Aloitan työt uudessa työpaikassa kesäkuussa, jonka takia minulle tulee 1,5 kuukauden pituinen palkaton ajanjakso. Olen siis aivan tuloton koko kesäkuun ajan ja saan ensimmäisen palkan uudessa työpaikassa vasta heinäkuun puolessa välissä (kesäkuun ajalta maksettu palkka), joka tarkoittaa sitä että joudun maksamaan vuokraa sekä pakollisia laskuja, vaikka minulla ei varsinaisesti ole mitään mistä maksaa.
Asun yksin ja minulla on hieman säästöjä. Mietinkin, että voisinko mahdollisesti saada kesäkuulle toimeentulotukea? En ole oikeutettu muihin tukiin tällä hetkellä ja olen ymmärtänyt, että toimeentulotukea voitaisiin mahdollisesti myöntää vastaavanlaisessa tilanteessa.
Kiitos jo etukäteen vastaajille!
Tuloton kuukausi - toimeentulotuki?
3
85
Vastaukset
- Anonyymi
No mieti nyt ihan itse saatko sellaiselta kuukaudelta sossurahoja jolloin olet töissä. Helvetin vatipäät. Kai nyt aikuisella ihmisellä on muutama lantti jemmassa juuri tällaisia tilanteita varten? Ylläripylläri sossuyhteiskunta on saanut aikaiseksi sen että ihan vittu kaikki pitäisi saada hoidettua yhteiskunnan piikkiin. Onnea vaan Suomi, tässä on tulevaisuutemme.
- Anonyymi
"Asun yksin ja minulla on hieman säästöjä."
Niin, mietipä itse. Sinähän saat kesäkuun palkan sitten heinäkuussa. Riittääkö säästösi elämiseen sinne asti? - Anonyymi
Maksa vuokra säästöillä. Pyydä kesäkuussa lankeaville laskuille myöhempää maksuaikaa. Elä säästäväisesti palkkapäivään saakka ja käytä luottokorttia välttämättömiin menoihin. Jos se ei riitä, käy pankissasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1202759- 872431
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761810
- 561807
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3941326Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289