Kilometrikorvaus

Anonyymi

No niin.

Olen työskennellyt muutaman kuukauden uudessa työpaikassa. Vien töiden jälkeen 2-3 kertaa viikossa matkahuoltoon pieniä paketteja asiakkaaille lähetettäväksi.
Matkahuollossa käynti tekee n. 5 kilometriä ylimääräistä verrattuna normaaliin minun 20 km kotimatkaan, eli laskutan 5 km kilometrikuluja firmalta.

Sitten taas meidän myyntimies asuu 70 km päässä työpaikasta ja hän laskuttaa esim. aamun asiakaskäynnit kotoa asiakaalle ja sitten töihin koko kilometri määrän. 70 km plus asiaakkaalla käynnin ylimmääräiset kilometrit 10 km= 80 km

Ei oiken kuulosta reilulta, että työnantaja maksaa tuon pitkän työmatkan 70 km 10 km ylimmääräistä asiakaskäynnin takia?

Voisinko itsekkin laskuttaa koko matkan töistä matkahuoltoon ja kotiin 25 km?
Kumpi tekee oikein?

2

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lue, mitä alan työehtosopimuksessa on matkakulujen korvaamisesta. Jos ei löydy, ota selvää, mikä on vakiintunut käytäntö firmassa ja toimi sen mukaan.
      Toinen vaihtoehto on tietysti se, että teet matkalaskun koko matkasta työpaikalta postin kautta asunnolle ja katsot, miten matkalaskun käsittelijä ja työnantaja reagoi.

• Anonyymi

Teen hoitotyötä ja meillä saa kilometrikorvsusket jos menee asiakkaalta asiakkaalle suoraan. Kotoa asiakkaalle ja takas kotiin niin siitä ei saa. Mutta mulla on soviteltu päiväraha koska osa-aikatyö ja kelalta saan rahat kotoa töihi ja töistä kotiin väliseltä matkalta ja verotuksessa on huomioitu työmatkat niin ns. omasta pussista ei mene mitään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe