Tykkääkös joku muu kattiloista

...eli kissoista?

Itelläni ollut seitsemän, jollei lasketa luovutusikäisenä pois luovutettuja. Ja lisäksi yhdellä tyttöystävälläni oli kolme, mut ne ei ollu mun kissoja.

Sikäli mikäli ihminen nyt edes voi kissaa omistaa. Ennemminkin asia on niinpäin, et mä olen kissojen ihminen.

Tällaista ei voi muu ku kissoja tunteva tehdä: https://m.youtube.com/watch?v=s13dLaTIHSg

74

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tykkään kissoista, mutta en itse sellaista hommaa. En oikeastaan hommaa mitään muutakaan eläintä, koska en halua ylimääräistä vastuuta sellaisista.
      Mulle riittää tuttujen ja kavereitten elikoiden rapsuttelu tarpeen tullen. :o)

      • Mun mielestä elämä on mulla nyt maailman tylsintä kun ei ole mitään elukkaa (ei edes naista).
        Kissanpennun otan seuraavaks heti kun olen saanut säästettyä rahaa ekaks koiraan. Koirat vaan on niin helkutin kalliita.

        Mut sellainen marssijärjestys mulla nyt. Ekaks paimenkoiranpentu ja sen ollessa vielä kakara, kaveriksi kissa. Näin päin se toimii helposti.
        On mulla ennenkin ollut tuollainen sekasatsi, mut jos kissa on ennen koiraa, siinä menee pitkä tovi ennenku kissa hyväksyy koiran. Toisinpäin on helpompi.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mun mielestä elämä on mulla nyt maailman tylsintä kun ei ole mitään elukkaa (ei edes naista).
        Kissanpennun otan seuraavaks heti kun olen saanut säästettyä rahaa ekaks koiraan. Koirat vaan on niin helkutin kalliita.

        Mut sellainen marssijärjestys mulla nyt. Ekaks paimenkoiranpentu ja sen ollessa vielä kakara, kaveriksi kissa. Näin päin se toimii helposti.
        On mulla ennenkin ollut tuollainen sekasatsi, mut jos kissa on ennen koiraa, siinä menee pitkä tovi ennenku kissa hyväksyy koiran. Toisinpäin on helpompi.

        Niin, mua ei ole silleen eläimet oikein kiinnostanut kuin ihan penskana omaksi asti ottaa. Silloin en tajunnut mikä vastuu niistä onkaan ja yllättävän pitkään.
        Varsinkin koiria pitää ulkoiluttaa ja molempia syöttää ja juottaa. Koira tarttee koulutustakin ja kissallakin saattaa luonne olla sitä ja tätä.... Ei kiitos.

        Minua ärsyttää eniten maailmassa ihmiset, jotka ottaa eläimen itselleen, mutta sitten se on kuin huonekalu. Mätkäistään vaan ruuat ja juomiset ja nipinnapin käytetään sitä ulkona... Onhan se kiva, mutta se on siinä joka päivä.... Sen kivan eteen pitää haluta tehdä kaikkea juttuja... se ei ole mikään esine. :o/


      • Disse kirjoitti:

        Niin, mua ei ole silleen eläimet oikein kiinnostanut kuin ihan penskana omaksi asti ottaa. Silloin en tajunnut mikä vastuu niistä onkaan ja yllättävän pitkään.
        Varsinkin koiria pitää ulkoiluttaa ja molempia syöttää ja juottaa. Koira tarttee koulutustakin ja kissallakin saattaa luonne olla sitä ja tätä.... Ei kiitos.

        Minua ärsyttää eniten maailmassa ihmiset, jotka ottaa eläimen itselleen, mutta sitten se on kuin huonekalu. Mätkäistään vaan ruuat ja juomiset ja nipinnapin käytetään sitä ulkona... Onhan se kiva, mutta se on siinä joka päivä.... Sen kivan eteen pitää haluta tehdä kaikkea juttuja... se ei ole mikään esine. :o/

        Ite ainakin diggaan koiran kanssa samoilla tuntikausia, säässä kuin säässä. Eihän se paskakelillä ole herkkua lähteä, mut ku pukeutuu hyvin, niin silloinkin pitkät lenkit on kivoja kun vaan lähtee. Mulla on kissatkin seurannut mukana.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mun mielestä elämä on mulla nyt maailman tylsintä kun ei ole mitään elukkaa (ei edes naista).
        Kissanpennun otan seuraavaks heti kun olen saanut säästettyä rahaa ekaks koiraan. Koirat vaan on niin helkutin kalliita.

        Mut sellainen marssijärjestys mulla nyt. Ekaks paimenkoiranpentu ja sen ollessa vielä kakara, kaveriksi kissa. Näin päin se toimii helposti.
        On mulla ennenkin ollut tuollainen sekasatsi, mut jos kissa on ennen koiraa, siinä menee pitkä tovi ennenku kissa hyväksyy koiran. Toisinpäin on helpompi.

        Ota näitä rescue-eläimiä. Niin mäkin oon tehny.


      • Disse kirjoitti:

        Niin, mua ei ole silleen eläimet oikein kiinnostanut kuin ihan penskana omaksi asti ottaa. Silloin en tajunnut mikä vastuu niistä onkaan ja yllättävän pitkään.
        Varsinkin koiria pitää ulkoiluttaa ja molempia syöttää ja juottaa. Koira tarttee koulutustakin ja kissallakin saattaa luonne olla sitä ja tätä.... Ei kiitos.

        Minua ärsyttää eniten maailmassa ihmiset, jotka ottaa eläimen itselleen, mutta sitten se on kuin huonekalu. Mätkäistään vaan ruuat ja juomiset ja nipinnapin käytetään sitä ulkona... Onhan se kiva, mutta se on siinä joka päivä.... Sen kivan eteen pitää haluta tehdä kaikkea juttuja... se ei ole mikään esine. :o/

        Se on aika mahdotonta pitää niitä esineinä, kun kyllä ne osansa huomiosta ottaa vaikka väkisin. Ihannkuten siinä aloituksen videossa, mutta juu, ymmärrän pointtis.

        Meidän tää koira on jo aika hyvää pataa kissan kanssa. Kissa sitä välillä nuoleekin.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ite ainakin diggaan koiran kanssa samoilla tuntikausia, säässä kuin säässä. Eihän se paskakelillä ole herkkua lähteä, mut ku pukeutuu hyvin, niin silloinkin pitkät lenkit on kivoja kun vaan lähtee. Mulla on kissatkin seurannut mukana.

        No se on elämäntyyli. Joillakin se menee oikein ja eläimetkin nauttii, mutta kyllä sieppaa, jos joku ottaa eläimen ja se vaan syö ja paskoo, kun muuta sisältöä ei annetakaan elämään. Joskus pääsee vaan jaloittelemaan ja näkemään muita lajikumppaneita....kyllä ihteänikin vit.ttas olla sellasen mulkun lemmikki. :o(


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se on aika mahdotonta pitää niitä esineinä, kun kyllä ne osansa huomiosta ottaa vaikka väkisin. Ihannkuten siinä aloituksen videossa, mutta juu, ymmärrän pointtis.

        Meidän tää koira on jo aika hyvää pataa kissan kanssa. Kissa sitä välillä nuoleekin.

        No kissat on tietenkin oma lukunsa, ne ottaa sen huomion, mutta joku isompi koira tarvitsee liikuntaa, että pysyy kunnossa. Joistain näkee, että se on kun syöttösika ja sillä on vaikeuksia liikkua jo. Näkee koko olemuksesta että joittenkin koirat ovat alistuneet tilanteeseen.

        Kyllä eläimenkin elämä on elämistä varten. Mieli tekis louhauttaa jotain lemmikinomistajia kulmaan suoraan kun näkee miten eläimiään pitävät. :o/


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se on aika mahdotonta pitää niitä esineinä, kun kyllä ne osansa huomiosta ottaa vaikka väkisin. Ihannkuten siinä aloituksen videossa, mutta juu, ymmärrän pointtis.

        Meidän tää koira on jo aika hyvää pataa kissan kanssa. Kissa sitä välillä nuoleekin.

        Jotkut pitää puolisoansakin esineenä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Jotkut pitää puolisoansakin esineenä.

        Joo, ei ole tavatonta. Kertoo aikapaljon ihmisistä, että ei ole ihan omakaan eriytyminen tapahtunut... Suomeksi sanottuna aikuisuus.
        Lapsia voi tehdä kuka vaan, mutta lapsi ei saa olla kuka vaan....sillä pitäis olla aikuinen tukena... :o/


      • Disse kirjoitti:

        No se on elämäntyyli. Joillakin se menee oikein ja eläimetkin nauttii, mutta kyllä sieppaa, jos joku ottaa eläimen ja se vaan syö ja paskoo, kun muuta sisältöä ei annetakaan elämään. Joskus pääsee vaan jaloittelemaan ja näkemään muita lajikumppaneita....kyllä ihteänikin vit.ttas olla sellasen mulkun lemmikki. :o(

        Ja kun pääsiskin tutustumaan lajikumppaneihin. Usein sitä mahdollisuutta ei anneta, kun pelätään mitä käy. Ja käyhän sitten kun ei niihin ole koskaan saanut tutustua.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ja kun pääsiskin tutustumaan lajikumppaneihin. Usein sitä mahdollisuutta ei anneta, kun pelätään mitä käy. Ja käyhän sitten kun ei niihin ole koskaan saanut tutustua.

        No oikeat lemmikinomistajat osaa kyllä tuonkin ottaa selville ja osaavat hallita ja tunnistaa oman lemmikkinsä. Naapurissa asuu sellainen nainen millä on kaksi koiraa ja se on näyttelyissä ja muissa mukana. Se osaa kyllä pitää koiransa hyvin. Se käyttää niitä lenkillä ja sitten on 1800 neliötä tonttiakin juoksennella vapaana välillä. Ja kun on jo kaksi koiraa, on niille toisistaan seuraa vaikka kun on töissä itse. Ne koirat näyttävät nauttivan olostaan täysin. Siinä on kaikki kohdallaan ja nainen kyllä ottaa vastuunsa hyvin vastaan. :o)


      • Disse kirjoitti:

        No kissat on tietenkin oma lukunsa, ne ottaa sen huomion, mutta joku isompi koira tarvitsee liikuntaa, että pysyy kunnossa. Joistain näkee, että se on kun syöttösika ja sillä on vaikeuksia liikkua jo. Näkee koko olemuksesta että joittenkin koirat ovat alistuneet tilanteeseen.

