Oleelliset asiat

Mökkikauden alussa on hyvä muistaa pakkaustekniikka ja huolellisesti laaditun tavara- ja tarvikeluettelon tarkka seuraaminen. Tämä muistuttaa hämmentävän paljon hyvää tuloksellista tapaa kirjoittaa, sillä eroja ei juuri ole. Lievä pedanttius ei tässä ole kuin hyväksi, sillä ikävien yllätyksien marginaali vähenee lähes olemattomaksi.

Yksi asia tuntuu minulta unohtuvan lähes aina, ja se on lukeminen. Itse suosin kevyttä lukemista, kuten iltapäivälehtiä. Ne ovat täynnä somaa höttöä ja niiden kanssa saa aina nauraa itselleen, että kuin alas sitä ihminen voikaan vajota rannalla ilman pelastusliivejä.
Mutta me olemme luonteeltamme sellaisia, ja ainoastaan kaltaiseni unohtelija kohtaa näitä ikäviä yllätyksiä kaikessa pedanttiudessaan ja huolellisuudessaan.

Mutta so what?

(hihitystä)

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Camparin muistin jo pakata heti ensimmäisenä.

      Se ei vie paljon tilaa ja antaa enemmän kuin huonosti kirjoitettu juttu.

      (hirn)

      • Huomioita

        Kissan pakkaaminen tapahtuu aina viimeiseksi, sillä kaiken on oltava jo valmiina alettaessa ahdistella kattia boksiin. Kissa kyllä pitää mökkielämästä, mutta automatkoja se vihaa.

        Hämmentävää kyllä, hän on tässä kaikessa oikeassa, sillä se on nouseva trendi.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Huomioita

        Kissan pakkaaminen tapahtuu aina viimeiseksi, sillä kaiken on oltava jo valmiina alettaessa ahdistella kattia boksiin. Kissa kyllä pitää mökkielämästä, mutta automatkoja se vihaa.

        Hämmentävää kyllä, hän on tässä kaikessa oikeassa, sillä se on nouseva trendi.

        (naurua)

        Kerron esimerkin

        Kun kissa näkee matkalaukun ilmestyvän esiin kaapista, sen jälkeen tyyppiä ei näy enää missään.

        On täysin käsittämätöntä että jokin niin esillä oleva voi kadota niin jäljettömiin.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Kerron esimerkin

        Kun kissa näkee matkalaukun ilmestyvän esiin kaapista, sen jälkeen tyyppiä ei näy enää missään.

        On täysin käsittämätöntä että jokin niin esillä oleva voi kadota niin jäljettömiin.

        (hihitystä)

        Mökkilukemista

        Luettavan puutteessa olen ajatellut kirjoittaa. Kirjoittaminen on siinä mielessä hauskaa puuhaa, ettei siinä tarvitse lukea, vaan lukukokemus jää ikään kuin pois, ja tilalla on lukukokemuksetonta filosofista ajatusvirtaa. Aiheeksi olen valinnut postmodernin miehen, eli filosofiassaan modernin miehen ajattelutavan kanssa ristiriidassa olevan toisen, eli hieman kuin modernin naisen, jolla on postmodernistisia taipumuksia suhteessa kulttuuriperimäänsä ja sen käytäntöihin.

        Kesästä tulee varmaan mökkihauska.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mökkilukemista

        Luettavan puutteessa olen ajatellut kirjoittaa. Kirjoittaminen on siinä mielessä hauskaa puuhaa, ettei siinä tarvitse lukea, vaan lukukokemus jää ikään kuin pois, ja tilalla on lukukokemuksetonta filosofista ajatusvirtaa. Aiheeksi olen valinnut postmodernin miehen, eli filosofiassaan modernin miehen ajattelutavan kanssa ristiriidassa olevan toisen, eli hieman kuin modernin naisen, jolla on postmodernistisia taipumuksia suhteessa kulttuuriperimäänsä ja sen käytäntöihin.

        Kesästä tulee varmaan mökkihauska.

        (hihitystä)

        Säiden mukaan

        Suomen sää on siinä mielessä petollisen arvaamaton, että jos on huonot kelit niin jälkeä syntyy, mutta jos ei, niin pötkötän terassilla ja imuroin Camparia.

        Bemaribikineissä.

        (reps)



    • Suksiboksi

      Suksiboksi näin kesäkuun kahdentenatoista ei oikein kuulosta edes järkevältä. Kaiken lisäksi suksiboksin asentamiseen auton katolle tarvitaan ylimääräisiä käsiä; ylimääräisiksi käsiksi voidaan lukea minkälaisia käsiä tahansa, mutta ei käsiä, jotka eivät ole käsiä vaan osa fyysistä toimettomuutta roikkumassa ulkona torsosta.

      Toinen ja kriittisempi seikka on se että jos tavaran määrä ylittää tietyn kriittisen pisteen, niin joudumme väistämättä tähän.
      Itse en tällaista kaipaa, mutta olen omaa syytäni tällaiseen joutunut.
      Olen henkisillä hapoilla, enkä jaksa tänään enää kuin vittuilla.

      (naurua)

      • Anonyymi

        Henkisillä hapoilla ei kuulosta hyvältä.

        Oletkohan liikaa yksin? Täällä ja muuallakin.

        Kirjoittelu ei välttämättä tyhjennä henkistä pajatsoasi. Saattaa olla vuorovaikutuksen puutetta.

        Tai joku muu puut(e) (os)...


      • Anonyymi

        Henkisillä hapoilla ei kuulosta hyvältä.

        Oletkohan liikaa yksin? Täällä ja muuallakin.

        Kirjoittelu ei välttämättä tyhjennä henkistä pajatsoasi. Saattaa olla vuorovaikutuksen puutetta.

        Tai joku muu puut(e) (os)...


      • En muuten vielä lukenut korituoliprinsessaa loppuun. En muista missä ketjussa se oli :(


      • Prox 44 minuuttia mirrit pyörivät nurtsilla, ja nähtiin maali.

        Taas toisin ajateltuna siksak-Saksa on aika hyvä pallonhallinnassa ja punainen vastapuoli taas hieman "kyrvittyneen" oloinen ilman tätä oleellista taitoa.

        (hihitystä)


      • Prox 44 minuuttia mirrit pyörivät nurtsilla, ja nähtiin maali.

        Taas toisin ajateltuna siksak-Saksa on aika hyvä pallonhallinnassa ja punainen vastapuoli taas hieman "kyrvittyneen" oloinen ilman tätä oleellista taitoa.

        (hihitystä)


      • Prox 44 minuuttia mirrit pyörivät nurtsilla, ja nähtiin maali.

        Taas toisin ajateltuna siksak-Saksa on aika hyvä pallonhallinnassa ja punainen vastapuoli taas hieman "kyrvittyneen" oloinen ilman tätä oleellista taitoa.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Prox 44 minuuttia mirrit pyörivät nurtsilla, ja nähtiin maali.

        Taas toisin ajateltuna siksak-Saksa on aika hyvä pallonhallinnassa ja punainen vastapuoli taas hieman "kyrvittyneen" oloinen ilman tätä oleellista taitoa.

        (hihitystä)

        Kerta vielä!

        Nyt loppu flamenco!

        Pelinjohtaja, eli coutsi (mies) ei tajunnut peluuttamastaan pelistä mitään.

        Vitun Urpo.

        (naurua)


    • Anonyymi

      Ainakin kondoomit on syytä muistaa pakata ekana kassiin mökkireissulle juhannuksena. Viime vuonna muija ei melkeen antanut kun ei ollut kumeja mukana mutta onnistuin vakuuttamaan että en laukea naisen sisään. Ja sitten läppärin kaiuttimet että saa musiikkia kuulumaan. Ei juhannusta voi vietää ilman youtubee ja musaa.

      • Mjoo

        Ennen kuin Bemuni liikahtaa mihinkään, niin Norske vs. Trance on nähtävä.

        Tämä on jo melkoinen.

        (hirn)


      • Mjoo

        Ennen kuin Bemuni liikahtaa mihinkään, niin Norske vs. Trance on nähtävä.

        Tämä on jo melkoinen.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Ennen kuin Bemuni liikahtaa mihinkään, niin Norske vs. Trance on nähtävä.

        Tämä on jo melkoinen.

        (hirn)

        Mjoo

        Ennen kuin Bemuni liikahtaa mihinkään, niin Norske vs. Trance on nähtävä.

        Tämä on jo melkoinen.


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Ennen kuin Bemuni liikahtaa mihinkään, niin Norske vs. Trance on nähtävä.

        Tämä on jo melkoinen.

        Mjoo

        Ennen kuin Bemuni liikahtaa mihinkään, niin Norske vs. Trance on nähtävä.

        Tämä on jo melkoinen.


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Ennen kuin Bemuni liikahtaa mihinkään, niin Norske vs. Trance on nähtävä.

        Tämä on jo melkoinen.

        Mjoo

        Nyt tapahtui jotain joka ei sopinut konseptiin.

        Shit happens

        1-1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Nyt tapahtui jotain joka ei sopinut konseptiin.

        Shit happens

        1-1

        Just

        No vittuako menet potkiskelemaan rankkarialueellaTorrenttia?

        Lessu

        2-1

        (Hihitystä)


    • Anonyymi

      Muistakaa ainakin pelastusliivit. Monikohan taas hukkuu juhannuksena mökillä. Ei voi olla niin vaikeaa ostaa liivejä jotka maksaa 20 euroa , on todella halpa henkivakuutus

      • Anonyymi

        Jees. Hyvää mökkeilyä ja yötä.


    • Olikos sulla se akkukäyttöinen fööni pakattu? Vai unohditko metsään samoillessa pohjosissa? 😀

      • Mjaa

        Itse hiippailet toisten pihoissa kuvaamassa näiden leluja. Ja jos toi minimopo on sun ja tyyliä Linnanmäki, niin sulla pitää olla poletti koneeseen.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjaa

        Itse hiippailet toisten pihoissa kuvaamassa näiden leluja. Ja jos toi minimopo on sun ja tyyliä Linnanmäki, niin sulla pitää olla poletti koneeseen.

        (hihitystä)

        Me voitas ton hönön kanssa ottaa vittuiluskaba.

        (hirn)


      • Vanhana panssarijoukkojen konetykkiampujana lopputulos olisi mulle myöteinen, sillä huolimatta siitä että olen armollinen, saatan joskus jopa osua.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Vanhana panssarijoukkojen konetykkiampujana lopputulos olisi mulle myöteinen, sillä huolimatta siitä että olen armollinen, saatan joskus jopa osua.

        (hirn)

        Itse pidän tässä taidepaussia ja funtsin, että itsellenikö tässä pitää vittuilla kun vittuilua ei mistään suunnasta kuulu.

        Eivät edes itikat inise.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Itse pidän tässä taidepaussia ja funtsin, että itsellenikö tässä pitää vittuilla kun vittuilua ei mistään suunnasta kuulu.

        Eivät edes itikat inise.

        (naurua)

        Mjoo

        Ostin muuten Ilta-Sanomat; mutta olen tähän mennessä vain tyytynyt katselemaan sen etusivua.

        Se ei miellytä minua.

        Takasivulla näyttäisi olevan jonkinlainen sääennuste - osv.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Ostin muuten Ilta-Sanomat; mutta olen tähän mennessä vain tyytynyt katselemaan sen etusivua.

        Se ei miellytä minua.

        Takasivulla näyttäisi olevan jonkinlainen sääennuste - osv.

        (hihitystä)

        Lisäksi mua vituttaa minussa tapani asetella puolipilkkuja täysin vääriin kohtiin ja konteksteihin, sillä alitajuntani näin pyytää tehdä.

        (reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Lisäksi mua vituttaa minussa tapani asetella puolipilkkuja täysin vääriin kohtiin ja konteksteihin, sillä alitajuntani näin pyytää tehdä.

        (reps)

        Olenko kertonut kuinka inttiaikoina päätimme oikaista halki soppatykin päästäksemme tilanteen ytimeen, ja siten niskan päälle?

        Kaaos syntyy siten että kukaan ei periaatteessa tiedä mitä

        a) tapahtuu

        b) tulee tapahtumaan

        c) mistä tämä kaikki alkoi

        Suoritustamme sekä moitittiin että ylistettiin komentoportaan ylintä johtoa myöten (lukuunottamatta silloista presidenttiä, joka oli ja on yhä, pasifisti).


        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Olenko kertonut kuinka inttiaikoina päätimme oikaista halki soppatykin päästäksemme tilanteen ytimeen, ja siten niskan päälle?

        Kaaos syntyy siten että kukaan ei periaatteessa tiedä mitä

        a) tapahtuu

        b) tulee tapahtumaan

        c) mistä tämä kaikki alkoi

        Suoritustamme sekä moitittiin että ylistettiin komentoportaan ylintä johtoa myöten (lukuunottamatta silloista presidenttiä, joka oli ja on yhä, pasifisti).


        (naurua)

        Niin

        Nuoruus ja sen elegia, konventionaalisuus, on vaihtunut auringonkukkien istutteluksi ja hymistelyksi hameissa ilman kumisaappaita, rautaa ja voimaa ympärillä.

        Aseet ovat perinjuurin toiset kuin ennen.

        (reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Niin

        Nuoruus ja sen elegia, konventionaalisuus, on vaihtunut auringonkukkien istutteluksi ja hymistelyksi hameissa ilman kumisaappaita, rautaa ja voimaa ympärillä.

        Aseet ovat perinjuurin toiset kuin ennen.

        (reps)

        Kerron pienen esimerkin

        Suomenlinnan lautalla tapasin niin järkyttävän kauniin naisen fillarinsa kanssa, että luulin näkeväni näkyjä.

        Niin minä näinkin.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Kerron pienen esimerkin

        Suomenlinnan lautalla tapasin niin järkyttävän kauniin naisen fillarinsa kanssa, että luulin näkeväni näkyjä.

        Niin minä näinkin.

        (hihitystä)

        Mjoo

        Jos nyt ei heti lähtisi tumputtamaan, vaan funtsisi ensin. Tämä ei ole mikään taistelutilanne, jossa sekunnin sadasosa on se joka ratkaisee, ja kaikki nämä toimeenpanevat ratkaisijat toimisivat siinä intuitiivisesti, vaan rauhanajan ratkaisu, yleismaailmallinen.

        En oikein näe missään sellaisia ihmisiä, joissa eläisi nämä kaksi asiaa sulassa sovussa keskenään, sillä heitä on vähän.

        Erittäin vähän.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Jos nyt ei heti lähtisi tumputtamaan, vaan funtsisi ensin. Tämä ei ole mikään taistelutilanne, jossa sekunnin sadasosa on se joka ratkaisee, ja kaikki nämä toimeenpanevat ratkaisijat toimisivat siinä intuitiivisesti, vaan rauhanajan ratkaisu, yleismaailmallinen.

        En oikein näe missään sellaisia ihmisiä, joissa eläisi nämä kaksi asiaa sulassa sovussa keskenään, sillä heitä on vähän.

        Erittäin vähän.

        (hihitystä)

        Itsekehuskelua

        Funeaun persoonallisuus on täydellinen mysteeri siksi että se on täydellinen. Täydellisyys ei ole sitä että on jonkin asian täydellisyys, vaan täydellisyys on laajempi käsite. Täydellisyys on niin mitattavissa, kuka sen mittaa. Ja ainoa seikka jonka hän voi tutkimuksissaan saavuttaa, on tarkkailijan oma epätäydellisyys.

        Kaikella on rajansa.

        Paits minulla.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Itsekehuskelua

        Funeaun persoonallisuus on täydellinen mysteeri siksi että se on täydellinen. Täydellisyys ei ole sitä että on jonkin asian täydellisyys, vaan täydellisyys on laajempi käsite. Täydellisyys on niin mitattavissa, kuka sen mittaa. Ja ainoa seikka jonka hän voi tutkimuksissaan saavuttaa, on tarkkailijan oma epätäydellisyys.

        Kaikella on rajansa.

        Paits minulla.

        (hihitystä)

        Ja kaikki tämä vain siitä, kun kysyin akkuföönistä... 🙄

        Muuten minkään tykkimiehen ei kannata vittuilla sissille, koska tyhmä saa olla, muttei tykkimies... kannattaa vaan räpsyttää silmiään ja katsoa muualle. 🤘😝🤘


    • Anonyymi
      • Mjoo

        Nyt juon pullon lämmintä kossua ja kusen seisaaltani sähköpaimeneen.

        Vitun äijää.

        (reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Nyt juon pullon lämmintä kossua ja kusen seisaaltani sähköpaimeneen.

        Vitun äijää.

        (reps)

        (glug glug)

        Aaah!

        Kyllä on hyvvää. Suomalainen viina se on saatana suomalaista viinaa, eikä mitään rasvalettien värihärpäkettä tai meksikolaista matokuurimedisiiniä.

        Katsokaa, kuinka pellot nuo orailla heiluu hirmumyrskyssä!

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        (glug glug)

        Aaah!

        Kyllä on hyvvää. Suomalainen viina se on saatana suomalaista viinaa, eikä mitään rasvalettien värihärpäkettä tai meksikolaista matokuurimedisiiniä.

        Katsokaa, kuinka pellot nuo orailla heiluu hirmumyrskyssä!

        (hihitystä)

        Kansakunnan tila & muuta kritiikkiä

        Nythän on niin että miehestä tekee miehen ei mikään. Postmodernistina näen tämän asian hieman eri vinkkelistä kuin kronologisesti retroseuraava, eli edellinen.

        Kun lompsin pitkin pellonlaitaa, tulen miettineeksi niitä ja näitä. Vedän Norttia (pari boksia per tunti) ja zippailen kossustani (Tallinnan tuomisia) tiluksilla kuin itse jumala luomistyönsä äärellä. Kuitenkin on nyt niin että jokin muu vie meitä, sen tuntee iholla. Sen tuntee kaikkialla. Kylmät kourat käyvät kiinni lihaamme.

        Olemme menettäneet hallinnan itseemme.

        Mutta oliko sitä, on jo toinen kysymys. Jää vain pelastettavaa, muu saa mennä.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Kansakunnan tila & muuta kritiikkiä

        Nythän on niin että miehestä tekee miehen ei mikään. Postmodernistina näen tämän asian hieman eri vinkkelistä kuin kronologisesti retroseuraava, eli edellinen.

        Kun lompsin pitkin pellonlaitaa, tulen miettineeksi niitä ja näitä. Vedän Norttia (pari boksia per tunti) ja zippailen kossustani (Tallinnan tuomisia) tiluksilla kuin itse jumala luomistyönsä äärellä. Kuitenkin on nyt niin että jokin muu vie meitä, sen tuntee iholla. Sen tuntee kaikkialla. Kylmät kourat käyvät kiinni lihaamme.

        Olemme menettäneet hallinnan itseemme.

        Mutta oliko sitä, on jo toinen kysymys. Jää vain pelastettavaa, muu saa mennä.

        (hihitystä)

        Ehkä kannattaisi hieman selailla albumeja?

        Kun minä saavuin tänne, oli lämmin heinäkuu; koska heinäkuu on aina lämmin.

        Nyt tuo sama kärrypyörä on yhä aitan ulkoseinällä - kuin ennenkin.

        Minua ei vain ole. Olen kadonnutta lajia.

        Ehkä kossussani on jotain vikaa, sillä se ei enää toimi. Norttikin savusi tuuleen.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi hieman selailla albumeja?

        Kun minä saavuin tänne, oli lämmin heinäkuu; koska heinäkuu on aina lämmin.

        Nyt tuo sama kärrypyörä on yhä aitan ulkoseinällä - kuin ennenkin.

        Minua ei vain ole. Olen kadonnutta lajia.

        Ehkä kossussani on jotain vikaa, sillä se ei enää toimi. Norttikin savusi tuuleen.

        (hihitystä)

        Mjoo

        Funeaun äärimmäisyyksiin asti yltävä itseironia kuvastaa hyvin kaikkea sitä mitä me kuvittelemme olevamme - ja sitten hän lyö meitä klapilla päähän.

        Ihmishirviö

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Funeaun äärimmäisyyksiin asti yltävä itseironia kuvastaa hyvin kaikkea sitä mitä me kuvittelemme olevamme - ja sitten hän lyö meitä klapilla päähän.

        Ihmishirviö

        (hirn)

        Tämä tietenkin herättää kysymyksen siitä kuinka muurahaispesän herättää majesteetillinen aurinko horroksestaan:

        Muurahaiset tekevät vain duunia.

        Eivät ne kestä kylmää.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Tämä tietenkin herättää kysymyksen siitä kuinka muurahaispesän herättää majesteetillinen aurinko horroksestaan:

        Muurahaiset tekevät vain duunia.

        Eivät ne kestä kylmää.

        (hirn)

        Mjoo

        Tästä pääsemme sujuvasti sissiaiheeseen, sillä minä jos kuka olen osa luomakuntaa, te ette.

        Kun syö käpyjä, ajattelee kuin orava. Kun syö muurahaisia, on raato polunvarrella. Jos taas syö tyhjiä sanoja, on ihminen.

        Älä ole ihminen. Ole vaikka saniainen. Ime vettä ja ravinteita itseesi.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Tästä pääsemme sujuvasti sissiaiheeseen, sillä minä jos kuka olen osa luomakuntaa, te ette.

        Kun syö käpyjä, ajattelee kuin orava. Kun syö muurahaisia, on raato polunvarrella. Jos taas syö tyhjiä sanoja, on ihminen.

        Älä ole ihminen. Ole vaikka saniainen. Ime vettä ja ravinteita itseesi.

        (hihitystä)

        Vedin juuri kuusi pulloa kossua ja kartongin North Statea.

        Ei vittu tunnu missään.

        Luonto on se jota on kuunneltava. Ihminen joka kuuntelee sisäisiä ääniään, on mielestäni ihmisyyttä vailla. Hän ei ole realisti, vaan elää jossain jonne kukaan ei voi päästä. Hän ei ole täällä.

        Minä olen.

        (naurua)


      • Anonyymi

        Minnes vedit ne? Viinat kannattaa juoda vetämisen sijaan, eikä kartonkien polttamisesta tule muuta kuin turhaa käryä.


      • Funeau kirjoitti:

        Vedin juuri kuusi pulloa kossua ja kartongin North Statea.

        Ei vittu tunnu missään.

        Luonto on se jota on kuunneltava. Ihminen joka kuuntelee sisäisiä ääniään, on mielestäni ihmisyyttä vailla. Hän ei ole realisti, vaan elää jossain jonne kukaan ei voi päästä. Hän ei ole täällä.

        Minä olen.

        (naurua)

        Ylä-Lappi

        Osoite tuntematon

        Helikopterin jytinä ja avoimien ovien päivät olivat kestäneet niin kauan, että vahvin ja kuuminkin Kalle meistä vetäytyi toistemme suojaan; ajattelimme, että jälleen yksi koe kokeiden pitkässä putkessa.

        Mutta matka oli loputon. Me emme olleet missään, ja mitä lähemmäs me saavuimme sitä mikä ei ollut mitään, niin sitä vähemmän me olimme sitä mitä olimme: sotilaita.

        Sotilaan ja sissin erottaa siitä että siinä missä sotilas kuuntelee käskyjä tai odottaa niitä, niin sissi toimii yksin.

        Hän on omillaan.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Ylä-Lappi

        Osoite tuntematon

        Helikopterin jytinä ja avoimien ovien päivät olivat kestäneet niin kauan, että vahvin ja kuuminkin Kalle meistä vetäytyi toistemme suojaan; ajattelimme, että jälleen yksi koe kokeiden pitkässä putkessa.

        Mutta matka oli loputon. Me emme olleet missään, ja mitä lähemmäs me saavuimme sitä mikä ei ollut mitään, niin sitä vähemmän me olimme sitä mitä olimme: sotilaita.

        Sotilaan ja sissin erottaa siitä että siinä missä sotilas kuuntelee käskyjä tai odottaa niitä, niin sissi toimii yksin.

        Hän on omillaan.

        (naurua)

        Mjoo

        Armeijatermeillä ilmaistuna (kahdeksan kossun jälkeen) hylsyjä ei vain lennä.

        Ne poimitaan hangelta kierrätysideologian mukaisesti.

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Armeijatermeillä ilmaistuna (kahdeksan kossun jälkeen) hylsyjä ei vain lennä.

        Ne poimitaan hangelta kierrätysideologian mukaisesti.

        (Naurua)

        Mjaa-a

        Muistan hyvin erään pienen pätkän elämästäni.

        Tällaisille alatason hemuleille, kuten minä, ei koskaan kerrottu missä mahdoit milloinkin olla. Osaat suunnistaa ja sinulla on kartta, kompassi ja gepsu, mutta kaikki tämä on rajattu tietylle karttafreimille, jossa operoit. Ei ole mitään kokonaiskuvaa, joka on valitettavaa ja osittain jopa haitallista operoivalle.

        But

        Kun sain kiinni siitä mitä tehtävän luonne oli, niin taakastani tuli jotain muuta kuin taakka, sekä jatkuva vittumainen murhe, ongelma.

        Siitä tuli tulivoimaa.

        Tulin, olin ja poistuin.


        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjaa-a

        Muistan hyvin erään pienen pätkän elämästäni.

        Tällaisille alatason hemuleille, kuten minä, ei koskaan kerrottu missä mahdoit milloinkin olla. Osaat suunnistaa ja sinulla on kartta, kompassi ja gepsu, mutta kaikki tämä on rajattu tietylle karttafreimille, jossa operoit. Ei ole mitään kokonaiskuvaa, joka on valitettavaa ja osittain jopa haitallista operoivalle.

        But

        Kun sain kiinni siitä mitä tehtävän luonne oli, niin taakastani tuli jotain muuta kuin taakka, sekä jatkuva vittumainen murhe, ongelma.

        Siitä tuli tulivoimaa.

        Tulin, olin ja poistuin.


        (hihitystä)

        11. kossu ja (kuka noita röökejä enää jaksaa laskea)

        Sissitoiminnan ydin on siinä että kukaan ei sinua auta; menneen maailman samanlaiset (kunnia heille) vaelsivat halki metsien ja vaarojen kohti tuntematonta pienissä ryhmissä.

        Nykyään on toisin.

        Jos ei kykene erottamaan kasvia toisesta, eläintä lajikumppanistaan, niin on tässä maailmassa täysi nolla.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        11. kossu ja (kuka noita röökejä enää jaksaa laskea)

        Sissitoiminnan ydin on siinä että kukaan ei sinua auta; menneen maailman samanlaiset (kunnia heille) vaelsivat halki metsien ja vaarojen kohti tuntematonta pienissä ryhmissä.

