David Bowie yksi parhaista miessolisteista?

David Bowie (1947-2016) on mielestäni parhaistarock-laulajista. Hänellä on hyvä ääni ja etenkin mainiot biisit, mutta hän on mielestäni jäänyt piiloon muilta kuuntelijoilta ja on aliarvostettu. Bowien parhaita biisejä ovat Life on Mars, Space oddity, Heroes, Starman, Young americans, Ashes to Ashes jne.
Bowie vaihtoi genrejä ja tyylejään musiikeissaan ja onnistui hyvin.
Itse kuuntelen Bowieta paljon, koska hänen biisinsä ovat mahtavia

Kuunnelkaa Life on mars kappale! Tietääkö/Kuunteleeko kukaan David Bowieta? Taitava laulaja ja säveltäjä. Mun mielestä yksi parhaista glam rockin ja muiden genrejen laulaja. mun mielestä Life on Mars? on sen parhain biisi, mut myös on toisia sen biisejä joista mä pidän esim Space oddity, Starman, Heroes, Fame, Young Americans ja ZIGGY STARDUST.
Bowie on mun mielestä aika aliarvostettu verrattuna Queeniin ja muihin suosituimpiin bändeihin

Myös toisista bändeistä pidän kuten Kansas, Boston, Queen, Ac/Dc, The Who, the Beatles.
https://www.youtube.com/watch?v=AZKcl4-tcuo
Eli Life on Mars? biisin linkki https://www.youtube.com/watch?v=AZKcl4-tcuo

15v poika

20

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Bowieta pidin nerona aina siihen saakka kun tuli ulos hänen menestynein levynsä Lets Dance, joka oli ensimmäinen huono Bowien albumi. Ostin vielä Tonightin, mutta seuraavan Bowien ostinkin vasta 90-luvulla ja se jäi viimeiseksi.

      Taisivat ne huumeet olla se luovuuden lähde hänelle kun Scary Monsters on viimeinen levy jolla on nerokkaita biisejä.

      • Anonyymi

        Pöö. Vedä huumeita. Et sä oikeasti voi ajatella noin, vai ajatteletko? Vai onko tossa joku ongelma läsnä?


      • Anonyymi

        Let's dance ei suinkaan ollut huono Bowie albumi. Mutta sallittakoon ihan oma kohtainen muistelo koskien tuota albumia, josta muuten pidin silloin ja yhä pidän varsin paljon vaikka toki myönnän että ne 70-luvulla ilmestyneet albumeilla hän oli parhaimillaan mitä musikin tekoon tulee.

        Se oli sitä juppismin/snobismin aikaa pahimmillaan se aika kun Let's dnace albumi ilmestyi. Olin silloin joku päivä eräässä CD_tä myyvässä liikkeessä etsiskelemässä jotain levyä kun sinne pölähti kaksi oikein siististi pukeutunutta nuorta miestä. Oli tavallinen arkipäivä ja herrat olivat siisteissä puvuissa ja solmioissa jne eli olivat jonkin sortin juppeja, He alkoivat pläräämään CD tarjontaa, ja sitten toinen heistä otti esiin mainitun Bowie albumin ja sanoi toiselle että: "Olispa joku tappanut tuon Bowien ennenkuin hän tämän levyn teki." Ja siihen toinen että: "Olen tuosta levystä ihan samaa mieltä."

        Mutta miksiköhän he kaksi parempiaineksista moista ajattelivat? Oiskohan että koska Bowie sillä levyllä palasi kaiken kansan suosikiksi, ja ehkä noita kahta snobia harmitti tavallaan jakaa hänet tavis-rahvaan kanssa.

        Käsittääkseni jotain vastaava on aikoinaan tapahtunut vaikkapa REM yhtyeen suhteen, ensin se yhtye oli vain valikoituneella maulla varustettujen parempi aineksisten suosikki yhtye mutta sitten alkoi kiitos hittien olla jokaisen suosikki ja sekös niitä valikoidulla maulla varustettuja harmitti.

        Bowie oli nerokas biisin tekijä ja erittäin taitava valitsemaan yhteistyö kumppaneita, sovittajana Mick Ronson, tuottajana Eno, ja moni muu olivat iso osa hänen menestystään, tosin lopullinen kunnia menee tietenkin D.B:lle itselleen koska hän kirjoitti biisit.


    • Anonyymi

      alkuperäinen bowie menee kuten heroes. jne mä en enää noteeraa 80-l puolivälin 1984-1987 jälkeistä bowieta

    • Musti.Hintikka

      vitu homo

    • Anonyymi

      No sehän on just näin, eikä tuohon paljon lisättävää ole. Paitsi ei se mikään aliarvostettu ole. Muiden hyperhypetykset sitten asia erikseen.

      Lennon, McCartney, Jagger, Morrison, Reed, Bowie...

      • Anonyymi

        ...Berry, Richard, Eppukin ofc...


    • Anonyymi

      Bowie oli ainakin Suomessa kaikkea muuta kuin aliarvostettu. "Iso mies" soitti häntä radiossa koko ajan ja muistan kun "Under Pressure" tuli ulos, niin arvostelijat olivat yhdessä äänessä sitä mieltä, että biis oli "parempi kuin Queenin biist, mutta huonompi kuin Bowien".

    • Anonyymi

      Reivit...Joo, sillä oli useita takkeja käännettäväksi.

    • Anonyymi

      Queen on kyllä aliarvostettu bändi, kyseessä oli kuitenkin rockhistorian kiistatta paras livebändi, ja muutenkin muusikkoina rockhistorian vähintäänkin toiseksi lahjakkain bändi (ehkä Led Zeppelin saattoi olla lahjakkaampi)

      https://www.youtube.com/watch?v=XUKmrsyhEt8

      • Mitenkä Queen on aliarvostettu? Ei ainakaan nykypäivänä. Itse tykkään kovasti.


      • Anonyymi

        Kyllä Zeppelin oli kovempi lavalla kuin queen ja oli myös parhaimmillan The Who.


    • En ole kauheasti tuota David Bowieta kuunnellut. Monestihan se on niin, että kun sooloartisti tai bändi tekee ensin erilaisempaa musiikkia, niin sitä ylistetään enemmän tai ainakin jotku ylistää enemmän ja sitten kun mennään vähän popimpaan suuntaan, niin kuin monet jo 1960-ja 70 -luvuilla debytoinneet bändit ja sooloartistit menivät enemmän tai vähemmän 1980-luvulla kuten Judas Priest (etenkin levy "Turbo"), Rush (ainakin levy "Hold your fire"), Genesis ja Robert Plant soolotuotannossaan, niin se on joidenkin kriitikoiden ja fanien mielestä pieleen mennyttä. Minusta taas ei. Nuo edellä mainitsemani bändit ja artistit tekivät hyvää musiikkia myös 1980-luvulla, Judas Priest ja Rush mestariteoksiakin ja Robert Plantkin osoitti uudistumiskykynsä ja kykynsä sooloartistina Led Zepin jälkeen ja Genesiksestä tuli hyvä bändi myös Peter Gabrielin lähdön jälkeen ja kun Phil Collins astui puikkoihin ja progen osuus alkoi vähetä vähenemistään.

    • Tiedän kyllä Bowielta joita kappaleita kuten "Life on Mars?", "Space oddity" ja "Let´s dance".

      • Anonyymi

        China Girl on kanssa yksi "hiteistä".


    • Anonyymi

      Bowie oli kuin Village People - kuuluisa koska teeskenteli puppelia.

    • Moi! Juu tästä onkin aikaa, kun viimeksi kävin täällä. Olen nyt kuunnellut aika paljon Bowieta ja nyt ymmärrän, miksi Bowie on yksi parhaista rock-musiikin pioneereistä. Hän on myös taitava kameleontti. Kuuntelen enimmäkseen hänen live-biisejänsä, eikä Life on Mars? biisi ole enää suosikkini. Young Americans, Low ja Station to station ovat mahtavia teoksia. Harmittaa kuitenkin se, että Bowieta ei enää ole... sattuu niin paljon. Onneksi biisit saavat minut yhdistymään häneen.

      - David Live
      - Cracked actor (1974)
      - Somebody up there likes me
      - Who can I be now

      • Minua harmittaa, kun Bon Scottia ei enää ole. Hän oli tosi hyvä rocklaulaja, paras AC/DC:n laulajista. Kumpa vain hän ei olisi kuollut, lähti liian aikaisin.Toki en väheksy Brian Jonssonia, mutta Bon Scottia parempaa ei AC/DC:llä ole koskaan ollut ei tule olemaan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Minua harmittaa, kun Bon Scottia ei enää ole. Hän oli tosi hyvä rocklaulaja, paras AC/DC:n laulajista. Kumpa vain hän ei olisi kuollut, lähti liian aikaisin.Toki en väheksy Brian Jonssonia, mutta Bon Scottia parempaa ei AC/DC:llä ole koskaan ollut ei tule olemaan.

        Minua myös harmittaa, kun KK Downing erosi Priestistä ja sekin harmittaa, kun Priestin muut jäsenet ja KK eivät ole oikein puheväleissä (näin ainakin olen lukenut, etteivät ole puheväleissä). Kyllä nyt aikuisten miehien luulisi pystyvän sopimaan erimielisyydet, jos niitä on.


      • Juu, sekin on harmi, että David Bowie kuoli. Mutta toivottavasti hänellä on siellä missä hän ikinä onkin hyvää musisointiseuraa =)


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe