Miksi Pride tarvitsee kirkkoa, jos raamatun opit tökkii

Anonyymi

Voisinko joku selittää minulle rautalangasta vääntäen, miksi Pride väki ei tule toimeen ilman kirkkoa ja ev.lut. Pitäisikö raamatun sanomaa muuttaa enempi suvaitsevaisemmaksi ja kuka sen voisi tehdä?

102

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en tarvitse kumpaakaan.

      • Anonyymi

        Ei täällä ajassa tarvita kumpaakaan, mutta kun tämä maallinen aika loppuu ja se loppuu jokaisen kohdalla, Niin sitten olen ja varmaan sinäkin, ei kirkon, eikä minkään muunkaan herätysliikkeen, vaan Jeesuksen Kristuksen seurassa. Hänen seuraansa pääsee uskomalla ilosanoma Kristuksesta, joka kirjoitettu uuden testamentin lehdille. Jota kirkko ja raamattuun uskovat herätysliikkeet julistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ajassa tarvita kumpaakaan, mutta kun tämä maallinen aika loppuu ja se loppuu jokaisen kohdalla, Niin sitten olen ja varmaan sinäkin, ei kirkon, eikä minkään muunkaan herätysliikkeen, vaan Jeesuksen Kristuksen seurassa. Hänen seuraansa pääsee uskomalla ilosanoma Kristuksesta, joka kirjoitettu uuden testamentin lehdille. Jota kirkko ja raamattuun uskovat herätysliikkeet julistavat.

        Monet papit ja piispat ovat pettyneitä viimeisellä tuomiolla kun heille selviää, että heidän olisi pitänyt julistaa parannuksen tekoa eikä syntien hyväksyntää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet papit ja piispat ovat pettyneitä viimeisellä tuomiolla kun heille selviää, että heidän olisi pitänyt julistaa parannuksen tekoa eikä syntien hyväksyntää.

        No papit ovat tosiaan hyväksyneet lähes jokaikisen synnin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No papit ovat tosiaan hyväksyneet lähes jokaikisen synnin.

        Tähän paskan levityksen hyväksymiseen siis johti myös kirkon sisällä poliittisten virkanimitysten hyväksyntä !
        Poliittiset virkanimitykset ovat yhteiskunnan SYÖPÄ. Olen jo kauan epäillyt Suomen "maan tavasta " tervehtymisen mahdollisuutta.
        Olen hyvin pettynyt aikalaisiini , suomalaisiin" olioihin" ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähän paskan levityksen hyväksymiseen siis johti myös kirkon sisällä poliittisten virkanimitysten hyväksyntä !
        Poliittiset virkanimitykset ovat yhteiskunnan SYÖPÄ. Olen jo kauan epäillyt Suomen "maan tavasta " tervehtymisen mahdollisuutta.
        Olen hyvin pettynyt aikalaisiini , suomalaisiin" olioihin" ...

        Voi kun voisit elää 1500-luvulla.


    • ”Pride-väki” lähetti kutsun kirkolle, joka hyväksyi sen. Varmasti suurin osa ihmisistä on joskus lähettänyt tapahtumakutsuja tahoille joita ei välttämättä tarvitse. Sinä usko.vainen ehkä et, mutta monet muut kyllä.

      Seuraavaksi tivannet, miksi sitten homot haluavat kirkkovihkimisiä. Pikkasen muutamaan kertaan käsitelty aihe sekin ja viimeksi ihan justiinsa...

      • Pride on täysin vapaaehtoista. Kuka ja mikä sitä tarvitsee, on jokaisen oma asia.

        En ole varmaan oikea ihminen vastaamaan, koska en ole koskaan ollut tapahtumassa.


      • Anonyymi

        "Seuraavaksi tivannet, miksi sitten homot haluavat kirkkovihkimisiä. "

        Niin miksi - hehän ovat inhonneet kirkkoa vuosikymmenet!

        Itse uskon, että tässä on toimijana pahuuden voimat, jotka pyrkivät tuhoamaan kirkon sen sisäisiin riitoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Seuraavaksi tivannet, miksi sitten homot haluavat kirkkovihkimisiä. "

        Niin miksi - hehän ovat inhonneet kirkkoa vuosikymmenet!

        Itse uskon, että tässä on toimijana pahuuden voimat, jotka pyrkivät tuhoamaan kirkon sen sisäisiin riitoihin.

        Väärin. Kirkko on vihannut homoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Seuraavaksi tivannet, miksi sitten homot haluavat kirkkovihkimisiä. "

        Niin miksi - hehän ovat inhonneet kirkkoa vuosikymmenet!

        Itse uskon, että tässä on toimijana pahuuden voimat, jotka pyrkivät tuhoamaan kirkon sen sisäisiin riitoihin.

        >Niin miksi - hehän ovat inhonneet kirkkoa vuosikymmenet!

        Ja silti kuuluneet siihen jäseninä! Haluatko todella lukita tämän aivopierusi?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Niin miksi - hehän ovat inhonneet kirkkoa vuosikymmenet!

        Ja silti kuuluneet siihen jäseninä! Haluatko todella lukita tämän aivopierusi?

        ">Niin miksi - hehän ovat inhonneet kirkkoa vuosikymmenet!

        Ja silti kuuluneet siihen jäseninä! "

        Ehkä osa on ollut koko ajan kirkon jäseninä, ainakin maaseutu ympäristössä ettei sitä homoutta huomata?

        Muuten homoseksuaalit ovat puhuneet ja yhä puhuvat kirkkoa ja sen periaatteita vastaan. Ehkä nyt jatkossa kopeus-aate pääsee tunkeutumaan kirkkoon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Niin miksi - hehän ovat inhonneet kirkkoa vuosikymmenet!

        Ja silti kuuluneet siihen jäseninä! "

        Ehkä osa on ollut koko ajan kirkon jäseninä, ainakin maaseutu ympäristössä ettei sitä homoutta huomata?

        Muuten homoseksuaalit ovat puhuneet ja yhä puhuvat kirkkoa ja sen periaatteita vastaan. Ehkä nyt jatkossa kopeus-aate pääsee tunkeutumaan kirkkoon?

        Eivät kai homot? Eniten kirkkoa vastustavat kiihkouskovat.


      • torre12 kirjoitti:

        Eivät kai homot? Eniten kirkkoa vastustavat kiihkouskovat.

        Siinä jää vapaa-ajattelijatkin pahasti jalkoihin.


    • Kirkon rappiotila tekee siitä helpon kohteen toiselle ideologialle vallata kirkko oman ideologian levittämiseen.

      • Anonyymi

        Teille äärikonservatiiveille ei totisesti riitä päätäntävallasta yhtään vähempää kuin täydet 100%. Ja sen saatuanne te alkaisitte vaatimaan niitä loppuja.

        Kuin narsististen pikkulasten kanssa keskustelisi.


      • Anonyymi

        Mikö ero on ”tavallisella” konservatiivilla ja liberaalilla/ateistilla suhteessa homoseksuaalisuuteen


      • Kirkko toimittaa iänikuisia juttujaan, eikä siellä ole juuri muuta ideologiaa tavattu. Kirkko on kirkko .


      • Anonyymi

        Surullista että naispappeus oli se tekijä mikä mahdollista ylpeyden ja korskan tulemisen kirkkoon. Tätä ennen kirkko moitti uskovaisia ylpeydestä, mutta nyt on itse kirkon liberaali siipi ottanut tämän ylpeyden ohjenuorakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surullista että naispappeus oli se tekijä mikä mahdollista ylpeyden ja korskan tulemisen kirkkoon. Tätä ennen kirkko moitti uskovaisia ylpeydestä, mutta nyt on itse kirkon liberaali siipi ottanut tämän ylpeyden ohjenuorakseen.

        Eli miten tämä ylpeys kirkossa näkyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista että naispappeus oli se tekijä mikä mahdollista ylpeyden ja korskan tulemisen kirkkoon. Tätä ennen kirkko moitti uskovaisia ylpeydestä, mutta nyt on itse kirkon liberaali siipi ottanut tämän ylpeyden ohjenuorakseen.

        No siihen naispappeuteen ovat langenneet lähes kaikki uskonliikkeet, hellareista alkaen - ja avioerojen syntiin ja uudellen vihille menoon. :) Eikä naiset pidä enää huiviakaan päässään - no se olikin jo hieman vanhempi juttu..

        Etkö usko Jumalan enää tätänykyä suuttuvan noista rikkeistä, kuinka hän ennen niistä suuttui. niin ainakin opetettiin. miksi sinä ymmärrät vain OMAN aikasi synnit mutta et ennenvanhaisia.. no ko niist ei ENÄÄ saarnata synteinä niin sinet ymmärrä niitä synneiksi ko ne "opettajat" ne kyl tietää ja niitten sanomisiin voi sokkona luotta että juuh,,juuh.. eikä tarvitse ite ajatella yhtään sanoi kuka mitä hyvänsä?

        Tuo ilmiö minua arkarruttaa enkä minä osaa sitä villaisella dumpata pois mielestä, sinä kai osaat, koska nuo synnit ovat liian vanhaa juttua?

        (kui2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siihen naispappeuteen ovat langenneet lähes kaikki uskonliikkeet, hellareista alkaen - ja avioerojen syntiin ja uudellen vihille menoon. :) Eikä naiset pidä enää huiviakaan päässään - no se olikin jo hieman vanhempi juttu..

        Etkö usko Jumalan enää tätänykyä suuttuvan noista rikkeistä, kuinka hän ennen niistä suuttui. niin ainakin opetettiin. miksi sinä ymmärrät vain OMAN aikasi synnit mutta et ennenvanhaisia.. no ko niist ei ENÄÄ saarnata synteinä niin sinet ymmärrä niitä synneiksi ko ne "opettajat" ne kyl tietää ja niitten sanomisiin voi sokkona luotta että juuh,,juuh.. eikä tarvitse ite ajatella yhtään sanoi kuka mitä hyvänsä?

        Tuo ilmiö minua arkarruttaa enkä minä osaa sitä villaisella dumpata pois mielestä, sinä kai osaat, koska nuo synnit ovat liian vanhaa juttua?

        (kui2)

        Sekö tekee synnistä hyväksyttävän jos sitä harjoittaa muutkin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siihen naispappeuteen ovat langenneet lähes kaikki uskonliikkeet, hellareista alkaen - ja avioerojen syntiin ja uudellen vihille menoon. :) Eikä naiset pidä enää huiviakaan päässään - no se olikin jo hieman vanhempi juttu..

        Etkö usko Jumalan enää tätänykyä suuttuvan noista rikkeistä, kuinka hän ennen niistä suuttui. niin ainakin opetettiin. miksi sinä ymmärrät vain OMAN aikasi synnit mutta et ennenvanhaisia.. no ko niist ei ENÄÄ saarnata synteinä niin sinet ymmärrä niitä synneiksi ko ne "opettajat" ne kyl tietää ja niitten sanomisiin voi sokkona luotta että juuh,,juuh.. eikä tarvitse ite ajatella yhtään sanoi kuka mitä hyvänsä?

        Tuo ilmiö minua arkarruttaa enkä minä osaa sitä villaisella dumpata pois mielestä, sinä kai osaat, koska nuo synnit ovat liian vanhaa juttua?

        (kui2)

        Joo. Saa toimia Jumalan vastaisesti, kun ei se Jumala näytä enää yhtään suuttuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö tekee synnistä hyväksyttävän jos sitä harjoittaa muutkin?

        Puhuisit nyt viisi vuotta täällä päivittäin noista muista synneistä vai koititko ketterästi ohittaa nuo nyt taas?! mikset paasaa niisytä välillä, vaihteluksi - ymmärrän että et välitä niistä mutta kuitenkin kun kerran Raamattua haluaa totella kuten ainaon tehty niin luulisi että noistakin olisi jotain sanottavaa mutta eii kyllä sinne kokoukseen mahtuu vaikka siellä noita harjoitetaan kun se oma uskottu pastori tai yhteisö ei enää pidä niitä niin pahana?

        se on se syy niin ymmärrän koska te ette millään tavalla selvitä tuota juttua että miksette te enää välitä noista, et vain osaa sanoa edes omaa mielipittäsi tuohon?

        Etkö sinä käsitä miten kummalliselta tuo asenteenne vaikuttaa?

        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhuisit nyt viisi vuotta täällä päivittäin noista muista synneistä vai koititko ketterästi ohittaa nuo nyt taas?! mikset paasaa niisytä välillä, vaihteluksi - ymmärrän että et välitä niistä mutta kuitenkin kun kerran Raamattua haluaa totella kuten ainaon tehty niin luulisi että noistakin olisi jotain sanottavaa mutta eii kyllä sinne kokoukseen mahtuu vaikka siellä noita harjoitetaan kun se oma uskottu pastori tai yhteisö ei enää pidä niitä niin pahana?

        se on se syy niin ymmärrän koska te ette millään tavalla selvitä tuota juttua että miksette te enää välitä noista, et vain osaa sanoa edes omaa mielipittäsi tuohon?

        Etkö sinä käsitä miten kummalliselta tuo asenteenne vaikuttaa?

        (kui2)

        Ai nyt taas pitäisi olla hiljaa ainakin niin kauan kunnes saatte propaganda ohjelman yhteiskunnassa ja kouluissa ajettua läpi. Eihän siihen soraääniä kaivata.


        http://artojaaskelainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/232433-mita-ihmetta-kouluissa-tapahtuu

        "Herää kysymys, miten lesbojen suutelukohtaus liittyy äidinkielen opetukseen ja millä tarkoituksella tämmöisiä asioita tarjoillaan äidinkielen opetuksen yhteydessä ?"


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Eli miten tämä ylpeys kirkossa näkyy?

        Room.8. luvussa kirjoitetaan ”...lihan mieli on vihollisuutta Jumalaa vastaan, jotka lihan vallassa ovat eivät voi olla Jumalalle otolliset...”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siihen naispappeuteen ovat langenneet lähes kaikki uskonliikkeet, hellareista alkaen - ja avioerojen syntiin ja uudellen vihille menoon. :) Eikä naiset pidä enää huiviakaan päässään - no se olikin jo hieman vanhempi juttu..

        Etkö usko Jumalan enää tätänykyä suuttuvan noista rikkeistä, kuinka hän ennen niistä suuttui. niin ainakin opetettiin. miksi sinä ymmärrät vain OMAN aikasi synnit mutta et ennenvanhaisia.. no ko niist ei ENÄÄ saarnata synteinä niin sinet ymmärrä niitä synneiksi ko ne "opettajat" ne kyl tietää ja niitten sanomisiin voi sokkona luotta että juuh,,juuh.. eikä tarvitse ite ajatella yhtään sanoi kuka mitä hyvänsä?

        Tuo ilmiö minua arkarruttaa enkä minä osaa sitä villaisella dumpata pois mielestä, sinä kai osaat, koska nuo synnit ovat liian vanhaa juttua?

        (kui2)

        Kristityt nuoretkin masturboi ja harrastaa avioliiton ulkopuolista seksiä ilman aikomustakaan tulla raskaaksi.

        Jopa Sari Tanus ja Päivi Räsänenkin kehuskelee upealla seksielämällään.
        Ei puutu kuin että kirjoittaisivat kirjan omista seksikokemuksistaan. Kyllä ajat ja tabut on muuttuneet ja murtuneet.


    • Anonyymi

      Kirkko voi tukea tai olla tukematta ja Pridea ja tänä vuonna se tuki.
      Kirkossa voidaan päättää aivan mitä halutaan,, koska kirkko ei ole alisteinen Raamatulle, vaan seurakuntalaisille. Seurakuntalaiset kun valitsee kirkon päättäjät vaaleilla käytännössä aivan samalla tavalla kuin eduskuntaankin.

      Siksi kirkossa (eli viimekädessä kirkolliskokouksessa) Jeesuksen ihmeiden todenperäisyyskin ratkaistaan äänestämällä, eikä esim. raamattua plaraamalla.

      Paksumpaa rautalankaa ei nyt ole käytettävissä, mutta ei haittaa, ei ap käsittäisi sittenkään.

      • Anonyymi

        Ei se ymmärrä vieläkään...


      • Anonyymi

        Kirkon pitäisi olla alisteinen RAAMATULLE oman tunnustuksensa mukaan mutta ihmisten miellyttäminen on mennyt Raamatun ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon pitäisi olla alisteinen RAAMATULLE oman tunnustuksensa mukaan mutta ihmisten miellyttäminen on mennyt Raamatun ohi.

        Kirkko ei ole tajunnut muuttaa sääänöksiään.

        Tiedossamme on, että kukaan ei nykymaailmassa voi olla alisteinen Raamatulle. Menisi hulluksi koko homma


      • Anonyymi

        Kirkko on alisteinen arkkipiispan johdolla tämän maailman korskalle ja ylpeydelle, koska Raamattu-vetoinen kirkko ei enää vetoa tämän maailman voimiin. Kirkon tehtävä on miellyttää kohta tuhoutuvaa maailmaa.


    • Anonyymi

      Osallistuuko tuohon tilaisuuteen nyt kukaan,
      kirkosta eronnut, ateisti?

    • Anonyymi

      No onkohan siitä jotain hyötyä ihmisen ikuisen elämän kannalta kirkolle?

    • Anonyymi

      No täytyyhän se kirkko vallata oman agendansa ajamiseen. Kirkko ei vaan näe, eikä kaikki edes halua nähdä, että näin kirkko tulee tuhottua sisältäpäin.

      • Anonyymi

        SETAN homoagenda kohta 11.


      • Tässä kirkko osallistuu, eikä se tarkoita, että kirkko vallataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SETAN homoagenda kohta 11.

        Vai että ihan seta homoagenda. Kiitos nauruista. 😂🤣


      • Anonyymi

        Ihan sama. Täytyy olla todella tyhmä jos kuvittelee, että pieni seta voi vallata kirkon jollain jenkeissä 1980-luvulla kirjoitetun satiirin pohjalta. Kiitti nauruista yhä edelleen. 😂🤣😂🤣


      • Milloin tuo on Setalla ollut? En ole kuullutkaan.

        Tuo oli 1970- luvun Yhdysvaltojen poikien laatima utopistinen kirjoitelma.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Milloin tuo on Setalla ollut? En ole kuullutkaan.

        Tuo oli 1970- luvun Yhdysvaltojen poikien laatima utopistinen kirjoitelma.

        1980-luvulla se on kirjoitettu. Jos en ihan muista väärin niin vuosi oli 1987.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1980-luvulla se on kirjoitettu. Jos en ihan muista väärin niin vuosi oli 1987.

        No oli silloinkin ajat homoille ankeat myös Yhdysvalloissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama. Täytyy olla todella tyhmä jos kuvittelee, että pieni seta voi vallata kirkon jollain jenkeissä 1980-luvulla kirjoitetun satiirin pohjalta. Kiitti nauruista yhä edelleen. 😂🤣😂🤣

        Ei Seta mikään pieni ole. Sillä on poliittinen ahenda jota on toteuttanut jo yli 40 vuotta.
        Valtio tukee sitä taloudeliisesti ja se on levittänyt jo syövän kaltaiset lonkeronsa jo kouluihin ja kirkkoihinkin. Minua ei todellakaan naurata yhtään.

        Tästä voit tutustua Setan historiaan



        http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/228364-miksi-erosin-setasta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Seta mikään pieni ole. Sillä on poliittinen ahenda jota on toteuttanut jo yli 40 vuotta.
        Valtio tukee sitä taloudeliisesti ja se on levittänyt jo syövän kaltaiset lonkeronsa jo kouluihin ja kirkkoihinkin. Minua ei todellakaan naurata yhtään.

        Tästä voit tutustua Setan historiaan



        http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/228364-miksi-erosin-setasta

        Seta on ajanut homoille ja muille tasa-arvoa. Se ei ole vieläkään toteutunut, kiitos kirkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Seta mikään pieni ole. Sillä on poliittinen ahenda jota on toteuttanut jo yli 40 vuotta.
        Valtio tukee sitä taloudeliisesti ja se on levittänyt jo syövän kaltaiset lonkeronsa jo kouluihin ja kirkkoihinkin. Minua ei todellakaan naurata yhtään.

        Tästä voit tutustua Setan historiaan



        http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/228364-miksi-erosin-setasta

        Kyllä se kirkkoon verrattuna on todella pieni. 😂🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kirkkoon verrattuna on todella pieni. 😂🤣

        Kaikki homotkaan kun eivät ole Setan jäseniä. En minäkään.


    • Anonyymi

      Jos kirkko noudattaa raamatun oppeja, niin mitä ihmeen hyötyä tästä on prideporukalle? Tietty saahan synnit anteeksi rukoilemalla ja sitten saa taas olla syntinen, kai se koskee prideläisiäkin.
      Kirkko vaikuttaa tärkeälle instituutille muillekin kun uskovaisille, sitä mietin yhä miksi?

      • Anonyymi

        Ihminen on kovin vajavainen olento ja moni kaipaa turvaa elämäänsä. Valtionkirkossa on paljon jäseniä, ja se hoitaa hautausmaita.

        Toisaalta luterilainen ihminen saa käyttää järkeään myös uudemman lääketieteen ja käyttäytymistieteen piiriin kuuluvissa asioissa. Meidän maassamme homojen syrjintä on lopetettu, erittäin hyvin perustein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on kovin vajavainen olento ja moni kaipaa turvaa elämäänsä. Valtionkirkossa on paljon jäseniä, ja se hoitaa hautausmaita.

        Toisaalta luterilainen ihminen saa käyttää järkeään myös uudemman lääketieteen ja käyttäytymistieteen piiriin kuuluvissa asioissa. Meidän maassamme homojen syrjintä on lopetettu, erittäin hyvin perustein.

        Homoja ei syrjitä vaan ne nostetaan jalustalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoja ei syrjitä vaan ne nostetaan jalustalle.

        Kirkko ei nosta, vaan syrjii.


    • Anonyymi

      Sitä Raamatun sanomaa on muutettu jo niin että saavat papitkin erota ja uudelleen pyytää siukkuja alttarilla vaikka useamman kerran- avioliitto on tarkoitettu kestämään kuolemaan asti joten ennen ei saanu uudelleennaida koska se o n syntiä se on muuttunut e i - synniksi? - mitäs sellaiset papit tarvitsevat kirkkoa? Ja vielä jopa opettavat sitä sanaa muille jota itse ovat rikkoneet!

      Sulla ei mene jakeluun tuo? no ei kun sinä haluat kiusata sateenkaariväkeä, sinä vain haluuuut, jatkaa tuota juttuasi - siitä kaikki johtuu! Etkö pelkää että edestäs löydät jatkuvan "tönimisesi"?

      (kui2)

      • Anonyymi

        Sinulle on ainkin kymmene kertaa kerrottu mitä Jeesus sanoi avioreoista ja uudelleen avioliittoon menosta. Muistatko yhtään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on ainkin kymmene kertaa kerrottu mitä Jeesus sanoi avioreoista ja uudelleen avioliittoon menosta. Muistatko yhtään?

        Jeesus sanoi, että jos veli kuolee, niin sinun pitää ottaa kuolleen veljen vaimo itselle. Kaikkea sitä kuuleekin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että jos veli kuolee, niin sinun pitää ottaa kuolleen veljen vaimo itselle. Kaikkea sitä kuuleekin.

        Erosit Jambesta jo aikaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on ainkin kymmene kertaa kerrottu mitä Jeesus sanoi avioreoista ja uudelleen avioliittoon menosta. Muistatko yhtään?

        Sulle on sata kertaa sanottu että ennen oli toisin 50-60 vuotta sitten vain miksi ennen
        oli toisin. no kun ne ovat muuttaneet tulkintaa jos sulle on opettu että saakin erota!! Mitä ajattelet siitä 50 v on lyhyt aika entä saako käsitykseks mukaan olla naispappi, siitä ollaan nytkin erimieltä, saako vai eikö saa?

        Etkö sinä usko että ennen ei saanut avioeroa, koska RAAMATTU.

        no 50 vuoden päästä ei enää uskota että homous on ollu hirmuinen synti vaan Raamatun jakeet on myllätty uusiks, uskotko?

        TE ette ikinä selvitä toiselle mitä itse oikeastaan ajattelette noista kaikista muutoksista, eivät ne kieltämällä häviä, EI häviä! Mutta te jaksatte vaan jauhaa yhtä ja samaa levyä homouden synnistä kos se on JUURI nyt se päivän sana teillä eikä mikään muu ole mitään.

        Jos minä olisin fundisuskis niin kyllä minä muistaisin nuo vanhankin synnit ei mun muistissani mitään vikaa ole! Mutta kai mun pitäs pitää suuni kiinni ja supussa ja ihmetellä vaan itsekseni että mihin ne hävisivät vuotten mennen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on ainkin kymmene kertaa kerrottu mitä Jeesus sanoi avioreoista ja uudelleen avioliittoon menosta. Muistatko yhtään?

        p.s
        Uskotko sinä todella että kaikki uskikset ovat eronneet Raamatullisin ehdoin kun ei ole kuin yksi syy erota eikä mitä vain "käytettyä" - hylättyä, jätettyä uutta voi ottaa..edes väkivalta ei ole mikään syy erota, siel ei mainita semmoista syytä.

        Mistä ihmeestä niitä impiä löytyy nyt joita ei ole "hylätty"? aina vain uusia
        (kui2)

        Tuo on täyttä lööperiä että yhtäkkiä saa tehdä miten lystää

        jos uskot, oot tosi lapsekas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        p.s
        Uskotko sinä todella että kaikki uskikset ovat eronneet Raamatullisin ehdoin kun ei ole kuin yksi syy erota eikä mitä vain "käytettyä" - hylättyä, jätettyä uutta voi ottaa..edes väkivalta ei ole mikään syy erota, siel ei mainita semmoista syytä.

        Mistä ihmeestä niitä impiä löytyy nyt joita ei ole "hylätty"? aina vain uusia
        (kui2)

        Tuo on täyttä lööperiä että yhtäkkiä saa tehdä miten lystää

        jos uskot, oot tosi lapsekas.

        Jos ei ole niin se on heidän asiansa. Mutta Jeesus antoi asiasta selvät ohjeet.


      • Anonyymi

        Antoi tai ei niin uskovaisten parissa avioerot ovat ihan käytössä siinä kuin muillakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Antoi tai ei niin uskovaisten parissa avioerot ovat ihan käytössä siinä kuin muillakin.

        Suurin osa tuntemistani uskovista aviopareista on eronnut. Myös aitoaviolaisia.


      • torre12 kirjoitti:

        Suurin osa tuntemistani uskovista aviopareista on eronnut. Myös aitoaviolaisia.

        Ja eräs saarnaaja Lexakin on käyttänyt hyväkseen lain antamaa mahdollisuutta erota avioliitosta joka oikeus hänellekin toki kuuluu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että jos veli kuolee, niin sinun pitää ottaa kuolleen veljen vaimo itselle. Kaikkea sitä kuuleekin.

        Joo jos jotain ymmärtäisit asiasta olisit ainakin hiljaa!


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Suurin osa tuntemistani uskovista aviopareista on eronnut. Myös aitoaviolaisia.

        minun tuntemissani uskovissa on noin neljänkymmenen vuoden aikana yksi erotapaus.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Suurin osa tuntemistani uskovista aviopareista on eronnut. Myös aitoaviolaisia.

        Olethan sinäkin eronnut Jambasta,

        Nyt olet loppuikäsi yksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        minun tuntemissani uskovissa on noin neljänkymmenen vuoden aikana yksi erotapaus.

        No meillä on ollut erilainen tuttavapiiri.

        Ensimmäinen oli serkkuni jo vuosikymmeniä sitten, joka oli liian tiukan uskonnollinen, ja vaimo lähti lasten kanssa muualle.


    • Homo siat syöksyy lipilaari pappien kimppuun ja raatelee heidät.

    • Anonyymi

      Monet homoseksuaalit ovat hurskaita kristittyjä. Onhan heillä erillinen kristillinen yhdistys Malkus. Kirkon johtavissa asemissa on paljon homoja. Eri seurakunnissa on erikseen myös steenkaarimessuja ja muita tapahtumia, jossa homoseksuaalit ovat olleet aktiiveja. Tuntuu siltä että homot ovat seurakuntaelämässä vähintään yhtä paljon kuin heterotkin. Siis he tarvitsevat kirkkoa. Kirkko ei voi hylkiä eikä tuomita homoja. Kukaan ei voi asettua Jumalan asemaan tuomitsemaan. Se on röyhkeätä ja Raamatun tasa-arvo ajatuksen vastaista. Jumala on rakkaus.

      • Anonyymi

        Mitenkä se hurskas kristittynä oleminen mahtaa ilmetä?

        Parantavatko sairaita ja silleen vai?


      • Anonyymi

        "Monet homoseksuaalit ovat hurskaita kristittyjä. Onhan heillä erillinen kristillinen yhdistys Malkus. "

        Olen ymmärtänyt että homot ajavat kirkossa homoutta, eivät Jumalan tahdon mukaista kristinuskoa, sillä heidän tulee ohittaa moni kohta Raamatusta tai selittää se tulkintojen avulla toisenlaiseksi, tietenkin homoutta tukemaan.

        Olet oikeassa, että kirkon johdossa on homoseksuaaleja, mikä myös selittää Jumalan tahdon ohittamisen homouden eduksi.

        Itsekin olen ymmärtänyt, että homopapit ym. sateenkaari-kuviot lisääntyy kirkon piirissä kun uskovat poistuvat näistä menoista muualle Jumalaansa palvelemaan ja ylistämään.

        Olet oikeassa myös tuossa, että kukaan ei voi tuomita homoseksuaaleja muuta kuin Jeesus sitten kun Kirjat avataan. Nyt voimme vain jakaa rakkautta homoseksuaaleille kertomalla heille totuudenmukaisesti Jumalan tahdon, että edes yksi homoseksuaali kuulee evankeliumme ja tekee parannuksen että Jeesus voi hänet tehdä taasen ehjäksi lapsuuden ym. traumoista. On rakkautta puhua totta, ei ole rakkautta valehdella Jumalan tahto homoseksuaaleille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Monet homoseksuaalit ovat hurskaita kristittyjä. Onhan heillä erillinen kristillinen yhdistys Malkus. "

        Olen ymmärtänyt että homot ajavat kirkossa homoutta, eivät Jumalan tahdon mukaista kristinuskoa, sillä heidän tulee ohittaa moni kohta Raamatusta tai selittää se tulkintojen avulla toisenlaiseksi, tietenkin homoutta tukemaan.

        Olet oikeassa, että kirkon johdossa on homoseksuaaleja, mikä myös selittää Jumalan tahdon ohittamisen homouden eduksi.

        Itsekin olen ymmärtänyt, että homopapit ym. sateenkaari-kuviot lisääntyy kirkon piirissä kun uskovat poistuvat näistä menoista muualle Jumalaansa palvelemaan ja ylistämään.

        Olet oikeassa myös tuossa, että kukaan ei voi tuomita homoseksuaaleja muuta kuin Jeesus sitten kun Kirjat avataan. Nyt voimme vain jakaa rakkautta homoseksuaaleille kertomalla heille totuudenmukaisesti Jumalan tahdon, että edes yksi homoseksuaali kuulee evankeliumme ja tekee parannuksen että Jeesus voi hänet tehdä taasen ehjäksi lapsuuden ym. traumoista. On rakkautta puhua totta, ei ole rakkautta valehdella Jumalan tahto homoseksuaaleille.

        Mitä ihmeen homoutta homot kirkossa ajavat? Olet ihan tollo

        Eikä homoksi ole tultu lapsuuden traumojen takia; muuten minäkin olisin hetero.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mitä ihmeen homoutta homot kirkossa ajavat? Olet ihan tollo

        Eikä homoksi ole tultu lapsuuden traumojen takia; muuten minäkin olisin hetero.

        Oletko rakastunut K.Mäkiseen?


    • Anonyymi

      Miksi "uskovat" lähtevät pois isiensä kirkosta, eikö se ole raukkamaista. Pitää kaikkien olla mukana rakentamassa kirkkoa sekä "uskovien" että homoseksualistien. Ovatko nämä lähtijät ollenkaan yhteistyökykyisiä. Kirkko tarvitsee kaikkia yhteistyökykyisiä ihmisiä, erilaisiakin.

      • Anonyymi

        Ei se ole raukkamaista koska se isien kirkko ei ole enää sama vaan liberaaliteologian saastuttama.


    • Anonyymi

      Eli tämä porukka on suurin piirtein narsisti jengi jotka aina terapian sijasta ottavat uusia uhreja, jos jälkikasvua on niin niitä ei huolehdita. Tehdään ehkä useita perheitä. Lopuksi narsisti alkaa tylsyyttään käyttäytymään suvaitsemattomasti jopa samaa sukupuolta kohtaan. Jutun pointti on se, että narsisti ei kustanna jälkeläisiä uhreilleen vaan kaikkien pitää vain häntä huomioida ja hän tarvitsee adobtio lapsia.

      Eli ihan raamatussa vissiin mainitaan jotain huorimuksista

    • Anonyymi

      Seta ei tosiaankaan aja mitään seksuaalista tasa-arvoa vaan ainoastaan pakkosyöttää perverssioitaan heteroille.

    • Anonyymi

      setalla on tarkoitus muuttaa valta rakenteita yhteiskunnalisesti heille sopivaan suuntaan, aamu teeveessä juuri tapahtumaan osallistuva ilmoitti olevansa ase seksulaalinen eli seksi ei kiinnosta mutta kiinnostaako ympäristöä muutenkaan mihin kategoriaan kukin kuuluu kun sitä pitää erikseen mainostaa niin tekevät itse siitä ongelman itselleen,

      • Anonyymi

        Totta, kohta ollaan Setan talutusnuorassa jokainen. Aa-kerholaiset äijät pakotetaan homoavioliittoon ja -naiset pistetään porsimaan. Loppuelämä maha pystyssä ja kun porsimiset on porsittu, niin joutuu lopuksi lihajalostamoon.

        (saa vapaasti lainata, mutta vain Aa-kerhon sivuille)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kohta ollaan Setan talutusnuorassa jokainen. Aa-kerholaiset äijät pakotetaan homoavioliittoon ja -naiset pistetään porsimaan. Loppuelämä maha pystyssä ja kun porsimiset on porsittu, niin joutuu lopuksi lihajalostamoon.

        (saa vapaasti lainata, mutta vain Aa-kerhon sivuille)

        Oletko muuten setalainen?


    • Anonyymi

      Ehdotan ratkaisuna nykypäivän tilanteeseen kirkosta ja kirkon tavoista ja periaatteista seuraavaa.
      ratkaisu. käytetään meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että me perkaamme juurineen pois kirkkotien, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot jumalan ja herran jeesuksen kristuksen ja oman uskomme ja oman hyvän siunatun elämämme ja ylöstempauksemme tähden! matt. 15:13
      pyhät kirjoitukset tulee ennalleensaattaa ennenkuin kristus tulee takaisin!


      jumalan opin mukaan ihmisoppien seurauksena on, että kirkkoteillä ei ketään ylöstemmata!
      2 tess.2:10-12…room. 1:18-32 …room. 8:7-8… ilm. 21:8… 22:15

      jumala tarkoittaa sitä mitä hän sanoo, ja sanoo sitä mitä hän tarkoittaa. kirjoitukset eivät muutu. kaikki hänen sanansa ja päätöksensä ovat muuttumattomia ja täydellisiä. ja hän itse valvoo sanansa toteutumista. minkä hän on päättänyt, se toteutuu! tämä kirjoitus on tehty hänen tahdostaan ja hänen oppinsa mukaisesti!
      kaikki, jotka liittävät jotakin, vanhaan tai uuteen testamenttiin, tulevat seisomaan valhettelijoina, ja jumala on vetävä heidät vastuuseen ja tuomitseva heidät kirjoitusten mukaisesti, ja jumala on oman itsensä tähden niin tekevä!

      ratkaisu. käytetään meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että me perkaamme juurineen pois kirkkotien, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot jumalan ja herran jeesuksen kristuksen ja oman uskomme ja oman hyvän siunatun elämämme ja ylöstempauksemme tähden! matt. 15:13
      pyhät kirjoitukset tulee ennalleensaattaa ennenkuin kristus tulee takaisin!

      • Yksi.uskis sanoi, että vasta nyt voidaan saada Jumalan tarkoitukset selville, kun kirjoitukset saadaan selville juutalaisten tiedemiesten ansiosta.

        Raamatttu on liian epäselvä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Yksi.uskis sanoi, että vasta nyt voidaan saada Jumalan tarkoitukset selville, kun kirjoitukset saadaan selville juutalaisten tiedemiesten ansiosta.

        Raamatttu on liian epäselvä.

        Raamattu onkin kirjoitettu uskoville eikä teille ateisteille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu onkin kirjoitettu uskoville eikä teille ateisteille.

        Siis että uskovat eivät ole ymmärtäneet Raamattua.

        Nyt vasta juutalaiset tutkijat avaavat sen ymmärrettäväksi.


    • Anonyymi

      Tuossa edellä puhutaan Jumalan kannanotoista. Jumala ottaa kantaa mm. homoseksuaalisuuteen kun siellä yritetään määritellä mitä homoseksuaalisuus on ja mitä se tarkoittaa:

      Homoseksuaalisuus on

      - sydämen himoa
      - saastaista
      - pahaa himoa
      - oman kehon häpäisemistä
      - totuuden valheeseen vaihtamista
      - kunnioittavat ihmisiä (luotuja) enemmän kuin Luojaa
      - häpeällistä himoa
      - luonnonvastaista
      - kiimaista
      - rietasta
      - villiintymistä
      - kelvotonta mieltä
      - sopimatonta

      Näin siis Jumala Sanassaan ilmoittaa!

      • Onpa Jumala naurettava.


      • Anonyymi

        "- kiimaista"
        Luepa pököpää mitä kiima tarkoittaa ja kenelle se on ominainen piirre.


    • Anonyymi

      Homot alasti kadulla lasten nähden ei ole hyvä ja sivistynyt tapahtuma. En yhtään ihmettele kirkosta eronneita, mutta ihmettelen kirkon päättäjiä suuresti! Tähän pitää tulla muutos pian! On tosi surullista ettei raamatun sanaa kunnioiteta. Tämä on tosi surullista niille, jotka haluavat kuulua seurakuntaan, jossa raamatun sana on puinainen lanka. Ev lut seurakunta ja piispat : Lopettakaa kirkon mädättäminen!

    • Anonyymi

      On törkeää että kirkko osallistuu ja tukee verorahoilla irstailua. Kirkkohallitus vaihtoon! Kirkko ei saa sekaantua politiikkaan. Politiikka ei liity raamattuun!

    • Anonyymi

      Seuraavaksi saatananpalvojat lähettävät kirkolle kutsun. On ihme jos kirkko ei hyväksy. Hekin ovat vähemmistö.

      Kirkko pitäisi lakkauttaa. Kirkko ei ole enään kirkko.

      • Heh. Onko heillä oma yhdistys,? Kirkko ei ole näyttänyt olevan kiinnostunut saatananpalvonnasta.


      • Anonyymi

        Evl.kirkko on kuin saastunut temppeli. Temppeliporttojakin varmaan löytyy....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evl.kirkko on kuin saastunut temppeli. Temppeliporttojakin varmaan löytyy....

        Joo. Ihan varmasti löytyy, heh.

        Odotan hetkeä että uskova ei valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evl.kirkko on kuin saastunut temppeli. Temppeliporttojakin varmaan löytyy....

        Ihanko totta? Kerro kun löytyy niin alan heti aktiiviksi.


    • Anonyymi

      Niin seta ei ole kristillinen järjestö. Heillä lienee joku sata jäsentä ja taustalla on yliopistoja, tutkijoita ja muita yhteiskunnallisia vaikuttajia., joilta he saavat rahoituksen työntekijöidensä palkkoihin ja kampanjoihin. He myös tutkivat ihmistä tämän seksihalujen ilmentymänä ja lokeroivat ja rekisteröivät heidät sen tai tuon kenties väliaikaisen himon kautta tiettyihin lokeroihin. Lisäksi seta tutkii viestinnän keinoja vaikuttaa näihin himoihin ja asenteisiin ja pyrkivät tavoitteellisesti vaikuttamaan kaikkin ihmisiin sitäkin kautta niiinkuin joukkoviestimissä näkyy. Raamatun ihmiskuva ei ole seksitaipumus keskeinen vaan paljon kokonaisvaltaisempi, jossa lihallinen puoli on vain osa ihmisen kokonaisuutta lisäksi siinä on sielu ja henki ja ihminen käsitetään Jumalan luomana.

      • Heh. Ei homoissa ole mitään tutkittavaa. He ovat mitä ovat, ja heidän asemaansa yhteiskunnassa Seta yrittää kohentaa.


    • Anonyymi

      Minua ei ole ikinä opetettu, eikä varmaan muitakaan ikäisiäni, seksiä eikä sukupuolielämää. Avioliittoelämää opetettiin vähän rippikoulussa. Silti olen 51 vuotta ollut avioliitossa vaimoni kanssa, ollaan saatu 4 lasta ja lasten lapsiakin on aika liuta ja 2 lastenlasten lastakin. Sukupuolielämä tulee ihmiselle luonnostaan, kuten muullekin luomakunnalle. Se opettaminen on yhtä turhaa ja hölmöä, kun opetettas tukkaa ja kynsiä kasvamaan, ne kun kasvaa ilman opettamistakin, jopa hetken aikaa vielä kuoleman jälkeenkin.

    • Anonyymi

      Kristinuskoon ei kuulu ylpeys (pride).
      Homous ei kuulu kristinuskoon.

    • Anonyymi

      kirkoissahan sitä vasta homostellaankin

      • Anonyymi

        ainakin lesboillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainakin lesboillaan.

        JYYYYYY!


    • Anonyymi

      Kirkko menettää jäseniä kokoaikaa, joten sille kelpaa kuka vaan. Kirkko tarttee maallista rahaa. Moraali katoaa rahapinon kasvaessaan.

      • Kun meno on jatkunut jo 100 vuotta niin, että väki kirkossa vähenee.

        Vuoden 2003 jälkeen enemmän.


      • Kun väki vähenee, niin pidot paranee sanotaan.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe