No niin.
Olen työskennellyt muutaman kuukauden uudessa työpaikassa. Vien töiden jälkeen 2-3 kertaa viikossa matkahuoltoon pieniä paketteja asiakkaaille lähetettäväksi.
Matkahuollossa käynti tekee n. 5 kilometriä ylimääräistä verrattuna normaaliin minun 20 km kotimatkaan, eli laskutan 5 km kilometrikuluja firmalta.
Sitten taas meidän myyntimies asuu 70 km päässä työpaikasta ja hän laskuttaa esim. aamun asiakaskäynnit kotoa asiakaalle ja sitten töihin koko kilometri määrän. 70 km plus asiaakkaalla käynnin ylimmääräiset kilometrit 10 km= 80 km
Ei oiken kuulosta reilulta, että työnantaja maksaa tuon pitkän työmatkan 70 km 10 km ylimmääräistä asiakaskäynnin takia?
Voisinko itsekkin laskuttaa koko matkan töistä matkahuoltoon ja kotiin 25 km?
Kumpi tekee oikein?
Kilometrikorvaus
2
138
Vastaukset
- Anonyymi
Lue, mitä alan työehtosopimuksessa on matkakulujen korvaamisesta. Jos ei löydy, ota selvää, mikä on vakiintunut käytäntö firmassa ja toimi sen mukaan.
Toinen vaihtoehto on tietysti se, että teet matkalaskun koko matkasta työpaikalta postin kautta asunnolle ja katsot, miten matkalaskun käsittelijä ja työnantaja reagoi. - Anonyymi
Teen hoitotyötä ja meillä saa kilometrikorvsusket jos menee asiakkaalta asiakkaalle suoraan. Kotoa asiakkaalle ja takas kotiin niin siitä ei saa. Mutta mulla on soviteltu päiväraha koska osa-aikatyö ja kelalta saan rahat kotoa töihi ja töistä kotiin väliseltä matkalta ja verotuksessa on huomioitu työmatkat niin ns. omasta pussista ei mene mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103