Työmatkakorvauksen hakeminen omalla autolla

Lueskelin, että työmatkakorvaus lasketaan aina pääsääntöisesti julkisen liikenteen kustannusten mukaan. Työskentelen toisella paikkakunnalla ja kilometrejä minulla tulee päivässä noin 100 ja ajattelinkin hakea työmatkakorvausta niin, että minulla ei ole mahdollisuutta matkustaa julkisilla töihin. Tällöin korvaus tulisi autollani töihin ajetuista kilometreistä.

Kysymys kuuluu siis: tarvitseeko verottajalle todistaa omia työaikoja tai julkisen liikenteen aikatauluja tms, jotta voi hakea korvausta kilometrien hinnalla julkisien hinnan sijaan?

Kiitos etukäteen!
Ilmoita

Verohallinto kertoo sulle vastauksen. Se löytyy lomakkeelta 1A ja oletettavasti myös omaverostakin. Siellä lukee:

Älä liitä ilmoitukseen tositteita tai vapaamuotoisia selvityksiä, vaan säilytä ne itselläsi. Verohallinto pyytää tositteet tarvittaessa.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/matkakulut/asunnon_ja_tyopaikan_valiset_matka/
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Työmatkakorvauksen hakeminen omalla autolla

Lueskelin, että työmatkakorvaus lasketaan aina pääsääntöisesti julkisen liikenteen kustannusten mukaan. Työskentelen toisella paikkakunnalla ja kilometrejä minulla tulee päivässä noin 100 ja ajattelinkin hakea työmatkakorvausta niin, että minulla ei ole mahdollisuutta matkustaa julkisilla töihin. Tällöin korvaus tulisi autollani töihin ajetuista kilometreistä.

Kysymys kuuluu siis: tarvitseeko verottajalle todistaa omia työaikoja tai julkisen liikenteen aikatauluja tms, jotta voi hakea korvausta kilometrien hinnalla julkisien hinnan sijaan?

Kiitos etukäteen!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta