Olen narsisti koska ex vaimo niin päätti

Anonyymi

Missä voin tutkituttaa pääni ja saada siitä kirjallisen todistuksen? Ex vaimoni päätti että olen narsisti ja tunnevammainen. Hän kiivaasti hankkii todisteita kaikilta tutuiltani puoltamaan hänen kantaansa. Kaikki mitä sanon puoltaa hänen näkemystään siitä että olen narsisti. Samaa ongelmaa ei ole kenenkään muun kanssa. Hän on mielestään oikeassa koska olimme 10 vuotta yhdessä ja tuntee minut parhaiten. Ilmeisesti myös samassa ajassa seurustelemalla kanssani saa psykiatrin pätevyyden jotta voi tehdä tuollaisen diagnoosin. Ystävät jotka olen tuntenut pidempään eivät ole valittaneet samasta ongelmasta, ei työkaverit eikä nykyinen puolisokaan. En jaksa noita syytöksiä enää ja haluaisin asialle päätöksen, vaikkakin tutkimus näyttäisi että olen narsisti, kunhan asia selviää. Kuka näitä tekee virallisen lausunnon kanssa???

7

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaaha, nostaako vaimo sitten valetukiaiset?

• No älä ole herkkänahkainen. Miksi välittää ex-vaimon tempauksista. Eiköhän sellaiset, jotka sinut tuntevat tajua, että kyse on vain exän katkeruudesta.

Sinulla on omat kaverisi ja oma elämäsi. Keskity niihin.

Voit tietysti mennä juttelemaan psykiatrin kanssa, mutta hän ei pysty sinulle mitään todistusta antamaan. Itse asiassa narsismia ei ole edes hyväksytty kansainväliseen tautiluokitukseen.

• Anonyymi

Hyvä ihminen, anna elämän jatkua. Älä ota exäsi toilailuja/sanomisia todesta. Hän on EX. Nyt on nyt.

Narsismia on vielä todella vaikeaa ellei jopa mahdoton määritellä. "Parhaimmat" narsistit onnistuvat kusettamaan asiantuntijoitakin.

• Anonyymi

Narsistin on helppo tunnistaa itsensä. Jos et tunne olevasi, niin et ole. Oikeasti narsismi on vakava persoonallisuuden häiriö. Yleensä entistä kumppania kohtaan on vain välinpitämätön ja kyllästynyt. Sattuuhan se entiseen, kovastikin, jos rakasti oikeasti.

• Anonyymi

Narsisti ei kyllä valitettavasti tunnista omaa persoonallisuuden häiriötään ; se on yksi narsismin tunnusmerkki. Narsisimiin ei myöskään ole toimivaa hoitomuotoa saatikka lääkitystä. Myös diagnosointi on vähän niin ja näin. Onko kyse vain kieroutuneesta luonteesta vai jostain muusta.

Miksihän eksälläsi on niin kova tarve tunnistuttaa sinun narsistiksi. Sinun tosin ei kannata korvaasi lotkauttaa moiselle ennen kuin koet, että kyse alkaa olla mustamaalauksesta tai jopa kunnianloukkauksesta. Kukaan lääkäri ei tuollaisia diagnooseja tee, ei poissulje eikä tunnista.

JOs olisin sinä, ilmoittaisin eksälleni, etten halua olla missään yhteydessä koska hän käyttäytyy ikävästi ja jos tästä mustamaalauksesta aiheutuu sinulle ongelmia, ota virkavalta avuksesi.

• Anonyymi

Narsisti ei tunnista itsestään mitään sellaista minkä kokee heikentävän omaa habitustaan. Hän on täydellinen, vika aina muissa, ei koskaan hänessä.

• Anonyymi

On todella ala-arvoista syytellä puolisoa, asiaa vähätellään mutta todellisuudessa siitä kärsii myös läheiset.

Parastapa on olla välittämättä kommenteista, mutta se ei poista sitä että on kerrottu epäily narsismista. Ystävien ja tukihenkilöiden ei pitäisi koskaan lähteä tukemaan tai nuoleskelemaan ihmistä joka yksipuolisesti syyllistää ex puolisoaan. Ei kukaan ulkopuolisen kykene todellisuudessa tietämään mitä perheissä tapahtuu tai on tapahtunut, ainoastaan silloin kun pariskunta yhdessä kertoo asioista on se totta.

Usein ¨hyvät¨ ystävät/tukihenkilöt/katkerat kohtalontoverit aiheuttavat suurimmat ongelmat, eroavien perheiden tilanteisiin. Syyllisiä on turha hakea jos ero tulee ja on lapsia, se ei lämmitä ketään. Ainoastaan narsisti haluaa syyllistää puolisoa erossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe