Kassatyöntekijöistä

Anonyymi

Paljon kuulee marmatusta kun yksi päättää toisten puolesta, että miten mikäkin pitäisi mennä.
Joten olisiko laajempaa näkökulmaa? Eli: Miten kassatyöntekijää voi lähestyä, jos yleinen käsitys on se, että asiakkaan pitäisi vaan pyllistää ja repiä kuitti kassan kädestä puhumatta sanaakaan, ettei hän vaan loukkaannu tai kuule samaa asiaa miljoonatta kertaa? Kun näen eräänkin kauniin kassatyöntekijän, niin olemukseni on automaattisesti melkein vittumaisen kylmä juurikin sen vuoksi, että näitä marmatuksia saa kuulla joka lävessä, miten asiakas oli taas tehnyt jotain väärin. Erästäkin voisin pyytää ulos, mutta kun se mutta.. Onko olemassa täysjärkistä kassatyöntekijää, jolla on siellä töissäkin inhimillinen kyky tunteisiin tai mihin hyvänsä inhimilliseen ilman sitä robottimaisuutta, jollainen kuva heistä luodaan julkisesti.
Tuokaa siis esiin muitakin näkemyksiä kuin ne lehdissä kalkattavat hiekkadyynit, kiitos :)

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kassatyöntekijää saa lähestyä! Itse kassalla työskennelleenä tunnistan nuo kaikki puhutut asiakastyypit, sillä ei ole kovin miellyttävää kun yli 15 vuotta vanhemmat miehet heittävät vihjailevaa vitsiä kassalla. Itse en juuri kuule noita lehtien jutuissa mainittuja kuivia vitsejä töissä.

      voin antaa nuoren naisen näkökulmasta pari vinkkiä, millä mut ainakin sais lähtemään vaikka kahville
      - jos aiot pyytää häntä ulos, valitse hiljainen hetki, jolloin ei muodostu jonoa. Silloin kassahenkilölläkin on enemmän aikaa jutella
      - moikkaa kunnolla kun tulet kassalle. Sano moro/morjensta/jotain muuta persoonallisempaa kuin moi tai hei. Itselleni ainakin tulee heti paljon rennompi olo kun asiakas tervehtii rennosti perinteisen moi/hein sijaan, sillä sitä saa kuulla ja sanoa paljon päivän aikana
      - kysy miten menee tai onko ollut kiireistä. Jos haluat pyytää ulos kannattaa kysyä rennosti vaikka onko hän koko kesän töissä tai onko hänellä vapaita päiviä. Tietysti hänellä on vapaita päiviä mutta jos hän esimerkiksi mainitsee, että "oon koko loppuviikon töissä, mutta onneks ens viikolla on vapaapäiviä" voit heti kysyä, lähtisikö hän kahville ensi viikolla. Jos hän ei sano suoraan ei kannattaa napata vaikka hänen ojentamansa kuitti ja kirjoittaa oma numero ja nimi taakse ja antaa takaisin. Hän tuskin rupee tekemään siinä kassalla mitään suunnitelmia tai antaa suoraa vastausta, sillä se on kuitenkin hänen työaikaansa ja itse ainakaan en rupeaisi tekemään mitään treffisuunnitelmia muiden ihmisten jonottaessa. Jos hän on kiinnostunut hän kyllä laittaa viestiä vuoron jälkeen!
      - ei kannata miettiä liikaa! Noi lehtien näkökulmat on vanhempien naisten kokemuksia, jotka on ollut töissä kaupassa 10 vuotta. Suurin osa meistä alle 28v naisista ollaan siellä vaan tienaamassa vähän ekstraa opiskeluiden ohella eikä olla tekemässä elämänuraa kassatäteinä. Itse en ole tavannut ketään nuorta joka haluaisi olla töissä kassalla koko elämää.
      - voit myös keksiä jotain persoonallista! Osta kassalta joku arpa (jokin 1-2 euron riittää) ja sano kassalle että jos voitat tarjoat voittokahvit. Siirry sivummalle (jos jonoa) ja raaputa arpa heti. Anna arpa takaisin tarkistettavaksi ja jos voitat hänen pitää lähteä kahville ja jos et voita häneen pitää lähteä korvauskahveille (tai yksille, riippuu hieman henkilöistä)

    • Anonyymi

      Ainoat minulle heitetyt mauttomat kommentit ovat yleensä tulleet humalassa olevilta miehiltä.
      Kassatyöntekijänä on muiden asiakkaiden takia tuollakin hetkellä osattava hillitä itsensä ja niinpä en yleensä viitsi enkä jaksa vastata heille mitään.
      Mutta kassalla vaan ne hetket on lyhyitä, ettei siinä kovin paljon ehdi keskittyä yhteen asiakkaaseen. Seuraa siis, ettei kassalla ole se ruuhkaisin hetki, niin voi tärpätä paremmin. Minulle on ainakin muutama maksanut ensin ostoksensa ja sen jälkeen ojentanut ostamansa suklaalevyn tai jotain muuta pientä ostamaansa minulle. Ihan kiva tapa sekin.
      Kannattaa ne omat yhteystiedot kirjoittaa valmiiksi johonkin, ja ojentaa samalla, jos siihen uloskutsuun vastataan myöntävästi tai vaikka vähän epäröiden. Epäröinti saattaa johtua vain siitä, että perässä muu jono odottaa vuoroaan päästä maksamaan ostoksensa. Työvuoron loputtua voi se tekstiviesti sinne puhelimeen kilahtaakin. Onnea matkaan!

    • Anonyymi

      Jees. Kannatti missata nukkumaanmenoaika ja yliväsymyksen virittämänä tulla palstalle ihmettelemään ennen uutta yt-neuvottelua nukkumatin kanssa.
      Kiitos teille vastauksista :) Täytyy jatkossa mennä uudella asenteella ostoksille ja yritän jokaisella kerralla muistaa teidän näkökulman tähän.
      Kenenkään ikäähän siinä nyt ei oikein tiedä ja itse olen rapiat kolmekymppinen, että toivottavasti en kuitenkaan leimaudu ”15 vuotta vanhemmaksi” setämieheksi kassojen silmissä :D
      Ei sillä, että mitään pervoa kuitenkaan heittäisin.
      -Ap-

      • Anonyymi

        Miten meni? Mulla melko lailla sama keissi edessä!


    • Anonyymi

      Löysin kerran hyväkuntoisen kukkasen, ruusun, parkkihallista. Päädyin viemään sen kassaneidille jonka palveluun olen ollut erityisen tyytyväinen. Mutta mitäpä tapahtui... kassaneiti on pyrkinyt tapauksen jälkeen huolella välttämään ettei vain joutuisi katsekontaktiin tai edes tervehtiä enää. Poistuu takavasemmalle ja tauolle heti jos näkee että olen kaupassa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2510
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1008
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      873
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      816
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe