Työväsymys on laiskuutta

Pera

Ennen sellaisia tyyppejä kutsuttiin laiskoiksi, jotka valittivat etteivät jaksa käydä työssä. Nykyään näillekin laiskureille annetaan sairaslomaa ja silitetään päätä. Lopputili niille pitäisi antaa jos on niin veltto ettei jaksa työssä käydä. Normaali ihminen voi hyvin tehdä vaikka 16 tuntia joka päivä työtä. Jos siitä väsyy on joko henkisesti tai fyysisesti sairas.

Toinen laiskureiden itkuvirsi menee näin: Ennen ei ollut näin paljon töitä, joudun tekemään monen ihmisen työt, palkka on liian pieni jne.

Ei yrityksillä ole velvollisuutta elättää kaiken maailman pummeja, jotka kuluttavat aikaansa työpaikalla, sinne on tultu työhön eli tekemään työtä! Lopettakaa itkuvirsienne laulaminen ja tehkää työnne kuten minäkin teen, enkä pillitä ja kaikki menee hyvin.

34

2205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hitto mies

      *NO* shit

    • Pomo

      Minä olen erottanut jatkuvasti sairastelevat työntekijät ja ottanut uudet tilalle. Ei yritys halua pitää aiheetta sairaslomalla olevia listoillaan, koska työhaluisiakin löytyy.

      • niko

        kun jengi alkaa jäädä eläkkeelle 10 vuoden päästä ja työvoimapula pahenee, on pomon kaltaisten kirjoittajien päivät luettu. kukaan ei halua firmaasi töihin,kun johdossa on kusta päässä.


      • Jannu

        Esimiehenä olen puun ja kuoren välissä ja vastuussa töiden etenemisestä. Ei siinä pitkään viitsi katsella niitä, jotka ovat usein perjantaina "sairaita". Lääkäritkin antavat hyvin herkästi sairaslomaa nykyään. hekin saisivat mennä peilin eteen.


      • Pomo
        niko kirjoitti:

        kun jengi alkaa jäädä eläkkeelle 10 vuoden päästä ja työvoimapula pahenee, on pomon kaltaisten kirjoittajien päivät luettu. kukaan ei halua firmaasi töihin,kun johdossa on kusta päässä.

        Oletko ikinä kuullut, että maailmassa on edelleen paljon työttömiä. Ei tule olemaan ikinä pulaa työnhakijoista sen älyää jokainen, jonka AO on yli 50.


      • Yrittäjä

        He eivät halua sairastelevia työtovereita.


    • Tarmo

      TOTTA !
      Kaiken maailman ruikuttajat jotka ei viitti mennä töihin saa älyttömiä sairaslomia ja eläkepäätöksiä.
      Lääkäreillä on oma lehmä ojassa kun saavat niistä
      "potilaita" ja palkka juoksee kun niille tyrkyttää pillereitä ja sairaslomia, laiskuus
      on medikalisoitu sairaudeksi, kun muuta ei tarvitsisi tehdä kuin potkia vetelyksiä persuksille tai pistää ne metsään asumaan,
      antaa majantekotarpeet mukaan ja ohjekirjanen kuinka pikkuriistaa metsästetään.

    • manta

      Aika ilkeää tekstiä kyllä ihminen voi oikeastikkin sairastaa, minkäs sille voi jos on altis keräämään kaikki kuume-ja vatsataudit.Tuskin haluaisit että työkaverisi oksentelisi työpaikalla mieluummin itse antaisin sairastaa kotona kun tartuttaa kaikki muut työkaverit.

      • airam

        tässä ei tarkoitettu ensisijaisesti nuhaneniä vaan tyyppejä,joiden koko aika menee miettimiseen mihin sattuu.jos ei ne sitä keksi niin kyseessä on henkinen väsymys,uupumus ja masennus.


      • Meikku
        airam kirjoitti:

        tässä ei tarkoitettu ensisijaisesti nuhaneniä vaan tyyppejä,joiden koko aika menee miettimiseen mihin sattuu.jos ei ne sitä keksi niin kyseessä on henkinen väsymys,uupumus ja masennus.

        Mulla on kaksi täysin tervettä ystävää, jotka joka ainoa päivä tutkailevat itseeään, jos vain johonkin kohtaan sattuisi. Ja jos onnekseen (?) kivun jostakin kohtaa löytävät, soittavat heti töihin, että nyt ollaankin taas sairaina. Yhteistä molemmille tutuilleni on, että he eivät pidä työstään, työpaikastaan eivätkä työkavereistaan. Myös työssä uupuminen on heille tyypillistä. Heidän kohdallaan tätä uupumista pitäisin ennemminkin työtyytymättömyytenä, joka toisaalta kuitenkin voi heijastua fyysisinä ja psyykkisinä oireina.

        Itse sairastan nivelreumaa ja minulla on vuosien ajan ollut jatkuvia kipuja. Mutta päivääkään en ole tämän takia ollut pois, vaikka lääkärit ovat välillä sairaslomaa ehdottaneet. Mutta minulla on niin kiva työ, fantastiset työkaverit ja muutenkin kaikinpuolin joustava työpaikka, että mieluummin kärsin kipuni töissä keskittyen työasioihin kuin makaamalla kotona, jolloin kivut valtaavat kaikki ajatukseni.


      • pikkumies

        Valitettavasti työnantajat eivät halua myöskään palkkalistoilleen ihmisiä, jotka ovat alttiita jatkuville virus- ja bakteeritartunnoille.

        Sillä ei ole mitään merkitystä, reagoiko ihminen immuniteettijärjestelmän heikentymisellä vai masennuksella ylikuormitukseen. Kannattaa tehdä töitä niillä resursseilla, millä elimistö toimii kunnolla.


      • Yrittäjä

        Sairastella voi omilla rahoillaan, eikä toisten.


      • Juuso

        Kyllä työpaikoilla tiedetään ihan tarkkaa kuka on lintsari ja ketkä ovat tunnollisia puurtajia. Ei siinä ole mitään vaaraa, että tunnollisen sairaus tulkittaisiin lintsaamiseksi.


    • .....

      Ei se ole väsymystä vaan vitutusta, kun joutuu katselemaan ja kuuntelemaan kaikenlaisia paskanjauhajia.

    • jani

      pera puhuu asiaa,mutta toinen syyllinen on lääkärit,jotka jakavat sairaslomaa ihan miten vaan.

    • Riskialtis....

      Kerranki pera kirjoittaa asiaa! Mikään ei ota nuppiin pahemmin, kun se, että henkilön 10 työpäivään kuuluu 2 sairaslomapäivää...näitä meidän työmaalla riittää...


      Mutta mitäs mieltä olette siitä, että toiset ovat todellakin riskialttiimpia kuin toiset. Esim. mulla itselläni on sairaslomapäiviä kertynyt siitä, että väliin on kirves käsivarressa, jalka auton alla ym. yhtä älytöntä.
      Kaikenlisäksi vastaan työpisteeni työsuojeluasioista ja olen kyllä pyrkinyt tekemään kaiken oikein, eli homman ei sillä kantilla pitäisi kusta....missä vika?


      Kandeeko mun kaltaisten onnettomuusmagneettien edes olla töissä...? Kyllä syö miestä....

    • Duunari

      Muut joutuu kärsimään sairastelijoiden vuoksi. Yrityksissä on määrätty määrä työtä ja ainakin meidän osastolla joidenkin sairastellessa muut tekevät heidänkin työt. Olisi hyvä jos heidät erotettaisiin niin kunnolliset eivät joutuisi tekemään heidän työtään. Tavallaan me “maksamme” heidän palkan.
      P.S
      Pomo on oikeassa.

    • Sairaslomalainen

      Johtajat ja osakkaat saa optioita ja kaiken maailman rahaa. Se ei ole paljon jos minä olen joskus viikon tai kaksi selästä (varma loma) sairaslomalla. Se kuuluu minulle ja on yrittäjillä rahaa maksaa. Me työntekijät pidetään se yritys pystyssä niin kuuluu meillekin vaikka sairasloma optiot.

    • Viivi

      Olen mielestäni uupunut; turhautunut työhöni. Olen alkanut sairastella; pienikin pistos jossakin saattaa ajattelun myötä paisua suureksi sairaudeksi. Koko elämä on vain työtä varten, ensin 2 aamulla työmatkaa, sitten 8 tuntia työpaikalla, illalla taan 2 tunnin matkustus. Ja homma on ihan typerää. Sairaslomat lataavat akkuja, että taas jaksan jonkun aikaa.
      Haluaisin olla sitoutunut työhöni, nauttia niistä tunneista, jotka töitä teen, mutta työnantajan edustajat, esimiehet, ovat järjestäneen minulle nämä työt, eivätkä kuuntele halujani haastavammista tehtävistä.
      Haluan siis tästä työstä pois! Haluan potkut! Kaikkien harmiksi en saa kerättyä rohkeutta niin paljoa, että sanoisin itseni irti. Meidäthän on opetettu mm. ajattelemaan '...että mitä ne naapuritkin siitä sanoo...'.

      • kokemuksen syvä rintaääni

        ...hakee kokoajan uutta työpaikkaa. Tutkittu juttu on, että ihminen pysyy viriilinä samalla työpaikalla 5-8 (tai jotain) vuotta, sen jälkeen tekee työpaikan vaihto pelkästään hyvää. Hae hyvä ihme uutta työpaikkaa lähempää kotipaikkaasi, tai muuta paikkakunnalle, jossa käyt töissä. Tuohan on aivan kipeää hommaa käyttää aikaa 4 tuntia päivässä pelkkiin työmatkoihin, se sinusta mehut imee, ei itse työ....


      • Yrittäjä

        Odota vain niin saat potkut.


      • Juuso

        Ei ole itsellesi hyväksi jos työtodistuksesta ilmenee, että olet saanut potkut.
        Vaihda työpaikkaa.


    • Yrittäjä

      Emme elä enää savupiippuaikakaudella, jolloin työntekijät yrittivät riistää johdolta ja päinvastoin.
      Yrityksessäni on lähes aina töitä vakiomäärä. Jos jossakin tiimissä joku alkaa sairastelemaan liikaa niin muut työntekijät eivät halua häntä seuraavaan projektiin mukaan. Näin hän jää ilman työtä. Silloin minun on pakko erottaa työtä vailla oleva henkilö. Muut työntekijät ovat sitä halunneet ja sen aiheuttaneet, minä vain toteutan toimet.

    • Laiska

      Vai että normaali hemmo tekee töitä 16 h/päivä, joka päivä. Väsymättä.

      Sellainen tyyppi on mielestäni vitun tyhmä. Elämässä pitää olla muutakin kuin työ. Minä ainakin mielelläni bailaan väillä, laiskottelen himassa, teen kaikkea kivaa. Välillä olen matkustellut ulkomailla vaikka vuoden yhteen menoon, enkä ole töitä ikävöinyt.

      Työ on minulle enimmäkseen vain väline rahan hankkimiseen. Ihmisarvoni eikä itsekunnioutukseni ei vähene vaikken töitä tekisikään.

      Ja pöh. Työnantajien tarkoituksena on saada rahaa toisten tekemällä työllä, eivät he sitä ystävällisyydestä tee. Tottakai he olisivat mielissään jos joku tekisi työtä 16 tuntia päivässä, kahden markan tuntipalkalla. Tai vähemmällä.

      Tuote, jota myyn on työ. Ja haluan siitä kunnon hinnan. Että niin.

      • basset

        Voihan olla, että ns. narisijat/sairaat eivät ylipäätään ole oikealla alalla!
        Jos työtään arvostaa ja tykkää työstään, niin sitä tekeekin mielellään ja ei sairastu niin helposti, kun on jokin motivaatio tehdä ko. duunia.
        Silti osana ammatillisuutta on se, että kykenee vetämään rajan työn ja vapaa-ajan välille!
        Todellakin on elämässä oltava muutakin, kuin TYÖ!!!!


      • Laiska
        basset kirjoitti:

        Voihan olla, että ns. narisijat/sairaat eivät ylipäätään ole oikealla alalla!
        Jos työtään arvostaa ja tykkää työstään, niin sitä tekeekin mielellään ja ei sairastu niin helposti, kun on jokin motivaatio tehdä ko. duunia.
        Silti osana ammatillisuutta on se, että kykenee vetämään rajan työn ja vapaa-ajan välille!
        Todellakin on elämässä oltava muutakin, kuin TYÖ!!!!

        No tyly tosiasiahan on että kaikki eivät voi olla alalla joka on kiinostava. Tylsiä töitä on olemassa. Mutta tylsänkin työn kestää jos ilmapiiri on oikea.

        Mutta mielestäni työuupumuksen suurin syy on epävarmuus tulevaisuudesta. Nykyään koko ajan toitotetaan joka tuutista jatkuvaa kouluttautumista. Monella on pelko siitä ettei koko ajan jaksa uudistua. Tunne siitä että pitää olla superihminen saadakseen jatkaa työtä tulevaisuudessakin. Jos on tänään hyvä, huomenna pitää olla parempi, sitä seuraavana vielä parempi, jne. Myös pätkätyöt ovat henkisesti rassaavia.


    • Pera

      Ja kaikki muut hävis, niin ku aina

      • hahaaaaaaaaa

        SUUN SOITTAJAT EI VOITA KOSKAAN!


      • Pera (original)

        On mukavaa, kun haluat olla minä niin haluaisi moni muukin.


    • Kyselijä

      samaa mieltä, tosin en aivan noin fanaattisesti. Voi tätä häpeän päivää!;)

    • lapamato

      Laiskuus on vain tapa levätä ennen kuin väsyy

    • metallimies

      no kyllähän se on helppo pullistella sieltä kirjotuspöydän takaa oispa se kiva nähdä kuinka arvon pera tekee levysepän töitä 16/h vrk

    • JOO...

      Jaa... Keikkaa keikan päälle. Siirtymät omalla ajalla, kaikkee mitä ikinä kuuluu viikkolista-, asiakas, ym... Omal ajal nuo siis.
      Työtunneista voi päätellä, minkä verran aikaa ja vaivaa keikkojen hoitaminen vienyt.

      Jos fyysisesti rankempi ala vielä, ja muistettavaa paljon, vaihtuvasti... Soppa on valmis. Sitä väsyy. Itse venttaan lomaa... Haaveilen siitä. Monta 8-12 h päivää sitä enne, viimekesänä lomaa ollut lainkaan.

      On pikkisen erijuttu tehdä työtä jossa ta antaa kiinteät paikat tehdä, työ on ns. norminmukaan, henkisesti ja fyysisesti ei kuormitu.
      Aloittaja voisi vaikka kiertää mukana jos tahtoisi konkreettisesti saada tuntumaa... Veikkaan että joskus ei tulisi kohteeseen sisälle astikaan, saati jaksaisi aloitella selvittäen sotkut.
      Hyvää illan jatkoa, pian olen taas keikalla... Kotiin päästyä pääsen ensimmäiselle päivän aterialle. Aamulla söin 2 palaa leipää juustolla. Se oli hyvää...Pieni pullo limua katosi ohessa tuossa, todenn. pitää keikalle ostaa nestettä, tankata, lämmin kohde. ONNEKSI EI OLE hEINÄKUUN HELLE.

    • Anonyymi

      Minun mielestä pitäisi palauttaa orjuus, toiset ihmiset eivät osaa elää itsenäisesti, jonkun pitää käskeä heitä tee tuo, ja tee näin. Suurin osa ihmisistä ei osaa elää itsenäisesti. Heidän pitää olla toisen omaisuutta. Raamattu sanoo että orjuus on Jumalan tahto, rauhanyhdistys on orjuuteen kannalla. Ruumiillinen kuritus on Jumalan tahto ihminen joka rikkoo herransa tahdon tulee ruoskia tai menettää jäsenensä. Pyhä Henki kovettaa oikean uskovan rankaisemaan jos tarve on. Ihmiset eivät ole samanarvoisia vaan toiset on luotu orjuuteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2285
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      71
      1923
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      158
      1649
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe