Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kilometrikorvaus

Anonyymi

No niin.

Olen työskennellyt muutaman kuukauden uudessa työpaikassa. Vien töiden jälkeen 2-3 kertaa viikossa matkahuoltoon pieniä paketteja asiakkaaille lähetettäväksi.
Matkahuollossa käynti tekee n. 5 kilometriä ylimääräistä verrattuna normaaliin minun 20 km kotimatkaan, eli laskutan 5 km kilometrikuluja firmalta.

Sitten taas meidän myyntimies asuu 70 km päässä työpaikasta ja hän laskuttaa esim. aamun asiakaskäynnit kotoa asiakaalle ja sitten töihin koko kilometri määrän. 70 km plus asiaakkaalla käynnin ylimmääräiset kilometrit 10 km= 80 km

Ei oiken kuulosta reilulta, että työnantaja maksaa tuon pitkän työmatkan 70 km 10 km ylimmääräistä asiakaskäynnin takia?

Voisinko itsekkin laskuttaa koko matkan töistä matkahuoltoon ja kotiin 25 km?
Kumpi tekee oikein?

2

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lue, mitä alan työehtosopimuksessa on matkakulujen korvaamisesta. Jos ei löydy, ota selvää, mikä on vakiintunut käytäntö firmassa ja toimi sen mukaan.
      Toinen vaihtoehto on tietysti se, että teet matkalaskun koko matkasta työpaikalta postin kautta asunnolle ja katsot, miten matkalaskun käsittelijä ja työnantaja reagoi.

    • Anonyymi

      Teen hoitotyötä ja meillä saa kilometrikorvsusket jos menee asiakkaalta asiakkaalle suoraan. Kotoa asiakkaalle ja takas kotiin niin siitä ei saa. Mutta mulla on soviteltu päiväraha koska osa-aikatyö ja kelalta saan rahat kotoa töihi ja töistä kotiin väliseltä matkalta ja verotuksessa on huomioitu työmatkat niin ns. omasta pussista ei mene mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe