Onko juuri nyt keväällä kuin esim 10v sitten enemmän turismia Rovaniemellä? Onko kaupungissa muuttunu mikään,jos on niin mikä?
Turistien määrä nyt?
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
LISÄYS:Onko kaupunki muuttunu paremmaksi,viihtyisämmäksi vai toisin päin,ja mistä syistä jos muutosta on tapahtunut 10-20 aikana?
- Anonyymi
VASTAUS:
Mikään ei ole muuttunut kymmenessä vuodessa .
Turismia ei ole sen enempää , eikä kadunmies heitä näe , eikä hyödy
heistä mitenkään .
Kaikki odottavat turismin hiljaa hiipuvan ja katoavan pois . - Anonyymi
Miksi turismin pitäis kadota,en tajua koska he tuovat rahaa ..tusti Rovaniemelle.
- Anonyymi
V--usti tuovat rahaa , mutta on syytä muistaa, että
Rovaniemi elää Yliopistosta , varuskunnista , Kemijoki OY:stä
ja kouluistaan .
Vähemmän tulee turismista .
- Anonyymi
Ohan tuo turismi kasvanu ihan pirusti nytte. Majotuksia rakennetaan kilpaa. Napapiiriki laajentunu
- Anonyymi
Rovaniemeä on rakennettu vuosia tosi paljon.On järjetöntä olla turismia vastaan tai vähätellä sen merkittävyyttä.Turismi työllistää.Ja he tuovat rahaa.
- Anonyymi
Ei kukaan ole turismia vastaan .
Rovaniemeltä vain on vaikeaa löytää todellista katsottavaa turistelle .
Napapiiri on täynnä ylihintaisia rättikauppoja ja pari kurmuista poroa .
Mitään todellista vetonaulaa sieltä et löydä .
- Anonyymi
Oon muuttanu 20 v sitte etelään.Joka vuosi käyn kerran-pari-kolme.Alotin tämän keskustelun.Minun mielestä Rovaniemi on muuttunu 20v aikana vaan ja ainoastaan parempaan suuntaan.
- Anonyymi
Kaupungin talous täysin kuralla, vaikka turismi lisääntyy koko ajan. Näyttää turistien houkutteluun kuluvan veronmaksajien rahoja, mihin lie kasaantuvat turistien tuomat rahat. Tähän mennessä turismista ei ole ollut kuin kuin menoja veronmaksajille, asuntojen hintojen nousu ja asunto-osakeyhtiöiden muuttuminen hotelleiksi.
- Anonyymi
Mä veikkaan että se on kuralla nuitten homekoulujen ja kunnan rakennusten jatkuvat rakentamiset ja korjaukset.
Kilpailuttaminen tekee asioista semmosta että tehdään kaikki mahdollisemman halvalla. Sehä sitte kostautuu pitemmän päälle ku ei laatuun panosteta.
Jos pitää kilpailuttaa niin siinä pitäs myös ottaa huomioon laatu
- Anonyymi
Outoa jos noin on.
- Anonyymi
Ei turistien tuomista rahoista jää Rovaniemelle kuin hiluja!
Majoitukset ja monet palveluyritykset on esim kiinalaisrahoitteisia. Tai muualle ulkomaille valuu turistirahat.
Paikalliset kärsii asumisessa. Vuokrat nousee. Asuntojen hinnat nousee ja omistusasumisen laatua laskee Airbnb.- Anonyymi
Mitenhän kävis jos turismit kaikkoais tai airbnb kielettäs.
Jäis aika paljon asuntoja tyhjilleen.
Jotain lukuja ois kiva tietää paljonko noita on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057