Mihin perustuu Räp -ja Hiphop "musiikin" suosio -ja ilmiöt? Ei ehkä maailman tärkein asia mutta...
Haluaisin asiallisia ajatuksi,vastauksia nuoremmilta esim.laaja ikähaarukka laaja 14-40 vuotta.Vaikka ette olisikaan samaa mieltä kuin allekirjoittanut,niin asialliset vastaukset toivottavia.
Itse olen kuunnellut lähinna suomalaisia Rap-ja Hiphop artisteja ns.tutkivassa mielessä.Toki olen kuunnellut myös paljon muita genrejä.Kuunnelkaa tekin ja livenä jos mahdollista montaa genreä hempeäastä,heviin ja siltä väliltä.
Kuunteletteko nuoret,nuoremmat muuta kuin räppiä,hiphoppia?Haetteko melodioita,vauhtia,voimaa,tunnetta,herkkyyttä,kauneutta,rajuutta esim.pop..rock,metalli,raskasrock,,iskelmä,klassinen,country,tanssimusiikki,tango,valssi jne genreistä?
Mielestäni räpin suosio ei voi perustua ainakaan laulutaitoon?Tietysti olen kyllä kuullut Räp/Hip artistien sanovat,että he vaan räppäävät ja pölöttävät.Vaatii se taitoa sekin.
Sitten tietysti tehdään paljon kappaleita joissa on ns.oikea laulaja ja sitten se (puhuja)räppäri/hoppari puhuu sen tekstin jatkoksi.Mitä mieltä?
Ehkä voi olla niinkin , että joku oikea laulaja tai muusikko ottaa biisilleen räppärin/hopparin,että saisi nostettua myyntiään suositun räppäri/hopparin puhumisen avulla.?
Räppi/hoppi esityksissä olen huomannut,että usein stagella ei ole lainkaan varsinaista bändiä,siis soittajia,vaan on läppäreitä,äänentoistolaitteita kuten karaokessakin. Karaoke on mukava laji,ei siinäkään tarvita muusikoita.
Onhan se kätevää ,kun laittaa taustan soimaan ja alkaa puhumaan(laulamaan). Ei siis mitään karaokea, vastaan.
Homma tulee edullisemmaksi,kun ei oikeita soittajia,laulajia ei tarvita-ja näppärä kaveri laittaa taustat läppäriltä, backing trackeilta. Ehkä kaikki eivät ehkä huomaakaan,että suurin osa esityksistä tehdään tausta nauhoilla ilman bändiä,vaikka siellä ns.äänimies jne. ovat säätelemässä.
Olisiko niin,että systeemi tuottaa liian paljon jos jonkin tasoista (puhujaa)räppäriä/hopparia ja taso laskee,kun tekeminen on suht helppoa verrattuna oikeisiin muusikoihin ja laulajiin-ja some video,hyvä tuotanto saavat aika taitamattomista räpin/hopin esittäjistä suosittuja??
Kuinka paljon nuoremmat mahtaa kuunnella kantaa ottavaa räppiä?Onko se tärkeää? Melodiat ,soolot yms ovat monessa räpissä aika vähissä,mitä mieltä?
Nämä räppärit ja hopparit ovat kyllä rentoa jengiä-ja moni sanoo asioita suoraankin.
JVG pojatkin haastattelussa itse sanoivat,etteivät osaa soittaa, laulaa edes autotunen avulla,mutta hölöttää ja pölöttää osaamme.Reilusti sanottu. Suosio on suur ilman mitään isompia taitoja vai mitä?
Lopuksi,
onko kuitenkin niin,että räppäreille/hoppareille on tullut ns.jättipotti menestyksessä taitavan markkinoinnin,tuotantoyhtiöiden,tuottajien ja näppärien bisnesmiesten avulla ja taitavien muusikoiden,bändien/laulajien taidot ovat nuorison keskuudessa jääneet taka alalle?
Käsittämätöntä,miten tälläinen räppi on tullut niin suosituksi..? Johtuuko myös siitä että lapsille on pienenä pääosin "puhuttu" ja kerrottu satuja,mutta laulettukin,,? Jenkeistä usein kaikki lähtee liikkeelle.
Menkäähän myös nuoret ja nuoremmat kuuntelemaan oikeita soittajia,bändejä paikan päälle.Keskusteluja odotellen...mukavaa musakesää kaikille.
T: 3kutonen
Mistä johtuu Räpin ja Hiphopin suosio?
Anonyymi
0
104
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151730Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3021342Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 130972
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3925- 10915
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49888