        Nykyään on toisin.

        Jos ei kykene erottamaan kasvia toisesta, eläintä lajikumppanistaan, niin on tässä maailmassa täysi nolla.

        (hihitystä)

        Mjoo

        Nyt menen päikkäreille ja sitten saatana saunaan.

        Kunhan herään.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Nyt menen päikkäreille ja sitten saatana saunaan.

        Kunhan herään.

        (hihitystä)

        Funeaun arkkitehtooninen läsnäolevuus on vertaansa vailla. Funeau todentaa, ei sepitä.

        Funeau on totuus ja tie, jota astella.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Funeaun arkkitehtooninen läsnäolevuus on vertaansa vailla. Funeau todentaa, ei sepitä.

        Funeau on totuus ja tie, jota astella.

        (naurua)

        Mjoo

        Tuosta tulikin mieleen että Funeau voisi jopa puhua unissaan.

        Hämmentävän hyvä idis.

        (reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Tuosta tulikin mieleen että Funeau voisi jopa puhua unissaan.

        Hämmentävän hyvä idis.

        (reps)

        Mjuu

        Koska itse olen 15 kossun jälkeen uinahtanut, niin voisin esitellä teille keinoja monologin tuottamiseen.

        Esinnäkin unohdat kuka olet, missa olet ja mihin olet menossa.

        Seuraavaksi et ajattele mitään.

        Tämän jälkeen keissi on valmis.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjuu

        Koska itse olen 15 kossun jälkeen uinahtanut, niin voisin esitellä teille keinoja monologin tuottamiseen.

        Esinnäkin unohdat kuka olet, missa olet ja mihin olet menossa.

        Seuraavaksi et ajattele mitään.

        Tämän jälkeen keissi on valmis.

        (hihitystä)

        Monologi sinänsä on äärimmäisen vaikea laji, jonka ulottuvuudet itsessään saattavat jo pelottaa arimmat pois framilta. Monologi on aukoton teksivirta ihmispäästä, joka ei tarvitse kuulijaa, todentajaa.

        Monologi on syvin ihmisolemus sen ymmärrettävimmässä muodossa, sillä se ei perustu muihin, vaan syntyy muista.

        (hirn)


    • Anonyymi

      Mökillä pitää olla naisia mukana. Ei siellä muuten viihdy ollenkaan. Naiset, saunominen, juopottelu niin sitten viihtyy.

      • En mä vittu ole edes päässyt vielä mökille... saatana.

        Tässä dokaan enkä muuta voi, sano hevonen.

        (hirn)


    • Anonyymi

      Mjoo

      Funeau on yksi lyyrisimmistä kirjoittavista älyköistä tässä ajassa ja paikassa.

      Ei voi kuin ihmetellä

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Kommentoin tätä kommenttia omin sanoin:


        Jumalat loukkaantuvat, minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin tätä kommenttia omin sanoin:


        Jumalat loukkaantuvat, minä en.

        Mjoo

        Tätä voisi jatkaa, sillä jumalat eivät ole kaikki kaikessa, vaan kaikkien muassa.

        (Hihihii)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Tätä voisi jatkaa, sillä jumalat eivät ole kaikki kaikessa, vaan kaikkien muassa.

        (Hihihii)

        Mjoo

        Ehkä voisimme väsätä siitä Jumalan - tuosta vuohesta.

        - Ei kai?


        (Naurua)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Ehkä voisimme väsätä siitä Jumalan - tuosta vuohesta.

        - Ei kai?


        (Naurua)

        Mjoo

        On kyllä tosi kummallista se että ainoa paikka Telluksella joka huomaamattaan taantuu, on oloinen Keskustelupalsta.

        (Hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        On kyllä tosi kummallista se että ainoa paikka Telluksella joka huomaamattaan taantuu, on oloinen Keskustelupalsta.

        (Hihitystä)

        Ajoin päin hirveä.

        - So what? Onhan noita.

        (Reps)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe