Jeesus/Budha !!!??!!!!

Anonyymi

Onko Jeesus realistisempi kuin Budha ?????

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus joutuu myöntämään Johanneksen Kirjeessä: ISÄ SINÄ ITSE OLET TODELLISUUS. Eli Jeesus ei ole kovin totuudellinen, vaan melko paheellinen hahmo. Hän on yksi Jumalan Pojista ja Johanneksen Ilmestyksessä hän kutsuu itseään nimellä: Se kirkas kointähti eli Lucifer. Islam opettaa, että IBLIS (saatana, lucifer) oli henki, joka lähtee Jumalan luota ja samaa he opettavat Jeesuksesta. Hän on henki, joka lähtee Jumalan luota. Enkelien kapinan johtohahmoja siis.

      Mitä tulee Buddhalaisuuteen niin he opettavat paljon eräästä toisesta Jumalan Pojasta eli Apollyonista eli Abaddonista, eli syvyyden enkelistä. Tuota Apollyonia nimitetään myös Armoksi ja hänellä on nuolikotelossaan nuolina itse armo tai rakkaus.

      Apostoli Paavali opetti, että on NELJÄ PUOLUETTA: Pietarin, Paavalin, Apollyonin ja Kristuksen. Lopussa tullaan havaitsemaan se, joka heistä on opilleen ollut uskollisin. Tänä vuoden 2000-2043 Lopun hetkenä on tultu havaitsemaan, että ainakin Kristus itse on pudonnut pelistä pois. Jäljellä on kolme kilpailijaa enää: Pietari, Paavali, Apollyon. Vaikka epäilen kyllä myös Paavalin jo pudonneen Ranskan vallankumouksen myötä pois pelistä.

      Tulee muistaa alati, että kaikki Jumalan Pojat valikoivat ihmisten keskuudesta kaikki tahtomansa naiset puolisoikseen ja synnyttivät demoneja heidän kanssaan. Ja vielä sekin, että tuon Jumalan Poikien hyökkäyksen jälkeen maa päätettiin tuhota vedenpaisumuksella. Tuo Jumalan poikien aikaansaama hedelmä on tuosta tuskin muuksi muuttunut.

      Buddhan saarnaama Apollyon kestää pitempään kuin Kristus, mutta osottautuu lopulta pettymykseksi myös hän.

      • Eräässä taistelussa Krishna tulee tuhoamaan jälleensyntyneen Buddhan koska tämä on yhä liikaa kiintynyt omaan sukuunsa ja vanhempiinsa.
        Myös Krishna on serafim enkeli, joka luultavasti on langenneiden enkeleiden joukossa.
        Ymmärrän kyllä vastenmielisyytesi sitä tosiasiaa kohtaan, jonka raamattu ilmaisee: Koko maailma on pahan vallassa.
        Ei ole helppoa uskoa heidän kaikkien olevan pahoja poikia kun miljoonat ihmiset ylistävät heidän suuruuttaan. Mulle se ei ole mikään ongelma kuitenkaan. Olen lukenut raamatun useita kertoja lävitse ja pienen pätkän Dhammapadaa. Kieroja ja sairaita kirjoja molemmat. Niiden kirjoittajat todella tarvitsevat lääkitystä.

        Kristus on paljon tehnyt hyvää ihmeitä tekevällä voimallaan eikä pelkästään pahaa, mutta NIIN ON JUMALA MAAILMAA RAKASTANUT ETTÄ ANTOI OMAN AINOKAISEN POIKANSA, JOTTA JOKAISELLA OLISI IKUINEN ELÄMÄ JOKA HÄNEEN USKOO. Se tarkoittaa, että Jumala itse on tykästänyt ja valinnut pahan hyvän asemesta.

        Jos vain vaivaidut lukemaan raamatun lävitse niin tulet huomaamaan, että se on täynnä väkivaltaa ja muuta sairasta touhua.

        Buddha voittaa toki Jeesuksen, mutta häviää lopulta kuitenkin Krishnalle? Jumalan Poikia kaikki ja Jumalan Poikien metkut heillä on mielessään eniten. Tulee muistaa, että vanha egyptiläinen viisauskirjallisuus kertoo paljon Jumalan poikien luonteesta ja toimintatavoista. He vaativat ehdotonta palvontaa ja heille ei saa kertoa yhtäkään huonoa uutista, vaan ainoastaan positiivisia asioita jne.


      • Anonyymi
        alfa123om kirjoitti:

        Eräässä taistelussa Krishna tulee tuhoamaan jälleensyntyneen Buddhan koska tämä on yhä liikaa kiintynyt omaan sukuunsa ja vanhempiinsa.
        Myös Krishna on serafim enkeli, joka luultavasti on langenneiden enkeleiden joukossa.
        Ymmärrän kyllä vastenmielisyytesi sitä tosiasiaa kohtaan, jonka raamattu ilmaisee: Koko maailma on pahan vallassa.
        Ei ole helppoa uskoa heidän kaikkien olevan pahoja poikia kun miljoonat ihmiset ylistävät heidän suuruuttaan. Mulle se ei ole mikään ongelma kuitenkaan. Olen lukenut raamatun useita kertoja lävitse ja pienen pätkän Dhammapadaa. Kieroja ja sairaita kirjoja molemmat. Niiden kirjoittajat todella tarvitsevat lääkitystä.

        Kristus on paljon tehnyt hyvää ihmeitä tekevällä voimallaan eikä pelkästään pahaa, mutta NIIN ON JUMALA MAAILMAA RAKASTANUT ETTÄ ANTOI OMAN AINOKAISEN POIKANSA, JOTTA JOKAISELLA OLISI IKUINEN ELÄMÄ JOKA HÄNEEN USKOO. Se tarkoittaa, että Jumala itse on tykästänyt ja valinnut pahan hyvän asemesta.

        Jos vain vaivaidut lukemaan raamatun lävitse niin tulet huomaamaan, että se on täynnä väkivaltaa ja muuta sairasta touhua.

        Buddha voittaa toki Jeesuksen, mutta häviää lopulta kuitenkin Krishnalle? Jumalan Poikia kaikki ja Jumalan Poikien metkut heillä on mielessään eniten. Tulee muistaa, että vanha egyptiläinen viisauskirjallisuus kertoo paljon Jumalan poikien luonteesta ja toimintatavoista. He vaativat ehdotonta palvontaa ja heille ei saa kertoa yhtäkään huonoa uutista, vaan ainoastaan positiivisia asioita jne.

        Gautama Buddha toki voittaa Jeesuksen, koska raamatun Jeesus on fiktio satuhahmo. Gautama puolestaan on ollut olemassa. Buddhan opetukset myös ihan toimivia eivätkä edellytä sokeaa uskoa.


      • Anonyymi

        Varmasti kumpikin on ollut olemassa.


    • Anonyymi

      Jeesus elää, Buddha ei. Siitä voi jo jotain päätellä...

      • Anonyymi

        Jeesus elää vain mielikuvituksessa. Alkuperäinen Jeesussatu on kopioitu egyptiläisten Horus- ja Osirislegendoista. Egyptiläisillä oli myös 12 opetuslasta, ristiinnaulitseminen oli myös, neitseellinen syntymä jne. Kopioita ovat kristityiden legendat.


      • Buddha on sentään tosistara.

        Primus inter pares.


    • Anonyymi

      Molempien tutkimisesta voi olla hyötyä. Totuushan ei siitä kärsi eikä suutu, jos sen kyseenalaistaa ja tutkii rehellisesti ja läpikotaisin.

      Buddha kehotti yhdessä sutrassa munkkeja hyväksymään hänen opetuksensa vasta sitten kun itse ovat nähneet että se toimii.

      Sokealle uskoon ei buddhan opeissa ole tilaa, vaan kaikki käy ymmärryksen kautta. Tätä varten pitää tietysti olla sen verran uskoa että harjoittaa opetusta vähän. Buddhan aikaan uskoa ei tarvinnut olla, koska mm. seuraajajoukot olivat itse käytöksellään ja olemuksellaan riittävä todiste opetuksen tehokkuudesta. (Kso. sutra: "Monuments To The Dhamma". Löytyy myös englanniksi ääneen luettuna netistä).

      Jeesuksen opetukset ovat monet niin mystisiä ettei niitä ymmärretä oikein, ja moni ymmärretään väärin. En kyseenalaista Jeesusta itseään, mutta kylläkin sen mitä hänestä on jälkeenpäin kirjoitettu ja miten niitä on tulkittu. Monet suuret kristityt lahkot tulkitsevat raamattuakin aivan räikeästi ja ilmiselvästi väärin. Jeesus sanoi että "Mitä niittää sitä kylvää", ja myös "taivasten valtakunta on teidän sisimmässänne" (eli olotila). Lisäksi hän sanoi että kedon kukat ovat niin puhtaita sisimmästään ettei ihmiset sitä ymmärrä. Tällä hän tarkoitti että niiden todellinen olemus on mielen koukeroista puhdas. Jeesuskin pyrki vapauttamaan ihmisten mielet niiden taakasta ja kärsimyksestä, mikä vaikuttaa siis pidemmälle kuin tähän nykyiseen elämään.

    • Anonyymi

      Buddha ei ole jumala, eikä häntä ole tarkoitus sellaisena palvoa. Se mitä monin paikoin buddhalaisten maiden käytännön todellisuudessa tapahtuu, onkin sitten toki eri juttu.

      Jeesushan puolestaan ilmaisee Uuden Testamentin kirjoituksissa olevansa yhtä/yksi isän (Jumala) kanssa.

    • Anonyymi

      Buddhalaisuus on ainakin realistisempaa kuin nykyinen kristinusko, joka tuntuu olevan keskittynyt ihmisten ajamiseen pois ja riitelemiseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe