Sunnuntaiaamun tuumaus

Mietiskelin sellaisen hauskan ajatelman. Otettais vaikka sata ihmistä, tietysti 50/50 naisia ja miehiä. Pistettäis ne riviin vierekkäin. Jokainen sais kertoa itsestään 5 hyvää ja 5 huonoa juttua.

Sitten pysäytettäis maailma ja tyypit... pause päälle. Yks kerrallaan jokainen saisi järjestää itsensä paremmuusjärjestykseen. Edestäpäin katsoen vasemmalle hyvät tyypit, oikealle taas paskat tyypit. Niin mitähän syntyis?

Mua itseäni kiinnostais ääripäät. Miksi niille olis tärkeää itse joko olla huono tai helkutin hyvä? Sitten mulla olis veikkaus, että itsensä keskisakkiin laittaneet oisivat tyytyväisimpiä itseensä.

Ja toisaalta kun miettis, niin ihmisenä kaikki olisi oikeasti ihan samalla viivalla.

Koettahan vois vielä jatkaa, että joksinen sais siirtää yhden tyypin jompaan kumpaan laitaan, jos haluaa, kun hänestä se on väärässä kohti. Sekin olis mielenkiintoista. Miksi sekin on jollekulle tärkeää, onko joku hyvä vai ei?

Ei kellään lojuis sellaista ”pausetinta” nurkissa? 😁

52

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinut sijoitettaisiin äärinurkkaan.

      • Ei se minua haittais... itse sijoittaisin vaan itseni keskelle, koska en itse pidä itseäni yleensäkään sen huonompana kuin parempanakaan kuin kukaan muu. Ja minusta ääripäissä syystä tai toisesta pönöttävät ois ihan yhtä hyviä kuin minä itse, se rivi olis vain ihmisen luoma illuusio.

        Sehän tässä mua kiinnostaakin, että miksi pitäisi järjestää joko itsensä tai joku toinen rivissä tiettyyn ääripäähän? Mitä siitä oikeasti on edes hyötyä kenellekkään?


      • Disse kirjoitti:

        Ei se minua haittais... itse sijoittaisin vaan itseni keskelle, koska en itse pidä itseäni yleensäkään sen huonompana kuin parempanakaan kuin kukaan muu. Ja minusta ääripäissä syystä tai toisesta pönöttävät ois ihan yhtä hyviä kuin minä itse, se rivi olis vain ihmisen luoma illuusio.

        Sehän tässä mua kiinnostaakin, että miksi pitäisi järjestää joko itsensä tai joku toinen rivissä tiettyyn ääripäähän? Mitä siitä oikeasti on edes hyötyä kenellekkään?

        Lisättäkööt, että minulle tärkeämpää olisi sieltä ns. Huonojen päästä nostaa joku siihen keskelle. Se joka näyttää surkeimmalta. En näkisi syytä puottaa edes jotain minusta mulkulta vaikuttavaa vasemmalta jonon viimeiseks oikealle.... se nappasis itsensä takas jotenkin... mutta jos joku itseään surkeana pitävä tajuais, miten hyvä tyyppi oikeasti onkaan, siitä sais ainakin itse hyvän mielen.... mutta onko siinäkin sellainen oma lehmä ojassa? Onko se täysin pyyteetöntä? Siinäpähän saa taas miettiä...


      • Disse kirjoitti:

        Lisättäkööt, että minulle tärkeämpää olisi sieltä ns. Huonojen päästä nostaa joku siihen keskelle. Se joka näyttää surkeimmalta. En näkisi syytä puottaa edes jotain minusta mulkulta vaikuttavaa vasemmalta jonon viimeiseks oikealle.... se nappasis itsensä takas jotenkin... mutta jos joku itseään surkeana pitävä tajuais, miten hyvä tyyppi oikeasti onkaan, siitä sais ainakin itse hyvän mielen.... mutta onko siinäkin sellainen oma lehmä ojassa? Onko se täysin pyyteetöntä? Siinäpähän saa taas miettiä...

        Eikö se mitätöisi koko kokeen? Ottaisit tyypin joka sinusta näyttää surkealta ja sijoittaisit tämän niiden joukkoon jotka sinusta näyttää paremmilta.


      • Partakaveri kirjoitti:

        Eikö se mitätöisi koko kokeen? Ottaisit tyypin joka sinusta näyttää surkealta ja sijoittaisit tämän niiden joukkoon jotka sinusta näyttää paremmilta.

        Niin, siis suomennettuna koittaisin saada häntä ymmärtämään, että on yhtä upea ihminen kuin kaikki muut.... mutta eihän siinä niin käy... toiveajattelua. 😬


    • "Edestäpäin katsoen vasemmalle hyvät tyypit, oikealle taas paskat tyypit. Niin mitähän syntyis? "

      sinä kun et koskaan suostu näkemään että naisissakin voisi olla vikaa siinä sun jonossa ois sitten 50 naista vasemmalla, disse keskellä hyvimpänä miestyyppinä (sanoit tuolla että laittaisit itsesi keskelle) ja sitten kaikki muut paskemmat miehet sinusta oikealle :D Joo, ei se niin mene, kyllä siellä oikeasti varmaan sekoittuisi ne naiset ja miehet, naisia saattaisi olla jopa enemmän vasemmalla.

      No minä voisin laittaa itseni sinne vasemman puolimmaiseksi ja sitten olisi 99 paskempaa tyyppiä minusta oikealle, joo, se olisi hyvä jako :D

      • harkittunai korjaan eli ei kun siis oikealla saattaisi olla enmmän naisia.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        harkittunai korjaan eli ei kun siis oikealla saattaisi olla enmmän naisia.

        Eläpäs nyt säädä peltiheikki hei! 😂

        Itse voi asettua tiettyyn kohtaan ja toisessa testissä voit halutessasi siirtää yhtä. 😃☝️

        Tässä läksin aamulenkille pyörällä... nyt polkusellaisella. Ja mietin, että mä siirtäisin itseni siihrn keskelle, muttrn siirtäis ketään muuta kakkososassa mihinkään.... sehän oli halutessaan. En oikeesti haluais siirtää itseänikään minnekkään, mutta jos ois pakko, niin keskelle...tietysti kahden naisen väliin. 😬👌 Sen verran oisin ovela...😎


    • Anonyymi

      Sun ajatusmaailma oli takuulla yksi syy eroon. Tuossa ei ole mitään hauskaa ajatelmaa, ehkä suljetulla osastolla ajateltaisiin niin.

      • No ennemmin niin kuin naapurin Jorman ajatusmaailma! 😂😂😂

        Ei tässä ajatuksessa kai mitään hauskaa olekaan. Vaan jos vois tehdä tälläsen kokeen, se ois hauska.

        Tulos vois olla tyly monesta tietty, mutta niinhän täälläkin jo tehdään! Sinäkin siinä... näkeehän tuon kommentistas, mutta se on sun ongelma, ei mun. Ei tää mitään muuta, ihmisten itse pitäis osata muuttua ja pitää huolta itsestään.

        Hitsin kaunis päivä täällä muuten! 😎


    • Minä vetäisin turpaan niitä kaikkia muita 49 miestä ja kahmisin kaikki naiset itselleni. Omnivori kun olen, pidettäisiin sitten kunnon joukko-orgiat.

      • Toiveajattelua. Makaisit heti ensimmäisen luönninyrityksen jälkeen äxänä maassa ja otettais varajäsen samalla ovenavauksella, kun sut raahattais nilkat suorina elpymään. 😁


      • Disse kirjoitti:

        Toiveajattelua. Makaisit heti ensimmäisen luönninyrityksen jälkeen äxänä maassa ja otettais varajäsen samalla ovenavauksella, kun sut raahattais nilkat suorina elpymään. 😁

        En pitänyt tuosta ajatuksesta 😬

        🤣


      • Partakaveri kirjoitti:

        En pitänyt tuosta ajatuksesta 😬

        🤣

        No ei tuolla kukaan vetelis ketään turpaan. Kliinisen tieteellinen koe nääs! 😂


    • Mä en ymmärrä tollaisia ajatusleikkeja.... Samaa ätmi paskaa jauhettu tällä palstalla jo vuosia... Ytm-ktm-ätmi.

      • No sä ootkin niin vakava tyyppi. Mees vaan etsiskelee niitä neitsyitäs siitä. 😝


      • Lainaus:

        -Ja toisaalta kun miettis, niin ihmisenä kaikki olisi oikeasti ihan samalla viivalla.-

        Sano mulle millon kaikki ihmiset ovat olleet tässä maailmassa samalla viivalla? Kun ei ole, niin ei ole...Ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan.


      • Disse kirjoitti:

        No sä ootkin niin vakava tyyppi. Mees vaan etsiskelee niitä neitsyitäs siitä. 😝

        Yritin painaa sulle peukkua, mutta kännykkä päättikin laittaa sen bleidille.


      • blade83 kirjoitti:

        Lainaus:

        -Ja toisaalta kun miettis, niin ihmisenä kaikki olisi oikeasti ihan samalla viivalla.-

        Sano mulle millon kaikki ihmiset ovat olleet tässä maailmassa samalla viivalla? Kun ei ole, niin ei ole...Ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan.

        No onhan ne, ihmiset vaan kuvittelee asettavansa itsensä ja toisia viivan erinurkkiin.... sinusta se on jopa elämän tärkeimpiä asioita, mitä olen ymmärtänyt. Mutta sä vedät elämääsi niin... mulle sama. 😎


      • Partakaveri kirjoitti:

        Yritin painaa sulle peukkua, mutta kännykkä päättikin laittaa sen bleidille.

        Ei kuules mitään. Mä en elä peukuista. Mun yks peukku on tossa parkissa.... lyön kypärän päähän ja meen hurauttaa sillä taas johonkin...😎


      • Disse kirjoitti:

        No onhan ne, ihmiset vaan kuvittelee asettavansa itsensä ja toisia viivan erinurkkiin.... sinusta se on jopa elämän tärkeimpiä asioita, mitä olen ymmärtänyt. Mutta sä vedät elämääsi niin... mulle sama. 😎

        Miksi valehtelet?....
        Eniten minua ärsyttää ihmisissä just toi teko hyveellisyys, kaksinaamaisuus sekä epäaitous...Populismi.
        Ihmset sanovat toista ja tekevät toista....Ei sellaisten ihmisten sanoilla ole mitään arvoa / merkitystä.

        Jos koet, että ihmiset ovat saman arvoisia niin sitten voisit esim. ottaa seuraavan naisystäväsi vaikkapa jostain hiv-positiivisesta roskiksia penkovasta alkkiksesta, koska koet hänen olevan samanarvoinen kuin joku menestyneempi on...Hoh hoijaa. Mieti vähän mitä puhut vai oletko tyhmä.


      • Disse
        blade83 kirjoitti:

        Miksi valehtelet?....
        Eniten minua ärsyttää ihmisissä just toi teko hyveellisyys, kaksinaamaisuus sekä epäaitous...Populismi.
        Ihmset sanovat toista ja tekevät toista....Ei sellaisten ihmisten sanoilla ole mitään arvoa / merkitystä.

        Jos koet, että ihmiset ovat saman arvoisia niin sitten voisit esim. ottaa seuraavan naisystäväsi vaikkapa jostain hiv-positiivisesta roskiksia penkovasta alkkiksesta, koska koet hänen olevan samanarvoinen kuin joku menestyneempi on...Hoh hoijaa. Mieti vähän mitä puhut vai oletko tyhmä.

        No ei mun tartte valehdella. Kyllä mä voin olla ihan huoletta mitä mieltä mua huvittaa.

        Ehkä säkin joskus tajuat, että teet yhden mitättömän virheen jossain ja vahingossa ja toi sun kuplas puhkeaa. Huomaatkin, ettet voi yhtään mitään millekkään vastoinkäymiselle, jos ne vaan sattuu.

        Mutta elä vaan varovasti poju... sehän on nyt sun unelma. 😃


      • Disse kirjoitti:

        No ei mun tartte valehdella. Kyllä mä voin olla ihan huoletta mitä mieltä mua huvittaa.

        Ehkä säkin joskus tajuat, että teet yhden mitättömän virheen jossain ja vahingossa ja toi sun kuplas puhkeaa. Huomaatkin, ettet voi yhtään mitään millekkään vastoinkäymiselle, jos ne vaan sattuu.

        Mutta elä vaan varovasti poju... sehän on nyt sun unelma. 😃

        Vastoinkäymisiä ja onnettomuuksia voi sattua kenelle vaan, mutta silti voi välttää tietoisia virheitä elämässään, mutta ei tässä keskustelussa nyt siitä ollut kysymyskään......Ihmisen arvo määräytyy enimmäkseen geeniperimässä ja sen jälkeen sitten omilla valinnoilla ja toimilla elämässä tiettyyn pisteeseen saakka. Omaa ns. tasoaan = arvoaan voi sekä nostaa, että laskea elämässään omilla toimillaan ja elämäntavoillaan.

        Ne ketkä kieltävät tuon asian ovat ihan puhtaasti yksinkertaisia populistisia valehtelijoita.


      • blade83 kirjoitti:

        Vastoinkäymisiä ja onnettomuuksia voi sattua kenelle vaan, mutta silti voi välttää tietoisia virheitä elämässään, mutta ei tässä keskustelussa nyt siitä ollut kysymyskään......Ihmisen arvo määräytyy enimmäkseen geeniperimässä ja sen jälkeen sitten omilla valinnoilla ja toimilla elämässä tiettyyn pisteeseen saakka. Omaa ns. tasoaan = arvoaan voi sekä nostaa, että laskea elämässään omilla toimillaan ja elämäntavoillaan.

        Ne ketkä kieltävät tuon asian ovat ihan puhtaasti yksinkertaisia populistisia valehtelijoita.

        Kuka näkee ihmisen arvon mitenkin... sulla on tollanen tapa nähdä asioita, mutta mun tapa on sama mikä meillä jokaisella on luonnostaan lapsena. Siinä ei katsota sukupuolta tai mitään arvoa, kun yhdessä leikitään. Se on aitoa kanssakäymistä. Lapiolla ohtaan jos hajottaa mun kakun . 😬👌

        Siks minusta noi geeniperimät ja muut on joutavia, mutta sinä saat toki niin miettiä...


    • Tuossa vaan voi tulla sellainen ongelma että sinä mahdollisesti ajaudut reunaan. Sanotaan että kymmenen ensimmäistä on asemoinut itsensä keskelle riviin. Yhdestoista tulee ja survoo itsensä keskelle jolloin ne kymmenen aiempaa hajaantuvat enemmän reunoille, seuraavakin tulee keskelle. ja taas reunat ovat kauempana keskustaa vaikka itsensä sinne asemoivat.
      Sama jos yhden siirrät keskemmälle niin ne aiemmin keskemmällä olleet siirtyvät reunoille.

      Sinällään olisi myös mielenkiintoista seurata sitä moniko siirtää sieltä huonompien päästä keskemmälle; veikkaan että enemmistö suhteessa siihen että mentäisiin toiseen reunaan sanomaan että et sinä noin hyvä ihminen ole.

      • Tuo on helppo ratkaista. Laittaisi sinne ihan oikeimpaan reunaan jakopisteen ja hutaisi "Ilmaisia ämpäreitä! Ilmaisia ämpäreitä!" paskimmat tyypit änkeäisi jonossa ensimmäisiksi ja jako tulisi sitäkautta ihan oikein. Sitten vain vielä "Käännös oikeaan...päin!" niin tulisi rintamasuuntakin oikein.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tuo on helppo ratkaista. Laittaisi sinne ihan oikeimpaan reunaan jakopisteen ja hutaisi "Ilmaisia ämpäreitä! Ilmaisia ämpäreitä!" paskimmat tyypit änkeäisi jonossa ensimmäisiksi ja jako tulisi sitäkautta ihan oikein. Sitten vain vielä "Käännös oikeaan...päin!" niin tulisi rintamasuuntakin oikein.

        No helkatti, johan löyty konstit! 😂


      • Eihän tuossa mitään järkeä olekaan, mutta ei ole ilmaisissa ämpäreissäkään, mutta silti moni lähtis tuohonkin hommaan ilmsisesta ämpäristäkin. 😂


      • Harmaaritari
        Disse kirjoitti:

        Eihän tuossa mitään järkeä olekaan, mutta ei ole ilmaisissa ämpäreissäkään, mutta silti moni lähtis tuohonkin hommaan ilmsisesta ämpäristäkin. 😂

        Ei ole järjellä' sijaa kun ilmaiseksi saa. Sitä on varmaan ämpäreiden perässä ajeltu pitkiäkin matkoja, Ilmainen cokistölkki saa jo moottoritietkin tukkoon:

        https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000005929191.html


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tuo on helppo ratkaista. Laittaisi sinne ihan oikeimpaan reunaan jakopisteen ja hutaisi "Ilmaisia ämpäreitä! Ilmaisia ämpäreitä!" paskimmat tyypit änkeäisi jonossa ensimmäisiksi ja jako tulisi sitäkautta ihan oikein. Sitten vain vielä "Käännös oikeaan...päin!" niin tulisi rintamasuuntakin oikein.

        Itse myös pohdin että lähtötilanteessa suurin ihminen sinne vasemmalle "hyvimmäksi" ja siitä sitten pituusjärjestys kohti toista reunaa.

        Sitten olisin tarkastanut rivin linjan suuntaisesti vasemmalta katsoen.
        Koska isoimman takaa ei muita näy niin kaikki olisivat hyviä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tuo on helppo ratkaista. Laittaisi sinne ihan oikeimpaan reunaan jakopisteen ja hutaisi "Ilmaisia ämpäreitä! Ilmaisia ämpäreitä!" paskimmat tyypit änkeäisi jonossa ensimmäisiksi ja jako tulisi sitäkautta ihan oikein. Sitten vain vielä "Käännös oikeaan...päin!" niin tulisi rintamasuuntakin oikein.

        Miksi ilmaiset ämpärit merkkaavat paskimpia ihmisiä? Niillä on vain omat ämpärit täynä ja hakivat lisää että mahtuu enemmän marjaa kyytiin jotka lahjoittavat köyhille ja vanhainkotiin.

        Ei siinä, ajatuksena kyllä hauska erottelutapa.


      • M184 kirjoitti:

        Miksi ilmaiset ämpärit merkkaavat paskimpia ihmisiä? Niillä on vain omat ämpärit täynä ja hakivat lisää että mahtuu enemmän marjaa kyytiin jotka lahjoittavat köyhille ja vanhainkotiin.

        Ei siinä, ajatuksena kyllä hauska erottelutapa.

        Joo no ajattelin siinä vähän ahneuspuolta mutta totta, oikein tosi tarpeeseen ja hyvään tarkoitukseen äiti teresakin varmaan olisi jonottamassa ämpäriä ja mielellään etujoukoissa ettei vaan jää ilman.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no ajattelin siinä vähän ahneuspuolta mutta totta, oikein tosi tarpeeseen ja hyvään tarkoitukseen äiti teresakin varmaan olisi jonottamassa ämpäriä ja mielellään etujoukoissa ettei vaan jää ilman.

        Kyllähän tuo sana ilmainen on melko voimakas. Ei silti, kyllähän siihen sortui itsekkin vaalien alla. Ei noiden politikkojen juttuja muuten jaksanut kuunnella mutta kun oli makkaraa tai kahvia tarjolla niin kojussahan siellä piti olla esittämässä näsäviisaita kommentteja.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei ole järjellä' sijaa kun ilmaiseksi saa. Sitä on varmaan ämpäreiden perässä ajeltu pitkiäkin matkoja, Ilmainen cokistölkki saa jo moottoritietkin tukkoon:

        https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000005929191.html

        Joo. Jotkut jonottaa tunteja ennen liikkeen aukeamista jotain älytöntä ilmasta skeidaa... en tajua? Tietysti jos ei ole muutakaan, niin näkeehän siinä muita jonottajia ja voi höpötellä säästä. 😂


      • M184 kirjoitti:

        Kyllähän tuo sana ilmainen on melko voimakas. Ei silti, kyllähän siihen sortui itsekkin vaalien alla. Ei noiden politikkojen juttuja muuten jaksanut kuunnella mutta kun oli makkaraa tai kahvia tarjolla niin kojussahan siellä piti olla esittämässä näsäviisaita kommentteja.

        No sait nieleskeltyä makkarat, vaikka esittivät niin omeliä vaalipetoksia? 😃


    • En tiedä, mutta siinä rivissä olis syytä olla metrin välit toisiinsa.

      • Metri olisi kyllä hyvä, voisi kätellä mutta ei halata.


      • Jos oltas samassa rivissä, yrittäisin tökkiä kylkiluitten väliin. 😏👉


      • Muutenkin saisit kyllä nyt ahkerampaan näyttäytyä täällä js piristellä palstakamuas.... kai sullakin jotain vastuita on! Hä! 😝


      • Disse kirjoitti:

        Muutenkin saisit kyllä nyt ahkerampaan näyttäytyä täällä js piristellä palstakamuas.... kai sullakin jotain vastuita on! Hä! 😝

        Nyt on helteitä..Ei jaksa paljon muuta kuin olla ja juoda pommaccia.


      • M184 kirjoitti:

        Metri olisi kyllä hyvä, voisi kätellä mutta ei halata.

        ...eikä hakata.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt on helteitä..Ei jaksa paljon muuta kuin olla ja juoda pommaccia.

        No helteet ne on täälläkin... Kamoon!!!


      • Disse kirjoitti:

        No helteet ne on täälläkin... Kamoon!!!

        Kamooooonnkkkrrrrooooh...

        Talvella horrostetaan, että jaksetaan kesällä levätä. Mun uusin motto.

        Ja nyt mä meen nukkumaan. Mutta kokeiles tota Pommaccia, se on hyvää! Hyvä blandiksenakin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kamooooonnkkkrrrrooooh...

        Talvella horrostetaan, että jaksetaan kesällä levätä. Mun uusin motto.

        Ja nyt mä meen nukkumaan. Mutta kokeiles tota Pommaccia, se on hyvää! Hyvä blandiksenakin.

        Ehä mä ditä nyt mistään tähän hätään tänne töihin saa. Mutta on mulla ilmastointilaite sentään. 😝👌

        Ains sinäkin nukkumaan oot menossa.... ihme himpula. Mutta öitä sitten, etkä kattele mitään levottomia unia sitten! 🤔☝️


    • Ajatuskokeessasi on yksi fundamentaalinen virhe. Hierarkia on välttämätöntä ja luonnollista, mutta ei ole mitään universaalia tasoa vaan eri tasot eri tilanteisiin. Eräänlainen multihierarkia.

      Muuten, Neuvostoliitossa (ja muissa kommunismiviritelmissä) kokeiltiin tasapäistämistä ja kuinkas kävikään?

      • No siis tottakai jotain eroja on, mutta tarkoitankin, että ihmisarvona jokainen on samalla viivalla.. Miehet, naiset, lapset ja vanhukset....

        Sitä mä vaan mietin, että mikä se vimma on, että pitää määritellä itsensä ihmisenä johonkin kohtaan tuossa rivissä? Eihän kukaan oikeasti ole ihmisenä toistaan parempi? Tai huonompi.... Kaikki muu elämässä voi olla enemmän tai vähemmän arvostettua, mutta eihän tavat, tottumukset ja käyttäytyminenkään oikeastaan ihmisarvoa muuta?

        Tuolla ylempänä tuumasin, että 1-2 vuotiaat lapsetkin leikkii keskenään ihan muitta mutkitta, olipa toinen erinäköinen, kokoinen tai mitä muuta aikuisten arvoasteikolla... ei niitä haittaa mikään eriarvoisuus....Sitä mä tarkoitan...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No siis tottakai jotain eroja on, mutta tarkoitankin, että ihmisarvona jokainen on samalla viivalla.. Miehet, naiset, lapset ja vanhukset....

        Sitä mä vaan mietin, että mikä se vimma on, että pitää määritellä itsensä ihmisenä johonkin kohtaan tuossa rivissä? Eihän kukaan oikeasti ole ihmisenä toistaan parempi? Tai huonompi.... Kaikki muu elämässä voi olla enemmän tai vähemmän arvostettua, mutta eihän tavat, tottumukset ja käyttäytyminenkään oikeastaan ihmisarvoa muuta?

        Tuolla ylempänä tuumasin, että 1-2 vuotiaat lapsetkin leikkii keskenään ihan muitta mutkitta, olipa toinen erinäköinen, kokoinen tai mitä muuta aikuisten arvoasteikolla... ei niitä haittaa mikään eriarvoisuus....Sitä mä tarkoitan...

        Se on sitä kun arvostelukyky ei ole vielä kehittynyt. Jo vähän vanhempina samanlaiset leikkii parhaiten keskenään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä kun arvostelukyky ei ole vielä kehittynyt. Jo vähän vanhempina samanlaiset leikkii parhaiten keskenään.

        No kun seuraa vaikka mun oman tytön kehittymistä, niin en mä kyllä ihan hyvällä katsele niitä juttuja... Toisista puhutaan selän takana vaikka mitä ja on oltava "bestis" ja jos kuulee, että ei olekaan itse "bestis" niin sit on piru merrassa... Ihan kreisiä... Ei siinä ole mistään arvostelukyvystä juurikaan kyse... Siinä on kyse ihan toisten polkemisesta oman edun saavuttamiseksi ja sekin voi jäädä loppuviimein aika ohueksi...


    • Sen verran kaikenlaisia tapauksia on fysioterapian odotustiloissa nähnyt, etten usko enää ihmisarvon jakamattomuuteen. Kutsukaa vaikka sitten natsiksi.

      Alkuelämän "arvon" määrittää pitkälle sosiaaliekonominen asema, geenit ja terveys. Kehittyessä sit fenotyyppi muokkaa arvojamme ja tämän pohjalta teemme joko hyviä tai huonoja valintoja, joilla muokkaamme omaa "arvotasoamme". Tätä kaikkea voi terveys ja muut odottamattomat tapaukset horjuttaa. Mutta onneksi usein voimme itse edes vähän vaikuttaa.

      Lopulta ihmiset saadaan aina jonoon, järjestys ja hierarkia saattavat muuttua.

      • Niin, en mä epäilekkään, etteikö ihmiset sais noilla ohjeilla riviä aikaiseksi... ja joka kerta se ois erilainen... Tään esimerkin ajatus on vaan siinä, että se on oikeastaan ihan turha, mutta sitä vaan tehdään täällä palstalla ja irl jokapaikassa ja jokapäivä.

        Itse näen merkityksellisenä yksilötasolla itse mennä tuonne keskelle ja olla asettamatta muita minnekään itse... Sekin oli yksi pointti.

        Muu onkin vaan maailman katsomista minun mielen kautta. :o) Ihmettelyä sunnuntaiaamuna polkupyörälenkin jälkeen. :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin, en mä epäilekkään, etteikö ihmiset sais noilla ohjeilla riviä aikaiseksi... ja joka kerta se ois erilainen... Tään esimerkin ajatus on vaan siinä, että se on oikeastaan ihan turha, mutta sitä vaan tehdään täällä palstalla ja irl jokapaikassa ja jokapäivä.

        Itse näen merkityksellisenä yksilötasolla itse mennä tuonne keskelle ja olla asettamatta muita minnekään itse... Sekin oli yksi pointti.

        Muu onkin vaan maailman katsomista minun mielen kautta. :o) Ihmettelyä sunnuntaiaamuna polkupyörälenkin jälkeen. :o)

        "Sitä mä vaan mietin, että mikä se vimma on, että pitää määritellä itsensä ihmisenä johonkin kohtaan tuossa rivissä? Eihän kukaan oikeasti ole ihmisenä toistaan parempi? Tai huonompi...."

        "Itse näen merkityksellisenä yksilötasolla itse mennä tuonne keskelle. "

        Mikä vimma oli keskelle mennä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sitä mä vaan mietin, että mikä se vimma on, että pitää määritellä itsensä ihmisenä johonkin kohtaan tuossa rivissä? Eihän kukaan oikeasti ole ihmisenä toistaan parempi? Tai huonompi...."

        "Itse näen merkityksellisenä yksilötasolla itse mennä tuonne keskelle. "

        Mikä vimma oli keskelle mennä.

        Sinäällään mulle itselle on aivan sama missä mä oisin... Mutta tässä kun pitää laittaa itsensä johonkin, niin laittaisin keskelle...
        Minusta en ole sen paremmin hyvä, kuin huonokaan... Ja toisaalta haluan olla hyvä, mutta tiedän, että en voi aina olla. Niin aika selkeä sijainti itselle... Ja jäähän siinä aina parantamisen varaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe