamaan korrektimpi tulkinta ja ollaan hyvin loukkaantuneita siitä, miten asia ymmärrettiin.

        Sitten alkaa tosiaan se immelmannien tekeminen, jossa kaikki on käännetty päälaelleen ja ollaan ”uhreja”.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Tämän ketjun aloituksessa on kyse oikeastaan juuri sellaisen uhriutumisen kääntämisestä päin vastoin, että joku muu muka pelkää.”

        Alan olla jo tottunut näihin immelmanneihin. Tavan takaa käy niin, että esitetään hyvä vasta argumentti ja menee hetki, niin joku kääntänyt sen ylösalaisin koko asian. Täällä on eräs kommentoija, joka on varsin taitava siinä.

        Nämä ovat kielipelejä, jotka tuntuvat kuuluvan tiettyjen tahojen menetelmiin.

        ”No kuka oli se, joka ruikutti mediassa siitä, ettei häntä kutsuta leikkeihin mukaan? Ei kai se vaan ollut Puolimatka itse?”
        ”…mitä muuta hän muka tavoitteli kuin vastalauseita, joiden perusteella hän saattaisi uhriutua?”

        Oikeastaan tämä on äärioikeiston luomaa peliä, jota tunnutaan käyvän monella taholla. Ensin esitetään jyrkkä väite, joka tyrmistyttää suurimman osan ihmisiä. Vaikka väittämällä, miten yhdenvertaisuus on väärin ja eriarvoisuus oikein.
        Sitten kun reaktio on saatu, aletaan puolustella, ettei sillä tarkoitettu sitä, mitä sanottiin. Pyritään muokkaamaan korrektimpi tulkinta ja ollaan hyvin loukkaantuneita siitä, miten asia ymmärrettiin.

        Sitten alkaa tosiaan se immelmannien tekeminen, jossa kaikki on käännetty päälaelleen ja ollaan ”uhreja”.

        Kerrotko muutaman käytännön esimerkin siitä kun joku äärioikeistolainen on uhriutunut Suomessa kuvaamallasi tavalla?


      • Anonyymi
        Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Kerrotko muutaman käytännön esimerkin siitä kun joku äärioikeistolainen on uhriutunut Suomessa kuvaamallasi tavalla?

        Ei mummomuori ole korjoittanut, että kysymyksessä olisi joku tietty äärioikeistolainen, vaan viittasi sen olevan äärioikeiston luomaa peliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mummomuori ole korjoittanut, että kysymyksessä olisi joku tietty äärioikeistolainen, vaan viittasi sen olevan äärioikeiston luomaa peliä.

        korjoittanut p.o. kirjoittanut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mummomuori ole korjoittanut, että kysymyksessä olisi joku tietty äärioikeistolainen, vaan viittasi sen olevan äärioikeiston luomaa peliä.

        Joo-joo, mutta jos ei ole mitään näyttöä, että tälläinen peli on käynnissä asia on vain väittäjän korvien välissä.


      • Anonyymi
        Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Joo-joo, mutta jos ei ole mitään näyttöä, että tälläinen peli on käynnissä asia on vain väittäjän korvien välissä.

        Ei tarvitse olla tiettyyn henkilöön liittyvää yksilöityä näyttöä silloin on kysymyksessä suuremmasta ryhmästä ihmisiä, jotka toimivat tietyllä tavalla. Olen huomannut ihan saman asian kuin mummomuori, joten joko hänellä ja minulla on sama asia vain korviemme välissä tai sitten ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla tiettyyn henkilöön liittyvää yksilöityä näyttöä silloin on kysymyksessä suuremmasta ryhmästä ihmisiä, jotka toimivat tietyllä tavalla. Olen huomannut ihan saman asian kuin mummomuori, joten joko hänellä ja minulla on sama asia vain korviemme välissä tai sitten ei.

        Niin kauan kuin ei pystytä esittämään todisteita väitteileen "salaliitto" on vain väittäjän pään sisällä. Ihan sama onko yksi, muutama vai joukko ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla tiettyyn henkilöön liittyvää yksilöityä näyttöä silloin on kysymyksessä suuremmasta ryhmästä ihmisiä, jotka toimivat tietyllä tavalla. Olen huomannut ihan saman asian kuin mummomuori, joten joko hänellä ja minulla on sama asia vain korviemme välissä tai sitten ei.

        Kannattaa tutkituttaa korvien väli jos ei muut eivät huomaa asiaa mitä itse väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla tiettyyn henkilöön liittyvää yksilöityä näyttöä silloin on kysymyksessä suuremmasta ryhmästä ihmisiä, jotka toimivat tietyllä tavalla. Olen huomannut ihan saman asian kuin mummomuori, joten joko hänellä ja minulla on sama asia vain korviemme välissä tai sitten ei.

        Onhan noita esimerkkejä, mutta ei niitä kannata tällä palstalla mainita. Siitä seuraa vain loputon suo mitä kukakin henkilö on sanonut ja missä yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita esimerkkejä, mutta ei niitä kannata tällä palstalla mainita. Siitä seuraa vain loputon suo mitä kukakin henkilö on sanonut ja missä yhteydessä.

        Eli kyse oli mummomuorin aivopierusta ja salaliittoteoriasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mummomuori ole korjoittanut, että kysymyksessä olisi joku tietty äärioikeistolainen, vaan viittasi sen olevan äärioikeiston luomaa peliä.

        "...viittasi sen olevan äärioikeiston luomaa peliä. "

        Juuri näin. Kova on joillakin hinkun vääntää keskustelua aina jonkun henkilön piiriin. Toki esimerkkejä löytyy, mutta tuossa on kyse vain trollauksesta.


      • Anonyymi
        Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Kannattaa tutkituttaa korvien väli jos ei muut eivät huomaa asiaa mitä itse väittää.

        Joka siniristilippua heiluttaa luterilaisuus palstalla niin silloin on aihetta mennä läkärille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kyse oli mummomuorin aivopierusta ja salaliittoteoriasta.

        Ei ole.


      • Anonyymi

        Ovat, mutta ei niitä erikseen tarvitse henkilöidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat, mutta ei niitä erikseen tarvitse henkilöidä.

        Kerro edes mitä konkreettista ovat tehneet ja kenelle.


      • Anonyymi
        Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Kerrotko muutaman käytännön esimerkin siitä kun joku äärioikeistolainen on uhriutunut Suomessa kuvaamallasi tavalla?

        Tunnettu uusnatsi potkaisi toisen hengiltä ja hänen valemediaa lukevat puolustajansa täällä S24:ssä olivat hyvin nopeasti tekemässä potkaistusta toisen luokan kansalaista, joka "ansaitsi" kohtalonsa,

        Samainen uusnatsi uhriutui, koska koki, ettei päässyt järjestössään ylenemään tämänkään tekosen takia.

        Samainen uusnatsi väitti itseään myös isänmaalliseksi, mutta eipä edes tuota siniristilippua koskaan heilutellut. Ihan muut liput hänellä.

        Samaisella uusnatsilla silloisessa valemediassaan oli montakin salaliittojuttua kerrottavana. Hänen edustamansa järjestö uhriutuu edelleen jonkun sananvapauden nimissä,

        96 Vastausta
        Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Sini-RISTI-Lippu kirjoitti:

        Joo-joo, mutta jos ei ole mitään näyttöä, että tälläinen peli on käynnissä asia on vain väittäjän korvien välissä.

        Sinulla usko.vainen on aina meneillään se peli, että nylkytät loputtomin viestein ”todisteita”väitteille jotka lähes kaikki muut ovat havainneet tosiksi paitsi sinä.

        Taas sait huomiota, onnittelen. 🤡


    • Anonyymi

      Setaa ei saa pikata, eikä vammaisia.

      • Mutta Setaa pilkataan siitä huolimatta.


    • Anonyymi

      Puolimatka olisi ollut nimenomaan yksi parhaimmista, tutkitun ja tieteellisen todistusmateriaalin asiantuntija, Sen vuoksi setalaiset eivät huolineet häntä paneeliin, koska hänellä olisi ollut kyky todistettavasti selvittää setalaisen opin vahingollisuuden ja haitallisuuden ihmiselle. Samoin myös kumonnut heidän väitteitään ymmärrettävästi ja asiallisesti. Puolimatkaa pelättiin ja hänen tyhjentäviä kannanottojaan sekä selkeää näyttöään setan propagandaa vastaan.

      • Jos Pulimatka olisi sellainen, joka kertoo totuuden, niin ei olisi saanut huuhaa-,palkintoa, ja olisi arvostettu professori.

        Mutta se on jossittelua. Ja edelleen homot tietävät omat asiansa parhaiten.


      • Anonyymi

        Nämä "tyhjentävät kannanotot" ja "selkeä näyttö" on varmaan niitä juttuja jonka takia Puolimatka jää jatkuvasti kiinni hyvän tieteellisen käytännön rikkomisesta, kaivaa lähteikseen kristillisfundamentalistisia julkaisuja ja välttää vertaisarviointia kun ruttoa?

        Puolimatkaa ei pelkää kukaan, mutta samaa levyä jaksaa kuunnella vaan rajallisen määrän. Ja kun aiheena oli "kuinka ihmisoikeuksia edistetään Euroopassa" ja Tapsa olisi halunnut tulla huruilemaan omia kaltevan pinnan teorioitaan, niin Puolimatkan antama lisäarvo keskustelulle ois ollut verrannollinen tyhjään kahvikuppiin


      • Puolimatka on ajautunut syrjään koko muusta tiedeyhteisöstä varmaan siksi, että hän on niin etevä. 😅

        Puolimatka ei ole vuosikausiin tuottanut ainuttakaan vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua varmaan siksi, että hän on niin etevä. 😂

        Puolimatka on kiihkouskovaisten (ja vain heidän) suunnattomasti ihailema varmaan siksi, että hän on niin etevä. 🤣

        Ei jatkoon.👎🏻


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Puolimatka on ajautunut syrjään koko muusta tiedeyhteisöstä varmaan siksi, että hän on niin etevä. 😅

        Puolimatka ei ole vuosikausiin tuottanut ainuttakaan vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua varmaan siksi, että hän on niin etevä. 😂

        Puolimatka on kiihkouskovaisten (ja vain heidän) suunnattomasti ihailema varmaan siksi, että hän on niin etevä. 🤣

        Ei jatkoon.👎🏻

        "Puolimatka ei ole vuosikausiin tuottanut ainuttakaan vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua..."

        Sama koskee Armoitettua Ahviota. Julkaisuja tai mitään muutakaan aktiviteettia ei ole ollut tutkijan roolissa aikoihin ikuisiin.

        Silti kumpikin herroista omaa kannattajiensa keskuudessa maineen vallan ykkösrivin tieteentekijänä vaikka tutkijamaailmassa pelinhenki on todellisuudessa se, että ellet julkaise et ole enää pelissä mukanakaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Puolimatka ei ole vuosikausiin tuottanut ainuttakaan vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua..."

        Sama koskee Armoitettua Ahviota. Julkaisuja tai mitään muutakaan aktiviteettia ei ole ollut tutkijan roolissa aikoihin ikuisiin.

        Silti kumpikin herroista omaa kannattajiensa keskuudessa maineen vallan ykkösrivin tieteentekijänä vaikka tutkijamaailmassa pelinhenki on todellisuudessa se, että ellet julkaise et ole enää pelissä mukanakaan.

        Kerran katsoin Ahvion historiaa, eikä sieltä tosiaan löytynyt väikkärin jälkeen ainuttakaan tieteellistä julkaisua.

        >tutkijamaailmassa pelinhenki on todellisuudessa se, että ellet julkaise et ole enää pelissä mukanakaan.

        Jep. Eikä sekään vielä yksin riitä, vaan lisäksi katsotaan tarkkaan muiden tutkijoiden viittauksia puheena olevan henkilön tuotantoon.

        Ahvion kirjalliseen tuotantoon viitataan lähinnä somelänkytyksissä, mikä ei tiedemaailmassa juuri osakkeita nosta. 😄


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kerran katsoin Ahvion historiaa, eikä sieltä tosiaan löytynyt väikkärin jälkeen ainuttakaan tieteellistä julkaisua.

        >tutkijamaailmassa pelinhenki on todellisuudessa se, että ellet julkaise et ole enää pelissä mukanakaan.

        Jep. Eikä sekään vielä yksin riitä, vaan lisäksi katsotaan tarkkaan muiden tutkijoiden viittauksia puheena olevan henkilön tuotantoon.

        Ahvion kirjalliseen tuotantoon viitataan lähinnä somelänkytyksissä, mikä ei tiedemaailmassa juuri osakkeita nosta. 😄

        "Kerran katsoin Ahvion historiaa, eikä sieltä tosiaan löytynyt väikkärin jälkeen ainuttakaan tieteellistä julkaisua."

        Toistakymmentä vuotta muistaakseni on aikaa viimeisestä merkinnästä ...

        Yliopiston Kaisaniemen kirjastossa sattui aivan sattumalta silmiini Ahvion tuotoksia, eli näitä uskonnollisia kirjasia. Ne ovat siis kerätty kyllä kirjaston hyllyyn pölyyntymään ja löytyvät tietokannoistakin mutta eivät ole tietenkään mitään tieteellisiä julkaisuja vaikka uraauurtavina sellaisina vaikuttavat jotkin alamaiset niitä pitävän.

        "Jep. Eikä sekään vielä yksin riitä, vaan lisäksi katsotaan tarkkaan muiden tutkijoiden viittauksia puheena olevan henkilön tuotantoon."

        Jep jep, yleismittari jolla voidaan arvioida julkaisun merkittävyyttä.

        Puolimatkalaistakaan mikään ei estäisi tekemästä oikeaa tutkimusta asiastaan mutta jostakin syystä sellaista ei ole tullut. Ehkä fanit sitten osaavat kertoa miksi... 😃


      • a-teisti kirjoitti:

        "Kerran katsoin Ahvion historiaa, eikä sieltä tosiaan löytynyt väikkärin jälkeen ainuttakaan tieteellistä julkaisua."

        Toistakymmentä vuotta muistaakseni on aikaa viimeisestä merkinnästä ...

        Yliopiston Kaisaniemen kirjastossa sattui aivan sattumalta silmiini Ahvion tuotoksia, eli näitä uskonnollisia kirjasia. Ne ovat siis kerätty kyllä kirjaston hyllyyn pölyyntymään ja löytyvät tietokannoistakin mutta eivät ole tietenkään mitään tieteellisiä julkaisuja vaikka uraauurtavina sellaisina vaikuttavat jotkin alamaiset niitä pitävän.

        "Jep. Eikä sekään vielä yksin riitä, vaan lisäksi katsotaan tarkkaan muiden tutkijoiden viittauksia puheena olevan henkilön tuotantoon."

        Jep jep, yleismittari jolla voidaan arvioida julkaisun merkittävyyttä.

        Puolimatkalaistakaan mikään ei estäisi tekemästä oikeaa tutkimusta asiastaan mutta jostakin syystä sellaista ei ole tullut. Ehkä fanit sitten osaavat kertoa miksi... 😃

        >Ehkä fanit sitten osaavat kertoa miksi... 😃

        Tosin suuri osa faneista tuntuu osaavan hädin tuskin lukea...🙄


    • Filosofeja tarvitaan aina mukaan keskusteluihin riippumatta siitä onko heidän kanssaan samaa mieltä vai ei.

      • Anonyymi

        Saako nykyisin apteekista jotain tehokasta lääkettä Setan aiheuttaman pahoinvoinnin estämiseksi tai jo alkaneen lopettamiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saako nykyisin apteekista jotain tehokasta lääkettä Setan aiheuttaman pahoinvoinnin estämiseksi tai jo alkaneen lopettamiseksi.

        Ei saa. Pahoinvointisi, Ano hyvä, tulee jatkumaan ja pahenemaan, ja se on suurenmoista, koska se samalla tarkoittaa ihmisten tasa-arvon etenemistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saako nykyisin apteekista jotain tehokasta lääkettä Setan aiheuttaman pahoinvoinnin estämiseksi tai jo alkaneen lopettamiseksi.

        Edellyttää kallonkutistajalla käyntiä. Kai tuollekin jokin diagnoosi löytyy: suunnattomaan ahdistukseen jota toisten ihmisten elämä aiheuttaa.


    • Anonyymi

      Ihmisenä oleminen tarkoittaa inhimillisyyttä. Meistä jokainen on hyvä jossakin ja huono jossakin toisessa asiassa. Jostakin perspektiivistä katsottuna olemme täydellisiä Jumalan luomia luontokappaleita, toisesta perspektiivistä syntisiä ja puutteellisia.

      Vaikka olemme erilaisia, meille on annettu oikeus tukea toisiamme hyvässä ja hyvään pyrkimisessä ja ohjata pois pahasta ja väärästä. Se, mikä on hyvää ja mikä pahaa riippuu ihmisenä tulkitsijasta ja absoluuttisena totuutena Jumalasta.

      Olen paljon miettinyt mitä seksuaalinen poikkeavuus on ja mistä se johtuu. Mitä enemmän olen asiaa yrittänyt ymmärtää ja selvittää eri lähteistä, olen alkanut aavistelemaan, en tietämään, mistä on kysymys.
      Loppujen lopuksi en käsitä onko kysymys geneettisestä asiasta vai opitusta tai ympäristötekijöiden vaikutuksesta. Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että jos seksuaalisuuden kehittyminen ainakin osittain olisi samankaltainen prosessi kulttuurimeeminä kuin esim. ihminen olisi tässä alkujaan kuin "kantasolu" , joka voi kehittyä eri "kulttuurimeemien ohjauselementeistä" tai kuin "tabula rasa", josta ympäristötekijät lopulta muovaavat suuntauksenkin ja opitun käyttäytymisen.

      Asia ei ole yksikertainen. Olen nähnyt monia tapauksia, että jo hyvin nuorena esimerkiksi poika on alkanut elehtiä ja käyttäytyä kuin olisi tyttölapsi. Leikkinyt nukeilla ja halunnut pukeutua hameisiin ja keikistellyt kuin tytöt. Se näyttää todella oudolta ja avaa havaitsemaan sukupuolten suuren eron jo pienestä lähtien.

      Olen tavannut myös elämän aikana homoja, joista ei voi päätellä käytöksestä, että he ovat kiinnostuneet miehistä Yhden sellaisen tunsin vuosikausia tietämättä koskaan tai edes ajattelematta koko aihetta. Hän oli varmasti mallikansalaisnen ja erittäin fiksu ja kohtelias ja työssään mitä parhain. Kun eräänä päivänä havaitsin Setan jäsenkortin hänen lompakossaan, jonka hän oli jättänyt johonkin muistaakseni terassin pöydälle ja palautin sen hänelle, vasta sain tietää, että hän oli homoseksuaali. Minun asnteeni ei häneen muuttunut, koska ajattelin, että se on hänen oma asiansa. Enkä halua, enkä voi sekaantua toisten seksuaalisuuskysymyksiin. Koskaan senkään jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia hänen kanssaan missään.

      En ole koskaan ymmärtänyt mistä seksuaalisesti poikkeavat käyttäytymiset johtuvat. Eikä se ole minun tehtäväni edes sitä pohtia. Toisaalta olen tullut tietämään, että monet kuuluisat tiedemiehet, muusikot ja nerot ovat olleet seksuaalisesti poikkeavia.

      Elämä on moniulotteinen, halusimmepa sitä tai emme. Tällaisena tavallisena heterona on vaikeaa ymmärtää muista seksuaaliorientaatioita. Pahuus alkaa kuitenkin aina siitä, missä pyrkii vahingoittamaan lähimmäistä tai ylipäätään toista ihmistä. Valistuksen merkitys on tärkeää. Puolimatka on hyvä tyyppi ja puhuu asiaa. Seksuaalisesti pokkeavat eivät tarvitse häntä pelätä tai karsastaa. Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä.

      Olen vakavasti sitä mieltä, että jos lukija sattuu olemaan seksuaalisesti muusta keskimääräisestä väestöstä poikkeava, sen ei tarvitse olla reftektiota tukahduttava seikka. Me kaikki voimme oppia elämästä uutta. Toisen alatyylinen nimittely kertoo vain asenteesta ja sisäisestä tuskasta, joka tekee ihmisestä defensiivisen suhteessa totuuteen.

      Jos Jumala on luonut geneettisesti erilaisia ihmisiä, se on Jumalan työ. Ja Jumalalla on vara rakastaa ja armahtaa jokaista ihmistä. Meistä kukaan ei ole synnitön, eikä virheetön. Siksi me olemme kuitenkin toistemme tuki ja turva tällä pienellä planeetallamme.

      • Sen voin sanoa varmasti, että homoutta ei opita eikä siihen vaikuta ympäristötekijät. Näin ei ole ollut kenenkään tuntemani homon kohdalla.

        Itse en pienenä edes tiennyt sitä, että on muitakin, jotka tykkäävät miehistä. Luulin olevani ainoa. Eli siihen ei saa oppia eikä ympäristö ohjaa olemaan homo.


      • Ensinnäkin, oli todella mukavaa lukea asiallista tekstiä.
        Kiinnitin huomioni muutamaan seikkaan, jotka jäivät vaivaamaan.

        ”Olen paljon miettinyt mitä seksuaalinen poikkeavuus on ja mistä se johtuu. Mitä enemmän olen asiaa yrittänyt ymmärtää ja selvittää eri lähteistä, olen alkanut aavistelemaan, en tietämään, mistä on kysymys.”
        ”En ole koskaan ymmärtänyt mistä seksuaalisesti poikkeavat käyttäytymiset johtuvat. Eikä se ole minun tehtäväni edes sitä pohtia.”

        Nämä lauseet taitavat kumota toinen toisensa?

        Asioista löytyy hyvin tietoa, jos vain niitä jaksaa etsiä. Ihmiset poikkeavat seksuaalisesti jo heterojen keskuudessa toisistaan. Se mikä niistä ”sallitaan” tai ei, tulee pitkälti opittuna siitä omasta elinpiiristä.

        On välillä veteen piirretty viiva, milloin kyse on normaalista ja milloin ei. Sitten on selkeästi erilaisia. Ihmiset seksuaalisuuteen vaikuttavat eniten aivot ja niiden rakenne. Sitten tulee erilaisia – usein hyvin traumaattisia - elämänkokemuksia, ja lopuksi silkka uteliaisuus ja kokeilun halu.

        ”Olen nähnyt monia tapauksia, että jo hyvin nuorena esimerkiksi poika on alkanut elehtiä ja käyttäytyä kuin olisi tyttölapsi.”
        ”…homoja, joista ei voi päätellä käytöksestä, että he ovat kiinnostuneet miehistä…”

        Useilla on tällaisia ennakkokäsityksiä, että voisimme ”nähdä” muiden seksuaalisuudesta jotain. Eivätkä ne monestikaan pidä paikkaansa.

        Erilaiset eleet yms. eivät sinällään ole ”naisellisia” tai ”miehekkäitä”, vaan tuolle persoonalle kuuluvia ominaisuuksia. Riippumatta sukupuolesta. Toki arkikielessä näitä voi käyttää. Mutta ei noilla taida paljon olla tekemistä sen kanssa, millaiseksi lapsi lopulta kehittyy?

        ”Puolimatka on hyvä tyyppi ja puhuu asiaa. Seksuaalisesti pokkeavat eivät tarvitse häntä pelätä tai karsastaa. Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä.”

        Ikävä kyllä asia on juuri päinvastoin. Puolimatka ei todellakaan pyri tieteellisesti ymmärtämään, vaan jakaa jatkuvasti aivan vääränlaista ja jopa valheellista näkemystään.

        ”Jos Jumala on luonut geneettisesti erilaisia ihmisiä, se on Jumalan työ.”

        Tästä olen samaa mieltä ja lähtökohtani on se, että kaikilla – myös erilaisilla – on tarkoituksensa tässä maailmassa.


      • >Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä.

        Joko et ole juurikaan tutustunut Tapsan juttuihin tai sitten jostain syystä haluat valkopestä niitä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä.

        Joko et ole juurikaan tutustunut Tapsan juttuihin tai sitten jostain syystä haluat valkopestä niitä.

        ">Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä."

        Tämä on Tapsassa parasta ja vihervasemmiston kannalta ärsyttävintä. Hän on niin perusteellinen tiedemies ettei hänen kirjoituksiinsa pääse kukaan ihminen käsiksi asiaperustein. Ja näin vihervasemmistolle jää vain ainoaksi keinoksi henkilöönmenevä räksytys.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ensinnäkin, oli todella mukavaa lukea asiallista tekstiä.
        Kiinnitin huomioni muutamaan seikkaan, jotka jäivät vaivaamaan.

        ”Olen paljon miettinyt mitä seksuaalinen poikkeavuus on ja mistä se johtuu. Mitä enemmän olen asiaa yrittänyt ymmärtää ja selvittää eri lähteistä, olen alkanut aavistelemaan, en tietämään, mistä on kysymys.”
        ”En ole koskaan ymmärtänyt mistä seksuaalisesti poikkeavat käyttäytymiset johtuvat. Eikä se ole minun tehtäväni edes sitä pohtia.”

        Nämä lauseet taitavat kumota toinen toisensa?

        Asioista löytyy hyvin tietoa, jos vain niitä jaksaa etsiä. Ihmiset poikkeavat seksuaalisesti jo heterojen keskuudessa toisistaan. Se mikä niistä ”sallitaan” tai ei, tulee pitkälti opittuna siitä omasta elinpiiristä.

        On välillä veteen piirretty viiva, milloin kyse on normaalista ja milloin ei. Sitten on selkeästi erilaisia. Ihmiset seksuaalisuuteen vaikuttavat eniten aivot ja niiden rakenne. Sitten tulee erilaisia – usein hyvin traumaattisia - elämänkokemuksia, ja lopuksi silkka uteliaisuus ja kokeilun halu.

        ”Olen nähnyt monia tapauksia, että jo hyvin nuorena esimerkiksi poika on alkanut elehtiä ja käyttäytyä kuin olisi tyttölapsi.”
        ”…homoja, joista ei voi päätellä käytöksestä, että he ovat kiinnostuneet miehistä…”

        Useilla on tällaisia ennakkokäsityksiä, että voisimme ”nähdä” muiden seksuaalisuudesta jotain. Eivätkä ne monestikaan pidä paikkaansa.

        Erilaiset eleet yms. eivät sinällään ole ”naisellisia” tai ”miehekkäitä”, vaan tuolle persoonalle kuuluvia ominaisuuksia. Riippumatta sukupuolesta. Toki arkikielessä näitä voi käyttää. Mutta ei noilla taida paljon olla tekemistä sen kanssa, millaiseksi lapsi lopulta kehittyy?

        ”Puolimatka on hyvä tyyppi ja puhuu asiaa. Seksuaalisesti pokkeavat eivät tarvitse häntä pelätä tai karsastaa. Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä.”

        Ikävä kyllä asia on juuri päinvastoin. Puolimatka ei todellakaan pyri tieteellisesti ymmärtämään, vaan jakaa jatkuvasti aivan vääränlaista ja jopa valheellista näkemystään.

        ”Jos Jumala on luonut geneettisesti erilaisia ihmisiä, se on Jumalan työ.”

        Tästä olen samaa mieltä ja lähtökohtani on se, että kaikilla – myös erilaisilla – on tarkoituksensa tässä maailmassa.

        "”En ole koskaan ymmärtänyt mistä seksuaalisesti poikkeavat käyttäytymiset johtuvat. Eikä se ole minun tehtäväni edes sitä pohtia.”"

        Elämän paineet ja raskaat lapsuuden tai nuoruuden kokemukset saavat ihmisissä aikaan psyykkisiä muutoksia, joista osa kantaa taakkaa koko elämänsä ajan.

        Viime kädessä taustalla on aina pahuuden voimat, jotka pyrkivät sotkemaan ihmisen elämää ja ainut joka voi korjata ja eheyttää ihmisen on Jeesus Kristus, jos ihminen vain tähän suostuu.


      • Anonyymi

        "... vasta sain tietää, että hän oli homoseksuaali. Minun asnteeni ei häneen muuttunut, koska ajattelin, että se on hänen oma asiansa. Enkä halua, enkä voi sekaantua toisten seksuaalisuuskysymyksiin. "

        Tässä hyvin kuvaat meidän uskovien suhtautumista homoseksuaaleihin kun heitä niin paljon kohtaamme. Asenteemme ei heihin muutu muuta kuin siltä osin, että voimme tiedostaa, että hän on kärsivä, rikkinäinen ihminen jonka puolesta tulee rukoilla ja jos hän on valmis, niin kertoa, että Jeesus voi eheyttää ja parantaa kenet tahansa. Itse seksuaalikysymyksiin ei tarvitse puuttua, koska hän kuitenkin sydämessään tiedostaa huonon omantuntonsa, mikä voi olla kyllä jo piilotettu alitajunnan syövereihin, mutta voi tulla esiin koska tahansa. Meidän tulee puuttua vain tähän paljon kärsineeseen ihmiseen myötätunnolla ja avunannolla ja sitten kun hän ITSE on valmis, niin tuomme evankeliumin Sanoman hänelle ja että hänellä on mahdollisuus koska tahansa tehdä parannus ja ottaa vastaan Jumalan armo uskossa Jeesukseen Kristukseen. Tämä on se se uskovien toimintatapa myös homoseksuaalien suhteen. Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä."

        Tämä on Tapsassa parasta ja vihervasemmiston kannalta ärsyttävintä. Hän on niin perusteellinen tiedemies ettei hänen kirjoituksiinsa pääse kukaan ihminen käsiksi asiaperustein. Ja näin vihervasemmistolle jää vain ainoaksi keinoksi henkilöönmenevä räksytys.

        Pulimatka on hassu tiedemies, koska on saanut huuhaa- palkinnon, ja ottaa saamastaan materiaalista vain ne, jotka sopivat hänen ajatuksiin tutkimuksen lopputulokseksi.

        Eli ei ihme, kun häntä ei oteta vakavasti.

        En usko uskovien kohtaavan homoja juuri ollenkaan; en ainakaan koskaan havainnut uskovien piireissä homoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Hän ei varmasti ole tuomitseva vaan pyrkii myös tieteellisesti ymmärtämään vaikeita asioita ihmisen käyttäytymisen juurisyistä."

        Tämä on Tapsassa parasta ja vihervasemmiston kannalta ärsyttävintä. Hän on niin perusteellinen tiedemies ettei hänen kirjoituksiinsa pääse kukaan ihminen käsiksi asiaperustein. Ja näin vihervasemmistolle jää vain ainoaksi keinoksi henkilöönmenevä räksytys.

        Tapsa on niin perusteellinen tiedemies, että on tehnyt korkeasta professorin virasta itselleen suojatyöpaikan veronmaksajien piikkiin. Vai pystytkö sinä Korkkiruuvi näyttämään viime vuosilta edes yhden tieteellisen tutkimuksen, jossa Puolimatka on ollut mukana? Et, koska niitä ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "”En ole koskaan ymmärtänyt mistä seksuaalisesti poikkeavat käyttäytymiset johtuvat. Eikä se ole minun tehtäväni edes sitä pohtia.”"

        Elämän paineet ja raskaat lapsuuden tai nuoruuden kokemukset saavat ihmisissä aikaan psyykkisiä muutoksia, joista osa kantaa taakkaa koko elämänsä ajan.

        Viime kädessä taustalla on aina pahuuden voimat, jotka pyrkivät sotkemaan ihmisen elämää ja ainut joka voi korjata ja eheyttää ihmisen on Jeesus Kristus, jos ihminen vain tähän suostuu.

        >Viime kädessä taustalla on aina pahuuden voimat, jotka pyrkivät sotkemaan ihmisen elämää ja ainut joka voi korjata ja eheyttää ihmisen on Jeesus Kristus, jos ihminen vain tähän suostuu.

        Totisesti on valtion maksama huippukallis koulutus mennyt kohdallasi täydellisesti Kankkulan kaivoon. 👎


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Viime kädessä taustalla on aina pahuuden voimat, jotka pyrkivät sotkemaan ihmisen elämää ja ainut joka voi korjata ja eheyttää ihmisen on Jeesus Kristus, jos ihminen vain tähän suostuu.

        Totisesti on valtion maksama huippukallis koulutus mennyt kohdallasi täydellisesti Kankkulan kaivoon. 👎

        ">Viime kädessä taustalla on aina pahuuden voimat, jotka pyrkivät sotkemaan ihmisen elämää ja ainut joka voi korjata ja eheyttää ihmisen on Jeesus Kristus, jos ihminen vain tähän suostuu.

        Totisesti on valtion maksama huippukallis koulutus mennyt kohdallasi täydellisesti Kankkulan kaivoon. "

        Ei ollenkaan hukkaan! Olen kunniamerkein palkittu opettaja ja oppilaiden monissa eri kyselyissä suuresti kiittävä opettaja. Oppilaat esittää kiitoksiaan vuosienkin jälkeen tyyliin että kohtasivat oikean aikuisen ihmisen ehkä ensimmäistä kertaa elämässään ja antoi eväät elämää varten.


      • Anonyymi

        Taitaa olla joko ammattikoulun tai tarkkailuluokan opettaja.

        -natlab-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla joko ammattikoulun tai tarkkailuluokan opettaja.

        -natlab-

        Et taida muita kouluja omakohtaisesti tietääkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla joko ammattikoulun tai tarkkailuluokan opettaja.

        -natlab-

        Ei oikein voi olla, kun Korkkari on lukemattomat koulupäivät notkunut täällä aamusta alkaen. Siinä tapauksessa olisi vähän väliä saikulla...

        Sekin olisi erikoista, että yhden tieteen tohtori ja toisen maisteri olisi jäänyt vain opettajaksi. Viittaisi alkoholi- tai mielenterveysongelmaan, kuten hänen juttunsakin toki viittaavat. 😬


      • Anonyymi

        Ymmärrän sinua siinä mielessä, että uskottavuutesi ja psyykkeesi takia sinun tulee ajatella tuolla tavalla asioista jotka kuitenkin ovat sitä elävää opettajan elämää-


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei oikein voi olla, kun Korkkari on lukemattomat koulupäivät notkunut täällä aamusta alkaen. Siinä tapauksessa olisi vähän väliä saikulla...

        Sekin olisi erikoista, että yhden tieteen tohtori ja toisen maisteri olisi jäänyt vain opettajaksi. Viittaisi alkoholi- tai mielenterveysongelmaan, kuten hänen juttunsakin toki viittaavat. 😬

        "Ei oikein voi olla, kun Korkkari on lukemattomat koulupäivät notkunut täällä aamusta alkaen. Siinä tapauksessa olisi vähän väliä saikulla..."

        Et siis taidakaan tietää opettajan ammatista mitään, koska ammatillisessa koulutuksessa osapäiväeläkkeellä olevan open viikottainen tuntimäärä tulee olla keskiarvona 10 tuntia per viikko. Tämä merkitsee että on myös jaksoja jolloin tunteja ei ole ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei oikein voi olla, kun Korkkari on lukemattomat koulupäivät notkunut täällä aamusta alkaen. Siinä tapauksessa olisi vähän väliä saikulla..."

        Et siis taidakaan tietää opettajan ammatista mitään, koska ammatillisessa koulutuksessa osapäiväeläkkeellä olevan open viikottainen tuntimäärä tulee olla keskiarvona 10 tuntia per viikko. Tämä merkitsee että on myös jaksoja jolloin tunteja ei ole ollenkaan.

        Eikös se ole osa-aikaeläke eikä osapäivä-? 😉

        Hyvin keksitty mutta vähän myöhään, kun täällä notkumistasi koulupäivisin on ihmetelty jo vuosia. 😊

        Vai opettaa tohtorit nykyään amiksissa... 🤣


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eikös se ole osa-aikaeläke eikä osapäivä-? 😉

        Hyvin keksitty mutta vähän myöhään, kun täällä notkumistasi koulupäivisin on ihmetelty jo vuosia. 😊

        Vai opettaa tohtorit nykyään amiksissa... 🤣

        Anteeksi että vein sinulta erään argumenttisi pois! Et kai nyt vaan suutu! Olet oikeassa, että vuosia olen jo ollut osa-aikaeläkkeellä kuten muistit huomauttaa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eikös se ole osa-aikaeläke eikä osapäivä-? 😉

        Hyvin keksitty mutta vähän myöhään, kun täällä notkumistasi koulupäivisin on ihmetelty jo vuosia. 😊

        Vai opettaa tohtorit nykyään amiksissa... 🤣

        "Vai opettaa tohtorit nykyään amiksissa... "

        Tohtoreita on nykyään lähes kaikkialla, myös ammattikorkeassa paljon, mikä edustaa ammatillista koulutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi että vein sinulta erään argumenttisi pois! Et kai nyt vaan suutu! Olet oikeassa, että vuosia olen jo ollut osa-aikaeläkkeellä kuten muistit huomauttaa.

        Juttusi ovat sitä tasoa, ettei kukaan usko olevasi opettaja.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Juttusi ovat sitä tasoa, ettei kukaan usko olevasi opettaja.

        Sinä et voi tätä arvioida. Tämän arvioitsee rehtorit jotka meitä rekrytoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et voi tätä arvioida. Tämän arvioitsee rehtorit jotka meitä rekrytoi.

        Täällä "arvioitsee" kylläkin vain me. 😏

        Voit toki kertoa oppilaitoksesi jonka reksi sinua "arvioitsee", mutta etpä taida, koska sitä ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et voi tätä arvioida. Tämän arvioitsee rehtorit jotka meitä rekrytoi.

        No sanotaan sitten niin, että sinua ei voi opettajaksi uskoa. Juttusi ovat sitä tasoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi että vein sinulta erään argumenttisi pois! Et kai nyt vaan suutu! Olet oikeassa, että vuosia olen jo ollut osa-aikaeläkkeellä kuten muistit huomauttaa.

        >Olet oikeassa, että vuosia olen jo ollut osa-aikaeläkkeellä kuten muistit huomauttaa.

        Olisit kyllä sanonut tämän jo kauan sitten, jos olisit ollut. Mutta hyvin keksitty, kuten sanoin.


      • torre12 kirjoitti:

        No sanotaan sitten niin, että sinua ei voi opettajaksi uskoa. Juttusi ovat sitä tasoa.

        Sitä paitsi tuossa parin rivin jutussasi oli kirjoitusvirhe.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olet oikeassa, että vuosia olen jo ollut osa-aikaeläkkeellä kuten muistit huomauttaa.

        Olisit kyllä sanonut tämän jo kauan sitten, jos olisit ollut. Mutta hyvin keksitty, kuten sanoin.

        ">Olet oikeassa, että vuosia olen jo ollut osa-aikaeläkkeellä kuten muistit huomauttaa.

        Olisit kyllä sanonut tämän jo kauan sitten, jos olisit ollut. Mutta hyvin keksitty, kuten sanoin."

        Anteeksi että annoin sinun tahallani olla väärässä käsityksessä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "”En ole koskaan ymmärtänyt mistä seksuaalisesti poikkeavat käyttäytymiset johtuvat. Eikä se ole minun tehtäväni edes sitä pohtia.”"

        Elämän paineet ja raskaat lapsuuden tai nuoruuden kokemukset saavat ihmisissä aikaan psyykkisiä muutoksia, joista osa kantaa taakkaa koko elämänsä ajan.

        Viime kädessä taustalla on aina pahuuden voimat, jotka pyrkivät sotkemaan ihmisen elämää ja ainut joka voi korjata ja eheyttää ihmisen on Jeesus Kristus, jos ihminen vain tähän suostuu.

        Vastaan nyt näin, sillä en tiedä on kyseessä sama vai eri henkilö.

        Anonyymi 26.5.2019 9:23
        ”…niin perusteellinen tiedemies ettei hänen kirjoituksiinsa pääse kukaan ihminen käsiksi asiaperustein.”

        Juuri asiaperustein on kyetty näyttämään toteen, että Puolimatkan kirjoitukset eivät täytä sen enempää tieteellisiä vaatimuksia saati että ne olisivat täysin totuuden mukaisia.

        Anonyymi 26.5.2019 9:25
        ”Elämän paineet ja raskaat lapsuuden tai nuoruuden kokemukset saavat ihmisissä aikaan psyykkisiä muutoksia, joista osa kantaa taakkaa koko elämänsä ajan.”

        Tuota, ei ihan noinkaan. Vaan erittäin häiriintyneet suhteen vanhemman lapsen välillä. Vanhemmat ovat itse olleet erittäin häiriintyneitä, on ollut sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa sekä heitteillejättöä.

        Suurin osa parafilioista johtuu jostain missä taustalla on fyysinen syy. Esimerkiksi eri hormonien säätelyssä on poikkeavuuksia, jolloin mm. seksuaalisten impulssien säätely ei toimi ajoittain. Sitten on aivojen anatomiassa, että neurofysiologiassa poikkeavuuksia. Sadisteilla on todettu mm. isojenaivojen ohimolohkon poikkeavuuksia. Sitten voi olla muuten muuttunutta aivotoimintaa.

        Tulipa samalla mieleen se, miksi ei näistä käydä kiivaita vihakampanjoita tai tarjota näitä ”eheytymisiä”:
        koprofilia: Henkilö saa tyydytyksen ulosteista.
        nekrofilia: Henkilön seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu kuolleisiin.
        pedofilia: Henkilön seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu esimurrosikäisiin lapsiin.
        voyeurismi: Henkilö saa tyydytyksen ihmisten sukupuolisten toimien tai riisuutumisen katselemisesta.
        zoofilia: Henkilön seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu eläimiin.
        puhelinskatologia (pakonomainen rivojen puheluiden soittelu),
        urofilia (virtsaan kohdistuva seksuaalisuus)
        klismafilia (peräruiskeiden erotisoituminen).


    • On joteskin kummaa jorinaa, kun yx voi puhua toisen tunteista ja ajatuksista totuuden äänellä sekä päätellä sitä ja tätä. Minä pidän sexist molempien sukupuolten kanssa, koska naiset eivät voi antaa mitä miehiltä saan ja myös toisin päin. Miksen poimisi molemmista hyvät polte. Repikää siitä ahdasmieliset, kumminkin salaisissa ajatuksissamme olette kateellisia meille kun ette itse uskalla. Rakkauden kesää kaikille ;)

      • No miehet panevat pyllyyn sekä naisia että miehiä. Nainen ei siihen pysty.


      • On sinulla vaikea tuo elämä.


      • No ei elämäsi kyllä kovin helpolta näytä.


      • Anonyymi

        Olet tavannut vääriä miehiä, jos he ovat käyttäneet penistään paikkojesi repimiseen. Olivatko he uskovia?

        'bruttokansan tuote'


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No ei elämäsi kyllä kovin helpolta näytä.

        Paljon helpommalta kuin sinun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljon helpommalta kuin sinun.

        Mitä vaikeutta minulla muka on?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mitä vaikeutta minulla muka on?

        Jamma lähti taas exäänsä rakasteleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jamma lähti taas exäänsä rakasteleen.

        Ai sinua vai?


    • Anonyymi

      Yleensäkin vihervasemmistolla ei ole uskovia vastaan muuta keinoa kuin henkilöönmenevä vihanlietsonta. Mikään ei ole siis muuttunut sitten Jeesuksen aikojen.

      • Anonyymi

        Puolimatkan nunero Eurovaaleissa 77


      • Tässä ketjussa on jonkinlaista vihanlietsontaa minua kohtaan typerillä lauseilla.


      • Anonyymi

        Jamppa on rakastelemassa exäänsä, sekö sinua vaivaa?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tässä ketjussa on jonkinlaista vihanlietsontaa minua kohtaan typerillä lauseilla.

        Voi raukkaa, nyyh. Mutta seuraus jutuistasi on se, että sitä saat, mitä kylvät!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi raukkaa, nyyh. Mutta seuraus jutuistasi on se, että sitä saat, mitä kylvät!

        Siis selvää vihanlietsontaa.

        Ja eniten minua vaivaa tuo jatkuva valehtelu. Se on niin tolloa.


      • Heh. Minä valehtelin yhdelle vuonna 2012, eikä se unohdu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Minä valehtelin yhdelle vuonna 2012, eikä se unohdu.

        Viimeksi olet valehdellut tänään klo 11:13


      • Anonyymi

        Yleensäkin vihervasemmistolla ei ole uskovia vastaan muuta keinoa kuin henkilöönmenevä vihanlietsonta. Mikään ei ole siis muuttunut sitten Jeesuksen aikojen. Eräs keinoista tulee esiin tuossa edellä. Jos Puolimatkasta, Jeesuksesta tai kenestä tahansa kristitystä on jokin positiivinen viesti, niin vihanlietsojat pyrkivät viemään keskustelun sivuraiteelle kääntääkseen huomion pois pääasiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi olet valehdellut tänään klo 11:13

        Taisit valehdella. Tuohon aikaan olin lähdössä rannalle.


      • Moni vasemmistoilainen muuten on krisitty. Uskoviakin on joukossa.


    • Anonyymi

      Sen viimeisimmät tuulet jää pahimmiksi, kuten sekspoilla, koettakaa kestää. Jumalanpelko pitää tiellä.

    • Voi surkeus teidän ahdasta mieltä. Elkää suotta tapelko, mielipiteet ovat kuin anukset, jokaisella on omansa.

      Minä uskon Jeesukseen ja tykkään myös peppureiästä, oli se sitten miehen tai naisen sekä annan mielellään omaa peppua, koska se tuntuu jumalallisen hyvältä. Jos se jotakin tympäisee, niin peilin eteen miettimään miksi. Asuuko sinussa kuitenkin piilossa homo, joka haluisi itse kokeilla ja kieltää minuuttaan tappelellemalla vastaan.

      • Anonyymi

        En tiennytkään, että Jeesus on luonut peppureiän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennytkään, että Jeesus on luonut peppureiän.

        Ihan samalla tavalla kuin munkin osan ihmisestä.
        Lue 1.Mooses 1 luku miten Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki loi kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennytkään, että Jeesus on luonut peppureiän.

        Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme." 1 Moos. 1:26.
        Ihmeellistä tässä kertomuksessa on, että Herra sanoo: "Tehkäämme, tehkäämme ihminen". Tässä Herra neuvottelee. Hän ei sano: "Tahdon tehdä ihmisen", tahi maa muodostakoon ihmisen vaan tehkäämme ihminen.

        Kaikki muut olennot luotiin ilman neuvottelua, kaikkivaltiaan sanalla. Mutta kun Jumala tahtoi luoda ihmisen, silloin piti hän neuvottelun. Kenen kanssa Herra neuvotteli? Epäilemättä Jumalan kolmiyhteinen persoona neuvotteli. Olihan luotava se olento, jolla, paitsi maallista, katoavaa ruumista, tulisi olemaan myös kuolematon sielu, joka ollen lähtöisin Jumalasta luotaisiin iankaikkista elämää varten taivaassa. Herra sanoo: Tehkäämme ihminen meidän kuvaksemme, kaltaiseksemme.

        Jumala, joka jo edeltäpäin näki ihmisen lankeemuksen ja sitä seuraavan onnettomuuden ja kurjuuden, ei tahtonut päästää tätä arvokasta luomistyötä käsistään, ennen kuin oli neuvotellut Poikansa, iankaikkisen Sanan kanssa ihmisen lunastuksesta.

        Ihmisen luominen erosi muun luomakunnan, myös korkeimmalla asteella olevien eläimien, luomisesta. Luodessaan eläimet sanoi Jumala: "Tuottakoon maa ja kuohuttakoot vedet." Tästä voimme tehdä sen johtopäätöksen, ettei Jumala eläimiä luodessaan toiminut välittömästi, vaan kaikkivaltiaalla sanallaan vaikutti hän luonnonvoimiin: Kuohuttakoot vedet, tuottakoon maa.

        Mutta ihmisen luomisessa eivät luonnon voimat saaneet olla vaikuttamassa. Silloin Jumala yksinään ja välittömästi vaikutti. Silloin Jumalan kolminaisuuspersoona toimi: Tehkäämme ihminen! Ihminen ei siis ole maasta eikä vedestä syntynyt, kuten muinoin jotkut pakanakansat uskoivat, vaan ihminen on erikoisella, välittömällä tavalla Jumalan luoma. Ja vielä ihmeellisemmältä tämä tuntuu, kun ajattelemme ihmisolennon, ruumiin ja sielun alkuperää, josta 1 Moos. 2: 7:ssä sanotaan: "Ja Herra Jumala teki ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elävän hengen; ja niin tuli ihminen eläväksi sieluksi."

        Jumala teki ihmisen. Ihminen on siis Jumalan luoma ja hänestä tuli ihmeellisin taideteos maan päällä. Herra Jumala teki ihmisen ruumiin maan tomusta, jonka tähden ensimmäinen ihminen saikin nimen Aadam, joka merkitsee maasta, maanlapsi. Näin Jumala tahtoi painaa mieleemme ajallisen elämän katoavaisuuden, jotta aina etsisimme sielumme iäisyysaarteita.

        Mutta Jumala puhalsi hänen sieraimiinsa elävän hengen. Korkea, ylevä alkuperä! Sielu, kuolematon sielu, joka sekä ajassa että iankaikkisuudessa oli aiottu Jumalan yhteydessä elämään. Sielu, iäisyyslapsi on välittömästi Jumalasta tullut, kuten Jumalan sana sanoo: "Jumala puhalsi sen ihmiseen." Voimme Daavidin kanssa sanoa: "Minä ylistän sinua, että olen tehty niin sanomattoman ihmeellisesti." Tämän tähden Paavalikin saattoi sanoa: "Koska me siis olemme Jumalan sukua." Siis ruumis ja sielu, maanlapsi ja iäisyyslapsi ovat kumpikin Jumalan erinomainen teko.

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Herran Henki tahtoo kiinnittää huomiotamme erikoisesti siihen, koska hän kertaa saman asian toisilla sanoilla. Hän sanoo: "Tehkäämme ihminen meidän kuvaksemme, meidän kaltaiseksemme. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi." Tässä sanotaan eri sanoilla moneen kertaan, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Vaikka emme täällä ajassa täysin ymmärtäisikään tätä, on se seikka itsessään ihmeellinen. Se sisältää jotakin käsittämättömän suurta.

        Sen takia Jumalan Poika saattoi tulla ihmiseksi, meidän veljeksemme ja vertaiseksemme, "eikä hävennyt meitä kutsua veljiksensä." Hän tuli korjaamaan syntiinlankeemuksen tuottaman turmeluksen, sen takia voimme myös hänen kauttaan päästä samaan kunniaan, johon Jumala luomisessa meidät määräsi. Uuden syntymisen kautta tultuamme uudeksi luomukseksi ja päästyämme Jumalan luonnosta osallisiksi, tulee meidän joka päivä kasvaa hänen tuntemisessaan ja uudistua hänen kuvansa kaltaisiksi.

        Täydelleen kirkkaaksi ei Jumalan kuva meissä tule ennen kuin ylösnousemisessa, jolloin saan uuden, puhtaan ja kuolemattoman ruumiin, ja jolloin Kristus ilmestyy niissä, jotka häneen uskovat. Johannes sanoo: "Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on."

        "Minä ylistän sinua, että olen tehty niin sanomattoman ihmeellisesti. Kiitos olkoon Jumalan, joka meille voiton antanut on Jeesuksen Kristuksen kautta." Amen.

        NYT TIEDÄT


      • Anonyymi

        "... annan mielellään omaa peppua, koska se tuntuu jumalallisen hyvältä. Jos se jotakin tympäisee, niin peilin eteen miettimään miksi. "

        Parempi neuvo on mennä Jumalan Sanan eteen ja sieltä katsoa miksi Jumala tuomitsee homoseksin ja hedonismin! Ei tarvitse peilin edessä sitten mietiskellä :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla kuin munkin osan ihmisestä.
        Lue 1.Mooses 1 luku miten Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki loi kaiken.

        >Lue 1.Mooses 1 luku miten Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki loi kaiken.

        Valitettavasti tuossakaan raamatunkohdassa ei lainkaan selitetä, miten. Kiinnostaisi kyllä kuulla Luomisen mekanismi, mutta kun kukaan ei tiedä, vaikka uskoisi miten fanaattisesti. Eikä Jumala kerro edes Starczewskin Jussille, vaan mieluummin niitä näitä bamlaa.


      • Eli eturauhasta tai paksusuolta tutkiva lääkäri on perverssi. 😅

        On teillä jutut. Viihdyttäviä ne kyllä useinkin ovat, jos nyt on sopivaa viihdyttää itseään typerysten kustannuksella. Pieni moraalinen ongelmahan siinä on. 🤨


      • Anonyymi

        Suu on pääosin syömistä ja juomista varten. Silti monet tykkäävät sekä antaa että vastaanottaa suuseksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla kuin munkin osan ihmisestä.
        Lue 1.Mooses 1 luku miten Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki loi kaiken.

        Ei Jeesuksella ole tuossa hommassa ollut osaa eikä arpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesuksella ole tuossa hommassa ollut osaa eikä arpaa.

        Olihan.
        ”. Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme.”
        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. He loivat maailman ja ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suu on pääosin syömistä ja juomista varten. Silti monet tykkäävät sekä antaa että vastaanottaa suuseksiä.

        Suu on puhumista ja muutakin varten. Mutta miksi joku laittaisi suuhunsa toisen sukuelimet?


      • Edelleenkin Jumala ON Isä, Poika ja Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suu on puhumista ja muutakin varten. Mutta miksi joku laittaisi suuhunsa toisen sukuelimet?

        "Mutta miksi joku laittaisi suuhunsa toisen sukuelimet?"
        Siksi kun se tuottaa mielihyvää. Mutta ole huoleti, ei sinun kohdalle tuollaista edes tule tapahtumaan.


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Edelleenkin Jumala ON Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Mutta kun siinä VT:ssä ei erikseen mainita, että Jumalan pojassa olisi kysymys Jeesuksesta, niin silloin Jeesuksella ei ole ollut mitään tekemistä peräreiän luomisen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun siinä VT:ssä ei erikseen mainita, että Jumalan pojassa olisi kysymys Jeesuksesta, niin silloin Jeesuksella ei ole ollut mitään tekemistä peräreiän luomisen kanssa.

        Jokainen joka on lukenut Raamatun tajuaa, että Jeesus on Messias ja Jumalan Poika.


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Jokainen joka on lukenut Raamatun tajuaa, että Jeesus on Messias ja Jumalan Poika.

        Ei ole jos esimerkiksi juutalaisilta kysytään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole jos esimerkiksi juutalaisilta kysytään.

        Kyllä on jos kysytään messiaanisilta juutalaiislta.
        Mutta sinä tuskin olet juutalainen.


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Kyllä on jos kysytään messiaanisilta juutalaiislta.
        Mutta sinä tuskin olet juutalainen.

        Ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Todista.


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Todista.

        Todista sinä, että Jeesus mainitaan VT:ssä Jumalan poikana nimeltään Jeesus.
        Messiaaniset juutalaiset uskovat Jeesuksen, perinteiset juutalaiset taas eivät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suu on puhumista ja muutakin varten. Mutta miksi joku laittaisi suuhunsa toisen sukuelimet?

        Voi lapsi kulta, seksuaalisen nautinnon takia. Aivan yleistä touhua sekä heteroilla että homoilla. Moni nainen saa orgasmin parhaiten niin, että mies "ottaa hänen sukuelimensä suuhunsa", kuten sanoit. Kokeilepa joskus, jos joku lähtee kaveriksi – ja muista, että sen on oltava vapaaehtoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todista sinä, että Jeesus mainitaan VT:ssä Jumalan poikana nimeltään Jeesus.
        Messiaaniset juutalaiset uskovat Jeesuksen, perinteiset juutalaiset taas eivät.

        Ei pysty, kun ei mainita. Ei kertaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todista sinä, että Jeesus mainitaan VT:ssä Jumalan poikana nimeltään Jeesus.
        Messiaaniset juutalaiset uskovat Jeesuksen, perinteiset juutalaiset taas eivät.

        Jos et muuta ymmärrä kuin sen noilla sanoilla sanomisena niin en voi auttaa sinuaa. Jeesus on aina ollut Jumalan Poika, sana joka tuli lihaksi.


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Jos et muuta ymmärrä kuin sen noilla sanoilla sanomisena niin en voi auttaa sinuaa. Jeesus on aina ollut Jumalan Poika, sana joka tuli lihaksi.

        Aivan niin.
        Vanhassa testamentissa on monia ennustuksia Jeesuksesta Kristuksesta. Joidenkin tulkitsijoiden mukaan messiaanisia ennustuksia on satoja. Seuraavia pidetään niistä selvimpinä ja tärkeimpinä.

        Jeesuksen syntymä - Jesaja 7:14: "Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." Jesaja 9:5: "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas”. Miika 5:1: "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana."

        Koskien Jeesuksen lähetystyötä ja kuolemaa - Sakarja 9:9: "Iloitse, tytär Siion! Riemuitse, tytär Jerusalem! Katso, kuninkaasi tulee. Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa." Psalmi 22:16-18: "Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun, jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa."

        Kaikkein selvin ennustus Jeesuksesta lienee Jesajan luku 53. Jes. 53:3-7 on erityisen selkeä: "Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet. Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. Me harhailimme eksyneinä kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut."

        Danielin kirjan luvun yhdeksän seitsemänkymmentä vuosiviikkoa ennustavat tarkan päivämäärän, jolloin Messias "raivataan tieltä". Jesaja 50:6 kuvailee tarkasti Jeesuksen kärsimän kidutuksen. Sakarja 12:10 ennustaa Messiaan "lävistämisen", joka tapahtui Jeesuksen kuollessa ristillä. Monia muitakin esimerkkejä voitaisiin luetella, mutta nämä riittänevät. On siten ehdottoman selvää, että Vanha testamentti ennusti Jeesuksen tulon Messiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin.
        Vanhassa testamentissa on monia ennustuksia Jeesuksesta Kristuksesta. Joidenkin tulkitsijoiden mukaan messiaanisia ennustuksia on satoja. Seuraavia pidetään niistä selvimpinä ja tärkeimpinä.

        Jeesuksen syntymä - Jesaja 7:14: "Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." Jesaja 9:5: "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas”. Miika 5:1: "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana."

        Koskien Jeesuksen lähetystyötä ja kuolemaa - Sakarja 9:9: "Iloitse, tytär Siion! Riemuitse, tytär Jerusalem! Katso, kuninkaasi tulee. Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa." Psalmi 22:16-18: "Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun, jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa."

        Kaikkein selvin ennustus Jeesuksesta lienee Jesajan luku 53. Jes. 53:3-7 on erityisen selkeä: "Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet. Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. Me harhailimme eksyneinä kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut."

        Danielin kirjan luvun yhdeksän seitsemänkymmentä vuosiviikkoa ennustavat tarkan päivämäärän, jolloin Messias "raivataan tieltä". Jesaja 50:6 kuvailee tarkasti Jeesuksen kärsimän kidutuksen. Sakarja 12:10 ennustaa Messiaan "lävistämisen", joka tapahtui Jeesuksen kuollessa ristillä. Monia muitakin esimerkkejä voitaisiin luetella, mutta nämä riittänevät. On siten ehdottoman selvää, että Vanha testamentti ennusti Jeesuksen tulon Messiaana.

        VT:ssa Jeesusta ei mainita nimeltä, edelleenkään. Puhutaan vain messiaasta, jota ei nimeltä mainita. On se kumma, että sinne VT:hen yritetään väkisin ängetä asioita mitä siellä ei mainita.


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Jos et muuta ymmärrä kuin sen noilla sanoilla sanomisena niin en voi auttaa sinuaa. Jeesus on aina ollut Jumalan Poika, sana joka tuli lihaksi.

        "Jeesus on aina ollut Jumalan Poika, sana joka tuli lihaksi."
        Vain kristityille ja sinun mainitsemille messiaanisille juutalaisille, mutta ei muille juutalaisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus on aina ollut Jumalan Poika, sana joka tuli lihaksi."
        Vain kristityille ja sinun mainitsemille messiaanisille juutalaisille, mutta ei muille juutalaisille.

        Ei niin mutta minä puhunkin omasta ja muiden kristittyjen puollesta. Onko Jeesus Jumalan Poika sinulle?


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Ei niin mutta minä puhunkin omasta ja muiden kristittyjen puollesta. Onko Jeesus Jumalan Poika sinulle?

        Saat puhua omasta ja muiden kristittyjen puolesta, mutta älä silti laita VT:hen asioita mitä siellä ei ole nimeltä mainittu, kuten Jeesusta Jumalan pojaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat puhua omasta ja muiden kristittyjen puolesta, mutta älä silti laita VT:hen asioita mitä siellä ei ole nimeltä mainittu, kuten Jeesusta Jumalan pojaksi.

        Kuten sanoin, ei ole noilla sanoilla sanottu. Mutta miten joku voi olla jonkun poika vain osan elämäänsä?
        Onko Jeesus SINULLE Jumalan Poika?


      • Anonyymi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Kuten sanoin, ei ole noilla sanoilla sanottu. Mutta miten joku voi olla jonkun poika vain osan elämäänsä?
        Onko Jeesus SINULLE Jumalan Poika?

        Jeesusta ei ole VT:ssa mainittu Jumalan poikana, joten hän ei ole kyseisen opuksen mukaan ollut luomassa mitään.

        En ole täällä keskustelemassa itsestäni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei ole VT:ssa mainittu Jumalan poikana, joten hän ei ole kyseisen opuksen mukaan ollut luomassa mitään.

        En ole täällä keskustelemassa itsestäni.

        En minäkään keskustele itsetäni enkä sinusta vaan omastani ja sinun mielipiteestäsi.
        Onko Jeesus sinulle Jumalan Poika?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "... annan mielellään omaa peppua, koska se tuntuu jumalallisen hyvältä. Jos se jotakin tympäisee, niin peilin eteen miettimään miksi. "

        Parempi neuvo on mennä Jumalan Sanan eteen ja sieltä katsoa miksi Jumala tuomitsee homoseksin ja hedonismin! Ei tarvitse peilin edessä sitten mietiskellä :)

        Jumala ei taida tuomita "homoseksiä" koska ei puhu siitä mitään.

        Jumala tuomitsee sen, jos mies makaa miehen kanssa kuten naisten kanssa. Homot eivät niin makaa.

        Ja onko homoseksiä, jos kaksi miestä on yhdessä, joista kumpikaan ei ole homo?

        Ja Jumala on ollut lesboista hiljaa tähän päivään asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin.
        Vanhassa testamentissa on monia ennustuksia Jeesuksesta Kristuksesta. Joidenkin tulkitsijoiden mukaan messiaanisia ennustuksia on satoja. Seuraavia pidetään niistä selvimpinä ja tärkeimpinä.

        Jeesuksen syntymä - Jesaja 7:14: "Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." Jesaja 9:5: "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas”. Miika 5:1: "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana."

        Koskien Jeesuksen lähetystyötä ja kuolemaa - Sakarja 9:9: "Iloitse, tytär Siion! Riemuitse, tytär Jerusalem! Katso, kuninkaasi tulee. Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa." Psalmi 22:16-18: "Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun, jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa."

        Kaikkein selvin ennustus Jeesuksesta lienee Jesajan luku 53. Jes. 53:3-7 on erityisen selkeä: "Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet. Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. Me harhailimme eksyneinä kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut."

        Danielin kirjan luvun yhdeksän seitsemänkymmentä vuosiviikkoa ennustavat tarkan päivämäärän, jolloin Messias "raivataan tieltä". Jesaja 50:6 kuvailee tarkasti Jeesuksen kärsimän kidutuksen. Sakarja 12:10 ennustaa Messiaan "lävistämisen", joka tapahtui Jeesuksen kuollessa ristillä. Monia muitakin esimerkkejä voitaisiin luetella, mutta nämä riittänevät. On siten ehdottoman selvää, että Vanha testamentti ennusti Jeesuksen tulon Messiaana.

        Valetta.

        Kun Jeesus syntyi, niin hänelle annettiin nimeksi Jeesus, ei Immanuel.

        Ja Jeesusta katseltiin loppuun asti, ei niin, että "kaikki käänsivät katseensa pois".


    • Anonyymi

      Luulen sisälläni olevan sielun, jonka sisällä, aapuva, on henki. Pyhitettäskö tänäänkin?

    • Anonyymi

      'Seta eli seksuaalisia vääristymiä lobbaava äärijärjestö'

      Tällaisella ajatusgallerialla varustettua ihmistä ei Setan portsarin tulekaan laskea sisään. Siinähän solvataan koko jäsenistö kerralla.

      Nimim. 'Kyrpätynnyrin äpärä'

      • Anonyymi

        Seta ajaa oma poliittista agendaan jonkin aikaa kunnes sille tulee loppu, mutta Puolimatka tekee tiedettä jota ei pysäytetä huutamalla vaan mahdollisesti vankoilla tieteellisillä argumenteilla. Jos nyt siihen kykyisyyttä liikenee :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seta ajaa oma poliittista agendaan jonkin aikaa kunnes sille tulee loppu, mutta Puolimatka tekee tiedettä jota ei pysäytetä huutamalla vaan mahdollisesti vankoilla tieteellisillä argumenteilla. Jos nyt siihen kykyisyyttä liikenee :)

        Puolimatka nimenomaan EI tee tiedettä, kuten kaikki ikävä kyllä tietävät.

        Voithan sinä tunnetusti ahkerana lähteitten tarjoana yrittää antaa esimerkkejä Tapsan viime vuosien tieteellisistä julkaisuista, tohtori kun itsekin olet. 😉

        Seta on toiminut nyt 45 vuotta. Milloin arvelet sen lopettavan toimintansa ja miksi?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Puolimatka nimenomaan EI tee tiedettä, kuten kaikki ikävä kyllä tietävät.

        Voithan sinä tunnetusti ahkerana lähteitten tarjoana yrittää antaa esimerkkejä Tapsan viime vuosien tieteellisistä julkaisuista, tohtori kun itsekin olet. 😉

        Seta on toiminut nyt 45 vuotta. Milloin arvelet sen lopettavan toimintansa ja miksi?

        "Puolimatka nimenomaan EI tee tiedettä, kuten kaikki ikävä kyllä tietävät. "

        Olet liian maallikko tätä arvioimaan. Puolimatkan tiedettä arvioivat toiset professorit eikä yksikään edes äärivihamielinenkään proffa oli löytänyt virheitä vaikka niitä on etsitty isolla porukkaa valtavan vihan vallitessa.

        Puhut lähteistä! Nämä proffat joilla oli suuri motivaatio löytää edes yhdenkin virheen taikka asian mistä voidaan rakentaa keinotekoisesti virhe, niin ovat tarkistaneet kaikki lähteet moneen kertaan, mutta Puolimatkan tarkka perusteellisuus ja suuri pätevyys tiedemiehenä ei ole pettänyt kertaakaan. On tärkeää, että nämä tarkastaja proffat, vaikka viha on ollut valtava, niin eivät voi mennä valehtelemaan, koska silloin heidän pätevyytensä vaarantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puolimatka nimenomaan EI tee tiedettä, kuten kaikki ikävä kyllä tietävät. "

        Olet liian maallikko tätä arvioimaan. Puolimatkan tiedettä arvioivat toiset professorit eikä yksikään edes äärivihamielinenkään proffa oli löytänyt virheitä vaikka niitä on etsitty isolla porukkaa valtavan vihan vallitessa.

        Puhut lähteistä! Nämä proffat joilla oli suuri motivaatio löytää edes yhdenkin virheen taikka asian mistä voidaan rakentaa keinotekoisesti virhe, niin ovat tarkistaneet kaikki lähteet moneen kertaan, mutta Puolimatkan tarkka perusteellisuus ja suuri pätevyys tiedemiehenä ei ole pettänyt kertaakaan. On tärkeää, että nämä tarkastaja proffat, vaikka viha on ollut valtava, niin eivät voi mennä valehtelemaan, koska silloin heidän pätevyytensä vaarantuu.

        "Olet liian maallikko tätä arvioimaan."
        Niin olet sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet liian maallikko tätä arvioimaan."
        Niin olet sinäkin.

        Millä pätevyydellä sinä se sanot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet liian maallikko tätä arvioimaan."
        Niin olet sinäkin.

        Mutta Puolimatkaa arvoineet proffat eivät ole olleet maallikkoja, vihamielisiä Puolimatkaa kohtaan kylläkin, mutta eivät maallikkoja :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puolimatka nimenomaan EI tee tiedettä, kuten kaikki ikävä kyllä tietävät. "

        Olet liian maallikko tätä arvioimaan. Puolimatkan tiedettä arvioivat toiset professorit eikä yksikään edes äärivihamielinenkään proffa oli löytänyt virheitä vaikka niitä on etsitty isolla porukkaa valtavan vihan vallitessa.

        Puhut lähteistä! Nämä proffat joilla oli suuri motivaatio löytää edes yhdenkin virheen taikka asian mistä voidaan rakentaa keinotekoisesti virhe, niin ovat tarkistaneet kaikki lähteet moneen kertaan, mutta Puolimatkan tarkka perusteellisuus ja suuri pätevyys tiedemiehenä ei ole pettänyt kertaakaan. On tärkeää, että nämä tarkastaja proffat, vaikka viha on ollut valtava, niin eivät voi mennä valehtelemaan, koska silloin heidän pätevyytensä vaarantuu.

        Taidat olla aika naiivi maallikko, mikäli kuvittelet, että proffat ovat ainoita tieteellisyyttä arvioivia tahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla aika naiivi maallikko, mikäli kuvittelet, että proffat ovat ainoita tieteellisyyttä arvioivia tahoja.

        Proffat ovat ainoita päteviä arvioimaan tieteellisten töitten pätevyyttä. Nojoo - täytyy nyt senverran tarkentaa, että tähän pätevään arviointiin tarvitaan tohtorin tutkinta ko. tieteen alueelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proffat ovat ainoita päteviä arvioimaan tieteellisten töitten pätevyyttä. Nojoo - täytyy nyt senverran tarkentaa, että tähän pätevään arviointiin tarvitaan tohtorin tutkinta ko. tieteen alueelta.

        Eivät ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Puolimatka nimenomaan EI tee tiedettä, kuten kaikki ikävä kyllä tietävät. "

        Olet liian maallikko tätä arvioimaan. Puolimatkan tiedettä arvioivat toiset professorit eikä yksikään edes äärivihamielinenkään proffa oli löytänyt virheitä vaikka niitä on etsitty isolla porukkaa valtavan vihan vallitessa.

        Puhut lähteistä! Nämä proffat joilla oli suuri motivaatio löytää edes yhdenkin virheen taikka asian mistä voidaan rakentaa keinotekoisesti virhe, niin ovat tarkistaneet kaikki lähteet moneen kertaan, mutta Puolimatkan tarkka perusteellisuus ja suuri pätevyys tiedemiehenä ei ole pettänyt kertaakaan. On tärkeää, että nämä tarkastaja proffat, vaikka viha on ollut valtava, niin eivät voi mennä valehtelemaan, koska silloin heidän pätevyytensä vaarantuu.

        Länkyti länkyti. Puolimatkalla ei ole vuosiin ollut mitään tieteellistä julkaisutoimintaa jota edes voitaisiin arvioida. Näin se nyt vain on. Suojatyöpaikan hän onnistui hankkimaan itselleen, mutta ei tässä enää kauan mene kun Tapsan paikalle saadaan oikea proffa joka tekee tiedettä eikä harjoita uskonnollista propagointia veronmaksajien piikkiin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Länkyti länkyti. Puolimatkalla ei ole vuosiin ollut mitään tieteellistä julkaisutoimintaa jota edes voitaisiin arvioida. Näin se nyt vain on. Suojatyöpaikan hän onnistui hankkimaan itselleen, mutta ei tässä enää kauan mene kun Tapsan paikalle saadaan oikea proffa joka tekee tiedettä eikä harjoita uskonnollista propagointia veronmaksajien piikkiin.

        Ei professuuri edellytä tieteellisiä julkaisuja, RäyhisLänkkä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seta ajaa oma poliittista agendaan jonkin aikaa kunnes sille tulee loppu, mutta Puolimatka tekee tiedettä jota ei pysäytetä huutamalla vaan mahdollisesti vankoilla tieteellisillä argumenteilla. Jos nyt siihen kykyisyyttä liikenee :)

        Tunnen niin paljon homoja ja lesboja, että voin sanoa, ettei Pulimatka tiedä homoseksuaalisuudesta mitään.
        .
        Eli siinä on koulutus mennyt hukkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei professuuri edellytä tieteellisiä julkaisuja, RäyhisLänkkä!

        Se nimenomaan edellyttää, tosin epävirallisesti, eikä Tapsa valitettavasti ole ainoa lusmu maan proffakunnassa. Hän on vain ainoa lusmu, jolla on kiihkeitä palvojia ja valkopesijöitä. 😀

        Luin aiheesta hiljattain jutun, jossa sanottiin suunnilleen niin että proffalta odotetaan tieteellistä tutkimustyötä ja tasokasta julkaisutoimintaa, mutta mitään ei voi, jos hän ei niitä harjoita.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Länkyti länkyti. Puolimatkalla ei ole vuosiin ollut mitään tieteellistä julkaisutoimintaa jota edes voitaisiin arvioida. Näin se nyt vain on. Suojatyöpaikan hän onnistui hankkimaan itselleen, mutta ei tässä enää kauan mene kun Tapsan paikalle saadaan oikea proffa joka tekee tiedettä eikä harjoita uskonnollista propagointia veronmaksajien piikkiin.

        "Puolimatkalla ei ole vuosiin ollut mitään tieteellistä julkaisutoimintaa jota edes voitaisiin arvioida."

        Kuitenkin enemmän kuin professoreilla keskimäärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puolimatkalla ei ole vuosiin ollut mitään tieteellistä julkaisutoimintaa jota edes voitaisiin arvioida."

        Kuitenkin enemmän kuin professoreilla keskimäärin.

        Meni ilta vähän pitkäksi kun katselin toritapahtumia Helsingistä ja Tampereelta :))


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Puolimatkalla ei ole vuosiin ollut mitään tieteellistä julkaisutoimintaa jota edes voitaisiin arvioida."

        Kuitenkin enemmän kuin professoreilla keskimäärin.

        Jaa kun ei ole ollut mitään? 😃


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa kun ei ole ollut mitään? 😃

        :D Tästähän tuli vallan filosofinen ongelma.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa kun ei ole ollut mitään? 😃

        Professorit eivät viran saatuaan paljon enää tutkimuksia tee koska viranhoito vie niin paljon aikaa ja energiaa, mutta Puolimatka on poikkeus. Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä. Lisäksi hän osallistuu kansalaiskeskusteluun ym. moninkertaisesti enemmän kuin proffat, joista suurin osa ei tee mitään muuta kuin viranhoidon kannalta välttämättömän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Professorit eivät viran saatuaan paljon enää tutkimuksia tee koska viranhoito vie niin paljon aikaa ja energiaa, mutta Puolimatka on poikkeus. Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä. Lisäksi hän osallistuu kansalaiskeskusteluun ym. moninkertaisesti enemmän kuin proffat, joista suurin osa ei tee mitään muuta kuin viranhoidon kannalta välttämättömän.

        Mytomaani taas täydessä vauhdissa. Ainoat tosiasia tuossa oli Puolimatkan poikkeavan runsas osallistuminen kansalaiskeskusteluun sekä "kaikenlaisia" tekeleitä tuottanut julkaisutoiminta. Kaikki muu on roskaa.

        "Professorin odotetaan tekevän tutkimustyötä, jonka lisäksi tehtäviin kuuluu opettaminen." (Wikipedia)


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mytomaani taas täydessä vauhdissa. Ainoat tosiasia tuossa oli Puolimatkan poikkeavan runsas osallistuminen kansalaiskeskusteluun sekä "kaikenlaisia" tekeleitä tuottanut julkaisutoiminta. Kaikki muu on roskaa.

        "Professorin odotetaan tekevän tutkimustyötä, jonka lisäksi tehtäviin kuuluu opettaminen." (Wikipedia)

        ""Professorin odotetaan tekevän tutkimustyötä, jonka lisäksi tehtäviin kuuluu opettaminen." (Wikipedia)"

        Ja tässä Puolimatka tekee tutkimustyötä ym. enemmän kuin professorit keskimäärin. Eikö oikein tosiasiat tahdo kelvata?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Professorin odotetaan tekevän tutkimustyötä, jonka lisäksi tehtäviin kuuluu opettaminen." (Wikipedia)"

        Ja tässä Puolimatka tekee tutkimustyötä ym. enemmän kuin professorit keskimäärin. Eikö oikein tosiasiat tahdo kelvata?

        Mutta oliko Pulimatkalla mitään virkaa missään yliopistossa? Hänen tutkimuksilla ei tee mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Professorin odotetaan tekevän tutkimustyötä, jonka lisäksi tehtäviin kuuluu opettaminen." (Wikipedia)"

        Ja tässä Puolimatka tekee tutkimustyötä ym. enemmän kuin professorit keskimäärin. Eikö oikein tosiasiat tahdo kelvata?

        Tosiasiat kelpaa, mutta sultahan niitä ei heru millään. Esitäpä siis pari Tapsan tutkimusta viime vuosilta, kun kerran niistä noin hyvin tiedät. Katsotaan sitten niiden vertaisarviointipuolta. Kiitos.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tosiasiat kelpaa, mutta sultahan niitä ei heru millään. Esitäpä siis pari Tapsan tutkimusta viime vuosilta, kun kerran niistä noin hyvin tiedät. Katsotaan sitten niiden vertaisarviointipuolta. Kiitos.

        Jos tosiasiat kelpaa niin käy katsomassa Puolimatkan julkaisulistan - jos nimittäin uskallat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tosiasiat kelpaa niin käy katsomassa Puolimatkan julkaisulistan - jos nimittäin uskallat?

        Mitä uskaltamista on, jos on kyse Pulimatkan julkaisuista.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mitä uskaltamista on, jos on kyse Pulimatkan julkaisuista.

        Jos ihminen haluaa vainota jotain lähimmäistään, niin hän ei uskalla ottaa huomioon mitään positiivista tästä vainoamastaan ihmisestä. Näin se on toiminut vuosisatojen ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tosiasiat kelpaa niin käy katsomassa Puolimatkan julkaisulistan - jos nimittäin uskallat?

        Listan mukaan Puolimatka ei ole tehnyt mitään kattavaa tieteellistä tutkimusta yli 10 vuoteen. Tieteelliset artikkelit ovat liian suppeita akateemisen tutkimustyön näkökulmasta, jotta niitä voitaisiin kutsua tutkimustöiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Listan mukaan Puolimatka ei ole tehnyt mitään kattavaa tieteellistä tutkimusta yli 10 vuoteen. Tieteelliset artikkelit ovat liian suppeita akateemisen tutkimustyön näkökulmasta, jotta niitä voitaisiin kutsua tutkimustöiksi.

        Näin on. Ja tri Korkkiruuvin itsensä lista on melko varmasti tätäkin paljon suppeampi. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen haluaa vainota jotain lähimmäistään, niin hän ei uskalla ottaa huomioon mitään positiivista tästä vainoamastaan ihmisestä. Näin se on toiminut vuosisatojen ajan.

        No eräässä TV-ohjelmassa Pulimatka valehteli koko ajan, mutta yhden kerran puhui totta. Ei anna hyvää kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listan mukaan Puolimatka ei ole tehnyt mitään kattavaa tieteellistä tutkimusta yli 10 vuoteen. Tieteelliset artikkelit ovat liian suppeita akateemisen tutkimustyön näkökulmasta, jotta niitä voitaisiin kutsua tutkimustöiksi.

        "Listan mukaan Puolimatka ei ole tehnyt mitään kattavaa tieteellistä tutkimusta yli 10 vuoteen. "

        Puolimatka on eräs Suomen tuotteliaimpia tiedemiehiä. Yleensähän proffat eivät enää tee mitään viran saatuaan, mutta Tapio Puolimatka on poikkeus ja hänen julkaisulistansa on juhlava, tutkimuksia, kirjoja, tieteellisiä julkaisuja, esiintymisiä, ... ja hänen työnsä on tarkastettu äärivihamielisten toimesta mikroskoopilla pilkkuvirheitä etsien eikä mitään ole löydetty. Kannattaa tosiaan käydä läpi hänen julkaisulistansa. Herättää kunnioitusta miten yksi ihminen noin paljon saa aikaan.


      • Anonyymi

        Jatkoa edelliseen:


        Elinikäiseen isättömyyteen tuomitut lapset. Seurakuntalainen 28.4. 2017
        Asiantuntijalausunto eduskunnan lakivaliokunnalle 28.4. 2017 äitiyslakia koskevasta kansalaisaloitteesta KAA 3/2016 vp
        Opetushallitus horjuttaa lasten sukupuoli-identiteettiä. Seurakuntalainen 19.4. 2017
        Pervokulttuuri tulee seurakuntaan. Seurakuntalainen 7.4. 2017
        Opetushallitus murentaa korkeakulttuurin perustaa. Uusi Suomi 17.3. 2017. (Tämä artikkeli julkaistiin alun perin Uuden Suomen sivuilla, mutta toimitus poisti sen 18.3.)
        Sukupuolisen valtavirtaistumisen ideologia. Seurakuntalainen 15.3. 2017
        Eheä perhe korkeakulttuurin perustana. Seurakuntalainen 23.2. 2017
        Poliitikot hylkäsivät lapsen edun. Uusi Suomi 19.2. 2017
        Seksuaalivallankumous murtaa vapauden perustaa. Seurakuntalainen 17.2. 2017

        2016
        The Gender Diverse and the Genderless Conceptions of Marriage and Children’s Right to Develop Their Sexual Identity. The New Educational Review 45, s. 28-38.
        Lapsen oikeudet ja demokratian tulevaisuus. Uusi Suomi 31.10.2016
        Avioliittolakia koskeva kansalaiskuuleminen eduskunnan lakivaliokunnassa. Seurakuntalainen 27.10. 2016
        Asiantuntijalausunto eduskunnalle liittyen kansalaisaloitteeseen KAA 2/2016 vp Kansalaisaloite avioliiton säilyttämisestä aidosti tasa-arvoisena, miehen ja naisen välisenä liittona ja sukupuolineutraalin avioliittolain kumoamisesta.

        Asiantuntijalausunto eduskunnalle liittyen kansalaisaloitteeseen KAA 2/2016 vp Kansalaisaloite avioliiton säilyttämisestä aidosti tasa-arvoisena, miehen ja naisen välisenä liittona ja sukupuolineutraalin avioliittolain kumoamisesta.

        Idelogian vaikutus avioliittokulttuuriin. Uusi Suomi 25.10. 2016 (Kirjoitus julkaistiin alun perin Uudessa Suomessa, mutta toimitus poisti kirjoituksen. Voit lukea Googlen välimuistista kopioimani version.)
        Ideologia ja perhearvot. Seurakuntalainen 12.10. 2016
        Sukupuolineutraalin ideologian nousu ja hajoaminen. Seurakuntalainen 29.9. 2016
        Sukupuolineutraalin ideologian nousu ja hajoaminen. Uusi suomi 29.9. 2016 (Uuden Suomen toimitus poisti tämän kirjoituksen. Voit lukea Googlen välimuistista tallentamani version.)
        Sukupuolineutraali avioliittolaki kasvattaa valtion valtaa. Seurakuntalainen 27.9. 2016
        Pitäisikö ikävistä tosiasioista vaieta? Uusi Suomi 7.9. 2016
        Kiistelty perhetutkija Mark Regnerus Suomeen. Seurakuntalainen 17.8. 2016
        Avioliittokirjasta kiistellään. Seurakuntalainen 4.8. 2016.
        Avioliittokirja osuu ajan hermoon. Uusi Suomi 9.7. 2016
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe politisoi tieteen. Uusi Suomi 3.6. 2106
        Pitäisikö yliopisto-opetusta sensuroida? Uusi Suomi 17.5. 2016
        Avaako kristinuskosta luopuminen tien maanpäälliseen paratiisiin. Uusi Suomi 9.5. 2016.
        Sukupuolineutraali ideologia murtaa ihmisoikeusjärjestelmän. Seurakuntalainen 1.5. 2016
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe murtaa ihmisoikeusjärjestelmän. Uusi Suomi 29.4. 2016 (Tämä artikkeli julkaistiin alun perin Uusi Suomi -verkkojulkaisussa. Toimitus kuitenkin poisti sen.)
        Sukupuolineutraali avioliittokokeilu vaientaa sateenkaarilapsia. Seurakuntalainen 24.4.2016
        Tiede edellyttää moniäänistä dialogia. Jylkkäri 21.4. 2016
        Mitä Seta voisi oppia Skepsikseltä. Uusi Suomi 20.4. 2016
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe: sateenkaarilasten vaientaminen. Uusi Suomi 11.4. 2016
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe tuottaa geneettisiä orpoja. Uusi Suomi 7.4. 2016.
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe loukkaa lapsen identiteettioikeuksia. Uusi Suomi 4.4. 2016.
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe: sukupuolieron merkitys. Uusi Suomi 30.3. 2016
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe: hämäävä tasa-arvoretoriikka. Uusi Suomi 21.3. 2016
        Riskinottoa lasten kustannuksella. Seurakuntalainen.fi 15.3.2016
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe: sananvapautta rajoitetaan. Uusi Suomi 10.3. 2016
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe lapsilla. Uusi Suomi 5.3. 2016.
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe: riskinottoa lasten kustannuksella. Uusi Suomi 7.3. 2016. (Tämä artikkeli julkaistiin alunperin Uudessa Suomessa, mutta poistettiin sieltä toimituksen tarkastelun jälkeen. Artikkelin poistolle ei koskaan esitetty mitään perustelua.)
        Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe: tiedonvälityksen kapeutuminen. Uusi Suomi 8.3. 2016.
        ii

        2015
        Avioliittolaki ja lapsen oikeudet. Etelä Saimaa 9.8. 2015.
        Avioliittolain perustana lapsen kolme ihmisoikeutta. Turun Sanomat 4.8. 2015
        Ostettiinko sukupuolineutraali avioliittolaki suurella rahalla? Uusi Suomi 7.6. 2015
        Lapsen oikeudet ja kansalaisaloite. Seurakuntalalinen.fi 5.5. 2015
        Sukpuolineutraali avioliittolaki ja lapset. Ilkka 8.5. 2015
        Uusi avioliittolaki heikentää perheen vakautta. Sanansaattaja 16.4. 2015.
        Miksi sukupuolineutraali avioliittolaki pitäisi arvioida uudelleen. Kaleva 4.4. 2015
        Miksi sukupuolineutraali avioliittolaki pitäisi kumota? Uusi Suomi 1.4. 2015
        Kristinusko ja tieteen edistys. Jylkkäri 27.3. 2015
        Lainvalmistelu tarvitsee luotettavaa tietoa. Keskisuomalainen 21.3.


        Tästä jäi pois vielä saman verran kuin tässä viestissä oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Listan mukaan Puolimatka ei ole tehnyt mitään kattavaa tieteellistä tutkimusta yli 10 vuoteen. "

        Puolimatka on eräs Suomen tuotteliaimpia tiedemiehiä. Yleensähän proffat eivät enää tee mitään viran saatuaan, mutta Tapio Puolimatka on poikkeus ja hänen julkaisulistansa on juhlava, tutkimuksia, kirjoja, tieteellisiä julkaisuja, esiintymisiä, ... ja hänen työnsä on tarkastettu äärivihamielisten toimesta mikroskoopilla pilkkuvirheitä etsien eikä mitään ole löydetty. Kannattaa tosiaan käydä läpi hänen julkaisulistansa. Herättää kunnioitusta miten yksi ihminen noin paljon saa aikaan.

        Turhaan laitat listoja Puolimatkan julkaisuista, jotka ovat hänen nettisivuillaan. Ne voi lukea sieltäkin ja siten jokainen voi todeta, että yli 10 vuoteen hän ei ole julkaissut mitään kattavaa tutkimustyötä. Kuten sanoin, tieteelliset artikkelit ovat liian suppeita akateemisen tutkimustyön näkökulmasta, jotta niitä voitaisiin kutsua tutkimustöiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Listan mukaan Puolimatka ei ole tehnyt mitään kattavaa tieteellistä tutkimusta yli 10 vuoteen. "

        Puolimatka on eräs Suomen tuotteliaimpia tiedemiehiä. Yleensähän proffat eivät enää tee mitään viran saatuaan, mutta Tapio Puolimatka on poikkeus ja hänen julkaisulistansa on juhlava, tutkimuksia, kirjoja, tieteellisiä julkaisuja, esiintymisiä, ... ja hänen työnsä on tarkastettu äärivihamielisten toimesta mikroskoopilla pilkkuvirheitä etsien eikä mitään ole löydetty. Kannattaa tosiaan käydä läpi hänen julkaisulistansa. Herättää kunnioitusta miten yksi ihminen noin paljon saa aikaan.

        "Yleensähän proffat eivät enää tee mitään viran saatuaan"
        Täyttä puppua. Tunnen useamman proffan, joka on ollut pitkällä tutkimusvapaalla viimeisen 10 vuoden aikana. Sinä aikana heidän sijaisena on toiminut vt. proffa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan laitat listoja Puolimatkan julkaisuista, jotka ovat hänen nettisivuillaan. Ne voi lukea sieltäkin ja siten jokainen voi todeta, että yli 10 vuoteen hän ei ole julkaissut mitään kattavaa tutkimustyötä. Kuten sanoin, tieteelliset artikkelit ovat liian suppeita akateemisen tutkimustyön näkökulmasta, jotta niitä voitaisiin kutsua tutkimustöiksi.

        "Turhaan laitat listoja Puolimatkan julkaisuista, jotka ovat hänen nettisivuillaan. "

        Ei ollenkaan turhaa! Siitähän näkyy hänen runsaan julkaisuhistoriansa vielä viime vuosiltakin, vaikka on jo eläkeiässä! Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, mutta Tapio Puolimatka on poikkeus tässä suhteessa ja lisäksi hän osallistuu julkiseen keskusteluun ahkerasti. Hänestä tulisi kaikkien professoreiden ottaa mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Turhaan laitat listoja Puolimatkan julkaisuista, jotka ovat hänen nettisivuillaan. "

        Ei ollenkaan turhaa! Siitähän näkyy hänen runsaan julkaisuhistoriansa vielä viime vuosiltakin, vaikka on jo eläkeiässä! Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, mutta Tapio Puolimatka on poikkeus tässä suhteessa ja lisäksi hän osallistuu julkiseen keskusteluun ahkerasti. Hänestä tulisi kaikkien professoreiden ottaa mallia.

        Arvasin kyllä, että jumalattomat poistattivat kaksi viestiä Puolimatkan julkaisu-listoista, koska se tottavieköön on vähän kiusallisen pitkä, mutta ainakin yksi listaviesti on vielä jäljellä, mistä näkyy hänen ahkeruutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleensähän proffat eivät enää tee mitään viran saatuaan"
        Täyttä puppua. Tunnen useamman proffan, joka on ollut pitkällä tutkimusvapaalla viimeisen 10 vuoden aikana. Sinä aikana heidän sijaisena on toiminut vt. proffa.

        ""Yleensähän proffat eivät enää tee mitään viran saatuaan"
        Täyttä puppua. "

        Ei ollenkaan puppua, sillä yleensä proffat eivät enää tee tutkimustyötä viran saatuaan, mutta Puolimatka on tästä hyvä ja harvinainen poikkeus, jonka julkaisulista on niin pitkä, että tarvittaisiin ainakin neljä viestiä tänne tuotavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Turhaan laitat listoja Puolimatkan julkaisuista, jotka ovat hänen nettisivuillaan. "

        Ei ollenkaan turhaa! Siitähän näkyy hänen runsaan julkaisuhistoriansa vielä viime vuosiltakin, vaikka on jo eläkeiässä! Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, mutta Tapio Puolimatka on poikkeus tässä suhteessa ja lisäksi hän osallistuu julkiseen keskusteluun ahkerasti. Hänestä tulisi kaikkien professoreiden ottaa mallia.

        "Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, "
        Jo pelkästään Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa on valtava määrä professoreita, jotka tekevät aktiivista tutkimustyötä. www.helsinki.fi/fi/kasvatustieteellinen-tiedekunta/tutkimus/tutkimusyhteisot-tutkimusryhmat-ja-tutkijat/vastuulliset-tutkijat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin kyllä, että jumalattomat poistattivat kaksi viestiä Puolimatkan julkaisu-listoista, koska se tottavieköön on vähän kiusallisen pitkä, mutta ainakin yksi listaviesti on vielä jäljellä, mistä näkyy hänen ahkeruutensa.

        Robotti on poistattanut, niin no voihan sen robotin laskea jumalattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, "
        Jo pelkästään Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa on valtava määrä professoreita, jotka tekevät aktiivista tutkimustyötä. www.helsinki.fi/fi/kasvatustieteellinen-tiedekunta/tutkimus/tutkimusyhteisot-tutkimusryhmat-ja-tutkijat/vastuulliset-tutkijat

        ""Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, "
        Jo pelkästään Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa on valtava määrä professoreita, jotka tekevät aktiivista tutkimustyötä."

        Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. Poikkeus on ollut Tapio Puolimatka jonka julkaisulista tälläkin foorumilla vaatisi ainakin neljä viestiä. Valitettavasti vaan täällä nyt poistatetaan näitä julkaisulistoja, koska ne ovat vähän kiusallisia jumalattomille Puolimatkaa vihaaville ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, "
        Jo pelkästään Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa on valtava määrä professoreita, jotka tekevät aktiivista tutkimustyötä."

        Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. Poikkeus on ollut Tapio Puolimatka jonka julkaisulista tälläkin foorumilla vaatisi ainakin neljä viestiä. Valitettavasti vaan täällä nyt poistatetaan näitä julkaisulistoja, koska ne ovat vähän kiusallisia jumalattomille Puolimatkaa vihaaville ihmisille.

        "Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. "
        Älä viitsi jauhaa roskaa. Kirjoitin tuossa aikaisemmin, että "Tunnen useamman proffan, joka on ollut pitkällä tutkimusvapaalla viimeisen 10 vuoden aikana. Sinä aikana heidän sijaisena on toiminut vt. proffa.".
        Kai nyt ymmärrät tuosta edes sen verran, että vt. proffa vastaa viranhoidosta varsinaisen proffan ollessa pidemmällä tutkimusvapaalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. "
        Älä viitsi jauhaa roskaa. Kirjoitin tuossa aikaisemmin, että "Tunnen useamman proffan, joka on ollut pitkällä tutkimusvapaalla viimeisen 10 vuoden aikana. Sinä aikana heidän sijaisena on toiminut vt. proffa.".
        Kai nyt ymmärrät tuosta edes sen verran, että vt. proffa vastaa viranhoidosta varsinaisen proffan ollessa pidemmällä tutkimusvapaalla?

        ""Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. "
        Älä viitsi jauhaa roskaa. "

        Et näköjään halua nähdä tuossa lauseessa Yleensä-sanaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. "
        Älä viitsi jauhaa roskaa. "

        Et näköjään halua nähdä tuossa lauseessa Yleensä-sanaa?

        Yleensä proffat nimenomaan jatkavat tutkimustyötä.
        Näin se kuule on yliopistoissa ja korkeakouluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä proffat nimenomaan jatkavat tutkimustyötä.
        Näin se kuule on yliopistoissa ja korkeakouluissa.

        Niin Tapsa tekeekin. Esim. hänen kirjoistaan vot lukea tutkimuksista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä proffat nimenomaan jatkavat tutkimustyötä.
        Näin se kuule on yliopistoissa ja korkeakouluissa.

        Eräs sukulaiseni on yliopiston professori, mutta tekee lähinnä tutkimustyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Tapsa tekeekin. Esim. hänen kirjoistaan vot lukea tutkimuksista.

        Puolimatka ei ole tehnyt laajempaa akateemiset kriteerit täyttävää tutkimusta pitkään aikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatka ei ole tehnyt laajempaa akateemiset kriteerit täyttävää tutkimusta pitkään aikaan.

        On keskittynyt sosiaaliseen mediaan. Tiedepiirit ovat hänelle epäsopivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatka ei ole tehnyt laajempaa akateemiset kriteerit täyttävää tutkimusta pitkään aikaan.

        "Sukupuolineutraali yhteiskuntakoe politisoi tieteen. Uusi Suomi 3.6. 2106"

        ja näkyy seuraavan kerran onneksi olevan postuumisti äänessä vasta ensi vuosisadalla ;D

        255 Vastausta
        Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. "
        Älä viitsi jauhaa roskaa. Kirjoitin tuossa aikaisemmin, että "Tunnen useamman proffan, joka on ollut pitkällä tutkimusvapaalla viimeisen 10 vuoden aikana. Sinä aikana heidän sijaisena on toiminut vt. proffa.".
        Kai nyt ymmärrät tuosta edes sen verran, että vt. proffa vastaa viranhoidosta varsinaisen proffan ollessa pidemmällä tutkimusvapaalla?

        "Kai nyt ymmärrät tuosta edes sen verran, että vt. proffa vastaa viranhoidosta varsinaisen proffan ollessa pidemmällä tutkimusvapaalla?"

        Ymmärrän että tietenkin toit disinfon nimissä positiivisen esimerkin!

        Mutta yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kai nyt ymmärrät tuosta edes sen verran, että vt. proffa vastaa viranhoidosta varsinaisen proffan ollessa pidemmällä tutkimusvapaalla?"

        Ymmärrän että tietenkin toit disinfon nimissä positiivisen esimerkin!

        Mutta yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa.

        "Mutta yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa."

        Kyllä näkee, ettet tällä vuosituhannella ole yliopistossa tai korkeakoulussa pyörinyt. Olet ulkona kuin lumiukko koko hommasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Yleensähän proffat eivät viran saatuaan julkaise paljon mitään ja vain harva tekee tutkimustyötä, "
        Jo pelkästään Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa on valtava määrä professoreita, jotka tekevät aktiivista tutkimustyötä."

        Yleensä proffat eivät viran saatuaan tee tutkimustyötä, koska viranhoito vie ajan ja energian. Tämä on se käytäntö yliopistoissa. Poikkeus on ollut Tapio Puolimatka jonka julkaisulista tälläkin foorumilla vaatisi ainakin neljä viestiä. Valitettavasti vaan täällä nyt poistatetaan näitä julkaisulistoja, koska ne ovat vähän kiusallisia jumalattomille Puolimatkaa vihaaville ihmisille.

        Puolimatkan kohdalla tässä nyt sitten katsotaan kirjoitukset seurakuntalainen.fi:hin ja US:n blogiin tieteellisiksi meriiteiksi?

        Tai hänen kirjansa? Hawkinginkaan kohdalla hänen kirjoittamansa bestseller "Ajan lyhyt historia" ei sellaiseksi kelpaa mutta Puolimatkan teokset kelpaavat?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Eräs sukulaiseni on yliopiston professori, mutta tekee lähinnä tutkimustyötä.

        Hän on varmaankin tutkimusprofessori?


      • a-teisti kirjoitti:

        Puolimatkan kohdalla tässä nyt sitten katsotaan kirjoitukset seurakuntalainen.fi:hin ja US:n blogiin tieteellisiksi meriiteiksi?

        Tai hänen kirjansa? Hawkinginkaan kohdalla hänen kirjoittamansa bestseller "Ajan lyhyt historia" ei sellaiseksi kelpaa mutta Puolimatkan teokset kelpaavat?

        Riittävät kyllä mainiosti siihen Aa-kerhon vuosittaiseen kunnianosoitukseen, Koivulan & kump. omin kätösin väsäämään diplomiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on varmaankin tutkimusprofessori?

        Aivan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on varmaankin tutkimusprofessori?

        On joo. On perehtynyt kansoihin. On aikeissa tulla Alicanten yliopistoon luennoimaan, ja se on täältä 50 km päässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Professorit eivät viran saatuaan paljon enää tutkimuksia tee koska viranhoito vie niin paljon aikaa ja energiaa, mutta Puolimatka on poikkeus. Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä. Lisäksi hän osallistuu kansalaiskeskusteluun ym. moninkertaisesti enemmän kuin proffat, joista suurin osa ei tee mitään muuta kuin viranhoidon kannalta välttämättömän.

        ”Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä.”

        Puolimatka kyllä julkaisee ahkerasti kaikenlaista, mutta ei todellakaan mitään tieteellisiä teoksia.

        Kasvatus ja filosofia. Helsinki: Kirjayhtymä. 1995.
        Sosiaalipedagogiikan ihmiskäsitykset ja etiikka. (yhdessä Leevi Launosen kanssa) Opetusjulkaisuja. Kuopion yliopisto, Kuopio. 1999.
        Kasvatuksen mahdollisuudet ja rajat. Minuuden rakentamisen filosofia. Helsinki: Kirjayhtymä. 2003. Toinen laitos Suunta-kirjat 2010.

        Sitten on artikkeleita. Melkoisen määrän sisällöstä tuntuu tulevan amerikkalaisilta evankelikaalisilta tuotantolaitoksilta, joita myös laitetaan lähteinä. Nämä eivät täytä tieteellisyyden kriteerejä,.

        ”Lisäksi hän osallistuu kansalaiskeskusteluun ym. moninkertaisesti enemmän kuin proffat, joista suurin osa ei tee mitään muuta kuin viranhoidon kannalta välttämättömän. ”

        :D Aika moni proffa käyttää aikaansa omiin juttuihinsa. Suurimman osa taitaa Puolimatka käyttää Patmoksen toimintaan?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä.”

        Puolimatka kyllä julkaisee ahkerasti kaikenlaista, mutta ei todellakaan mitään tieteellisiä teoksia.

        Kasvatus ja filosofia. Helsinki: Kirjayhtymä. 1995.
        Sosiaalipedagogiikan ihmiskäsitykset ja etiikka. (yhdessä Leevi Launosen kanssa) Opetusjulkaisuja. Kuopion yliopisto, Kuopio. 1999.
        Kasvatuksen mahdollisuudet ja rajat. Minuuden rakentamisen filosofia. Helsinki: Kirjayhtymä. 2003. Toinen laitos Suunta-kirjat 2010.

        Sitten on artikkeleita. Melkoisen määrän sisällöstä tuntuu tulevan amerikkalaisilta evankelikaalisilta tuotantolaitoksilta, joita myös laitetaan lähteinä. Nämä eivät täytä tieteellisyyden kriteerejä,.

        ”Lisäksi hän osallistuu kansalaiskeskusteluun ym. moninkertaisesti enemmän kuin proffat, joista suurin osa ei tee mitään muuta kuin viranhoidon kannalta välttämättömän. ”

        :D Aika moni proffa käyttää aikaansa omiin juttuihinsa. Suurimman osa taitaa Puolimatka käyttää Patmoksen toimintaan?

        "”Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä.”

        Puolimatka kyllä julkaisee ahkerasti kaikenlaista, mutta ei todellakaan mitään tieteellisiä teoksia. "

        Lähes kaikki Puolimatkan julkaisut liittyvät tieteeseen, sillä hän on Suomen kuuluisimpia professoreita ja tiedemiehiä. Ja hänen julkaisumääränsä on paljon suurempi kuin professoreiden keskimäärin. Proffat eivät yleensä enää julkaise paljoakaan, kun ovat saaneet viran ja aika ja energia menee viranhoitoon ja lopulta sitten eläkeiän odotteluun. Tämä on se raaka todellisuus minkä nyt vaan tulee hyväksyä eikä kapinoida tosiasioita vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "”Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä.”

        Puolimatka kyllä julkaisee ahkerasti kaikenlaista, mutta ei todellakaan mitään tieteellisiä teoksia. "

        Lähes kaikki Puolimatkan julkaisut liittyvät tieteeseen, sillä hän on Suomen kuuluisimpia professoreita ja tiedemiehiä. Ja hänen julkaisumääränsä on paljon suurempi kuin professoreiden keskimäärin. Proffat eivät yleensä enää julkaise paljoakaan, kun ovat saaneet viran ja aika ja energia menee viranhoitoon ja lopulta sitten eläkeiän odotteluun. Tämä on se raaka todellisuus minkä nyt vaan tulee hyväksyä eikä kapinoida tosiasioita vastaan.

        "Lähes kaikki Puolimatkan julkaisut liittyvät tieteeseen, sillä hän on Suomen kuuluisimpia professoreita ja tiedemiehiä."

        Väität, että koska hän olisi kuuluisimpia, niin siksi hänen julkaisunsa liittyisivät tieteeseen. Ei kai hänen julkaisujensa tieteeseen liittyminen sentään siihen perustu, kuinka kuuluisa hän on. Joko hän julkaisee tiedejulkaisuja tai tieteeseen liittyviä julkaisuja, mutta ei se, että tekeeköhän niin JOHDU siitä, että hän on kuuluisa, mikäli on.

        "Ja hänen julkaisumääränsä on paljon suurempi kuin professoreiden keskimäärin."

        Mihin tämä väite perustuu?


      • tietä.väinen kirjoitti:

        "Lähes kaikki Puolimatkan julkaisut liittyvät tieteeseen, sillä hän on Suomen kuuluisimpia professoreita ja tiedemiehiä."

        Väität, että koska hän olisi kuuluisimpia, niin siksi hänen julkaisunsa liittyisivät tieteeseen. Ei kai hänen julkaisujensa tieteeseen liittyminen sentään siihen perustu, kuinka kuuluisa hän on. Joko hän julkaisee tiedejulkaisuja tai tieteeseen liittyviä julkaisuja, mutta ei se, että tekeeköhän niin JOHDU siitä, että hän on kuuluisa, mikäli on.

        "Ja hänen julkaisumääränsä on paljon suurempi kuin professoreiden keskimäärin."

        Mihin tämä väite perustuu?

        "Mihin tämä väite perustuu?"

        No, nämä laskevat seurakuntalainen.fi:ssä ja US:n blogissa julkaistut uskonnolliset manifestit mukaan.... Ainakin niitä tänne esimerkkeinä julkaisuista listattiin roppakaupalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "”Hän on julkaissut paljon kaikenlaisia tutkielmia ja kirjoja, jotka kaikki ovat tieteellisiä.”

        Puolimatka kyllä julkaisee ahkerasti kaikenlaista, mutta ei todellakaan mitään tieteellisiä teoksia. "

        Lähes kaikki Puolimatkan julkaisut liittyvät tieteeseen, sillä hän on Suomen kuuluisimpia professoreita ja tiedemiehiä. Ja hänen julkaisumääränsä on paljon suurempi kuin professoreiden keskimäärin. Proffat eivät yleensä enää julkaise paljoakaan, kun ovat saaneet viran ja aika ja energia menee viranhoitoon ja lopulta sitten eläkeiän odotteluun. Tämä on se raaka todellisuus minkä nyt vaan tulee hyväksyä eikä kapinoida tosiasioita vastaan.

        ”…Suomen kuuluisimpia professoreita ja tiedemiehiä.”

        :D Jota kukaan ei tiedepiireissä edes millään tavalla noteeraa? No, kuuluisa kyllä mutta ei tieteellisistä ansioistaan vaan politikoinnistaan.

        ”Tämä on se raaka todellisuus minkä nyt vaan tulee hyväksyä eikä kapinoida tosiasioita vastaan.”

        Todellisuus ei ole raaka, mutta toki voit vääntää itsellesi vaikka mitä valheita totuudeksi.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”…Suomen kuuluisimpia professoreita ja tiedemiehiä.”

        :D Jota kukaan ei tiedepiireissä edes millään tavalla noteeraa? No, kuuluisa kyllä mutta ei tieteellisistä ansioistaan vaan politikoinnistaan.

        ”Tämä on se raaka todellisuus minkä nyt vaan tulee hyväksyä eikä kapinoida tosiasioita vastaan.”

        Todellisuus ei ole raaka, mutta toki voit vääntää itsellesi vaikka mitä valheita totuudeksi.

        En ole itse kuullut Pulimatkasta muuta kuin näissä uskonnollisia piireissä.

        Tuskin siitä kuuluisaksi tulee.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        En ole itse kuullut Pulimatkasta muuta kuin näissä uskonnollisia piireissä.

        Tuskin siitä kuuluisaksi tulee.

        Jamppahan lomailee nyt Seinäjoella exänsä kanssa.


      • torre12 kirjoitti:

        En ole itse kuullut Pulimatkasta muuta kuin näissä uskonnollisia piireissä.

        Tuskin siitä kuuluisaksi tulee.

        Onhan hän ollut lehtien otsikoissa silloin tällöin. Joten ei ehkä niin kuuluisa, mutta aika tunnettu.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Onhan hän ollut lehtien otsikoissa silloin tällöin. Joten ei ehkä niin kuuluisa, mutta aika tunnettu.

        Kuuluisa ja tunnettu. Mikäs niiden ero on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluisa ja tunnettu. Mikäs niiden ero on?

        Kuuluisa voi olla vaikka niin, että tunnettuus on laajempaa ja erittäin monen tiedossa. Tunnettu siten, että hänet liitetään tietyn poliittisen ja uskonnollisen uutisointiin - eikä oikein tiedetä, mitä hän itseasiassa edustaa.


    • Anonyymi

      Toisen asiallinen kritiikki onkin toisille tuulesta temmattuja väitteitä. Puolimatka on kyllä poliitikko 100%

      • Anonyymi

        Puolimatka on sekä poliitikko, että tiedemies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatka on sekä poliitikko, että tiedemies.

        Heh. Mutta molemmissa lähinnä nollatasoa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Mutta molemmissa lähinnä nollatasoa.

        Sanoo Kittilän kansakoun käynyt pieneläkeläinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo Kittilän kansakoun käynyt pieneläkeläinen.

        No se tosiasia on, että Pulimatka on saanut tieteen Huuhaa- palkinnon. Ja ei mitään meriittiä politiikassa.

        Sanoo Kittilän Keskikoulun käynyt, joka elelee Espanjassa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No se tosiasia on, että Pulimatka on saanut tieteen Huuhaa- palkinnon. Ja ei mitään meriittiä politiikassa.

        Sanoo Kittilän Keskikoulun käynyt, joka elelee Espanjassa.

        Puolimatka on tohtori ja professori.
        Sinä elät tonnin eläkkeelläsi Espanjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatka on tohtori ja professori.
        Sinä elät tonnin eläkkeelläsi Espanjassa.

        Mitä noilla asioilla on toistensa kanssa mitään tekemistä?


      • Heh. Kerhon tuttuun tapaan asiat niinkuin ne ovat.

        Tässä kaupungissa sai oikeisto suurvoiton kunnallisvaaleissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatka on tohtori ja professori.
        Sinä elät tonnin eläkkeelläsi Espanjassa.

        Eli minulla ja Pulimatkalla on kaikki hyvin. Itse en saa kuitenkaan koskaan Huuhaa- palkintoa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Kerhon tuttuun tapaan asiat niinkuin ne ovat.

        Tässä kaupungissa sai oikeisto suurvoiton kunnallisvaaleissa.

        Olet tyhjänpäiväinen akkamainen inisijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhjänpäiväinen akkamainen inisijä.

        Eli et tykkää siitä, että puhutaan asiat niinkuin ne ovat?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Eli et tykkää siitä, että puhutaan asiat niinkuin ne ovat?

        En tietenkään. Asiat pitää jankata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään. Asiat pitää jankata.

        Pitää varmaan sanoa kunnes asiat on ymmärretty. On se kyllä aika tympeää.

        Mutta kun juossut maratonin ja käynyt armeijan ja ollut avioliitossa, niin on saanut sitkeyttä.


      • Maraton 3,5 tuntia,. armeija 11 kk, ensimmäinen avioliittoni 21 vuotta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Maraton 3,5 tuntia,. armeija 11 kk, ensimmäinen avioliittoni 21 vuotta.

        En oikein usko, että olet juossut maratonin kolmeen ja puoleen tuntiin. Sanon tämän noin 20 maratonin kokemuksella.

        -natlab-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En oikein usko, että olet juossut maratonin kolmeen ja puoleen tuntiin. Sanon tämän noin 20 maratonin kokemuksella.

        -natlab-

        Itse asiassa maratonin aikani oli noin 3.29 vuonna 1982 suunnilleen. En ole sen koommin maratonia juossut. Oli Ranualla räntäsateessa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Itse asiassa maratonin aikani oli noin 3.29 vuonna 1982 suunnilleen. En ole sen koommin maratonia juossut. Oli Ranualla räntäsateessa.

        Ja tämä kiinnostaa ketä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä kiinnostaa ketä?

        Vastasin sille, joka epäili.


      • Valehtelet.

        Ei miehen ja naisen yhteiselämä mitään onnea aina ole. Ja en ole rassannut miesten anuksia 9 vuoteen.


      • Anonyymi

        Osaatko sanoa tarkemmin monenko miehen? Eikö torre12 ole kertonut olevansa yhden miehen kanssa naimisissa? Onko teillä uskispiireissä tapana rassata useita reikiä, kun on naimisissa?

        Mobutu Sese Sekos


    • >> Seta pelkää Puolimatkaa ja avointa asiallista kritiikkiä <<

      Ei vaan Setaa tympäissee Puolimatkan asiaton puppu.

      • Näin se on. Kuka jaksaa Pulimatkaa kuunnella.


      • Ja monia muitakin, joilla ei ole mitään tekemistä tuon yhdistyksen kanssa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ja monia muitakin, joilla ei ole mitään tekemistä tuon yhdistyksen kanssa.

        Eikö homoidesta ja homoista saa olla kuin yhtä mieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö homoidesta ja homoista saa olla kuin yhtä mieltä?

        Saa, kunhan et solvaa ja halvenna laillisesti käyttäytyviä lähimmäisiäsi julkisesti. Uskosin että esimerkisi rakkaassa lahkoseurakunnassasi saat käyttää seksuaalivähemmistöistä hyvinkin törkyistä kieltä eikä koira perään hauku.

        Tosin se solvaamisen pyhähenkinen ilo syntyy siitä että kohde on kuulolla, joten turhauttaahan tuo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö homoidesta ja homoista saa olla kuin yhtä mieltä?

        ”Eikö homoidesta ja homoista saa olla kuin yhtä mieltä?”

        Totta kai saa olla. Tosin ei valheiden ja panettelun kautta. On monia, jotka eivät hyväksy heitä, mutta osaavat silti käyttäytyä erilaisia kohtaan heidän ihmisyyttään arvostaen.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Eikö homoidesta ja homoista saa olla kuin yhtä mieltä?”

        Totta kai saa olla. Tosin ei valheiden ja panettelun kautta. On monia, jotka eivät hyväksy heitä, mutta osaavat silti käyttäytyä erilaisia kohtaan heidän ihmisyyttään arvostaen.

        Mitä homoista on valehdeltu ja paneteltu Aa:ssa?



      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Mitä homoista on valehdeltu ja paneteltu Aa:ssa?

        Tiedän että et varmaan vaivaudu edes lukemaan niitä kymmeniä ketjua, joissa on käyty perusteellisesti näitä läpi. On kyetty osoittamaan ne virheet ja väännökset, mitä niistä on ilmi tullut. Perustelut ovat näissä yleensä heikot ja tarkoitushakuiset.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tiedän että et varmaan vaivaudu edes lukemaan niitä kymmeniä ketjua, joissa on käyty perusteellisesti näitä läpi. On kyetty osoittamaan ne virheet ja väännökset, mitä niistä on ilmi tullut. Perustelut ovat näissä yleensä heikot ja tarkoitushakuiset.

        >> Perustelut ovat näissä yleensä heikot ja tarkoitushakuiset. <<

        Niin siinä käy aina, kun muuttumattomaan mielipiteeseen aletaan keksiä perusteluja jälkikäteen.
        Perustelut voi vaihdella, ne voidaan kumota, mutta se (Aa-laisen)muuttumaton mielipide pysyy.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Perustelut ovat näissä yleensä heikot ja tarkoitushakuiset. <<

        Niin siinä käy aina, kun muuttumattomaan mielipiteeseen aletaan keksiä perusteluja jälkikäteen.
        Perustelut voi vaihdella, ne voidaan kumota, mutta se (Aa-laisen)muuttumaton mielipide pysyy.

        Niin, tai kun ne ovat jo alunperin varsin huterat. Tai niitä ei ole lainkaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, tai kun ne ovat jo alunperin varsin huterat. Tai niitä ei ole lainkaan.

        Siinä käy kuten aina, kun kanta on jo etukäteen lyöty lukkoon ja aletaan vasta sitten keksimään sille perusteluja. Menee homma helposti komiikaksi.

        Ja näin siinä nähdäkseni käy, olipa tuo tehty päätös tai muodostettu kanta poliittinen, uskonnollinen tai mikä hyvänsä.

        Jälkikäteen annetut selitykset on usein seli-selejä.

        (fundamentalisteilla se kanta avioliittolakiin, äitiyslakiin ja nyt translakiin kun oli ja on vastustava, niin ne on pakon edessä yrittäessään "perustella" kantaansa).
        (sama politiikassa, kun selitellään epäonnistuneita päätöksiä jälkikäteen).


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, tai kun ne ovat jo alunperin varsin huterat. Tai niitä ei ole lainkaan.

        >> Tai niitä ei ole lainkaan. <<

        Kuten kävi äitiyslain kanssa. Edes Mika Niikko ei vastustanut isyyslakia, mutta sen kanssa lähes identtinen äitiyslaki ei Mikalle enää kelvannut. Siitä löytyi Mikankin mielestä monta puutetta, vaikka ne samat "puutteet" oli jo isyyslaissa.

        ps oli taktisesti fiksu veto hyväksyttää eduskunnalla ensin isyyslaki ja vasta sitten äitiyslaki.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Siinä käy kuten aina, kun kanta on jo etukäteen lyöty lukkoon ja aletaan vasta sitten keksimään sille perusteluja. Menee homma helposti komiikaksi.

        Ja näin siinä nähdäkseni käy, olipa tuo tehty päätös tai muodostettu kanta poliittinen, uskonnollinen tai mikä hyvänsä.

        Jälkikäteen annetut selitykset on usein seli-selejä.

        (fundamentalisteilla se kanta avioliittolakiin, äitiyslakiin ja nyt translakiin kun oli ja on vastustava, niin ne on pakon edessä yrittäessään "perustella" kantaansa).
        (sama politiikassa, kun selitellään epäonnistuneita päätöksiä jälkikäteen).

        ”…kun kanta on jo etukäteen lyöty lukkoon ja aletaan vasta sitten keksimään sille perusteluja.”

        Tässä on juuri se suurin ongelma. Kun otetaan joku tiukka teoria tai oppi, jota ei millään tavalla kyseenalaisesta, vaan siihen ”uskotaan” ylimpänä auktoriteetina, se kompastuu todellisuuteen aika pahoin.

        Silloin varmaan tulee halu muuttaa sitä todellisuutta?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…kun kanta on jo etukäteen lyöty lukkoon ja aletaan vasta sitten keksimään sille perusteluja.”

        Tässä on juuri se suurin ongelma. Kun otetaan joku tiukka teoria tai oppi, jota ei millään tavalla kyseenalaisesta, vaan siihen ”uskotaan” ylimpänä auktoriteetina, se kompastuu todellisuuteen aika pahoin.

        Silloin varmaan tulee halu muuttaa sitä todellisuutta?

        Hölöhölö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölöhölö!

        Aamen!


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…kun kanta on jo etukäteen lyöty lukkoon ja aletaan vasta sitten keksimään sille perusteluja.”

        Tässä on juuri se suurin ongelma. Kun otetaan joku tiukka teoria tai oppi, jota ei millään tavalla kyseenalaisesta, vaan siihen ”uskotaan” ylimpänä auktoriteetina, se kompastuu todellisuuteen aika pahoin.

        Silloin varmaan tulee halu muuttaa sitä todellisuutta?

        Mitä homoista on valehdeltu Aa:ssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä homoista on valehdeltu Aa:ssa?

        Näistä on jo lukuisia ketjuja, joissa asiaa on puitu todella tarkoin.

        Oletan että laiskuutesi estää niitä etsimästä, enkä aio niitä turhaan sinulle noukkia, joten tämä jääköön tähän.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Näistä on jo lukuisia ketjuja, joissa asiaa on puitu todella tarkoin.

        Oletan että laiskuutesi estää niitä etsimästä, enkä aio niitä turhaan sinulle noukkia, joten tämä jääköön tähän.

        Et ole koskaan esittänyt yhtään todistetta vaan omia valeitasi!


    • Puolimatka on kuin Don Quiote.

      • Anonyymi

        Ei, vaan Puolimatka ja kaltaisensa ovat tuulimylly.

        Näennäisen jämäkästi ja ylväästi ollaan paikoillaan, mutta kylmä tuuli käy läpi pään - kädet huitovat ja ajatukset pyörivät samaa ympyrää, eikä huomata, että viljelijä on lopettanut viljelyn kannattamattomana, ajatuksien jyvät on jo viety parempaan kuivaamoon ja ollaan muututtu tarpeettomiksi kuriositeeteiksi ympäristön kannalta.

        278 Vastausta
        Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Eihän Puolimatkaa ole näkynyt täälläpäin eli uskaltaako tänne kirjoittaa?

      • Eivät he yleensä alennu vastaamaan kenellekään.


      • Juoksupojat hoitaa homman parhaan kykynsä mukaan. Vielä kun ymmärtäisivät jotain Tapsan kirjoituksista, mutta eihän sitä nyt kaikkea.


    • Anonyymi

      Puolimatka-pelikorteissa häviäjä on se, jolle jää lopuksi Tapsa kouraan.

      • Anonyymi

        Niissä korteissa on kaikki kortit samanlaisia :D

        TIRSK!


    • Tapio on terrorin kohteena, mutta silti kaikki pelkää Tapiota...
      yleensä se menee toisinpäin.

      • Anonyymi

        Et onnistu terrorisoimaan vaikka kuinka yritit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et onnistu terrorisoimaan vaikka kuinka yritit.

        Äärikonservatiivit ne väitti, että Tapiota terrorisoidaan, joka väite on tietenkin aivan älytön.

        ps tuo edellinen kommenttini oli sarkasmia, koskapa väitettiin, että a)Tapiota pelätään ja b) Tapio olisi terrorin kohteena


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Äärikonservatiivit ne väitti, että Tapiota terrorisoidaan, joka väite on tietenkin aivan älytön.

        ps tuo edellinen kommenttini oli sarkasmia, koskapa väitettiin, että a)Tapiota pelätään ja b) Tapio olisi terrorin kohteena

        Onneksi terrosi-iskusi eivät ole onnistuneet.


      • Niin, ei Puolimatkassa ole sinällään mitään pelottavaa. Ehkä se tekee hiukan pelottavan vaikutuksen, miten kylmä ja kova persoona hän on?

        Enemmän pelkään tuota taustalla olevaa ideologiaa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, ei Puolimatkassa ole sinällään mitään pelottavaa. Ehkä se tekee hiukan pelottavan vaikutuksen, miten kylmä ja kova persoona hän on?

        Enemmän pelkään tuota taustalla olevaa ideologiaa.

        Ne ei vaan halua jotain Reinikaista tai Puolimatkaa tilaisuuksiinsa soittamaan taas kerran sitä samaa, jo sataan kertaan soitettua levyä.

        Noilla kun ei ole mitään uutta kerrottavaa yhtään mistään.

        ps Puolimatkan loppukin uskottavuus taisi mennä sen pedofilia-kirjoituksen myötä. Oli se sen verran paksua tuubaa jopa Tapion kirjoittamaksi


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, ei Puolimatkassa ole sinällään mitään pelottavaa. Ehkä se tekee hiukan pelottavan vaikutuksen, miten kylmä ja kova persoona hän on?

        Enemmän pelkään tuota taustalla olevaa ideologiaa.

        Tosiasiat joita esittää saavat sinut ja muut homottajat kauhusta kankeiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiat joita esittää saavat sinut ja muut homottajat kauhusta kankeiksi.

        Päinvastoin! Tosiasiat kun ovat juuri niitä, mihin tulee perustaa. Siksi näiden valheet ja väännökset eivät toimi.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ne ei vaan halua jotain Reinikaista tai Puolimatkaa tilaisuuksiinsa soittamaan taas kerran sitä samaa, jo sataan kertaan soitettua levyä.

        Noilla kun ei ole mitään uutta kerrottavaa yhtään mistään.

        ps Puolimatkan loppukin uskottavuus taisi mennä sen pedofilia-kirjoituksen myötä. Oli se sen verran paksua tuubaa jopa Tapion kirjoittamaksi

        "Oli se sen verran paksua tuubaa jopa Tapion kirjoittamaksi ..."

        Tosin aihe ei ollut hänen omansa, vaan kopioitu suoraan näiltä poliittisilta äärikonservatiiveilta.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Oli se sen verran paksua tuubaa jopa Tapion kirjoittamaksi ..."

        Tosin aihe ei ollut hänen omansa, vaan kopioitu suoraan näiltä poliittisilta äärikonservatiiveilta.

        Ok, Tapsan käännöstoimisto siis vain käänsi ja allekirjoitti sen.
        Kuvittelin, että Tapsa olisi itse kehitellyt "teoriansa", mutta onhan se Tapsa ennenkin kirjoittanut nimissään kirjoja, joissa on jopa samat virhelähteet kuin alkuperäisessä tekstissä.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ok, Tapsan käännöstoimisto siis vain käänsi ja allekirjoitti sen.
        Kuvittelin, että Tapsa olisi itse kehitellyt "teoriansa", mutta onhan se Tapsa ennenkin kirjoittanut nimissään kirjoja, joissa on jopa samat virhelähteet kuin alkuperäisessä tekstissä.

        Juuri näin. Sillä aivan samoja tekstejä tehtailevat muutkin tämän politiikan kannattajat ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja.


      • mummomuori kirjoitti:

        Juuri näin. Sillä aivan samoja tekstejä tehtailevat muutkin tämän politiikan kannattajat ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja.

        Onhan se ainakin tuottelias tapa. Tapsa kun kirjoittaa tiiliskiven paksuisia teoksia omilleen ihan sarjoina.

        Mutta Tapsankin kannattaisi tapauskohtaisesti miettiä, että se mikä vielä uppoaa raamattuvyöhykkeellä, saattaakin täällä kuulostaa naurettavalta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Onhan se ainakin tuottelias tapa. Tapsa kun kirjoittaa tiiliskiven paksuisia teoksia omilleen ihan sarjoina.

        Mutta Tapsankin kannattaisi tapauskohtaisesti miettiä, että se mikä vielä uppoaa raamattuvyöhykkeellä, saattaakin täällä kuulostaa naurettavalta.

        Kyllähän sen verran poikkeaa nämä kulttuurit toisistaan, että syntyy käsitesotkuja väkisinkin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Kyllähän sen verran poikkeaa nämä kulttuurit toisistaan, että syntyy käsitesotkuja väkisinkin.

        Miten Yhdysvalloista tullut homokulttuuri sopii Suomeen?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Päinvastoin! Tosiasiat kun ovat juuri niitä, mihin tulee perustaa. Siksi näiden valheet ja väännökset eivät toimi.

        Mainitse muutama valhe, kiitos!


    • Anonyymi

      Puolimatkaa ei pelkää yhtään kukaan.

      • Anonyymi

        Kyllä tuntuu setalaiset pelkäävän kun yrittävät häntä viralta eivätkä uskalla keskustella hänen kanssaan julkisesti.


    Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe