keitäs tuolla muonion aa-kerhossa käy

Anonyymi

aivan mielenkiinnosta haluaisin sisäpiiriläiseltä kuulla. kehtaakhan sinne ees mennä, ko heti joku alkaa juoruahman pitkin kyliä?

10

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tervetuloa vain,... jos sinulla on ongelma alkoholin, tai muun päihdyttävän aineen kanssa. Meistä siellä kävijöistä ei tietääkseni kukaan juorua, mutta silti uskoisin kaikkien asiasta kiinnostuneiden tietävän ketä siellä käy? Minusta itsensä hoitaminen ei ole läheskään niin hävettävää, kuin kännissä örveltäminen, vai onko? Olen itse käynyt AA:ssa melkoisen kauan ja pysynyt raittiina koko ajan, elämäni on myös muuttunut huomattavasti paremmaksi, helpommaksi ja mukavammaksi. Tule käymään,... jos haluat sitten kuitenkin takaisin "kentälle" niin nopeastihan se käy. Me olemme vain päivän kerrallaan raittiina, että mitään kummallisempia raittiuslupauksia ei tarvitse tehdä, eikä oikeastaan mitään muitakaan lupauksia.

• Anonyymi

noh, tässä on se, että maine ei oikhein kestä kärsiä. en milhään kehtaa tulla, jos sieltä jutut alkaa kiertähmän. eihän siinä kai sais mithän hävettävvää olla jos ittensä haluaa hoitaa kunthoon mutta jotenki, kauhean korkea kynnys tulla, vaikka voishan siitä apuaki olla. olen tässä jo aikani ollu melkonen kaappijuoppo, että yllätyksenä taitas tulla sitte sielä olijoillekki, ketä nyt sielä sattuu olehmanki...

• Anonyymi

En usko, että me yllätyttäisi enää mistään, että TERVETULOA vain! Meitä ei hirveän montaa ole ja lisä ei todella pahaa tekisi. En tunne ketään jonka elämä olisi AA:n vuoksi mennyt huonompaan suuntaan, tuskin menisi sinunkaan?

Käy tutustumassa paikkaan ja meihin ja päätä sitten jäätkö, vai et. Mitään ns. velvollisuuksia meillä ei ole, on vapaus tulla ja mennä.

• Anonyymi

Tervehdys vielä AA:han mahdollisesti tulija.
      Voit laittaa minulle S:postia: [email protected] Laitan sinulle sitten puhelinnumeroni, jos haluat jutella enemmän tästä aiheesta?

• Anonyymi

Kyselijälle sen verran sanon, että Muonio on sen verran pieni kylä, että kyllä siellä tiedetään sinun juoppottelustasi ihan riittävästi. Nyt voisit kokeilla miltä tuntuu, kun kaikki tietävät riittävästi raittiudestasi. Mene siis AA-kerhoon, hyvä mies!
      Voin kokemuksesta kertoa, että niillä tuntemuksilla on ero kuin yöllä ja päivällä!

• Anonyymi

En ole mies, olen nuoremmanpuoleinen nainen. Tämänki tähen on vaikea tulla , sitä koskhan tiiä, ko joku saapi päähänsä alkaa juoruamhan , mainehan siinä menis. Mutta kiitos teän kommenteista, mie vielä kerrään rohkeutta , jos mie vielä sinne uskallan .

• Anonyymi kirjoitti:

En ole mies, olen nuoremmanpuoleinen nainen. Tämänki tähen on vaikea tulla , sitä koskhan tiiä, ko joku saapi päähänsä alkaa juoruamhan , mainehan siinä menis. Mutta kiitos teän kommenteista, mie vielä kerrään rohkeutta , jos mie vielä sinne uskallan .

Tervetuloa vain, keskiviikkona olisi taas ryhmä koossa, suunnilleen 18.30 voi jo tulla.

• Anonyymi

Ketä Muonion AA-kerhossa käy? Minäpä kerron muutamia asioita ko. paikasta. Ensinnäkään se ei ole kerho, vaan AA-ryhmä, kerhoilua ei AA missään tapauksessa ole. Siellä ei käydä "harrastamassa" raittiutta, vaan ollaan oikeasti raittiina ja kehitytään siinä ohessa toivon mukaan parempaan suuntaan, pelkkä raittius kun ei riitä. Raittiina ollaan vain tämä päivä kerrallaan, väitän, että siihen pystyy jokainen, joka vain haluaa. Emme tee raittiuslupauksia, emme maksa jäsenmaksuja, ei ole jäsenluetteloita, jne. Meillä ei myöskään ole johtajia, kukaan ei voi antaa kenellekään minkäänlaisia määräyksiä, ketään ei voida edes erottaa ryhmästä. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen, jopa käyntien tiheys. Juomaan voi lähteä koska tahansa ja takaisin pääsee, kun vain tulee. Emme moralisoi juomassa käyneitä, paremminkin päin vastoin, koskaan ei tiedä kenen vuoro on seuraavaksi! Lopuksi sanoisin, että jos juominen ei tunnu enää hauskalta, niin AA- ryhmää voisi kokeilla, jos sekään ei tunnu kivalta, niin sitten vain takaisin juomaan. Perustotuushan on, että raittiiksi tullaan vain juomalla riittävästi, harrastelijamaisella tissuttelulla on turhaa edes yrittää,... sanoisin...

• Anonyymi

Fiksusti kirjoitettu. Luulen että suurin osa ihmisistä ei tuomitse AA:ssa kävijöitä. Päinvastoin, nostavat hattua näille jotka hakevat apua.

• Anonyymi

En ole kuullut kenenkään tuominneen AA- ryhmässä käynyttä.

Tule hyvä ystävä tänne, jos yhtään tuntuu siltä. Ei sinun tarvitse edes olla alkoholisti, Riittää, että haluat tulla käymään täällä. Meillä on ollut ihan jokapäiväisiä tissuttelijoitakin, jotka ovat halunneet lopettaa, Joillakin se lopettaminen onnistuu ja jotkut voivat yrittää myöhemmin.

Tule käymään. Täällä voi olla tuttujakin, mutta näistä ympyröistä emme tunne toisiamme ulkopuolella.

Toki vanhat kaverit tunnetaan niinkuin ennenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2561
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1888
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1883
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1338
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1218
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      924
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      923
    Aihe