1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Vaimo, siis Eeva ei olisi syönyt jos olisi kysynyt Jumalalta eikä ri olis luullut ja uskonut käärme kun hän alkoi päätellä itse että olis hyvä syödä.
Näin on sama asetelma kun kysyt uskonkaverilta eikä Jumalalta kaiken.
Kyllä he tahtovat tukea sun vääriä päätöksiä joka Jumala kieltää koska ovay itse rikkoneet Jumala vastaan ja halua vetää sinutkin mukaan suohoon. Esimerkkejä on ja aivan lähipiireissä.
Ystäväsi tekee sinut luulosairaksi.
19
<50
Vastaukset
Käärme ei ajattele eikä puhu mitään, ei ainakaan ihmisen tavalla.
- Anonyymi
Onko satuja, jotka eivät ole vertauskuvia? Ja voiko 2,5 miljardin ihmisen elämää - ja jopa Suomen valtiota koskeva - säätelevä, ja koko läntisen pallonpuoliskon 2000 vuoden ajan muokannut satu olla ilman vertauskuvaa?
Se on koko meidän aivotoimintamme, geenimme ja meidän itsemme lopputulos - tuon 2000 vuoden aivojen muokkauksen tulos. No ette te voi ymmärtää, koska te itse olette se tulos.
Minä kutsun sitä aivokaappaukseksi, ja parhaiten siitä todistaa tämä torren kommentti alempana, mutta paljon muitakin hyviä esimerkkejä löytyy - ja jo uskonto itsessään.
<<He söivät, mutta eivät kuolleet. Jumala meni valehtelemaan. Sellainen satu.<< - Anonyymi
<<He söivät, mutta eivät kuolleet. Jumala meni valehtelemaan. Sellainen satu.<<
Oli kyllä aivan pistämättömän upeaa vertauskuvainnollisen tarinan analysointia. Tällaisiksi on saatu ihmisen aivot, aivotoiminta ja ajattelu, ja se luonnollisesti on ollut tarkoituskin. Tästä ajattelu ei juuri enää yksoikoisemmaksi pysty tulemaankaan. - Anonyymi
Kirkko näki jopa välttämättömäksi muinoin Platonin akatemian sulkemisen vuonna 529 - ei kansalaisten kuulunut ajatella, vaan totella. Ajattelu on aina ollut valtaapitäville pahasta, niin oli Jeesuksenkin ajattelun kanssa, joten oli parempi määrätä hänen ajatuksensa hävitettäväksi (löytyivät sinetöidyistä saviruukuista vuonna 1945 autiomaan hiekasta), joten uskonnolla on tällä hetkellä jopa harhaoppiseksi tuomittu Jumala. Sekin vielä.
- Anonyymi
Pudis55, käärmeet ovat tosiaan kalliisti maksaneet hengellään tätä satua ja yhä vieläkin käärmeviha on vallalla vaikka lähes jokainen, ainakin suomalainen tämä saduksi tietää.
- Anonyymi
Jumala kertoi mikä tuon puun hedelmän syömisessä on vaarallista ja varoitti ihmistä: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'.
Käärme puolestaan vakuutti, että kyse ei ole kuolemasta, vaan siitä, että ihmisen silmät aukeavat ja ihminen tulee tietämään niin hyvän kuin pahankin Jumalan tavoi, johon vaimo totesi, että ymmärryshän on hyvä asia.
Kävi juuri kuten Jumala varoitti:
<<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.<<
Jos varoitan sinua astumasta suojatielle äkkiarvaamatta, koska auto voi ajaa päällesi, ja kaveri sanoo sinulle, että kyllä se auto jarruttaa, mutta ei se sitten jarruttanutkaan, vaan tapahtui onnettomuus, niin millä kohdalla teit syntiä?
Miksi ilman hyvän ja pahan tietämistä - ilman ymmärrystä - ihminen voi elää ikuisesti, mutta tultuaan Jumalan kaltaiseksi, ei?- Anonyymi
Ja kyllä minä sanon, että täytyy ihmisestä tehdä kyllä tavallisen tyhmä olento uskonnossa tämän tarinan perusteella, että tarinan pointti muuttuu synniksi - sana jota kukaan uskovainen ei ole edes pystynyt määrittelemään - sen sijaan, että heräisi kysymys siitä, että mikä hyvän ja pahan tietämisessä oli niin vaarallista Jumalan kaltaiselle olennolla, että siihen oli liitettävä seurauksena käsite kuolemasta.
- Anonyymi
Ei, torre12, tässä tarinassa ole mitään HE, tarina kertoo ihmisestä rotuna.
Mutta - jos pointti on hukassa - niin kannattaa tosiaan tappaa koko Jumala; sanotaan, että yksi ihminen - tuo tuossa! - onkin Jumalan poika ja täydennetään oppia vielä muutaman sadan vuoden kuluttua sillä, että se olikin Jumala itse, joka tapettiin.
Syödään sitten sen Jumalan ruumista ja juodaan sen Jumalan verta, niin ymmärrys aukeaa.
Sitä ymmärrystä kutsutaan Pyhäksi hengeksi, joka leikkaa koko sielun irti, ja kun sielu on yhtä kuin tietoisuus, niin poistetaan se kokonaan, josta syystä voidaan ihminen taas palauttaa takaisin maahan, niin on saatu hakittu ymmärrys katoamaan.
Jostain kumman syystä tämä teoria ei kuitenkaan palauttanut ihmistä takaisin paratiisiin, vaan jälleen vain maaksi.
Näinhän tässä tarinassa sitten lopulta kävi. - Anonyymi
minä liityn heti kirkkoon , kun Päivi Räsänen eroaa kirkosta.
- Anonyymi
Edellä oleva surkea uskonnon lopputulos johtuu siitä, että Jumala oli ihmistä viisaampi - laittoi vielä tulisen miekan ja kerubitkin vartioimaan paluutietä paratiisiin, joten pelkällä Jumalan tapolla paratiisin valtaaminen ei todellakaan onnistu - siitä voi korkeintaan päästä Saatanan kaveriksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä liityn heti kirkkoon , kun Päivi Räsänen eroaa kirkosta.
Haluatko tulla muuratuksi seinään?! (hämmästynyt huudahdus)
Anonyymi kirjoitti:
Ei, torre12, tässä tarinassa ole mitään HE, tarina kertoo ihmisestä rotuna.
Mutta - jos pointti on hukassa - niin kannattaa tosiaan tappaa koko Jumala; sanotaan, että yksi ihminen - tuo tuossa! - onkin Jumalan poika ja täydennetään oppia vielä muutaman sadan vuoden kuluttua sillä, että se olikin Jumala itse, joka tapettiin.
Syödään sitten sen Jumalan ruumista ja juodaan sen Jumalan verta, niin ymmärrys aukeaa.
Sitä ymmärrystä kutsutaan Pyhäksi hengeksi, joka leikkaa koko sielun irti, ja kun sielu on yhtä kuin tietoisuus, niin poistetaan se kokonaan, josta syystä voidaan ihminen taas palauttaa takaisin maahan, niin on saatu hakittu ymmärrys katoamaan.
Jostain kumman syystä tämä teoria ei kuitenkaan palauttanut ihmistä takaisin paratiisiin, vaan jälleen vain maaksi.
Näinhän tässä tarinassa sitten lopulta kävi.Mutta ei käynyt, kuten "Jumala varoitti". Ihminen ei ole elänyt ikuisesti.
- Anonyymi
<<Mutta ei käynyt, kuten "Jumala varoitti". Ihminen ei ole elänyt ikuisesti.<<
Ikuisesta elämästäkö se Jumala varoittikin?!
- Anonyymi
Pointti: Mikä hyvän ja pahan tietämisessä oli niin vaarallista Jumalan kaltaiselle olennolla, ihmiselle, että hyvän ja pahan tietämisen seuraukseksi oli liitettävä käsite kuolemasta?
Voin sen verran vihjasta, että Jeesus toi tiedon tästä - Jeesuksen oma käsitys itsestään oli juuri se, että hän oli tiedontuoja - Isä oli lähettänyt hänet tuomaan tietoa ihmisen pelastumiseksi.
Tosin uskonto sabotoi tuon tiedon ja koko idean, mutta se on joka tapauksessa edelleen jokaisen löydettävissä.
Mikä tuo tieto oli?- Anonyymi
Lisään vielä tähän - tosin uskonto sabotoi tuon Jeesuksen tuoman tiedon ja koko idean - ja tappoi vielä Jumalankin - mutta tieto on edelleen jokaisen löydettävissä.
- Anonyymi
Mutta tiedon ymmärtäminen edellyttää juuri tämän kohdan ratkaisemista.
<<Mikä hyvän ja pahan tietämisessä oli niin vaarallista Jumalan kaltaiselle olennolla, ihmiselle, että hyvän ja pahan tietämisen seuraukseksi oli liitettävä käsite kuolemasta?<<
Kuten Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
<<Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, ”Kerro meille, millainen loppu meille tulee.” Jeesus sanoi, ”Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.”<<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043