Hei
Selälle olisi hyväksi roikkua leuanvetotangossa mutta voimat eivät anna myöten kauan pysyä.
Osaako kukaan suositella jonkinlaista koukkua tai vastaavaa jolla jaksaisin roikkua tangossa?
Ostin prismasta vetoremmit 5e, mutta ei niillä naruilla saanut toivottua tulosta.
kiitos
selänvenytys roikkuen
29
2327
Vastaukset
- Anonyymi
Vetoremmit toimivat minulla erittäin hyvin! Osaatkohan pyörittää ne?
Riippuessa on tärkeää, että jalat lepäävät rentoina edessä lattiassa polvet noin 90 asteen kulmassa. Silloin pystyy rentouttamaan selän. - Anonyymi
Vetoremmit toimivat minulla erittäin hyvin! Osaatkohan pyörittää ne?
Riippuessa on tärkeää, että jalat lepäävät rentoina edessä lattiassa polvet noin 90 asteen kulmassa. Silloin pystyy rentouttamaan selän. - Anonyymi
Vedä leukoja leuanvetotangossa. Voimat ei riitä roikkumiseen?
- Anonyymi
Tuo on yleinen vaiva. Näpit ei jaksa sitä mitä selkä vaatisi.
Sekin vielä kiusaa kun oikein kovaa puristaa niin ei saa selkää rentoutumaan.
Onneksi tuohon helppo ja varma ratkaisu. Muutenkin välilevyt tuppaavat menemään kasaan niin venyttely avaa niitä ja antaa tilaa lisää.
Jatka ihmeessä selän venyttelyä.- Anonyymi
Olis syytä treenata sormia jos voimat ei riitä edes roikkumiseen.
- Anonyymi
Kyllä nyt jonkin aikaa jaksaa roikkua mutta jos kauemmin haluaisi niin olisi hyvä olla joku "apuväline".
-aloittaja
kiitos muuten kaikille vastauksista - Anonyymi
Roikkunut tangossa ilman apuvälineitä ja rentoutuessa venyy jolloin hengittäminen ei enää onnistu joten roikkumisen joutuu siksi keskeyttämään.
- Anonyymi
Hommaa Tafferit tai Versat. Paljon parempia, kuin pilipali vetoremmit, mitkä painaa ranteisiin. Koko painolla ei kannata kuitenkaan roikkua, vaan ota jaloilla lattiasta vähän tukea, niin että lanneranka rentoutuu.
- Anonyymi
Roikkuja joka ei jaksa edes roikkua on itse pilipali.
- Anonyymi
Vetoremmit toimivat kunhan osaa käyttää niitä.
Jalkapohjien lepuuttamisessa on perää. Itse kukin voi itse havaita eron. Roikkuko koko painollaan vai siten, että jalkapohjat ovat edessä rentoina lattiassa.
- Anonyymi
Minä en käytä remmejä. Siis pelkkä roikkuminen on kyllä hyvä asia sinällään. Minä olen viime aikoina siis keskittynyt leuanvetoon ja tämän vuoden maksimitulos on ollut 7 leukaa. Yksi hyvä apuväline roikkumiseen olisi ison jumppapallon käyttö, että istuisi pallon päällä ja samaan aikaan roikkuisi tangosta, kotona tämä on melko helppo järjestääkin, olen kokeillut sitä kyllä. Siis minullakin on ikää kohta 60 ja voimat hupenevat, mutta kovalla treenillä jaksaa vielä vetää leukoja.
- Anonyymi
Olen kanssasi samanikäinen, eikä voimat ole hupenemassa. 13 leukaa menee ja juoksutuloksetkin nyt parempia kuin nuorena.
- Anonyymi
Leukailutapa?
Myötä- vai vastaote?
Jalkojen ja vartalon käyttö? Retkulla, sätkien, "kynttilänä", nilkat koko ajan takana ristissä?
Täyspitkiä vetoja alhaalta rentona löysiltä olkapäiden nivelsiteiden varasta ja koko ajan jännitykset säilyttäen?
Pelkkä lukumäärä ei kerro paljoakaan!
Viimeinen kysymys. Montako leukaa kulmariipunnassa. Siis jalat edessä suunnilleen surina ja koko ajan 90 asteen kulmassa?
Puhtaita leukoja sätkimättä!
Kysyy 75v ukko.
Vuosiin en ole vetänyt lisäpainoilla.
Crossfit tyyliin myötäotteella retkulla vetäen toistoja tulee reilusti riippuen taidosta käyttää kroppaa. Lukumäärästä on turha puhuakaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leukailutapa?
Myötä- vai vastaote?
Jalkojen ja vartalon käyttö? Retkulla, sätkien, "kynttilänä", nilkat koko ajan takana ristissä?
Täyspitkiä vetoja alhaalta rentona löysiltä olkapäiden nivelsiteiden varasta ja koko ajan jännitykset säilyttäen?
Viimeinen kysymys. Montako leukaa kulmariipunnassa. Siis jalat edessä suunnilleen surina ja koko ajan 90 asteen kulmassa?
Kysyy 75v ukko.
Crossfit tyyliin myötäotteella retkulla vetäen toistoja tulee reilusti riippuen taidosta käyttää kroppaa. Lukumäärästä on turha puhuakaan!Väärinkäsitysten välttämiseksi. Paremmalla kädellä vedän vain 2 yhdenkäden leukaa. Joskus 3kpl. Huonommalla ei mene yhtään. Salilla en ole nähnyt yhdenkään nuoremmankaan vetävän yhtä ainoaa mutta en ole nähnyt yrittäjiäkään. Tosin käyn aamupäivisin jolloin siellä käy etupäässä vuoroduunareita ja jokunen työtön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leukailutapa?
Myötä- vai vastaote?
Kysyy 75v ukko.
Crossfit tyyliin myötäotteella retkulla vetäen toistoja tulee reilusti riippuen taidosta käyttää kroppaa. Lukumäärästä on turha puhuakaan!Voimat, räjähtävyys, liikkuvuus, kimmoisuus himmenevät väistämättä.
Lihasta katoaa vajaan kilon vuosivauhtia vaikka kipristelen vastaan. Turha tulla neuvomaan syömisestä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leukailutapa?
Myötä- vai vastaote?
Kysyy 75v ukko.
Crossfit tyyliin myötäotteella retkulla vetäen toistoja tulee reilusti riippuen taidosta käyttää kroppaa. Lukumäärästä on turha puhuakaan!Vedän ne leuat vastaotteella ja jalat roikkuu alaspäin vain hiukan koukussa. En heilu tangossa ja lasken käsivarret suoriksi vetojen välissä. Vedän väliin noita leukojakin muun kuntosaliharjoittelun ohessa. Juoksen muutaman kymmenen kilometriä viikoittain, ja kuntoillut kymmeniä vuosia, enkä ole huomannut mitään mainitsemaasi räjähtävyyden katoamista lähes kuuskymppisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedän ne leuat vastaotteella ja jalat roikkuu alaspäin vain hiukan koukussa. En heilu tangossa ja lasken käsivarret suoriksi vetojen välissä. Vedän väliin noita leukojakin muun kuntosaliharjoittelun ohessa. Juoksen muutaman kymmenen kilometriä viikoittain, ja kuntoillut kymmeniä vuosia, enkä ole huomannut mitään mainitsemaasi räjähtävyyden katoamista lähes kuuskymppisenä.
Leuat vaikuttavat "oikeilta". Miten seuraat esimerkiksi räjähtävyytesi ja kimmoisuutesi mahdollista ( todennäköistä ) muutosta?
59 vuotisena hyppäsin tasajalkaa kerrostalon rapuja 5 askelmaa ylös päin. Tarttee hypätä varman päälle, ettei kaadu taakse päin.
Nyt 75v ikäisenä vilkaisin kaihoten kolmatta askelmaa ja huokaisten tyydyn nousemaan raput kävellen 2 kerrallaan.
Olen yrittänyt hidastaa taantumista mutta en ole onnistunut pysäyttämään sitä.
Vaarattomampia kokeitahan ovat mm. tasatassut, kinkkaukset, vauhditon 3-loikka.
Sinulle salikävijänä mm. rinnalle- ja tempausvedot raakoina polvilta.
Itse vetelen vielä mutta painot ovat pienentyneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssasi samanikäinen, eikä voimat ole hupenemassa. 13 leukaa menee ja juoksutuloksetkin nyt parempia kuin nuorena.
Minä urheilen siis paljon. Olen tarkalleen 58-vuotias. Siis kesäisin juoksen monta kertaa viikossa 5-10 km:n lenkkejä ja pelaan jkv tennistä ja pyöräilen ja uinkin. Tänään vedin tämän vuoden ennätyksen 8 leukaa, painoa on nyt 99 kiloa. Minun tavoite oli tämän vuoden osalta juuri se 8 leukaa. Aikaisempina vuosina olen kyllä vetänyt 10 leukaa, mutta viime vuonna meni vain 6 parhaimmillaan. Minä en tänä vuonna ole käyttänyt tartuntaspräytä leuanvedon apuna, sitä jota esim. keihäänheittäjät käyttävät, minulta loppui se aine, enkä löytänyt sitä kaupasta. Siis sillä avulla vetäisin nyt varmaan 9 leukaa, se ote pitää olla hyvä leuanvedossa. Mutta suositeltavaa olisi, ettei sitäkään kai käytettäisi, eikä varsinkaan mitään hihnoja otteen parantamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä keskusteluissa on jänne se, että aina löytyy parempia ja parempia urheilijoita. Minä siis eilen vedin sen 8 leukaa, enkä tänään. Nuorena, siis 27-vuotiaana vedin muistaakseni 26 leukaa ja paino oli silloin noin 100 kg eli lähes täsmälleen sama, mitä nyt. Siis olen entinen kilpaurheilija, mutta nykyään sitä tyytyy vähempään, en laita mitään kovin korkeita vaatimuksia minkään tuloskunnon suhteen. Ehkä jaksaisin juosta juuri ja juuri puolimaratonin tällä melko korkealla painollani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä urheilen siis paljon. Olen tarkalleen 58-vuotias. Siis kesäisin juoksen monta kertaa viikossa 5-10 km:n lenkkejä ja pelaan jkv tennistä ja pyöräilen ja uinkin. Tänään vedin tämän vuoden ennätyksen 8 leukaa, painoa on nyt 99 kiloa. Minun tavoite oli tämän vuoden osalta juuri se 8 leukaa. Aikaisempina vuosina olen kyllä vetänyt 10 leukaa, mutta viime vuonna meni vain 6 parhaimmillaan. Minä en tänä vuonna ole käyttänyt tartuntaspräytä leuanvedon apuna, sitä jota esim. keihäänheittäjät käyttävät, minulta loppui se aine, enkä löytänyt sitä kaupasta. Siis sillä avulla vetäisin nyt varmaan 9 leukaa, se ote pitää olla hyvä leuanvedossa. Mutta suositeltavaa olisi, ettei sitäkään kai käytettäisi, eikä varsinkaan mitään hihnoja otteen parantamiseksi.
Mkä on kunkin harjoitteen päätarkoitus? Puristusvoiman treenaamiseksi lienee muitakin keinoja kuin leuanveto.
Tunnustaudun heikkonäppiseksi. Kun ripustin vyöhön lisäpainoja, max. 55kr/5krt, niin pääasia oli leukailut eikä puristelut joten käytin remmejä. Sama koskee varsinkin yhden käden vetoa. Ikälopun vanhuksen, 75v, näpit ovat siinä niin tiukoilla, ettei itse vetoon pysty kunnolla keskittymään.
Hamassa muinaisuudessa aloitin remmien käytön kun toisesta kämmenestäni kuoriutui nahka pois. Valmistin remmit saappaan varresta.
Tietenkin kisoissa oli tehtävä tempaukset ja työntöjen rinnallevedot mankun tehostamalla sormilukolla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mkä on kunkin harjoitteen päätarkoitus? Puristusvoiman treenaamiseksi lienee muitakin keinoja kuin leuanveto.
Tunnustaudun heikkonäppiseksi. Kun ripustin vyöhön lisäpainoja, max. 55kr/5krt, niin pääasia oli leukailut eikä puristelut joten käytin remmejä. Sama koskee varsinkin yhden käden vetoa. Ikälopun vanhuksen, 75v, näpit ovat siinä niin tiukoilla, ettei itse vetoon pysty kunnolla keskittymään.
Hamassa muinaisuudessa aloitin remmien käytön kun toisesta kämmenestäni kuoriutui nahka pois. Valmistin remmit saappaan varresta.
Tietenkin kisoissa oli tehtävä tempaukset ja työntöjen rinnallevedot mankun tehostamalla sormilukollaOlet varmaan koko Suomen kovin leuanvetäjä, jos otetaan huomioon melko korkea ikäsi. Minä en ole kovin vakavasti otettava voimailija, vaikka jonkun verran joka päivä treenaankin. Nuorempanakin, siis 80-luvulla, tein yleisurheilukentällä kuntotestejä ja olin aina tyytyväinen tuloksiin, mutta aina löytyi joku sanomaan, ettei ne tulokset ole kovin hyviä. Työnsin naisten kuulaa yli 17 metriä ja seurakaveri tuli sanomaan, että hän on työntänyt yli 24 metriä sitä. Sitten toisen kerran heitin naisten keihästä 71 metriä ja toinen seurakaveri tuli sanomaan, että on heittänyt ko. keihästä 95 metriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaan koko Suomen kovin leuanvetäjä, jos otetaan huomioon melko korkea ikäsi. Minä en ole kovin vakavasti otettava voimailija, vaikka jonkun verran joka päivä treenaankin. Nuorempanakin, siis 80-luvulla, tein yleisurheilukentällä kuntotestejä ja olin aina tyytyväinen tuloksiin, mutta aina löytyi joku sanomaan, ettei ne tulokset ole kovin hyviä. Työnsin naisten kuulaa yli 17 metriä ja seurakaveri tuli sanomaan, että hän on työntänyt yli 24 metriä sitä. Sitten toisen kerran heitin naisten keihästä 71 metriä ja toinen seurakaveri tuli sanomaan, että on heittänyt ko. keihästä 95 metriä.
Tuli väärä yksikkö. 55kg vitosen sarja. Olin silloin noin 45v. Eipä ole mikään haamutulos.
Tuo naisten kuulan 17m on kanssani samaa luokkaa aikanaan.
Piiritason kisoissa aikuisten sarjan jässikät työnsivät sitä vähemmän. 7kg pollukkaa sentään 12m:n tuntumaan. Jätkät olivat pilanneet räjähtävyytensä voiman jähyämisellä eikä liukuvaudin tekniikassakaan ollut kehumista.
Työnsin itse vauhditta koska silloin pystyin käyttämään koko kroppaa parhaiten.
Keihään heitto on niin paskamoista, etten tosissani edes yrittänyt.
Yhden käden leuanvedossa on täytynyt siirtyä ikärin tekniikkaan. Parempi käsi kiinni rekkiin remmillä ja huonomalla kädellä riippukäden ranteesta keventäen menee yhden käden leukoja vielä ikärinäkin. Menisi muutama enemmänkin mutta 2 - 3 riittää.
Tilastoista löytyisi v1967 punttitulos 82,5kg sarjassa. 100 100 125kg. Tuo tulos ei riittänyt edes piirin mestaruuteen.
Olen minäkin tavannut kovia jätkiä. Yksi heppu teki treeneissä sen tason punttituloksia, että niillä olisi omassa sarjassaan voittanut kultaa Tokion olympialaisissa. - Anonyymi
Siinä yu-seurassa, jossa aikoinaan urheilin, ei ollut kovin kannustava ilmapiiri ainakaan minua kohtaan. Minä työnsin sitä naisten kuulaa harjoituksissa siis 20-vuotiaana sen 17:10 ja sitten se kommentti tuli siitä, että ei se olisi mikään hyvä tulos. Samoin keihään suhteen. Ne kommentoijat olivat kyllä Suomen huippuja omissa lajeissaan, mitaleja heillä SM-kisoissa. Työnsin 25-vuotiaana vielä miesten kuulaa ilman vauhtia 11:10 ja heitin miesten keihästä ilman vauhtia yli 50 metriä. Mutta Suomen tason huomioiden olisi pitänyt heittää ilman vauhtia keihästä 60 metriä siihen aikaan, se olisi vasta huomioitu hyvänä tuloksena.
- Anonyymi
No mutta nuo teidän tulokset ovat ihan normaaleja, nyt kun ikäkin tuli mukaan koska ne on tehty.
Ja kun ne on maksimi tuloksia, eli ei yhtään enempää olisi mennyt niin ei ole mitenkään erityisen hyviä.
Toki jos on urheillut niin jotain tuollaista nyt pitäisikin saada. Muutenhan olisi yhtä hyvä kuin perus hemmo.
Kuten tiedätte niin ne viimeiset metrit, kilot ennenkuin oikeasti saavuttaa jotain on raskaimmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli väärä yksikkö. 55kg vitosen sarja. Olin silloin noin 45v. Eipä ole mikään haamutulos.
Tuo naisten kuulan 17m on kanssani samaa luokkaa aikanaan.
Piiritason kisoissa aikuisten sarjan jässikät työnsivät sitä vähemmän. 7kg pollukkaa sentään 12m:n tuntumaan. Jätkät olivat pilanneet räjähtävyytensä voiman jähyämisellä eikä liukuvaudin tekniikassakaan ollut kehumista.
Työnsin itse vauhditta koska silloin pystyin käyttämään koko kroppaa parhaiten.
Keihään heitto on niin paskamoista, etten tosissani edes yrittänyt.
Yhden käden leuanvedossa on täytynyt siirtyä ikärin tekniikkaan. Parempi käsi kiinni rekkiin remmillä ja huonomalla kädellä riippukäden ranteesta keventäen menee yhden käden leukoja vielä ikärinäkin. Menisi muutama enemmänkin mutta 2 - 3 riittää.
Tilastoista löytyisi v1967 punttitulos 82,5kg sarjassa. 100 100 125kg. Tuo tulos ei riittänyt edes piirin mestaruuteen.
Olen minäkin tavannut kovia jätkiä. Yksi heppu teki treeneissä sen tason punttituloksia, että niillä olisi omassa sarjassaan voittanut kultaa Tokion olympialaisissa.Siis teki ne kultatulokset seuransa salilla kenenkään näkemättä.
- Anonyymi
Itsekkin saan yhden käden leukoja 2 tai 3,mutta toisaalta käytän rajusti hormooneista. Nykyäänhän se korvaushoitoa.
Nuorena kollina kun tehtiin porukassa painonnostoa niin käytettiin horkkaa oikein urakalla. Luulen että sen takia oltiin pirun vahvoja ja kunto kestää.
En keksi mitään huonoa puolta hormoonin käytölle, voimat kasvaa ja saa taas tuntea toisen miehen hellän mutta kovan kosketuksen.
Niin kuin Nuorenakin, voi niitä hikisiä iltapäiviä kun me kiimaiset uroot takoimme toisiamme armottomasti takaa päin. Kuinka saimme maistella toistemme tuotoksia..
Onneksi näin vanhanakin pääsee vielä salin suihkussa mukaan kun vain rohkeasti työntyy sekaan.
Vm43 - Anonyymi
Mulle fysiatri sanoi, että roikkumisesta ei ole muuta hyötyä, kuin että kädet venyy.
No, olen kuitenkin tehnyt sitä jalat kevyesti maassa.- Anonyymi
Kertoiko se fyssari miten ja mistä kohdasta ne kädet venyvät?
- Anonyymi
Minäkin olen roikkunut pari kertaa viikossa tangossa. Ensin ihan varpaat lattiaa hipoen ja kerto muutamia sekuntteja. Nyt päkiät reilusti tukevat ja roikun pari minuuttia, minä luulin että ryhti parantunut, vai että kädet venyneet! Hyvä juttu sekin. Rouva kuuskolme.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768