harley & benton HBS580WR

ftmch

26

4845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hbl500bk

Itsehän olen thomanilta tilannut sen hb les paulin jossa ainakin oli kaula murtunut kun se tuli mutta sen sai vaihdettua ja jos tuossa sg kopiossa on sitä vähääkään mitä tossa mun vain hippasen kalliimmassa les paulissa on nii kannattaa tilata.
      ...ja nyt joku suuri kitara legenda tulee seuraavaksi kirjoittamaan sulle että hb on polttopuuta, mutta voin sanoa että omistan kyllä useammankin kitaran kuin tuon hb:n ja olen soittanut yli 12 vuotta ja silti olen sitä mieltä että hb on hintaansa nähden kyllä aika perkeleen tasokas keppi.

• benton

ja muutkin aasiassa tehdyt instrumentit on todellakin aivan soitettavia ja hinta/laatu- suhteeltaan parasta mitä markkinoilla on tarjolla. kalliimmat laitteet on vaan soittajan kikkelin jatke jota ilman kunnon kitaristit kyllä pärjää.

• ftmch

joo... elikkä olinkin jo tilannu ton skeban jo on aika hyvä keppi...oon soittanu täs passiivis\aktiivisesti jo vuosia ja edellinen keppi oli sellene aika räkä paska yks humbuckeri... kiitos kommenteista

• Tyytyväinen omistaja

Oikea helmi on tämä kyseinen kitara. Tilasin tammikuussa Thomannilta ja olin iloisesti yllättynyt. Odotin viininpunaista kitaraa muistuttavaa halkoa, mutta sainkin oivan sähkökitaran. Oikea rock-peli! Ja kaunis. Thomannilla on sivuillaan huonot kuvat kyseisestä pelistä. Oikeasti tämä on todella komea peli.

Joo, onhan tuo halpaluokan edustaja eli ei ihan täydellinen voi millään olla. Kaula on pulttiliitoksella kiinni, eli soitettavuus on vähän niin ja näin, varsinkin jos haluaa tiluttaa. Mutta muuten kaula on oikein mainio, helppo ja kevyt soittaa. Elektroniikka pelittää ja humppareiden soundi on mukavan lämmin. Vähän bassovoittoinen, välillä liikaakin. Säröä lähtee kivasti. Rokkiin taipuu tämä kirwes paremmin kuin hyvin.

En tiedä onko yksilöiden välillä mitä eroa, mutta oma tuntuu ainakin pelittävän. Ja on nätti kuin sika pienenä. Pelottaa vain kuinka kauan kestää kasassa, kun sitä soitan niin paljon jo kulettelen sinne tänne. Ja ihmiset ihmettelee kuinka halvalla sen sain.

Pahin virhe kitarassani oli se että siitä katkes aluksi kieliä parin viikon välein, mutta tallapalojen viilaamisella pääsi sitten siitäkin vaivasta.

T- Edelleen erittäin tyytyväinen ja iloisesti yllättynyt Bentonin kannattaja!

• Kirk

Laatukitara (hohhoijaa, sanotaan nyt vaikka Fender/Gibson, ja hyvä yksilö) alkaa erottua vasta sitten, kun vaaditaan soundeilta sitä viimeistä silausta tai sitä tiettyä taianomaista sävelten harmonisten monikertojen erottelukykyä. Se joka tietää, mitä tarkoitan, niin osaa kuvitella, kun koko soitin värähtelee ja soittajan soittotatsi on mukana tuottamassa ääntä. Lisäksi puulaadut, puun ikä, kuivatus- ja valmistusprosessi jne vaikuttavat tässä laatukategoriassa.

Jos soittaa treenikämpällä (saati makuukamarissa) kuolometallisoundeilla, niin kannattaa investoida kalliin kitaran sijasta, kohtuulliseen kitaraan (esim. H-B) hyvään 30..50W pikkuvahvistimeen ja kunnon pedaleihin tai multiefektiin. Näin soittoon ja harjoitteluun tulee innostusta, eikä jää polkemaan paikoilleen, kun voi kokeilla omia soundeja ja hakea sitä omaa tyyliä.

• Morkkis

Olen pitkään erilaisten soittimien kanssa pelannut. Voin sanoa käytännön kokemuksen perusteella seuraavaa.
      Mikäli soitat vain harvoin ja silloinkin alavireistä powersointuista metalliräimettä, niin HB käy. missään muussa tapauksessa ehdoton EI!!!
      HB:n body esim. ei ole puuta vaan epämääräistä puu massaa joka saadaan aikaiseksi kun sekoitetaan liimaa ja puupölyä. Ja tästä johtuen, tyhmäkin tajuaa, että tuollainen body ei soi!!!
      Mikäli aiot jatkaa musiikkiharrastustasi pidemmälle niin vaihda HB:si nopeasti pois ja osta joku muu. Vaikka samanhintaluokan IBANEZ GA30, joka on jo huomattavasti parempi.

T: Soitinkorjaaja

• harley benton

En tiedä voihan se olla että niissä 60 euron stratoissa on body kuitupuristetta, mutta ainakin mun lp kopiossa on leppä body ja vaahtera kaula ja uskon kyllä vakaasti että niin on tuossa sg:ssäkin
        senhän voi aina varmistaa sähköpostilla tai soittamalla.

• Kokeillut
        harley benton kirjoitti:

En tiedä voihan se olla että niissä 60 euron stratoissa on body kuitupuristetta, mutta ainakin mun lp kopiossa on leppä body ja vaahtera kaula ja uskon kyllä vakaasti että niin on tuossa sg:ssäkin
        senhän voi aina varmistaa sähköpostilla tai soittamalla.

asia on noin kuin "Morkkis" asian ilmoitti. Thomann ilmoittaa että runko olis jotain puuta, mutta todellisuudessa se on puristetta. Olen nimittäin pari erilaista ja eri hintaluokan malleja rikkonut tahallisesti lavalla. Sorry. Joissain "kalliissa" bentoneissa on sentään viilutus purun päällä.

• HB omistaja
        Kokeillut kirjoitti:

asia on noin kuin "Morkkis" asian ilmoitti. Thomann ilmoittaa että runko olis jotain puuta, mutta todellisuudessa se on puristetta. Olen nimittäin pari erilaista ja eri hintaluokan malleja rikkonut tahallisesti lavalla. Sorry. Joissain "kalliissa" bentoneissa on sentään viilutus purun päällä.

On varmasti totta toi... painaa aika pirusti toi runko ja akustinen soundi on vähä outo.

Väliaikaiseksi hätävarakitaraksi harley on barhaimmillaan (pahimmillaan), mutta onneksi se on vain olemassa pitääkseen soittotatsia päällä ettei pääse kylmenemään. Multiefektin läpi soitettuna oikeaa soundia ei onneksi huomaa niin helposti

Harleystä pitää päästä eroon heti ku rahat Gibsonin Sg specialiin on kasassa.

Onkos muuten Sg Special Fadedis mitään mitä pitäs tietää? Ettei satu taas merkkivalmistajan halppis käteen niin ku aikanaan ku ostin 90-luvulla Jacksonin hevikepin ja se oli hirvee kasa ******. Ois pikkasen hauskaa laittaa lähes tuhat egee turhaan...

• tommi tommi

sinnehän se ruuvimeisseli upposi kuin vanhaan muoriin konsanaan. terve morkkis

• peavey raproria?
        Kokeillut kirjoitti:

Mä oon köyhä sähkökitaraa tekee silti mieli. Kerrotko jos olet hajottanut myös peavey raptoreita, onko nekin jotain puu-liima massaa? Thomanin nettisivuilla ei uskalleta kertoa mistä raptorit on tehty....

• htrh
        peavey raproria? kirjoitti:

Mä oon köyhä sähkökitaraa tekee silti mieli. Kerrotko jos olet hajottanut myös peavey raptoreita, onko nekin jotain puu-liima massaa? Thomanin nettisivuilla ei uskalleta kertoa mistä raptorit on tehty....

saata sen selville kun lähetät sinne sähköpostia

• Kokeillut
        peavey raproria? kirjoitti:

Kitaran, nyt siis puhutaan vain sähkökitaroista, body voi olla monenlainen. Esim. Jos tilaat custom kitaran niin sen body on yleensä tehty kolmesta puupalasta. Mitä vähemmän puupaloja; sen parempi sointi. Johtuen siitä että jokainen liimasauma "tukkeuttaa" resonaa. Ideaali kitara olisi yhdestä puusta, kaulaa myöden, rakennettu. No, otetaan vaikka Fenderin kitarat. Meksico mallit on 4-7 puupalaa, American mallit 3-4 palaa. Melkein voi sanoa että alle 700€ kitara on useasta palasta kasattu. Taas jos kitaran väritys on transparent niin puut on valikoitu paremmin, kun taas muut maalipinnat kätkee alleen yllätyksiä. Huomautuksena voin sanoa että esim epiphone mainostaa että suurin osa heidän kitaroista olisi mahonkia. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Niissä on ohut mahonki viilutus jonkun, mikä lie, puun päällä. Tuo peavey raptor on "puuta" mutta huonoa sellaista. Käy kuitenkin paremmin aloittelevalle soittajalle kuin edullinen HB. Jos mahdollista niin osta liimakaulainen kitara alkuun(tottakai tästäkin asiasta kaikki on eri mieltä. Mutta helppo todentaa vaikka kotona. Laita kaksi viivotinta limittäin (noin 5cm) ja teippaa toisiinsa. nyt kokeile pöydän reunaa vasten sointia näpäyttämällä viivoitinta alaspäin. Toista koe siten että liimaat hyvällä liimalla viivottimet toisiinsa.;) ) Ja tuota Peaveyn kitaraa saa Suomenkin musakaupoista lähes samaan hintaan (kun vaan tinkii)kuin Thomanilta. Ja mikäli soitin ei miellytä niin AINA helpompi asioida Suomalaisessa kaupassa. Toivottavsti oli apua valintaan.

• armi
        Kokeillut kirjoitti:

Kitaran, nyt siis puhutaan vain sähkökitaroista, body voi olla monenlainen. Esim. Jos tilaat custom kitaran niin sen body on yleensä tehty kolmesta puupalasta. Mitä vähemmän puupaloja; sen parempi sointi. Johtuen siitä että jokainen liimasauma "tukkeuttaa" resonaa. Ideaali kitara olisi yhdestä puusta, kaulaa myöden, rakennettu. No, otetaan vaikka Fenderin kitarat. Meksico mallit on 4-7 puupalaa, American mallit 3-4 palaa. Melkein voi sanoa että alle 700€ kitara on useasta palasta kasattu. Taas jos kitaran väritys on transparent niin puut on valikoitu paremmin, kun taas muut maalipinnat kätkee alleen yllätyksiä. Huomautuksena voin sanoa että esim epiphone mainostaa että suurin osa heidän kitaroista olisi mahonkia. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Niissä on ohut mahonki viilutus jonkun, mikä lie, puun päällä. Tuo peavey raptor on "puuta" mutta huonoa sellaista. Käy kuitenkin paremmin aloittelevalle soittajalle kuin edullinen HB. Jos mahdollista niin osta liimakaulainen kitara alkuun(tottakai tästäkin asiasta kaikki on eri mieltä. Mutta helppo todentaa vaikka kotona. Laita kaksi viivotinta limittäin (noin 5cm) ja teippaa toisiinsa. nyt kokeile pöydän reunaa vasten sointia näpäyttämällä viivoitinta alaspäin. Toista koe siten että liimaat hyvällä liimalla viivottimet toisiinsa.;) ) Ja tuota Peaveyn kitaraa saa Suomenkin musakaupoista lähes samaan hintaan (kun vaan tinkii)kuin Thomanilta. Ja mikäli soitin ei miellytä niin AINA helpompi asioida Suomalaisessa kaupassa. Toivottavsti oli apua valintaan.

Taidan sittenkin hommata mieluummin sen peavey raptorin kuin harley bentonin, jos se peavey sentään on puuta, vaikka kehnonpuoleistakin sellaista, tuohan on hinnaltaan yhtä halpa kuin harley bentonit, kun 155 euroon kuuluu kitaran lisäksi peaveyn 15 w vahvistin, johto ja säilytyslaukku. HB kitarapaketit ei oo juurikaan halvempia.. Joskus sitten hamassa tulevaisuudessa kun voitan lotossa ostan kalliimman ;-)

• William

kyllähän tuo varmaan aloittelijalle menee.. kavereilla on hb strato mallinen ja non iha hyviä hintasekseen (about 100e) Strato vaan on paska malli.. Sitä mieltä neki ovat. Eihän tuossa elektroniikat hyviä ole mutta menee. Keikalle enkä yleisille paikoille hb:n kans kyllä menis.Osta pois.Mutta jos hirveen polttava tarve ole niin säästä rahat ja osta epin versio..

• rfbgn

Olen itse ostanut/tilannut thomannilta 95e kitaran ja se on todella hyvä eikä mikään muovista tehty keppi jota sanotaan. Kokeilkaa ennen kun puhutte tollast.

• cimble

itselläni on hb:n sähkö akustinen kitara ja akustinen basso sekä sähkökitara kaikki pelittää tosi hyvin ja tolla hinta/laatusuhteella varsinkin.varsinkin se akustinen basso 158euroo eli ilmainen
      ja ihan huippu peli.
      mutta ostin sieltä myös sähkömandoliinin
      siinä piti fiilata talloja molemmista päistä milli tolkulla. Alkuperäisessä kunnossa siitä ei olis saanut mitään järkevää ääntä.

• tommi tommi

kylläpä soitatte PASKOILLA VEHKEILLÄ.

• zdfh
        tommi tommi kirjoitti:

kylläpä soitatte PASKOILLA VEHKEILLÄ.

kannattaa ostaa niin hyvä kitara kuin mahollista eikä mitään postimyyntilelua. ite hankin espin ltdeen

• juuri
        zdfh kirjoitti:

kannattaa ostaa niin hyvä kitara kuin mahollista eikä mitään postimyyntilelua. ite hankin espin ltdeen

ja itsehän hankin oman esp ltd:ni postimyynnistä sama kai se on mistä sen hankkii mutta noista harrikoista ei ole mulla mitään hyvää sanottavaa T. exowner

• hyvä

älkää ny niitä mainostako kovin ku aatelkaa vähän että ihmiset ottaa nuita teän ylistyksiä ihan todesta ja ostavat sitten niitä sahajauho kitaroita ja menee hyvän sähkökitaran pesämuna rahasto ihan hukkaan!!

• cimble
        hyvä kirjoitti:

älkää ny niitä mainostako kovin ku aatelkaa vähän että ihmiset ottaa nuita teän ylistyksiä ihan todesta ja ostavat sitten niitä sahajauho kitaroita ja menee hyvän sähkökitaran pesämuna rahasto ihan hukkaan!!

Itse kehun HB vehkeitä vain niiden hinta/ laatusuhteen takia. Mulla täytyy olla paljon leluja mitä soittaa niin en mä voi jokaiseen Kitaraan bassoon sähköviuluun tai muuhun leluun sijoittaa 3000euroa. Jos soittaisin vain esim kitaraa niin voisin jopa harkita makasavani vähän merkkilisääkin siitä.Eikä ne tosiaankaan niin huonoja ole että jonkun soittointo siitä laantuisi. Kyllä niitä on paljon sellasia kun vanhemmat ostaa marsut ja gibsonit pojalle ja hetken on komeeta ja sit myydään pois.

• Berberos
        zdfh kirjoitti:

Noh joo.. ei kai se ltd vielä ihan huippuunsa viritetty värkki ole tai "niin hyvä kitara kuin mahollista"...
        Ite tein kovasti töitä, ja kun rahaa oli ku rakennusmestarilla, ostin Ibanezin Prestigen.

Eihän hinta aina laatua takaa, mutta tämä on niin hyvä kuin mahdollista

• jkjkojihhh
        zdfh kirjoitti:

piti nyt vielä laittaa siihen itse hankkimasi kitara... pappa betalar, et varmasti ole itse ikinä kokeillut hbtä ja en usko soitto taitosi olevan hyvin korkea...

• LottoKeisari

Olette te lapset vaan surkeita.

• Juha123434

"Kyllä niitä on paljon sellasia kun vanhemmat ostaa marsut ja gibsonit pojalle ja hetken on komeeta ja sit myydään pois."

Eli siis kannattaa ennemmin ostaa se vähän käytetty Gibsoni pois kuleksimasta kun niitä on kerran niin paljon tarjolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      271
      4979
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      46
      3519
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      89
      3474
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2649
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1833
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1630
    7. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      16
      1463
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1448
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1045
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1035
    Aihe