Joisitteko te siinä tapauksessa alkoholia nopeuttaaksenne pois menoanne eli kuolemaanne?
Jos teillä todettaisiin maksakirroosi
27
605
Vastaukset
- Anonyymi
Lopettaisin alkoholin käytön heti siihen paikkaan !
Kirroosin eteneminen hidastuu. Voi elää vuosia.
Maksakirroosi on maksasairauden viimeinen vaihe,
mutta jos se ei ole pitkälle edennyt, voi elää vuosikausia kohtuullisessa kunnossa.
Mitään varmaa arvioita siitä ei voi kukaan sanoa, se on "monielinsairaus",
maksan toiminnan heikkeneminen vaikuttaa ajan mittaan monen elimen toimintaa heikentävästi.
Raaka totuus on, että maksakirroosikuolema on kamala, sitä ei ole "innostavaa" nopeuttaa.
Jos on aika hyvässä kunnossa vielä, alkoholinkäytön lopettaminen kannattaa ehdottomasti. Jos jatkaa juomista, kunto huononee ja huononee,
viimeiset ajat sairaanoloisessa kunnossa eivät ole häävejä elää.
kuolemaa peläten. Loppuvaihe on vaikea, se voi kestää epämääräisen ajan. - Anonyymi
Jos tietää olevansa sinkku ikuisesti niin ei ole mitään väliä vaikka kuolisi tässä ja nyt.
- Anonyymi
Elämän päätarkoitus ei ole löytää mies tai nainen.
Elämällä on muitakin merkityksiä.
Sinä itse olet merkityksellinen, vaikka olisitkin sinkku.
Suomessa on miljoona yksinasuvaa.
Osa on yksinäisiä vapaaehtoisesti.
Sinkkuus ei tee kenestäkään vähäarvoisempaa.
Niin kauan kuin elossa, voi löytää elämänkumppanin, jos sitä toivoo.
Joskus maksakirroosin ollessa ihan alullaan, maksa voi toipua hyvin,
ei kannata minkään suhteen toivoa menettää.
- Anonyymi
Maksakirroosin suhteen mikään ei ole varmaa ennenkuin on tehty biopsia
sitä vaan ei hevin tehdä.
Luin jostain, että noin joka neljännellä, jolla on diagnosoitu maksakirroosi,
ei olekaan maksakirroosia (todettu ruumiinavauksessa)
ja monilla joilla ei ole diagnoosia, on
ja he kuolevat johonkin muuhun tietämättä kirroosistaan koskaan.
Maailman ihmisistä 10 %:lla sairastaa maksakirroosia.
Syitä on muitakin kuin alkoholi. - Anonyymi
Tuttuni sai kirroosidiagnoosin. Pikaista kuolemaa ennustettiin.
Lopetti juomisen. On mennyt viisi vuotta ja hän voi kohtuullisen hyvin. - Anonyymi
Ensiksi tekisin testamentin. Toinen veljentyttö saa viisi (5) euroa käteisvaroistani, jos niitä vielä on. Veljenpoika ja se järkevä veljentyttö jakavat muun omaisuuteni.
Todennäköisesti joisin edelleen alkoholia, ehkä vähän hitaammin. - Anonyymi
Kyllä joisin kahta kauheammin, isä kuoli tuohon kamalaan sairauteen 64-vuotiaana, itsekkin olen alkoholisti ja ikää on kohta 35-vuotta.
- Anonyymi
Itse joutuisin käymään syvät mietinnöt sen asian kanssa, haluaisinko pitkittää elämääni, jos sattuisi kirroosi tulemaan.
Toisaalta olisi kiva vielä pystyä jatkamaan mahdollisesti jäljellä olevat vuodet, ihan ilman alkoholia.
Toisaalta taas, en tiedä välittäisinkö enää siinä vaiheessa mitään, haluaisinko pysyä paremmassa kunnossa, ja näin ollen joutuisin olemaan pitempään terveydenhuollon pompoteltavana.
Niin paljon on tullut kuultua esim. kirroosiin tai syöpään sairastuneiden kokemuksia terveydenhuollon puolelta, ettei ihan kauheasti houkuta omalle kohdalle. - Anonyymi
Lopettaisin juomisen.
Lopettaisin sokerien ja keinotekoisten makeutusaineiden käytön.
Aloittaisin käyttämään maarianohdakeuutetta.
Varmistaisin että saan juon joka päivä riittävästi vettä.
Jättäisin kaikki einesruoat ja pikaruoat kokonaan.
Varmistaisin että saan ravinnosta kunnollisia rasvahappoja.
Siemenöljyjä ei pidä käyttää, huonoksi ovat.
Kalaöljyä ja oliivioljyä sekä aitoa voita käyttäisin, kuten nykyäänkin.
Varmistaisin että saan taatusti riittävästi luonnollista C-vitamiinia, Acerola-kirsikasta uutettua, jonka lisäksi reippaasti vihanneksia ja kohtuudella hedelmiä, JOKA PÄIVÄ.
Varmistaisin että saan joka päivä varmasti riittävästi D-vitamiinia, laadukasta magnesium-valmistetta ja sinkkiä.- Anonyymi
Ja mielellään joka päivä jonkinlaista liikuntaa ainakin sen 10-15min.
Lyhytkin kävelylenkki esim. ns. korttelin ympäri on parempi kuin ei mitään, ajan myötä kunto paranee ja into liikkuakin lisääntyy. - Anonyymi
Tähän päälle vielä luomu omenasiideri-etikkaa 1 ruokalusikallista desilitraan vettä, 1-2 kertaa päivässä, heti ensimmäiseksi kun aamulla herää ja pääruoan kanssa samaan aikaan.
- Anonyymi
Ennen kaiken maailman ohdakkeita olisi hyvä selvittää, mitä ne mahdollisesti aiheuttavat maksalle. Jotkin luontaistuotteet ovat maksalle myrkkyä.
- Anonyymi
Rukoile Jumalalta apua, ota vastaan Herra Jeesus Kristus, usko että Hän kuoli ristillä syntiemme tähden ja nousi kuolleista.
Rukoile voimaa koettelemuksiisi. Jätä alkoholi kokonaan.- Anonyymi
Pyydä anteeksi syntejäsi, tee parannus, täyskäännös syntielämästä.
- Anonyymi
Kyseinen herrakaan ei pysty kirroosia ihmiseltä parantamaan.
- Anonyymi
Tämä on palsta, jossa keskustellaan maksan ongelmista, ei mistään synneistä ja jeesuksista.
Eikös niille ole omat palstansa ? - Anonyymi
kiittäisin jumalaa että paransi sairauteni ja ottaisin rauhallisemmin niin että lääkärinkin maksakirroosi paranisi viilis eli ilma piiri oli donald trumpinkin salaisuus kun hän joutui yhdeksi päiväksi covid 19 vuoden "2024 presidentti" sairaalaan hyvä mieliala on pysynyt joe bidenin törttöillessä uhkaamillaan hirosiman ja nagasakin atomipommeilla, joita vastaan on kaikki farmari fennican 1 000 sairautta
- Anonyymi
farma fennica
- Anonyymi
Kirroosia ei paranna jumalat eikä lääkärit.
Sairauden eteneminen voidaan estää, tai hidastaa etenemistä terveemmillä elintavoilla.
Toki joissain tapauksissa maksan siirto auttaa. - Anonyymi
Mielenterveys palsta löytyy erikseen.
- Anonyymi
Tekisin varmaan itsemurhan ellen olisi jo liian heikossa kunnossa tehdäkseni sitä.
- Anonyymi
En tekisi itsaria. Omaisille ja läheisille olisi helpompaa käsitellä surunsa ym., jos kuolisin sairauteen, enkä oman käden kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tekisi itsaria. Omaisille ja läheisille olisi helpompaa käsitellä surunsa ym., jos kuolisin sairauteen, enkä oman käden kautta.
Melkein sama mun mielestä tuossa vaiheessa kuinka kuolee. Mun läheinen kuoli tuohon mutta ei tehnyt itsaria, oli jo niin heikossa kunnossa ettei olisi siihen edes kyennyt enää. Luulen että itse samassa tilanteessa tekisin jos pystyisin. Kuka nyt haluaisi kuolla kauheissa tuskissa jos se kuolema tulee jokatapauksessa. Onneksi mun läheisen kohdalla kuolema kuitenkin armahti melko nopeasti eikä kuollut esim siihen verensyöksyyn. Oli varmaan jo kovat kivut kyllä sen näki kun joutui sivusta seuraamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein sama mun mielestä tuossa vaiheessa kuinka kuolee. Mun läheinen kuoli tuohon mutta ei tehnyt itsaria, oli jo niin heikossa kunnossa ettei olisi siihen edes kyennyt enää. Luulen että itse samassa tilanteessa tekisin jos pystyisin. Kuka nyt haluaisi kuolla kauheissa tuskissa jos se kuolema tulee jokatapauksessa. Onneksi mun läheisen kohdalla kuolema kuitenkin armahti melko nopeasti eikä kuollut esim siihen verensyöksyyn. Oli varmaan jo kovat kivut kyllä sen näki kun joutui sivusta seuraamaan.
Itsellä tähän itsemurhapäätökseen vaikuttaisi sekin kun elämä on ollut muutenkin surkeaa. Olen kärsinyt masennuksesta ja pahasta ahdistuksesta jo ainakin 15 vuotta. Jos tulisi vielä tuollainen sairaus päälle niin olisi helppo tehdä lopullinen päätös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä tähän itsemurhapäätökseen vaikuttaisi sekin kun elämä on ollut muutenkin surkeaa. Olen kärsinyt masennuksesta ja pahasta ahdistuksesta jo ainakin 15 vuotta. Jos tulisi vielä tuollainen sairaus päälle niin olisi helppo tehdä lopullinen päätös.
Etkö ole saanut mitään apua ongelmiisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole saanut mitään apua ongelmiisi?
On sitä vähän kaikenlaista apua tullut kokeiltua mut eipä ole mikään auttanut.
- Anonyymi
Jokaisella vanhalla juopolla maksakirroosi. Ei estä elämää yli 90v. Raittiina!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029