        Kyllä eläimenkin elämä on elämistä varten. Mieli tekis louhauttaa jotain lemmikinomistajia kulmaan suoraan kun näkee miten eläimiään pitävät. :o/

        "Kyllä eläimenkin elämä on elämistä varten."

        Siks olen rikkonut lakia ja pitänyt koiraa irti. Musta on lähinnä eläinrääkkäystä, jollei koira saa koskaan säntäillä vapaana.
        Tietenkin silloin pitää tuntea oma koira, ja opettaa se vapaanaollessaankin tarvittaessa tottelemaan. Minä olen kuitenki laumanjohtaja, joka tietää mitä tehdään. Usein ongelma on se, ettei koira tiedä kuka laumaa johtaa, ihminen voi olla niin epäluotettava et koira kokee velvollisuudekseen määrätä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        "Kyllä eläimenkin elämä on elämistä varten."

        Siks olen rikkonut lakia ja pitänyt koiraa irti. Musta on lähinnä eläinrääkkäystä, jollei koira saa koskaan säntäillä vapaana.
        Tietenkin silloin pitää tuntea oma koira, ja opettaa se vapaanaollessaankin tarvittaessa tottelemaan. Minä olen kuitenki laumanjohtaja, joka tietää mitä tehdään. Usein ongelma on se, ettei koira tiedä kuka laumaa johtaa, ihminen voi olla niin epäluotettava et koira kokee velvollisuudekseen määrätä.

        Joo. Kaverilla kävi vaan niin, että pihalle jätetty pitpull kävi surutta sen susikoiraan kiinni kurkkuun. Omistaja ja tämä kaveri oli potkinut kumpikin sitä koiraa, eikä se meinannut laskea irti. Jollain oksakarahkalla olivat sitten saaneet kammettua leuat auki ja koirat erilleen. Onneksi ei ollut käynyt pahemmin ja oli se irtokoiran omistaja maksanut eläinlääkärissä käynnit sille kaverille, mutta ei ollut edes koira-aita pitänyt sitä, kun se oli keksinyt tämän susikoiranartun. Ja surutta kaulaan kiinni. Ja omistajakaan ei saanut käskyillään eikä millään koiraa lopettamaan... Että on noissakin aina aika riskit...kun noita rotuja on jalostettu niin karseesti...


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Kaverilla kävi vaan niin, että pihalle jätetty pitpull kävi surutta sen susikoiraan kiinni kurkkuun. Omistaja ja tämä kaveri oli potkinut kumpikin sitä koiraa, eikä se meinannut laskea irti. Jollain oksakarahkalla olivat sitten saaneet kammettua leuat auki ja koirat erilleen. Onneksi ei ollut käynyt pahemmin ja oli se irtokoiran omistaja maksanut eläinlääkärissä käynnit sille kaverille, mutta ei ollut edes koira-aita pitänyt sitä, kun se oli keksinyt tämän susikoiranartun. Ja surutta kaulaan kiinni. Ja omistajakaan ei saanut käskyillään eikä millään koiraa lopettamaan... Että on noissakin aina aika riskit...kun noita rotuja on jalostettu niin karseesti...

        Sekin pointti mulla oli oman koiran vapaanapitämiseen, että se osaa paljon paremmin keskustella toisen kanssa ja puolustaa itseään kun ei ole narun nokassa. Tuo osasi hyvin rauhoittaa vihaisetkin lajikumppaninsa.

        Paitsi kerran oli pakko mennä mun koiran ja yhen sakun väliin, oman vahingoittumisen uhallahin. Ei siis mitään yleistä vihaa mulla sakemanneja kohtaan, mut tämä yksilö ei totellut emäntäänsä. Mun oli laumanjohtajana silti velvollisuus puolustaa koiraani.
        Mitään ei lopulta onneks tapahtunut, ja mun hundini ois osanut pahimmassa tapauksessa mennä hevosten alle turvaan (juu, sakun omistajilla oli kaks hevosta jotka kuulemma vihasivat koiria, paitsi et ne vihas vaan hänen koiraansa. Mun koirastani ne selvästi piti).

        Mä olen vähän sitä mieltä, et liiallinen kiinnipito aiheuttaa isoimmat aggresiot.
        Mut tietysti ennen koiran ottamista on syytä miettiä millaisen koiran ottaa. Mulle sopii paimenkoirat.
        En ole silti tavannut yhtään koiraa jonka kanssa en tulisi toimeen, tosi monia koiranomistajia kyllä olen tavannut jonka kanssa en tule toimeen.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Sekin pointti mulla oli oman koiran vapaanapitämiseen, että se osaa paljon paremmin keskustella toisen kanssa ja puolustaa itseään kun ei ole narun nokassa. Tuo osasi hyvin rauhoittaa vihaisetkin lajikumppaninsa.

        Paitsi kerran oli pakko mennä mun koiran ja yhen sakun väliin, oman vahingoittumisen uhallahin. Ei siis mitään yleistä vihaa mulla sakemanneja kohtaan, mut tämä yksilö ei totellut emäntäänsä. Mun oli laumanjohtajana silti velvollisuus puolustaa koiraani.
        Mitään ei lopulta onneks tapahtunut, ja mun hundini ois osanut pahimmassa tapauksessa mennä hevosten alle turvaan (juu, sakun omistajilla oli kaks hevosta jotka kuulemma vihasivat koiria, paitsi et ne vihas vaan hänen koiraansa. Mun koirastani ne selvästi piti).

        Mä olen vähän sitä mieltä, et liiallinen kiinnipito aiheuttaa isoimmat aggresiot.
        Mut tietysti ennen koiran ottamista on syytä miettiä millaisen koiran ottaa. Mulle sopii paimenkoirat.
        En ole silti tavannut yhtään koiraa jonka kanssa en tulisi toimeen, tosi monia koiranomistajia kyllä olen tavannut jonka kanssa en tule toimeen.

        Joo. Kyllä se on nii vastuullinen homma toi eläimien pito, että mä en siihen lähde mielellään. Mä siis tykkään hitosti eläimistä, mutta ehkä juuri siksi mä en lähdekään selllaiseen, en ainakaan kaupungissa. Sitten jos asuisin maalla ja olisin vaikka eläkkeellä tai tekisin kotona töitä ja muutenkin oisin siinä, voisin jonkun kissan vaikka ottaakin, mutta sit pitää oma elämäkin muuttua. Mä tykkään mennä ja tulla, eikä mulla ole esteenä kuin työt ja joka toinen viikko ehkä lapset vähän, että niiten kanssa pitää suplia menojaan.

        Mutta kyllä minusta on kiva tosiaan katsoa vaikka niitä naapurin koiria. Se toinen on nimeltään Hemmo ja se istuu siinä niitten portailla jännästi vinossa ja nuuskii ilmaa ja katselee niin rennosti, että ihan kuin hymyilis. Siinä on koiralla selkeästi fiilis kohollaan. :oD


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Kyllä se on nii vastuullinen homma toi eläimien pito, että mä en siihen lähde mielellään. Mä siis tykkään hitosti eläimistä, mutta ehkä juuri siksi mä en lähdekään selllaiseen, en ainakaan kaupungissa. Sitten jos asuisin maalla ja olisin vaikka eläkkeellä tai tekisin kotona töitä ja muutenkin oisin siinä, voisin jonkun kissan vaikka ottaakin, mutta sit pitää oma elämäkin muuttua. Mä tykkään mennä ja tulla, eikä mulla ole esteenä kuin työt ja joka toinen viikko ehkä lapset vähän, että niiten kanssa pitää suplia menojaan.

        Mutta kyllä minusta on kiva tosiaan katsoa vaikka niitä naapurin koiria. Se toinen on nimeltään Hemmo ja se istuu siinä niitten portailla jännästi vinossa ja nuuskii ilmaa ja katselee niin rennosti, että ihan kuin hymyilis. Siinä on koiralla selkeästi fiilis kohollaan. :oD

        Ei eläintä pidäkään ottaa vain siks et pitää eläimistä.
        Tykkään mä hevosistakin, mut en itelleni sellaista ottais vaikka saisin lottovoiton ja ois varaa. En osais sellaisesta huolehtia.

        Voin silti nauttia kavereiden hevosista.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei eläintä pidäkään ottaa vain siks et pitää eläimistä.
        Tykkään mä hevosistakin, mut en itelleni sellaista ottais vaikka saisin lottovoiton ja ois varaa. En osais sellaisesta huolehtia.

        Voin silti nauttia kavereiden hevosista.

        Juurikin näin. Mä oon muutens hevosille liian allerginen....ei jakoa olla tilassa, missä on hevosien kanssa pidettyjä vaatteitakaan.... :oO


      • Disse kirjoitti:

        Juurikin näin. Mä oon muutens hevosille liian allerginen....ei jakoa olla tilassa, missä on hevosien kanssa pidettyjä vaatteitakaan.... :oO

        Ne on niin hiton isoja, et on mulla tervettä kunnioitusta niitä kohtaan.
        Mun ekalla oikeella tyttöystävälläni oli heppa, ja tuli hengailtua siks tallailla. Mut meni kuukausia et uskalsin mennä hevosen selkään.
        Ite 50 kg hintelä pojankloppi, alla 700 kg täyttä lihasta! Vähän pelotti.

        Onneks mulla ei ole allergioita (paitsi ehkä typeriin ihmiisiin).


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ne on niin hiton isoja, et on mulla tervettä kunnioitusta niitä kohtaan.
        Mun ekalla oikeella tyttöystävälläni oli heppa, ja tuli hengailtua siks tallailla. Mut meni kuukausia et uskalsin mennä hevosen selkään.
        Ite 50 kg hintelä pojankloppi, alla 700 kg täyttä lihasta! Vähän pelotti.

        Onneks mulla ei ole allergioita (paitsi ehkä typeriin ihmiisiin).

        Mä oon painentanut pennustapitäen lehmiä, niin ei hirvitä isommatkaan eläimet, mutta allergia putää loitolla. 🙄


      • Disse kirjoitti:

        Mä oon painentanut pennustapitäen lehmiä, niin ei hirvitä isommatkaan eläimet, mutta allergia putää loitolla. 🙄

        Isoja nekin on, ja niillä on sarvet.

        Mullen lehmät on silti jäänyt vähän etäisiksi, voikka mummolasa niitä olikin kai viis. Kyllä mä navetassa usein pyörin, mut en muistaakseni koskaan ollut niiden kans laitumella moikkaamassa.

        Enemmän innostuttiin navettakissojen pennuista, joita salakuljetettiin aina sisälle (joka oli ehdottoman kiellettyä; kissat kuuluu navettaan).
        Mummi ei digannu kissoista, mut ruokki niitä tietenkin, ku niillä on navetassa oma tehtävänsä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Isoja nekin on, ja niillä on sarvet.

        Mullen lehmät on silti jäänyt vähän etäisiksi, voikka mummolasa niitä olikin kai viis. Kyllä mä navetassa usein pyörin, mut en muistaakseni koskaan ollut niiden kans laitumella moikkaamassa.

        Enemmän innostuttiin navettakissojen pennuista, joita salakuljetettiin aina sisälle (joka oli ehdottoman kiellettyä; kissat kuuluu navettaan).
        Mummi ei digannu kissoista, mut ruokki niitä tietenkin, ku niillä on navetassa oma tehtävänsä.

        No me aina penskana käytiin 8-10 lehmää niityltä navettaan ja sit vietiin illalla ne metsään tietä pitkin. Uteliaita hassuja otuksia, mitkä oli vähän ujojakin. :oD Ja hitaita. :oD

        Niin ja niihin ihmisiin mä en ole allerginen...jotkut on omanlaatuisia kyllä, mutta aikamonen kanssa mä tulen juttuun. :o)


      • Ei sitten näy. Aijaassa on joku ongelma.




      • Wwuwuw kirjoitti:

        Eikö oo hyvä ilme?

        Kissoilla on aina.

        Oikeastaan kissasta ei saa rumaa muutaku ajamalla sen karvat (juu, karvattomat kissat ei oo kauniita, kaikki muut on).

        Kissoissa on jotain julmaa täydellisyyttä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kissoilla on aina.

        Oikeastaan kissasta ei saa rumaa muutaku ajamalla sen karvat (juu, karvattomat kissat ei oo kauniita, kaikki muut on).

        Kissoissa on jotain julmaa täydellisyyttä.

        Jotain se on selvästi sanomassa...alahuuli silleen vinkkelissä..Luultavasti että mitäs kyttäät siinä..


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kissoilla on aina.

        Oikeastaan kissasta ei saa rumaa muutaku ajamalla sen karvat (juu, karvattomat kissat ei oo kauniita, kaikki muut on).

        Kissoissa on jotain julmaa täydellisyyttä.

        Karvattomatkin kissat on kauniimpia kuin ihmiset.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Eikö oo hyvä ilme?

        Hah, näyttää just sellaselta riiviöltä, joka tunkee joka koloon ja sekoittaa kaiken.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah, näyttää just sellaselta riiviöltä, joka tunkee joka koloon ja sekoittaa kaiken.

        -flowersreally-

        Semmonen se just onkin. Kaappeihin on pitänyt laittaa toiset magneetit, ettei se pääse niihin mylläämään. Mutta on se kyllä myös kiltti ja söpö ja nii ihq 😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Karvattomatkin kissat on kauniimpia kuin ihmiset.

        Jos katsoo objektiivisesti, ei ihmiset (ei edes naiset) ole oikeasti kovin kauniita.
        Mut kyllä sit ihmisenä joku vastakkaisen sukupuolen edustaja yllättäin onkin. Sitä vaan näkee sen niin.

        Mä haluan silti nähdä arkipäiväisenkin kauniina.

        https://m.youtube.com/watch?v=rTUjSMuREVU


    • Anonyymi

      Ihan huippu video. Kissa tuumii että onpa tyhmä jätkä kun ei tajua.

      Mulla on vanhempien kissa nyt hoidossa, aikamoinen prinsessa.

      Juu, tykkään kissoista tosi paljon.

      -flowersreally-

    • Tykkäänhän mä eläimistä, kissat mukaanlukien. Kisuja on ollutkin kaiken kaikkiaan 13 kpl. 3 koditonta ja tappotuomion saanutta. Sitten yhden näistä 10 pentua. 😄

      Pupua meille tytär haluis, toinen tyttäristä on ihan pupu ja kisu höppänä. Toinen tykkää kisuista ja kaikista ötököistäkin. Siitä tulee eläintenpelastaja ja toisesta tulee pupufarmari isona. Eläinrakkaita muksuja. 😛💞

      Nyt vaan ei ole oikea hetki sitouttaa lemmikkiin. Katellaan tossa 10 vuotta eteenpäin.

      • Yhen tyttöystävän kanssa ku asuttiin, niin meillä oli kani, kissoja ja koiria. Kyllä se kani osas pitää puolensa. Ylimpänä keskinäisessä arvojärjestyksessä.

        Mut sit tuli resquekilppari. se ei totellut edes kania (ja söi sen ruoatkin).


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Yhen tyttöystävän kanssa ku asuttiin, niin meillä oli kani, kissoja ja koiria. Kyllä se kani osas pitää puolensa. Ylimpänä keskinäisessä arvojärjestyksessä.

        Mut sit tuli resquekilppari. se ei totellut edes kania (ja söi sen ruoatkin).

        Kanila oli iso häkki, ja häkin ovi auki. Oli siis vapaa kulkemaan neljän seinämme sisällä.
        Häkki oli silti hänen koti, oma alue.
        Pelastetut kissanpennut se adoptoi, mut kun ne kasvoi aikuisemmaksi, ei enää tykännyt kun ne tuli sinne hänen omaan alueeseen.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Yhen tyttöystävän kanssa ku asuttiin, niin meillä oli kani, kissoja ja koiria. Kyllä se kani osas pitää puolensa. Ylimpänä keskinäisessä arvojärjestyksessä.

        Mut sit tuli resquekilppari. se ei totellut edes kania (ja söi sen ruoatkin).

        Se oli selkeesti ottanut pomon paikan tää kilppari. 😀

        Kani ois kyllä ihana. Joku pieni söpö, mikä ei oikeen isoksi kasvakaan. Mut pitää laitella jäitä hattuun.

        Mulla on ollut penskana gerbiilejä ja ne vähän lisäänty, kun myyjä erehty gerbun sukupuolesta. Oli silleen lähemmäs 30 ja lahjoittelin niitä pitkin. Sitten oli yks reacue marsukin, albiino.

        Meillä on ollut likipäin kaikki lemmikit rescue tapauksia. Jonkun muun on pitänyt luopua syystä tai toisesta.

        Marsukin osaa puolustautua, koiraakin vastaan. Meidän koira työnsi kuonolla takamuksesta marsun pehvan taivasta kohti ja marsu hyppäs säksättäen puremaan nenästä koiraa. 😆


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kanila oli iso häkki, ja häkin ovi auki. Oli siis vapaa kulkemaan neljän seinämme sisällä.
        Häkki oli silti hänen koti, oma alue.
        Pelastetut kissanpennut se adoptoi, mut kun ne kasvoi aikuisemmaksi, ei enää tykännyt kun ne tuli sinne hänen omaan alueeseen.

        No meil olis häkki ja huoneeseen sais tehtyä aidattua aluetta, missä vois vipeltää ja ulkona olis kunnon tarha kesäksi, mikä oli ennen rivarikämpässä kissoilla et pääsvät ikkunaluukusta ulkoilee terassille ja kiipeilee. Kunnon suojaisa koppi vaan mihin pääsee piiloon ja varjoon. 😀


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Se oli selkeesti ottanut pomon paikan tää kilppari. 😀

        Kani ois kyllä ihana. Joku pieni söpö, mikä ei oikeen isoksi kasvakaan. Mut pitää laitella jäitä hattuun.

        Mulla on ollut penskana gerbiilejä ja ne vähän lisäänty, kun myyjä erehty gerbun sukupuolesta. Oli silleen lähemmäs 30 ja lahjoittelin niitä pitkin. Sitten oli yks reacue marsukin, albiino.

        Meillä on ollut likipäin kaikki lemmikit rescue tapauksia. Jonkun muun on pitänyt luopua syystä tai toisesta.

        Marsukin osaa puolustautua, koiraakin vastaan. Meidän koira työnsi kuonolla takamuksesta marsun pehvan taivasta kohti ja marsu hyppäs säksättäen puremaan nenästä koiraa. 😆

        "Se oli selkeesti ottanut pomon paikan tää kilppari. 😀"

        Paskat. Sitä vaan ei pätkääkään kiinnostanut muut (varmaan itsekeskeisin otus jonka olen tavannut, mut ei se pahaa tehnyt ku salaatille ja muiden eläinten itsetunnolle). Kilpparit kulkee melko hitaasti, ni ne opettelee alueensa kartan. Jos siinä on joku koira esteenä, ni se vaan menee siitä, kyllä koira siirtyy.


        On yks lemmikkinä pidettävä nisäkäs jota mun mielenterveyteni ei ehkä kestäis vaikka aika sietäväinen olenkin. Koita arvata mikä. (Ei oo hiiri tai råtta, ne on ihan ok, vaikkei mulla sellaista itellä ole ollut. Kyseessä ei ole "häkkieläin").


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        "Se oli selkeesti ottanut pomon paikan tää kilppari. 😀"

        Paskat. Sitä vaan ei pätkääkään kiinnostanut muut (varmaan itsekeskeisin otus jonka olen tavannut, mut ei se pahaa tehnyt ku salaatille ja muiden eläinten itsetunnolle). Kilpparit kulkee melko hitaasti, ni ne opettelee alueensa kartan. Jos siinä on joku koira esteenä, ni se vaan menee siitä, kyllä koira siirtyy.


        On yks lemmikkinä pidettävä nisäkäs jota mun mielenterveyteni ei ehkä kestäis vaikka aika sietäväinen olenkin. Koita arvata mikä. (Ei oo hiiri tai råtta, ne on ihan ok, vaikkei mulla sellaista itellä ole ollut. Kyseessä ei ole "häkkieläin").

        Nainen?


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        "Se oli selkeesti ottanut pomon paikan tää kilppari. 😀"

        Paskat. Sitä vaan ei pätkääkään kiinnostanut muut (varmaan itsekeskeisin otus jonka olen tavannut, mut ei se pahaa tehnyt ku salaatille ja muiden eläinten itsetunnolle). Kilpparit kulkee melko hitaasti, ni ne opettelee alueensa kartan. Jos siinä on joku koira esteenä, ni se vaan menee siitä, kyllä koira siirtyy.


        On yks lemmikkinä pidettävä nisäkäs jota mun mielenterveyteni ei ehkä kestäis vaikka aika sietäväinen olenkin. Koita arvata mikä. (Ei oo hiiri tai råtta, ne on ihan ok, vaikkei mulla sellaista itellä ole ollut. Kyseessä ei ole "häkkieläin").

        Jos ottaa minipossun, niin lain mukaan asunto määritellään sikalaksi. Tosi juttu.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nainen?

        Kilppariko?
        Sen sukupuolta en saanut koskaan selville. Mistä vitusta näät kilpparin sukupuolen?

        Se kuitenkin pasko hännästään kävellessään. Todettin ettei noin törkyinen voi olla ku mies.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jos ottaa minipossun, niin lain mukaan asunto määritellään sikalaksi. Tosi juttu.

        Mut entäku mies kehuu olevansa härkä.

        Härkä on kasrtoitu sonni. On se vahva, mut sei pysty tärkeimpään.

        Hienoa kehua olevansa impotentti.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mut entäku mies kehuu olevansa härkä.

        Härkä on kasrtoitu sonni. On se vahva, mut sei pysty tärkeimpään.

        Hienoa kehua olevansa impotentti.

        Jaa, no mähän olen härkä..toukokuun lapsia..😄

        No mikä se eläin oli?


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kilppariko?
        Sen sukupuolta en saanut koskaan selville. Mistä vitusta näät kilpparin sukupuolen?

        Se kuitenkin pasko hännästään kävellessään. Todettin ettei noin törkyinen voi olla ku mies.

        Ei, kun se nisäkäs jota et kestäis! Haloo, kukkuu, kopkop..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa, no mähän olen härkä..toukokuun lapsia..😄

        No mikä se eläin oli?

        Naarashärkä? Impossible!


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa, no mähän olen härkä..toukokuun lapsia..😄

        No mikä se eläin oli?

        No se oli se kilppari. Kissat on itsekeskeisiä, mut uskon et ne tietää sen välillä.
        Kilppari ei ei ees tajua sitä.

        Mut kuka voi tehdä mitään kilpparille? (paitsi tietty julma ihminen)
        Siili on kans yks mun lempparielukoista. Juu ei oo koskaan ollu lemmikkinä. Musta on hienoa ku käy pihalla.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei, kun se nisäkäs jota et kestäis! Haloo, kukkuu, kopkop..

        Fretti.


      • Jaa, mä taas mietin aikoinaan että ottaisin semmosen, mutta taitaa olla aika tuholaisia. Rottia mulla on ollut ja marsuja, hiiriä ja koiria, mutta vain yks kissa. Luulin että oon kissoille allerginen..Enpä vaan olekaan.

        Ja pitäähän fretillä häkki olla.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        No se oli se kilppari. Kissat on itsekeskeisiä, mut uskon et ne tietää sen välillä.
        Kilppari ei ei ees tajua sitä.

        Mut kuka voi tehdä mitään kilpparille? (paitsi tietty julma ihminen)
        Siili on kans yks mun lempparielukoista. Juu ei oo koskaan ollu lemmikkinä. Musta on hienoa ku käy pihalla.

        Silloin kun meillä oli Kumpulassa siirtolapuutarhamökki, niin muista kun kerran pihalla oli samaan aikaan kahdeksan siiltä. Oli kanaa tarjolla..Antoivat koskeakin itseensä ja toistensa kanssa puskivat kilpaa..

        En mä niitä muualla ole nähnytkään. Jonkun lehtijutun mukaan siilejä on nykyään paljon vähemmän..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa, mä taas mietin aikoinaan että ottaisin semmosen, mutta taitaa olla aika tuholaisia. Rottia mulla on ollut ja marsuja, hiiriä ja koiria, mutta vain yks kissa. Luulin että oon kissoille allerginen..Enpä vaan olekaan.

        Ja pitäähän fretillä häkki olla.

        Pitäähän sillä häkki olla, koti. Mut ei frettiä saa sulkea putkaan. Mitä olen käsittänyt, fretit voittaa hulluudessa kissat kuusnolla.

        Mut, en ole frettejä vielä tavannut.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Silloin kun meillä oli Kumpulassa siirtolapuutarhamökki, niin muista kun kerran pihalla oli samaan aikaan kahdeksan siiltä. Oli kanaa tarjolla..Antoivat koskeakin itseensä ja toistensa kanssa puskivat kilpaa..

        En mä niitä muualla ole nähnytkään. Jonkun lehtijutun mukaan siilejä on nykyään paljon vähemmän..

        Siilit on kivoja yksineläjiä. Se tuhina on hienoa. Ne on vähän ku kilpparit, paitti et kilpparit ei sano mitään.

        Mut koska siilit on niin kivoja, diggaan Kiroilevasta siilistä.


    • Minulla on aina mirrit mielessä 8)

      • Niin niin. Tiekkö et mirri on ruotsiksi mus (hiiri).

        Ei hajuakaan miksi.

        Joskus aikoinaan jonkun Elannon ikkunassa oli lappu (ennen ne oli käsinkirjoitettuja, männävuosikymmenillä): Mummon muusi — Mummos mus. Eli mummon pillua oli myytävänä.

        Oon tästä nähnyt valokuvan.

        (muusi on mos, ei mus)


    • Miu mau. Kissani hyökkäsi kerran takaapäin selkääni kiinni.
      Olenhan minä aikamoinen rotta, mutta en arvannut, että kissanikin mielestä.

      • Oonhan näitäkin juttuja kuullut, kun kissa on katsonut emännän lemmenleikkejä jonkun miehen kans. Kissalle nyt on vaan mahdotonta olla iskemättä kynsiään heiluviin kasseihin.


      • Korva paikattiin. Jakaus kammattiin. Kissa amm...pantiin arestiin.

        Luuli, että olen selästä ajattevaa mallia, niin kuin huoltamaton fillari.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Oonhan näitäkin juttuja kuullut, kun kissa on katsonut emännän lemmenleikkejä jonkun miehen kans. Kissalle nyt on vaan mahdotonta olla iskemättä kynsiään heiluviin kasseihin.

        Kissa ei pidä miehistä. Pitänyt.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kissa ei pidä miehistä. Pitänyt.

        Höpö höpö, kissa tykkää klkusista vähän liikaakin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kissa ei pidä miehistä. Pitänyt.

        Mule ei tota kulkusiinkäymistä ole onneks sattunut, mut yhen gimman luona oli tosi miesvihamielinen kissa. Sängyssä sain olla, mut loppu oli kissan reviiriä.
        Olin ihan verillä kun kävin keittämässä aamukahvia. Se oli ihan raivohullu kissa.
        Mut herrasmies tuo daamille aamukahvin sänkyyn. Mitä pienistä haavoista, ne on elämää.

        Menin sit sen jälken himaan ruokkimaan oman kissani. Illalla joku kaveri ihmetteli mun verisiä käsiäni, ku eihän mun kissani noin tee.

        Tää ei liity kissoihin, mut tapahtui ennen ku sinne kämppään eksyin: gimma pyys valomerkin jälkeen luokseen nukkumaan. Sanoin et tuun, jos tarkoitat nukkumista.
        Muistaakseni ei tehty muuta. En ois kyllä illalla pystynytkään. Aamulla taas kissa vei huomioni.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Höpö höpö, kissa tykkää klkusista vähän liikaakin.

        Kamalaa. Kattihan olisi kuin vuoristoradassa :’D

        En voi ajatella. Tyst och hys.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mule ei tota kulkusiinkäymistä ole onneks sattunut, mut yhen gimman luona oli tosi miesvihamielinen kissa. Sängyssä sain olla, mut loppu oli kissan reviiriä.
        Olin ihan verillä kun kävin keittämässä aamukahvia. Se oli ihan raivohullu kissa.
        Mut herrasmies tuo daamille aamukahvin sänkyyn. Mitä pienistä haavoista, ne on elämää.

        Menin sit sen jälken himaan ruokkimaan oman kissani. Illalla joku kaveri ihmetteli mun verisiä käsiäni, ku eihän mun kissani noin tee.

        Tää ei liity kissoihin, mut tapahtui ennen ku sinne kämppään eksyin: gimma pyys valomerkin jälkeen luokseen nukkumaan. Sanoin et tuun, jos tarkoitat nukkumista.
        Muistaakseni ei tehty muuta. En ois kyllä illalla pystynytkään. Aamulla taas kissa vei huomioni.

        Järjestys se talossa olla pittää, sano kissa kun pitkätukalla pöytää luuttusi. Moderni 2000-luvun muunnos.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kamalaa. Kattihan olisi kuin vuoristoradassa :’D

        En voi ajatella. Tyst och hys.

        Se miehen herkin paikka, sinne terävät kynnet.

        Mut ehkä kissa on mustis. Siihen ainakin loppuu akti.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Järjestys se talossa olla pittää, sano kissa kun pitkätukalla pöytää luuttusi. Moderni 2000-luvun muunnos.

        Ja minnuuhan ei kissat käske.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Se miehen herkin paikka, sinne terävät kynnet.

        Mut ehkä kissa on mustis. Siihen ainakin loppuu akti.

        Ei loppuis, se ois pakko jatkaa :D

        Wanha kansa sanoo, että sen minkä alotat,
        sen teet loppuun.

        Vaikka kissa hanurissa roikkuen. Ei tämmösistä asioista lipsuta.
        Etkö ajattele yhtään mikä pettymys naiselle!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei loppuis, se ois pakko jatkaa :D

        Wanha kansa sanoo, että sen minkä alotat,
        sen teet loppuun.

        Vaikka kissa hanurissa roikkuen. Ei tämmösistä asioista lipsuta.
        Etkö ajattele yhtään mikä pettymys naiselle!

        Ihan noin panomies en ole. Ei oo varmaan kukaan.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ihan noin panomies en ole. Ei oo varmaan kukaan.

        Vastustatko sinä wanhaa kansaa ja sen viisautta?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Vastustatko sinä wanhaa kansaa ja sen viisautta?

        Joihinkin kannattaa luottaa, ei kaikkeen.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti kyllä. Mulla on ollut omillani asuessa "vaan" kaks kissaa mutta vanhemmillani oli parhaillaan samaan aikaan 8 aikuista kissaa (tossa luvussa tais kyllä olla mukana ne mun kissat myös). Kaiken kaikkiaan on ollut varmaan 15 kattia. Kani mulla oli kans jossain vaiheessa.

      Nyt ei ole kisuja mutta vanhana aion kyllä ottaa pari 😺

      -pihallatipunen-

      • Meillä ei ollut himassa mitään eläimiä. Mummolassa oli.
        Kun muutin himasta veks, niin puol vuotta meni, et mulla oli kissa. (tai kissalla oli mut)


    • Anonyymi

      Mä rakastan katteja. Aattelin hakea Hesystä kesähässäköiden jälkeen itelle yhden tänne kamuks pitkästä aikaa. Ei ole ollut katteja melkein pariinkymmeneen vuoteen. Nyt alkaa olla aika pahoja vieroitusoireita... :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      184
      3052
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      161
      2171
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      66
      1976
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1429
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      81
      1378
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1294
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      94
      1214
    8. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1100
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1093
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      22
      973
    Aihe